Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi en Bessss fijn om jullie reacties te lezen. Toch wel een beetje herkenning en dat stelt mij weer wat gerust. Ik vind het wel lastig het hoofd koel te houden; ik voelde gisteren van alles wat ik herken uit de ronde dat het raak was. Maar goed, ook weer genoeg uit eerdere (niet-rake) rondes. Ik probeer jullie woorden in mijn achterhoofd te houden; iedere ronde is weer anders en vooral niet vastklampen aan een strohalm. Nog even geduld en dan weet ik -hopelijk- waar ik aan toe ben.

Winterluxi, ik heb net een nieuwe telefoon en heel bewust mijn 'symptomen-data' van de vorige cycli verloren laten gaan. Ik ben bang dat ik anders inderdaad constant symptomen zou gaan vergelijken :whistle: Spannend volgende week! Wanneer staat je echo gepland? Ik ben zo benieuwd of je gevoel klopt!

Pfoe Bessss, na 3 miskramen kan ik mij voorstellen dat een positieve test veel meer spanning oproept dan ongesteld worden :( En dan nu zwanger van een eigenwijsje die lekker diep ligt en jou hartverzakkingen bezorgt! Ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat en dat het (steeds beter) lukt onzekerheden los te laten. Vind je het fijn om de baby nu te voelen? Kan mij voorstellen dat het een prettige bevestiging is.

Zeeuwsmisje hoe gaat het bij jou op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het nu Aventurijn? Misschien maar goed dat je de app verwijderd hebt, ik was echt een beetje geobsedeerd door elk pijntje en gevoel. Mijn echo staat woensdag! Weet je al wanneer je gaat testen?
Aventurijn
Ik herken wel een stuk van je onzekerheid na een miskraam. Enerzijds was ik “blij” om te weten dat mijn lichaam wist hoe het zwanger moest worden, anderzijds ben je onzeker of het de volgende keer wel goed zal gaan.
Ik heb de keer dat ik ongesteld werd na mijn miskraam vreselijk moeten huilen, ik had zo gehoopt dat het meteen weer raak zou zijn.
Symptomen herkennen deed niet ik niet, maar dat komt ook omdat we voor mijn eerste zwangerschap nog niet officieel bezig was (1x onveilige seks en meteen zwanger, ik kreeg meteen een dejavu naar de biologie lessen van de middelbare school waar je de indruk kreeg van 1x seks zwanger te worden).
En daarnaast had ik behalve een uitblijvende menstruatie ook in eerste instantie nergens last van.. (misselijkheid kwam pas later).

Hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief dat jullie het vragen! Ik ben gisteren, eerder dan ik had verwacht, ongesteld geworden. Ik heb net als Jules heel hard moeten huilen. Had een paar dagen ervoor lage rugpijn en dat heb ik echt nooit, behalve die ene keer dat het raak was. Had dus even stille hoop... Blijkt maar weer dat er gewoon echt geen touw aan vast te knopen is. Vandaag gaat het wel weer gelukkig.

Jules nou pfoe! Het leek allemaal zo makkelijk vroeger he, even zwanger worden haha :O Ik kan mij inderdaad voorstellen dat de onzekerheid toeslaat als je weer opnieuw zwanger bent. Dat gevoel zal ik dan ongetwijfeld ook hebben ja. Hoe gaat het met jou nu? Ervaar je iets meer een roze wolk?

Winterluxi oh wat spannend morgen! Deel je hier of je gevoel klopte? Veel plezier met de echo! Ik heb de app overigens wel weer opnieuw geïnstalleerd maar ik overweeg hem er weer af te gooien. Kijken of dat wat meer rust geeft komende ronde.
aventurijn wijzigde dit bericht op 18-05-2022 11:23
Reden: woordje
9.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi hoe was de echo?

Aventurijn jammer dat het niet raak was maar fijn dat het inmiddels weer wat beter gaat met je. Ik herken dat heel erg, elke keer als je iets nieuws voelt krijg je hoop. Hopelijk is het snel raak voor ons en voor de rest!

RoryG hoe gaat het met jou?

Ik kreeg deze maand gelijk na mijn eisprong een blaasontsteking en al vrij snel zere borsten. Uiteraard gelijk hoop. Aanstaande vrijdag is mijn NOD maar ik had vandaag een onderzoek in het ziekenhuis (voor iets anders) dus ik dacht: laat ik voor de zekerheid alvast testen. Negatief natuurlijk. Ik begin het echt heel zwaar te vinden. Ik ben zelfs nog niet in de buurt geweest van zwanger worden dus maak me erg veel zorgen dat er iets niet werkt... Ik reageer wat minder in deze groep, ik merk dat me dat goed doet. Ik ga nu naar ronde 9 alweer, NOD 16 juni.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Aventurijn :hug: goed voor jezelf (laten) zorgen!

Zeeuwmisje, het is nog vroeg maar ik snap je! Je moet doen waar je je goed en rustig bij voelt. Je hoeft niet hier voor ons te posten, maar vooral voor jezelf. :hug:

Hier klopte mijn gevoel, we krijgen een zoontje! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Zeeuwsmisje dikke knuffel! :hug: Wat klote en hartstikke begrijpelijk dat je je zo voelt. Snap dat je liever wat meer afstand neem van dit topic. Wat Winterluxi zegt: doe waar je je goed bij voelt. Ik hoop oprecht dat je heel snel een positieve test in handen hebt. Het is zo welkom en de onzekerheid is zwaar. We lopen gelijk op trouwens, mijn nieuwe nod is (ongeveer) de 15e. Ik duim dat we komende maand allebei goed nieuws hebben :hug:

Wat leuk Winterluxi! Bijzonder he, dat je dat zo sterk kan aanvoelen? Ik heb in mijn hoofd dat jullie al een dochter hebben, maar ik weet even niet meer of dat klopt?

Net als Zeeuwsmisje hier toch best wat onzekerheden. (Wat als het niet meer lukt? Wat als ik weer een miskraam krijg? Wat als het nog heel lang duurt? En dan een miskraam. Als de zwangerschap goed was gegaan, had ik nu het eerste trimester achter de rug. Of als het tuurstreepje van vorig jaar september goed was gegaan, was ik nu bijna uitgerekend.) Stom gevoel is dat. Moet weer even zakken en dat komt vast wel. Voor nu zorgen dat ik een weekend vol leuke dingen heb ter afleiding.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben al een zoontje Aventurijn dus het wordt de tweede jongen. Lijkt me zo leuk 2 broertjes, hoop dat ze een goede band krijgen!

Ik herken jouw ‘wat als’ gevoel. Een kennis van mij is in december zwanger geraakt en is nu 30 weken. Op dat moment had ik ook een mislukte innesteling dus ik denk daar af en toe ook wel aan. Het is voor mij misschien makkelijker omdat ik weer zwanger ben. Maar toch vraag ik me af wat voor kindje dat dan geweest zou zijn. Toen ze de zwangerschap aankondigde met de uitgerekende datum moest ik wel even slikken.

Ik ga voor jou en zeeuwsmisje duimen dat er volgende maand een vette streep op die test te zien is!
winterluxi wijzigde dit bericht op 20-05-2022 10:39
Reden: Toevoeging
7.14% gewijzigd
Zeeuwsmisje :hug: wat balen. Als het je rust geeft om hier minder mee te schrijven/lezen dan moet je dat doen. Vooral doen waar je je fijn bij voelt.
Zijn er mensen, buiten je vriend, die op de hoogte zijn van je zwangerschapswens en bij wie je je hart kan luchten?

Aventurijn ook balen voor jou :hug:
Luchtte het op om er even over te huilen?
Die onzekerheden zijn dus heel herkenbaar. Probeer van het positieve uit te gaan: 50% van de vrouwen is 4 maanden na haar miskraam weer in verwachting en de kans dat het een 2de keer fout gaat is net zo groot of klein als dat het de 1ste keer misging. Dit zegt nog niets over jullie, maar misschien wel een “fijne” houvast als je aan het malen bent.

Het “wat als” gevoel wat Winterluxi noemt is ook heel herkenbaar. Ik zou anders morgen uitgerekend zijn.
Voor mij voelt het goed om er even bij stil te staan.

Ik las ook ergens dat je niet teleurgesteld moet zijn in je eigen lichaam, maar juist trots op het feit dat je lichaam een vruchtje niet wil laten ontwikkelen omdat het niet “goed” is. (Dit staat heel plat zo maar ik hoop dat jullie de strekking snappen). Zo had ik er nog nooit tegenaan gekeken en vond ik eigenlijk best een fijne zienswijze.
Maar ik heb makkelijk praten als zwangere.

Winterluxi
Wat leuk een 2de zoon! Klopte je gevoel bij de eerste ook? En heb je nog te leuke babykleertjes van de oudste die nog een keer gedragen kunnen worden of zijn het kindjes van verschillende seizoenen?

Ik ben ook benieuwd hoe het met Rory en Framblij gaat!

Met mij gaat het goed! Gelukkig zit de buik nog niet in de weg en slaap ik nog prima. Babykamer zijn we druk mee bezig. Kan ook al een soort van gaan aftellen naar mijn verlof, zo’n gek idee om straks 4 maanden niet te werken.. wordt vast afkicken de eerste week!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ver ben je nu Jules? Leuk om een plekje in te richten voor de baby!

Ons eerste zoontje is van eind september dus qua seizoenen komen ze overeen! Als ze ook nog eens dezelfde groei aanhouden kunnen we een tijdje vooruit met alle spullen :mrgreen: maar dit kindje krijgt ook zeker spulletjes voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé allemaal,

Wij hebben afgelopen week de intake gehad bij een vruchtbaarheidskliniek. En als alles goed gaat kunnen we bij mijn volgende ongesteldheid ( rond 24 juni) al starten met de eerste ivf poging.
Ik hoop dat het ons dan gegund is en gaat lukken.

Ik heb mij nu ook ingelezen in keto eten en dat ga ik ook eens oppakken misschien helpt dat.

Ik zal zo even teruglezen wat er allemaal is geschreven
Alle reacties Link kopieren Quote
Aventurijn, ik kan je gevoel helemaal begrijpen. Ik denk ook dat het goed is dat je app niet meer hebt met je oude gegevens.
Kun je er goed met andere over praten?😘

Winterluxi gefeliciteerd met je zoon.

Zeeuwsmeisje. Doe wat voor jou goed voelt.
De maand er even niet mee bezig zijn heeft mij heel goed gedaan. 😘

Juniper: fijn om te lezen dat alles goed loopt bij jou geniet ervan 😘
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi lieve dames, hoe gaat het met jullie allemaal?

Dikke knuffel aan degenen die ongesteld zijn geworden vorige ronde :hug: we blijven hoop houden! :redrose:

Hoe gaat het met alle zwangeren?

Onze vakantie zit erop en wij hebben afgelopen week de termijnecho gehad :heart: zo bijzonder! De kleine frummel was heel beweeglijk en was lekker aan het rondstuiteren. Zo leuk om te zien!
Inmiddels is directe familie ook op de hoogte en iedereen was erg blij met het nieuws. Niemand had verwacht dat wij nog ooit aan kinderen zouden beginnen dus de verrassing was extra groot! We werden daags erna ook meteen overladen met allerlei kadootjes. Echt superlief allemaal.
Qua kwalen mag ik nog steeds niet klagen! Wel eens wat misselijkheid (vooral 's nachts) maar voor de rest vooral moe. Kan een middagdutje niet meer missen eigenlijk. Gelukkig werk ik nog veel thuis dus dan kan dat ook. Zit nog even te dubben wanneer ik het werkgever ga vertellen; denk na de NIPT-uitslag. Volgende week bloed prikken voor de NIPT.

Fijne zondag allemaal! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Rory Wat fijn dat jullie eindelijk met het traject mogen beginnen. Ik ga heel hard voor je duimen :redrose: Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi en Jules, dank je wel nog voor jullie berichtjes. Fijn om wat herkenning te lezen! (En tegelijkertijd rottig dat jullie dit gevoel herkennen; leuk is natuurlijk anders.)

Rory wat fijn dat jullie traject waarschijnlijk al snel kan starten! Heb je daar inmiddels meer duidelijkheid over? Ik hoop dat je deze maand van start kan en dat het jullie gegund is. Mijn duimen draaien volop hier!

Juniper welkom terug van vakantie! Blij te lezen dat de kwalen de vakantiepret niet hebben gedrukt en dat het allemaal goed gaat daarbinnen. Succes met de NIPT volgende week. Hopelijk heb je snel de uitslag. En wat lief zeg, die reacties van familie!

Ik ben eventjes offline geweest. Want na de onzekerheden waar ik de vorige keer over schreef, ging het eigenlijk helemaal niet zo lekker. Heb best rot in mijn vel gezeten en mijn cyclus was ook nog eens onduidelijk. Rond de tijd dat ik normaal gesproken mijn eisprong zou krijgen, merkte ik helemaal niks. Zo verwarrend... Uiteindelijk heb ik ovulatietesten gehaald en merkte ik niet veel later wat symptomen. Gisteren had ik een positieve ovulatietest die klopt met mijn symptomen :cheer2: (Wie wist dat je daar ook zo blij van kan worden?!)

Wel een vraag: na een positieve test springt je ei (als het goed is) tussen 24-48 uur. Als ik straks test en de test is weer negatief, wat betekent dat dan? Dan is de LH-piek voorbij, maar wat betekent dat voor mijn ei? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is al weken stil op dit topic, maar er zullen vast al wat baby’s zijn geboren. Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat lvw, phoenix, goefje en jules? En met de andere (zwangere) dames?

Hier inmiddels ruim 37 weken, ze kan zich dus ieder moment aankondigen. Spannend, maar ook erg veel zin in. Nog lekker in en om het huis aan het rommelen en de laatste dingen klaarmaken voor haar komst. Het wordt wel zwaarder zowel fysiek als mentaal merk ik. De hormonen zijn sommige dagen echt aanwezig en dat voelt niet fijn! Zolang ik maar genoeg rust houdt, gaat het goed. Rust houden vind ik echter heel moeilijk en iedere week lijkt er wel meer rust bij te moeten komen. Iemand nog tips voor een leuke netflix serie of een mooi boek?
Hoi allemaal!

Ik ben inderdaad bevallen! Wij hebben een hele mooie en gezonde dochter gekregen, en zijn helemaal in de wolken met haar.
Vanwege privacy deel ik niet haar naam of geboortedatum.

Ik heb een hele prettige en soepele bevalling gehad en weinig/geen lichamelijke klachten erna gehad.
Zwanger zijn vond ik absoluut niet leuk, maar het resultaat wat nu in de wieg ligt doet alles vergeten :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes met de laatste loodjes Giraffe, hopelijk maken jullie snel kennis met jullie dochter!

Gefeliciteerd met jullie dochter Jules! Fijn om te lezen dat de bevalling en het herstel goed zijn gegaan. Geniet ervan met jullie meisje!

Ik ben zelf na mijn miskraam in april nog niet opnieuw zwanger geraakt. Het is best lastig geweest de afgelopen maanden; veel frustratie maar ook een tuurstreep (en vervolgens een menstruatie). Mijn cyclus is ook (nog?) anders, dus de cyclusboksbal wordt hier regelmatig van stal gehaald :vechten: Hopelijk is het ons nog een keer gegund.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hier ook weer een berichtje. Van harte met jullie dochter Jules! Geniet van deze speciale tijd :heart:
Jij mag ook bijna Giraffe, spannend zeg!!!

Hier niet veel nieuws, net als Aventurijn nog geen positieve test in handen gehad. Ik moet wel zeggen dat het hier ook enorm frustreert, helemaal na 2 miskramen. Ik hoop dat het ons ook snel gegund is. Het moet goedkomen, maar is niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes met de laatste loodjes Giraffe! Hoe gaat het nu? Wat voor soort series vind je leuk? Ik ben nu Killing Eve aan het kijken via de NPO app en kijkt lekker weg.

Jules, gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn om te horen dat de bevalling zo goed ging!

Aventurijn en Rupikaur, wat balen dat je nog zo aan het tobben bent met je cyclus. Ik ga duimen voor je! Schrijven jullie nog in andere topics? Anders kun je hier nog steeds van je af schrijven ondanks dat er een hoop zwangeren tussen zitten.

Ik ben nu 29 weken zwanger. Gelukkig in goede gezondheid maar alles is wel heel pittig en veel lichamelijke klachten. Rust is nu ook het sleutelwoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat jammer zeg Aventurijn en Rupikaur, maar houd vol :hug:
Bevalling kan hier elk moment beginnen.
Het rommelt al een tijdje en verwacht dat ook niet lang meer duurt nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om weer even van jullie te horen.

Gefeliciteerd met jullie dochter Jules!

Aventurijn en Rupikaur wat onwijs balen en frustrerend. Ik duim voor jullie!

Succes Zonnetje! Hier rommelt nog niks dus verwacht dat het nog wel eventjes zal duren. Volgende week 40 weken. Afgelopen week had ik een hele goede week, weinig klachten, voldoende rust gehouden maar wel leuke dingen gedaan, dat was top! Hopen op weer zo’n fijne week zonder hormoonbuien 🤣

Thanks voor de tip Winterluxi. Ik ga Killing Eve proberen. Ben ook blij dat Dertigers weer gestart is, topserie met iedere dag een aflevering, super fijn zo in het verlof!
Alle reacties Link kopieren Quote
Na lange weken wachten, is onze dochter met 42 weken geboren. We maken het goed en genieten enorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd giraffe! 42 weken... Ze heeft je geduld aardig op de proef gesteld dan!

Hoe heb je de bevalling ervaren?

Onze dochter is 2 weken geleden geboren, 2 dagen voor haar uitgerekende datum. Vond ik al lang genoeg duren 🙈 Bevalling kwam rustig op gang maar de laatste 4cm waren super snel en pittig, na een kwartier hands off persen was onze dame van bijna 9 pond er ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd met jullie dochters, Giraffe en Bessss! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan bij jullie beiden :heart:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven