Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Wow kan dat geen kwaad zoveel in een keer? Ik zou toch overwegen een officiele klacht in te dienen. Maar gelukkig was het wel decapeptyl en niet iets compleet anders.
Ik heb trouwens helemaal geen last van de decapeptyl, wel wat emotioneel labieler (lees: sneller tranen in mn ogen bij onzin) en vermoeider maar geen vervelende dingen zoals hoofdpijn, misselijk of slecht gehumeurd dus valt me alles mee!

En jaaa ik heb vanmorgen de eerste spuit gonal f erbij gezet. Vond het echt weer even een stap hoor! Ben wel een beetje nerveus voor deze hormonen want dit soort hormonen ken ik natuurlijk maar al te goed en daar werd ik minder gezellig van maar goed. Ga me daar niet eerder druk om maken dan nodig is, we zien wel wat er gaat gebeuren.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Polle ben je al terug geweest?

Lauwie hoe gaat het spuiten?
Vanessa wat heftig. Maar alles is dus wel goed met de kleine begrijp ik? Rustig aan doen hoor. Volledig ziek gemeld nu ook of? Ik weet niet of ik iets homeopathisch mag proberen, maar ik weet ook niet of ik daar nu al open voor sta.....

Groenebroek allereerst een hele dikke knuffel :hug: . Ik vind je verhaal heel heftig en heb er een traan om gelaten. Vooral het stukje over 'mss weet mijn lichaam beter wat goed voor mij is'. Het lijkt me zo ontzettend moeilijke en heftige keus/beslissing om te stoppen. Ii heb in het afgelopen jaar hier ook over nagedacht; Wat als we niet voor KID gaan en gewoon met zn 2en oud gaan worden, kan ik dit.. Wil ik dit? En als het zoals vd week even tegen zit ga ik hier weer over na denken.... Waar ligt onze grens?
Ik hoop dat jullie samen hier goed over kunnen praten en dat jullie er samen uit komen of jullie het nog willen proberen en op welke manier. Ik heb geen adviezen of wat dan ook... Ik wil alleen zeggen dat ik echt heel erg veel bewondering voor je heb! :bigkiss:

Lauwie ik zou hier ook zeker op terug komen. Fouten maken is menselijk, maar in de medische wereld moet je alles extra checken is mijn mening. Ik geef zelf ook medicijnen aan mijn cliënten, maar check het altijd een extra x of ik wel het goede geef. Ik hoop dat het geen effect heeft gehad voor je! Over iets meer dan een week terug. Spannend!!! Fijn dat je je nog goed voelt.

Tink ik hoop dat jij je ook goed blijft voelen! Ik mag zaterdag weer aan dr duphaston, ben ik ook wel weer bang voor. Daar ging ik me ook niet echt beter door voelen...........

Nou hier mijn rare lichaam weer in de bocht. Op rechts een ei van 16 en baarmoederslijmvlies van 8.2 (normaal altijd rond de 5.5/6). De rest was allemaal klein..... Dus ik ben blij!!! Helaas maar 1 en geen 2, maar wel een ei! Vanavond nog 1x 75 spuiten en dan morgenvroeg de pregnyl en zaterdag de IUI-D. En zaterdag dus weer starten met de duphaston en dan 2 lange weken wachten!!
Oh wauw Polle! Wat goed!! Jeetje man, wat ben ik blij voor je! En spannend weer zeg!

TInkerbell, snap dat het weer een dingetje is. Ik ben ook wel een beetje huiverig voor die gonal-f. Maar elke dag is een stapje dichterbij..

Spuiten gaat best goed hier. Had ik écht niet verwacht. Ben dus gelukkig toch iets stoerder dan ik dacht. Ben vandaag ongesteld geworden. Dus m'n cyclus is inderdaad lekker onderdrukt. Want dit is dag 29 nu, en normaal ben ik pas dag 33-35 ongesteld. Nouja, je kan het maar gehad hebben toch? Heb vannacht m'n schouder kort uit de kom gehad, wist dat ik flexibele schouders heb, dus was er een beetje op voorbereid dat het ooit kon gebeuren. Maar het was wel écht naar. Hij schoot gelukkig weer snel goed. (Kan er ook nog wel bij...) Dus vandaag ben ik maar extra lief voor mezelf.
Baby alles goed.

Tink alles goed met de spuiten? Merk je verder iets?

Nee hoor gewoon werken en alles doen. Rust heeft geen enkele zin zeggen ze.

Jeetje Polle, wat doet jouw lichaam apart. Gene pijl op te trekken. Wel weer spannend morgen.

Fijn Lauwie dat t zo goed gaat met spuiten. Brr je schouder.. krijg t er warm van.
Je bent super stoer Lauwie! En dat klinkt niet heel fijn met je schouder........ Nog last van gehad?

Fijn dat je wel gewoon alles mag doen Vanessa.

Hier zit nummer 4 er op. Zal dat ons geluks getal zijn? Op deze prachtige nazomerdag :sun: . Ik voel me in ieder geval erg goed, dus dat is fijn!

Tink weet jij al meer? Alweer een echo gehad? Hoe voel je je?
Yay! Nr 4 Polle! Klinkt als een mooi getal! Ik duim voor jullie. Hoe lang duurt het wachten nu op een testdatum/NOD?

Mijn schouder doet helaas nog wel pijn. Maar gaat alweer een stukje beter. Het voelt nog wel als een lange week tot de volgende ziekenhuis afspraak. Stond net in de supermarkt en zag een papa met 3 zoontjes.. raakte me ineens zo erg. Leuk al die hormonen..
Hoi lieve meiden!
Het is me nog niet echt gelukt om helemaal op de hoogte te zijn van waar iedereen nu zit in het hele gebeuren.. M'n eerste werkweek na de vakantie was meteen al weer behoorlijk druk. Ik wil heel graag dit forum weer wat beter bijhouden, want ik merkte dat ik jullie toch wel een beetje mis :-O$ Maar ik zag er een beetje tegenop om alles bij te lezen.. Wel gedaan, maarja om op iedereen te reageren moet je weer teruglezen, en het forum is op een of andere manier niet zo handig gebouwd dat je een pagina terug kan gaan zonder dat je alles wat je hebt getypt kwijt raakt.. Snappen jullie het nog? :-D

Tinkerbell, 20-25 follikels? En dan moet je nog beginnen met spuiten? Hoe kan dat?

Lauwie, wat ontzettend slordig van die spuit! Jeetje ik voel de frustratie. Heb zelf namelijk ook eens gehad dat ze een verkeerde naald bij de pregnyl hadden gedaan. Je zou inderdaad denken dat bij zoiets belangrijks alles dubbel wordt gecheckt..

groenebroek.. :hug: Ik voel je verdriet bij het lezen van je bericht. Het klinkt heel sterk van je, en tegelijkertijd klinkt het als een verplicht sterk moeten zijn, omdat je niet anders kan. Voor wat het waard is, ik bewonder je :redrose:
Het schiet de laatste weken ook regelmatig door mijn gedachten, dat we wel eens op dit punt zouden kunnen komen. We zitten qua mm al op het eindstation. De eerste ICSI poging bleek ik maar 2 eicellen te hebben, en de kans bestaat dat er niet meer in zit dan dat. Dan komt het ongewild kinderloos zijn voor ons ook een stukje dichterbij. En die gedachte vind ik heel beangstigend. Toch blijf ik voor een deel m'n kop in het zand steken. Of zoals heel optimistische mensen het zouden noemen, hopen, want onze kansen zijn nog niet verkeken.

Ik bedacht me net ook dat ik degene ben die het langst aanwezig is in dit topic..

Inmiddels ben ik al weer 2 weken bezig met de primolut, deze moet ik gebruiken t/m 23 okt. Aankomende vrijdag komt de decapeptyl erbij en vanaf 1 nov de Gonal. Dan op 8 nov follikelmeting. En dan hoop ik zo dat het er ook iets van 20 zijn..

Vraagje aan de dames die ook in het ISCI/IVF traject zitten: moesten jullie van tevoren ook aan de pil (wat in mijn geval primolut is deze keer), en hoeveel EH Gonal spuiten jullie?

Hebben jullie in eerdere posts vast al eens gezegd, maarja vakantie + drukte = warhoofd (dusss als iedereen in 't kort de huidige status geeft ben ik weer helemaal bij! ;) )
Oh Polle, als ik het goed heb gelezen beginnen voor jou 2 spannende weken! Ik zal keihard duimen, het is jullie zo gegund na alle ellende :bigkiss:
Samoa ik miste jou ook al! Nog even niet aan ongewenste kinderloosheid denken lieverd, ze zullen je medicatie nu waarschijnlijk wel ophogen en hopelijk groeien er dan meer!!
Bij mij hebben ze de zogezegde antrale follikels geteld. Dat zijn allemaal hele kleine follikels die nu in de eierstokken liggen te wachten tot er normaal gesproken 1 groeit, maar nu met stimulatie allemaal potentieel kunnen groeien. Daarom hebben ze mijn medicatie iets naar beneden geschroefd naar 125IE in de hoop dat ze niet allemaal mee gaan groeien.
Vrijdag wordt dus een mooie dag voor jou, Lauwie en mijzelf. Jij starten met de decapeptyl, Lauwie met de Gonal-F en ik eerste follikelmeting! Ik heb trouwens ook eerst aan de pil gemoeten, 3 weken. Dat is wel het meest gangbare om de cyclus volledig stil te leggen.

Lauwie aii klinkt akelig van die schouder. Hopelijk voelt het snel beter! En die hormonen haha ja ben er zelf ook bekend mee inmiddels. Ik schiet op de meest vreemde momenten vol. Maar al met al vind ik de hormonen heel goed te doen! Samoa hoe vond jij de hormonen de eerste keer?

Polle ohhh ik heb zo'n goed gevoel bij deze poging, ik hoop dat het eindelijk jullie tijd is nu!

Vanessa ik hoop echt zo dat alles goed blijft gaan. Hoe ver ben je nu?
Lauwie weet je hoe het komt dat je schouder uit de kom gaat? Hopelijk heb je nu minder last. Ik mag 16dgn na de IUI testen. 30okt dus. Maar of ik dat red.... Ik heb geen testen meer in huis dus dat scheelt haha.

Samoa je bent dus ook alweer vol op bezig. Jullie lopen allemaal redelijk gelijk nu. Ik duim voor mooie aantallen qua eitjes en zo! En zoals tink al zegt. Nog niet nadenken over kinderloos zijn. Er zijn nog opties!! Maar ik snap wel dat je er over na denkt. Ik duim voor jullie!!!

Hoe gaat het met spuiten dames?
@Samoa: Wat fijn dat je weer terug bent! Miste jou ook wel een beetje hoor! Ik hoefde gelukkig niet aan de pil voor ons traject. Enige nadeel was dat ik daardoor wel 2x vaker terug moest voor echo’s, maar dat had ik er graag voor over. Als ik zo op internet lees, is dit wel zeldzaam. Bijna iedereen moet een soort pil gebruiken voordat er gestart wordt. Als het goed is, ga ik 150 EH gonal spuiten. Maar dat ga ik morgen horen. Huidige status is dus: ICSI poging 1! Nu 2 weken deca gebruikt en morgen horen of ik met gonal mag gaan beginnen.

@Polle: Nog 11 dagen dus. Ik heb ook geen testen meer in huis, dat ga ik ook zo lang mogelijk vol proberen te houden. 😉 Hoe voel je je? Lichamelijk, maar vooral ook mentaal?

@Tink: Ik duim morgen voor je! Ben benieuwd hoe jouw echo er uit ziet! Gaat dan wel al snel bij jou zeg! Hoe voel je je?

@Vanessa + Groenebroek: Hoe is het met jullie?

Hier merk ik dat het mentaal zwaarder is dan ik had verwacht. Gister heb ik een bevalling begeleid, die ik echt confronterend vond. Normaal kan ik het prima loskoppelen. Maar het stel leek zo op ons, dat het me echt persoonlijk raakte. En die bui blijft een beetje hangen. Ook vond ik de eerste prikken nog wel spannend, maar nu zie ik er ’s avonds toch wel tegenop. Zonder echte reden, want het prikken gaat echt goed. Gelukkig weet m’n man me daar wel doorheen te slepen. Morgen weer terug naar het ziekenhuis, en daar kan ik wel naar uitkijken. Op naar het volgende stapje!
Lauwie wat hoop ik dat je mag beginnen met gonal! Je zegt dat je op kijkt tegen het spuiten. Dat had ik op een gegeven moment ook, terwijl (idd) het heel goed ging en de puregon pen ook simpel werkt. Het is dus echt niet gek en mss wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent.
Poeh een bevalling begeleiden lijkt me echt zwaar. Diep respect dat jij dat gewoon doet hoor. Wel vervelend dat je het nu minder goed los kan koppelen. Ik hoop zo dat deze 1e ICSI meteen een succes wordt!

Je vroeg hoe het met me ging. Nou als ik heel eerlijk ben voel ik me super goed. Ik krijg van veel mensen ook te horen dat ik straal en erg vrolijk ben. Heel bizar... Maar het lijkt alsof die spreekwoordelijke zwarte deken van me af gevallen is. Echt ik ga NOOIT meer clomid slikken. Wat een troep.......
Lichamelijk gaat het ook goed. 5DPO nu. Voel nog niks, heb alleen extreem veel puisten. Maar ik ben er ook minder mee bezig of zo. Heel vaag en kan het ook niet echt uitleggen. Voel me gewoon goed. Sorry beetje lang verhaal!

Tink ik duim voor je morgen!
Jeej het is vrijdag! En bijna weekend (jezus wat ben ik daar aan toe) en voor meerdere van ons het begin van een nieuwe fase. Ik vind het een prettig idee dat ik niet alleen ben :)

Tinkerbell, voor jou de echo! Ik hoop dat er genoeg mooie eitjes klaar liggen! Ik heb nog nooit gehoord over antrale follikelmeting. Hadden ze in het zkh wel even mogen zeggen haha. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag :)

Lauwie, wauw, ook respect van mijn kant.. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel dichtbij kwam. Ik denk dat het heel belangrijk is om er over te blijven praten. Fijn dat je man je er goed doorheen kan slepen! En natuurlijk heb je ons hier, om te allen tijde je emoties over ons heen te storten :bigkiss:

Polle, dat lijken wel symptomen die vaak horen bij zwangere vrouwen :mrgreen: Wat spannend zeg.. Ik duim keihard voor je. En wat betreft de clomid, het is inderdaad een langzaam insluipend depressiemonster. Ik heb het een jaar gebruikt en in het begin dacht ik geen bijwerkingen te hebben maar ik werd er langzaam steeds neerslachtiger en onzekerder van. Bah. Ben ook blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken.

@aan de pil vooraf, Lauwie, bijzonder dat dat bij jou niet hoefde! In mijn zkh is dat geen optie. Gelukkig hebben ze er wel rekening mee gehouden dat ik de pil vorige keer echt als bagger heb ervaren met dat vocht vasthouden. Met de primolut heb ik daar een stuk minder last van. Ik vind het sowieso heel opmerkelijk dat verschillende ziekenhuizen zo'n ander beleid hanteren qua welke medicatie en welke dosering.

@ kinderloosheid, lief dat jullie me op willen beuren :bigkiss: Ik benoemde dat zo omdat ik de eerste poging 150EH Gonal spoot, wat te weinig deed. Dat is de laatste dagen spuiten omhoog gegaan naar 225, maar nog steeds maar 2 eicellen. Nu ga ik vanaf begin al 225 spuiten. Dat is de maximale dosering die in NL is toegestaan (of dat moet ook per zkh verschillen). Stel dat dat ook te weinig doet wordt het erg lastig... In België en Duitsland schijnt het wel te mogen om meer te spuiten (waarom in NL dan weer niet GVD). Dus Samoaman en ik hebben het er al over gehad om evt uit te wijken naar buurlanden, mochten we daartoe gedwongen worden. Lijkt me zeer stressvol en ingewikkeld, dus ik hoop zo dat die Gonal nu beter aanslaat...

Nou, ik ga die spuit erin rammen. Ik wens iedereen het allerbeste wat vandaag maar kan brengen :bigkiss:
Een jaar Samoa.. Pff ik vond 4 maand al drama!
Ik hoop dat 225 vanaf het begin beter gaat werken. En het kan ook gewoon domme pech zijn he de vorige x! Ik denk dat uitwijken naar het buitenland voor een laatste poging niet eens heel gek is. Ik hoor en lees overal dat ze daar idd veel meer kunnen en mogen (ik vind het achterlijk, maar oke). Maar hier gaan we nog niet over nadenken, want deze ICSI poging gaat gewoon bij jou, Lauwie en Tink geluk brengen! Ik hoop het echt heel heel erg.

En ik... ik wacht gewoon rustig af en hoop dat je gelijk hebt haha. Duimen jullie nog even een weekje heel hard voor me :hyper: .

Tink ik ben heel benieuwd naar je echo!
Ohh en groenebroek, ik weet niet of je nog mee leest, maar ik wil je gewoon even een dikke knuffel geven :hug: .

Wolkje hoe is het eigenlijk met jou? Als je nog mee leest, wil je even een update geven haha? Ik ben benieuwd!
Hoi meiden even een egopost maar kom zojuist uit het zkh en we moeten de poging afbreken. Veel te veel follikels dus erg grote kans op overstimulatie. Moet nu door met deca en hopelijk over 2 weken opnieuw stimuleren met een lagere dosis. Voel me echt klote.
Ohh nee. Pff wat een kutnieuws.
Op zich natuurlijk goed om te weten dat je eitjes genoeg hebt, maar je wil gewoon niet dat er een ronde wordt afgebroken.
Ik ben een beetje sprakeloos :'-( .
Hele hele hele dikke knuffel :hug: .
Het is voor nu gewoon kut en daar mag je je best even aan toe geven! Zorg goed voor jezelf!
Oh Tink nee :-( Wat ontzettend kut. Zo frustrerend he, dat je van tevoren nooit weet hoe het aan zal slaan. Een hele lange aanloop naar dat moment, en dan moet je het afbreken, en is het dus voor niks geweest. Dat was ook zo na mijn eerste, mislukte ICSI poging. Niet helemaal hetzelfde, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Even lekker uithuilen en lief voor jezelf zijn. Hele dikke kus en knuffel :hug: :bigkiss:
Tink, ik doe met je mee.. die verkeerde medicatie die ik heb gehad.. Die blijkt langwerkend te zijn, en voor 4 weken te werken. De afgelopen 2 weken heb ik dus én voor niks geprikt én heb mezelf steeds een overdosering gegeven. Dus ipv vandaag beginnen met stimuleren, moet ook ik twee weken stoppen. En over 2 weken hopen dat alles nog steeds stil ligt en dan ook beginnen met stimuleren.

Ik had álles geregeld voor werk. Heb me helemaal drieslag in de rondte gewerkt deze week, zodat ik over 1.5 week (rond de oorspronkelijke punctiedatum) vrij zou zijn. Voor niks dus. Want ga nu gewoon alsnog in de knoop komen met m'n werk. Verwachte punctiedatum ligt nu ergens tussen 16-21 november.

Hoe is het nu met je Tink?
Lauwie en Tink wat verschrikkelijk!
Wat n missers en wat een hoop ellende. En zo weer weken verder terwijl t bij Samoa ook niet wil lukken! :hug: :hug: :hug:

Hier hele andere ellende! :cry:
Donderdag vliezen gebroken, kindje weinig vruchtwater, vrijdagmorgen geen vruchtwater en nu afwachten wanneer de bevalling begint. Weer 15 weken voor jan l** maar ja we doen en niets aan en waarom? Ook nu weer geen idee er was geen eens bloed. Pats boem klaar!

Polle m’n hoop gaat uit naar jou mooie 4e poging!
Lieve meiden,

Ik wilde eigenlijk even een update geven en bijkletsen hier.... ik lees nog altijd mee...... maar na het berichtje van Vanessa ben ik stil...... ik weet niet wat ik kan zeggen, ik ga een kaarsje voor je branden vanavond.

( en ook voor jullie Lauwie en tinkerbell....) en voor de rest

Maar jeetje, ......
Ah nee, Vanessa. Wat verschrikkelijk. Ik ben er helemaal stil van. Ik voel me schuldig dat ik klaag over 2 weken wachten, terwijl jullie dit meemaken. Wat ontzettend verdrietig. Ik brand ook een kaarsje voor jullie vandaag. Ongelofelijk veel sterkte toegewenst. :hug:
Geeft niet hoor meiden jullie hebben ook ellende zat!!

Wolkje gaat gewoon als eerste op dit moment hopelijk pas over een aantal weken!! Een prachtige tweeling op de wereld neerzetten, en hopelijk volgen er een heleboel meer volgend jaar.
Pfff wat een kuttopic is dit zeg.... Sorry heb er geen andere woorden voor.

Vanessa wat ontzettend verdrietig. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Heel heel heel heel veel sterkte. Ook ik ga een kaarsje branden voor je! Een hele dikke knuffel. Ik denk aan je.

Lauwie ook jij kutnieuws. Ik ben wederom plaatsvervangend boos. Gewoon door een fout van de apotheek he. Ik zou echt overwegen een klacht in te dienen. Niet dat je er wat mee op schiet, maar dit mag gewoon nooit weer gebeuren! Je kijkt er zo naar uit en dan dit....

Tink hoe is het nu met jou?

Lieverds, dat ik het een kuttopic vindt slaat natuurlijk niet op jullie he. Jullie zijn echt toppers, maar ik vind het zo oneerlijk dat het hier meestal alleen maar ellende is. Wanneer hebben wij een keer geluk? We hebben allemaal al zo veel mee gemaakt.
Ik vind jullie allemaal zo sterk en dapper. Ik blijf hopen dat hier ook een keer het geluk binnen sluipt en ons allemaal brengt wat we zo graag willen.

:bigkiss:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven