Zwanger worden na een postpartum depressie. Schrijf je mee?

27-10-2018 22:56 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Inmiddels ben ik volledig hersteld van een lichte postpartum depressie (ppd) en hebben we besloten dat we voor een tweede willen gaan. Ik vind het mega spannend, zie er als een berg tegenop, ben bang dat ik de hormonen niet de baas kan zijn, bang dat de stress/angst het 'genieten' overschaduwt m.a.w. ik ben bang voor weer een ppd. Regelmatig denk ik ik lijk wel gek, we hebben alles nu weer zo'n beetje op orde, waarom dat allemaal op het spel zetten? Maargoed ik ben vastbesloten, ik wil graag nog een kind!! Ik heb al een plan gemaakt (hulptroepen op tijd inschakelen, mezelf goed in de gaten houden, manlief duidelijke instructies gegeven wanneer hij moet ingrijpen en t.z.t. op zoek naar een niet-borstvoedingsmaffia lactatiekundige en de verloskundige direct inlichten over mijn ppd).

Ik zou het fijn vinden om ervaringen en tips uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens geniet ik ook van de baby, hoor! Hij begint nu bewust te lachen en te kijken en dat is zo leuk om te zien. Echt een schatje, zeg ik geheel onbevooroordeeld ;-).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Het is even geleden dat ik meegeschreven heb, maar daar ben ik weer.
Gefeliciteerd voor de dames die hun kleine hebben mogen verwelkomen. Hopelijk loopt het allemaal snel op rolletjes en voelen jullie je (redelijk) goed.

Hier gaat alles met ups en downs voor wat betreft mijn rouwproces. Het ene moment denk ik 'ik ben er'. Het andere moment denk ik 'shit, die put is toch dieper dan gedacht'. Elke dag is weer anders.

Maar het goede (en tegelijkertijd ook super spannende) nieuws is dat ik inmiddels 8 weken zwanger ben. Super blij dat het op de natuurlijke manier is gelukt, zonder medische mallemolen! In de 2e ronde nadat mijn moeder is overleden en ze gezegd had dat ze een kindje naar beneden zou sturen... Misschien kan dat dan toch? Als het een meisje blijkt te zijn, dan ben ik volledig overtuigd dat het kan... (want dat had ze leuk gevonden zei ze).

Vind het wel eng omdat ik vorige keer natuurlijk zo down was en toen juist de steun van mijn moeder me er doorheen heeft getrokken. Nu realiseer ik me des te meer dat die steun er niet meer is en dat maakt me wel heel erg bang. Heb al besloten dat ik dat bij de intake bij de verloskundige ga bespreken...
Morgen in ieder geval de eerste vroege echo... super spannend. Ben behoorlijk zenuwachtig... Hoop met heel mijn hart dat we een mooi knipperend lichtje gaan zien!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Renata, klinkt alsof je al veel doet om beter te kunnen slapen. Inderdaad, met goed en voldoende slapen hangt voor mij alles samen met een betere stemming. Door dat gekreun, word jij dan ook onrustig omdat je verwacht dat het zal overgaan in huilen? Vind het heel herkenbaar van mijn eerste.
Hier heb ik trouwens ook al wel eens mijn moeder gevraagd om op de baby te passen, zodat ik even er op uit kon met mijn oudste. Hij geniet ook echt van die 1 op 1 tijd met mij en ik ook trouwens met hem, eventjes weer terug naar hoe het was en lekker alleen aandacht voor hem. Ik heb het idee dat hij daar ook echt van op knapt. Mijn oudste is ook wel een beetje jaloers op de baby hoor, ook vooral als opa en oma aandacht hebben voor de baby (ook al hadden ze 5 min daarvoor alle aandacht voor hem) of als ik min handen vol heb met baby bijv tijdens fles geven. Het is wel echt lastig vind ik Hoe hier mee om te gaan, wil ook zeker mijn oudste niet het gevoel geven dat hij nu moet inleveren, maar aan de andere kant is dit natuurlijk wel iets wat toch deels gebeurt en iets waar hij ook aan moet leren wennen. Maar als ik met hem bezig ben, laat ik de kleine ook wel even tjes huilen en benoem ik dat ook zo naar oudste dat baby even moet wachten (tip hier van het forum).
Wat leuk dat je kleine al bewust lacht en kijkt. Hier wel bewust kijken maar nog geen lachje kunnen spotten. Hij is nu 5 weken. Hoe oud is jouw kleine ook alweer? 7 weken nu toch? Vind de weken wel super snel voorbij gaan! Veel sneller dan bij de eerste. Denk wel dat het klopt dat dat is omdat je ook druk bent met peuter tussendoor.

Duna, gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend vandaag de echo. Ik duim voor een mooi resultaat! Zie je wel, was het dus toch als nog snel raak, wat ik dus wel geloof is dat je moeder hier een rol in heeft gespeeld hoor! Voor jou zal het dus bijna wel zeker zijn als het straks een meisje blijkt te zijn? :) zou leuk zijn, die bevestiging van boven dat ze iets van zich laat horen/merken. Goed dat je bij de intake wil bespreken hoe je je de vorige keer gevoeld hebt. Zo is er op tijd extra aandacht voor Hoe jij je voelt en of je eventueel extra steun nodig hebt. Ik heb het toen ook gelijk aangegeven en hierop werd heel fijn gereageerd qua begrip en ook met actie ondernemen Door een doorverwijzing naar de pop poli.

Fugu, heb jij de 20 weken echo al gehad? We zijn ondertussen een paar dagen verder, dus wie weet. Ik weet even niet of je hem nu deze week of vorige week al had.
Leuk bootcamp. Heb ik in het verleden ook gedaan, lekker fanatiek. Ook leuk dat je dan nu allemaal zwangere treft, lekker kletsen over zwangerschap en baby's.

Hier gaat het nog steeds wel goed, vandaag neemt mijn moeder oudste een dagje mee om op te passen. Kan ik even lekker rustig aan doen met de kleine man. Vannacht ging de nacht heel goed, gisteren om 21.00 laatste fles, kleine is bij mij inslaap gevallen en om 22 uur in de wieg gelegd en gaan slapen, ik ook. En om 2 uur werd hij even wakker voor de speen en uiteindelijk 6 uur de fles gedaan, met tussendoor af en toe speen terug stoppen. Vind het wel ontzettend fijn dat de jongste snachts zo makkelijk is. Heb die ellende van onrust/niet willen slapen dan toch liever overdag haha. Oudste was snachts een spoker.

Gisteren bij het cb geweest met de kleine, hij groeit goed en ook zijn hoofdje tilt hij goed mee bij tillen. Hij is al ruim 1.4 kilo gegroeid in 5 weken. Vind het onvoorstelbaar op zo'n klein lichaampje haha maar ik kan het wel voelen als ik hem vasthoud dat hij steeds groter en zwaarder wordt. Ook bij het cb moest ik trouwens een lijst invullen om depressie signalen op te sporen. Dit moet komende maanden nog 2 keer. Moest jij dit ook renata?
Alle reacties Link kopieren
@ Zonnetje: dat klinkt wel alsof dat het allemaal een beetje loopt voor zover dat dat in de eerste weken mogelijk is. Fijn dat de kleine zo goed groeit en fijn dat iedereen je toch wel goed in de gaten houdt. Dat zal misschien ook wel rust en vertrouwen geven?


Hier was de echo goed, gelukkig. Heb mijn ogen uit mijn hoofd gehuild, zowel van blijdschap als van een bak met verdriet... maar ja... dat hoort erbij denk ik dan maar :) In ieder geval een knipperend lichtje gezien, gelukkig. Ik zou nu 7 weken zwanger zijn, dus nog even te gaan ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,

Renata, fijn om te horen dat je zo geniet van de kleine. Blijf hier vooral lekker schrijven. Hoe was het bij de pop-poli? Lastig lijkt me dat met de oudste, ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. Kan je man eventueel ouderschapsverlof opnemen? Wat ontzettend sneu voor de baby de reflux en voor jullie ook. Ben je al bij de kinderarts geweest? Mogelijk dat medicatie ook kan helpen. Er is gelukkig medicatie die zulke kleine ukkies ook al mogen gebruiken.

Duna, wat ontzettend leuk nieuws!!! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat de eerste echo goed was. Wat bijzonder dat je moeder deze zwangerschap heeft voorspeld :heart: Hoewel ik nooit iemand van echt dichtbij heb verloren vind ik het helemaal niet gek klinken hoe je het ervaart, het is nog zo kort geleden. Blijf vooral lekker schrijven. Ik snap goed dat je het spannend vind hoe het straks zal gaan gezien de vorige keer maar doordat je weet dat het je weer kan overkomen kun je je wel supergoed voorbereiden. Ik heb uiteindelijk op advies hier en van de verloskundige besloten om toch naar de pop-poli te gaan, ik zal nog even terugkoppelen hoe dat is als ik geweest ben. Daarnaast heb ik ook gevraagd aan de huisarts of ze me in de gaten willen houden, onze huisarts heeft een praktijkondersteuner GGZ dus heel laagdrempelig. Mogelijk is dat er bij jou ook? Het stelt me overigens wel gerust dat ondanks dat ik voor mijn gevoel een hele slechte afstandelijke moeder ben geweest het eerste jaar mijn kind heel erg naar mij toetrekt en graag troost bij mij zoekt. Dus ondanks een niet goede start toch een hele hechte band. Wij gaan je uiteraard ook allemaal steunen hier!

Zonnetje, goed idee om op de baby te laten passen voor quality time met de oudste. Ga ik onthouden voor straks. Ook goede tip om de baby even te laten wachten en dat benoemen. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks hier gaat, maar ik verwacht ook wel jaloezie etc. Uiteindelijk zal dat wel bijtrekken en denk ik dat een broertje/zusje heel leerzaam/nuttig is en hopelijk klikt het ook goed en willen ze ook samen spelen. Wel bijzonder dat je die lijst bij cb moest invullen, moet iedereen dat? Mijn man gaat overigens altijd naar het cb, ik krijg jeuk van die statistieknazi's :$ , man heeft daar niet zo'n last van :hihi:

tinkeltje, hoe is het met je?

@centering pregnancy, je hebt dus eerst individueel je controle bij de verloskundige en dan wacht je dus +/- een half uur tot iedereen geweest is. Overigens kun je dan wel lekker kletsen met de andere dames. Daarna is het nog gezamenlijk 1,5 uur dus wel een lange zit. Volgende week ga ik weer en daarna beslis ik of ik er mee doorga. Neig nu toch naar stoppen omdat ik voor mijn gevoel al zoveel dingen weet die besproken worden, maar we zullen zien.

20 weken echo is volgende week pas, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.

Hoewel ik gelukkig mijn moeder nog heb, heb ik wel een hele slechte band met haar. Op dit moment is er zo weinig contact dat ze (nog) niet weet dat ik zwanger ben. Ik ben er nog steeds niet zo goed over uit wat ik met de situatie aan moet. Bij de eerste was na de geboorte redelijk enthousiast qua bezoeken, maar al snel hoorde ik niets meer van haar. Ik verwacht hetzelfde bij nr 2 en weet niet of ik er zin in heb. Ben bang dat ik toch weer hoop ga krijgen dat er meer contact komt... Anderzijds het is en blijft toch je moeder. Wat zouden jullie doen??

Fijne avond dames!
Alle reacties Link kopieren
@Fugu Dank je wel voor je advies. Ik ga het onthouden.
Ik heb eenzelfde soort situatie met mijn vader. Ik heb al jaren geen contact meer met hem. Maar daarom ook besloten hem niet te vertellen over de zwangerschap. Bij de eerste wel heeeeeel erg getwijfeld, want het is ook ontzettend leuk nieuws om te delen en hij wordt per slot van rekening toch opa. Maar toen bedacht ik me 'hoe belangrijk vind ik het dat mijn kind mijn vader leert kennen?'. En toen bedacht ik me dat ik eigenlijk niet wilde dat mijn kind mijn vader kende omdat hij nou eenmaal een hurk is en alleen verdriet veroorzaakt en dat wilde ik mijn kind besparen... daar heb ik genoeg van gehad en dat wil ik anders voor mijn zoontje (en kindje in de buik).
Ik weet natuurlijk niet hoe dat dat precies voor jou is. Maar misschien helpt het je om dezelfde vraag te stellen?
Het is in ieder geval wel ontzettend lastig en verdrietig als je geen contact hebt en het liefst wel zou willen...
Vanuit dat oogpunt gezien... als je liefst wel contact zou willen met je moeder dan zou ze zich ook gepasseerd kunnen voelen als je het niet vertelt en de kans op een hereniging moeilijker maken... pffff... lastig hoor!
Weet niet of ik je met deze overdenking help, maar ja... :-?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik ben er nog. Ik lees wel mee, maar merk dat ik het de laatste tijd lastiger vind om in topics te reageren waar iedereen zwanger is of al bevallen is. Ik lees dus nog wel mee, maar zal wat minder reageren. Verder gaat het wel goed. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,

Tinkeltje, fijn om te horen dat het goed gaat! Ik duim hier nog steeds heel hard.

Duna, bedankt voor je verhaal over je vader. Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er mee moet dus laat het gewoon nog maar even zoals het is. Hoe gaat het? Hoe ver ben je nu?

Renata en Zonnetje, hoe gaat het nu met jullie en met jullie kleintjes?

Hier 20 weken echo gehad alles was goed en het geslacht is nog een verrassing :heart: . Ook inmiddels bij de pop-poli geweest. Hele fijne psychiater gesproken en daarom ook maar gelijk mijn hele geschiedenis verteld. Er komt sowieso een vervolggesprek waarbij manlief ook aansluit en er komt na de bevalling een psychiatrisch verpleegkundige thuis langs. Ook gaat hij er voor zorgen dat ik sowieso in het ziekenhuis ga bevallen. Verloskundige had me bij de intake gewaarschuwd dat ik rekening moest houden met een thuisbevalling omdat het bij de eerste zo snel ging, maar dat zie ik echt absoluut niet zitten. Ik zit inmiddels al weer op ruim 21 weken O_O over 13 weken alweer verlof. Laatst voor het eerst weer gezwommen dat was heerlijk. Buik is echt gigantisch, meer dames last van (gehad) bij de tweede? Oh en de centering pregnancy blijf ik toch doen, tweede keer was al een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk Tinkeltje. Ook ik duim voor je mee!

Fijn fugu dat je een goede 20 weken echo hebt gehad en wat leuk dat jullie het geslacht vooralsnog een verrassing laten! Hoe voel je je? Goed dat je de Stap naar de pop poli hebt genomen. Nu heb je in ieder geval de eerste stap over die drempel gezet en kan je verder kijken wat voor jou goed voelt.

Duna Hoe voel je je? Heb je inmiddels al meer echo's gehad?

Renata: Hoe gaat het bij jou? Jouw baby is nu zo'n 9 of 10 weken? Hoe is het met de reflux klachten?

Hier gaat het goed! Kleine man is nog steeds een vrij makkelijke baby, hij slaapt zelfs sinds een paar dagen heel goed in zijn eigen bed. Hoe die omschakeling is gekomen weet ik niet maar het geeft wel lekker wat rust! Wel viel het ongeveer samen met het moment dat we de voeding zijn gaan indikken (bij 6 weken, na echt een heeeel onrustige week) omdat ik ineens het idee kreeg dat hij last had van omhoog komendr voeding. Gelukkig bracht de johannes broodpitmeel daarin vrijwel meteen rust. Ook blijkt het echt een buikslaper te zijn dus na wat vertrouwen daarin te hebben opgebouwd slaapt hij nu standaard op zijn buik. De onrustige avonden zijn momenteel zo goed als verleden tijd dus als dat zo blijft teken ik er voor haha.

Hij groeit ook als kool! 7 weken nu en de tijd gaat hard. Moet wel zeggen dat ik ook blij ben dat ik nu ook alweer 7 weken oderweg ben hoor, heb toch zelf niet zoveel met babies. Al begint hij nu te lachen en dat is dan wel schattig! Maar geen depressie hier en ik heb afgelopen week het contact met de spv er ook afgesloten omdat ik ondertussen wel het vertrouwen heb dat het goed blijft gaan.

Ik heb het sporten weer opgepakt en dat voelt ook heerlijk! Verder beetje tijd maken voor mezelf om leuke dingen te doen dat maakt wel dat ik best goed in mijn vel zit denk ik. Dus dat kan ik aanraden haha. Vind wel de dagen alleen met 2 Kids soms pittig hoor in ombinatie met een peuter puber. Pff vergt soms erg veel geduld wat ik niet heb! Maar al met al gaat het goed!
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden, hoe is het met jullie?

Ik heb vorige maand helaas een miskraam gehad. Ik ben hierdoor ook al bij de verloskundige geweest en we hebben al een aantal afspraken gemaakt over de pop-poli. We hopen dat het nu snel weer raak is.
Alle reacties Link kopieren
Ach tinkeltje wat vreselijk verdrietig! Hoe voel je je nu? Hoe lang was je zwanger? Goed dat jullie over de pop poli verder hebben nagedacht. Mij heeft het wel geholpen toen.
Ik hoop dat het snel lukt voor jullie en goed mag blijven gaan.

Hier gaat het wel goed, net weet aan het werk en dat bevalt wel goed. Ik was het thuis zitten wel erg zat en dan geeft werken wel even een adempauze van de Kids haha! Maar vind het wel erg leuk om de interactie te zien tussen beide, dat begint nu net een beetje en Verder is de jongste ook echt een makkelijke baby en dat is me gelukkig mee gevallen. Maar alsnog wel pittig met een baby er weer bij die alles ff op de kop zet!

Hoe is het bij de rest? Fugu wanneer ben jij uitgerekend? En duna?
En renata Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ach tinkeltje wat ontzettend verdrietig!!! Ik hoop dat het snel raak is en deze lekker blijft zitten!

zonnetje, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat. Ik kan me voorstellen dat het ondanks makkelijke baby erg pittig is. Maar wel fijn dat je een makkelijke baby hebt, een huilbaby is echt mijn grootste nachtmerrie!! Die interactie lijkt me ook heel bijzonder.

Ik ben eind juli uitgerekend, maandag alweer 30 weken o_o dus verlof is ook in zicht. Heel fijn, want ik heb behoorlijk veel last van mijn buik. Ik hoop dat ik het volhoud tot 34 weken want daarna zit ik lang genoeg nog thuis. Komende week weer een afpraak met de psychiater van de pop-poli om een plan te maken, manlief gaat ook mee en dat vind ik erg fijn.

Renata hoe is het met jou? en Duna? en de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje: wat fijn dat het zo goed gaat!

Fugu: heb je het idee dat je wat aan de pop-poli hebt?

Ik ben weer zwanger. Ben wel wat angstig na de miskraam van vorige maand. Af wachten dus en spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh tinkeltje, wat ontzettend spannend!!!! en ook wat een heerlijk nieuws :heart: Ik ga hier heel hard duimen!!

Ik heb nu alleen nog maar de intake gehad, maar het idee dat ik goed in de gaten gehouden wordt geeft me heel veel rust. Ik krijg ook extra kraamuren dus dat is ook erg fijn. Ik blijf wel bang dat het weer gaat gebeuren, maar probeer dat om te buigen naar de kans is er maar de kans is er net zo goed dat ik er gewoon goed doorheen kom en het alleen zwaar is zoals het altijd is met een nieuwe baby.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje wat een fijn nieuws te horen dat je zwanger bent! Ik duim met jullie mee. Kan me voorstellen dat dit nog een heel angstige en onzekere periode is.

Fugu ik had ook recht op extra kraamuren. Dat was inderdaad wel prettig. Nadeel van die uren is dat je niet verlengd kraamhulp krijgt maar dat ze er langer kunnen zijn op een dag zeg maar. Hier is dat uiteindelijk niet zo nodig geweest maar was fijn om achter de hand te hebben!

Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje, ik begreep dat het om extra dagen ging. Goed om dit even in het achterhoofd te houden.
Tinkeltje, heb je al een echo gepland?

Hier gaat het redelijk. Veel last van mijn buik, dus draag nu een buikband op aanraden van de fysio maar merk nog niet heel veel verbetering/verschil. Nog 4 weken werken, kijk uit naar mijn verlof maar hoop dat ik het nog even volhoud om alles fijn af te kunnen ronden
Alle reacties Link kopieren
Fugu: wat vervelend van je buik, gelukkig wel bijna met verlof.

Ik heb over 2,5 week een echo gepland staan, als er dan een hartje te zien is word ik doorverwezen naar de pop-poli. Ik heb een angststoornis en ben bang om ziek te worden, angst voor misselijkheid vooral. Ik ben nu al heel erg misselijk en het ben heel angstig. Ik mag daarom zo snel mogelijk naar de pop-poli.
Alle reacties Link kopieren
Tja die buik is niet fijn maar vergeleken met bekkeninstabiliteit en niet meer kunnen lopen valt dit mee. Ik maak me alleen een beetje zorgen omdat ik verwacht dat mijn buik juist nu nog flink gaat groeien. Ik heb ook al van die hele fijne striae :-[

Tinkeltje, poeh wat naar zeg die angst voor misselijkheid. Hoe gaat het tot nu toe? Fijn dat je zo snel bij de pop poli terecht kan! En spannend de echo, ik blijf hier hard duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje, als het goed is heb je binnenkort de echo. Spannend! Hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren de echo en we hebben een mooi kloppend hartje gezien. Ik kan voor mijn angst niet naar de pop-poli. Dat mag pas vanaf 10 weken, en dan heb ik er al niks meer aan.

Ik ben nog steeds heel misselijk en gebruik de medicijnen. We gaan binnenkort op vakantie en dat breekt het wel lekker. Ik vind het wel een beetje spannend, maar we gaan het wel zien. Als we terug komen is de misselijkheid bijna voorbij.

Hoe is het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Oooh tinkeltje, wat fijn zo’n goede echo!!! :heart:

Balen zeg dat je nog niet bij se pop poli terecht kan Heeft je huisarts een GGZ praktijkondersteuner? Daar kan je vaak snel terecht.

Hier gaat het redelijk, ruim 32 weken alweer. Mijn lijf wil niet meer zo, vroeg wakker en vaak pijn, dus kijk uit naar mijn verlof. Wel weer een heerlijk drukke baby :love: en aangezien er zeker weten geen nummer 3 komt probeer ik daar maar veel van te genieten.

Hoe is het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn tinkeltje dat jullie een goede echo hebben gehad! Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Hier gaat het goed, kleinste man is alweer 4 maanden! Wat gaat dat hard zeg. We genieten er wel van, maar ik mis wel het op de fiets kunnen stappen! En lijkt me ook wel handig als die flessen na een jaar verleden tijd zijn en we gezellig samen aan tafel kunnen zitten haha. Maar het is een vrolijk mannetje en hij doet het heel goed.we hebben wel een beetje ons ritme gevonden met zn 4en. Het is wel meer aanpoten met 2 kleintjes, dat is wel even wennen soms!

Fugu 32 weken al! Wat gaat dat snel hè? Die laatste weken zijn inderdaad best een beetje pittig, ik herken je klachten wel. Maar inderdaad, ik dacht er precies over zoals jij: ook maar van genieten. Het is toch allemaal ook wel bijzonder dat het kan hè! En om die beweging te voelen Enzo.

Renata Hoe is het bij jou?
En de anderen? Duna?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje, ja heel bijzonder dat bewegen :heart:
Fijn dat jullie je ritme hebben gevonden. Kan me voorstellen dat het erg wennen is, ben ook heel benieuwd hoe wij dat straks gaan ervaren. Het loopt nu echt als een geoliede machine met zijn drietjes.
Is een fietskar met een babyschaal nog een optie? dat kan vanaf 3 maanden en kun je via marktplaats vaak voor een leuk prijsje krijgen.

Ik ben heel blij trouwens dat het zo goed met je gaat, dat geeft mij ook positieve hoop!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, mag ik jullie wat vragen?

Ik ben op dit moment 36,5 week zwanger en de hele zwangerschap liep vlekkeloos. Ik ben nu met verlof en sinds een week voel ik mezelf heel somber, eenzaam en heb ik huilbuien. Twijfels over van alles en nog wat, ben lusteloos. In mijn pubertijd had ik veel last van hormonen en ook de hormonen in de pil kon ik niet hebben, deze slikte ik dan ook niet. Zijn de gevoelens die ik nu heb normaal door de hormonen zo aan het einde van de zwangerschap of moet ik aan de bel gaan trekken? Mijn vriend snapt er helemaal niks van en ik ook niet. Kan niet zo goed alleen zijn en nu met verlof plan ik dus ook wel elke dag een uitje buiten de deur. Maar nog steeds de gevoelens blijven en ook de huilbuien...
Alle reacties Link kopieren
dame91 schreef:
17-06-2019 16:34
Hallo meiden, mag ik jullie wat vragen?

Ik ben op dit moment 36,5 week zwanger en de hele zwangerschap liep vlekkeloos. Ik ben nu met verlof en sinds een week voel ik mezelf heel somber, eenzaam en heb ik huilbuien. Twijfels over van alles en nog wat, ben lusteloos. In mijn pubertijd had ik veel last van hormonen en ook de hormonen in de pil kon ik niet hebben, deze slikte ik dan ook niet. Zijn de gevoelens die ik nu heb normaal door de hormonen zo aan het einde van de zwangerschap of moet ik aan de bel gaan trekken? Mijn vriend snapt er helemaal niks van en ik ook niet. Kan niet zo goed alleen zijn en nu met verlof plan ik dus ook wel elke dag een uitje buiten de deur. Maar nog steeds de gevoelens blijven en ook de huilbuien...

Lieve dame91,

wat ontzettend naar dat je je zo voelt :hug: . Of het nou wel of niet normaal is, als er 1 ding is wat ik heb geleerd is dat je als je je zo voelt zo snel mogelijk aan de bel trekt. Dus morgen de verloskundige en/of huisarts bellen!! Blijf hier niet mee rondlopen. En schrijf hier lekker van je af! Houd je ons op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven