Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga, ik snap dat je zelf terughoudend bent, maar de test ziet er inderdaad veelbelovend uit! Hoe voel je je?
Qua timing van de echo: het helpt mij om te realiseren dat dit geen enkele invloed heeft op de uitkomst, en dat als het niet goed gaat, het sowieso verdrietig is. Ik hoop dat je tegen die tijd een keuze kan maken die je rust hierover brengt, het is allemaal al stressvol genoeg.

Balen zeg banaantje!
Lulu, zou je ook nu al zwanger kunnen zijn? Of ben je alleen je menstruatie aan het afwachten om weer verder te kunnen? Ik hoop dat er geen ivf nodig gaat zijn!

Welkom An790!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar over de onderzoeken: ik verwacht eigenlijk dat er niets uitkomt. Ik doe ze omdat ik geen spijt wil hebben dat ik ze niet eerder heb laten doen, als ik nog een miskraam krijg. Ik hoop ook eigenlijk dat ze niets vinden omdat dit volgens mij niet echt betere kansen geeft dan wanneer niets gevonden wordt (zelfs als ze iets kunnen qua behandeling), en mogelijk ook andere gezondheidsrisico’s kan geven. Ik heb natuurlijk al een kind, dus het kan sowieso, het is (en blijft, vrees ik) de vraag of ik toen veel geluk gehad heb of nu veel pech.
Ach balen zeg banaantje!

Hier temp wat omhoog, maar wel iets meer bruinverlies. Ik ben bang dat ik ongesteld ga worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
06-04-2021 08:46
Ach balen zeg banaantje!

Hier temp wat omhoog, maar wel iets meer bruinverlies. Ik ben bang dat ik ongesteld ga worden.
He wat balen zeg! Zenuwslopend zo :(.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga ik duim zo hard voor je dat het toch goed mag blijven gaan.

appelbloesem ik zit idd mijn menstruatie af te wachten, dan kan ik weer door met iui. En ik kan (helaas) niet zwanger zijn nu, bij ons is de kans op een normale conceptie zo goed als uitgesloten.
Saga en Sanne Joy op de vraag over dat het geen goede cyclus volgens haar was, is dan gebaseerd op hun richtlijn qua ‘mooie’ cyclus met clomid, denk ik? Misschien omdat de eisprong pas op cd 22 was met daarna een LF van 10 dagen (al lijkt me niet dat je dat in de hand hebt). En dan ook nog een hele lichte/korte menstruatie.
Maar precies weet ik het ook niet. Soms zit ik zelf ook nog met vragen achteraf, ook soms door dingen die hier gevraagd/geopperd worden. Vooral omdat ik geen idee heb van mijn cyclus. Dit was mijn tweede cyclus, waarvan de eerste die volgende door een menstruatie. En dan dus binnen 1 jaar en 4 maanden ondertussen. Pff.

Sanne Joy en Banaantje super balen van jullie menstruaties.. :hug: Hopelijk veel geluk de volgende ronde 🍀
Ik snap dat het heftig is qua hormonen voor jou Sanne Joy. Hopelijk is de pauze niet nodig!

Saga jeetje wat zenuwslopend dit voor jou.. Je test vond ik al erg duidelijk voor 9 dpo. Misschien toch wat oud bloed verlies? Dat je temp hoger is klinkt dan weer positief. Ik duim hard voor je!!

Amber wat leuk om het je ouders te vertellen en hun reactie. Op naar de eerste goede echo!

Lulu hopelijk komt je menstruatie snel. Kan me voorstellen dat je op ziet tegen de IVF en alles wat daarbij komt kijken. Daarom hoop ik dat die volgende IUI poging jullie heel veel geluk brengt 🍀

An790 welkom hier!
Welkom trouwens An! Sorry, even vergeten.

Bedankt voor jullie meeleven! De tijd kan me niet snel genoeg gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
An970 welkom hier, hopelijk heb je er wat aan

Saga, wat een rollercoaster aan emoties tussen een positieve test en nu misschien toch niet. Sterkte en ik hoop dat het gewoon doorzet!

Hier lijk ik ineens geen ovulatie te hebben deze maand, niks gevoeld en nu op cd17 nog altijd geen LHpiek gezien tenzij het extra vroeg was deze maand en ik m (in alle opzichten) gemist heb. We zullen wel zien...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle lieve reacties! Ik heb voor het eerst (sinds verwijderen spiraal, vroeger wel vaker gehad) ook buikkrampen waar ik echt ibu voor nodig had, mn miskramen waren pijnlozer dan deze menstruatie. Kortom: mijn hele symptoom-palet is overhoop geschopt. Ik baal er wel van dat ik me zeker 10 van die 16 dagen van de LF 'niet lekker voel' met brandend maagzuur, pijnlijke en opgezette borsten etc. Dat maakt wel dat er veel dagen zijn in een cyclus die niet zo fijn zijn (menstruatie en die LF), dus om alleen al daar van af te zijn wil ik snel zwanger zijn haha.
We gaan weer gewoon afwachten, ei zoeken, het gezellig maken en weer afwachten met goede hoop!

Saga jeetje wat een spanning! Ik kan me voorstellen dat je het liefst elk uur op de wc zit om de status te checken. En dat je het misschien nu ook al wel aan je partner hebt verteld?

Worteltaart hoe is het bij jou?

Appelbloesem Ja wat een afwegingen dan, dat je ook inderdaad er zo gek van wordt dat je je moet afvragen of je kind een lucky shot was of dat je nu pech hebt met miskramen. Inderdaad, als er iets uit komt (chromosomaal of stollingsgerelateerd) is het nite per se goed te 'behandelen'. Ik bedenk me opeens, ik had mn TSH laten testen bij de gyn en hij zei dat ie normaal was, maar ik lees hier ook wel eens verhalen van mensen die zeggen dat je TSH lager moet liggen voor de ideale situatie (mijne was 2.nogiets). Je kan je ook om alles gek maken is mijn ervaring... En wellicht heb je t al verteld of wil je er geen antwoord op geven: hoe lang waren jullie bezig voor je zwanger was van je eerste kind?

Lulu stom dat wachten bij jou totdat je weer kan starten met iui. Het kan je dan enerzijds niet snel genoeg gaan en anderzijds heb je die rust juist nodig af en toe. En kan me voorstellen dat je opziet tegen IVF, zeker als je partner dan niet mee mag (wat ik echt niet humaan vind bij fertiliteitsbehandelingen).

Afwachtertje ik kan die opmerking ook niet helemaal plaatsen van je arts, die LF van 10 dagen is denk ik prima, die kan wel verlengd worden met hormonen in bepaalde gevallen geloof ik (maar klok en klepel verhaal hier...). Heb je een mogelijkheid om je vragen bijvoorbeeld per mail te sturen? Zodat je tussentijds nog wat antwoord krijgt? En idd 2e menstruatie na 1 jaar en 4 maanden feels like forever. Hopelijk is het zo je laatste menstruatie in 9 mnd :P

Adelaar he, wat stom :S vanaf wanneer heb je getest? Heel af en toe hoor je wel eens dat er 1 mnd geen ovulatie is, maar dat is wel gek als je altijd gewoon regelmaat in je cyclus hebt. Kan me ook voorstellen dat het eht voelt als verloren tijd...

An790 welkom natuurlijk! JE verhaal klinkt als de mijne (vanaf aug 2020 menstruaties, in dec en in feb ook miskraam gehad). Heb je al weer een menstruatie gehad na de laatste miskraam? Schrijf vooral van je af, genoeg herkenning hier (helaas).
Alle reacties Link kopieren Quote
An790: Welkom schrijven helpt goed voor de verwerking. jeetje twee keer chemische zwangerschap. Ik las in het vorige topic dat je nog niet zeker wist of je het laat onderzoeken. Ben je er inmiddels wel al uit?

Banaantje: wat ontzettend verdrietig! En wat frustrerend dat de symptomen zo afwijkend zijn! 10 dagen in een cyclus niet lekker voelen is best lang. Hopelijk is dit de laatste menstruatie en ben je de volgende ronde zwanger dat zou super zijn! :heart:

Appelbloesem: pfoe ja ik snap je heel goed door onderzoeken te doen heb je toch denk ik meer het gevoel dat je er echt alles aan doet en daar achteraf dan niet meer over kan piekeren.

Saga: die temperatuurstijging is een goed teken! Ik hoop nog steeds voor jou dat het goed mag blijven gaan :heart:

Lulu: Hopelijk komt je menstruatie snel, zodat je weer verder kunt.

Afwachtertje: jaa daar gaan we voor! Die tip van banaantje klinkt wel goed. Tegenwoordig kan je inderdaad bij de meeste ziekenhuizen mailen/chat bericht sturen. Dan heb je inderdaad misschien wel in de tussentijd antwoord. Pfoe 1 jaar en 4 maanden klinkt inderdaad heel frustrerend. Zou super zijn als dit je laatste menstruatie zou zijn en dan lekker zwanger.

Adelaar: wat gek dat je het gevoel hebt dat je geen ovulatie hebt gehad. Ik heb wel eens gehoord dat het vaker bij vrouwen voor kan komen dat ze soms in een cyclus geen eisprong hebben. Dat is misschien wat een geruststelling, maar het is natuurlijk ontzettend vervelend als je een keer geen eisprong hebt terwijl je zo graag zwanger wilt worden.

Hier ben ik vanochtend op het werk geschrokken. Ik dacht even dat roze afscheiding had, maar kon het niet heel goed zien op het papiertje omdat het licht er wat gek op scheen. De rest van de dag niet meer gehad. Maar jemig wat is dit eng zeg. Ik dacht dat ik wel vrij nuchter was, maar dat valt toch wel wat tegen. Zijn de 12 weken al bijna om? :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei dat is schrikken Amber, gelukkig lijkt er niks aan de hand maar kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot de 12 wkn voorbij zijn.

Lulu nog bedankt voor je reactie mbt Belgie, voor ons zou dat een overweging zijn Ivm een genetische aandoening waar in Gent op gescreend kan worden, in NL niet. Nu heb ik zelf die aandoening en kan er prima mee leven maar mocht het ergens op ivf uitdraaien dan zou ik dat in Gent willen in combinatie met PGD. Ik snap wel dat je op ziet tegen de stap naar IVF, hopelijk is het niet nodig!

Banaantje, van je TSH levels heb ik ook al wel regelmatig iets over gelezen, met name dat in NL een hogere grenswaarde acceptabel wordt gevonden terwijl in DE en BE voor “goede fertiliteit” naar een waarde onder de 2 wordt gestreefd...geen idee wie er nu gelijk heeft.

Appelbloesem lastige afweging inderdaad of je laat onderzoeken of er iets aan de hand is of “gewoon” pech, zeker omdat jullie al een kind hebben.

Ik heb altijd een cyclus van 29 dagen met rond dag 14-15 mijn ovulatie, was gaan testen vanaf dag 12 maar de streepjes blijven vaag en ik heb niks gevoeld. Meest waarschijnlijke lijkt me toch dat ik met testen de piek gewoon gemist heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor dit welkom allen, super fijn! Ik ga even bijlezen zodat ik ook op jullie kan reageren en zal dan ook de vragen beantwoorden :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber jeetje wat een schrik. Hopelijk blijft het hierbij. En over die tegenvallende nuchterheid: ik snap het wel. En het is ook helemaal niet gek. Door wat je hebt meegemaakt is de onbezorgdheid er gewoon af.

Adelaar als je tzt iets wil weten over Gent dan mag je me altijd een dm sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
An790 Welkom! En altijd goed als je het ergens van je af kan schrijven.

saga wat een spanning!!

Banaantje ach gatsie zeg!!! Heel erg balen!!

Afwachtertje ja precies misschien is het niet volgens het boekje. Maar ik denk dat je hier niet goed of slecht aan kan hangen. Je lichaam doet het wel! Heb je nu alweer een echo gehad?

Appelbloesem begrijpelijk, zo kan je nooit denken wat als.... maar hopelijk komt er gewoon niks uit!

Lulu ja helemaal begrijpelijk hoor! Hopelijk doet IUI 6 zijn werk het is immers al eens gelukt!! Zou je niet nog willen kijken voor wat extra IUI’s?

Ik vind IVF ook nog een te grote stap. En zou hier het liefst mee wachten zo lang mogelijk, ook omdat IUI al eens bewezen succesvol was hoop ik dat ik dit wat langer mag doen. De zorgverzekering dekt er bij mij maar 6 mits een arts anders advies geeft.

Amber ohnee jeetje zeg dat is idd schrikken. Gelukkig bleef het bij afvegen en kan van alles zijn.

Hier alweer een paar dagen begonnen met spuiten en vrijdag alweer op controle. Naar verwachting maandag of dinsdag alweer een inseminatie . Inmiddels weten we wel een beetje hoe mijn lichaam reageert. Dus wel weer lekker snel zo! Inmiddels ook wel weer wat positiever gestemd, vorige week vond ik het allemaal heel moeilijk.
Lekker druk dagje hier!

Vanmiddag leek het alsof de menstruatie zou beginnen, ik had even de voor mij typische buikpijn, maar die trok weer weg. De spotting is ook weer minder. Hoop op een morgen duidelijkere test dan gisteren. En een hoge temperatuur. Ik heb m'n man nog steeds niets verteld.. ik wilde dat even doen eerder vandaag, maar toch niet gedaan. Het zou wel gek zijn dit helemaal te verzwijgen.. ik wacht denk ik in ieder geval nog een paar dagen af.

Appelbloesem, bedankt, dat is een handige manier om erover na te denken. Ik denk dat ik sowieso met 7 weken nu een echo wil, mocht ik zwanger blijven. Maar ik hoef inderdaad nog niet te beslissen. Of ik kan een afspraak maken en later weer afzeggen evt. Ik vind het ook lastig dat ik niet naar m'n oude vertrouwde echopraktijk kunnen (of een klein uur rijden). Hier zijn natuurlijk ook, maar die voelen wat medischer ofzo.

Adelaar, misschien een late ovulatie dan? Ik heb vaak tussen dag 18 en 22 pas mijn ovulatie. Merk of merkte je iets aan je cervixslijm? Ook vervelend he, dat wachten op je ovulatie of geen zekerheid hebben!

Banaantje, wat vervelend dat je je zo slecht voelt in de luteale fase! Maar het hoeft niet zo te zijn toch, dat dit je nieuwe patroon is? Ik hoop dat het iets eenmaligs was!

Amber, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Het is ook super vervelend als je iets denkt te zien. Ik hoop dat de tijd snel gaat voor je!

Sanne Joy geldt dat van 6 keer IUI voor 1 verzekeringsjaar/ of bij 1 verzekeraar? Of kijken ze ook naar je verleden? Spannend weer ook voor jou. Ik hoop dat je een goede punctie hebt!
Banaantje dat van die vragen per mail is wel een goede tip. Voor nu ben ik vooral benieuwd hoe deze cyclus gaat lopen.

Amber wat schrikken! Hopelijk blijft het daar gewoon bij.

Adelaar wat gek. Misschien is hij echt verlaat? Vervelend dat het anders verloopt.

Sanne Joy ik had gister weer controle. Was cd 12 maar de grootste follikel was 12mm. Vrijdag weer controle. Als het goed is dus de eisprong weer volgende week. Die tijd tot de eisprong duurt wel lang voor mijn gevoel. Gewoon het wachten op dan.
Er zaten alleen ook nog 3 kleintjes van 10mm dus die moeten niet mee gaan groeien.
Wat fijn dat het bij jou zo snel gaat zeg. Heb je ook minder wachttijd tussendoor. Dat lijkt me heel fijn.

Saga spannend! Zo benieuwd naar je test en temp van vandaag.
Mijn temperatuur is goed gestegen! En ik heb een CB digitaal gedaan, die gaf eergisteren niet zwanger aan en nu wel zwanger. Streepjestest ietsje donkerder. En ook nog heel licht bruinverlies, maar meer bij afvegen, hoef geen pad te gebruiken oid. Met mijn geschiedenis denk ik dus direct het is niet goed, maar er zijn natuurlijk ook gezonde zwangerschappen met licht bloedverlies. Ik zit dus nog in de wachtstand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Saga, maar het klinkt goed. Hoe ver ben je nu?
Ik ga in ieder geval verder duimen!
Ik ben denk ik 11 dpo nu! Maar mn temp steeg dus pas 3 dpo, dat is wel een beetje gek.

https://ibb.co/30QFFRV Dit is mijn tempkaartje
Het klinkt goed en je temp is inderdaad weer heel mooi gestegen! Ik blijf duimen 🍀

Hoelang was je LF normaal ook alweer?
Normaal 8 dagen. Alleen in de afgelopen 4/5 cycli heb ik volgens mij wel 3 keer positief getest! Bizar eigenlijk. Maar ik denk niet eerder zo vroeg zo duidelijk. Ik heb het mijn man verteld net. Gewoon de digitale test voor z'n neus gehouden haha. Hij is blij, wel direct erbij gezegd dat het nog afwachten is. Was net op tijd, want hij zei dat hij gisteravond net zich af zat te vragen of ik niet ongesteld moest worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga wat spannend! Ik zit helemaal met je mee te leven.

Sannejoy mijn voorkeur gaat, zoals ik er nu over denk, uit naar nog wat meer iui pogingen. Maar mijn leeftijd gooit ook een beetje roet in het eten, na de zomer word ik 40. Begin mei hebben we eerst nog een gesprek met de gynaecoloog en ik ben benieuwd wat zij gaat voorstellen. Met een beetje geluk is iui 6 dan al geweest en weten we al of die is gelukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga Jeeej wat goed!!! Fijn om te lezen dat het de goede kant op gaan. En zo'n CB digitaal bevestigd toch wel heel fijn een zwangerschap.Ik blijf nog doorduimen.

Wat betreft het verzekeren. Is het per 1 doorgaande zwangerschap. Maar de artsen waren nadat IUI 1 succesvol was al heel positief en zeiden ze al deze behandeling gaat het doen bij jullie. Plus dat IUI veel goedkoper is dan IVF ook voor de verzekeraar lijkt me. Dus ik hoop dat ze nog als het nodig is wat extra behandelingen willen doen. Al hoop ik natuurlijk dat het snel raak is, we bereiken bijna de 2 jaar wat voor mij toch wel mentaal een ding is....en waar ik soms echt met vlagen verdrietig over kan worden.

Lulu ja dat begrijp ik dan, er zit dan nog meer druk achter. We gaan voor die IUI 6!!!

Afwachtertje ja meestal vanaf 12/13 mm gaan ze ook sowieso doorgroeien. Hopelijk blijven die kleintjes achterwege. En snap dat het lang duurt, het hele zwanger worden is alleen maar wachten wachten, echt frusterend. Op naar een goede poging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh Sagá wat mooi nieuws! Duimen dat t houdt... :cheer2:
Maar ziet er goed uit toch? En ik wist niet dat je zo vroeg al kan testen, ik test eigenijk altijd pas na mijn NOD. Test je dan met early testen of gewone?
ik moet nog wachten want laatste cyclus was ineens 32 dagen! Dus geen idee wanneer mijn eisprong deze keer geweest kan zijn.
nooit1blijvenzitten schreef:
07-04-2021 20:17
Ahhh Sagá wat mooi nieuws! Duimen dat t houdt... :cheer2:
Maar ziet er goed uit toch? En ik wist niet dat je zo vroeg al kan testen, ik test eigenijk altijd pas na mijn NOD. Test je dan met early testen of gewone?
Ik heb op mijn nod getest ;) Dat is bij mij al 9 dagen na ovulatie. Ik kan wel later testen, maar ik weet dan al dat er 'iets' aan de hand is. Op welke dag zit jij nu? Van je cyclus? Het ziet er op zich goed uit, maar ook niet vanwege licht bruinverlies en ik heb al drie keer een chemical gehad.

Sanne Joy, ik hoop ook dat jullie niet meer iui's nodig hebben. Ik hoop van harte dat deze ronde raak is!

Lulu, lief dankje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
07-04-2021 21:45
Ik heb op mijn nod getest ;) Dat is bij mij al 9 dagen na ovulatie. Ik kan wel later testen, maar ik weet dan al dat er 'iets' aan de hand is. Op welke dag zit jij nu? Van je cyclus? Het ziet er op zich goed uit, maar ook niet vanwege licht bruinverlies en ik heb al drie keer een chemical gehad.
Ahzo, dan snap ik het: de tijd na je eisprong is korter dan ervoor. Geen idee hoe dat bij mij is. Ik heb aangenomen precies in t midden en daar 3x zwanger mee geworden
Ik heb dus geen idee op welke dag ik zit omdat die lengte ineens varieert maar als we uitgaan van de eisprong op de helft van mijn vorige cyclus (32 dagen) dan zou ik nu op 9 dpo zitten.
Wat is een chemical? Wel HCG maar geen zwangerschap?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven