Zwanger worden ronde 12+ (+MM)
maandag 18 juli 2016 om 10:57
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!
Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.
De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.
Linkje naar: Deel 1!
Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!
Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.
De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.
Linkje naar: Deel 1!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Gestart | Status | NOD | Bijzonderheden |
| Samoa_ | 34/34 | Juli 2015 | 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov | - | Geen oorzaak gevonden |
| Tinkerbell1233 | 25/27 | Augustus 2015 | Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject | 31mei | BBZ 'Nov16 (iui2) |
| Mariskam198 | 31/33 | Oktober 2015 | Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd | - | - |
| Groenebroek | 33/32 | Ronde 38 | MMM tijdelijk stop gezet | - | - |
| Lauwie | 27/28 | Ronde 14 | Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject | 3-5 | Slechte zaadkwaliteit |
| Pollewop | 28/29 | Okt 2015 | 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! | 28-10 | PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad |
| Vanessakusje1987 | 30/42 | - | - | - | - |
| Elianora | 29/30 | jan 2016 | 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur | - | PCOS en moeilijk te stimuleren |
Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!
Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
woensdag 10 augustus 2016 om 15:04
Bedankt voor alle lieve reacties! Zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriend hebben er meerdere jaren over gedaan om zwanger te raken en veel miskramen gehad. De kans dat het lastiger werd dan gemiddeld zat er dus wel een beetje in bij ons en daar hebben we ook wel rekening mee gehouden. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de andere huisarts in de praktijk, dan gaat mijn vriend ook mee. De huisarts die mij die belofte deed is ondertussen helaas alweer weg uit de praktijk.
@Samoa: Tuurlijk mag jij ook kinderen krijgen! Het is toch schitterend dat er zulke medicijnen bestaan om er voor te zorgen dat je net iets lekkerder in je vel komt te zitten.
@Groenebroek: Ik duim voor je dat de echo vrijdag positief voor je uitvalt. En dat die cyste nu spontaan verdwenen is. Wel gek dat je nu ineens zo zwaar ongesteld bent!
@Tinkerbell: Awh meis. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Je hebt al het recht om je even *** te voelen! Zoals Wolkje zegt, het is allemaal ook niet niets… Dikke knuffel meis.
Ik snap jullie gevoel ook wel. Ik heb (best) een tijdje meegelezen met jullie en durfde met om diezelfde reden eigenlijk steeds niet bij jullie aan te sluiten. Nu na 10 maanden (/9 rondes) durf ik eindelijk te stap te nemen om een beetje met jullie mee te kletsen. Alhoewel ook ik natuurlijk nog geen idee heb hoe het moet voelen na 12, 14 of 28 maanden.
@Samoa: Tuurlijk mag jij ook kinderen krijgen! Het is toch schitterend dat er zulke medicijnen bestaan om er voor te zorgen dat je net iets lekkerder in je vel komt te zitten.
@Groenebroek: Ik duim voor je dat de echo vrijdag positief voor je uitvalt. En dat die cyste nu spontaan verdwenen is. Wel gek dat je nu ineens zo zwaar ongesteld bent!
@Tinkerbell: Awh meis. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Je hebt al het recht om je even *** te voelen! Zoals Wolkje zegt, het is allemaal ook niet niets… Dikke knuffel meis.
Ik snap jullie gevoel ook wel. Ik heb (best) een tijdje meegelezen met jullie en durfde met om diezelfde reden eigenlijk steeds niet bij jullie aan te sluiten. Nu na 10 maanden (/9 rondes) durf ik eindelijk te stap te nemen om een beetje met jullie mee te kletsen. Alhoewel ook ik natuurlijk nog geen idee heb hoe het moet voelen na 12, 14 of 28 maanden.
woensdag 10 augustus 2016 om 15:46
Nou deze nieuweling mag nog even blijven. Fijn voor jullie, k*t voor mij. Sorry zo voelt het nu even in deze topic. Twijfel wel om hier nog mee te schrijven maar wijd dat maar even aan de hormonen of aan de teleurstellen want paar dagen eerder dus niet eens voor de vorm even kunnen testen en de droom valt al in duigen. Snap hoe langer het duurt hoe zwaarder het wordt maar ook ronde 7/8 zijn niet leuk en denk dat het moment dat je naar de wc gaat en je bloed aantreft voor elke ronde super teleurstellend is. Of wordt dat nog erger? hoop het echt niet. Ik weet ook niet of ik over een paar maanden al toe zou zijn aan de medische molen, denk nu van niet maar dat zien we dan wel. Mocht het zover komen. In ieder geval voor de tabel ronde 8, NOD 9-9
donderdag 11 augustus 2016 om 07:37
Ah bah Rosalie, jammer! Nu ff lekker flink balen, chagrijnig zijn en extra lief zijn voor jezelf en dan over een paar dagen weer positief een nieuwe ronde in
Sexylady je houdt het wel spannend zo! Ik duim voor je meis.
Lauwie goed dat je een nieuwe afspraak hebt gemaakt. Zou nogmaals jullie verhaal doen en aangeven dat het in jullie families niet vanzelf gaat (als je de oorzaken daarvan weet, zou ik die naar de huisarts toe ook gewoon benoemen, concrete zaken kunnen ze niet omheen ). Wellicht dat je nu dan al eerder wat onderzoekjes krijgt om basale zaken uit te sluiten (pcos, slechte zaadkwaliteit e.d.). Het zou al een hele verbetering zijn als deze arts in ieder geval begrip toont voor je zorgen.
En voor ons allemaal maar weer een . We verdienen het!!
Sexylady je houdt het wel spannend zo! Ik duim voor je meis.
Lauwie goed dat je een nieuwe afspraak hebt gemaakt. Zou nogmaals jullie verhaal doen en aangeven dat het in jullie families niet vanzelf gaat (als je de oorzaken daarvan weet, zou ik die naar de huisarts toe ook gewoon benoemen, concrete zaken kunnen ze niet omheen ). Wellicht dat je nu dan al eerder wat onderzoekjes krijgt om basale zaken uit te sluiten (pcos, slechte zaadkwaliteit e.d.). Het zou al een hele verbetering zijn als deze arts in ieder geval begrip toont voor je zorgen.
En voor ons allemaal maar weer een . We verdienen het!!
donderdag 11 augustus 2016 om 10:09
Groenebroek, Wtf? serieus.... Wat een pech, nu al ongesteld. Heel apart ook. Kan me voorstellen dat je even totaal geen idee meer hebt waar je aan toe bent.. Hoe voel je je eronder nu? Gelukkig morgen een echo toch? Bij je eigen gyn? Hopelijk kan je in ieder geval duidelijkheid krijgen, dit is echt rot.
:
Samoa, hoe gaat het nu met jou meis? Pittig hoor, dat het weer wat minder gaat.... Ik wou dat ik opbeurende woorden voor je had... Kan je alleen zeggen dat ik hoop dat je hier een luisterend oor kan vinden, en de virtuele knuffel om je een beetje op te vrolijken... Ik hoop dat je op tijd je signalen hebt herkend om niet verder terug te vallen in een depressie... Nog meer hoop ik dat iemand je kan helpen en goed advies kan geven, gepaard ook met het zwanger worden. Nog even tot je nod zo te zien... Hoe sta je erin? Heb je extra veel stress omdat je weet dat dit de laatste ronde is met clomid en je dan verdere stappen gaat maken? (iui?)
Tinkerbel meis, hoe is het nu met jou? Hoe sta jij erin nu in? De turbulente periode (iui, dan weer niet... ) een beetje een plekje kunnen geven?
Rosalie... Dikke knuffel voor jou meis... Ik weet niet hoe het bij de andere is, maar bij mij is het verdriet er niet minder om nu we langer bezig zijn... Het went ook niet echt. Je leert enkel beter omgaan met de teleurstelling.... (maar dat is zoals ik erin sta). Gun jezelf maar even dat je je nu klote voelt! dat mag!
Lauwie, Heel goed dat je toch hebt doorgepakt. Het klinkt inderdaad alsof je wel wat hulp kan gebruiken als ik je familieachtergronden zo hoor. Ik ga duimen dat je meer gehoord wordt bij deze arts.
Sexylady, knap hoor, dat je jezelf hebt weerhouden om te testen... Ik zou het denk ik niet kunnen, zo op de dag van de nod...
Wat je temperatuur betreft, daar heb ik echt totaal geen ervaring mee, dus geen idee of die daling wat zegt..... Ik blijf duimen dat je ongesteldheid wegblijft. Zou toch wel een cadeautje zijn zo vlak voor de 1jaar grens!.
:
Samoa, hoe gaat het nu met jou meis? Pittig hoor, dat het weer wat minder gaat.... Ik wou dat ik opbeurende woorden voor je had... Kan je alleen zeggen dat ik hoop dat je hier een luisterend oor kan vinden, en de virtuele knuffel om je een beetje op te vrolijken... Ik hoop dat je op tijd je signalen hebt herkend om niet verder terug te vallen in een depressie... Nog meer hoop ik dat iemand je kan helpen en goed advies kan geven, gepaard ook met het zwanger worden. Nog even tot je nod zo te zien... Hoe sta je erin? Heb je extra veel stress omdat je weet dat dit de laatste ronde is met clomid en je dan verdere stappen gaat maken? (iui?)
Tinkerbel meis, hoe is het nu met jou? Hoe sta jij erin nu in? De turbulente periode (iui, dan weer niet... ) een beetje een plekje kunnen geven?
Rosalie... Dikke knuffel voor jou meis... Ik weet niet hoe het bij de andere is, maar bij mij is het verdriet er niet minder om nu we langer bezig zijn... Het went ook niet echt. Je leert enkel beter omgaan met de teleurstelling.... (maar dat is zoals ik erin sta). Gun jezelf maar even dat je je nu klote voelt! dat mag!
Lauwie, Heel goed dat je toch hebt doorgepakt. Het klinkt inderdaad alsof je wel wat hulp kan gebruiken als ik je familieachtergronden zo hoor. Ik ga duimen dat je meer gehoord wordt bij deze arts.
Sexylady, knap hoor, dat je jezelf hebt weerhouden om te testen... Ik zou het denk ik niet kunnen, zo op de dag van de nod...
Wat je temperatuur betreft, daar heb ik echt totaal geen ervaring mee, dus geen idee of die daling wat zegt..... Ik blijf duimen dat je ongesteldheid wegblijft. Zou toch wel een cadeautje zijn zo vlak voor de 1jaar grens!.
donderdag 11 augustus 2016 om 14:26
donderdag 11 augustus 2016 om 16:40
donderdag 11 augustus 2016 om 20:21
Wauw sexylady!! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws Voel je er ook al iets van?
Wolkje, dat zijn opbeurende woorden, dank je Ik zie niet heel erg op tegen de volgende stap, maar ben ergens wel een beetje bang dat de teleurstelling nog groter is dan nu, wanneer iui ook niet (meteen) lukt. Natuurlijk heb ik nog hoop voor deze ronde, het kan nog.
Rosalie, voor jou ook een knuffel , Hoe Wolkje het omschrijft is het bij mij ongeveer ook. Elke ronde is er weer hoop, teleurstelling als ongi komt, even verdrietig zijn en verder naar de volgende ronde. Natuurlijk is elke ronden er wel weer een meer. Maar je leert er inderdaad mee omgaan.
Lauwie, dankjewel voor je lieve woorden
groenebroek, wat raar! Morgen echo toch? Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt wat het nou was. Knuffel
Zo, hoop knuffels uitgedeeld maar jullie verdienen het.
hier, vanmiddag naar de huisarts geweest. Medicatie krijg ik niet, mijn klachten zijn niet ernstig genoeg dus hij vindt dat ik het dmv gesprekken enzo moet doen. Zit nu nog even te verwerken wat ik daar nou mee moet. Aan de ene kant ben ik boos en voel ik me niet serieus genomen. Aan de andere kant, de rest van m'n leven aan de ad is misschien ook niet goed (hij zei dat dat gevaar er in schuilt omdat de situatie dan weer terug kan vallen enzo). Dus ja dan eerst door op deze manier.
Verder hier rustig, nod duurt nog even dus moet geduldig wachten op het wachtbankje.
Wolkje, dat zijn opbeurende woorden, dank je Ik zie niet heel erg op tegen de volgende stap, maar ben ergens wel een beetje bang dat de teleurstelling nog groter is dan nu, wanneer iui ook niet (meteen) lukt. Natuurlijk heb ik nog hoop voor deze ronde, het kan nog.
Rosalie, voor jou ook een knuffel , Hoe Wolkje het omschrijft is het bij mij ongeveer ook. Elke ronde is er weer hoop, teleurstelling als ongi komt, even verdrietig zijn en verder naar de volgende ronde. Natuurlijk is elke ronden er wel weer een meer. Maar je leert er inderdaad mee omgaan.
Lauwie, dankjewel voor je lieve woorden
groenebroek, wat raar! Morgen echo toch? Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt wat het nou was. Knuffel
Zo, hoop knuffels uitgedeeld maar jullie verdienen het.
hier, vanmiddag naar de huisarts geweest. Medicatie krijg ik niet, mijn klachten zijn niet ernstig genoeg dus hij vindt dat ik het dmv gesprekken enzo moet doen. Zit nu nog even te verwerken wat ik daar nou mee moet. Aan de ene kant ben ik boos en voel ik me niet serieus genomen. Aan de andere kant, de rest van m'n leven aan de ad is misschien ook niet goed (hij zei dat dat gevaar er in schuilt omdat de situatie dan weer terug kan vallen enzo). Dus ja dan eerst door op deze manier.
Verder hier rustig, nod duurt nog even dus moet geduldig wachten op het wachtbankje.
vrijdag 12 augustus 2016 om 11:46
Vraagje, had 2 dagen lichte menstruatie dus bleef klein beetje hoop houden misschien toch zwanger te zijn maar durfde niet te testen ivm teleurstelling. Vannacht erge buikkrampen gehad waar ik paracetamol voor in heb genomen en een kruik erbij gepakt. Ik dacht hehe eindelijk zet het nu dan toch door. Maar nog steeds weinig en vanmorgen op de wc een enorme donkere bloedstolsel......... En de pijn is weer over. Test gedaan en negatief. Iemand zoiets weleens gehad tijdens een menstruatie? Zit dus aan een miskraam te denken maar dan wel een hele vroege maarja de test is negatief. Iemand hier ervaring mee?
vrijdag 12 augustus 2016 om 13:26
vrijdag 12 augustus 2016 om 13:31
Dankjewel Samoa. Ja lijkt mij ook wel dat er dan HCG in je urine moet zitten. Heb er een foto van gemaakt dus misschien volgende week eens aan de huisarts vragen hoe of wat maarja aan de andere kant denk ik ach wat heeft het voor zin ik wordt er geen moeder door. Wel baal ik dat de ongesteldheid nu niet doorzet........ Dat is dan misschien wel iets nuttigs om met de huisarts te bespreken, normaal heb ik best een zware ongesteldheid, nu bijna niks
zaterdag 13 augustus 2016 om 09:35
zaterdag 13 augustus 2016 om 10:00
zaterdag 13 augustus 2016 om 11:59
Rosalie, jammer dat je ongesteldheid doorzet! na ja, heb je iig nu wel duidelijkheid
Hier idd gisteren een echo gehad. Cyste zit er nog (en is een heel klein beetje gegroeid). Waar het bloedverlies vandaan kwam is niet met duidelijkheid te zeggen, maar waarschijnlijk gewoon naweeën van mijn ongesteldheid.
Ook waren er 3 grote en 2 iets kleinere follikels te zien.
Moet morgen dan ook weer terug komen voor een echo. Met drie grote follikels willen ze ons deze ronde (gezien het aantal rondes wat we bezig zijn) wel het groene licht geven. Zijn die andere twee morgen ook gegroeid dan mogen we deze ronde niet benutten. Kans op een drieling willen ze wel aangaan (omdat het dan vaak een tweeling ipv drieling wordt) maar kans op een vijfling niet.
We horen het morgen wel weer.
Allemaal een goed weekend gewenst!
Hier idd gisteren een echo gehad. Cyste zit er nog (en is een heel klein beetje gegroeid). Waar het bloedverlies vandaan kwam is niet met duidelijkheid te zeggen, maar waarschijnlijk gewoon naweeën van mijn ongesteldheid.
Ook waren er 3 grote en 2 iets kleinere follikels te zien.
Moet morgen dan ook weer terug komen voor een echo. Met drie grote follikels willen ze ons deze ronde (gezien het aantal rondes wat we bezig zijn) wel het groene licht geven. Zijn die andere twee morgen ook gegroeid dan mogen we deze ronde niet benutten. Kans op een drieling willen ze wel aangaan (omdat het dan vaak een tweeling ipv drieling wordt) maar kans op een vijfling niet.
We horen het morgen wel weer.
Allemaal een goed weekend gewenst!