Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
He bah afwachtertje. Ik probeer mij er maar bij neer te leggen dat die laatste week ruk is en een menstruatie flink balen. Loslaten lukt gewoon niet zo goed helaas.

Lulu, wat is eigenlijk de reden om steeds bloed te prikken? Fijn dat het de goede kant opgaat!

Succes iedereen die aan het wachten is! Ik ga voor jullie duimen!

Hier is het rustig. Deze maand dus overgeslagen, het voelt wel een beetje wrang maar als ik over jullie stress lees is het ook wel heel fijn om een maandje pauze daarvan te hebben.
Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Ik vond het een prettig gesprek, en de eerste onderzoeken waren allemaal goed. Nu wachten op de rest van de uitslagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga Dankjewel en jaa dat hoop ik ook! Het zou wel super zijn om weer 'gewone' cyclussen te hebben.

Sanne_joy Over een weekje ga je testen dus. Gelijk heb je dat je dan gaat testen!

Banaantje de kans is volgens mij niet zo groot dat de eicel bevrucht is, omdat we heel onhandig geen gebruik hebben gemaakt van de ovulatie. Ik verwacht er niet zoveel van, maar door sommige klachten ga ik dan toch wel eens twijfelen. Menstruatie symptomen en zwanger symptomen lijken echt extreem op elkaar bij mij. Wat fijn dat je wat afleiding hebt in de wachtweek! Ik begrijp heel goed dat je deze cyclus een beetje gaat hopen op een positieve test. Het hoeft natuurlijk maar 1x raak te zijn precies op het goede moment.

Lulu Wat fijn om te horen dat het goed is gegaan bij de verloskundige. Goed nieuws ook dat het hcg zo mooi daalt! Wat super trouwens dat je het gevoel hebt dat je je lichaam weer terug hebt! Dat gevoel heb ik sinds deze cyclus ook. Alsof je het lichaam weer een beetje kunt vertrouwen.

Afwachtertje wat ontzettend verdrietig. Ik begrijp heel goed dat het slikken is. Je wilt zo graag weer zwanger zijn, dat het vreselijk is om teleurgesteld te worden. Lastig ook dat het gevoel hebt dat je er teveel mee bezig bent. Komt het slechte slapen daar ook vandaan? Pas goed op jezelf, hopelijk kan je de rust pakken :hug:

b]Appelbloesem[/b] Toevallig vroeg ik met net af hoe het eigenlijk met jou gaat. Maandag krijg je dus de uitslag van de onderzoeken. Hoe werkt dat eigenlijk mag je tijdens onderzoeken helemaal niet bezig zijn met zwanger worden of is dat afhankelijk per onderzoek? Een virtuele knuffel voor jou in deze moeilijke tijd :hug:

Ik hoop iedere keer zo dat iemand in dit topic een positieve test heeft en dat het vruchtje mag blijven zitten. Het is jullie allemaal zo ontzettend gegund! :heart:

Ik ga volgende week een afspraak plannen voor bloedprikken. Dat moest ik doen als mijn Ferro bijna op is. Ik ben heel benieuwd of mijn HB/ijzer veel is gestegen. Ik ga er vanuit van wel, omdat ik nu al bijna vier weken geen bloedingen meer heb gehad. Dus het zou toch wat meer opgeknapt moeten zijn :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
afwachtertje wat vreselijk verdrietig zeg! Sterkte :rose:

appelbloesem fijn dat je een goed gesprek had met de gynaecoloog. Over het bloedprikken: wij zitten in een fertiliteitstraject in België (wij wonen in NL), en daar is bloedprikken de standaard. Gelukkig kan ik dit dankzij een zeer meewerkende huisarts in mijn eigen woonplaats laten doen, die het dan doorstuurt naar België. Toevallig kreeg ik vanmiddag al de uitslag van de laatste bloedafname, hcg 4 oftewel negatief! Nu maar hopen dat mijn menstruatie snel komt want dan mogen we weer verder met het traject
Afwachtertje, wat balen weer :( Sorry dat ik het misschien weer vraag, maar hield jij eerder ook je cyclus bij? Want de LF varieert vaak niet heel veel per cyclus. Een LF van 9 dagen is wel aan de korte kant, maar ik ben zelf zwanger geworden met een LF van 8 dagen.. (en kind gekregen ;)).

Banaantje, snap dat je die indicatie al had, maar bij een miskraam is het misschien meer wat je zelf fijn vindt en bij een ZOL zou het voor mij meer als noodzaak voelen. De Ik weet zelf ook nog niet of ik een vroege echo doe of niet.

Oja Sanne Joy, sorry, ik haal soms verhalen door elkaar merk ik. Ik zou zelf ook gewoon na twee weken of misschien zelfs 12 dagen testen. Vraag me af waarom ze 15/16 dagen aanhouden terwijl bekend is hoe lang implantatie gemiddeld duurt.

Fijn Lulu dat het negatief was!

Appelbloesem, wel lekker om even een ronde geen stress te hebben toch? Hoe is het voor je dat de onderzoeken goed zijn? Lijkt me heel dubbel; enerzijds fijn als er iets is dat opgelost kan worden en je kansen verhoogd, anderzijds fijn dat de uitslagen goed zijn.
Dank jullie wel meiden. Heel lief!
Het is zo gek, gisteren zag ik het gewoon niet aankomen. Vanochtend kreeg ik er de typische menstruatie buikpijn bij, die ik normaal van te voren (met de stopweken van de pil dan) kreeg. Nu hopen dat het door zet, want het is bij eenmalig bloedverlies gisteren gebleven en telkens wat met afvegen.

Appelbloesem fijn dat het een prettig gesprek met je gaat. Ben ook inderdaad benieuwd hoe het voor je voelt dat de eerste onderzoeken goed waren?

Lulu wat fijn dat het hcg negatief is! Kun je wat dat betreft weer verder. Hopelijk snel een menstruatie/eisprong.

Saga maakt niet uit, gewoon vragen! Ik heb dus eigenlijk geen idee van wat mijn cyclus is. De eerste keer met clomid raakte ik zwanger. Dat kan dus in elk geval wel.. En nu dus deze cyclus waarop ik op dag 22 een eisprong had (heel waarschijnlijk) en op dag 32 begon met menstrueren. Dus een luteale fase van 10 dagen.
Ik heb gister contact gehad met de fertiliteitsmedewerkster en ze zei dat ik wel even moet kijken of het goed door zet. Dan mag ik morgen gewoon weer starten met de clomid. Ze zei het is wel vroeg voor een menstruatie, maar niet gelijk zorgelijk. Even kijken wat het de volgende keer doet.
Ik ben er natuurlijk de vorige keer zwanger mee geraakt, dus dat kan. Nu hopelijk nogmaals een keer en het dan ook blijven.
anoniem_647341163f165 wijzigde dit bericht op 28-03-2021 08:37
8.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga even snel antwoorden op jou! Morgen lees ik de rest bij en antwoord ik iedereen.

Ja klopt ik denk ook dat ze je gewoon beetje willen behoeden voor teleurstellingen. Zo’n traject is voor vele niet niks. En daarbij als je 15/16 dagen aan houdt heb je wel echt een duidelijke test. Maar als ik op mijn nod niet ongesteld wordt dan test ik die dag daarna. De adviezen verschillen ook per ziekenhuis en soms arts hoor.. dus denk altijd je eigen verstand blijven gebruiken. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfoe ik ben echt extreem toe aan ongesteld worden vandaag. Officieel moet ik het pas morgen of overmorgen worden, maar het duurt me nu echt te lang. Ik wil gewoon weer lekker met een nieuwe fase starten. Op het moment ben ik behoorlijk vergeetachtig en is mijn concentratie ver te zoeken. Ik zie er echt naar uit om weer ongesteld te zijn, meestal verbetert alles dan wel weer snel. Herkennen sommigen van jullie dit ook?

Voor mij is het ook geen verassing meer of ik zwanger ben of ongesteld wordt. Aangezien de kans groot is dat ik ongesteld wordt.

Ik denk dat ik daarom de komende tijd ook wat minder actief zal zijn in dit topic en mij lekker blijf richten op sporten. We zijn inmiddels langer dan een jaar bezig en gaan ons nu lekker richten op positiviteit en andere belangrijke dingen. Als ik binnen nu en een jaar zwanger zou dan zou dat mooi zijn, maar anders is het ook prima. We hebben besloten dat ik niet het medische traject ga volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber Ik heb geen vergeetachtigheid etc vlak voor menstruatie, wel andere tekenen zoals rugpijn waardoor ik ook weet dat het er aan komt. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat het geen verrassing meer is, bedoel je deze cyclus of in het algemeen? Ik ga toch vaak uit van het positieve ookal is de kans op een menstruatie elke cyclus groter. Ik snap dat je wat afstand gaat nemen, stabiliteit en positiviteit lijkt me heel belangijk na deze turbulente tijd. Succes!

Sanne joy Inderdaad het zal Voorkomen dat je positief test op een mislukte innesteling, maar je eigen verstand gebruiken lijkt me inderdaad handig. Spannend!!

Afwachtertje :hug: overvallen worden zonder waarschuwingen is echt rot. Is het inmiddels doorgezet? Of twijfel je? En dan meteen weer door met de clomid dus?

Saga Ja inderdaad, al zit ik toch al niet zonder kennis in deze wedstrijd en vind ik een vroege echo altijd fijn, omdat ik sowieso bang ben voor een eug :facepalm: maargoed eerst maar eens een positieve test... snap jouw twijfel ook wel weer om vroeg te laten echoen, maar ik zit zelf niet echt in naieve blijheid op die verlengde wachtbank dus dan maar liever snel duidelijkheid.

Lulu fijn dat je hcg zo goed gedaald is! Moet je dan een cyclus afwachten? Want vaak gata een daling in het hcg gepaard met een ontrekkingsbloeding en kan je ook vrij vlot weer een ovulatie hebben (bij mij had 2x nadat de miskraam echt was opgelost heel snel weer een ovulatie, hoop ook voor jou dat het snel gaat).

Appelbloesem wat fijn dat de gyn oke was, en de eerste onderzoeken goed zijn, dat is zo belangrijk voor het vertrouwen in je lichaam. En idd even een ronde geen stress is echt heel fijn, dan kan je het daarna ook weer beter hebben is mijn ervaring. Wanneer krijg je de andere uitslagen?

Hier weinig nieuws, nog een ruime week op de wachtbank al merk ik dat ik wel weer steeds denk aan “wanneer had ik de vorige x nou brandend maagzuur/misselijkheid/pijnlijke borsten”. Komende week is gruwelijk druk op werk dus gelukkig veel afleiding van symptoom spotten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber wat knap dat je voor jezelf de beslissing hebt genomen om niet de medische molen in te gaan. Ik wens je het beste de komende tijd. En wie weet...

Banaantje ik mag bij de eerste dag van de menstruatie die nu komt bellen naar het ziekenhuis. Die dag gebruiken ze als ijkpunt voor de cyclus. Bloedonderzoek, echo en dan begint het hele spuiten en slikken riedeltje weer. Ik heb nu het idee dat ik rond mijn eisprong zit, want ik heb echt last van flinke eierstokpijn. Of zou dat nog kunnen komen van de miskraam?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu Ohja idd, dan hebben ze weer een nulpunt. Heb je t idee dat je er weer klaar voor bent? En je partner hoe is die eronder? Mbt je eisprong: heb je ook vruchtbaar slijm? En heb je altijd deze typische klachten? Want dan zou het prima kunnen natuurlijk. Ik had zelf een ovulatie terwijl m’n hcg nog niet nul was de laatste keer en vorige x had ik direct een negatieve test na de miskraam en kwam m’n ovulatie ook ‘gewoon’ op de reguliere cd 10/11.
Alle reacties Link kopieren Quote
_Amber_ wat fijn dat het zo goed gaat! Ben benieuwd naar de bloeduitslagen!!
En knappe keuze! Hopelijk kom je hier wel snel wat goeds (lees zwangerschap) melden. Veel succes en sterkte met alles!

__appelbloesem__ fijn dat het tot zover gewoon goed is. En als je de gesprekken wel prettig ervaart is ook echt fijn hoor. Ben benieuwd naar het vervolg en wat ze adviseren. En inderdaad wel eens lekker he zo niet in de stress zitten.

Banaantje_88 dan vallen wij ook ongeveer gelijk deze week. Fijn dat je afleiding hebt gaat de tijd lekker snel, en ben je idd niet bezig met elk symptoom.

Lulu pff ben je er inderdaad wel weer klaar voor? Wat betreft de pijn, ik ben daar nooit op die manier mee bezig eerlijk gezegd.

Afwachtertje hoe is het? Is het doorgebroken? Het was toch sowieso nog wel vroeg voor een menstruatie? Niet het goede tijdstip voor een innesteling bloeding?
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje wat betreft de eierstokpijn: ik herken het zowel wel als niet. Wel omdat het die typische 'pijn' is, het voelt voor mij alsof er een elastiek wordt aangespannen zeg maar. En idd dun slijm, wat ik ook elke maand heb. Maar ik herken het ook niet omdat mijn spontane ovulatie zo goed als altijd aan de linkerkant is en nu voel ik rechts van alles. Mijn laatste twee cyclussen waren met MOH en dan had ik zowel op links als rechts een groot follikel waarbij de grootste altijd op links zat. En mijn ovulatietest is negatief, normaal geven die echt een behoorlijk goede indicatie. Ikzit nu op cyclusdag 23 na de eerste dag van rood bloedverlies/miskraam maar ik mag van de gyn deze dag niet gebruiken als ijkpunt. Mijn normale eisprong is altijd op dag 12-13.

Sannejoy ik voel elke maand heel duidelijk wanneer mijn eisprong eraan komt, door de pijnscheuten het is lastig om er niet mee bezig te zijn zeg maar ;) Het schijnt normaal te zijn, de pijn komt van de follikels die in een paar dagen ineens veel groter groeien. De eisprong zelf merk ik omdat de pijn dan ineens weg is.

En ja, ik ben er wel klaar voor. Mijn partner ook, al merk ik dat hij het erg aan mij overlaat. Het is sowieso vooral 'mijn project'. Hij hobbelt er een beetje achteraan. Hij is wel heel betrokken maar vind het ook lastig om dingen te regelen. Het is natuurlijk mijn cyclus, mijn onderzoeken en ik neem de medicatie. Dus hij kan niet veel. Hoe gaat dit bij jullie?

Ik zie alleen een beetje op tegen alle onderzoeken. Ik was zo blij dat ik daar vanaf was. Wat een feest, nooit meer naar ziekenhuis voor dit! (Door alle problemen die wij hebben gehad op het gebied van fertiliteit en onze leeftijd hadden wij al besloten om het bij 1 succesvolle zwangerschap te houden)

Sorry voor deze enorme egopost😬
lulu☆ wijzigde dit bericht op 29-03-2021 23:00
0.25% gewijzigd
Amber knap dat je de beslissing van wat afstand nemen maakt. Doen wat goed voelt voor je. Hopelijk blijf je je zo goed en positief voelen! Veel succes met alles en hopelijk toch ook voor jou veel geluk in het zwanger raken.

Banaantje fijn dat je het lekker druk hebt in deze wachtweek. Leid je in elk geval goed af.

Lulu ik herken wat je zegt over die groeipijn en de ovulatiepijn. Ik had afgelopen ronde er een week last van en de pijn werd op z’n heftigste vlak voor de eisprong. Dan doet vrijen ook zeer.
Over dat met je partner, die van mij is ook heel betrokken en probeert me echt te steunen, al vind hij het soms lastig. Omdat het mij allemaal overkomt. De medicatie met bijwerkingen, alles ‘voelen’, controles in het ziekenhuis...
Hoe gaat komende tijd er precies uit zien voor jou? Welke onderzoeken etc ga je krijgen?

Hier heeft de menstruatie doorgezet. Alleen wel echt licht (weinig bloedverlies). Dat vind ik ook weer heel gek, samen met de vroege menstruatie. Dan ga ik haast twijfelen of het wel een goede eisprong was. Of dat dat komt omdat mijn baarmoederslijmvlies zo dun blijft. Wat kun je je toch druk maken om deze dingen. Ik wil het los laten. Maar sommige dingen roepen gewoon vragen op.
Maar goed, ik ben 100% niet zwanger. Gisteren voor de zekerheid getest omdat ik weer ging beginnen met de clomid.
Nu ben ik heel benieuwd hoe deze ronde gaat lopen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje Dat had ik inderdaad wel iets duidelijker kunnen formuleren. Ik bedoelde dat het geen verassing zou zijn, omdat ik er vanuit ging dat het toch wel enkele maanden/jaren zou kunnen duren, omdat vrouwen in mijn familie moeilijk zwanger worden. Mijn moeder heeft acht jaar moeten wachten voordat ze mij kreeg. Daarna wilde ze nog een kindje. Ze hebben toen nog jaren geprobeerd, maar dat is toen niet gelukt bij haar.
Wat fijn dat je zoveel afleiding hebt op het werk. Hopelijk vliegt de wachtweek dan om.

Lulu Ik begrijp heel goed dat je opziet tegen de onderzoeken :hug:
Die pijnklachten kunnen inderdaad wijzen op ovulatie pijn. Hoe is het nu?

Sanne_joy jaa ik ben ook heel benieuwd naar de bloed uitslag. Ik laat het jullie weten.

Afwachtertje dankjewel! Juist op de momenten dat ik het meer loslaat gebeurd het. Heel gek dat was de vorige keer ook zo. Wat jammer dat menstruatie heeft doorgezet, wel gek dat het zo licht is. Kunnen ze wat aan het dunne baarmoederslijmvlies doen? Ik begrijp die onzekerheid heel goed, je wilt gewoon zeker weten dat alles voor 100% goed is. Ik duim mee voor een goede ronde.

Vandaag is het dag 29 ik had weer een temperatuur van 37,2. Toch besloten om te gaan testen. Eerst gebeurde er helemaal niets... ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan, maar al snel kwamen er 2 streepje. Ik begrijp er echt helemaal niets van en wilde het zwanger worden eigenlijk loslaten, zoals jullie hebben gelezen in mijn vorige post. Nu ontzettend blij en nog steeds heel positief gestemd :heart: . Ik ben sinds vandaag gestopt met de teunisbloemolie.

Geen idee of dit toeval was, maar ik heb het idee dat de teunisbloemolie wel heeft geholpen om mijn cyclus weer een beetje te stabiliseren. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, gefeliciteerd Amber! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff kort tussendoor Amber waaaaaaaaaaaaaah wat gaaf!!! Ik dacht nog, ga ik zeggen dat je wel kans had maar misschien wilde je dat niet horen ivm teleurstelling etc maar tis gewoon gelukt! Ik ga enorm voor je duimen, tis je zo gegund!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat geweldig, Amber, gefeliciteerd! :yes: Ik duim dat dit goed blijft gaan!

Ik heb het heel druk en lees later even uitgebreid bij, maar zit even met een vraag. Hoe was jullie eerste menstruatie na de miskraam? Ik heb denk ik twee weken geleden mijn eisprong gehad (gezien aan slijm/afscheiding, geen ovulatietest gedaan) en heb nu ook het gevoel wat ik normaal tijdens menstruatie heb (beetje pijn in rug en buik), maar ik heb tot nu toe maar heel minimaal bloedverlies (ik heb aan een inlegkruisje genoeg zeg maar). Misschien gaat het gewoon nog meer worden en gaat het nog meer doorzetten, maar ik vraag me dan dus een beetje af of dit 'normaal' is bij de eerste menstruatie? (of dat het misschien geen menstruatie is nog?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber wauuuww gefeliciteerd wat super!! Het is je gegund.

Luluik begrijp je helemaal wat betreft de onderzoeken. Ik dacht dat toen ook meteen yes geen gedoe meer!!
Ik denk dat met jouw partner net zo gaat als bij ons. Mijn vriend is erg betrokken maar door Corona doe ik alles alleen natuurlijk. Ik denk dat dit voor ons wel goed te doen want zo praten we er veel over. Ik mis het soms wel dat hij niet even mee kan, ook om mee te luisteren, of een beetje een indruk kan krijgen hoe het is: Drie keer per week met je benen wijd bij een arts, elke dag spuiten enz. Maar goed het is niet anders we doen allebei ons ding. Zolang het maar niet tussen je gaat staan en je blijft praten.

Zoals Afwachtertje ook al vraagt, weet je al hoe de komende tijd er uit zal zien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortel taart leuk je weer te lezen. Ik heb normaal hele lichte menstruaties Max 2 dagen en maar 1x een super tampon nodig. Na mijn miskraam de eerste keer had ik echt elk uur een nieuwe tampon nodig en duurde het ook ongeveer 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
amber whooohoooooo!! Wat een fantastisch bericht!!😁😁😁 gefeliciteerd
Afwachtertje, Ik weet niet meer waar ik het las, (kan dus ook hier zijn), maar begreep laatst dat dun baarmoederslijmvlies helemaal geen probleem hoeft te zijn/ meestal geen probleem is. Kan me goed voorstellen dat je menstruatie dan ook minder heftig is, maar kan me ook voorstellen dat het irritant is en je je zorgen kan maken hierom.

Worteltaart, mijn menstruatie was weer normaal. Maar volgens mij had ik wel wat eerder al spotting voor het echt begon. Dus wel ander begin dan normaal.

Amber, ik moest een paar keer lezen, maar je bedoelt dus echt een zwangerschaptest? Gefeliciteerd joh. En spannend denk ik? Wat bedoel je met toch getest terwijl je temp 37,2 was?

Hier ook weer vaag. Denk dat ik 3dpo ben, alle tekenen wezen op ovulatie (echt megaduidelijk patroon uit de boekjes wat betreft cervixslijm en baarmoedermond). Maar mijn temperatuur is vandaag pas gestegen. Nu was ik wel zo onhandig om op dezelfde tijd te blijven temperaturen, terwijl de klok een uur vooruit is gedaan. Dus dat kan meespelen. En temperatuur kan natuurlijk ook pas na een paar dagen stijgen, maar goed, fijner is als alles bij elkaar klopt ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Appelbloesem Dankjewel :heart:

Banaantje ahhh wat een leuke enthousiaste reactie! Dankjewel :heart: Wat grappig dat jij nog wilde zeggen dat ik dan kans had. Je had helemaal gelijk!

Worteltaart Dankjewel :heart: Nog even antwoord op je vraag, mijn eerste 'menstruaties' waren eigenlijk geen menstruaties, maar bloedingen. Wel bizar veel bloedverlies. Mijn eerste echte menstruatie heb ik twee maanden na de miskraam gehad. Dat ging eigenlijk heel netjes en voorspelbaar inclusief menstruatiekrampen die ik al een hele poos niet meer had gehad. En na mijn eerste echte menstruatie, net weer zwanger nu.

Sanne_joy en Lulu dankjewel :heart:

Saga hihi jaa echt een zwangerschapstest. En met die temperatuur 37,2 bedoelde ik dat ik pas op dag 29 zat (normaal cyclus 28 dagen), dus dat de temperatuur nog naar beneden zou kunnen gaan. Maar ik dacht ik ga maar niet afwachten en gewoon testen, omdat ik zo nieuwsgierig was. Wel super spannend inderdaad.

Ik zou dan denk ik ook gaan varen op cerfix slijm en baarmoedermond. En je ziet inderdaad ook nog wel eens dat de temperatuur iets later stijgt. Wel super dat het cerfix slijm zo duidelijk was! Nu nog even die vervelende wachtweken doorstaan en dan hopelijk goed nieuws! Hoe gaat het met je tentamens trouwens?

Ik vind het nog steeds wel heel eng allemaal hoor, dat vertrouwen in het lichaam moet echt nog een beetje meer komen.
De verloskundige gaat mij vandaag bellen. Gisteren zei ik nog tegen mijn vriend dat het toch wel fijn was dat ik nu niet 3 maanden aan de pil ben gegaan om de cyclus regelmatig te krijgen. We gaan het denk ik ook al vrij snel tegen mijn ouders vertellen. Na de miskraam zei ik altijd dat ik dit helemaal uit zou stellen rond 20 weken. Maar dat is toch wel vrij laat en het is fijn als ze het nu al weten :-)
Amber wauw zeg!! Gefeliciteerd :heart: Ik snap dat je het spannend vindt. Ik ga duimen dat alles gewoon lekker goed mag gaan!

Saga ik ga alles gewoon proberen los te laten. Ik zorg dat ik gezond eet, lekker beweeg. Goed in m’n vel zit (hopelijk lukt dat ondanks de hormonen). En dan zien we het wel. Wil me niet meer zo druk maken, dat helpt echt niks. Stel alleen de volgende controle m’n vragen nog wel even.
Wat vervelend dat het dit keer voor jou niet helemaal volgens het boekje gaat. Ik denk dat je ook uit moet gaan van je cervixslijm/baarmoedermond. Nu spannend, de wachtweken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu Ja die erachteraanhobbelende partners vind ik ook irritant, deels door covid omdat ze dan niet alijtd mee mogen. Hier is het hetzelfde, ik denk dat ik 'andersom' veel meer zou vragen hoe het gaat, wat ik voel aan symptomen etc. Die van mij snapt het gewoon niet zo, houdt er ook niet echt rekening mee en doet braaf wat er van hem verwacht wordt rondom een ovulatie. Als ik dingen wil overleggen, legt hij het terug bij mij. Ach, tis ook moeilijk voor ze ;-)
en snap dat je geen zin meer hebt om opnieuw weer di emolen in te gaan. Dat is denk ik herkenbaar voor iedereen, dat je na een positieve test denkt 'yes, dit is weer even klaar'.

Afwachtertje Ja ik snap je twijfel mbt zo'n andere menstruatie heel goed, je gaat toch bij jezelf denken hoe dat kan. En met clomid hebben ze je opgevolgd toch vorige cyclus? dus dan weet je dat er wel een goed ei springt toch? Ik snap dat vertrouwen hebben moeilijk is nu... het is ook zo onzeker...

worteltaart mijn eerste menstruatie na miskraam eind december was gewoon 'normaal' qua lengte en bloedverlies. Heb je rood bloedverlies? Dan is het of een menstruatie, of inderdaad wat anders... Wanneer zou je NOD ongeveer zijn? Testje doen? Deze keer nog geen duidelijk merkbare menstruatie gehad tussen al dat bloedverlies door.

Sanne-Joy ach ja dan moet je al helemaal alles alleen doen in jouw geval. De partner hangt er al een beejte bij in zo'n proces maar nu helemaal. Goed inderdaad wat je zegt, blijven praten. Al vind ik het ook weer lastig omdat ik het idee heb dat het mijn leven meer beheerst dan het zijne en ik wil er ook niet continue over praten.

Saga ohja irritant van die ovulatie... soms heb ik ook het idee dat we niet allemaal keurig de boekjes volgen... Hier denk ik ook wel eens dat mn ovulatie later is dan de test zegt omdat ik langer vruchtbaar slijm houd. Vooral rot dat je dan nu niet exact je NOD kan bepalen vind ik altijd ;-) Tentamens goed gegaan?

Amber ik denk dat het heel goed is dat je je ouders eerder op de hoogte stelt. Ook omdat de wachtweken tot de echo's zo spannend zijn, en het natuurlijk psychisch al onwijs heftig is geweest voor jullie. Ik zou dat ook met de vlk bespreken! Ben benieuwd wanneer je echo is. En test je door of laat je het hierbij? Medisch vind ik altijd het erbij laten beter maar ik kan mezelf ook nooit bedwingen haha.

Hier baal ik weer even van die LF waar ik me in bevind. Ik voel van alles (pijnlijke borsten, zeurende buikpijn, diarree) wat ik altijd voel in de week voor menstruatie OF zwangerschap. Ik besef me nu weer hoe fijn het was om even een paar weken hormonaal wat stabieler te zijn haha. Ik heb in ieder geval besloten om niet te gaan testen voor mn vermoedelijke NOD. NOg een week...
iets anders, herkennen jullie dit? Ik ben vorig jaar in het voorjaar begonnen met mn leefstijl aanpassen (2x per week sporten, voldoende groente en fruit, minder koffie en minder alcohol etc) om zo gezond mogelijk zwanger te worden. Dat heb ik echt goed volgehouden tot half feb, maar na die 2e miskraam komt nu toch de klad er een beetje in. Waardoor ik me weer schuldig voel, maar vind het ook zo klote om mezelf steeds dingen te ontzeggen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Waaaaaa Amber! Proficiat! Ik dacht ook even dat het om een ovulatietest ging ofzo maar zwanger :cheer: :cheer:
als iemand het hier gegund is ben jij het wel (zonder iemand iets te misgunnen hoor, maar poeh.... jouw toestand was wel erg heftig)
Houden zo!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven