Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18


Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moos pff ik heb wel eventjes een klein traantje gelaten. Maar gelukkig niet zo verdrietig als vorige maand. Toen ik dus al een lichte test had. Dat niet testen zo vroeg is wel beter voor me denk ik. Naja vroeg naar bed vanavond en dan ziet de dag er weer wat beter uit.
Snap dat het dubbel voor je is. Fijn dat je het vruchtzakje hebt gezien. Dan weet je dat het achter de rug is en kun je misschien voorzichtig weer vooruit kijken. Het is verschrikkelijk al een miskraam en met zoon nasleep helemaal. :hug:

Spannend lacer. Wanneer is je nod??
Je miskraam telt niet als een cyclus maar kun je wel zien als het begin van nieuwe cyclus. Maarja vaak duurt het eventjes wat langer voordat de cyclus weer op gang komt.

Xlau dan heeft je lichaam toch eventjes een flinke opdonder gekregen van dat alles. Wees lief voor jezelf en lekker rustig aanm

Kippetje. Nee zag het inderdaad nog niet aankomen. Vandaag 9dpo.dus hartstikke vroeg. Heel gek is dat. Ik had dat laatst ook al eens. Heb volgrnde week een afspraak bij de gynaecoloog ook eens de miskramen te bespreken en zal ik dat ook eens bespreken.
Kippetje ik heb zoveel respect voor jou dat je dit al zolang doet. Ik zit al te janken als 't na 3x niet lukt en jij bent al zolang bezig. Echt bijzonder en zo gegund dat je een goede zwangerschap hebt heel snel!
Wat fijn dat de urine schoon is!
Balen Monkey dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk volgende ronde meer geluk.
Moos, dubbel is dat he? Het vruchtzakje zien? Ik vond het in ieder geval een heel rare gewaarwording. Bij mij kwam het vijf dagen na de cytotec. Voor mij voelde het een beetje als afscheid.
Xlau, heb je ook pillen gekregen om het ijzer weer op te bouwen? Ik krijg bij een te laag HB standaard een kuur ferrofumeraat. Met een te laag hb voel ik me ook enorm slap, rillerig en duizelig. Maar wat naar voor je dat de curettage dus niet geheel vlekkeloos is verlopen.

Ik test nog erg lang na de MA positief, duurde beide keren een week of vijf, echt niet grappig. En nu braaf elke dag een ovulatietest hoewel ik normaal mijn ovulatie duidelijk aan voel komen en nu nog geen enkel symptoom. Erg frustrerend! Ik wil gewoon door! Maar dat gevoel begrijpen jullie vast iets te goed... Kan het niet gewoon maart zijn dat we allemaal een mooie termijnecho hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Bijna geen bloedverlies en krampen meer. Wel nog erg flauw op de benen nadat ik iets gedaan heb (douchen o.i.d.).
Heb inderdaad ferro meegekregen IlseAnne. Hoop dat dat gauw begint te werken, want de hele dag niks kunnen vind ik maar niks.

Emotioneel hakt het er nu wel echt in en meeschrijven in de topics lukt me ook niet meer echt. Iedereen lijkt zwanger te worden of bezig te zijn met de eisprong en voor mij ligt dat nu nog helemaal stil.
Alle reacties Link kopieren
Monkey, hoe voel jij je vandaag?
Zie je het vandaag weer iets positiever in?

Ilse, shit zeg! 5 weken nog een positieve test na je ma is echt lang. Ik hoop zo dat alles wat eerder op gang komt.
Hoe lang geleden was het voor jou?
Ik bloed nog steeds wel, dus testen heeft echt nog geen zin. Net maar een tas vol ingeslagen bij de action, cb zou een fortuin kosten :fortune:
Komt er al wel een lijntje op de test?

Lau, heel begrijpelijk. Alles is nog zo vers en je lijf zit vol hormonen.
Vergeet niet dat er ook veel positieve verhalen zijn na 2 of meerdere ma/mks.
Net nog iemand uit het topic waar ik vanaf start in schreef had een mooie echo.

Ik voel me met vlagen ook onzeker maar ook vlagen weer positief en voel ik weer vertrouwen dat onze wens allemaal in vervulling gaat. Hoop vooral zo dat het inderdaad die stomme pech was en dat het geluk om de hoek is.
In februari wordt ik alweer 31, en soms denk ik wat een leeftijd en dan ben ik nog niet eens zwanger. Maar die gedachten probeer ik maar snel los te laten want ik kan daar niks aan veranderen.

Ik heb morgen middag controle.
Wij willen vragen naar stolling en auto immuun wat betreft onderzoek. Heeft iemand een aanvulling voor ons?
Snap ik en dat mag! Neem de afstand die je nodig hebt of spui alles eruit wat je dwars zit.
Bij mij werkt de ferro steeds redelijk snel, maar de emoties zorgen bij mij ook voor vermoeidheid, hoewel dat anders is dan de complete uitgeputheid (is vast geen woord) en het buiten adem zijn van de bloedarmoede.
Ik wacht zeven weken op een eisprong die maar niet komt en ik vraag me af wanneer die wel komt. Zonder eisprong geen hoop (KI). Ik hoop met heel mijn hart dat die van jou zich over max twee weken weer aanbiedt en het meteen een mooie plakkerd mag zijn. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Koos succes vandaag!

Xlau doen waar jij je goed bij voelt. We kennen de achtbaan waar je doorheen gaat met de verschillende gedachten en gevoelens. Je hoeft je dus nergens schuldig over te voelen. Knuffel!

Ilseanne jemig al 7 weken op een eisprong aan het wachten? Kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt.
Alle reacties Link kopieren
Even een dikke knuffel voor jullie allemaal, meiden! En een positief verhaal: hoorde van een collega die 2 mk en 3 gezonde dochters heeft gekregen. Het kan dus allemaal. :redrose:

Ik ben even druk dus heb weinig tijd om inhoudelijk te reageren, probeer het volgende week weer op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Lief van jou kippetje, hoe gaat het met jou?
Heb jij nog dat gevoel gehad wat je van de week had?

Ilseanne, ik hoop dat jij deze dagen gewoon echt een knal positieve test hebt want wat is dat frustrerend, je wil gewoon door.

Nioma, ik lees deze week toch ook allemaal positieve verhale over zwangere na meerdere miskramen.
Dat geeft ons weer hoop meiden, kom maar door met die mooie gezonde zwangerschappen!
En dat reageren komt als het komt meis! Rustig aan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen goed nieuws, er zit nog een flink stuk weefsel. Wat had ik gehoopt verder te kunnen. We kunnen afwachten maar kan weken duren. Heb net wederom cytotec opgehaald.

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
He dat meen je niet Moos, wat ontzettend balen! Was het nog veel omdat je weer cytotec krijgt? Bij mij zat er ook nog duidelijk een stolsel oid met echo. Ze wilde me toen doorsturen naar gynaecoloog maar ik wilde zelf even afwachten, kreeg toen vrijdags echo om te checken en een dag later kwam het alsnog zelf uit. Daarna stopte mijn bloedverlies ook.
Alle reacties Link kopieren
Hé Moos shit zeg.
Tja mijn ervaring heb je niks aan. Dat was toen met die Mola. Wanneer moet je nu weer terug op controle?
Ga toch nog eens langs bij die accupuncturist. De vorige keer leverde het je ook iets op. Het is niet gek om enerzijds erheen te gaan voor een zwangerschap en anderzijds voor een miskraam op gang te helpen. Je lijf heeft dat zetje misschien nu even nodig. Ik zou liever dat proberen dan dat je een curettage moet ondergaan.
Sterkte hoor meisje!!
Alle reacties Link kopieren
Nog een knuffel voor jou Monkey.. Balen dat je ongesteld bent geworden. Ga je komende ronde weer ovulatietesten gebruiken?

@Lacer, ben ook benieuwd of de testen nu sneller aflopen bij jou. Heb je nog krampjes? Hier was de test een week na het stoppen met bloeden nog steeds knal positief. Miskraam tel ik gewoon als een hele lange cyclus?

@Xlau, ik hoop dat je je lichamelijk inmiddels al een stuk beter voelt. Verder.. doe lekker rustig aan en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt :hug:

@IlseAnne, jij testte dus ook nog een poosje positief na ma. Pff al 7 weken aan het wachten op een eisprong! Was je na je laatste ma al wel een keer ongesteld geworden? Of heb ik daar overheen gelezen ;-).

Hier ook nog in niemandsland. Ovulatietesten hebben geen zin, zwangerschapstesten ook niet. Vind het maar niks dat je totaal niet weet hoe en wanneer je cyclus weer op gang komt. Een voordeel.. met kerst en oud & nieuw kunnen we waarschijnlijk wel een drankje(s) pakken :lol: .
Moos, gewoon naar de acupuncturist gaan! Wat enorm balen dat er nog weefsel zit. Heb ik ook gedaan, eerst om mijn luteale fase te verlengen (was maar 7 dagen), daarna twee keer om de miskraam op te wekken. Woensdag weer geweest maar dan om mijn lijf weer enigszins in balans te krijgen na al het gedoe. In de hoop dat mijn cyclus dan weer start.

De eerste MA werd ik na 25 dagen ongesteld (testte nog licht positief), vervolgens na 17 dagen en toen op dag 11 eindelijk een eisprong. Nu op dag 24 heel flink ongesteld geworden, bloeden heeft een week geduurd. Ook toen nog positieve zwangerschapstesten. Gynaecoloog noemt het een tussentijdse bloeding omdat ik geen eisprong heb. Nu braaf elke dag aan het testen (ook met action :-)) maar de lijntjes blijven steeds gelijk. Ook merk ik het altijd erg duidelijk aan mijn afscheiding dat er een eisprong nadert en nu niets. Temperaturen heb ik even geen zin in.
Wat zou ik graag weten waar ik aan toe ben. Gewoon weten van oké ik krijg nog een miskraam en dan beval ik in december van een gezond kindje. Of pas in juli 2020 maar dat ik gewoon weet wannéér. Die onduidelijkheid is echt killing
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal dames!! Ik ben er gelukkig redelijk rustig onder. Ik vind 't wel gewoon kut. Eigenlijk precies zoals jij omschrijft ilseanne. Dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent. Ben geoeon bang dat 't niet meer lukt. Gelukkig besef ik ook dat dat gedachte is die alleen gebaseerd is op verdriet en onzekerheid. We willen 't gewoon zo graag hé dames! Ik heb natuurlijk zelf 't bewijs rond lopen dat 't zeker kan na 2 miskramen dus dat moet ons allemaal positieve energie geven :)
Wat me vooral onzeker maakt is dat het de vorige keer steeds in 1x raak was en nu al 3 rondes niet. Besef ik ook dat die eerste keren wel extreem geluk was. Dus ik moet gewoon wat geduldiger zijn.

Aaaah nee meen je moos. Wat ontzettend shit zeg. Had zo gehoopt dat je er nu vanaf was. Echt ontzettend balen. Hoe gaat het??

Pavo echt vervelend dat je niet weet waar je staat. Dan heb je 't idee dat je niet verder kan. Hopelijk snel een eisprong voor je.
Alle reacties Link kopieren
Pavo ga trouwens geen ovulatietesten gebruiken denk ik. We hebben na de menstruatie gewoon elke 2 dagen seks. Dus kunnen 'm niet missen. Maar misschien dat ik toch ineens wil testen hoor. We zien 't wel.

Trouwens iemand zei dat ze moeite had met de andere groepjes. Met zwangere en dergelijke. Ik merk dat ik daar ook wel moeite mee heb. Dan denk ik waarom kan 't dan bij ons niet goed gaan hé? Frustrerend is dat
Alle reacties Link kopieren
Moos wat onwijs rot =( Zo'n lange nasleep en je wilt natuurlijk gewoon weer verder en het kunnen afsluiten. :hug:
Hoelang mag je nog die cytotec inbrengen?

@Monkey; dat was ik inderdaad. Dit is de enige groep waar ik eigenlijk nog echt goed in lees en ook wel behoefte in heb om te reageren. Denk dat wij ons op het moment allemaal beetje in dezelfde fase bevinden. Stukje rouw nog van de mk/ma en het wachten op normale cyclussen.

Ik ben ook echt bang dat het heel lang duurt voordat mijn cyclus weer op gang gaat komen. Bij de vmk heeft de cyclus ook 8 weken geduurd en toen was ik nog niet eens 5 weken zwanger.
En ook hier beide keren meteen zwanger. Vraag me af of dat geluk na de curettage nog steeds op gaat..

Hier nu echt onwijs last van mijn darmen. 2 dagen na de curettage niet naar het toilet gekund, maar had ook weinig gegeten die dagen. Echter door mijn prikkelbare darm nu dus gigantische pijnen. De ferrofumaraat helpt daar natuurlijk ook niet bij. Mijn vriend denkt ook dat mijn darmen nu weer meer ruimte hebben en dat dat ook mee speelt.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel echt een geluk als het snel raak is! Mja dan nog blijven plakken. Bij dochter was het de 2e ronde raak, en dat ging meteen goed. Toen weer ronde 2, mk en daarna ronde 3. Ook super snel!

Vervelend van je darmen xLau. Klinkt wel logisch dat je darmen weer een plekje moeten gaan vinden. Ik merkte het ook aan mijn darmen na mk.

Uh het lijkt erop dat ik een soort van ongesteld ben geworden? Zomaar uit het niks, normaal voel ik het duidelijk aankomen. Het is nu dag 19..
Alle reacties Link kopieren
@Pavo: Zou het niet kunnen dat je een eisprongbloeding hebt? Ik had na mijn vmk ook tussentijds ineens een bloeding. Mijn ovulatietesten liepen toen ook op en ik had pijn aan de eierstok. (bleek achteraf dat mijn ei toch niet was gesprongen).
Alle reacties Link kopieren
Geen idee? Het is alleen maar bruin bloed.. Lekker vaag :roll:.
Alle reacties Link kopieren
Shit Moos héle dikke knuffel voor jou!

Ik merk dat ik deze groep ook beter vind passen Monkey en Xlau. Dit voel fijner. Met jullie leef ik echt makkelijker mee.

Wat vreemd Pavo. Hoe ‘veel’ is het? Kan het een innestelingsbloeding zijn? Heb ik ook 1x gehad.

Xlau ik heb ook vaak last van mijn darmen. Gebroken lijnzaad, halve eetlepel per dag ergens door, helpt mij erg goed.

Fijn weekend! Lekker bij de kerstboom. Zin in die gezelligheid :-D
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet als een menstruatie Pavo.. maar wat het wel is.. even afwachten dus. Of voor de zekerheid ovulatietest tegenaan gooien.. al zou dat denk ik al te laat zijn.

Ik zal het onthouden Koetjesenkalfjes. Al werkt bij mij niet zoveel. Heb al zo onwijs veel dingen uitgeprobeerd voor de darmen.
Maar nu is de pijn wel extreem, dus hoop echt dat het gauw voorbij is.

Hier helaas altijd werken met de kerst.
Alle reacties Link kopieren
Monkey, dat vind ik ook zo fijn aan dit topic! Dat ook al mama’s meeschrijven. En wat je zegt, al helemaal als je al zon mooi kleintje hebt rondlopen.

Ilse, wat goed om te horen dat jij ook acupuctuur hebt gedaan. Hielp het jou om je mk op gang te brengen?
Mag ik vragen wat jij per behandeling betaald? Ik 100, en dat vind ik echt veel geld. Kruiden zijn 30 euro.

Lau, bij mij werkt het echt als in eerst een glaasje heet water drink oo nuchtere maar, net als je opstaat.

Pavo, kan het zijn dat je eisprong niet isgeweest maar gewoon nu je eerste menstruatie op gang komt? Heb je ovu testen gedaan?
Baarmoeder was schoon na echo toch? Maar tussentijdse bloeding hoor je vaker. Vervelend hè, die vaagheid.

Koetjes, hoe voel jij je?

Hier nee nieuw dosis cytotec in gedaan, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het moos? Hoe is de nacht verlopen? Ik hoop echt voor je dat alles snel achter de rug is en alles goed schoon is. Heeft lang genoeg geduurd!

Xlau ah dat is echt super vervelend van je darmen. Ik heb helaas geen tips voor je. Hoe gaat het verder met je? Is het bloeden gestopt? En voel je je weer wat sterker?

Gek die bloeding pavo. Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat dat is. Is het veel of is 't al gestopt?

Ilseanne heb je alleen accupunctuur gedaan om je mk op te wekken of ook toen je zwanger was? Hoor daar ook goede dingen over dat dat kan helpen. Al vind ik de prijzen die moos noemt eigenlijk wel errug prijzig.

pavo mijn nod mag naar 9 januari. Klinkt echt mega ver weg
Alle reacties Link kopieren
Gister avond cytotec genomen maar doet helaas heel weinig. Hopelijk komt het later nog op gang, maar heb niet heel veel hoop.

Hoe gaat het met de rest?

Hoe is het vandaag met je bloeding pavo?
Alle reacties Link kopieren
Net een zwangerschapstest gedaan om te kijken of die al wat afloopt maat echt helemaal positief nog :-(

Zal die ook nog zo positief blijven door het weefsel?

Hoe zijn jullie testen nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven