Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
NM1717, goed dat je naar je eigen gevoel luistert. Het cb geeft advies, maar je moet eruit halen wat jij prettig vindt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze bij het cb heel lief vind en dat ze weinig tegenstrijdige berichten geven. Ze luisteren gewoon naar wat ik zeg en vinden dat prima.

Zoontje is inmiddels al weer een half jaar inderdaad. Sinds een weekje ben ik overgegaan op opvolgmelk en sindsdien is hij snachts ineens weer wakker. Welk merk flesvoeding hebben jullie? Ik had altijd Nutrilon en nu Etos. Scheelt zo veel per pak! Maar als hij het er niet goed op doet, ga ik denk ik wel terug. Ananee, merk jij verschil tussen melk 1 en melk 2?

Gaat allemaal zo snel inderdaad. Kleine kruipt al de hele ruimte rond! Pffff. En NM1717, ik herken het hoor. Er komt veel op je aan als moeder zijnde. Wanneer je werkt ga je denk ik wel ervaren dat je ook weer even gewoon NM1717 kunt zijn en niet mama van. Vond ik ook erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt me heerlijk om gewoon weer even lekker Wat voor mezelf te hebben straks.

Wij gebruiken ook de Etos melk (alleen dan wel de zuigelingen voeding 1) met Johannes broodpitmeel tegen het spugen.
Ik zou het sowieso minimaal 2 weken proberen.
Ik weet ook niet of er in opvolgmelk veel verschil zit qua merken. Bij de zuigelingen voeding is dat natuurlijk niet zo. Als ik ooit overstap dan ga ik Hero gebruiken denk ik, daar hoor ik zoveel positieve verhalen over.
Maar voor nu doet ie het prima op de Etos melk, en dat scheelt de helft per bus.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat de tijd snel zeg. Als ik dan lees hoe groot jullie kinders alweer zijn! Silent heeft een kruiper en zit aan de opvolgmelk. En Nm gaat alweer bijna aan het werk. Hopelijk bevalt het om even los te zijn van het moederschap. (Al houdt dat natuurlijk nooit echt op ;) )

Hier begint het werken ook alweer bijna. Eind deze maand is het zover. Enerzijds kan ik niet wachten en anderzijds overvalt de tijd me een beetje. Waar zijn die afgelopen 8 weken gebleven?! Volgende week gaat ze wennen op de opvang en ik kan me er nog weinig bij voorstellen dat ze daar dan straks 2.5 dag is.
Maar het komt vast goed en ik ben ook echt toe aan werken. Een half jaar thuis zitten was me lang genoeg!

Het huilen is nog steeds aan de orde. Gisteren had ze voor het eerst een dag waarvan ik denk dat het zo hoort. Niet overmatig gekrijst en wel vrolijk met af en toe een huiltje. Goed gegeten en meer dan goed geslapen. Ik vond het dan ook een top dag! Hopelijk zet dat door. Al vind ik het ook wel triest dat dit oprecht de 1e dag was waarin ik me goed voelde sinds ze er is. Mijn verlof is wat minder relaxed dan ik me vooraf had ingebeeld maar dat was dan ook naïef. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Discover, ik heb mn verlof ook totaal niet als relaxed beschouwd.. ben elke dag bekaf.

Hopelijk gaat het nu elke dag wat beter met je kleine meid. En kun je de laatste weken van je verlof nog lekker genieten.
Die van ons wordt heel rustig van de maxi cosi (dus als ie echt overstuur is zetten we hem daar soms gewoon lekker een half uurtje in haha). Verder wordt ie ook erg rustig van een stukje lopen met de wagen.. Alleen valt ie niet meer zo snel in slaap (de buitenwereld is veel interessanter dan de binnenkant van zn ogen).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Nutrilon gebruikt, kunnen we tenminste bij de supermarkt die tot 22u open is halen. En vanuit ziekenhuis kregen we ook nutrilon mee. (daarna kon ik pas overgaan op borstvoeding). Nu gebruiken we weer Nutrilon opvolgmelk 2.
Merk ik verschil? Niet echt. Ze komt sowieso sinds een maand weer regelmatig.
Ze heeft best wat honger, is dan ook een giga beweeglijk kind. Ons lekkere blije ei!
Silent, geven jullie al wel hapjes?
De kleine van ons eet 's ochtends fruithap, 's middags een broodkorst en 's avonds 200 gr groenten met wat aardappel/pasta. Rijst durven we nog niet aan.
Ze smult van alles!

De kleine kruipt bijna, rupst nog maar komt overal waar ze komen wil. Is wat aan de kleine kant volgens CB maar ik maak me er geen zorgen over. Wij zijn ook niet groot. Het is een felle tante, die komt er wel. Ik geniet van de groei, de dingen die ze doet en de ontwikkeling.

Discover, fijn dat het huilen een beetje normaliseert. Kan me heeeeeeel goed indenken dat je wel blij bent weer te gaan werken.
NM, de tijd gaat snel..
Ik merkte dat ik mn verlof sneller vond gaan naar mate ze groter werd en niet meer zo'n kleine baby was.

Laatst hoorde ik van flexibel verlof: de eerste 6 weken zijn verplicht, daarna kan je het flexibel inzetten Bijv 2 dagen minder werken per week of vrij nemen als ze 4 maanden zijn. Dat lijkt me wel wat. Helaas niet mogelijk in mijn werkveld, als dat wel zou kunnen vind ik het wel het overwegen waard.
Ik kon ook niet genieten van de eerste weken. Was te veel nog aan het verwerken hoe de laatste 24 uur zwanger verliepen en dan het herstellen van de ks.
Ik kon wel heel snel weer heel veel, maar toch beperkt het. Je voelt de pijn. Je voelt toch dat het niet gaat zoals het kon zeg maar.

Ik geniet nu van het werken, ik geniet van de weekenden en doordeweekse momenten met de kleine. In dat opzicht snap ik thuisblijfmoeders wel, al ben ik een leukere moeder juist omdat ik werk. EN zij heeft het heel erg naar haar zin op de opvang. Ik had mijn verlof (idd naïef Discover...ik vermoed dat de meeste jonge moeders dat hebben) ook anders voorgesteld. Wilde lekker gaan koken, bakken en bij wijze van spreken de wereld rond. Dat werd thuis zitten, herstellen, rondjes lopen met de kleine in de draagdoek omdat ze alleen dan sliep voor mn gevoel...
Nu slaapt ze steeds vaker overdag in bed :yes: :yes: en komt er ook dan wat tijd voor mezelf . Het wordt allemaal echt anders en, zoals ik het ervaar, makkelijker!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal van de keizersnede snap ik helemaal. Ik deed ook snel alles weer, maar vond het moeilijk te accepteren dat ik sommige dingen niet mocht of t niet ging zoals ik wilde.

Ananee, wat fijn dat jullie zo'n blij kind hebben en wat gaat die ontwikkeling snel zeg.

Voor de dames die Etos/AH voeding gebruiken. Deze voeding schijnt hetzelfde te zijn, dus mocht het bij de Etos niet verkrijgbaar zijn dan kan je altijd de voeding van AH krijgen. Heb dit ooit gehoord van een medewerker toen er een probleem was met de levering. (Gelukkig zelf nog niet meegemaakt)
Ik snap het ook goed van het verlof. Mijn zoontje was heel tevreden, maar dan nog ben je in je verlof vooral bezig met de bevalling verwerken, wennen aan het moeder zijn en bezoek ontvangen. Moet eerlijk zeggen dat ik lang moeite heb gehad met de bevalling. Was de eerste weken na de bevalling mezelf niet en vind het idee dat ik een kindje heb echt nog onwerkelijk soms. Toch doet hij het zo goed en zou ik niet anders willen. Ik vind het zelfs zo leuk dat we op korte termijn voor een tweede gaan. Spannend, maar wel leuk.

Van de week dacht ik ineens; zou ik niet gewoon stoppen met werken? Ik merk dat ik mijn werk echt heel leuk vind, maar een jaar geleden zei ik zelfs: al zou ik het vrijwillig moeten doen, dan doe ik het nog. Dat gevoel is wel weg. Mijn prioriteit ligt thuis. De tijd die mijn werk voorheen ook privé van mijn vroeg was geen probleem, maar nu wel omdat privétijd voor mij echt babytijd is. En dat klinkt cliché, maar het is echt zo. De eerste weken op mijn werk braken me op: ik wilde nog steeds alles meekrijgen, maar als je maar 2,5 dag werkt gaat dat niet. Je bent niet langer die fulltimer die overal wat van weet, maar ik heb lang geprobeerd dit wel te blijven. Hier heb ik inmiddels rust in. Op mijn werk doe ik mijn best, maar ik kies voort voor mezelf. En wil wel blijven werken, gewoon om toch andere aanspraak te hebben. Maar heb lang getwijfeld over de hoeveelheid die ik wilde werken: 2 dagen / 2,5 dag of 3 dagen. Ik werk er nu 2,5 maar heb wel het idee dat dit met meer kindjes zelfs terug gaat naar 2 dagen werken.

Overigens merk ik dat ook met sociale contacten. Voorheen kon ik met kennissen voortdurende drankjes doen en gezellig lunchen, maar ik merk dat ik dat niet meer wil. Ik wil gewoon graag thuis zijn en de mensen zien die er echt toe doen. Dus ook dit baken ik beter af. Was de eerste weken echt bezig met te veel. Je groeit echt vanzelf in die moederrol. Gek eigenlijk he!

Sorry voor de egopost. Ik heb de Etosmelk gewoon alvast vooruit gehaald. Als je 4 bussen op voorraad hebt, dan hoef je ook maar 1 keer in de maand naar de Etos en dat lukt me wel. Ik geef ook groente en fruithapjes, maar kreeg van de week het advies van het cb om overdag meer te geven en iets consequenter te zijn in de tijden waarop ik de hapjes geef. Mogelijk zou mijn zoontje daardoor beter slapen. Heb alleen wel het idee dat ik niets anders doe dan de hele dag eten geven. Mijn zoontje kan het hebben: is ook aan de fijne kant omdat hij zo beweeglijk is. Wilde graag een chubby baby, niet gekregen hahaha. En toch vind ik hem de leukste die er is!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verlof zit er ook alweer bijna op.. nog even genieten van de laatste 2 weken..

Mag ik vragen vanaf wanneer jullie zijn begonnen met fruithapjes?
Ik snap dat het nu nog veel te vroeg is (2,5 maand). Maar onze zoon is al vrij geïnteresseerd in alles wat wij eten en drinken.
Ik lees overal vanaf 4 maanden, maar hoor ook wel eens dat mensen met 3 of 3,5 maand al zijn begonnen.
Ik ben daarmee begonnen met vier maanden omdat er bepaalde organen zijn die nog niet tegen vaster voedsel kunnen. Ik herken wel de nieuwsgierigheid voor alles wat je zelf eet. Ik denk alleen dat kindjes nog heeeeeeeeel lang gewoon de normale dingen eten, dus zou de overstap niet te snel maken. Alles is echt nog bijvoeding en vroeger begonnen ze hier zelfs pas met 6 maanden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja 4 maanden wordt hier ook gezegd. 6 maanden als je borstvoeding geeft of als er bepaalde allergieën voorkomen geloof ik. Ik wil ook wachten tot ongeveer 4 maanden, voornamelijk omdat het anders problemen kan geven voor de darmen.
Maar ik dacht, kan 2 weken eerder heel veel kwaad? Hier spreken ze trouwens over 17 weken i.p.v. 4 maanden, komt ongeveer op hetzelfde neer natuurlijk haha.
Het lijkt me zo leuk om te doen, maar moet misschien ook nog maar even genieten van de tijd dat ie alleen de fles krijgt, het gaat allemaal al zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Zelf kreeg ik met 3 maanden al vast voedsel. Wij hebben uk met 4 maanden en 1 week gegeven en als je ziet wat ze nu al eet... wow!! Is eindelijk lekker vetjes aan t kweken. Maar als het aan haar (en mij) had gelegen waren we ook 1 a 2 weken eerder begonnen.
Maar 2 weken eerder kan best denk ik hoor. Kijk naar je zoon, volg je gevoel!!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe inderdaad gewoon wat voor mij goed voelt. Was gewoon benieuwd naar wat jullie hebben gedaan.
En zijn jullie met groenten en fruit tegelijk begonnen?
Ik hoor veel mensen die eerst met groente zijn begonnen en daarna m er fruit, maar mijn idee was om het juist andersom te doen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt aangeraden om eerst met groenten te beginnen, dit omdat ze anders zowel met de melk als met het fruit zoete smaak ervaren.
Zelfs 35 jaar geleden kreeg ik als 1e aardappelen met groenten als advies uit cb.

Ken ook mensen die eerst begonnen met rijstebloempap. Wij begonnen met bloemkool en wortel (enkele smaken) want die zijn nog een beetje zoetig. Toen broccoli pastinaak zoete aardappel sperziebonen erwtjes.

Eerst drie groenten afwisselend gegeven voor 3 weken en toen gaan uitbreiden. Wij maken overigens al haar eten (op brood na...) zelf. Vrij simpel en snel gedaan als je een voorraad aanlegt voor in de vriezer.
Een baksteen is nooit alleen
Ik had ook gelezen dat het beter was om eerst met groente te beginnen en daarna met fruit. Ben dat ook heel trouw gaan doen, maar hield dat niet lang vol. Omdat ik al snel twee potjes op een dag mocht geven, omdat zoontje zo beweeglijk is, zeiden ze bij het cb om ‘s ochtends fruit te geven en ‘s avonds groenten. Hij at alles dus hier geen problemen mee ervaren.

En ik heb in het begin een beetje afwisselend het eten gemaakt of kant-en-klaar gekocht. Op de dagen dat ik werkte deed ik een potje, op vrije dagen zelf gemaakt. Inmiddels ben ik daar vanaf gestapt. Geef nu gewoon alles uit potjes van Olvarit. Wat je ook kiest; er is geen goed of fout. Je kunt over alles wel tegenadviezen vinden: het te snel ontdooien van verse hapjes in de magnetron zou ook niet goed zijn, hapjes van Olvarit zullen wel te veel bewerkt zijn etc. Lekker naar jezelf kijken.

Ik denk dat twee weekjes eerder al met vaste voedsel beginnen ook totaal geen kwaad kan. En als je kindje het niet prettig vindt dan ga je vanzelf dat ook merken toch? Jij kent je kindje het beste en het ene kindje is nou eenmaal eerder toe aan een volgende stap. Overigens: wat je zegt is waar: ze gaan zo snel vooruit! Als ik zie wat mijn zoontje nu eet op een dag, dan denk ik terug aan het beginnen met alleen maar melk. Wat een verschil! Ook dat heeft zijn charme haha. Oh en zeker als je aan vlekken denkt: was je voorheen de hydrofiele doeken vol melkvlekken beu, dan kun je je hart op met het wassen van slabbetjes die gebruikt zijn voor hapjes met daarin wortel en tomaat. :lol:
Discover, hoe bevalt het werken weer? Was het wennen voor je?

Ananee, alles goed met de kleine?

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Wij beginnen deze ronde officieel aan de tweede, maar doen er nog niet echt meer moeite voor. Wel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
NM, Discover.. hoe is het om weer te werken? Geef jezelf echt even de tijd om een ritme te vinden! Ik genoot van werken, maar die draai vinden was lastig in het begin.
Discover, huilt ze al minder??? Ik hoop het zo!
NM, de eerste hapjes reeds gegeven?

Silent, alles goed? Kleine ontwikkelt zich goed? En al op voor de 2e.. succes!!

Ikzelf moet er echt nog niet aan denken. 1 handenbindertje is (zeker voorlopig) genoeg :) Maar ja, na ks is het advies om minstens een jaar te wachten en daar hebben wij geen problemen mee haha

Hier gaat het nog steeds goed. Eerste tandje is er eindelijk! Eerste keer echt ziek hebben we gehad incl alle slapeloze nachten. Gaat het hele huis door in razend rap tempo, druk bezig met optrekken, oefenen met zitten en eten als een bouwvakker.

Twee slaapjes op de dag, dan van 19 tot 7 met 1 keer meestal nog ivm dorst. Zijn er nog niet over uit hoe we dat kunnen fiksen, ze sliep zoooo goed door! Ik kom zo slecht in slaap als ikner uit ben geweest. Nu ook, sinds 2.45 wakker. Zij sliep daarna weer, ik niet... zij slaapt nu en ik lig ook maar weer maar slapen??
Gelukkig gaat vriend er vaak uit voor me omdat hij makkelijker in slaap valt dan ik.

Verder is het zo gaaf om de ontwikkeling te zien van het blije ei. En hoe gek iedereen op haar is!

Ik ben ook benieuwd of Viva, Nelle, Hendrika nog wel eens meelezen; benieuwd hoe het met jullie gaat!
Phoebe, jullie hebben als t goed is alle uitslagen en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen/dat de doktoren jullie kunnen helpen!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Silent, jij nogmaals heel veel succes met het maken van jullie 2e wonder.

Jeetje Ananee, wat gaat jullie meisje lekker! Wat fijn dat ze het zo goed doet! Misschien is het een optie om te proberen haar nog te laten drinken voor jullie naar bed toe gaan? Dan moet je haar misschien wel wakker maken, maar mijn ervaring is dat ze zich redelijk snel aan aan ritme aanpassen. Maar elk kind is anders natuurlijk.

Hier gaat het super goed! Laatst wel een x geprobeerd om fruit te geven, hij at het meteen goed op (3 hapjes mocht ie maar van mij) en was boos dat ie niet meer kreeg. Helaas geen zure gezichten foto kunnen maken Want die trok hij niet.
Alleen de dagen daarna was ie best huilerig, dus we hebben het bij 1x gelaten. Achteraf denken wij dat hij gewoon niet helemaal fit is. Hij is ook een klein beetje verkouden. Aankomend weekend gaan we het weer proberen.
Verder doet hij het super goed, groeit mooi op zijn eigen lijn (hij loopt sinds zijn geboorte al wat achter). Maar qua kracht loopt ie ruim voor. Hij kan echt zijn hoofd al heel lang heel hoog houden, de arts stond er van te kijken haha.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is
Alle reacties Link kopieren
HEEELLLLUUUPPP

Hopelijk hebben jullie tips voor mij, ik mag eigenlijk niet klagen want ons kleine ventje slaapt al heel lang alle nachten door.. als we hem niet wakker maken blijft ie rustig tot een uur of 10 slapen.
Maar sinds een aantal weken (3 a4) wil hij niet meer naar bed. Door elk geluid slaapt hij heen, als hij bij ons ligt is alles goed.. Maar als wij hem in bed leggen (slapend, we leggen hem over) dan is ie meteen weer wakker zodra hij het bed aanraakt. Meteen boos en kwaad. Soms zitten we tot 2 uur s nachts voordat ie eindelijk in zn bed blijft liggen. Nu is dat nog niet zo erg, maar straks als we beide weer te werk zijn dan worden het wel hele korte nachtjes.
Hem moe wegleggen heeft geen zin, hij blijft krijsen, terwijl hij toch echt een aantal weken perfect heeft geslapen in zijn bedje.
Het zal waarschijnlijk wel een periode zijn en het gaat ook vast weer over. Maar wij zitten af en toe met de handen in ons haar (en ook regelmatig met de slappe lach als hij het om 1 uur in de nacht tijd vind om is even lekker te gaan keten)

Ik zit zelf te denken aan een projector met muziek. Ik heb nu wel muziek op de babyfoon maar daar vind hij helemaal niks aan.
Hebben jullie tips voor mij (hij is nu 4 maanden)
Alle reacties Link kopieren
Google eens op 4 months sleep regression. Rond de 4 maanden schijnen ze hun slaapritme om te gooien (daarna nog paar keer, alleen 4 maanden is blijvend omgooien). Sinds uk 4,5 maand is slaapt ze ook niet meer altijd door. En ja dat is heel vervelend als je het wel gewend bent!!!!

Tips? Nee, ik denk dat de regression veel duidelijk maakt.

Ons meisje slaapt alleen met dr knuffel (hebben er nu ook inmiddels 4 dezelfde), heeft hij een knuffeltje?
Rustig er bij blijven zitten, aai over bol... er zijn ook mensen die zeggen dat je s nachts geen oogcontact moet maken omdat de kleine door moet hebben dat het nacht is.

Daarnaast: is hij verkouden oid?
Uk heeft ook recent gehad dat ze hysterisch deed als we haar in bed legden en bij ons was het goed. Ze bleek kort daarna goed ziekjes te worden. RS virus heerst weer, hoef je weinig van te merken maar de kleine voelt zich niet top.
Meer kan ik niet bedenken...sterkte!!

Hier slaapt de kleine meestal weer door, fles in dr bed met water helpt! En ze krijgt 4 tanden tegelijk...holy! Dat is een ander gezicht! Verder gedraagt ze zich als een echt meisje; dat ze een eigen wil heeft was al na 1 uur op deze aarde duidelijk. Nu weet zij het ook en weet hoe deze te ventileren hahaha
Oh wat een heerlijk figuur! Ze wil zo graag staan! Is daar zo mee bezig.. trekt zich op en het liefste aan de plantenbak want aarde is lekker :facepalm: Daar moeten we nog even wat mee...
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ohja die babyprojector hebben wij ook. Was in bed zo'n succes dat ze niet meer sliep. In de box is het grandioos. Muziekjes in bed werken hier ook niet, in box wel. Ik zou zeggen:probeer het vooral! Baadt het niet dan schaadt het niet :)
Een baksteen is nooit alleen
NM1717, dat heeft mijn zoontje ook gehad. Eerste twee weken ging ik erin mee totdat ik ook bedacht dat ik dat niet vol ging houden. In overleg met het consultatiebureau heb ik hem laten huilen.

Dat was lastig. Ik werd wakker van zijn gehuil, liep naar hem toe en zag dat alles goed was: luier droog (anders verschoonde ik hem) en speentje in de buurt. Paar avonden laten huilen en het was klaar. Kindjes leren denk ik heel snel nieuwe patronen. Dus als je baby nu gewend is geraakt aan slapen bij jullie, dan zal even laten huilen niet gemakkelijk zijn. Maar bij mij had het wel het effect. Baby sliep daarna weer rustig door.

Hier kan de kleine al even staan. Box staat al even op de laagste stand. Hij kruipt en loopt langs de hele tafel. Kaarsjes en plantjes zijn niet langer veilig. Zoontje heeft anderzijds nog niet één tandje. Zijn ze snel met het één, zijn ze langzaam met het ander.

Succes NM1717!
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames, toch weer wat dingen geleerd haha. Het doorslapen is hier geen probleem, alleen het in bed leggen. Misschien moet ik hem toch wat vaker in de middag boven leggen. Dan slaapt ie er wat vaker. Hij slaapt verder door al het lawaai heen. Het is echt het op bed leggen.
Echt ziek is ie niet geweest. Alleen wat verkouden maar geen koorts of iets dergelijks, verder ook een heerlijk vrolijk mannetje.
Het laten huilen hier al geprobeerd, maar hoe lang moet je m dan laten huilen want onze kleine blijft wel even doorgaan ( lees rustig een uur als het niet langer is)

Wat gaat het al hard bij jullie kleintjes zeg. Tandjes, lopen. Voor je het weet zijn ze het huis uit
Slaapt jouw kleine in de middag dan in de box of zo? Omdat je zegt; misschien in de middag op bed leggen?

Ja het gaat supersnel. Sommige dingen dan. Andere dingen zie ik weer sneller gaan bij anderen. Iedere baby kiest daarin denk zijn eigen ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem in de middag op bed leg is hij binnen 10 minuten weer wakker en wilt dan ook echt niet meer slapen.
Hier slaapt ie dan meestal in de wagen, als ie in de box in slaap valt dan laat ik m daar ook gewoon liggen.
Ik heb een hele drukke bewegelijke baby, heel sterk en hij kan zich heel kwaad maken als ie niet snel genoeg aandacht krijgt. Hij doet het verder super hoor maar heb af en toe wel eens het vermoeden dat hij de ADHD van zijn vader heeft gekregen....
En heb liever dat ie dan 2 uur in de box of wagen slaapt dan 10 minuten in zijn bed, hij slaapt al zo weinig overdag.
NM1717, ik heb dat slapen in de box ook best lang gedaan. Er is geen goed of fout daarin toch :) Ik merkte op een gegeven moment wel dat zoontje (ook beweeglijk en druk) minder goed boven sliep. Beneden doen ze toch veel meer prikkels op. Dus uit mijn ervaring kan ik wel zeggen dat boven slapen hier een positief effect had. Maar kan me je dilemma helemaal voorstellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven