Zwanger worden na je 30ste

04-06-2014 22:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag kinderen, ik ben bijna 32. Vriend is 33. Door financiële redenen is het er nog niet van gekomen. Ik heb mijn vriend wel een beetje moeten overhalen hij vindt het ook nog wel eng om er voor te gaan maar wil wel. Als het aan mij ligt stop ik vandaag nog met de pil, heb soms het idee dat mijn klok begint te tikken. Als ik de leeftijden lees van de vrouwen die zwanger willen worden is het meestal veel jonger. Helaas wil mijn vriend toch nog even wachten tot ik stop met de pil. Hij denkt echt dat ik meteen zwanger ben. En ik ben toch wel bang dat het nog wel even kan duren. En ja je bent zomaar 1 of 2 jaar verder en wil toch wel heel graag voor mijn 35ste ons 1ste kindje mocht het natuurlijk allemaal lukken.

Op financieel gebied gaat het gelukkig beter en qua babyuitzet heb ik al heel veel wat ik kan overnemen van mijn zus of krijgen we van onze ouders. We moeten alleen nog verhuizen voordat de kleine komt en dat is denk ik ook de reden dat mijn vriend wil wachten. Hij is bang dat het straks verkeerd uitkomt dat de baby er al is voordat we zijn verhuisd.

Maak ik me druk om niks of moet ik toch zsm stoppen met de pil, wat vinden jullie???
Ik zou nu starten met foliumzuur en dan over een maandje stoppen met de pil. Ook al ben je meteen zwanger, dan heb je nog steeds 9 maanden om alles te regelen.

Als je nog een jaartje wacht, ben je dus bijna 33, je moet een jaar 'proberen' spontaan zwanger te worden, dus mochten jullie de MM in gaan ben je dan al 34. Dat lijkt mij geen prettig vooruitzicht.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Je vruchtbaarheid neemt na je 30e razendsnel af, dus je kunt beter eerder dan later beginnen. Als jullie een woning hebben en een vast inkomen, zou ik me verder niet zo druk maken over verhuizen of dat soort dingen. Een baby heeft niet veel ruimte nodig, en je kunt ze gewoon meeverhuizen.
Ik was 32 en in 1x zwanger. Maarja voor elk succesverhaal is wel weer een pechverhaal te vinden.

Je moet doen wat voor jou goed voelt, maar je moet vind ik ook zo'n grote beslissing samen met je vriend nemen en er achter staan. Voorkomt een hoop gezeik.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Als je nu stopt dan kán je volgende maand zwanger zijn. Maar zou dat zó erg zijn?

Je word er niet vruchtbaarder op, praktische redenen zouden mij er in ieder geval niet van weerhouden. Komt tijd, komt raad.

Nu je vriend daar nog van overtuigen
Mijn advies luister naar je gevoel, en overtuig je vriend :-)

Ik ben zelf 32 jaar in 2010 gestopt met de pil, en nu 22 weken zwanger.

Ik heb wel de nodige lichamelijke (kwalen) een inmuunziekte, maar een oorzaak is nooit gevonden, waarom het zolang duurde eer dat we zwanger waren.

Je weet nu eenmaal niet hoe het gaat verlopen, dus ik zou zeggen ga ervoor.

In 9 maanden kan je veel regelen :-)
It shall be like that
Helaas weet je nooit of het in 1x gaat lukken of dat je (veel) langer bezig bent. Dus echt plannen kan je het toch niet.

Mijn vriend en ik wisten al heel lang dat we 'wel een keer' kinderen zouden willen. Tot we ons onlangs afvroegen "waar wachten we dan eigenlijk op?" Bij ons was de enige reden dat we nog een keer goed op vakantie wilden, maar dat is er inmiddels bij ingeschoten

Je zegt dat je denkt (?!) dat de reden van je vriend is dat hij wil verhuizen. Ik zou met hem bespreken dat jij eigenlijk wel wil beginnen, en wat voor hem de redenen zijn om dat uit te stellen. Dan kan je samen afgaan of de redenen reëel zijn. Als dat niet zo is ben je er uit of zit er wellicht iets anders achter.

Stoppen met de pil beslis je helaas niet alleen.. Of in ieder geval: stoppen kan je altijd doen en dan is de keus voor condooms aan hem.
Ik ben 31 en nu 24 wkn zwanger. Was na 2 pogingen raak.

Heb zelf het idee dat mannen er vaak niet echt klaar voor zijn om ervoor te gaan. Dat lijkt vaak pas te komen als de vrouw/vriendin ook echt zwanger is . Als het concreet is zeg maar.

Zie dit ook wel in mijn omgeving.

Sluit natuurlijk niet uit dat je wel samen moet beslissen om te stoppen met de pil.
Hoe lang slik je de pil al? Anders zou ik de tussenvorm voorstellen, wel al stoppen met de pil maar het dan tijdelijk met een condoom doen omdat je niet weet hoelang het gaat duren voor je een normale cyclus hebt. Dat wisselt namelijk echt van vrouw tot vrouw en het zou zonde zijn als jullie 'nu' willen beginnen en je dan nog een half jaar moet wachten voor je überhaupt een keer ongesteld wordt (en dus vooral ook een eisprong krijgt).
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Nou, ik zou een beetje moeten lachen als het verhuisargument de doorslaggevende reden is om nog niet te beginnen. Als de belangrijke factoren maar aanwezig zijn, je weet immers nog niet of je bij de groep vrouwen hoort die al zwanger raken als ze denken aan een baby of de groep die er aanzienlijk langer over doet. Ik zou met vriend om de tafel gaan zitten en bespreken of het verhuisargument echt de belangrijkste reden is.
Bedankt voor de reacties en tips.

Ik slik zo'n 13 jaar de pil. En verhuizen willen we liever niet uitstellen. We wonen namelijk in een flat zonder lift en hebben niet een kamer over om tot babykamer te maken. Als het kindje hier geboren wordt is het geen ramp maar dan willen we wel echt zo snel mogelijk weg.

Ik ga nog een goed gesprek met mijn vriend voeren en dan zullen we een besluit nemen.

Ik hou jullie wel op de hoogte via dit topic, over het stoppen met de pil enz.
Wat weerhoud jullie van verhuizen?
Jullie hebben allemaal over of je wel snel zwanger wordt.

Ik ben 1 jaartje jonger, afgelopen juli begonnen. Twee keer een miskraam gehad. Jaartje verder en nog geen nieuwe zwangerschap.

Ik zou beginnen, er is altijd wel een reden om het uit te stellen...

Succes
Beginnen. Naïef van je vriend om te denken dat het gelijk raak is, je moet er ongeveer een jaar voor uittrekken.

En voor ieder succesverhaal een tegengeluid: mijn moeder kreeg met 27 al problemen met zwanger raken. Je bent nog lang niet onvruchtbaar als het goed is, maar je piek heb je allang gehad.
Mijn partner was 33 toen ze zwanger raakte, 34 bij de geboorte van ons kind. Het was meteen de 1e poging raak en wij zijn tijdens de zwangerschap verhuisd.

Of jij beter kunt stoppen met de pil of niet kan niemand voor jou beslissen, het kan bij jou de eerste keer raak zijn maar het kan ook veel langer duren of de medische molen in moeten gaan. Wijs je partner er wel op dat die kans er is.
En niet alleen het zwanger worden gaat moeilijk als je ouder wordt, ook het zwanger blijven... En de kans dat je kindje iets mankeert gaat ook omhoog met de leeftijd van de vrouw. Zou dat ook aan je vriend meegeven in zijn overweging om nog maar even te wachten.
En wat als je daarna nog graag een tweede wilt. Dat doe je echt niet even meteen na de eerste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven