Zwanger worden na 2 of meerdere miskramen

06-12-2018 17:37 724 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Na 2 miskramen merk ik dat ik heel anders in het proces sta. Ik ben benieuwd of er meerderen zijn die in dit topic willen kletsen over het zwanger worden na herhaalde miskramen. Ik zag al wat topics voorbij komen, maar die zijn al wat ouder vaak.
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde NOD Bzh
Pavo07 28/34 2e 7 13 feb mk aug '18 en ma nov '18
xLau 27/27 1e 3 15 jan vmk aug '18, ma dec '18
Moosforhappiness1988 30/33 1e ma april '18 & nov '18
BlueWater81 38/39 1e 4 1 feb mk sept '17, bbz juli '18
IlseAnne 33/38 2e 7 ma juli '18 & okt '18
Noonootje 30/31 1e mk juli '17 & dec '18
Lacer 26/29 1e mk sept '18 & dec '18

Zwanger :cheer2:
Naam Lfd (v/m) Kind Ronde PT UD Afsprkn Bzh
Koetjesenkalfjes 28/29 1e 4 24 dec 30-08-2019 14 feb termijnecho mk okt '18 & nov '18
Nioma 28/29 1e 6 31 dec 10-09-2019 15 feb termijnecho mk aug '18 & nov '18
Monkey123 29/33 2e 4 9 jan 19-09-2019 7 feb echo ma juni '16 & aug '16, mk sept '18
Kippetje_s 30/31 1e 26 25 jan 12 feb echo mola zwangerschap jan '18, mk okt '18 & dec '18
pavo07 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 09:11
81.58% gewijzigd
Welkom lieve Lacer, toch kwamen we elkaar liever tegen bij het uitgerekende juli topic dan hier.
Maar fijn dat je ook mee komt schrijven, laten we elkaar steunen en positieve vibes sturen en veel vruchtbaarheid!
En emotioneel is het ook niet niks waar je doorheen gaat. Ik merk wel dat het vertellen aan mensen om ons heen mij emotioneel inzettend helpt, de eerste keer aan helemaal niemand verteld.
Van mn moeder zon ontzettend lief kettingkje met betekenis en lief briefje gekregen, voelt fijn om deze te dragen.
Dragen jullie ook iets na je miskraam?
Ach lacer, wat naar. Schrijf hier mee. We hebben allemaal hetzelfde doel; de derde een plakkert te laten zijn!

Moos 'fijn' dat het op gang is gekomen. Hopelijk is je echo vrijdag ook goed (en ook de uitslagen uiteraard) en kun je weer gaan zoeken naar je ei. Ik weet niet wat je als eerste dag van de cyclus moet aanhouden. Ik heb wel altijd de eerste dag geteld van bloedverlies, maar misschien is het ook niet erg om deze cyclus iets minder goed te volgen? Maak het leuk wanneer jullie het willen en mocht je ongesteld worden (wat ik niet hoop) dan kun je vanaf dat moment weer meer gericht kijken naar je vruchtbare dagen? Gelukkig zit de verhuizing erop, ben je vandaag nog vrij? Lief gebaar trouwens van je moeder! Heel mooi! Hier heb ik niets specifieks dat ik draag ter herinnering.

Ik dacht dus dat mijn ei was geweest afgelopen donderdag. Had toen ook al kleine krampjes gehad en ook geen vruchtbaar slijm meer. Ook voelde ik me alweer ellendig hetgeen meestal komt na mijn ei. Werd ik me vannacht wakker met enorme steken rechts. Echt niet normaal zo'n zeer, en nu is het nog steeds zeurderig en trekkerig in mijn buik. Duurt nu al bijna 6 uur. Denk dus dat dit mijn ei pas is, maar zo heftig heb ik het nooit. Vrijdag hebben we het voor het laatst gedaan, dus denk dat ik voor deze maand niet al te veel hoef te hopen.

Monkey hoe staat het bij jou ervoor met de symptomen?!
Kippetje, de verhuizing zit er nog lang niet op Haha. Heel veel gebeuren. Het is een huis uit 1920. Oud hè!

Oh, toch voor zekerheid even 1 testje er tegenaan gooien, al weet ik dat je liever geen ovulatietesten gebruikt? En misschien vanmiddag toch nog even voor gaan?
Fijn dat je meeschrijft Lacer, alleen jammer van de reden natuurlijk.

Moos hoe is het nu met je bloedverlies/krampen? Heb je het idee dat alles weg is?
Ik zou inderdaad ook niet gaan rekenen met de dag van je miskraam. Bij mij duurde het 8 weken tot nieuwe NOD (waarbij ik zwanger bleek). Bij de verloskundige gebruiken ze die datum dan ook niet.

Kippetje: Jammer van deze ronde.. al kan het natuurlijk altijd nog raak zijn. Waarom gebruik je liever geen ovulatietesten?

Hier aan het wachten over klein uurtje naar het ziekenhuis. Ik sterf van de honger =( Kijk al uit naar het eten na de ingreep. Haat het idee dat ik een buisje in mn luchtpijp krijg, als zal ik daar niks van merken.
Heel veel sterkte en knuffels Lau.
Eerlijk gezegd dat ik dat je er goed aan doet om dit te ondergaan, dat weet je daarna dat je schoon bent.

Hier is het weeïge gevoel weet helemaal terug en weet gewoon niet wat voor houding aan te nemen, wat een ellende.

Een miskraam is gewoon al zo rot maar dan deze intens heftige nasleep.
Had zo gehoopt gister klaar te zijn.
Iemand van jullie dit ook zo gehad?
xlau hoop dat alles goed is gegaan. Ik kreeg een ijsje na de ingreep, was iets om naar uit te kijken vond ik!

Moos ik heb dat ook gehad, maar bij mij kwam echt niks op gang met de cytotec. Ik zou even in de gaten houden of je niet ziek wordt dus bijvoorbeeld koorts.
Je baarmoeder moet natuurlijk ook weer even terug in vorm komen, dus misschien voel je je daarom nog wat weeïig?

Ik gebruik geen ovulatietesten omdat het erg forcerend voelde en daarom niet werkte voor ons. Wie weet was er wel een sterk zaadje dat zich nu vol overgave op mijn eitje heeft gestort! Konden we af en toe maar eens naar binnen spieken of in de toekomst kijken!
Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan Lau. Hopelijk is het meegevallen en zit je lekker te eten.

Moos, bij mij duurde het een dikke 1,5 week. Alles kwam er ook niet meteen uit. Tussendoor echo gehad (die stond al gepland), en toen was er nog weefsel te zien. Dat is er een week later (met krampen en bloedverlies) uitgekomen. Daarna is het bloeden snel gestopt.

Net even zwangerschapstesten gehaald en 1 gedaan, nog super positief! Vandaar dus die smiley's van cb.. Baal er van dat ik nu nog geen inzicht heb ik cyclus. Je kunt wel een eisprong hebben als er nog hcg in je lichaam zit las ik..
@lau hopelijk is alles goed gegaan en ben je nu lekker aan het eten.

Allemaal nare berichten hier, het is ook niet niks allemaal. Hopelijk krijgen we weer snel goed bericht dat ook echt een plakkerdje is! :flirting: het lijkt zo onwerkelijk allemaal...
Ik ben net terug op de short stay. Is op zich goed gegaan maar veel bloed verloren dus hb is nu nog laag. Moet sowieso tot 20.30 blijven. Mocht eigeblijk nog niet weg op recovery maar moest zo erg plassen. Op po lukte niet. Ze dacht dat t een gevoel was maar na bladderen bleek blaas toch vol te zitten. Dus mocht eerder naar short stay zodat ik daar naar normaal toilet kon.
Bij wakker worden wel pijn en heel rillerig. Met de diclofenac gaat t wel.
Ben nu langzaam iets aan t eten.

Hoop dat bloeden snel stopt.
Welkom lacer! Wat een rollercoaster heb je achter de rug deze periode. Hopelijk stopt het bloeden snel en kun je weer snel aan de slag voor een plakker!

Moos wat 'fijn' dat het eindelijk door heeft gezet. Hopelijk is vrijdag je baarmoeder helemaal schoon en kun je snel door. Maar wat ontzettend balen dat het zoon nasleep heeft. Misschien voel je ej wel slap van het drukke weekend en het vele bloedverlies. Eventjes rustig aan meid!

Kippetje op de hoeveelste dag zit je vandaag? Misschien was 't wel je eisprong eerst en nu een innesteling? Beetje hopen mag :) lastig hé dat gokken.

Pff klinkt toch nog heftig Xlau. Ik hoop dat je snel opknapt :hug: vanavond hopelijk lekker naar huis en lekker rustig aan de komende dagen. Laat maar eventjes lekker voor je zorgen!

Hier dacht ik 2 dagen een lichte kriebel in m'n onderbuik te voelen en vandaag lichte menstruatiekrampjes. Maar ik ben vooral bang dat ik het mezelf verbeeld dus ik schenk er weinig aandacht aan. Wil niet te veel hoop hebben. Net toen ik m'n zoontje op bed legde kreeg ik wel ineens flinke menstruatiekramp. Leek net een wee. Duurde een minuutje ofzo. Dus ik bang snel naar de wc. Maar tot nu toe geen bloed.
Kippetje, wie weet was er inderdaad een Speedy zaadje! Hoop het zo! Hoe gaat het met je? Ik ga straks dat glijmiddel babyproof bestellen. Op wachtbankje tipte iemand dat, was nu de tweede. Dus proberen maar.

Lau, hoe heb je geslapen vannacht?
Ik vind het nog behoorlijk heftig en intensief klinken, wat een lange dag meis.
Doe rustig aan, en stap voor stap deze dagen. Knuffel!

Monkey, wat spannend zeg!
Wanneer is jouw nod? Ik ga heeeeel hard duimen!

Pavo, echt shit zeg dat die testen nog zo positief zijn. Maar dat verklaard de cb.
Meestal pas als je testen echt tegen negatieve aanzitten komt volgens mij pas je ei. Hoe lang is je mi nu geleden?
Fuck hè zon nasleep! Willen door.
Mocht om 21.30 gelukkig toch naar huis. Bloeddruk was weer goed en bloedverlies stuk minder. Redelijk geslapen. Om 2.00 even harde krampen maar ging snel weer over. Verder is t goed te doen met pijnmedicatie. Lig wel nog continue op bed want voelt alsof ik de marathon heb gelopen.
De opname zelf is me best tegengevallen maar dat zal ook komen door het grote bloedverlies.
Nu valt t me wel mee thuis.
@lau wel fijn dat je alsnog naar huis mocht gisteravond, alleen vervelend van het bloedverlies. Ik durf nog niet echt te juichen maar volgens mij is het bij mij gestopt. *fingers crossed*

Ik wil dit zo snel mogelijk achter me laten en weer doorgaan met proberen. Ik wil dit zoo graag!

Hoe is het met jou @moos?

@pavo Ik weet dat ik na mijn vorige miskraam nog minstens 5 weken positief testte, maar ik had wel 4 weken last van bloedverlies. Hopelijk hebben we snel weer een witte test in onze handen zodat we ook meer zekerheid hebben als het wel raak is!
Moos hoe is 't bij jou? Weer een beetje rustiger? Bloedverlies verminderd?
Mijn nod is zondag. Ik vind het super moeilijk om morgen (dan ben ik vrij) niet te testen. Maar ga echt m'n best doen. Dankjewel voor 't duimen :hyper:

Klinkt echt super pittig Xlau. Gelukkig gaat het wel weer wat beter. Hopelijk snel weer de oude!
Oh xLau wat shit dat het zo zwaar is tegengevallen.
Doe het rustig aan en onderschat het niet allemaal. Ik weet niet hoe hoog je HB nu is? Ik had een hb van 4.9 toen ik naar huis werd gestuurd. Ik heb toen heel veel gehad aan floradix elixer (is ijzerdrankje) en veel vitamines c en andere producten die ijzer bevatten. Met 3 weken zat ik gelukkig weer op 7,4 en dat is een acceptabele waarde voor een vrouw zei de gyn.

Moos hoe voel jij je inderdaad? Hoop dat het weeiïge weer is weggetrokken.

Lacer fijn dat het gestopt is! en inderdaad laten we heel hard duimen voor een plakkert voor ons allemaal!

Pavo zou inderdaad even rustig blijven testen met de zwangerschapstesten. Het kan best even duren voordat hcg laag genoeg is en weer een eitje gaat rijpen. Je bloeden is wel gestopt toch?

Spannend Monkey. Die steken zijn heel herkenbaar. Ben benieuwd of je je kan beheersten of dat je ons morgenvroeg gaat verblijden met een hele mooie foto! ik duim!

Ik heb gisteren echt nog heel veel last gehad van mijn buik. Met name na het plassen deed het zeer allemaal. Echt over de hele onderbuik. Nu is dat nagenoeg weg. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, dus ga voor de zekerheid een plasje laten controleren. Heb sinds de vmk sowieso last van een gespannen gevoel in de buik. Zal je net zien dat ik het telkens op hormonen gooi terwijl er een blaasontsteking is ofzo.
Herken je mijn pijn als bij een zwangerschap kippetje? (een beetje hoop verzamelen hé haha) Het was gister 8 dpo. Vandaag nog niks bijzonders gemerkt. Pff ik ben eigenlijk een vroege tester maar omdat het steeds zo onduidelijk was zou ik het nu wle fijn vinden als 't ineens duidelijk is. Dus ga echt nog proberen niet te testen.

Dat wat je beschrijft kippetje klinkt inderdaad wel erg als een blaasontsteking. Dus goed dat je je urine laat controleren. Dan is dat in ieder geval uitgesloten. Of misschien wel dat je baarmoeder ook nog zo gevoelig is, en met het leeg lopen van je blaas je dit goed voelt. Hopelijk snel weer beter:)

Ben ook benieuwd pavo of je nog bloedt. Je had wel een controle echo gehad toch?
Ik had steeds vrij vlot een veel lichtere test maar wel nog best lang totdat die helemaal wit was.
Klinkt toch wel heftig xLau. Doe rustig aan en neem de tijd om te herstellen.

Fijn dat het bloeden bij jou gestopt is Lacer.

Vervelend van buik Kippetje, slim om even te laten testen op blaasontsteking!

Mijn miskraam begon 23 november, 26 november het meeste verloren en 1 december nog een flink stolsel. Bloed niet meer sinds 3 december. De test deed ik smiddags en was meteen heel positief :"-(. Geduld geduld
Monkey, herken het helemaal. Hier ook team vroeg testen maar soms is het idd beter als je iets langer wacht.
Spannend weer zo dichten je nod. Houd je ons op de hoogte, ook als je toch dat testje stiekem doet :hihi:

Pavo, ik begrijp dat je nieuwe cyclus begint vanaf echt het verlies van het vruchtzakje/vruchtje. En dan kan het nog zeker later dan 2 weken worden voordat je een eisprong hebt, sommige hebben wel vlot weer een cyclus.

Ik had vanmiddag weer echt weeïg gevoel, weer veel bloed verlies en stolsels.
Daarna ging ik naar de wc en ik voelde het echt eruit floepen, daar was die dan, het vruchtzakje met echt een heel draadje eraan.
Nu hopelijk vrijdag schoon.

Lacer, dat is snel dat het nu al stopt. Wat ontzettend fijn zo snel na je curretage.

Kippetje, ik moest ook een beetje aan een innesteling bij de denken die steken maar kan dat cyclus technisch?
Goed idee even je urine laten testen.

Lau, hoe voel je je na vandaag?
Ik ga morgen eens even Bietensap inslaan, is goed als je veel bloed verliest of hebt verloren vertelde acupuncturist.
Precies moos. Ik ga het voor het eerst proberen echt tr wachten. Moest lachen om je berichtje: als je stiekem toch test. Haha past helemaal bij me
Aaaah moos.. Dus nu duidelijk het vruchtzakje verloren? Hoe voel je je eronder? Is toch weer eventjes een erg verdrietig moment lijkt me. Dikke knuffel :hug:

Pavo lastig is dat altijd na een mk. Je weet niet wanneer je cyclus weer begint. Ik had vaak dat m'n cyclus een weekje langer was. Dus m'n eisprong een week later was dan normaal. Ik zou gewoon elke 2 dagen seksen. Dan kan je 'm zeker niet missen. Al moet je dat dan wel eventjes volhouden. Is ook niet altijd even fijn
Hier gaat het goed Moos. Ik voel me prima, heb het heel druk! In mijn nabije omgeving is een kleintje geboren. Ik ben oprecht blij. En vond het langsgaan op kraambezoek ook echt leuk.

monkey wat spannend zeg!!! Mijn testen zijn 4 dagen voor NOD sowieso nog negatief geweest. Ik kan me sowieso redelijk inhouden met testen. Hou ons op de hoogte!!

kippetje vervelend! Hopelijk geen blaasontsteking.

pavo ik gebruik geen ovu testen, maar gezien het moment waarop ik positief testte na de MK verwacht ik dat mijn eisprong een week of drie na de MK was.
Eventjes een ego post.
Ben net ongesteld geworden :cry:
Monkey, wat super jammer lieverd! Wat een teleurstelling is dat toch. Voel je je erg verdrietig?
Hele dikke knuffel!

Ik ben soort van opgelucht dat het er nu uit is, maar wat een lange nasleep.
Pas een week na cytotec kwam het dus eruit.
Hoop dat dat niemand van ons dit nog hoeft mee te maken!

Koetjes, wat mooi dat je zo blij kan zijn voor een ander. Binnenkort heb jij je eigen bebee in je handen.

Kippetje, hoe voel jij je nu?
Urine weggebracht na de ha?

Lau, hoe gaat het met je bloedverlies? Kan je deze dagen goed je rust pakken?
@monkey balen is dat zeg. Snap de teleurstelling :nooo:

@moos vervelend van de lange nasleep. Heb je nog veel bloedverlies?

@lau hoe is het met je meid?

Ik ga denk ik eind deze week weer eens even testen. Kijken wat mijn HCG waarde doet. De vorige keer met cytotec duurde het 4 weken totdat ik stopte met bloeden en testte ik na 5 weken nog steeds positief. Nu ben ik een week verder sinds de curettage en heb ik amper bloedverlies. Een paar druppeltjes misschien nog maar daar blijft het bij. Ben gewoon benieuwd of de testen nu sneller aflopen.

Daarnaast sinds gisteren mini “krampjes” in mijn onderbuik. Ben benieuwd wat het is. Doet geen pijn, zijn af en toe van zo’n kleine schokjes. Sorry ik ben geen kei in het uitleggen van symptomen :hihi: weet iemand trouwens of de miskraam telt als een cyclus?
@Moos: Fijn dat het er nu toch uit is. Hopelijk ben je vrijdag helemaal 'schoon' op de echo.

@Monkey: jammer van je menstruatie =( blijft toch elke keer weer een teleurstelling.

Hier dacht ik gister dat het erg goed ging, maar 's avonds toen bezoek weg was en mijn vriend nog niet thuis was raakte ik toch wat in paniek. Voelde me erg flauw en wat vreemde krampen. Hele nacht heel onrustig en rillerig geslapen. Vanmorgen om 10.00 toch maar uit bed gekomen. Vaatwasser uitgeruimd en eten gepakt en vanaf toen weer heel flauw en rillend op de bank.
Nog lang niet de oude dus helaas.
Qua bloedverlies was het gister eigenlijk bijna weg. Vanmorgen beetje bruinverlies en toen toch nog wat zwarte stolsels mee gekomen. Maar wat dat betreft valt het me wel ontzettend mee.
Ach Monkey wat shit zeg! Kan me ook wel voorstellen dat je het nog niet helemaal zag aankomen omdat je pas 8 dpo was? Neem vandaag maar gewoon even een dikke vette baaldag en koop een leuk setje voor met kerst om het samen met je lief dan extra leuk te maken!

Moos wat een opluchting dat je het vruchtzakje hebt gezien inmiddels. Kan me voorstellen dat het dubbel is, want nu is het definitief weg maar ik vond het wel mooi om het terug te kunnen zien en te bedenken dat dit wel het omhulseltje was waar het minimensje-in-wording in had gezeten. Hopelijk is het nu helemaal schoon en komt je cyclus gauw op gang. Want ook voor jou geldt natuurlijk dat het wel eens een hele bijzondere kerst kan worden!

Xlau, doe het rustig aan meid! Je lijf moet echt ook even bijkomen van alles. Dus onesie aan en de bank op met een dekentje een goed boek of netflix. Heb je trouwens geen verhoging of koorts omdat je zo rillerig ben?
Ik had na mijn curettage trouwens ook nog wel wat bloedverlies. Schijnt normaal te zijn. Kan zo'n - schrik niet - 4 tot 6 weken duren maar ook heel berperkt zijn en snel over zijn. Wanneer moet je op controle?

Lacer, ik denk niet dat een miskraam telt als een cyclus. Als je dat wel zo moet zien dan zou je soms een cyclus van 100 dagen hebben als het dan met de zwangerschap mis gaat.

Koetjes, ondanks al het verdriet is het toch wel heerlijk om met zo'n kleintje van een ander te kunnen knuffelen he! En wat Moos zegt, wie weet ligt er over negen maanden wel jouw eigen hummeltje in jouw armen!

Hier is het plasje naar de huisarts. Kan vanmiddag bellen. De buikpijn is wel weer zo goed als weg. Denk toch een late en heftige eisprong. Innesteling kan cyclustechnisch niet. Maandag was cd17. En stel dat mijn ei een week eerder is (kan ook heel goed bij mij) dan hoop ik nog steeds niet op een innesteling. Het zat echt bij mijn eierstok rechts.

ps. Ik heb inmiddels gebeld, alles was in orde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven