Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Ohh Groenebroek ik hoop zo dat jullie door mogen met deze ronde!! Hoe sta je er zelf tegenover, gezien de kans op een tweeling groter is nu?

Hier op dag 7 maar hele rare menstruatie. 2 dagen gewoon normaal bloedverlies, en nu al 5 dagen alleen maar oud bloed en het stopt gewoon niet.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
@Sexylady: Gefeliciteerd! Wat goed!!

@Samoa: Hmm, ik hoop dat je wat hebt aan de gesprekken. Vervelend dat je je niet serieus genomen voelt. Uiteindelijk ken jij jezelf het beste toch?

@Groenebroek: Jeetje, wat een gedoe zeg meis. Respect voor jou hoor. Ik duim echt heel erg dat je nu een goede echo hebt! Hoe voelt dat inderdaad, zo’n kans op een tweeling?

@Tinkerbell: Ah. Super stom. :( De menstruatie alleen is al vervelend, zeker als het ineens zo lang gaat duren. Hoe lang duurt jouw menstruatie meestal?

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een positieve test in handen had. Helaas was het alleen maar in mijn droom. Nu pas op dag 13, dus moet nog zo’n 3 weken geduld hebben voordat het überhaupt fysiek mogelijk is. Het valt me deze maand ineens zwaar, voorgaande maanden ging ik er vrij luchtig mee om, maar ineens lijkt het emmertje even overgestroomd te zijn. Gister vroegen mijn schoonouders toen ik zei dat ik leuk nieuws had (nieuwe baan) meteen of ik zwanger was, en er werd ineens de hele tijd gehint, dat zij nog geen opa en oma zijn. De broer van mijn schoonmoeder is opa geworden en nu lijkt het ineens alsof zij er ook mee bezig zijn. Leuk allemaal, maar ik wil soms het liefste uitschreeuwen dat we ook echt heel graag zouden willen zeggen dat het zo is, maar dat het helaas nog niet is gelukt. Bah, ik kan het deze maand gewoon even niet zo goed hebben…

Maargoed, we zijn ‘pas’ 10 maanden bezig, dus moet nog maar even geduld hebben. Ik kan er helaas toch niks aan veranderen.

Dikke knuffel voor iedereen hier!
Ah Lauwie vervelende opmerkingen zijn dat dan

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En de rest komt vast wel. Maar begrijpelijk dat het even teveel wordt en hopelijk had je een voorspellende droom. In een andere topic droomde iemand het ook en toen was het zo en hoop houden is natuurlijk altijd goed.

Ik droomde pas dat een oud klasgenoot zwanger is en ja hoor via via hoorde ik dat ik gelijk had. Volgende keer droom ik over mezelf of over jullie belooft

Samoa ik heb geen ervaring met antidepressiva maar ben wel een tijdje heel angstig geweest en was toen wel rijp voor de angstmedicatie. Ik had toen al een kinderwens al was het drie jaar geleden en die psycholoog vertelde mij dat medicatie niks oplost alleen de gevoelens op dat moment minder heftig maakt, maar dat als je weer stopt met medicatie het probleem er weer is of zelfs groter omdat het probleem opzich niet is aangepakt. Ik heb toen een intensieve (en dure) therapie gehad met EMDR om het probleem aan te pakken en te verwerken....... Het kan een tijd duren maar ben nu wel helemaal van m'n klachten af dus denk dat op de lange termijn je huisarts wel gelijk heeft. Ik heb wel een vriendin die ad gebruikt en zwanger is en die wordt vanuit het ziekenhuis goed in de gaten gehouden. Ik heb weleens gelezen dat antidepressiva minder schadelijk is voor het kind dan de depressie zelf dus ik zou er zeker wat aan gaan doen hoe zwaar het ook is. Sterkte
Lauwie, wat een vervelende opmerkingen! Kan me heel goed voorstellen dat dat even kut voelde. Verbazend ook, schoonouders zijn ook ouders, die het proces van zwanger worden hebben meegemaakt. Je zou denken dat ze dan wel weten dat dergelijke opmerkingen pijnlijk kunnen zijn. Maargoed, soms is het oprechte onwetendheid. Mijn ouders en schoonouders weten dat wij ermee bezig zijn. Ik heb het een keer uitgelegd, en krijg nooit opmerkingen. Er wordt soms wel over gepraat, maar dan alleen als ik er zelf over begin. Ze weten het dus en houden er rekening mee. Dat is wel zo prettig. En dromen over positieve testen, heb ik ook wel eens gehad..

groenebroek, ik hoop zo voor je dat jullie deze ronde mogen benutten! Ik ben heel benieuwd hoe het in het ziekenhuis is gegaan vandaag. Je lijkt er in elk geval heel goed mee om te gaan, want wat moeten jullie een geduld opbrengen zeg.. Compliment bij deze

Tinkerbell, hoe gaat het nu? Volgens mij is een aantal dagen bruinverlies na helderrood wel normaal. Is het al wat minder aan het worden?

Rosalie, dank je voor het delen van je ervaring EMDR is pittig, Wat fijn dat je daar iets aan hebt gehad en je je nu beter voelt. Nu er een paar dagen zijn verstreken na het gesprek met de ha sta ik er wel wat rustiger in. Wat je zegt over het lost niks op klopt natuurlijk ook helemaal. De ha zei ook, je bent nog jong, wil je de rest van de leven aan de ad? Even niet wat ik op dat moment wilde horen, maar ik begrijp het wel.

Ik wacht het even af. Ik weet dat clomid als bijwerking psychische klachten kan hebben. Mijn zus heeft ook clomid gebruikt en werd er behoorlijk depressief van. Als het goed is hoef ik geen clomid meer te slikken. Als deze ronde niet raak is ga ik over op hormooninjecties, dit heeft die bijwerking niet. Dus het kan zijn dat ik daardoor verschil ga merken.

hier verder, had zojuist wat kramp/steken in onderbuik. Is nog wat vroeg voor ongi, dus geen idee wat t was. Ik probeer verder niks in m'n hoofd te halen en gewoon verder te gaan met dagelijkse dingen...
Ooh meiden help. Ging net naar de wc en zag een beetje bruin/rozig bloed aan t wc papiertje. Het is nog maar dag 19 van m'n cyclus. Als het aankondiging ongi is, is 'ie wel heel erg vroeg
Op dag 19 zou ik eerder denken aan een innestelingsbloeding Samoa... Maar ik snap dat je daar niet aan durft te denken/hopen.... Ik ga duimen voor je! Hopelijk zet het niet door in hele vroege ongesteldheid ;-(
Ja ik dacht ook aan een innestelingsbloeding. Maarja dan moet je toch nog even geduld hebben........ Is het bloeden gestopt?
Innesteling Samoa??
Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Na vanmiddag geen bloed meer gezien. Het was ook maar een beetje. Spannend dit..
Oh samoa wat spannend!!! Ik hoop het zo voor je!!
Oew, dat wordt een hele spannende week. Ik duim mee!
Wordt zeker een spannende week. Ben vannacht geloof ik wel 5 keer wakker geworden. Maar bloedverlies heeft niet doorgezet en de kramp is ook weg. Ook heb ik vrijwel altijd last van nachtzweten rondom ongi, maar nu (nog) niks. Mocht het zo blijven (er bestaat natuurlijk altijd een kans dat ik alsnog ongi word) ga ik zondag testen. Wordt dus ook een heel lange week...
Het zou toch mooi zijn, op de valreep net voor iui alsnog raak. Ik duim heel hard voor je!
Ik duim ook voor jullie!!

En voor mezelf, haha.. Heb even wat afstand moeten nemen want was er veel teveel mee bezig.

Nu weer terug en wachtend op mn eisprong, denk (begin) volgende week ergens? Heb een paar weken de pil geslikt dus even kijken wat mijn lijf ermee doet

Zal vanaf nu weer vaker meeschrijven
Huh Bam ik heb denk ik iets gemist maar waarom was je weer aan de pil??
Hey Bam, fijn dat je er weer bent! Wel vervelend dat je er zo mee bezig bent, althans, ik betwijfel of het bij een van ons niet zo is.... Maar het lijkt je in de weg te zitten, dat is niet fijn.... Hopelijk heeft een paar weken afstand geholpen....

Hoe is het met de rest? behalve spannende dagen voor Samoa...

Iedereen goed weekend gehad? Verder geen nod's toch deze week? zo te zien aan de tabel....
Tinkerbell ik heb de pil geslikt om er even echt niet mee bezig te zijn. Ik had afgelopen weekend een 2daags festival staan waar ik heel graag naartoe wilde en ik hou dan best wel van een drankje. Het zat me enorm in de weg dat mijn eisprong net tegen dat weekend aan viel en ik was bang dat ik wellicht alsnog zou beslissen er voor te willen gaan (hormonen he ) maar dan kon ik dus niet drinken op dat feest terwijl de kans groot is dat het gewoon (weer) niet raak is... Ja het klinkt misschien heel warrig maar ik had dus ervoor gekozen om even m'n verstand op nul te zetten en deze maand gewoon even totaal niet met zwanger worden bezig te zijn. Het heeft me wel goed gedaan moet ik zeggen. Ik ga deze zomer ook nergens meer naartoe qua festivals en ook op verjaarden ed laat ik de drank staan tot na de (hopelijk snel) aankomende zwangerschap ben weer helemaal terug met frisse moed!
Ah Lauwie wat een vervelende opmerkingen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Tinkerbell is je bloeding inmiddels al weer gestopt? Ik heb af en toe ook van die vreemde menstruaties. En als je het dan in het ziekenhuis navraagt is het standaard antwoord: "o ja, dat kan hoor. Niets om je zorgen over te maken!"

Samoa wat spannend! Hoop zo voor je dat het raak is.

Heb zelf ook wel regelmatig wat gekleurde afscheiding of bloed een paar dagen na de eisprong, maar bij mij heeft het nog nooit tot zwangerschap geleid. Als ik het nu heb, constateer ik het dan ook gewoon en zet het op de kalender, verder niet.

Bam ben benieuwd of je cyclus nu gelijk weer regelmatig is. Zou wel fijn zijn.

Ik ben zondag voor een echo geweest. Toen waren er 2 grote follikels en 3 kleinere en vocht in de baarmoeder. Gyn vond dat ik mijn eisprong (vanwege het vocht) gehad moest hebben. Toen ik aangaf dat dat volgens mijn ovulatiesticks niet het geval was (heb mijn ovulatie nog nooit met mijn sticks gemist) heeft ie besloten dat ik dan ook maandag maar weer voor een echo moest.

Maandag weer echo gehad. De 2 grotere follikels waren amper gegroeid (vanaf vrijdag, blijven iets onder de 16mm hangen) en het was toen wel inderdaad te zien dat ik nog geen eisprong had gehad.

Morgenochtend weer een echo om de (hopelijke) groei in de gaten te houden. Ook hou ik er rekening mee dat ik vrijdag weer een echo krijg. Denk niet dat mijn follikels morgen in een x 20mm zijn.

Ovulatiestick was vanochtend ook nog Omo-wit, dus eisprong zal wel weer gewoon ergens tussen dag 19-22 plaatsvinden, net als wanneer ik geen Clomid gebruik (zit nu op dag 17).

Tweeling zou ik niet erg vinden, zijn we in één keer klaar . Drieling zou ik btw ook niet erg vinden hoor, maar dat risico willen ze vanwege mijn reuma niet aangaan.
Groenebroek, wat raar dat jouw gyn zondag maar 'aannam' dat je eisprong geweest zou zijn. Sowieso checken ze dat toch ook door bloed te prikken (dat doen ze bij ons in ieder geval... om te kijken naar je progesteron waarde).. Maar is al vaker gebleken hier dat de behandelingen nogal kunnen verschillen per ziekenhuis. Balen dat door de clomid je eitjes niet eerder springen :( Maar, er zitten in ieder geval 2 mooie follikels! Grappig... Mijn vriend zegt ook steeds, oh en tweeling wil ik ook wel.. zijn we in een keer klaar.. Maar dan krijgen we meteen een discussie Ook al komt er een tweeling, dan zou ik nog graag een tweede keer zwanger willen worden.... Maar goed, dat zeg ik nu... 1x lijkt al niet te lukken dus tja... Anyway, ik ga duimen voor je dat ze snel springen! Toch dubbel zo veel kans met twee mooie follikels!

Bam, ga je naar lowlands aankomend weekend? Snap dat het op festivals lastig is de drank te weerstaan...hopelijk heeft de pil niet al te veel invloed op je cyclus (heb ik eigenlijk totaal geen verstand van hoe dat zit).

Samoa, hou je de spanning nog vol? Hopelijk nog steeds niet ongesteld.....

Tinkerbel, hoe is het met jou? Is het bloeden al gestopt? Hopelijk kan je je snel weer herpakken voor een nieuwe ronde.....

Hoe gaat t verder? de teleurstelling dat je ongesteld bent geworden een beetje kunnen verwerken?

Lauwie, hoe is het met jou? Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat leuk zeg!!

Nog meer leuke dromen gehad dat je een positieve test in je handen had!

Wel lastig, die opmerking van je schoonouders, weten zij dat je al even bezig bent?

Hier weinig nieuws, zit op dag 12 van begin proverakuur en nog steeds niet ongesteld......... Krijg een beetje de angst dat net zoals de clomid de provera ook niet werkt bij mij ofzo... Maar moet het van de gyn tot dag 14 geven, dan mag ik aan de bel trekken. hopelijk is het niet nodig. Iemand hier ervaring met provera? Ik had een kuur van 5 dagen 10mg.
Groenebroek, mijn cyclus was beide keren weer direct normaal. De eerste keer na 13 jaar de pil slikken en de tweede keer eind vorig jaar/begin dit jaar paar maanden. Nu twee weken zal ook niet zo spectaculair zijn verwacht ik Ik hoop voor jou op een mooie bruikbare eisprong komende dagen!

Wolkje, nee afgelopen weekend had ik dat festival. Lowlands is niet echt mijn ding

De ontrekkingsbloeding is begonnen dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon over een kleine 2 weken mijn eisprong heb en over 4 weken mijn nod.

Normaal ga ik alleen naar een feestje voor mn ovulatie maar deze wilde ik echt niet missen. Als ik nou zeker wist dat het raak zou zijn of de kans groot was zou ik het zonder moeite kunnen laten om te drinken, dan zou ik uberhaupt niet eens gaan, maar de moed zonk me even in de schoenen en vandaar mijn beslissing om het even helemaal te laten voor wat het was.

Geen ervaring wolkje, maar ik vind mezelf ineens stom dat ik zo zit te zeuren
@Samoa: Hoe is het met je?

@Bam: Fijn dat je zo’n voor jou goede keuze hebt gemaakt. En heerlijk dat je weer terug bent met frisse moed.

@Groenebroek: Jeetje, wat een gedoe meis. Wat stom dat de gyn dacht dat jij je eisprong al had gehad… Ik hoop zo voor je dat het goed komt deze ronde. Dat je in ieder geval een goede kans hebt. Ik duim voor je.

@Wolkje: Ik kan je ook niet helpen met provera ervaringen. Ik hoop voor je dat het niet nodig is om de gyn te bellen. Stom he? Hoe je soms kan hopen dat je ongesteld wordt...

Hier veel afleiding en nog steeds aan het wachten op m'n vruchtbare dagen. Helaas weinig leuke afleiding. Enorme kiespijn, waarvoor ik veel pijnstilling slik, donderdag tandarts. Frustratie op m'n huidige werk. En ook nog steeds veel emoties rondom het zwanger worden, komt denk ik door de huisartsen afspraken. Donderdagavond weer naar de huisarts.

Ik wou dat ik leukere berichten kon sturen, maar het lukt me deze maand niet zo. Sorry. :(

Dank je wel lauwie!

En het is niet allemaal alleen maar rozengeur en maneschijn hoor! Er mag hier ook gewoon geklaagd worden! Daar zijn we ook voor, om elkaar te steunen als het even wat minder gaat. En soms gaat het nou eenmaal gewoon wat minder, so be it! En wat klote dat je kiespijn hebt, hoezo kan je donderdag pas naar de tandarts? Wat slecht!
Goedenavond lieve meiden,

Bam, leuk dat je (weer) mee schrijft! Ik heb je denk ik gemist toen je je bij ons aansloot, omdat ik een paar weken op vakantie was. Ik ga ook voor jou duimen, dat je weer een mooie cyclus krijgt

groenebroek, inderdaad raar dat je gyn zomaar aannam dat je al een eisprong had gehad (wat Wolkje ook zegt )! Goed van je dat je meteen hebt aangegeven dat je ovulatiesticks iets anders zeiden. Ik hoop voor je dat de echo morgen iets goeds laat zien. Over gekleurde afscheiding paar dagen na de eisprong, zelf heb ik dat nog nooit zo gehad, vandaar dat ik het opvallend vond. Maargoed, zolang ik nog geen positieve test in handen heb hou ik met alles rekening.

Wolkje, vervelend dat de ongi op zich laat wachten. Kan me voorstellen dat je graag verder wil. Heb zelf geen ervaring met provera. Wel heb ik 2 keer een kuur primolut gehad, volgens mij is dat een vergelijkbaar middel? Ik hoop voor je dat er snel vooruitgang in zit!

Lauwie, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik denk dat we allemaal wel eens van die perioden hebben. Gooi t er hier maar uit, daarvoor is t forum (mede) bedoeld. Ik hoop dat je je snel beter voelt. In elk geval een knuffel

hier, nog geen ongi. Ik voel af en toe wel dingetjes, zoals 'schokjes' (klinkt dat logisch?) in m'n buik en lage rugpijn. Maar zoals ik eerder zei, zolang ik nog geen positieve test heb kan 't alle kanten op gaan. Ik doe gewoon mn dagelijkse dingen, werk, sporten enz. Maar natuurlijk ben ik er wel mee bezig. Uit alle macht proberen om er niet mee bezig te zijn is in dit stadium onrealistisch, dus ik geef er maar aan toe
Dank je wel Samoa

Ja dat "er niet mee bezig zijn" werkt niet als je wel je best hebt gedaan om zwanger te raken. Dan voel je van alles wat je nog nooit gevoeld hebt en weet je elke maand zeker dat je zwanger bent Behalve als je aan de pil gaat en gewoon even een weekend lekker gaat stappen! Ook wel eens lekker, maar merk nu wel weer dat ik snel mn eisprong wil hebben en weer van alles wil voelen dat me laat twijfelen Tis ook allemaal wat.. Konden we maar gewoon allemaal meteen zwanger raken zonder al die twijfels en (wan)hoop...

Kijken jullie ook wel eens op youtube naar filmpjes van "live pregnancy tests"? Vind ik echt zo leuk he... Zie mezelf al weer helemaal staan dan en soms moet ik wel een traantje laten van de reacties als ze zwanger blijken te zijn...
@Samoa, het is al een tijdje geleden dat ik hier mee heb geschreven. Ik lees soms nog wel mee. Ik weet niet of je nog steeds vragen hebt over zwanger worden en AD? Ik slik zelf AD en wil graag zwanger worden. Ik ben voor het zwanger worden gestopt met de medicatie. Dit ging niet goed. Sindsdien zetten wij onze wens voort met AD. Ik ben bij de Pop Poli geweest. Mocht je daar ooit heen gaan dan wil ik je waarschuwen voor het aantal witte jassen. Gelukkig staat dit ook in de brief die je van tevoren krijgt . Ik had een intake gesprek met een kinderarts, gynaecoloog en psychiater en twee artsen in opleiding. Ik vond dit zeer indrukwekkend.

Er wordt veel gevraagd maar je krijgt ook veel informatie. Het fijne was dat de kinderarts de risico's die je weleens hoort erg nuanceert. Een voorbeeld: In de kop van een onderzoeksrapport lees je dat de kans op afwijking X bij een moeder met AD 50% groter is. Zij legde dan uit dat het ging om een risico van 0,4% die nu 0,8% was geworden. Oftewel verwaarloosbaar klein. Ze hebben een lijst met pillen en de bijbehorende risico's. Ik weet nu dat mijn pillen weinig kwaad kunnen en ik ook borstvoeding mag geven. Ik slik af en toe Oxazepam en dit mocht ik niet meer gebruiken.

Verder loop je tijdens je zwangerschap gewoon bij een normale VK en heb je met bevallen een medische indicatie. Je mag thuis bevallen maar moet wel binnen 4 uur na je bevalling in het ziekenhuis zijn en daar een paar dagen blijven ivm mogelijke ontwenningsverschijnselen bij je baby. De kans is klein dat dit gebeurt. Mocht je nog iets willen weten laat maar weten.

Ik functioneer prima met AD. Het zijn geen instant happy pills zoals gedacht wordt. Mijn stemming en mentale gezondheid is gewoon erg stabiel met medicatie. Ik heb ook ervaring met EMDR, reguliere therapie en alternatieve therapie vraag maar raak haha.

Excuus voor mijn lange post. In mijn eigen groep sta ik ook bekend als lange poster. Ik kan het gewoon niet met weinig woorden :P.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven