Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee meiden,

Sorry voor mijn afwezigheid. Ik lees jullie regelmatig maar ik had even een hoop andere dingen aan m’n hoofd. Privé loopt het ff niet zo lekker. Hoop gedoe en geregeld. Niet binnen m’n gezin maar wel dichtbij genoeg om me er druk over te maken.

Daarbij kwam nog een Corona besmetting bij mijn opa en oma, waarbij oma het flink te pakken had. Afgelopen zaterdag dacht ik eindelijk rust te krijgen, maar helaas.. nu is m’n dochter flink ziek. Een week na contact met m’n opa maar ik weiger haar te testen. Ik vind haar daar echt te jong voor.. ze is namelijk pas 2.

Maar goed.. om het nog minder leuk te maken. Ik ben drie dagen te vroeg ongesteld geworden! :cry:

**einde ergopost**

Het is te veel om op jullie allemaal te reageren. Sorry daarvoor.

Bessss wat balen dat je ondanks een licht streepje toch ongesteld geworden bent. Snap dat de moed in je schoenen zakt, maar hou vol en probeer positief te blijven.

En dank je voor je onderzoeksresultaten. Ik ben dus dat type dat braaf blijft liggen.

Anna-banana spannende dagen voor jou!

Alle meiden die niet lekker in hun vel zitten, dikke knuffel voor jullie. :hug:

Juniper nieuwe NOD is gegokt 22 december.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah bah Luv dat klinkt vervelend! Hopelijk knapt iedereen in je omgeving snel weer op en goed voor jezelf blijven zorgen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend dat je privé veel aan je hoofd hebt, Luv. En balen 3 dagen te vroeg ongesteld.. Beterschap met je dochtertje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes en sterkte Luv!

Update vanaf mijn kant:
Ik beschouw deze ronde als verloren. Gisteren mijn eisprong gehad maar lag ziek in bed. Vandaag begreep ik waarom: positieve corona zelftest. Vanmiddag naar de GGD.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Anna-Banana Zo jouw lijf houdt je lekker in spanning zeg! Succes de komende dagen, fijn dat werk veel afleiding geeft! En wat betreft jouw leefstijl, dat lijkt mee een hele gezonde houding toch. Het hoeft ook niet allemaal zo strak in het stramien, dat geeft alleen maar stress en druk en dat is ook niet goed. Doen waar je je goed bij voelt :)

@LUV Hè wat vervelend allemaal :| Veel sterkte en beterschap gewenst!

@Jules en Georgette, merken jullie al iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry zeeuwmisje jouw berichtje had ik even niet gezien. Maar wat ellendig ook :sick: Heel veel beterschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel meiden! Het komt ook allemaal wel weer goed. Heeft tijd nodig en wat dat betreft ben ik nogal ongeduldig.

Mijn man vroeg serieus na een paar slechte nachten ivm zieke dochter of een tweede kindje wel de juiste keuze was. Ik kon hem wel schieten.. dit was niet de juiste opmerking net nadat ik erachter kwam dat deze ronde mislukt was…. Mannen 🤦🏼‍♀️

Zeeuwsmisje beterschap! Hopelijk knap je snel op.

Anna-banana al nieuws?

Jules hoe is het met jou? Je NOD was gisteren toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah Bess, wat een teleurstelling.. Ik kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt idd.. Lief zijn voor jezelf en hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Vervelend om te lezen dat veel meiden met van alles worstelen. Schrijf het lekker van je af hier en hopelijk voelen jullie je snel beter!

Ik heb met de CB ovulatietesten geen supersmiley meer gevonden (na 9 dagen testen nog steeds niet..) die de ovulatie zou moeten aangeven. Alleen vorige week maandag dus een knipperende smiley, maar dat wil alleen zeggen dat je oestradiol level wat is gestegen en dus in principe je ovulatie eraan komt binnen een paar dagen. Ik ben vorige week nog wel ovulatiestrips van de Etos ernaast gaan gebruiken en daarbij had ik op vrijdag en zaterdag een dun streepje (niet zo dik als het controle lijntje) en de rest van de dagen geen lijntje. Het zou dus kunnen zijn dat m'n ovulatie ergens afgelopen weekend was en ik de piek net heb gemist? Vorige cyclus heb ik m'n eisprong echt heel duidelijk gevoeld en was m'n cervixslijm ook overduidelijk maar dat was nu ook niet het geval. Ik vind het allemaal maar verwarrend..
Het symptoom spotten is in ieder geval wel begonnen :hello: (ik snap nu eindelijk wat jullie bedoelen haha). Ik heb sinds gisteren een onzettend droge mond en droge lippen en een gekke smaak in m'n mond. Eerst zocht ik er niets achter maar het is zoiets opvallends wat ik anders nooit heb, en toen ik ging Googelen vond ik dat dit een van de eerste symptomen van een zwangerschap kan zijn? Iemand die hier ervaring mee heeft of ook iets over heeft gelezen? Verder een klein beetje lage rugpijn (maar dat heb ik wel vaker), beetje duizelig als ik snel opsta, soms een beetje kramperig gevoel in m'n onderbuik en iets moeier dan normaal maar dit zijn allemaal dingen die ik wel vaker heb dus dat vind ik lastig beoordelen. Geen idee dus of het echt zo is of dat ik er gewoon te veel op let, en ik vind het nog wel erg vroeg een kleine week na een eventuele eisprong. Maar die droge lippen en mond zijn wel echt heel opvallend!
Het lastige is dat ik niet precies weet wanneer m'n NOD zou moeten zijn (ik denk ergens volgende week als m'n eisprong vorige week was) omdat ik pas 1 cyclus heb gehad na het stoppen met de pil (en die cyclus was 34 dagen..), dus misschien toch begin volgende week alvast een keertje testen voor de zekerheid. Ik weet ook dat de kans heel klein is dat het in ronde 1 meteen raak zou zijn, maar je weet nooit natuurlijk. Ik ga in ieder geval nergens vanuit maar het zou wel ontzettend leuk zijn natuurlijk.

Spannend voor iedereen die deze week z'n NOD heeft. Ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Femke93! Wat betreft de gekke smaak, dit was mijn eerste echte symptoom en daarna had ik een positieve test. Het was een ijzersmaak, heb je dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bah Luv en zeeuwsmisje wat een ellendige weken dan voor jullie zo :( Hopelijk des te meer geluk volgende maand!

Spannend Femke! Al kun je jezelf goed voor de gek houden... Bij mijn dochter kreeg ik een super vieze smaak in mijn mond maar pas rond 6 weken was dat.

Na de vroege miskraam afgelopen zaterdag zit ik op 3 en daarmee 'mag' ik nu doorverwezen worden voor onderzoek. En ik kan vandaag al terecht! Ben heel benieuwd en zal erna wel even laten weten hoe het daar was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bessss wat fijn dat je vandaag al terecht kan! Hoe voel je je? Ben heel benieuwd naar je afspraak. Veel succes!

Anna Banana ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen!

Hihi Georgette geen symptomen dus lekker rustig. Jouw nod duurt niet lang meer, ik hoop op goed nieuws voor je!

Luv oei wat een gedoe allemaal! Beterschap voor je dochter en wat balen dat je al ongesteld bent geworden :(

Zeeuwsmisje beterschap! Wat vervelend! Hopelijk ben je er niet te ziek van en knap je snel weer op.

Femke welkom bij de symptoomspotclub :P Dat zijn wel gekke symptomen zeg. Snap dat ze je opvallen! Ik ben heel benieuwd of het iets te betekenen heeft :cheer2:

Ik kan mij aardig kalm houden deze maand omdat ik dus eigenlijk niet weet of ik op het wachtbankje zit. Werkt best aardig :hihi: Ik heb ook zowaar nog niet gegoogeld ( :yes: ). We gaan het zien. Klein weekje nog :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, het was een beetje een deceptie. Ik plak even de tekst die ik naar m'n familie stuurde.

Beetje bijzondere man die gynaecoloog, eigenlijk een beetje een hork. Conclusie: kans dat het volgende x goed gaat is tussen 75-80%. Omdat we [onze dochter] hebben is de kans op genetische afwijkingen of stollingsafwijking bijna 0. Ik mag verwezen worden voor bloed- en DNA onderzoek, maar het beleid is gewoon afwachten. Kans op miskraam is normaal 1 op 6, neemt iets toe bij meerdere miskramen. Maar onze medische geschiedenis zorgt ervoor dat hij denkt dat het gewoon pech is geweest. Dat de aanleg of celdeling niet goed is geweest en je lichaam het daarom heeft afgestoten. Medicatie is vaak gericht op zwanger worden, voor zwanger blijven is er niks gevonden wat echt helpt.

Oftewel: er is geen oplossing, blijven proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
bessss Wat naar dat er niets kan worden gedaan :hug: Laten we hopen dat het inderdaad pech was en dat je nu alle pech hebt gehad.

Beterschap zeeuwsmisje! Ik lig hier ook ziek op bed samen met m'n man. Wel negatief getest gelukkig maar ook precies in m'n vruchtbare periode. 1x seks gehad vlak voor de eisprong dus wie weet maar verwacht er bijzonder weinig van deze ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jee Bessss wat een tegenvaller die afspraak. Ook dat je geen klik had met die man; dat is voor zoiets spannends wel zo fijn... En nu? Wat zegt je gevoel? Kan mij voorstellen dat het even moet bezinken.

Ook jij beterschap Framblij!
Beterschap iedereen die ziek is.

En wat naar Bessss het is zeker belangrijk om een klik te hebben met de arts.

Vandaag is mijn NOD en negatief getest. Ik ben nog niet ongesteld maar voel ondanks de pijnstillers wel dat het eraan zit te komen. Eigenlijk ben ik wel opgelucht niet zwanger te zijn. Met alle pijnstillers die ik slik wil ik liever niet zwanger raken. Over een paar weken volgt mijn operatie. En ik heb als doel januari weer fit, zodat we er dan voor kunnen gaan. Ik zal hier niet actief meer mee schrijven omdat alles nu zo anders loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flowerpower, dan zien we je gewoon in januari weer terug😘

Bess, wat een vervelend nieuws. Een klik is echt belangrijk.
Hebben ze wel al echo’s gemaakt en het sperma onderzocht?
Wanneer gaan ze je bloedonderzoek doen?

Framblij, beterschap. Misschien is het wel gelukt en anders op naar de volgende ronde😘

Aventurijn, haha goed dat je zo rustig bent, ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Anna Banana hoe is het nu bij jou?

Luv jammer dat het deze keer niet is gelukt. Hoe voel je je nu?

Zeeuwsmisje beterschap! Hopelijk ben je snel weer beter

Femke, helaas kan ik je geen ervaringen geven, maar het zijn wel rare symptomen. Ik zal duimen voor je dat je goed nieuws kunt delen met ons

Juniper, hoe is het met jou?

Ik merk dat ik gewoon veel moeite heb met de onzekerheid.
Maandag had ik weer last van mijn buikpijn, heb gevraagd voor een echo, cyste zijn wel minder maar er hebben zich ook twee samengevoegd, die zijn nu 8,5 cm bij 6. Maar ze was positief. Morgen moet ik weer terug voor een echo.
Vandaag weer meer last en ook bloedverlies, hoop dat dat betekent dat er een cyste weg is.
Volgende week heb ik een onderzoek in Duitsland, (werk in Duitsland, daar ook verzekerd) en die doen meestal nog een extra onderzoeken, zoals hormonen en hoeveel eitjes ik nog heb. Deze onderzoeken hebben ze in Nederland nog niet bij mij gedaan. Wel na gevraagd maar val niet in die risico groep ben te jong.
Rory fijn dat je volgende week onderzoeken hebt, succes! Jouw onzekerheid kan ik me goed voorstellen hoor, jullie zijn al even bezig en helaas al in een traject wat je vooraf niet had gehoopt.

Besss wat klote zeg! Je hebt al drie keer een flinke klap gehad, echt naar dat zo’n vent daar gewoon overheen walst. Ik hoop heel erg dat er snel 1 blijft plakken bij je.

Ik had dinsdag mijn NOD en heb gisteravond een test gedaan, die was negatief. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld, en als dat zo blijft doe ik zaterdag ochtend weer een test. Bij mijn vorige zwangerschap waren mijn testen ook niet meteen positief, dus ik heb nog hoop. Kan ook zijn dat m’n cyclus nog steeds van slag is na de miskraam, dat schijnt ook vaker te gebeuren. Heb wel echt gevoelige borsten, redelijk veel afscheiding en ik ben gevoeliger voor geurtjes, dus ik hoop dat die symptomen er toch op wijzen dat ik zwanger ben ipv dat m’n menstruatie eraan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal en jij ook beterschap Framblij! We kunnen elkaar de hand schudden want wij ook maar 1 x in de vruchtbare periode. Het is niet anders, volgende keer beter :)
Wij slapen nu apart omdat mijn vriend (nog) negatief test.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flowerpower ik wens je heel veel succes met de operatie en het herstel. Ik hoop dat je in januari weer fit en pijnvrij bent!

RoryG die onzekerheid en de bijkomende spanning kan ik mij voorstellen. Wat fijn dat je in Duitsland nog wat meer onderzoeksmogelijkheden hebt. Kan mij voorstellen dat het in dit traject misschien wat mee houvast biedt. Succes met je echo vandaag!

Jules wow wat spannend! Ik hoop van harte dat je zaterdagochtend een positieve test in handen hebt. Ik duim voor je!

Ik vind het nu toch een beetje spannend, want sinds gisteren wat roze/bruin gekleurde afscheiding en menstruatiekramp. Ik merk dat ik nu vooral heel nieuwsgierig ben; betekent het iets? (Vorige maand in ieder geval niet ;-) ) Nog een paar daagjes wachten :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
Echo was ok. 1 Cyste is 2 mm kleiner geworden sinds vrijdag, de andere niet.
Maar alle zorg wordt afgeschaald, er zullen geen behandelingen voor nu meer plaatsvinden.
Dus dat was wel weer even slikken en maakte mij verdrietig.
Ik merk gewoon dat ik zeer snel emotioneel reageer, normaal was dat eigenlijk niet zo. Maar de teleurstellingen vallen mij erg zwaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Rory, dat is gewoon ook enorm balen dat de zorg weer wordt afgeschaald… Ik hoop voor jullie dat het niet lang zal duren.

Voor iedereen die ziek is, veel beterschap! En de mensen op het wachtbankje; sterkte en ik duim voor jullie!

Ik merk dat ik het allemaal goed kan loslaten in de fase van ongesteld en wachten op ovulatie. Ik ben in de periode ook een wat stillere meelezer, maar leef zeker met jullie mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Femke en @Aventurijn Aah, spannend zo met die vage symptomen! Nog bijna een hele week op je handen blijven zitten....moeilijk?

@Bessss Pfff dat lijkt me wel even lastig om aan te horen, 'gewoon' even door blijven proberen.

@Framblij Het heerst echt hè, heel veel beterschap ook! :rose:

@Flowerpower Heel veel sterkte gewenste de komende tijd en hopelijk heb je een heel vlot herstel. We zien je hopelijk weer terug als je daar aan toe bent :redrose:

@Jules Dat klinkt hoopvol!! :yes: Doe morgen maar een update svp :biggrin:

@Rory Ah nee, wat een kl*tenieuws! Héle dikke virtuele knuffel :hug: Mag je nog wel naar Duitsland voor de onderzoeken daar?

@Giraffe Sorry, ik heb jouw nieuwe nod even gemist! Is die binnenkort?

Same here, ben er niet zo mee bezig. Vond het de eerste keer erg spannend allemaal en wist niet zo goed wat te verwachten, maar ben nu in een meer 'we zien wel'-modus. Je kan immers niet veel meer doen dan een beetje plannen rondom je eisprong. Ik heb wel een uiterste testdatum in m'n hoofd, maar misschien ben ik dan al lang en breed weer ongesteld.

Hoe gaat het trouwens met de zwangeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa Jules, ook zo benieuwd wat jouw test gaat uitwijzen! Dat je nog steeds niet ongesteld bent klinkt heel hoopgevend.

Spannend op het wachtbankje, Femke, Aventurijn, Giraffe en Juniper.

En wat mega frustrerend Bessss dat hij jou afscheept. Hij begrijpt dus niet hoe deze periode mentaal ook voor jullie is. Kun je niet naar een ander ziekenhuis in de buurt? Weet niet hoe zoiets werkt.

Irritant Rory, dat de cysten nauwelijks zijn gekrompen. Goed dat je naar de kliniek in Duitsland kunt!

Veel sterkte Flowerpower. Wie weet tot in het nieuwe jaar.

Ivw, je had eergisteren je echo? Hoe was het?

Ik begin het nu toch wel erg spannend te vinden! Morgen zou ik ongesteld moeten worden volgens Flo, en zondag volgens Clue. (Maar het kan ook zo woensdag zijn, want een cyclus van 33 dagen heb ik ook al een keertje gehad). Gisteren had ik wel met vlagen een trekkend gevoel in de eierstokken. En naar de wc gaan vind ik spannend. Want wil natuurlijk geen bloed aantreffen. Ik stuur jullie morgen een update, vandaag een hele drukke dag.
Goedemorgen iedereen!

Ik ben even een tijdje wat minder actief hier geweest. Druk met vanalles en ik merkte dat ik geen zin had om mee te praten over warme/koude baarmoeders en orthomoleculaire dingen. Volgens mij is dat inmiddels weer een beetje voorbij.

Ik ben vorige week ongesteld geworden, maar dit wist ik ook al van te voren. Ik was vorige maand er ook veel minder mee bezig dan de eerste maand. Heel relax wel. Ik hoop die modus vast te kunnen houden en dat de “stress” vooral was omdat het spannend was, zo n eerste maand.

Voor Jules: spannend, ik ben benieuwd.

Voor de mensen op het wachtbankje: hopelijk kunnen jullie het toch allemaal een beetje ontspannen afwachten.

Voor Besss: jemig, eigenlijk dus vrij weinig opgeschoten

Voor Georgette: hoe is het vandaag?

(Ik ga weer proberen iets actiever mee te schrijven!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde eerst wachten tot december zou worden geopend maar deze week is vruchtbare periode dus nu al een eerste poging.
Ik lees al tijdje mee in dit topic, dus dacht misschien wel leuk om hier ook toe te voegen. Mag ik ook meeschrijven?
Is voor jullie NOD de dag dat je normaal ongesteld zou worden of de dag erna?
Mn eisprong nog niet gevoeld, maar heb een regelmatige cyclus, zou denk ik morgen ongeveer moeten zijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven