Zwanger worden van de tweede
zondag 3 januari 2021 om 16:17
Ik wil graag zwanger worden van een tweede kindje nadat ik maart ‘20 ben bevallen van een zoontje. Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we het leuk zouden vinden als er niet te veel leeftijdsverschil zit tussen de eerste en de tweede. Mijn eerste zwangerschap was al in de tweede ronde raak. Ik besef dat dat geen garantie is dat dat nu weer zo snel zal lukken maar ik ben benieuwd hoe het zal lopen. Ik vind het gezien de corona situatie ook wel extra spannend om zwanger te worden en we hebben er ook over getwijfeld of we dat nu wel moeten willen. Maar we vinden ook dat het leven door gaat en we weten ook niet hoe lang dit nog zal duren...
Zijn er dames in een vergelijkbare situatie die het leuk vinden om mee te schrijven?
Info tabel:
Demi: leeftijd 32 / 36, NOD 6 febr. Gestopt met minipil 8 dec. Zoontje maart ‘20.
Kleke: leeftijd 28/30, Nod : waarschijnlijk 5 feb. Bijzonderheden: dochter geboren Feb 20,overleden apri 20
Lentebloempje: leeftijd 30/32 jaar, NOD 27 feb, Dochtertje van december 2019, pre-eclampsie en HELLP gehad bij vorige zwangerschap.
Flip-flop: Leeftijd 29/32 jaar, Geen NOD. Ik geef nog borstvoeding, zoontje is nu 8 maanden
Spiced: leeftijd 30/32 jaar, NOD: 4 februari
Leeuw: Leeftijd 34/41 jaar,NOD 14 januari, 3e ronde
Daanstje: Leeftijd: 27/33, NOD 1 maart, 1e ronde na miskraam dec '20
Machair Leeftijd 37/38, NOD nog niet relevant, dochter van mei '20 uit IUI6, bijzonderheden: 26 feb intake nieuwe IUI's ivm zaad uit urine wassen.
Zijn er dames in een vergelijkbare situatie die het leuk vinden om mee te schrijven?
Info tabel:
Demi: leeftijd 32 / 36, NOD 6 febr. Gestopt met minipil 8 dec. Zoontje maart ‘20.
Kleke: leeftijd 28/30, Nod : waarschijnlijk 5 feb. Bijzonderheden: dochter geboren Feb 20,overleden apri 20
Lentebloempje: leeftijd 30/32 jaar, NOD 27 feb, Dochtertje van december 2019, pre-eclampsie en HELLP gehad bij vorige zwangerschap.
Flip-flop: Leeftijd 29/32 jaar, Geen NOD. Ik geef nog borstvoeding, zoontje is nu 8 maanden
Spiced: leeftijd 30/32 jaar, NOD: 4 februari
Leeuw: Leeftijd 34/41 jaar,NOD 14 januari, 3e ronde
Daanstje: Leeftijd: 27/33, NOD 1 maart, 1e ronde na miskraam dec '20
Machair Leeftijd 37/38, NOD nog niet relevant, dochter van mei '20 uit IUI6, bijzonderheden: 26 feb intake nieuwe IUI's ivm zaad uit urine wassen.
anoniem_6467c3adcb5d0 wijzigde dit bericht op 11-02-2021 20:28
35.19% gewijzigd
dinsdag 2 februari 2021 om 10:22
Doeline: welkom om mee te schrijven! Wat verdrietig om van je miskraam te horen. Ik hoop dat je gauw weer blijvend zwanger ben.
Ik ben niet zo thuis in in bepaalde fertility trajecten. Wat houd iui precies in? Ivf en icsi zegt me wel wat maar ik heb geen beeld bij iui.
Wat balen leeuw, grote kan dat je te vroeg hebt getest... nog geen bloed gespot?
Hier ook een gevalletje omowit. Nu nog steeds heeel minimaal bruin/rose bloed. Geen buikrampen meer zoals gister tot nog toe.
Wbt de lutale fase: geen idee of 9 dagen te kort is.... ik weet ook niet of ik dat kleine beetje bruin/rose verlies al als menstruatie moet rekenen... het zet nog niet door op dit moment.
Ik was idd met mijn zoon heel snel zwanger, maar je hoort ook van die vervelende verhalen dat het bij een eerste snel raak was en bij een tweede niet lukt.
Maargoed, dit is pas ronde twee nu, dus nog geen enkele reden voor paniek.
Ik besef alleen goed dat zwanger raken echt iets bijzonders is en niet iets vanzelfsprekends.
Kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is om te horen dat je vriendin zwanger is en dat het een ongelukje was Leeuw..
Ik ben niet zo thuis in in bepaalde fertility trajecten. Wat houd iui precies in? Ivf en icsi zegt me wel wat maar ik heb geen beeld bij iui.
Wat balen leeuw, grote kan dat je te vroeg hebt getest... nog geen bloed gespot?
Hier ook een gevalletje omowit. Nu nog steeds heeel minimaal bruin/rose bloed. Geen buikrampen meer zoals gister tot nog toe.
Wbt de lutale fase: geen idee of 9 dagen te kort is.... ik weet ook niet of ik dat kleine beetje bruin/rose verlies al als menstruatie moet rekenen... het zet nog niet door op dit moment.
Ik was idd met mijn zoon heel snel zwanger, maar je hoort ook van die vervelende verhalen dat het bij een eerste snel raak was en bij een tweede niet lukt.
Ik besef alleen goed dat zwanger raken echt iets bijzonders is en niet iets vanzelfsprekends.
Kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is om te horen dat je vriendin zwanger is en dat het een ongelukje was Leeuw..
dinsdag 2 februari 2021 om 10:29
Dankje wel! Bij IUI (Intra Uteriene Inseminatie) wordt het sperma voorbij de baarmoedermond, in de baarmoeder zelf ingebracht. Door middel van Clomid gaan mijn eitjes groeien en dit houden ze door de echo’s in de gaten. En als die op springen staat krijg ik de inseminatie.Demi6 schreef: ↑02-02-2021 10:22Doeline: welkom om mee te schrijven! Wat verdrietig om van je miskraam te horen. Ik hoop dat je gauw weer blijvend zwanger ben.
Mijn menstruatie begint ook altijd met paar dagen vooraf bruin/rozig bloed verlies.. mijn gynaecoloog zegt dat dag 1 pas echt is als je veel rood bloedverlies hebt.
dinsdag 2 februari 2021 om 10:31
Ahh balen Leeuw! Maar wat niet is kan nog komen. Ik hoop voor je dat het toch gelukt is. En komt hard aan als mensen perongeluk zwanger raken he? Als het bij jezelf helemaal niet zo makkelijk gaat. Dat snap ik goed.
Die vriendin van mij is uitbehandeld en zal kinderloos door het leven gaan. Daarom had ik het er best moeilijk mee om aan te geven dat het bij mij uiteindelijk wel gelukt was. Pas aan het eind van mijn zwangerschap trok onze relatie weer een beetje bij. Maar dat snap ik wel.
Demi, mijn LF is 9 dagen. Dat we er 4 jaar over deden ligt aan mijn man. Toen we daar een omweg voor hadden was ik binnen 6 keer zwanger. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze het pas als een probleem zien als het onder de 7 dagen komt. Is het al doorgezet? Als het dan toch moet, laat het dan maar komen he? Al dat afwachten en getwijfel... balen.
Doeline, welkom.
Wat super dat de eerste iui al raak was. En heel verdrietig dat het niet goed ging. Maar het geeft wel hoop voor de volgende iui's.
Mijn afspraak is verzet naar 3 maart. Nog ietsje langer wachten. Maargoed, zelfs al mogen we zo starten, dan moet ik toch op een nieuwe cyclus wachten. En waarschijnlijk willen ze eerst wat onderzoekjes herhalen om de huidige status op te maken.
Die vriendin van mij is uitbehandeld en zal kinderloos door het leven gaan. Daarom had ik het er best moeilijk mee om aan te geven dat het bij mij uiteindelijk wel gelukt was. Pas aan het eind van mijn zwangerschap trok onze relatie weer een beetje bij. Maar dat snap ik wel.
Demi, mijn LF is 9 dagen. Dat we er 4 jaar over deden ligt aan mijn man. Toen we daar een omweg voor hadden was ik binnen 6 keer zwanger. In het ziekenhuis zeiden ze dat ze het pas als een probleem zien als het onder de 7 dagen komt. Is het al doorgezet? Als het dan toch moet, laat het dan maar komen he? Al dat afwachten en getwijfel... balen.
Doeline, welkom.
Wat super dat de eerste iui al raak was. En heel verdrietig dat het niet goed ging. Maar het geeft wel hoop voor de volgende iui's.
Mijn afspraak is verzet naar 3 maart. Nog ietsje langer wachten. Maargoed, zelfs al mogen we zo starten, dan moet ik toch op een nieuwe cyclus wachten. En waarschijnlijk willen ze eerst wat onderzoekjes herhalen om de huidige status op te maken.
vrijdag 5 februari 2021 om 10:31
Ik geloof dat het duimen wel heeft geholpen. Ik geloof niet dat het helemaal doorgedrongen is hier.
[url=https://postimg.cc/RWHwPZDb]
Hoe is het bij jou leeuw? Nog getest? Hopelijk helpt het duimen ook voor jou!!
Hoe is het met de rest? Wie zijn er nu opzoek naar hun ei?
vrijdag 5 februari 2021 om 10:35
Demi6 schreef: ↑05-02-2021 10:31Ik geloof dat het duimen wel heeft geholpen. Ik geloof niet dat het helemaal doorgedrongen is hier.
Hier is alles nog uiterst rustig...
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
vrijdag 5 februari 2021 om 10:42
Jaaa Demi! Dat is een mooie positieve test zeg!Demi6 schreef: ↑05-02-2021 10:31Ik geloof dat het duimen wel heeft geholpen. Ik geloof niet dat het helemaal doorgedrongen is hier.
Gefeliciteerd!!! Wat zul je blij zijn.
vrijdag 5 februari 2021 om 11:33
Gefeliciteerd!! Nee ik heb een negatieve test, nu wachten op ongesteldheid. Wel goed nieuws is dat ik volgende week meteen door ga voor IVF-poging 1Demi6 schreef: ↑05-02-2021 10:31Ik geloof dat het duimen wel heeft geholpen. Ik geloof niet dat het helemaal doorgedrongen is hier.
vrijdag 5 februari 2021 om 21:22
Balen leeuw. Ik had voor jou ook gehoopt op een positieve test.
Wel fijn dat je de volgende rond ivf mag.
Dank voor de toelichting doeline. Ik hoop dat iui veel positiefs gaat brengen voor je.
Ik ben hier nog steeds een beetje van de kaart door mijn test van vanmorgen.
We zijn enorm blij maar vinden het ook wel super spannend. Eerst maar hopen dat het blijft zitten...
Wel fijn dat je de volgende rond ivf mag.
Dank voor de toelichting doeline. Ik hoop dat iui veel positiefs gaat brengen voor je.
Ik ben hier nog steeds een beetje van de kaart door mijn test van vanmorgen.
We zijn enorm blij maar vinden het ook wel super spannend. Eerst maar hopen dat het blijft zitten...
maandag 8 februari 2021 om 10:03
Demi hoe voel je je nu? Al klachten? Gaat alles nog goed?
En hoe is het met de rest? Doeline, eisprong al in de buurt? Leeuw, menstruatie doorgebroken?
Levert de sneeuw nog problemen op voor de behandelingen?
Zijn er nog anderen die momenteel op het wachtbankje zitten?
Ik moet binnen een dag of 5 ongesteld worden denk ik. Dat betekent dat de volgende sprong al voor mijn afspraak in het ziekenhuis is, dus nog minimaal 2 rondes verder voor we er gebruik van kunnen maken. Nu ik de knop omgezet heb herinner ik me ineens weer hoe lang alles eigenlijk duurt tijdens zo'n traject. Ongeduldig haha! En dat terwijl ik gewoon meteen doorverwezen ben naar de goede plek.
En hoe is het met de rest? Doeline, eisprong al in de buurt? Leeuw, menstruatie doorgebroken?
Levert de sneeuw nog problemen op voor de behandelingen?
Zijn er nog anderen die momenteel op het wachtbankje zitten?
Ik moet binnen een dag of 5 ongesteld worden denk ik. Dat betekent dat de volgende sprong al voor mijn afspraak in het ziekenhuis is, dus nog minimaal 2 rondes verder voor we er gebruik van kunnen maken. Nu ik de knop omgezet heb herinner ik me ineens weer hoe lang alles eigenlijk duurt tijdens zo'n traject. Ongeduldig haha! En dat terwijl ik gewoon meteen doorverwezen ben naar de goede plek.
woensdag 10 februari 2021 om 19:26
Ik voel me goed, weinig kwaaltjes behalve af en toe wat milde buikkrampen.
Hoe gaat het met jou Machair? Kijk je uit naar je afspraak im het ziekenhuis?
Ik kan me voorstellen dat je allemaal zou willen dat het sneller ging. Hopelijk kunnen ze jullie goed helpen.
Kleke en spiced hoe is het met jullie?
En lentebloempje al een ei gevonden? Ik duim voor je dat je hem deze ronde makkelijk gaat vinden.
Hoe zit het met jouw afspraak voor ivf leeuw? Heb je die al gehad?
Hoe gaat het met jou Machair? Kijk je uit naar je afspraak im het ziekenhuis?
Ik kan me voorstellen dat je allemaal zou willen dat het sneller ging. Hopelijk kunnen ze jullie goed helpen.
Kleke en spiced hoe is het met jullie?
En lentebloempje al een ei gevonden? Ik duim voor je dat je hem deze ronde makkelijk gaat vinden.
Hoe zit het met jouw afspraak voor ivf leeuw? Heb je die al gehad?
woensdag 10 februari 2021 om 20:33
Wat fijn Demi!
Je geduld wordt flink op de proef gesteld Marchair..
Ik zit in m'n vruchtbare dagen, ze zijn iets eerder dan ik had verwacht. Het begin van m'n afgelopen menstruatie had ik in eerste instantie gerekend vanaf het heftige eerste bloedverlies, maar daarvoor had ik al wat roze/licht bloedverlies. Dus wellicht was dat toch het begin van de menstruatie volgens m'n lichaam. Dus m'n NOD wordt weer een gokje..
Je geduld wordt flink op de proef gesteld Marchair..
Ik zit in m'n vruchtbare dagen, ze zijn iets eerder dan ik had verwacht. Het begin van m'n afgelopen menstruatie had ik in eerste instantie gerekend vanaf het heftige eerste bloedverlies, maar daarvoor had ik al wat roze/licht bloedverlies. Dus wellicht was dat toch het begin van de menstruatie volgens m'n lichaam. Dus m'n NOD wordt weer een gokje..
donderdag 11 februari 2021 om 19:58
Doeline, welkom! Leuk dat je mee wil schrijven.
Demi, wat fijn! Gefeliciteerd
Leeuw, wat balen zeg. Maar heel fijn dat je nu gelijk door mag voor IVF!
Machair, wat jammer dat de timing van je ovulatie net niet lekker uit komt.
Daanstje, fijn dat je weet dat je nu in je vruchtbare dagen zit! Maar even goed gebruik van maken dan! Balen dat je NOD weer een gokje wordt. Weet je wel de datum van je ovulatie?
Hoe gaat het met de rest? Alles bij jou nog steeds rustig flip-flop?
Hier hadden we gisteravond een positieve ovulatietest (sensitest) en vanochtend een knaller ovulatietest van sensitest en een smiley op de clearblue. Nu hopen op een mooie andere test over twee weken! Zou wel onwijs leuk zijn, als het dan is gelukt.. Even afwachten op het wachtbankje nu...
Mijn NOD is 27 februari (uitgaande van een ovulatie 2 dagen na de knaltest)
Demi, wat fijn! Gefeliciteerd
Leeuw, wat balen zeg. Maar heel fijn dat je nu gelijk door mag voor IVF!
Machair, wat jammer dat de timing van je ovulatie net niet lekker uit komt.
Daanstje, fijn dat je weet dat je nu in je vruchtbare dagen zit! Maar even goed gebruik van maken dan! Balen dat je NOD weer een gokje wordt. Weet je wel de datum van je ovulatie?
Hoe gaat het met de rest? Alles bij jou nog steeds rustig flip-flop?
Hier hadden we gisteravond een positieve ovulatietest (sensitest) en vanochtend een knaller ovulatietest van sensitest en een smiley op de clearblue. Nu hopen op een mooie andere test over twee weken! Zou wel onwijs leuk zijn, als het dan is gelukt.. Even afwachten op het wachtbankje nu...
Mijn NOD is 27 februari (uitgaande van een ovulatie 2 dagen na de knaltest)
donderdag 11 februari 2021 om 21:07
Fijn dat jij een ei hebt gevonden lentebloempje!
Ik doe geen ovulatie testen, ik heb dat de vorige ronde eenmalig gedaan (want miskraam gehad eind december) maar werd daar enorm onrustig van. Ik ga uit van m'n cervixslijm en we hebben gewoon om de dag seks zolang dat er vruchtbaar uit ziet (meestal een dag of 7).
Zo ben ik 2x snel zwanger geraakt dus ik ga er maar vanuit dat dat nu ook genoeg is om te volgen. Alleen doordat m'n laatste menstruatie zo raar begon twijfel ik een beetje over de start datum van m'n cyclus.
In het laatste geval is m'n NOD 1 maart.
Ik doe geen ovulatie testen, ik heb dat de vorige ronde eenmalig gedaan (want miskraam gehad eind december) maar werd daar enorm onrustig van. Ik ga uit van m'n cervixslijm en we hebben gewoon om de dag seks zolang dat er vruchtbaar uit ziet (meestal een dag of 7).
Zo ben ik 2x snel zwanger geraakt dus ik ga er maar vanuit dat dat nu ook genoeg is om te volgen. Alleen doordat m'n laatste menstruatie zo raar begon twijfel ik een beetje over de start datum van m'n cyclus.
In het laatste geval is m'n NOD 1 maart.
zaterdag 13 februari 2021 om 13:36
Demi wat fijn dat het nog meevalt met de klachten en dat alles verder gewoon goed gaat. Ga je het al aan een paar mensen dichtbij vertellen? Met mijn eerste zwangerschap bleek ik zeer slecht in geheimpjes te zijn haha!
Ik ben best ongeduldig voor die afspraak ja. Gewoon omdat ik blijf piekeren over of de eendenbek past, hoe we anders de iui gaan doen. Ik ben wel toe aan een andere arts die even een blik op het littekenweefsel werpt ook eigenlijk. Beetje verder kunnen met mijn gedachten.
Lentebloempje, wat fijn dat je zo duidelijk je ei gevonden hebt. Succes op het wachtbankje.
En jij ook Daanstje, dat zal spannend worden als je niet zeker weet wanneer je NOD gaat zijn.
Mijn duimen draaien voor jullie!
Hier nu ongesteld, en nooit gedacht dat ik blij zou zijn om een tampon in te kunnen doen, maar dat ben ik dus wel
Voor het eerst sinds de bevalling/operatie. Heeft even wat moeite gekost voor ik het durfde, maar dat paste nu heel goed eigenlijk. Iets te goed
Nog een bevestiging dat het echt het littekenweefsel is en geen overspannen bekkenbodem. Voor tampons heeft de operatie in elk geval wel gewerkt.
Ik ben best ongeduldig voor die afspraak ja. Gewoon omdat ik blijf piekeren over of de eendenbek past, hoe we anders de iui gaan doen. Ik ben wel toe aan een andere arts die even een blik op het littekenweefsel werpt ook eigenlijk. Beetje verder kunnen met mijn gedachten.
Lentebloempje, wat fijn dat je zo duidelijk je ei gevonden hebt. Succes op het wachtbankje.
En jij ook Daanstje, dat zal spannend worden als je niet zeker weet wanneer je NOD gaat zijn.
Mijn duimen draaien voor jullie!
Hier nu ongesteld, en nooit gedacht dat ik blij zou zijn om een tampon in te kunnen doen, maar dat ben ik dus wel
Voor het eerst sinds de bevalling/operatie. Heeft even wat moeite gekost voor ik het durfde, maar dat paste nu heel goed eigenlijk. Iets te goed
zondag 14 februari 2021 om 19:27
Daanstje, spannend. Dan gaan we redelijk gelijk op!
Balen Machair, dat het echt littekenweefsel is. Maar fijn dat je dat nu weet en dat je uit kan kijken naar de afspraak. En fijn dat de tampon inderdaad past! Heeft de operatie in ieder geval nog iets opgeleverd.
Na mijn ovulatie had ik last van steken in mijn borsten. In mijn bh lijken ze gevoelig maar zodra ik mijn bh uitdoe zijn ze niet gevoelig meer. Het lijkt wel alsof er meer bloed naartoe stroomt ofzo. Is dat herkenbaar voor jullie, na je ovulatie?
En ik was net in de auto erg duizelig als bijrijder, terwijl ik dat echt nooit heb. Heel bizar, want ik ben het type wat gerust 20x achter elkaar in een achtbaan kan. Echt heel gek dit. Een eventuele innesteling is nog niet eens geweest..
Maar volgens mij had ik dit bij de vorige zwangerschap ook, al weet ik het niet meer zeker. 
Is dit misschien herkenbaar voor iemand?
Balen Machair, dat het echt littekenweefsel is. Maar fijn dat je dat nu weet en dat je uit kan kijken naar de afspraak. En fijn dat de tampon inderdaad past! Heeft de operatie in ieder geval nog iets opgeleverd.
Na mijn ovulatie had ik last van steken in mijn borsten. In mijn bh lijken ze gevoelig maar zodra ik mijn bh uitdoe zijn ze niet gevoelig meer. Het lijkt wel alsof er meer bloed naartoe stroomt ofzo. Is dat herkenbaar voor jullie, na je ovulatie?
En ik was net in de auto erg duizelig als bijrijder, terwijl ik dat echt nooit heb. Heel bizar, want ik ben het type wat gerust 20x achter elkaar in een achtbaan kan. Echt heel gek dit. Een eventuele innesteling is nog niet eens geweest..
Is dit misschien herkenbaar voor iemand?
dinsdag 16 februari 2021 om 21:13
Voor mij niet herkenbaar lentebloempje.
Maar ik zowel tijdens mijn menstruatie als tijdens mijn zwangerschap (tot nog toe), weinig kwaaltjes.
Hoe staat het er verder voor met iedereen op het wachtbankje?
Ik hoop dat jullie allemaal plaats nemen naast mij op mijn (veel langer durende, lees: 9 maanden) wachtbankje!
Maar ik zowel tijdens mijn menstruatie als tijdens mijn zwangerschap (tot nog toe), weinig kwaaltjes.
Hoe staat het er verder voor met iedereen op het wachtbankje?
Ik hoop dat jullie allemaal plaats nemen naast mij op mijn (veel langer durende, lees: 9 maanden) wachtbankje!
donderdag 18 februari 2021 om 21:20
Demi6, dat zou wel heel leuk zijn! Hoe voel jij je nu? En heb je het nieuws al met mensen gedeeld?
Leeuw, wat is er? En bericht met alleen maar puntjes klinkt niet goed..
Hoe gaat het met de rest?
Hier zit de eerste week van het wachtbankje er bijna op. Nu op naar de tweede week. Mijn NOD is ergens tussen 25 en 27 februari dus ik ben benieuwd. Ik heb nu last van lage buikpijn en van lage rugpijn, echt heel onhandig met een ondernemende dreumes in huis.
Hier blijft het dus even afwachten..
Leeuw, wat is er? En bericht met alleen maar puntjes klinkt niet goed..
Hoe gaat het met de rest?
Hier zit de eerste week van het wachtbankje er bijna op. Nu op naar de tweede week. Mijn NOD is ergens tussen 25 en 27 februari dus ik ben benieuwd. Ik heb nu last van lage buikpijn en van lage rugpijn, echt heel onhandig met een ondernemende dreumes in huis.
Hier blijft het dus even afwachten..
lentebloempje90 wijzigde dit bericht op 19-02-2021 09:45
Reden: Februari ipv maart aangepast
Reden: Februari ipv maart aangepast
0.96% gewijzigd
vrijdag 19 februari 2021 om 08:23
Hoi allemaal! Ik zou graag willen meeschrijven als het nog kan? We “proberen” nu sinds begin december voor een tweede kindje. Onze dochter is van november 2019, toen was het in 1 ronde raak. Alleen we “proberen”, omdat ik ondanks 2 positieve smileys op ovulatietesten nog geen eisprong/ongesteldheid heb gehad. Ik vermoed dus dat er nog geen ei is gesprongen. Ben bekend met een PCOS-achtig beeld (echo). Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik me kan voorstellen dat dit verergert wordt door veel stress van de afgelopen tijd (werk, ziekte in omgeving, verhuizing etc). Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Hoop dat de meeste stress nu achter ons ligt en dat er snel een ei springt!
Demi: gefeliciteerd! Hoe voel je je? En heb je het nieuws al gedeeld, zoals Lente vroeg?:-)
Leeuw: lees al 3 jaar mee in het Wachtbankje topic. Wat een traject hebben jullie gehad en wat mooi dat er zo’n leuk leeuwtje uit is gekomen. Hopelijk nu ook zonder veel kleerscheuren (migraineaanvallen)!
Lentebloempje: ik herken wat je schrijft met je borsten en duizeliheid! Nu ik weer oplet merk ik ook hoe anders ik me fysiek gedurende mijn cyclus, ook al snap ik nu helemaal niet meer hoe deze in elkaar steekt. Ik heb ook duizeligheid, vermoeidheid, gevoelige borsten als ze ingesnoerd in een BH zitten. En soms ook paar dagen misselijk achter elkaar. En dan is het allemaal zo weer weg! Is het bij jou weggetrokken? En zit jij. En spannend richting je NOD! Denk dat je 25-27 februari hebt? Hopelijk zijn je pijntjes een goed teken!
Machair: jij hebt ook veel meegemaakt. Wat fijn dat een tampon dan nu lukt! Spannend voor je afspraak, hoe is het gegaan?
Daanstje: komt jouw NOD er ook bijna aan? Ben je erg kwaaltjes aan het onderzoeken of sta je er wat relaxter in?
Demi: gefeliciteerd! Hoe voel je je? En heb je het nieuws al gedeeld, zoals Lente vroeg?:-)
Leeuw: lees al 3 jaar mee in het Wachtbankje topic. Wat een traject hebben jullie gehad en wat mooi dat er zo’n leuk leeuwtje uit is gekomen. Hopelijk nu ook zonder veel kleerscheuren (migraineaanvallen)!
Lentebloempje: ik herken wat je schrijft met je borsten en duizeliheid! Nu ik weer oplet merk ik ook hoe anders ik me fysiek gedurende mijn cyclus, ook al snap ik nu helemaal niet meer hoe deze in elkaar steekt. Ik heb ook duizeligheid, vermoeidheid, gevoelige borsten als ze ingesnoerd in een BH zitten. En soms ook paar dagen misselijk achter elkaar. En dan is het allemaal zo weer weg! Is het bij jou weggetrokken? En zit jij. En spannend richting je NOD! Denk dat je 25-27 februari hebt? Hopelijk zijn je pijntjes een goed teken!
Machair: jij hebt ook veel meegemaakt. Wat fijn dat een tampon dan nu lukt! Spannend voor je afspraak, hoe is het gegaan?
Daanstje: komt jouw NOD er ook bijna aan? Ben je erg kwaaltjes aan het onderzoeken of sta je er wat relaxter in?
vrijdag 19 februari 2021 om 21:20
Welkom Roos!
Lijkt me lastig als je menstruatie zolang uitblijft en je ook niet echt kunt varen op ovulatie testen..
Spannend Lentebloempje! Die dubbele signalen blijven lastig.
Hier ook enigszins in verwarring. Inmiddels al een ruime week vruchtbaar slijm en m'n baarmoedermond staat nog steeds open.. ik heb nu echt geen idee wanneer ik m'n NOD zou moeten/kunnen verwachten..
Wel sinds gisteren zere borsten (standaard op het wachtbankje)
Gelukkig heel druk op het werk en bezig met een nieuw huis, dus genoeg afleiding. Maar het vrouwelijk lichaam zou best iets voorspelbaarder mogen zijn van mij..
Lijkt me lastig als je menstruatie zolang uitblijft en je ook niet echt kunt varen op ovulatie testen..
Spannend Lentebloempje! Die dubbele signalen blijven lastig.
Hier ook enigszins in verwarring. Inmiddels al een ruime week vruchtbaar slijm en m'n baarmoedermond staat nog steeds open.. ik heb nu echt geen idee wanneer ik m'n NOD zou moeten/kunnen verwachten..
Wel sinds gisteren zere borsten (standaard op het wachtbankje)
Gelukkig heel druk op het werk en bezig met een nieuw huis, dus genoeg afleiding. Maar het vrouwelijk lichaam zou best iets voorspelbaarder mogen zijn van mij..
zaterdag 20 februari 2021 om 12:39
Vorig weekend flinke bekkenpijn zoals tijdens mijn zwangerschap. De hele week enorme hoofdpijn en moe. Voeden doet af en toe pijn maar gelukkig nog wel genoeg melk. Krampen in mn onderbuik, beetje menstruatiegevoel dus vanochtend maar een testje gedaan. Negatief! Balen dus. Zegt man droog: Denk dat je de verkeerde test hebt gedaan want hoofdpijn en vermoeidheid zijn nu ook coronaklachten. Oh fijn!
Maar goed, geen idee dus
Maar goed, geen idee dus
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zaterdag 20 februari 2021 om 16:19
Spannend lentebloempje en flip flop! Wat lastig he, dat je het maar met wat symptomen moet doen die vanalles kunnen betekenen. Maaaar het kan wel erbij horen! Dus wie weet? Ik duim voor jullie.
Daanstje dus jij nu ook op het wachtbankje nu, wordt druk daar
Roos, welkom!
Met PCOS kan een ovulatietest onterecht positief uitslaan toch? Lastig! Dan wil je verder en komt er maar geen eisprong. Heb je enig idee wat je lichaam nu van plan is?
Leeuw, gaat het goed met je?
Ik lees dat jullie ook met huizen bezig zijn. Grappig, wij zijn op zoek om de stad uit te gaan. Maar het is niet makkelijk hier. Vorige week flink overboden op een huis en het bleek niet genoeg. Even zoeken nog dus.
Hier ligt iedereen in de lappenmand. Baby buikgriep, man door zn rug gegaan. Last woman standing! En een beetje druk dus. Zielig voor mn meisje hoor, zo ziek heb ik haar nog niet gezien. Hoop dat ze gauw weer opknapt.
Daanstje dus jij nu ook op het wachtbankje nu, wordt druk daar
Roos, welkom!
Met PCOS kan een ovulatietest onterecht positief uitslaan toch? Lastig! Dan wil je verder en komt er maar geen eisprong. Heb je enig idee wat je lichaam nu van plan is?
Leeuw, gaat het goed met je?
Ik lees dat jullie ook met huizen bezig zijn. Grappig, wij zijn op zoek om de stad uit te gaan. Maar het is niet makkelijk hier. Vorige week flink overboden op een huis en het bleek niet genoeg. Even zoeken nog dus.
Hier ligt iedereen in de lappenmand. Baby buikgriep, man door zn rug gegaan. Last woman standing! En een beetje druk dus. Zielig voor mn meisje hoor, zo ziek heb ik haar nog niet gezien. Hoop dat ze gauw weer opknapt.