Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Sanoa wat fijn dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad! Ik ben nu weer 2 weken aan het werk, maar kan ook nog niet echt weer 'wennen' hoor. Dus geniet nog van je vakantie gevoel haha! Fijn dat je weer bent begonnen!

Tink gelukkig niet zo'n vervelend gevoel als bij de clomid. Ik heb het idee dat ik ook weer meer mezelf ben en meer lach dan met de clomid. Wat een rotspul is dat toch he. Fijn dat het mee valt.

Lauwie, balen zeg! Hopelijk na vrijdag meer duidelijkheid en kan je eindelijk starten. En wat stom dat er niks geregeld kon worden met je werk. Heb je ze verteld van het traject (sorry mss heb je het al wel eens verteld)? Ohh en ik ben ook wel benieuwd waarom jullie weer een zaadtest moesten doen.

Plien, ik benieuwd wat de uroloog allemaal gaat zeggen en doen. Tuurlijk heb je altijd hoop, dat is heel normaal! Toch altijd kut dat ongesteld worden :( .

Ik mag morgen weer voor een echo. Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet na vorige week met al die restjes bij mn rechter eierstok. Het is morgen CD10 dus qua eitjes zal het nog wel rustig zijn.
Heey Samoa: You are back! Wat fijn dat jullie zo genoten hebben! Die overgang is ook moeilijk! Alweer volgende vakantieplannen aan het verzinnen?

Tinker: Wat fijn dat de bijwerkingen nog meevallen! Ik zie wel op tegen de vermoeidheid, ben al vaak zó druk dat ik zó moe ben, dat ik bang ben dat een klein beetje moeier zijn me erg gaat tegenvallen.

M’n man moest weer een zaadtest doen omdat ze niet willen starten met de ICSI als er nu ineens geen levend zaad meer is. Dus vandaar nog een last minute test.

Ik heb het op werk aan m’n directe collega’s verteld. M’n leidinggevende heb ik het ook een paar maanden geleden verteld. Het interesseert me niet zo of ze het wel of niet weten. Komt misschien ook omdat ik op de afdeling gynaecologie werk. Dus is het niet zó bijzonder, want we werken er dagelijks mee.

Succes morgen Polle!
Kan nog stééds niet beginnen. Dinsdag weer terug. Tenzij het bloed ineens miraculeus iets anders laat zien. Uitslag zaadonderzoek + bloedonderzoek belt ze me eind van de ochtend over. Oh, en ik had echt een stomme dokter.

Ben er nu al helemaal klaar mee.
Ahhh Lauwie wat kut zeg. En een stomme dokter werkt dan al helemaal niet mee! Ik duim echt heel hard met je mee!!!

Hier ook een echo gehad. 1 eitje op links van 10.4 en 1 op rechts van 12. Alleen die op rechts is nog even afwachten of het het restantje is of een nieuw follikel. Het zag er wel uit als een nieuw follikel. Dus hopelijk gaan ze beide door! Vandaag weer even iets meer spuiten 75IE en dan weer 50IE. Maandag terug.
Huh Lauwie maar als je de bloeduitslag nog moet krijgen hoe weet je dan dat je niet mag starten? Pff word je toch moedeloos van!!

Polle oehh dat gaat goed op dag 10. Dat was bij mij ook hetzelfde ongeveer dus hopelijk maandag de pregnyl zetten!!! 😱

Samoaaaaa welcome back!! Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad! Wanneer verwacht je weer te mogen starten met spuiten?

Hier word ik volgens mij elke dag een stukje labieler maar we doen het er maar mee he. Maandag krijg ik een uitgangsecho en worden de eitjes geteld. Hopelijk mag ik dan snel starten met stimuleren!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
En Lauwie?? 😘
Mag toch beginnen. Had ik ook echt nodig. Progesteron was 26. Dokter was vanmiddag zó overtuigd dat het nog niet goed was, ze was erg verbaasd dat het bloed zo was. Ben onderweg naar huis met opzet van de weg af gedrukt door een andere auto. Was zó overstuur daarna, deed echt mn emmertje overlopen. Kreeg ook net een appje van een vriendin uit het andere forum dat zij begonnen zijn voor een 2e. Toen was het wel even klaar bij mij.

Zijn nu onderweg naar een concert en straks de eerste keer prikken. Spannend!

Beetje te doen nog met de emoties Tink? Goed nieuws Polle!
Yes Lauwie, dat is een opsteker dat je toch kan beginnen. Gelukkig maar!! Pff wel balen dat je zo'n rotdag hebt. & ook van je vriendin van het andere forum. Uit mijn andere forum ben ik ook al lang als laatste over en is een van de meiden alweer 24 weken zwanger van de 2e. Dat doet gewoon zeer, hoe erg je het een ander ook gunt! Gelukkig worden onze kansen niet minder door de zwangerschap van een ander probeer ik dan maar te denken. Succes met prikken lieverd! 😘
Ohh Lauwie wat ben ik blij om te horen dat je toch mag starten! Fijn hoor. En pff wat een dag. Soms lijkt het wel of alles tegen zit he. Hoe ging de 1e spuit?

Ik ben ook ver uit als laatste over van mijn topic van 2 jaar terug. Maar niet teveel over nadenken en wat Tink zegt is inderdaad waar. Alleen ik vind het nu wel een keer onze tijd hoor!

Tink ik hoop dat beide eitjes mooi doorgroeien en dat ik maandagavons pregnyl mag zetten ja! Jij maandag ook de echo dus. Spannend. Wel kut dat je je steeds labieler gaat voelen :( . Rotspul he die hormonen........

Ik probeer mn leven weer gewoon te leiden zoals altijd. Ik loop lekker hard, sport veel, drink af en toe een wijnje. Ik probeer er iets relaxter mee om te gaan dan de 1e 3 pogingen. Maar ik weet niet of dat in de wachtweken ook lukt haha. De tijd gaat er in ieder geval sneller door en ik voel me er beter door.
Polle hopelijk morgen een goede echo, laat je het even weten? 😘 Ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk mijn leven normaal te leiden maar kan echt niet wachten tot deze donkere wolk eindelijk niet meer boven ons hangt, het is inderdaad nu wel eens onze tijd!!

Lauwie alweer 3 spuiten er op zitten. Hoe gaat het? Wanneer moet je ook alweer terug naar het zkh?
Jij ook sccs Tink!! Ik hoop op 2 mooie echo's morgen :high5: .

En idd het is nu echt wel onze tijd hoor.

Lauwie ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat! Ik begin al wel aardig beurs te worden dus ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat na nog veel meer spuiten!
@Tink: Zo fijn hoe je inderdaad begrijpt hoe dat voelt. Kreeg gister de foto van de positieve zwangerschapstest over de groepsapp. Welgeteld 2 maanden bezig. Maargoed, ik gun het haar enorm. Wij hebben gewoon andere kwaliteiten dan zwanger worden. ;-) Jij mag morgen weer voor de echo toch? Is dat dan al de echo waarbij je hoort of je gonal-f mag gaan gebruiken?

@Polle: Wat goed dat je zo ontspannen mogelijk probeert te doen. Is ook helemaal mijn voornemen en lukt het ene moment meer dan het andere moment. Ondanks dat je gewoon probeert door te gaan, wordt je toch gedwongen ermee bezig te zijn nu met elke keer die medicatie. Hoe is het met jouw man? Fijn om te horen dat je je beter voelt. Ik duim voor een goede echo morgen!

Hier: Vrijdag heb ik voor het eerst geprikt, vlak na het concert in de parkeergarage. Bijzondere ervaring. ;-) Gister de hele dag naast een zwangere schoonzus en daarna een zwangere vriendin gezeten, wat een hele tijd goed gaat, en dan ineens klaar is voor mij. Was zó boos gisteravond omdat ik mezelf pijn moet doen om zwanger te worden. Bij vrienden thuis gister geprikt, ging al beter dan de eerste keer. Vannacht heb ik nachtdienst, en had een ander doosje meegenomen met de prik er in naar werk. Heel raar, ik heb een doosje met 7 spuitjes en daarna 7 doosjes met allemaal maar 1 prik gekregen. Dus ik wilde vanavond gaan prikken… blijkt het een bouwpakket te zijn. Dus niet zo’n kant-en-klaar spuitjes als in dat andere doosje. Én een andere dosering. Én een hele lange naald. Echt een paar cm-naald. Dus ik m’n man gebeld om te checken of het wel hetzelfde was. Maar die dosering is dus compleet anders.. Omdat ik niet anders kon, toch maar gespoten. Maar morgenochtend toch maar even bellen, want voor m’n gevoel klopt het voor geen meter. Dus.. wordt vervolgd. Ik mag overigens pas vrijdag over een week weer naar het ziekenhuis, dus dat is relaxt. :)
En Polle hoe was de echo of ben je nog niet geweest?

Huh Lauwie? De decapeptyl is een voorverpakte spuit. Stond er wel deca op dat bouwpakket?? Heb je al gebeld hoe het zit???

Hier vandaag een goede uitgangsecho gehad. Liggen een stuk of 20-25 follikels klaar dus de hoeveelheid Gonal F hebben ze naar iets naar beneden ingesteld om overstimulatie te voorkomen. Ik mag woensdag beginnen met prikken en dan vrijdag over een week op stimulatiedag 10 terug voor een echo. Ik verwacht zelf dat ik over 2 weken zoiets de punctie heb, als het stimuleren teminste net zo voorspoedig gaat als in het IUI traject!
Jemig Tink dat klinkt heel mooi. Wat spannend zeg!

En Lauwie nog gebeld? Bijzonder weer ik snap dat nooit zo goed je verwacht toch dat het knip en klaar wordt samengesteld voor mensen of iig een handleiding krijgen van t een of ander.
Maar als je op Gyno werkt, had je t dan geen collega kunnen vragen? Of loop je zelf in een ander zkh?

Polle hoelaat moest je?
Wat goed Tink! Wat veel eitjes!! Hoeveel gonal ga je nu gebruiken? Je bent dus bijna weer een stap verder! En dus een stap dichterbij! Gaaf meid. Mooi nieuws.

Heb inderdaad gebeld. Bleek inderdaad het verkeerde recept te zijn. Voor een keer niet erg dat ik de verkeerde heb gebruikt. Wel erg slordig van ze.. van de week even de goede weer ophalen. Gelukkig zijn de gewone naalden een stuk kleiner.. Nu ook de afspraak voor de 20e gemaakt. Dus we kunnen er weer tegenaan!

Ik loop overigens in een heel ander ziekenhuis. Ons ziekenhuis doet ook geen ivf, dus had daar gister helaas niks aan.

Vanessa, hoe gaat het met je?
En Samoa?
En Polle? Hoe was de echo?
Zooo even n paar dagen niet gekeken en hoop ontwikkelingen! Hoop zo voor jullie dat het deze keer goed gaat! En dat al die spuiten niet voor niks zijn!

Wij vandaag naar de uroloog geweest en die heeft bloed laten afnemen maar daar verwachten ze niet veel van. T is gewoon n aangeboren afwijking dat er slecht zaad is. Dus ja daar moeten we t dan maar mee doen. Worden nu doorgestuurd naar de feriliteits arts, spannend! Maar dat duurt nog wel n paar weken. Daar horen we welke behandeling t gaat worden maar de uroloog dacht dat eigenlijk alleen ISCI zou kunnen lukken... Probeer t verder wel n beetje los te laten en er niet aan te denken! Is soms best lastig 🙈 succes ladies!
Wat slecht Lauwie!! Dat vind ik echt een hele erge fout zeg.. pff! Gelukkig dat de 'fijnere' spuiten de goede zijn in ieder geval, maar pff ik ben plaatsvervangend boos!

Wauw Tink dat klinkt heeeeeel goed. Super spannend hoor. Ik hoop dat het stimuleren net zo voorspoedig gaat als met de IUI.

Hier is het alweer gedaan met het: 'ik voel me goed en sta er relaxed in'. Pff wat een kutlichaam heb ik zeg. Er was gewoon NIETS gegroeid, ze waren zelfs iets kleiner geworden. Ze vroeg of ik wel gespoten had.... Ze heeft lopen zoeken en zoeken, maar nee ze kon echt geen andere vinden. Wel veel kleinere dus met 50IE door blijven spuiten en donderdag terug. Pff wat baal ik zeg....
Waarom al deze ellende? Vriend kan al geen kinderen krijgen, waarom hebben we nu dan niet 1x een keer geluk......... Vriend staat er redelijk nuchter in gelukkig....
Nou hopelijk voel ik me morgen alweer wat beter :) .
Plien crosspost. Mm eigenlijk niet echt nieuws dus en het wordt wss ICSI. Hebben ze nog onderzoeken gedaan of? Vind het namelijk wel bijzonder dat ze zo zeggen dat het aangeboren is. Voor dat ze dat bij mijn vriene concludeerden zijn er toch echt wel wat onderzoeken geweest. Hopelijk kan je toch vrij snel terecht bij de fertiliteitsarts. Ik duim voor je!
Het gaat Lauwie. Lief dat je het vraagt.
Aha vandaar nu snap ik hem.

Spannend zat Plien. Wordt een heftig traject ook.

Jemig Polle.. zo denk je oorzaak gevonden en nu de oplossing krijg je dit.
Wat vervelend! Ik wou dat het anders was en ik wat voor je kon doen.
Zou je ook iets Homeopathisch mogen proberen? Weet niet of je voor bent maar door de Meseoloog kreeg ik Shataveri en Lukol en ik denk dat mij dat toch echt geholpen heeft.
Plien dat is wel spannend, wanneer mag je precies naar de fertiliteitsarts?

Vanessa hoezo "gaat" het? Wat is er aan de hand?

Lauwie wat ontzettend slordig van het ziekenhuis pff. Weet je wat het wel was wat je hebt gespoten??
Ik ga trouwens met 125IE starten morgen, hopelijk groeien er genoeg maar zeker niet teveel, wil heel graag een verse tp!

Polle he wat rot! Hopelijk donderdag een betere echo... maar niet gedeerd, het kan alle kanten uit. Weet je niet meer dat Wolkje ook een verdwijnend eitje had, wel niet wel niet. Uiteindelijk is ze die maand wel zwanger geraakt!

Daarover gesproken, Wolkje als je hier nog leest: hoe gaat het met je??

En Samoa & Groenebroek? 😘
Alweer ongesteld.
Verder gisteren tante geworden en nichtje bewonderd. Was zware zwangerschap en mega zware bevalling (van donderdag inleiden tot dinsdagmorgen keizersnee o_o ) en dan merk ik dat ik toch begin te twijfelen of ik het het allemaal nog wel waard vind.
Misschien is het ook wel goed zo.
Ik bedoel, volgens de dokter is alles in orde, dus waarom ben ik dan na 3,5 jaar nog niet één keer zwanger geweest? Niet lullig bedoeld voor degenen die het hebben gehad want het lijkt me verschrikkelijk, maar zelfs geen miskraam?? Dan zou ik iig weten dat ik zwanger kan worden.
Begin te denken dat mijn lichaam wellicht beter weet wat goed voor me is dan ikzelf. En dat is dus geen zwangerschap in combi met mijn chronische ziekte (hoewel de ziekte nu gelukkig heel rustig en goed onder controle is).
Ben over de afgelopen jaren gestopt met de goede medicatie, dat hielp niet. Toen lapmiddelen omdat mijn ziekte erger werd, dat hielp ook niet, alleen maar heel veel aankomen.
Krijg je daar de opmerking over dat je met een bmi van boven de 30 (wat dus door medicatie kwam) ook moeilijker zwanger wordt. Toen die kut clomid, waar ik in het totaal bijna een jaar plezier van heb, en mijn cyclus is nog steeds rommeliger dan voor de clomid.
En dan nu in totaal 30 kg afgevallen, een bmi van nog geen 23 en nog steeds niet zwanger.
Sorry van dit ego verhaal, ik weet het allemaal even niet meer.

Succes met het spuiten allemaal, hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik deze ronde!
Jeetje wat een bericht Groenebroek.. Het lijkt me heel erg als je moet gaan nadenken over het los laten van je kinderwens.. Ik begrijp heel goed dat het ontzettend demotiverend werkt na 3.5 jaar nog nooit zwanger te zijn geweest. Maar jeetje, het is wel heftig om ermee te stoppen.. Hoe staat je vriend hier in? En misschien hebben we het er al eens over gehad maar hoe sta je tegenover adoptie en pleegzorg? Pff Groenebroek ik heb nog steeds hoop voor je, ookal heb je dat zelf niet meer en ik duim heel erg dat het jou ook gegund mag zijn!!
Tink, Heb alweer 2 keer in t zkh gelegen vanwege bloedverlies. Maar nu is t rustig.
Eerste prik erin?

Grr Groenebroek. Zo niet eerlijk. Aan de andere kant misschien is er voor jou wel een oplossing en ben je dan ineens wel goed en gezond zwanger.
Ohnee Vanessa fuck!! Niks met de baby verder? Hoe ver ben je nu? Pff zolang je in ieder geval de 26 / 27 weken haalt kunnen ze heel veel he.. maar ik duim dat je ze alle 40 vol gaat maken!! 🍀🍀🍀
@Plien: Spannend dat je door mag naar de fertiliteitsarts! Ik probeer jullie traject een beetje te volgen, maar ik snap het nog niet helemaal wat er allemaal bij jullie gebeurd is. Zou je dat nog een keer willen uitleggen? Ik vond de mededeling ICSI echt een hele pittige, maar nu we weer een tijdje verder zijn, wordt ook dat relatief.

@Pollewop: Het stomme is dat ik bij de apotheek nog zei dat ik vond dat de dozen er anders uitzagen. Maargoed, waarom zou je luisteren naar jouw patiënten? Ga er de volgende keer wel op terugkomen, want het is leuk dat ik het ontdekte, maar wat nu als iemand anders dit had gekregen en het gewoon door had gebruikt..? Super ruk trouwens dat jouw lijf niet mee wilt werken. Soms was het zó fijn geweest als we die lijven gewoon eens konden aanspreken op hun gedrag. Is het bericht van maandag een beetje gezakt? Succes en sterkte morgen met de echo! <3

@Vanessa: Nee man, wat kut zeg. Ik hoop dat je heel snel voorbij de magische grens komt, maar ik kan me voorstellen als je er allemaal niet echt van kan genieten zo… Ik duim me in ieder geval rot voor jullie!

@Tinkerbell: Vandaag de eerste gonal f? Spannend? Laat je ons weten hoe het is gegaan? Wat spannend allemaal he?! Ik heb overigens gewoon decapeptyl gespoten, maar dan ipv 0.2mg per spuitje, 3.75mg. Dus een beetje veel te veel. Hoop dat m’n cyclus dus helemaal plat gespoten is! 😊 Ik moet ook de 20e terug, worden spannende weken zo geloof ik.

@Groenebroek: Jeetje meid. Ik ben er een beetje stil van. Ik ben nog niet op datzelfde punt als jij, maar kan me er toch ook wel wat bij voorstellen dat je op een gegeven moment die afweging gaat maken. En ik vind het ontzettend dapper en stoer dat je er over nadenkt. Want dat moet ontzettend moeilijk zijn. Overigens wel gefeliciteerd met jouw nichtje. Samen met Tinkerbell blijf ik voor jullie duimen.

Hier gaat het voor alsnog best prima. Ben soms wat trillerig en heb wat spierpijntjes, maar ik begin de prikjes steeds beter door te krijgen. Enkele rode puntjes op m’n buik, maar geen blauwe plekken of dergelijke. Hopelijk blijf ik me zo goed voelen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven