Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Helaas ook hier slecht nieuws: alsnog ongesteld geworden vanmiddag:-(.

Begin zo het vertrouwen in mijn eigen lijf aardig kwijt te raken. Heb ook liever dat er even niets gebeurt, dan voor niets weer in spanning.
O wat naar Saart... Wat verdrietig weer 😢 heb heel erg met je te doen!!

Gaat het een beetje?

Snap je gevoel goed, zelfde heb ik ook. Bij wijze van spreken dan een jaar maar geen positieve test, als het dan vervolgens maar goed gaat...

Dikke digitale knuffel
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Nog een antwoord op je vraag: ja was wel zelfde test, alleen gedaan met urine uit de koelkast en middagurine.

Ga niet meer testen en zie het wel. Ben er ook klaar mee!
Dank Hormonster! Heb even een enorme baalavond ingelast gisteren, voel me inmiddels weer ok. Misschien dat we aankomende maand eens een ronde overslaan, even een ronde relaxen.

Het was wel een ronde van deceptie dames pfff! Ik hoop op positiever nieuws op dit topic de aankomende maanden, er moet iemand de eerste zijn:-)!
Saart

Weet precies hoe het is. gelukkig had ik het zelf op mijn buitenlandtrip te druk om lang te sippen, maar verdrietig word ik er wel van. en hoewel ik iedere maand weer vol frisse moed aan de slag ga, baal ik toch aan einde van maand steeds weer. Ook omdat ik toch wel verwacht had nu zwanger te zijn. Ik heb vrijdag een bruiloft die zo'n tien maanden geleden al werd aangekondigd. Ik dacht toen al: oef, misschien ben ik wel hoogzwanger tegen die tijd. Het is verdrietig en confronterend dat dat niet het geval is
Ja zo is het ook Laura...

Hier ook: straks op vakantie en in mijn hoofd was ik dan idd hoogzwanger. Nu niet zwanger, geen uitzicht erop en een paar illusies armer.

Ik dacht dat het een tijd vol plezier en goede spanning zou zijn. Maar tot op heden is het vooral veel verdriet en stress geweest...

En ok je heen wel al die vrouwen die maar hoeven te zuchten en zwanger zijn zonder problemen...
Klopt helemaal Laura! Je houdt er stiekem toch rekening mee met de dingen die worden gepland. Ik ga gelukkig bijna met vakantie, dus even weg van hier en heerlijk ontspannen! Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel goed gaat, de dag zelf was even zuur, maar ik kan het wel een plekje geven.
Nouzeg, idd, wat een ronde dit... Ik ben nog steeds best heftig aan 't bloeden, als 't maandag niet minder is moet ik naar de verloskundige. Toch wel echt een miskraam dit, hoe vroeg ook. Ellendig gedoe. Ik baal d'r zo van, ik was er net klaar mee. Ik had er net een draai aan gegeven waar ik mee kon leven, en nu dit weer. Alsof de grond onder m'n voeten vandaan is gevallen.

Anyway, daarnaast ook een verwijzing van de huisarts naar de gynaecoloog (wat een rotwoord trouwens om te spellen) gekregen om de boel goed door te lichten. Ze gaat er niet vanuit dat er wat is, maar we zijn ondertussen toch ook al weer een jaar bezig en het is meer om alle enge dingen definitief uit te sluiten.

Ik ben 't wel echt spuugzat. Zoveel stress en verdriet.. En om wat eigenlijk? Slapeloze nachten en verantwoordelijkheden die ik me nu niet eens voor kan stellen. Kopzorgen waar je U tegen zegt. Wat een baalweek.

Knuffels voor jullie allemaal!
Knuffel voor jou miss g! Wat een klotezooi zo he...!

Baal met je mee.

Het is wel fijn dat ze er met jou naar gaan kijken nu. Dat is dan wel positief. Dat helpt ook met de verwerking denk ik.

Wat ik alleen verwarrend vind is dat ze nagenoeg nooit dingen met zekerheid zeggen, en er altijd 10.000 andere opties zijn... 😤

Maar goed, hier ook ongesteld geworden. 2 dagen na nod.
Wat naar MissG. Ik wil je niet bang maken, maar mijn laatste (vroege) mk duurde vijf (!) weken, waarvan 4 weken intense bloedingen. Het is al pijnlijk en emotioneel genoeg zonder alle fysieke ongemakken. Hoop dat ze je verder kunnen helpen
Ik was gisteren op bruiloft. Was mooie dag, al vond ik de bruid wat gestresst en vraag ik me af of ze er echt van genoten heeft ;)

Moest wel even slikken toen de man bij het zien van mini-bruidsmeisjes en bruidsjonkers semi-grappend zei: 'ik geloof dat ik nu ook rammelende eierstokken heb.'

Vandaag lang gepraat en hem verteld hoe ik me echt voel - en dat ik dat dus niet met hem durf te bespreken omdat hij al een keer blokkeerde op het moment dat ik zei: 'Het moet nu.' Dat ik niet wil zeuren, maar dat we al een jaar bezig zijn en wel eens serieuzer mogen worden, bijvoorbeeld door te zorgen dat we in ieder geval zorgen dat we niet overwerken op die dagen om dan knock-out in bed te storten.

We hebben voor bruiloft wel in lief hotelletje geslapen en volgens mij is de ruchtbare periode voorbij (dag14), dus nu weer afwachten.
Hoi lieve dames,

Ik TO, ben ff weg geweest..

Ik kreeg 2,5 week het goede nieuws dat ik weer zwanger was! Was doodsbenauwd dat het weer mis zou gaan, maar had ook goede hoop en vertrouwen.. Tot afgelopen vrijdag! Ik had ontzettende krampen, flauwvallen en braken.. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis en ik bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben! In de ochtend ben ik geopereerd en hebben ze mijn linker eileider weggehaald! Tevens hebben ze gezien dat mijn linkereileider niet compleet was en dat ook de linkerkant van de baarmoeder niet compleet is.. Heel bizar allemaal!! Inmiddels ben ik thuis, heb veel pijn en kan het allemaal nog niet helemaal bevatten.. Over 2 weken hebben we nieuwe afspraken om alles goed te laten onderzoeken.. Dan zullen we verder zien...
@doortjee heel veel sterkte!!!
Dankje Calimero!
Sterkte hoor!

Hopelijk geeft onderzoek je snel meer duidelijkheid.
Wat heftig allemaal Doortje, en wat bizar ook! Ik hoop inderdaad dat onderzoeken je antwoorden gaan geven. Veel sterkte!

Laura, heel goed dat je hebt aangegeven bij je man hoe je je echt voelt, het kan heel lastig zijn om dat toe te geven. Geeft je hoop ik rust.
O nee Doortje, wat een verhaal :( . Maar kunnen miskramen dan eventueel komen door 'missende delen'? Heel veel sterkte , wat een narigheid - karmatechnisch gezien gaat hier iets niet goed. Het hoort niet zo te zijn dat je meteen maar het hele medische handboek afwerkt...
Och lieve door.... Wat een verschrikkelijk klotenieuws. Eerst de blijdschap, dan in een klap alles weg. Uit ervaring weet ik hoe heftig alleen al de opname en operatie is, en dan komt dat nieuws er ook nog eens overheen...

Man... Laat hier een traantje voor je...

Hoop dat ze je over 2 weken ook goede dingen kunnen vertellen en je iets geven waar je wat aan hebt.

Voor nu: veel uitrusten, huilen en goed herstellen... Neem je tijd lieverd...!!!!
Thanks Allemaal voor de lieve woorden! @hormonster.. Ik moest zelfs in het ziekenhuis aan jou denken! Het horrorverhaal dat je opschreef en nu lag ik er zelf ook.. Lichamelijke herstel is één maar ik weet nog niet hoe de geestelijke klap gaat zijn! Thanks iig voor je support!

@laurabb.. Dankje meid!! Ik moet lachen om jouw mooie bewoording 'karmatechnisch gaat er hier iets niet goed' :)! Dat zou een zin van mij geweest kunnen zijn.. Maar idd, waarom dat mij dit allemaal gebeurt? Geen idee! Maar ik denk dat we allemaal worstelen met deze vragen!! Hoe gaat het met jou verder???

@saart.. Bedankt meid, voor je lieve woordjes!!

@dubbeltje; bedankt!!

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen! 💋💋💋
O arme Door, ik vind het zo naar voor je...

Ik heb vruchtbare periode weer gehad, nu getemperatuurd alleen ik word er nog niet helemaal wijs uit (ga zo even topic openen daarover). En verder maar het wachtbankje proberen te verdringen
Als de lucht er een beetje uit is, dan is de hevigste pijn voorbij. Bij mij ging het toen wel echt elke dag een stuk beter.

Hoop dat jij je lichamelijk ook snel beter zult voelen...

Hoe voel jij je nu?

Hoe is je man eronder? En kunnen jullie erover praten samen?

Heb je andere mensen die er voor je zijn? En hoe hebben ze op je werk gereageerd?

Hoop dat je alle steun krijgt die je nodig hebt...!

Bij mij hielp het enorm om erover te schrijven en bij mijn gevoel te komen. Misschien heb je er niets aan... Maar tips zijn gratis dacht ik zo 😉

Weer een dikke digitale knuf meis!
Hoe voel je je nu Door?
He dames! Lichamelijk herstel ik best snel.. Valt me niet tegen hoeveel ik kan alweer! Verder krijg ik heel veel medeleven van collega's, vriendinnen etc.. Echt superlief!! Daardoor voel ik me nu ook heel sterk en dapper!! Ik heb wel het gevoel dat de emotionele klap nog moet komen.. Ik hoop hem te kunnen ontwijken maar vrees dat dat niet lukt!

@Geek! Succes met je echo meid!🌺

@rest: bedankt voor de interesse! Lief en fijn!
Fijn dat je zoveel steun hebt Door, dat is belangrijk. Ik heb dat destijds ook gehad en dat was heel fijn - al kwam de klap twee maanden later wel.

Hier weer op wachtbankje. NOD is 26/7. Begin weer overal pijntjes en dingetjes te voelen, dus vrees dat ik mezelf weer lekker zwanger 'denk' - inclusief grotere cupmaat... :(

Verder wel allemaal leuke dingen, al gaat het niet-zwanger zijn me steeds meer dwarszitten. Maar volgens de gyn is het botte pech en al heel wat als zwanger worden lukt. De medische molen is er meer voor vrouwen waarbij het niet lukt. Nouja, nog even doorbijten dus.
Jeez Door! Wat schrikken! Fijn dat lichamelijk gezien het herstel goed gaat, maar pfff... Ben er stil van...

Probeer de emo-klap niet teveel te ontwijken, daar wordt het later in de rit niet beter van. Maar wow... Heel veel sterkte en knuffels!

En huilen mag :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven