Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
Lieve Polle, je hoeft hier nooit sorry te zeggen. Je mag hier alles van je afschrijven. Het is extreem oneerlijk. Ik heb een berichtje hierover gelezen in het IVF/ICSI topic. Ik zou je zo graag willen troosten, iets willen zeggen of doen voor je waardoor het beter wordt, maar ik kan niks anders doen dan alleen zeggen dat ik veel aan jullie denk. Ik vertelde het gister aan m’n man, en toen zei hij dat jullie zijn zaadjes wel mogen hebben, maar dat je daar ook niks aan hebt, omdat die kwaliteit niet goed is.

Samoa, als je even van je af wilt praten, mag dat ook via een privéberichtje he? En anders zal ik je vanaf een afstandje mentaal steunen. Ik had ook inderdaad gelezen dat dit kan bij de decapeptyl. Hoe ver ben je nu in jouw gonal-dagen?

We zijn inderdaad met ICSI bezig. 😊 Ik ben sinds vrijdag met de gonal erbij begonnen, en dat vind ik écht troep. Ben er zó niet lekker van. Heb sinds gister hoofdpijn, buikpijn, voel met vlagen m’n eierstokken echt zitten en ben niet normaal moe. Aankomende vrijdag weer terug, dus daar tel ik maar weer tot af. Wilde om 18.00 uur al naar bed toe, maar moet pas rond 22.00 uur spuiten, dus daar moet ik nog voor wakker blijven.. En dan daarna lekker snel slapen. 😊
Polle lieverd wat een klap in het gezicht kan ik me voorstellen, jeetje.. shit shit shit!
Stomme vraag misschien maar zou je, mocht het nodig zijn, na deze iui poging niet door kunnen met ivf met het laatste rietje? Kan me voorstellen dat de kansen daar wat hoger liggen voor jullie?
En andere vraag, ik las ook altijd veel over Deens zaad, wat is daar mee dat je daar niet voor kiest of is dat aanbod tegenwoordig niet meer zo groot?
Meid wat een ellende, maar zet door kanjer! Het is jullie zo gegund!

Samoa ik ben wel heel benieuwd naar die ironische situatie.. misschien toch alvast een whatsapp groepje starten? Dan kun je het vertellen hihi. Hoe voel je je met gonal? Ik hoop zo dat er genoeg groeit deze x!!

Lauwie fijn dat je mocht starten vrijdag! Wel balen dat je je zo slecht voelt, daar had ik gelukkig geen last van.. hopelijk is het snel voorbij! En wat ontzettend lief van je vriend dat hij gelijk zegt dat ie zn zaad wel zo willen doneren als het beter was geweest.

Hier gaat het niet zo super eigenlijk. Ik baal heel erg dat we nog eens 2 weken moeten wachten in de hoop dat we dan eindelijk door kunnen maar dat is helemaal niet zeker. En het was afgelopen week een jaar geleden dat ik een positieve test in handen had en het is deze week een jaar geleden dat ik in het ziekenhuis belandde. Dat gecombineerd met 5,5 week decapeptyl spuiten zorgt voor een lichtelijk gehumeurde stemming. Maar ik probeer het te relativeren, er kunnen wel ergere dingen gebeuren in dit traject dus ik mag niet teveel klagen van mezelf.

Dames ik wil wel een appgroep gaan aanmaken. Wie er in wil kan zijn telefoonnummer prive naar mij sturen? Ik weet namelijk niet hoe lang het duurt voordat Groenebroek weer hier leest (?) en ik verwacht dat Vanessa ook wel even andere dingen aan haar hoofd heeft.. :hug:
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Meiden, ik heb heeeeel erg lang niets gelezen en dus ook niets van me laten horen. Ik was benieuwd hoe het met iedereen ging en dus vandaag laatste bladzijden bijgelezen en dat was weinig om vrolijk van te worden. Hoe herkenbaar de gedachten over stoppen met de hele ellende of midden in een poging moeten afbreken om de een of andere reden. Instorten en vervolgens jezelf toch maar weer bij elkaar rapen. Ik vind dat we er ook af en toe bij stil mogen staan hoe dapper het is wat we doen en hoeveel veerkracht we blijken te hebben. Een hele dikke knuffel voor iedereen en ik kan niet anders dan hopen dat ooit op een dag het anders is en we zwanger mogen zijn.
Samoa ik vind het heel fijn om herkenning te lezen! Ik ben ook zo blij met jullie!
Ook al kan je je situatie niet delen: :hug: .
Misschien kan je wat spotting hebben door de deca? Woensdag heb je de echo he?

Ahh Lauwie ik heb tranen in mn ogen van je berichtje! Wat een lieve man heb je zeg. En wat kut dat je je zo slecht voelt van de gonal f. Hopelijk betekend dit wel dat het zijn werk goed doet!

Tink daar had ik nog helemaal niet aan gedacht..... IVF met het laatste rietje. Dat is best een idee dat het bespreken waard is ja. Woensdag hebben we een evaluatie gesprek. Ik neem deze optie zeker mee. Dankje :bigkiss:
En je mag je ook zeker kut voelen hoor. Het is ook waardeloos om weer in de wachtstand te zitten! En elke keer ben je weer wat positiever en komt er weer een tegenslag die je onderuit haalt. Ik herken het zo erg! En die datums blijven lastige momenten. Zo hebben wij 2nov vorig jaar voor het eerst het slechte nieuws gekregen. Zullen we afspreken dat ons geluksjaar vanaf nu begint? Ik ga je een pb sturen!

Mariskam leuk om van je te horen! Helaas ook niet zwanger. In welk traject zitten jullie nu? Kom je ook mee kletsen in de app?

Update: de ergste klap is weer te boven. We gaan zien hoe het gaat lopen. De IUI zit er in ieder geval weer op en de verpleegkundige was zo enthousiast over hoe de baarmoeder en het slijm er uit zag dat ik toch weer wat hoop heb gekregen voor deze poging. Fingers crossed!
Hee Mariskam, wat jammer dat het bij jullie ook nog niet gelukt is. Zitten jullie inmiddels in een traject of ook nog zelf proberen? Je bent welkom om je in de appgroep aan te sluiten als je wil!

Dames ik en Polle hebben een appgroep, stuur me je nr als je wil joinen (ik hoop allemaal!) 😘
@Tinkerbell: Ik heb je een berichtje gestuurd, maar heb niet het idee dat die ook bij jou in jouw inbox terecht is gekomen.. Anders probeer ik het nog een keer. Het lijkt me zó kut om zo lang deca te moeten spuiten. Snap dat je daar een beetje hopeloos van wordt.. Zeker met een jaar geleden in gedachte..

@Mariskam: Hoe is het nu met jou?!

@Polle: Gelukkig ben je het ergste weer even te boven. De eeltplekken op mn duimen zijn weer aan het groeien voor jullie!

Gister wel een goede dag gehad. Hele drukke dienst gehad, maar was eigenlijk super leuk. Sinds dat ik 3 maanden geleden hier begonnen ben, had ik gister voor het eerst het idee dat ik het écht onder controle begin te krijgen. En dat is een heel erg lekker gevoel. Er is ook weer een mooi kindje bij me geboren, dus dat was wel de kers op de taart. Was daardoor zo afgeleid dat ik geen tijd had om me zielig te vinden. :biggrin: :facepalm: En ben enorm aan het aftellen naar vrijdag toe. Dit is alweer dag 5 van de gonal, dus na vandaag nog 2 daagjes en dan weer naar het ziekenhuis voor een echo! (Ben zó nieuwsgierig!)
He meiden

Heb een poosje niets van me laten horen. Er is veel gebeurd privé wat erg heftig was dus heb het forum even weinig bezocht.

Had gehoopt dat er betere berichten zouden staan hier maar helaas! Denk vaak aan jullie! 🍀
Wij zijn ondertussen voor de uitslag geweest en ze hebben niets kunnen vinden behalve dat het zaad erg zwak is, dat ze zeiden dat Zelfs ichi moeilijk zou worden? Wat nogal een klap was maar er zou nog wel een nieuw zaadonderzoek volgen. dus verwijzing naar de Feriliteitsarts daar moeten we eigenlijk eind vd maand heen.

Maar ( ik vind t eigenlijk moeilijk om te typen naar jullie toe ). Er is een wonder gebeurd want heb dit weekend positief getest! Ongelooflijk nog steeds ! Vind het allemaal heel spannend of het goed gaat en heel onwerkelijk. Ben ook bang dat de kwaliteit van t zaad meer kans geeft op een miskraam, geen idee waar t op slaat🙈 we hopen er maar het beste van.

Ik denk aan jullie en bid voor jullie
Lieve meiden,

Ik lees nog steeds mee. Heb momenteel alleen geen laptop, en op de telefoon is het forum zo dramatisch. Alleen maar reclames, kan vaak niet op een favoriet klikken om überhaupt hier berichten te lezen, dus dan haak ik weer af....

Jullie zijn nog steeds in mijn gedachte! Ik wou dat er hier meer positivieve berichten kwamen, het is zo oneerlijk....

Hier gaat t goed, ben de 31 weken gepasseerd. Heb wel wat complicaties (exteem lage bloeddruk, zwangerschapsdiabetes en spuit inmiddels insuline, en die twee vreten me helemaal, dus val af ipv dat ik aankom). Maar, de jongens doen het goed! Dat is her enige dat voor mij telt.... hopelijk blijven ze nog een paar weken zitten, want ze moeten nog even goed groeien (worden nu rond de 1700 gram per baby geschat).

Denk aan jullie!!! Ik wou zo graag dat jullie allemaal ook zwanger waren.... :redrose:
Ha lieve wolkje!

Wat een lieve woorden! Fijn om van je te horen. Maar pff jij hebt ook geen makkelijke zwangerschap zeg. Gelukkig doen de jongens het goed, maar het wordt je allemaal niet makkelijk gemaakt. Idd hopen dat ze nog even blijven zitten! Ik duim voor je.
En hopelijk volgen wij allemaal snel!
Wolkje, wat lief dat je nog even aan ons denkt terwijl je zelf zoveel aan je hoofd hebt! Goed om te horen dat het goed met jullie gaat, ondanks de complicaties. Zo te horen slaan jullie je er goed doorheen :) En jeeeetje, wat ben je al ver, en wat gaat de tijd dus snel.. En wat Polle zegt, ik hoop zo dat wij jou mogen volgen :heart:

En ja het forum is gruwelijk irritant geworden, voor zover dat het nog niet was.. Constant per ongeluk op die kut ads klikken omdat het beeld nog niet volledig is geladen, en laptop wordt er enorm traag van. Nouja, volledig offtopic maar soms is het fijn je frustratie even te uiten ;)
Zo hehe daar ben ik weer!
Irriteer me rot aan t steeds verspringende moeilijk terug te lezen forum op m’n tel, maar heb me er doorheen geslagen.

Jeetje meiden ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik had zo gehoopt op dat jullie verder waren, maar vooralsnog alleen maar ellende! Pff ik denk wel dagelijks aan jullie hoor en hoop zo dat er mooiere tijden aan mogen breken.

Spannend weer de wachtbankjes maar idd die je het niet voor niets?
Overstimulatie., wie heeft dat verzonnen zeg., dat engelengeduld dat je moet hebben. Men wat een opgave!

Plien.. zomaar jeetje! Gefeliciteerd voorzichtig dan maar. Misschien n klein wondertje maar ook die bestaan.

Ik ga me ook melden voor de app groep dan kan ik jullie wat beter bijhouden.

Stukje over mezelf. Al 3 weken gebroken vliezen, voornamelijk bed/bank maar ook soms buiten. De kleine meid doet het nog goed. Maar iedere dag is er 1 due zomaar anders kan aflopen. Ik moet proberen om nog minimaal de tijd van 6 weken te overbruggen maar 1x koorts of n infectie en tis klaar. Dus ja net als jullie wachten wachten wachten.. waarop? Niemand weet t!

Dikke knuffel meiden. Ik denk aan jullie.
Plien gefeliciteerd, fijn dat het alsnog zo gelukt is, wat een geluk!

Wolkje wat fijn weer eens wat van je te horen. Gelukkig gaat het goed met de 2 kleine mannen maar wat ontzettend balen dat je zo moe bent en je bloeddruk zo extreem laag is. Ben je dan wel fit genoeg voor de bevalling of word het een keizersnede? Ik wilde je nog even zeggen dat je van harte welkom bent om mee te appen als je dat wilt, je hoort ook bij het hechte clubje vind ik. En als 1 van ons nu zwanger raakt gaan we die echt niet uit de groep zetten dus zwanger mag je er ook in hihi. 😘

Vanessa jezus wat heftig, ik dacht dat alle hoop verloren was maar misschien toch nog een kansje dat het goed komt? Ik heb je in ieder geval toegevoegd aan de app!

Groenebroek hoe gaat het met jou lieverd? Ik hoop dat je je ook snel meld op de app! ❤️

Hier nog in de wachtstand met decapeptyl. 😴
Dank jullie, Omdat het langer heeft geduurd en we al afspraken hadden heb ik volgende week een echo.. super spannend! Denk inderdaad dat het een mega wonder is! Durf het nog steeds niet te geloven.. bizar!

Ik lees nog wel af en toe mee hier en blijf aan jullie denken. Hoop zo op mooi nieuws voor jullie allemaal! Veel sterkte!
Dames,
Ik volgde jullie nog steeds maar aangezien jullie allemaal (of toch de meesten) verhuisd zijn naar een whatsapp-groepje, wil ik jullie bedanken voor de steun die ik van jullie heb mogen krijgen. Ik heb jullie verhalen regelmatig met tranen in mijn ogen gelezen. Het is niet eerlijk voor jullie en hoop dat jullie er, ondanks de tegenslagen, de moed in houden en hoop blijven houden.

Ik wens jullie stuk voor stuk een mooi leven :heart:
Ik denk aan jullie
Hé Fiep,

Jij bent in Juli bevallen van een dochter toch. Hoe is het nu met jullie?
Fiep wat een ontzettend lief berichtje! 😘 Wij zijn inderdaad met de meer actieve dames naar whatsapp verhuist, dat kletst net wat makkelijker. Maar als er echt nieuwtjes zijn komen we het hier nog wel vertellen, voor het geval er nog geinteresseerde af en toe komen spieken! Hoe gaat het met jou?

Hee MaanRoosVis hoe gaat het met jou meis? Ben je al bevallen of nog niet?
@Tinkerbell ik lees nog altijd mee in de hoop dat iemand de groep mag verlaten. Ik duim nog steeds voor en met jullie mee :).
Hier nog 6 weken te gaan!
Wat een fijne positieve berichten! Hoop dat het goed gaat met jullie! :heart:

Hier nog 2 daagjes wachten totdat ik een bloedtest mag doen om te zien of IVF 1 is geslaagd. Denk het niet eigenlijk, maar heb nog wel een klein beetje hoop. Helaas waren er maar 2 eitjes gevonden in de 9 follikels, en is er daar maar een van bevrucht. Dus óf vrijdag heel goed nieuws óf we gaan al door naar IVF 2... :cry:
Lauwie duim voor je!

Hier geen verandering. Zit zelf een beetje in de put en kies er voor momenteel niet teveel bezig te zijn met het niet zwanger worden/zijn. Kom nog niet in de app. Wellicht als ik me weer wat beter voel.

Voor jullie allemaal :hug:
Niet zwanger, dus helaas door naar IVF2..

Vervelend dat je je zo voelt. :( Hoe staat het met de verbouwing?
Stille meelezer hier, wil even inbreken om Lauwie een knuffel te geven (ik zag je eerder deze week even voorbij komen op het IVF forum). Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is en dat poging 1 nu meteen voorbij is :(. Ik hoop dat je de moed weer kan vinden voor poging 2 en dan hopelijk met meer eitjes deze keer. Sterkte! :hug:
Lauwie :bigkiss:

Groenebroek wat balen dat je in een dip zit :( . Lukt het een beetje om er niet te veel mee bezig te zijn?

Windmolen wat lief dat je even inbreekt voor Lauwie!
Dag lieve meiden.

Volgens mij zit iedereen hier op de app, maar wordt er nog wel meegelezen..
Wilde even Lauwie een dikke virtuele knuffel geven, en Groenebroek een hart onder de riem steken. Of eigenlijk gewoon jullie allemaal een dikke knuffel geven.
Ik vind het moeilijk te lezen dat het bij jullie nog steeds maar niet wil lukken.
Helaas heb ik geen verzachtende woorden... Ik hoop dat jullie volhouden... Het is jullie allemaal, stuk voor stuk, zo gegund..... Het niet zwanger kunnen worden, het hele traject van fertiliteit, ziekenhuisbezoeken, is zo ongelooflijk zwaar.... en zo oneerlijk............ Ik blijf duimen voor jullie allemaal!!!!!

Hier gaat het goed. Vandaag ben ik 35 weken... (echt een super termijn voor een tweeling). Ik waggel (letterlijk) nog een klein beetje rond, maar het is wel zwaar (maar fijn zwaar, met twee schoppende baby's in mijn buik). Nog max twee weken en dan word ik ingeleid. (als ze er dan nog niet uit zichzelf zijn) Dus dit wordt een van mijn laatste post voorlopig denk ik... Ik vrees dat wanneer de mannen er zijn ik even geen tijd heb voor iets anders dan hen...

LIeve meiden, ik blijf aan jullie denken....
liefs en een knuffel!
Lieve wolkje,

Heeeeeeeeel veel sccs met de bevalling en geniet van je prachtige kindjes straks. En 35 weken is inderdaad een heel mooie termijn met 2 kindjes.
Wat lief dat je ook nog aan ons denkt.

:bigkiss:
Groenebroek hoe gaat het met je? Wanneer je er klaar voor bent, wachten we op je in de app! 😘

Wolkje heeeel veel succes lieverd, bijna zo ver!! Wat is de tijd ongelooflijk snel gegaan. Wanneer je tijd hebt, check even in want ben heel erg benieuwd hoe het je allemaal is vergaan ter zijner tijd! 💕

Hier: donderdag testen... word best zenuwachtig als ik er aan denk. Maar we gaan hopen op een positief resultaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven