Zwanger worden na een miskraam 2022

19-06-2022 09:42 1002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meiden die dit jaar een miskraam (of meer) hebben gehad en weer opnieuw zwanger proberen te worden? En die ook behoefte hebben om te kletsen over wachtbankjes en de onzekerheden na een miskraam? Ik kan niet helemaal aansluiting vinden bij andere topics, vandaar een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend wel een streepje, maar echt nauwelijks waarneembaar. Denk toch echt niet dat dit goed zit. Laat het voor nu maar even los, vandaag verder geen tijd meer om te testen. Vrijdag bloedprikken en dan hopelijk iets meer duidelijkheid, hoop vooral dat het geen bbz is oid
Alle reacties Link kopieren Quote
Perenboompje schreef:
16-05-2024 06:23
Vanochtend wel een streepje, maar echt nauwelijks waarneembaar. Denk toch echt niet dat dit goed zit. Laat het voor nu maar even los, vandaag verder geen tijd meer om te testen. Vrijdag bloedprikken en dan hopelijk iets meer duidelijkheid, hoop vooral dat het geen bbz is oid
Die onzekerheid is echt heel erg vervelend.
Goed dat je het even loslaat. Heb je voor vandaag wat afleiding?
Kan je in de ochtend bloedprikken?
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, drukke dag op werk en vanavond met man naar theater. Kan morgenochtend naar het ziekenhuis voor bloedprikken en dan word ik 's middags gebeld met de uitslag en hoe ze verder willen. Maar bereid me echt voor op dat die niet goed gaat zijn. Afwachten maar
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuffel Perenboompje! :hug: is het streepje lichter dan eerst? Ben benieuwd naar de bloeduitslagen.

Ik ben nu een week aan het prikken en hormonen zijn een bitch. Ik wacht verder op mijn menstruatie, ik ben vandaag op de 28e dag. Vorige keer was het ook 2 dagen later (normaal heb ik een cyclus van 26-27 dagen). Verder ben ik bijna jarig, en ik ben er veel mee bezig want ik word 40. Misschien ook door de hormonen hoor, en doordat het Moederdag was. Dat je toch veel piekert of de kaarten nog wel goed geschud zijn voor de toekomst, want 40 jaar voelt als een omslagpunt en alsof je de boot hebt gemist. Overigens is er medisch geen enkele reden om aan te nemen dat het niet meer kan. Maar het is wel een dag met dubbele gevoelens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor jullie allemaal een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Perenboompje een spannende dag vandaag. Ik denk aan je.

Pimpelmeesje die rot hormonen kunnen echt heel lastig zijn. Hopelijk breekt de menstruatie snel door zodat je weer een stap verder bent.
Ik snap wel wat je zegt over je verjaardag gecombineerd met de leeftijd die je wordt. Er zit toch een druk op ons vrouwen op dat vlak.
Hopelijk kan je je een klein beetje vasthouden aan dat er medisch gezien geen reden is waarom het niet gaat lukken.
Ik hoop ondanks alles je ook kan genieten van je verjaardag.

Aventurijn ook voor jou een dikke knuffel. Hopelijk gaat het goed met jou en je gezin.

Zelf ben ik vandaag weer gestart met de letrozol. Ben benieuwd wat het deze cyclus gaat brengen. Heb het vermoeden dat mijn lichaam er steeds minder op reageert.
We gaan het zien. Kijk nu vooral uit naar het gesprek eind deze maand en hopelijk de doorverwijzing.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloedtest was negatief helaas. Niet onverwacht want test van vanochtend was ook wit. Vanochtend ook eerste roze verlies en begint nu door te zetten. Biochemisch dus. Gelukkig wel bericht gehad dat er 2 embryo's zijn ingevroren. Volgende tp wordt in kunstmatige cyclus. Maar waarschijnlijk pas in juli want komt niet goed uit met vakantie. Dus even geen ziekenhuis, ook wel fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ookal was het niet onverwachts, toch is het flink klote. :hug:
Fijn dat je bericht hebt gehad en dat er 2 embryo's zijn ingevroren.
Voordat je het weet is het juli. En in de tussentijd hebben jullie hopelijk een heerlijk ontspannen vakantie.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Och perenboompje, ik checkte in om te kijken hoe het met je ging nu. Wat zuur, ookal was het niet geheel onverwacht, het is gewoon shit.
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat klote Perenboompje... er was je zoveel meer gegund... :hug: je was gelukkig al wat realistischer, maar zo'n definitieve bloeduitslag maakt het alsnog niet makkelijk.

Hoe voel je je nu? Misschien is het wel lekker dat je er even tussenuit gaat.
Ik had ergens gelezen dat een cryo meer kansen heeft dan een bio, maar dat weet ik niet zeker. Maar voor nu, ademhalen en resetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook nog even een personal update; het prikken gaat goed, maar ik had inmiddels al ongesteld moeten zijn en dat komt maar niet... normaal heb ik een cyclus van 26 dagen en de vorige keer met decapeptyl 28 dagen. Maar nu... dag 30 en nog niks gezien. Moet ik me zorgen maken? o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach perenboompje :hug: Je zag het aankomen, maar het is evengoed klote. Sterkte! Dat er 2 embryo's zijn ingevroren is fijn nieuws. Veel rust en sterke gewenst de komende periode.

Dat is verwarrend pimpelmeesje! En dan ook net in een lang weekend. Of is je arts wel bereikbaar voor vragen? En je gevoel rondom je verjaardag kan ik mij voorstellen. 40 voelt toch een beetje als een grens met de bijbehorende druk. Ik hoop dat je ondanks dit gevoel toch een beetje van je verjaardag kan genieten.

Bailey jij ook weer succes deze ronde. Hopelijk gaat de tijd snel en zit je voor je het weet bij de arts (met doorverwijzing).
Ja, met ons gaat het ook goed. Er komt steeds wat meer rust in de tent. Ondanks dat we een makkelijk meisje hebben, heb ik het eerste jaar als intensief ervaren. Maar het gaat goed gelukkig en ik besef heel goed dat we in onze handjes mogen knijpen met een gezond meisje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na drie nachten piekeren werd ik vanochtend ongesteld, en meteen alle hens aan dek. Even schakelen, maar blij want anders heb je nog meer gedoe.

Pfffieuw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je alsnog ongesteld bent geworden Pimpelmeesje, wel vervelend dat het meteen zo heftig is. Wel weer een stapje verder nu. Wanneer mag je beginnen met stimuleren? Heel veel succes!

Jij ook weer heel veel succes deze ronde Bailey. Erg benieuwd naar je gesprek eind deze maand. Hopelijk is het goed nieuws en is de wachttijd niet extreem!

Fijn dat het goed gaat Aventurijn. Zo'n eerste jaar lijkt me inderdaad behoorlijk intensief. Gelukkig ook een hoop mooie momenten

Dikke knuffel voor Plata en Kikix. Hoop dat deze ronde jullie veel geluk zal brengen

Hier voel ik me inmiddels wel oke. Was wel een rollercoaster aan emoties deze ronde, moet er even van bijkomen. Blij dat ik door Pinksteren een extra vrije dag heb en even niks hoef. Vakantie is pas eind juni, dus dat duurt nog even. Hopelijk daarna een tp met een mooi resultaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een frustratie momentje hier. Wilde zo graag rust nemen en loslaten deze cyclus, maar merk dat het gewoon niet lukt. Juist omdat er wat gebeurd is deze ivf poging is de wens voor een blijvende zwangerschap zo groot nu. Dus heb ik toch weer ovulatietesten besteld om een poging te gaan wagen, al weet ik dat de kans dat dit lukt heel erg klein is.
Word echt enorm moe van mezelf
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je menstruatie is gestart Pimpelmeesje . Even rottig nu dat het zo heftig is. Maar het is ook de start van de de volgende fase. Ik hoop dat je niet al te veel last krijgt van alle hormonen.

Probeer niet zo streng voor jezelf te zijn Perenboompje :hug: .
Toegeven is soms ook loslaten en rust nemen.
Ik weet bijvoorbeeld van mijzelf dat als ik geen ovulatietesten gebruik ik mij alleen maar meer focus op mijn lichaam. Terwijl ik elke cyclus mijn ovulatie voel. Ik kan het gewoon niet loslaten. En door dit wel van mijzelf te verlangen creëer ik alleen maar meer stress.
Het is oke om niet te testen en het is oke om wel te testen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Perenboompje :hug: helemaal eens met wat Bailey zegt!


Afgelopen weekend lekker weg geweest. We hadden prachtig weer dus dat was fijn, ondanks dat werk nog steeds in mijn hoofd hangt. Hoort een beetje bij deze periode van het jaar.. daarna plan ik nog maar even uitgebreid vakantie 😄. Wij moeten namelijk nog steeds op huwelijksreis en we weten niet zo goed wat. We houden van natuur, uitjes maar ook van relaxen. In iedergeval wel een vakantie die we niet zouden kunnen doen als we ooit een kind hebben. Dus als jullie tips hebben, hoor ik het graag!

Volgende maand staat de HSG gepland. Als ik weer ongesteld ben mag ik bellen voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap je frustratie Perenboompje! Het is enorm balen dat het niet is gelukt, en het liefste wil je meteen weer door. Kan het zijn dat je ook nog hormonen in je lijf hebt? Verder eens met Bailey.

Ik had gisteren echt een horrordag door de hormonen. Tweede menstruatiedag en ik vloeide flink. Verder echt doodmoe en chagrijnig, alles teveel. Ik heb heel veel geslapen en ik werd boos om alles, dus ben om half vier maar weer naar bed gegaan. Ook tussendoor nog 3 uur geslapen. Na ook nog eens een lange nacht lijkt het nu beter te gaan. Ik maak me wel een beetje zorgen over de checkecho a.s. donderdag; ik denk dat het nog wat vroeg is na de menstruatie. Straks even bellen om te vragen wat handig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kikix schreef:
21-05-2024 14:03
Perenboompje :hug: helemaal eens met wat Bailey zegt!


Afgelopen weekend lekker weg geweest. We hadden prachtig weer dus dat was fijn, ondanks dat werk nog steeds in mijn hoofd hangt. Hoort een beetje bij deze periode van het jaar.. daarna plan ik nog maar even uitgebreid vakantie 😄. Wij moeten namelijk nog steeds op huwelijksreis en we weten niet zo goed wat. We houden van natuur, uitjes maar ook van relaxen. In iedergeval wel een vakantie die we niet zouden kunnen doen als we ooit een kind hebben. Dus als jullie tips hebben, hoor ik het graag!

Volgende maand staat de HSG gepland. Als ik weer ongesteld ben mag ik bellen voor een afspraak.
Wil je binnen of buiten Europa? En hoe lang? Ik zou zelf nog naar de Azoren willen. Maar ik hou erg van ongerepte natuur en hiken (heel handig met long covid).
Alle reacties Link kopieren Quote
Kikix schreef:
21-05-2024 14:03
Perenboompje :hug: helemaal eens met wat Bailey zegt!


Afgelopen weekend lekker weg geweest. We hadden prachtig weer dus dat was fijn, ondanks dat werk nog steeds in mijn hoofd hangt. Hoort een beetje bij deze periode van het jaar.. daarna plan ik nog maar even uitgebreid vakantie 😄. Wij moeten namelijk nog steeds op huwelijksreis en we weten niet zo goed wat. We houden van natuur, uitjes maar ook van relaxen. In iedergeval wel een vakantie die we niet zouden kunnen doen als we ooit een kind hebben. Dus als jullie tips hebben, hoor ik het graag!

Volgende maand staat de HSG gepland. Als ik weer ongesteld ben mag ik bellen voor een afspraak.
Spannend die HSG. Hoop dat het je gaat helpen.

Wat de huwelijksreis betreft, wil je zomer of winter, binnen of buiten Europa? Man en ik zijn naar lapland geweest anderhalf jaar geleden als soort van huwelijksreis, want tijdens covid getrouwd en toen kon er niks. Was echt een geweldige reis, hadden een auto gehuurd en om in een volledige witte wereld rond te rijden zonder ook maar iemand om je heen is best wel bijzonder. Op zich niet onmogelijk met kinderen denk ik, wel heel anders. Je gaat dan niet even middenin de nacht eropuit met auto/sneeuwscooter om noorderlicht te spotten waarschijnlijk. Ons overigens toen niet gelukt, maar had wel iets magisch

Verder vond ik Zuid-Afrika ook heel tof, maar lang geleden dat ik daar geweest ben, en wil nog altijd een keer naar Namibië, en azoren staat bij mij, net als Pimpelmeesje, ook op het verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
21-05-2024 14:05
Snap je frustratie Perenboompje! Het is enorm balen dat het niet is gelukt, en het liefste wil je meteen weer door. Kan het zijn dat je ook nog hormonen in je lijf hebt? Verder eens met Bailey.

Ik had gisteren echt een horrordag door de hormonen. Tweede menstruatiedag en ik vloeide flink. Verder echt doodmoe en chagrijnig, alles teveel. Ik heb heel veel geslapen en ik werd boos om alles, dus ben om half vier maar weer naar bed gegaan. Ook tussendoor nog 3 uur geslapen. Na ook nog eens een lange nacht lijkt het nu beter te gaan. Ik maak me wel een beetje zorgen over de checkecho a.s. donderdag; ik denk dat het nog wat vroeg is na de menstruatie. Straks even bellen om te vragen wat handig is.
Klinkt heftig en inderdaad als een flinke horrordag. Hopelijk gaat het snel beter, maar die hormonen hakken er flink in, ik ken het.
Donderdag klinkt inderdaad best vroeg voor een echo, heb je inmiddels al gebeld? Hopelijk konden ze aangeven waarom ze dat willen. Ik moet ook altijd vroeg voor echo komen, maar dat is dan echt op cd2, dus tijdens menstruatie

Wat mijn eigen hormonen betreft, die zijn er niet meer van zwangerschap, maar des te meer van de menstruatie die extra heftig aanwezig is. Dus dat is op dit moment niet echt helpend. Hopelijk is het snel klaar en kan ik wat helderder denken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was ook heel hormonaal tijdens mijn menstruatie... het is gewoon klote! Dikke knuffel :hug: Ik denk dat je enorm veel weerstand en frustratie en drive hebt opgebouwd, en dat dat eruit komt met al die hormonen. Ik hoop dat het inmiddels weer wat zakt, en voor de rest; geef het tijd en wees lief voor jezelf. Even een beautybehandeling boeken, of een uurtje in je eentje een kop koffie drinken met de krant in een fijn café?

Net nog even gebeld; eerste check-echo is gewoon morgen, ik ben op tijd klaar met de menstruatie. Shit is getting real again! Misschien morgen al aan de gonal F? O_O
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, gaat hard nu dus! Heel veel succes morgen, hopelijk mag je beginnen met stimuleren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes vandaag Pimpelmeesje . Hopelijk kan je starten met stimuleren.

Hoe gaat het met jou Perenboompje ? Heb je nog zo veel last van je hormonen?

Spannend dat de HSG er aan zit te komen Kikix.
Willen jullie een huwelijksreis binnen of buiten Europa?
Zelf zijn wij naar Mexico geweest. Maar Hawaii leek ons ook heel gaaf.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend eerste echo gehad; alles zag er pico bello uit. Baarmoederslijmvlies mooi dun, geen cystes en er waren ook al eitjes in the making te zien (hallo toekomstige kinders?). Groen licht voor Gonal F, en dit keer dus geen 150 maar 225 per dosering.

Ik mompelde nog iets over 'hopelijk een keer een punctie' waarop de arts zei "er komt ZEKER een punctie". Zij is minder pessimistisch dan ik haha. Gek idee dat ik waarschijnlijk over een dag of 10 al een punctie heb. Wat gaat het ineens hard.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven