Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Even tussendoor, Ik heb het wachtwoord van dit topic gestuurd naar Sanne_Joy, Doeline, EllaFitzgerald, Morange en DrieUur

Jullie hoeven natuurlijk niet in de tabel, maar voor als je wilt! Ik kan niet zien bij verzonden berichten wie ik het gestuurd heb, heel vervelend. Als iemand het nog wil, laat het dan weten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh die opmerkingen over je buik zijn zoo irritant Mathilde! Ik ben klein, droeg enorm naar voren en had bij 30 weken al een buik waarvan anderen dachten dat elk moment mijn vliezen konden breken. Ik was maar 13 kilo aangekomen, maar had een enorme buik, waar je overigens van achteren niks van zag..
Maar ik ben dus bang gemaakt voor horror bevallingen met kinderen die vast kwamen te zitten en weet ik het allemaal.
Uiteindelijk een flinke baby van ruim 4100 gram bij 40 weken, maar echt geen enorme horrorbevalling.

Mensen moeten gewoon bemoedigende woorden spreken en anders hun mond houden. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden om een aanstaande moeder ongevraagd te bestoken met allerlei zorgen, vreselijke ervaringen en weet ik het...
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt hè Daanstje! Ik was dus ook 13 kilo aangekomen haha!
Met 14 weken weet ik nog, kreeg ik de 'grappige' opmerking van een collega "waar zit dat kind dan?!", terwijl ik elke dag bang was dat het niet goed zat. Voelde niets, kwalen waren toen weg (na 1e trimester natuurlijk) en mijn buik kwam maar niet. Bij beiden ook veel groeiecho's gehad waar steeds uit bleek dat het gewoon goed was. Werd hélemaal gek.

Sindsdien ga ik ook nergens vanuit bij zwangeren en vraag gewoon open hoe ver iemand is. Hoe vaak een collega van mij wel niet de opmerking kreeg met haar grote buik: "zoooo, dat duurt niet lang meer hè?" Uhm ja, nog 2 maanden. Maar tnx. Zij ging er gelukkig erg goed mee om en had uiteindelijk een perfecte bevalling van 3 uur in totaal haha.

Maar die ongevraagde horrorverhalen... Wáárom doen mensen dat echt??
Alle reacties Link kopieren Quote
Morange, ah oke. Kan dus zeker nog wel even duren. Ik heb komende vrijdag een telefonische controle. Daar bespreken ze ook de uitkomst van de patholoog, maar begreep al dat hier bijna nooit iets bijzonders uit naar voren komt. Ik heb geen fysieke controle meer (vanwege corona). Bij de curettage mocht mijn man ook niet mee vanwege corona.

Amber, nee geen fysieke controle dus meer. Alleen een telefonische komende vrijdag. Ik ben afgelopen donderdag weer aan het werk gegaan, maar voel me nog steeds niet super. Jij rustig aan doen en goed naar je eigen lijf luisteren (maar dat doe je wel zo te horen :)). Ik heb alleen ervaring met ontzwangeren na twee 'goede' zwangerschappen. Ik heb nu het idee dat het allemaal al wel redelijk terug is, alleen hormonaal nog niet.

Daanstje, oh wat fijn! Ik kan me zo voorstellen dat je blij bent!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
17-01-2021 20:27
Even tussendoor, Ik heb het wachtwoord van dit topic gestuurd naar Sanne_Joy, Doeline, EllaFitzgerald, Morange en DrieUur

Jullie hoeven natuurlijk niet in de tabel, maar voor als je wilt! Ik kan niet zien bij verzonden berichten wie ik het gestuurd heb, heel vervelend. Als iemand het nog wil, laat het dan weten!
Ik heb je een berichtje terug gestuurd (want deze digibeet weet niet hoe het werkt... :facepalm:).

Edit: Ik heb mezelf toegevoegd... trots op mezelf! :proud:
Amber, wat fijn dat de controle goed was. En ook dat er alweer een eisprong aan komt!

EllaFitzgerald, welkom!

Daanstje, wat fijn dat je ovulatietesten oplopen zeg.

DrieUur, knuffel voor jou :hug: Logisch dat het even lastig is rond deze tijd...
En ik heb ook dat ik een lichte jaloezie voel als ik nu hoor dat mensen zwanger zijn en dus uitgerekend zijn rondom de datum dat wij dat ook waren.

Miesje ah, wat een teleurstelling. Ook een knuffel voor jou :hug: Ondertussen al wel ongesteld geworden?

Hier hebben wij een neefje erbij, schoonzus is vorige week bevallen van een zoontje. Super blij voor ze. Gisteren op kraambezoek geweest, wat een mooi klein hummeltje :heart: Toen kreeg ik héél erg kriebels en drang.

Alleen gebeurde er wat heftigs: ik werd naar en ben ik flauw gevallen. Gelukkig hebben we een goede band met ze, maar ik schaamde me natuurlijk kapot. Kom je op kraambezoek, krijg je dat, nou... En waarom? Geen idee. Ben toch ook wel vermoeid en duizelig bij (snel) opstaan, dus twijfel of ik even de huisarts zal bellen en dit uit zal leggen, kijken of ze iets kunnen doen. Voelt alleen een beetje ‘overdreven’.
anoniem_647341163f165 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 10:52
7.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje, gefeliciteerd met jullie neefje! Maar jeetje wat heftig. Ik zou dat toch maar even laten checken, ook al voelt het overdreven. Beter zeker weten dat het iets onschuldigs is, dan dat je te lang met iets doorloopt. En wellicht krijg je nog tips of adviezen.
EllaFitzgerald dank je wel :)
Ik heb het toch even voorgelegd bij de huisarts en moet nu even laten bloed prikken, om meerdere waardes te checken, kan iets van bloedarmoede bijvoorbeeld zijn. En moet even m’n bloeddruk laten meten.
Blijf ook wat last hoofdpijn houden nu.
Stel er komt niks uit, dan is het in elk geval een geruststelling dat er niks geks verder aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mezelf ook aan de tabel toegevoegd.

Afwachtertje Gefeliciteerd met je neefje. Je hoeft je toch niet te schamen, het is niet dat je zelf kiest om flauw te vallen. Wel vervelend dat dat zomaar gebeurde.

Drieuur Vervelend inderdaad bepaalde data of andere dingen die je confronteren met de zwangerschap die er niet meer is.

Als ik een zwangerschapsaankondiging lees en die mensen hebben een kindje die jonger is dan de mijne, steekt het altijd zo. Alsof ik achter loop. Herkennen jullie dit? Ik vind het jammer dat er steeds meer leeftijdsverschil komt, terwijl het eigenlijk heus niet uit maakt.

Over zwangerschapsbuiken: Ik vind het altijd zo verdrietig om te lezen dat sommige mensen zo onzeker worden over hun buik door opmerkingen van andere mensen. Te groot/te klein? Terwijl het zo'n wonder is als er een gezond kindje in groeit. Wat maakt het dan uit hoe groot je buik is en waarom moeten mensen daar wat van vinden. Ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even getwijfeld maar zou toch ook graag meeschrijven! Heb in november een miskraam gehad. Het was met 5,5 week gestopt met groeien, kwam erachter door heel licht bloedverlies maar het zette niet door. Paar weken afgewacht en toen opgewekt met medicatie. Dit is relatief soepel verlopen gelukkig en m'n cyclus kwam ook snel weer op gang. Inmiddels net vandaag voor de 2e keer weer ongesteld geworden. Heb het gevoel dat mijn menstruatie nog niet weer helemaal is zoals voorheen, lijkt wat meer slijm bij te zitten. Herkent iemand dat? Bij de nacontrole was alles goed, maar ben dan toch bang dat er iets nog niet goed is in mijn baarmoeder waardoor een innesteling niet zou kunnen lukken ofzo.

Ik herken heel erg wat je schrijft Morange! Ik Heb nog veel contact met mijn zwangerschapsgroepje van onze 1e dochter, iedereen was daar zwanger van de 1e toen en ik verwacht eigenlijk elk moment wel een aankondiging van iemand. Ben dan bang dat wij achterblijven en dat het niet meer gaat lukken. Geduld is niet mijn sterkste kant wat dat betreft..
Alle reacties Link kopieren Quote
Daanstje: jeetje dat duurt dan inderdaad wel een tijdje qua herstel. Yes wat fantastisch van die ovulatie, nu maar lekker gebruik van maken :-D
Wat goed dat je het werk zo opbouwt ik denk dat je daar ook profijt van hebt als je het rustig opbouwt i.p.v. meteen vol aan het werk gaan.

_mathilde_: jaa mijn hele buik is echt helemaal slap en er zitten ook wel wat zwangerschapskilo's op volgens mij. Maar ik hoop dat ik dat er aardig af kan trainen met paardrijden. Ik mocht van de gynaecoloog nog niet op dieet, omdat ze verwacht dat ik alle voedingsstoffen echt wel nodig heb. Ik was voor mijn zwangerschap 55kg en 1.68 en nu 58/59 kg. Wat fijn dat het kleine stolsel eruit is! Bloedverlies is zo ontzettend vervelend, ik merk ook dat het ik het nu automatisch associeer met iets negatiefs. Pfff ik begrijp soms echt niet waarom mensen altijd overal iets over moeten zeggen, ik kan mij voorstellen dat je wel wat onzeker werd van die opmerkingen over je buik.

Ellafitzgerald: Jeetje wat knap dat je donderdag alweer aan het werk bent gegaan. Hoe heb je dat ervaren? En inderdaad bij mij voelen de hormonen ook nog niet echt heel normaal. Al heb ik tegenwoordig sowieso geen idee hoe ik mij moet voelen. Het gaat een beetje alle kanten op zeg maar :p

Afwachtertje jaa zeker heel blij mee. Eitje was afgelopen vrijdag 13 mm dus ik hoop wel dat hij verder is gegroeid. Normaal kan ik wel aardig aan mijn afscheiding zien hoe het gaat, maar dat gaat allemaal zo gek dat ik echt geen idee heb. Ach we zien het wel ik denk dat als ik een eisprong mag hebben, dat we hem niet zomaar missen omdat we steeds iedere dag vrijen. Niet omdat het moet, maar gewoon omdat het fijn is weer intiem te zijn.
Gefeliciteerd met je neefje! En wat schrikken joh van dat flauwvallen. Goed dat je contact hebt opgenomen met de huisarts.

Rokje: Welkom! Ik heb nog geen menstruatie gehad, maar heb in deze periode wel echt een wereld aan slijm. Nog meer dan toen ik zwanger was en dat was al veel. Hebben ze bij de nacontrole een echo gemaakt? Mocht er iets zitten qua stolsel of weefsel wat een innesteling zou kunnen bemoeilijken dan lijkt me het bijna wel dat ze dat ook gewoon zouden kunnen zien op de echo. Ik weet niet hoe je contact is met de verloskundige, maar ik spreek nog steeds wekelijks met haar en kan dit soort vragen ook wel bij haar neerleggen.

Ik ben vandaag voor het eerst naar mijn werk geweest en een hele dag gewerkt. Mijn manager en collega's waren allemaal super lief en vroegen ook regelmatig hoe het met mij ging. Ze drukten mij ook nog op het hart dat ik wel echt op mezelf moest blijven passen en vroegen ook of hele dagen niet wat teveel is, aangezien mijn miskraam twee weken geleden is. We hebben afgesproken dat ik eerst even ga kijken hoe het gaat en anders mag ik altijd een ochtend of middag vrij nemen. Echt super lief allemaal. Geestelijk gaat het allemaal echt wel redelijk, maar lichamelijk merk ik wel dat ik nog in mijn herstelfase zit. Alles voelt gewoon wat anders in mijn lichaam. Ik heb echt geen idee wanneer mijn eisprong is en kan ook niets opmaken uit mijn afscheiding. Het is alleen wel bizar veel, maar ruikt niet gek en is qua consistentie waterig tot draaderig slijmerig. Vandaag zat er weer een beetje bloed bij. Waar dat soms vandaan komt is mij echt een raadsel, want mijn baarmoeder was vrijdag schoon.

Herkennen jullie dat ook zoveel afscheiding? Ik wil geen inlegkruisjes of zo gebruiken omdat ik al twee weken kraamverband heb gebruikt, dus alleen kantoenen onderbroeken zijn prima. Alleen soms moet ik op een dag wel 3x een schone onderbroek aantrekken.
Amber, ik gebruik als ik veel afscheiding heb katoenen inlegkruisjes, die zijn gewoon wasbaar. Dat vind ik fijner om te wisselen dan onderbroeken ;) En gebruik het als back up bij de menstruatie cup. Je krijgt daar niet zo’n droge huid van als van wegwerp. Fijn dat je je mentaal wat beter voelt, ik denk dat je cervixslijm best kan veranderen na een zwangerschap, dat heb ik iig sinds mijn eerste zwangerschap. Beetje bloed kan best nog, omdat tijdens zwangerschap alles meer doorbloed is is je baarmoedermond gevoeliger voor kleine bloedingen zegt men altijd. Dat kan al van bijvoorbeeld seks komen dan. Wellicht is het daardoor nog?

Rokje, welkom hier. Mijn menstruatie was sinds de eerste miskraam ook wat anders, met name qua hoeveelheid. Minder dan daarvoor. Verder qua slijm enzo weet ik eigenlijk niet. Ik kiep altijd gewoon dat ding leeg hahah. Ik denk niet dat het erg uitmaakt trouwens. Jullie zijn direct doorgegaan toen je weer cyclus had?

Morange, wij hebben bewust even gewacht ivm mijn studie. Dus veel mensen die later een eerste kregen hebben al een tweede. Ik heb meer dat ik denk dat anderen daar weer iets van denken.

Afwachtertje, wat vervelend! Kan spanning oid ook meespelen? Hopelijk alles goed of makkelijk op te lossen!

EllaFitzgerald, ik zag het. Fijn dat het gelukt is! Eerst altijd even een brei van tekens, maar uiteindelijk is het vrij simpel hè.

Opmerkingen over buiken snap ik dus niet zo. Mensen willen geloof ik graag iets zeggen en doe dat dan daarover. Tja. Je kunt op zoveel manieren zwanger zijn!

Ik heb al sinds twee dagen vrij donkere ovulatietesten, zeg maar net wel of niet even donker als controlelijn. Heb een smiley test gedaan, maar die was negatief. Vorige keer was het wel positief toen, wellicht is de opbouw nu wat langzamer. Ik heb vrij gevoelige ovulatietesten, dus de controlelijn zal donkerder worden dan testlijn. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heftig Afwachtertje! Goed dat je direct de huisarts hebt gebeld. En natuurlijk gefeliciteerd met je neefje. Lekker knuffelen totdat je je eigen kindje in de armen sluit.

Welkom Rokje! Ben nog niet zo ver als jij, maar ik hoor vaker dat menstruaties even af kunnen wijken. Wel fijn dat je schoon bent verklaard. Zijn je cyclussen (weer) regelmatig?

Héél herkenbaar morange. Ik sla ook bij elke aankondiging van een 2e of 3e hard aan het rekenen.

Wat lief van je collega's Amber, die van mij lijken het weer vergeten. Beetje de crime van het thuiswerken in mijn sector - denk ik dan maar. Het voelt / is zo allemaal wat anoniemer. Let op jezelf Xx

Hier is vlg mij mijn menstruatie gestart? Welgeteld 1 dag bloedvrij geweest potverdorie :|. Het is helderrood en heb (erg) lichte menstruatiepijn. Op zich prima, dan heb ik een helder beginpunt. Ben alleen even wat overrompeld, maar het kan: dit is 20 dagen na de miskraam en mijn eerste cyclus na het stoppen met anticonceptie vorig jaar was ook zo kort. 21/22 dagen meen ik me te herinneren. Toen ging ik nog druk googlen op innestelingsbloeding haha, maar daarna herstelde het zich direct naar 27/28 dagen, dus fingers crossed.
Is dit herkenbaar voor iemand hier? Las op dr. Google dat het mogelijk is iig.
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties :)

Rokje, welkom hier!

Amber wat fijn dat zo op je werk zo begripvol en lief zijn. Let nog goed op jezelf.

Saga ik heb daar zelf inderdaad ook over nagedacht, of het spanning kon zijn. Maar op dat moment had ik geen spanning. Toch is het misschien een opstapeling van meerdere dingen en dat ik iets te snel weer 'de oude' wilde zijn. Eerst even de bloeduitslagen afwachten en als daar niets uit komt, dan zal het wel zoiets zijn. Ik kan geen andere reden bedenken. M'n bloeddruk was wel wat aan de lage kant. Het is wel eng om zo de controle over je lijf te verliezen. Hopelijk gebeurt dit niet nog eens.
Duimen dat bij jou de ovulatietesten nog donkerder worden, dat zou heel mooi zijn!

Mathilde is het bij 1 dag bloedverlies gebleven, of is het nog bezig? Het kan natuurlijk zijn dat je cyclus door de war is na de miskraam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje schreef:
19-01-2021 09:56
(...) Het is wel eng om zo de controle over je lijf te verliezen. Hopelijk gebeurt dit niet nog eens.

Mathilde is het bij 1 dag bloedverlies gebleven, of is het nog bezig? Het kan natuurlijk zijn dat je cyclus door de war is na de miskraam.
Knuffel! Zou me ook kapot schrikken.

Nee, het zet goed door! Heb wel even de vk gemaild, maar dit ziet er toch echt uit als een volwaardige menstruatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje, fijn dat je zo snel terecht komt. En wat je zegt: als er niks is, dan stelt dat ook gerust. En als er wel iets is, is het fijn dat je er snel bij bent.

Morange, ik herken het gevoel wel. Een nichtje van mijn man loopt precies gelijk op met hoe ik anders had gelopen. Ook uitgerekend wanneer ik dat ook zou zijn. Nou is het hun eerste kindje en hebben wij er al twee. Dus dat maakt dat ik het snel kan/wil relativeren voor mezelf. Maar soms steekt het wel een beetje (niet naar hen toe, maar in het algemeen).

Rokje, welkom! Ik ben nog niet ongesteld worden, dus kan er nog niet zoveel zinnigs over zeggen.

Amber, ik ben er niet helemaal bij met mijn gedachten, maar ik had heel erg het gevoel dat, als ik langer ziek gemeld zou zijn, het me meer kwaad dan goed zou doen. Herkenbaar dat het alle kanten op gaat hoor. Moet zeggen dat ik sinds de curettage niet meer heb gehuild, voel me ook niet mega verdrietig. Meer een beetje zo op de vlakte... alsof ik er zelf niet helemaal bij ben ofzo. Ik ga wel door (want twee kinderen), maar ben er nog niet. Fijn dat je collega's en manager zo lief voor je zijn. Rustig aan doen hoor! De afscheiding herken ik (nog) niet, ik bloed nog steeds een beetje na sinds de curettage.

Saga, oh spannend! Hopelijk komt je eisprong er snel aan.

Mathilde, fijn dat het doorzet. Dan heb je in ieder geval weer een startpunt!
Morange, heel herkenbaar die jaloezie om leeftijdsverschil... bij mij hebben de meesten die ik ken die tegelijkertijd met mij hun eerste kregen al een tweede of krijgen die binnenkort. Ik denk dat ik dat uiteindelijk nog het lastigste vind aan die miskramen.

Mathilde, heb jij eigenlijk een controle echo gehad na je miskraam? Volgens mij kan bloedverlies ook een teken zijn van restweefsel namelijk. Een normale menstruatie kan natuurlijk ook. Mijn eerste menstruatie was na een dag of 25/26 dacht ik, maar mijn cyclus is vaker zoiets.

Gefeliciteerd nog Afwachtertje! Hopelijk blijft het flauwvallen bij iets eenmaligs. En heel herkenbaar dat zo’n baby’tje de wens nog groter maakt ;-).
Sága schreef:
17-01-2021 20:27
Even tussendoor, Ik heb het wachtwoord van dit topic gestuurd naar Sanne_Joy, Doeline, EllaFitzgerald, Morange en DrieUur

Jullie hoeven natuurlijk niet in de tabel, maar voor als je wilt! Ik kan niet zien bij verzonden berichten wie ik het gestuurd heb, heel vervelend. Als iemand het nog wil, laat het dan weten!
Ik heb het gehad, maar schrijf meestal op mn mobiel! Ik zal mijzelf erbij zetten als ik een keer de laptop erbij heb gepakt.
Mathilde wat fijn dat de menstruatie goed door zet. Dan heb je weer een startpunt.

Even een update vanuit hier. Voor mij is het een wonder: ik ben gisteravond ongesteld geworden! Uit mezelf... Ik snap er niks meer van. Wel minimaal bloedverlies nog, maar het is er echt. Ziekenhuis gebeld en mocht nu vandaag al op hcg komen prikken ipv over 2 weken. Heb nu morgen weer een belafspraak met de gynaecoloog over de uitslag.
Het verklaart wel een hoop: de hoofdpijn, erge vermoeidheid, ontzettende stemmingswisselingen. Misschien zelfs het flauwvallen. Ik denk dat mijn lichaam heel hard aan het werk is geweest. Want dit is dus voor het eerst na een jaar dat ik vanuit mezelf ongesteld ben geworden.
Heb 2 weken geleden wel veel afscheiding/slijm gehad en daarbij wat stekende buikpijn. Waarschijnlijk heb ik toen dan mijn eisprong gehad als ik het terug reken. Ik dacht niet aan een eisprong omdat er dus nog steeds hcg in mijn lichaam zat en ik wel vaker wat buikkrampjes nog had.
Wel jammer voor m'n gevoel dat de kans nu niet benut is, omdat wij veilig moeten vrijen van de gynaecoloog. Vooral omdat mijn lichaam dit zonder hulp bereikt heeft en ik geen idee heb of dat eenmalig is geweest of dat dit nu vaker gaat gebeuren. Maar goed, dit had ook niemand verwacht...
Nu ben ik héél benieuwd wat hij morgen zegt en hoe het nu verder gaat lopen. Vind het erg spannend en ook onzeker.
anoniem_647341163f165 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 14:44
11.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Even inbreken voor Afwachtertje: wat een topnieuws!! Jammer van de onbenutte eisprong, maar je kan iig door! Succes met de verdere onderzoeken.

DrieUur het is zeker weten een menstruatie :). Had geen controle, omdat het natuurlijk kwam gelukkig. Wel even gesproken met vk en die geeft me gelijk: klinkt echt een menstruatie en dit verloop is niet gek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga: Wat een goede tip van die wasbare inlegkruisjes! Mag ik vragen van wat voor merk dat is? Of komt dat niet zo precies en je alles qua kwaliteit vergelijkbaar?

_Mathilda_ Jeetje wat is jouw menstruatie al vroeg zeg! Wel fijn dat je nu een helder beginpunt hebt.

ellafitzgerald Ik kan mij goed voorstellen dat je er nog niet helemaal bij bent qua gedachten. Het is allemaal zo vers. Denk goed om jezelf!

Afwachtertje Wat ontzettend goed nieuws zeg! Ik ben heel benieuwd naar je hcg waardes. Wat zou het super zijn als je lichaam het vanaf nu steeds zelf op gaat pakken. Ik duim met je mee!

Hier lijkt het weer iets minder te gaan, ik blijf heel veel doorzichtig, waterige en draderige afscheiding houden en ik weet niet meer zo goed wat ik ermee moet. Zou de eisprong dan nog steeds niet zijn geweest? Daarnaast merk ik dat het psychisch minder goed gaat. Veel stemmingswisselingen en vooral heel negatief ook. Ik vind het iedere keer weer lastig om mij aan en uit te kleden en dan mijn slappe buik met strepen te zien. Het is gewoon heel zuur dat alles erbij komt kijken wat je ook hebt bij een normale bevalling maar dan met geen levend kindje. Gelukkig was ik niet zo ver dat ik borsten had die al melk produceerden dat zou helemaal confronterend zijn.
Herkennen sommigen van jullie dit ook dat het voelt alsof je een lichaam hebt die al een hele zwangerschap heeft meegemaakt, terwijl je nog nooit een levend kindje op deze wereld hebt gezet?

Het voelt als falen en ik heb het idee dat ik langzaam steeds meer de grip op mezelf verlies.
Ach Amber :hug: ik zou je graag een hart onder de riem willen steken maar weet niet zo goed hoe. Ik snap ergens wel dat het voelt als falen, maar echt, dat is het niet.

En jeej voor de menstruatie Afwachtertje! Hopelijk kan je nu snel door! En gelukkig is gewoon een menstruatie Mathilde. Op naar hele normale cyclussen en vooral snelle zwangerschappen!
Gefeliciteerd Afwachtertje! Kan me goed voorstellen dat je flauw vallen daar dan ook mee te maken heeft!

Amber, wat naar dat je je zo voelt! Ik heb zelf mijn miskraam bij 12 weken niet ervaren als de lasten na een 'gewone' zwangerschap, daar moest ik echt veel langer van herstellen. Het klinkt wel heftig hoe je je voelt, praat je er nog over met vk?
Wat betreft de inlegkruisjes, ik heb verschillende. Van imsevimse en honour your flow vind ik zelf heel fijn. Cutecotton.nl heeft een uitgebreid assortiment, ook met uitleg. Je afscheiding klinkt idd als rondom eisprong, dat stopt vaak na de eisprong. Is de invloed van oestrogeen.
Even frustratie; ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest.. althans ik heb wel testen waarbij de testlijn even donker is als controlelijn, maar vorige cyclus was het echt een knaller met dit merk, met donkerdere testlijn dan controlelijn. Ik dacht door baarmoedermond en cervixslijm wel al sinds 3 dagen geleden dat m’n ovulatie zou zijn, dus die dagen ook een smileytest gedaan, maar niet positief. Gister ook typische buikpijn gehad. Vandaag is mijn temperatuur ook omhoog gegaan. Het is dus afwachten of dat zo blijft. Het is nu dag 18, dat is wel vrij laat, terwijl HCG snel weg was en ik gewoon zelfde aantal dagen bloedverlies had. Oké heel verhaal. Bottom line, ik wil m’n ovulatie ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen die onzekerheid Saga.. heel irritant dat je zo weinig zicht hebt op iets wat in je lijf gebeurd..
Hopelijk was dit wel je eisprong..

Wat fijn Afwachtertje! Hopelijk was dit een goede reset van je lijf en is er verder niks onderliggends aan het flauwvallen.. Ik kan me voorstellen dat het allemaal veel is bij elkaar dus dat je lijf dan op de rem trapt. Wel echt balen dat je dan dus niks mag met een spontaan ei.. dat lijkt me ook erg dubbel..

Amber, het klinkt alsof je er echt heel veel last nog van hebt. Bij mij is destijds psychologische hulp aangeboden vanuit de VK en het ziekenhuis, is dat ook niet iets voor jou? Het lijkt me zo fijn voor je als je het een plekje kunt gaan geven in plaats van elke keer zo terug geslingerd worden in die heftige emoties..

Wbt maandverband, bij elke drogist heb je ook wegwerp katoenen maandverband, dat vind ik al zoveel beter dan de varianten met veel plastic zooi er in. En het voorkomt ook dat ik snel schimmelinfecties krijg.

Ik zit zelf lekker ongeduldig op het wachtbankje. Zondag positieve ovulatie test en dit ei is goed benut geweest, dat kan niet anders! Nu gespannen/gevoelige borsten zoals ik altijd heb na een eisprong. Maar het wakkert toch hoop aan, terwijl ik weet dat het niks betekent.
Ik schat mijn NOD in op 30/31 januari en hoop dat ik het testen tot die tijd kan laten.. Het turen naar streepjes lonkt op de een of andere manier toch wel na 9 DPO..
Qua verwerking van de miskraam merk ik dat dit een enorme boost heeft gekregen na het ontdekken van een eisprong. Ook het werken doet me goed, al ben in nog aan het opbouwen. Wat afleiding maakt ook dat de dagen sneller gaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven