Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
zaterdag 16 mei 2020 om 11:12
zaterdag 16 mei 2020 om 21:56
Bedankt voor alle lieve berichtjes!
doet me goed..
Wat gaaf dasilva !! Gefeliciteerd, wat fijn om een mooi hartje te zien!
Eindelijk andijviestampot, fijn dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde!
Welkom Lesley, leuk dat je mee wil gaan schrijven. Wat lastig van je onregelmatige cyclus.
Jammer Peer, wie weet was je te vroeg. Met mijn zwangerschap van mijn miskraam had ik ook vroeg getest! Toen was die ook wit; een paar dagen later gaf die toch aan dat ik zwanger was!
Hier eigenlijk alles rustig. Menstruatie is afgelopen, druk bezig! Weet niet precies wanneer mijn eisprong is..
Wat gaaf dasilva !! Gefeliciteerd, wat fijn om een mooi hartje te zien!
Eindelijk andijviestampot, fijn dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde!
Welkom Lesley, leuk dat je mee wil gaan schrijven. Wat lastig van je onregelmatige cyclus.
Jammer Peer, wie weet was je te vroeg. Met mijn zwangerschap van mijn miskraam had ik ook vroeg getest! Toen was die ook wit; een paar dagen later gaf die toch aan dat ik zwanger was!
Hier eigenlijk alles rustig. Menstruatie is afgelopen, druk bezig! Weet niet precies wanneer mijn eisprong is..
zondag 17 mei 2020 om 10:25
zondag 17 mei 2020 om 11:14
zondag 17 mei 2020 om 12:12
He balen apennootje! Ik hoop op een mooie kans de volgende ronde.
Fijn van je menstruatie andijviestampot, op naar de vruchtbare dagen!
Hoe gaat het bij jou Peer? Erg teleurgesteld?
bozz voel jij al wat?
En heb jij nog getest hartjes? Of ben je ongesteld geworden (hoop van niet!)?
Es1234 go eitje go!
Fijn van je menstruatie andijviestampot, op naar de vruchtbare dagen!
Hoe gaat het bij jou Peer? Erg teleurgesteld?
bozz voel jij al wat?
En heb jij nog getest hartjes? Of ben je ongesteld geworden (hoop van niet!)?
Es1234 go eitje go!

zebrastrepen wijzigde dit bericht op 17-05-2020 12:14
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
20.88% gewijzigd
zondag 17 mei 2020 om 13:45
@Apennootje wat vervelend... Volgende ronde een nieuwe kans.
@hartjes, ik ben ook erg benieuwd!
@Peer, smeer dat hij (nog) wit was, maar wat niet is kan nog komen.
Wanneer wil je weer gaan testen?
@Zebrastrepen, ik voel nog niet perse heel veel duidelijke dingen... Ben vooral nu al elke keer bang om bloed te zien als ik naar de wc ga. Soms denk ik een vlaagje misselijkheid te voelen, maar als ik me concentreer is het alweer weg en ben ik bang dat ik het me inbeeld.
Wat dit wel niet met eens mens doet zeg.... Helaas kunnen we alleen maar afwachten.
@hartjes, ik ben ook erg benieuwd!
@Peer, smeer dat hij (nog) wit was, maar wat niet is kan nog komen.

@Zebrastrepen, ik voel nog niet perse heel veel duidelijke dingen... Ben vooral nu al elke keer bang om bloed te zien als ik naar de wc ga. Soms denk ik een vlaagje misselijkheid te voelen, maar als ik me concentreer is het alweer weg en ben ik bang dat ik het me inbeeld.

Wat dit wel niet met eens mens doet zeg.... Helaas kunnen we alleen maar afwachten.
zondag 17 mei 2020 om 14:42
Paar dagen wat afwezig geweest ivm werk. Maar wat is er veel geschreven. Ik hoop dat jullie nog positief testen peer fijn [idasilva dat alles goed is.[/i]
Welke alle nieuwe mensen. Ik ga weer richting de vruchtbare tijd. Ben gisteren begonnen met ovulatie testen was benieuwd als ik het goed heb kWa vruchtbare tijd.
Welke alle nieuwe mensen. Ik ga weer richting de vruchtbare tijd. Ben gisteren begonnen met ovulatie testen was benieuwd als ik het goed heb kWa vruchtbare tijd.
maandag 18 mei 2020 om 12:13
Ik ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld en ben er heel relaxed onder. Ook helemaal geen drang om vandaag of morgen nog even te testen. Als ik donderdag nog niet ongesteld ben geworden ga ik testen denk ik
ik heb een leuk weekend gehad en voel niks geks. De instelling dat het waarschijnlijk niet is gelukt (en dat is elke ronde zo), bevalt wel
en als het wel is gelukt, is dat natuurlijk fantastisch.
Jeetje wat naar Andijviestamppot. Na een miskraam kan je cyclus natuurlijk van slag zijn maar zo'n halve menstruatie geeft geen duidelijkheid
.
Jammer Apennootje! Volgende ronde beter!
Hoe gaat het met de rest op het wachtbankje? bozz morgen je NOD!

Jeetje wat naar Andijviestamppot. Na een miskraam kan je cyclus natuurlijk van slag zijn maar zo'n halve menstruatie geeft geen duidelijkheid

Jammer Apennootje! Volgende ronde beter!
Hoe gaat het met de rest op het wachtbankje? bozz morgen je NOD!
maandag 18 mei 2020 om 12:31
Nee krijg geen nacontrole meer, mijn test was ook negatief een paar weken terug.
Zebrastrepen schreef: ↑18-05-2020 10:53Verwarrend zeg andijvie.... Misschien een ovulatiebloeding of innestelingsbloeding? Je dacht al eisprong gehad te hebben toch? Krijg je nog nacontrole met echo om te zien of al het weefsel van eerder weg is?
maandag 18 mei 2020 om 13:27
He wat naar @Andijviestamppot!nu weet je alsnog niet waar je aan toe bent. Maar als je een eisprong hebt gehad zou dit ook een innesteling bloeding kunnen zijn hé.
@Apennootje, wat een goede instelling! Ik wou dat ik die van je over kon nemen. Ik ben zelf wel erg nerveus en ga vrijdag testen als alles goed gaat.
@Apennootje, wat een goede instelling! Ik wou dat ik die van je over kon nemen. Ik ben zelf wel erg nerveus en ga vrijdag testen als alles goed gaat.

maandag 18 mei 2020 om 14:17
Andijviestampot, dat had ik ook! Woensdag bloedverlies een heel klein beetje. Daarna ging het pas zaterdag echt verder. Toen werd ik goed ongesteld. Niet extreem, maar wel zoals het hoort.. niet de hoop opgeven hoor!
Wat fijn peer dat je zo nuchter kan blijven denken! Het is natuurlijk ook gewoon zo, maar knap dat je ook daadwerkelijk zo denkt! Afwachten dus..
Wat fijn peer dat je zo nuchter kan blijven denken! Het is natuurlijk ook gewoon zo, maar knap dat je ook daadwerkelijk zo denkt! Afwachten dus..
maandag 18 mei 2020 om 15:48
@dasilva86, yes! Nu is het echt he? Hopelijk kun je genieten van een zorgeloze zwangerschap!
@lesley1989 Welkom! Hopelijk is de komende ronde voor jullie wel succesvol! Ik zit nog helemaal niet in de cyclus/NOD e.d. Ben na tig jaar gestopt met ringen, een natuurlijke 1e menstruatie moet nog komen. Of niet
@sillenelle als ik dat niet zou hebben, zou ik denk ik ook niet zo snel zelf aan kinderen durven te beginnen (iets met een niet zo'n goed moedervoorbeeld)
@peer_92 Balen! Ik hou wel van wit in mijn interieur, maar niet qua testen.
@apennootje Gatsie, hopelijk voelt jouw vriend zich snel weer een stuk beter!
@andijviestampot, zou het dan toch geen menstruatie zijn geweest? Moeten jullie echt wachten voordat je aan een nieuwe ronde kunt beginnen? Of zou het nu ook al een zwangerschap kunnen betekenen?
@nb1990 Hopelijk is het dit keer raak!
grand_allegro weer volle bak aan het klussen dan maar
@lesley1989 Welkom! Hopelijk is de komende ronde voor jullie wel succesvol! Ik zit nog helemaal niet in de cyclus/NOD e.d. Ben na tig jaar gestopt met ringen, een natuurlijke 1e menstruatie moet nog komen. Of niet

@sillenelle als ik dat niet zou hebben, zou ik denk ik ook niet zo snel zelf aan kinderen durven te beginnen (iets met een niet zo'n goed moedervoorbeeld)
@peer_92 Balen! Ik hou wel van wit in mijn interieur, maar niet qua testen.

@apennootje Gatsie, hopelijk voelt jouw vriend zich snel weer een stuk beter!
@andijviestampot, zou het dan toch geen menstruatie zijn geweest? Moeten jullie echt wachten voordat je aan een nieuwe ronde kunt beginnen? Of zou het nu ook al een zwangerschap kunnen betekenen?
@nb1990 Hopelijk is het dit keer raak!
grand_allegro weer volle bak aan het klussen dan maar

maandag 18 mei 2020 om 16:19
Ik drink eigenlijk helemaal niet meer sinds ik ben gestopt met de ring.
Vorige week heb ik nog wel een overheerlijk broodje met leverworst gehad. Maar dat was meer met de gedacht: hopelijk kan dit snel een hele poos niet meer.
Nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet veel drink, alleen af en toe met feestjes/festivalletjes. Thuis alleen eigenlijk nooit. Voordeeltje van de Corona, even geen feestjes
Vorige week heb ik nog wel een overheerlijk broodje met leverworst gehad. Maar dat was meer met de gedacht: hopelijk kan dit snel een hele poos niet meer.

Nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet veel drink, alleen af en toe met feestjes/festivalletjes. Thuis alleen eigenlijk nooit. Voordeeltje van de Corona, even geen feestjes

maandag 18 mei 2020 om 21:30
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens de 'wachtweken' nog niet zoveel doe of laat. Behalve het slikken van een vitaminepil met foliumzuur erin. Maar ik ben ook niet zo panisch met het eten, ook tijdens de zwangerschap niet. Ik laat de alcohol wel staan uiteraard en ook andere dingen die duidelijk niet mogen, zoals rood vlees of rauwmelkse kaas, maar als je sommige informatiebronnen mag geloven mag je zo ongeveer niets meer eten als je zwanger bent. Maar het scheelt misschien al dat ik uberhaupt bijna geen vlees eet, en al helemaal nooit rood vlees, dus dat mis ik ook niet. Alcohol drink ik ook niet veel, dus die paar glazen die ik dan eventueel op heb voor de positieve test neem ik wel voor lief. En verder een beetje met gezond verstand.
PassingThrough, leverworst mag wel tijdens de zwangerschap toch? Alleen niet teveel dacht ik..
dinsdag 19 mei 2020 om 08:49
Gisteravond enorme krampen en nu echt ongesteld, zelfde als jou dus Es1234. Gelukkig maar hopelijk mag het nog een keer lukken om zwanger te worden en te blijven deze keerEs1234 schreef: ↑18-05-2020 14:17Andijviestampot, dat had ik ook! Woensdag bloedverlies een heel klein beetje. Daarna ging het pas zaterdag echt verder. Toen werd ik goed ongesteld. Niet extreem, maar wel zoals het hoort.. niet de hoop opgeven hoor!

dinsdag 19 mei 2020 om 09:14
Fijn dat je nu duidelijkheid hebt Andijviestamppot
@peer Ik let wel op bij wat ik eet in de wachtweken. Dat werd ook aangeraden bij het preconceptie consult, dus ik doe heel braaf wat ze daar gezegd hebben. Alcohol drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk.
Menstruatie is hier weer voorbij, dus de vruchtbare dagen zitten er weer aan te komen
Vandaag moet ik op gesprek in het ziekenhuis voor mijn stollingsafwijking en eventuele implicaties bij een zwangerschap en bevalling. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Dat ik hoe dan ook in het ziekenhuis moet bevallen weet ik al mijn hele leven, maar voor de rest heb ik geen idee waar dit gesprek precies over gaat. We zijn in ieder geval voorbereid dan.
@peer Ik let wel op bij wat ik eet in de wachtweken. Dat werd ook aangeraden bij het preconceptie consult, dus ik doe heel braaf wat ze daar gezegd hebben. Alcohol drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk.
Menstruatie is hier weer voorbij, dus de vruchtbare dagen zitten er weer aan te komen

Vandaag moet ik op gesprek in het ziekenhuis voor mijn stollingsafwijking en eventuele implicaties bij een zwangerschap en bevalling. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Dat ik hoe dan ook in het ziekenhuis moet bevallen weet ik al mijn hele leven, maar voor de rest heb ik geen idee waar dit gesprek precies over gaat. We zijn in ieder geval voorbereid dan.
dinsdag 19 mei 2020 om 09:16
Ik ben vegetariër (op weg naar vegan, mijn naam doet vast zoiets vermoeden haha). Alcohol drink ik wel, maar niet echt vaak. Als je er van geniet, zou ik de dingen die niet 'mogen' gewoon doen, tot je de positieve test hebt. Voor mij zou het evt. wel anders worden, als het bijvoorbeeld een lange tijd niet lukt, misschien ga ik dan kijken of ik nog iets gezonder kan eten, of helemaal stop met alcohol.
Ik heb laatst I'm a foodie-zwanger! gelezen en moet zeggen dat ik wel redelijk 'schrok' van wat allemaal niet mocht, haha.
Veel succes Grand_allegro! Ik denk dat ze gaan zeggen dat er tijdens de bevalling het liefst zo weinig mogelik ingrepen bij de baby gedaan moeten worden (geen vacuüm, geen schedelelektrode enzo). Komt vast goed! Hopelijk hoor je weinig nieuwe zaken!
Hier: we slaan om persoonlijke redenen deze maand over. Kijk nu enorm uit naar juni. Helaas duurt het nog meer dan een maand voor ik weer vruchtbaar ben, als ik de app mag geloven (maar dat doe ik wel, want terugkijkend had ik met spiraal ook lange cyclus).
dinsdag 19 mei 2020 om 09:31
Ambracia Oh, dat wist ik dan weer niet. Je leest er ook wisselende dingen over. Ik kan ook gerust wel een hele tijd zonder hoor
andijviestampot wel fijn om duidelijkheid te hebben, vol goede moed naar de volgende ronde!
grand_allegro Jij bent dus naar zo'n consult geweest, had je daar wat aan?
Ze raden het wel aan vanaf je 35e, maar ben zelf nog niet geweest. Ik zie er nu nog niet echt de voordelen van eigenlijk. Succes met de afspraak vandaag!
sustainability Oeh zo'n lange cyclus is nu ook niet fijn, hopelijk wordt hij nog wat korter.
Ik had vanmorgen vroeg een beetje bloed bij het afvegen, wel wat bruinig. Ik dacht dus dat ik voor het eerst spontaan ongesteld zou worden na het stoppen met de ring, maar het zet niet door.
Zou ook wel een beetje vroeg zijn. Volgens de app (die rekening houdt met een normale cyclus) zou ik pas over 6 dagen ongesteld moeten worden. We wachten het af.......
Misschien is alles ook nog wel een beetje in de war, heb de laatste week ook veel last van mijn darmen en mijn tepels zijn niet normaal hoe gevoelig bijna tegen het pijnlijke af.

andijviestampot wel fijn om duidelijkheid te hebben, vol goede moed naar de volgende ronde!
grand_allegro Jij bent dus naar zo'n consult geweest, had je daar wat aan?
Ze raden het wel aan vanaf je 35e, maar ben zelf nog niet geweest. Ik zie er nu nog niet echt de voordelen van eigenlijk. Succes met de afspraak vandaag!
sustainability Oeh zo'n lange cyclus is nu ook niet fijn, hopelijk wordt hij nog wat korter.
Ik had vanmorgen vroeg een beetje bloed bij het afvegen, wel wat bruinig. Ik dacht dus dat ik voor het eerst spontaan ongesteld zou worden na het stoppen met de ring, maar het zet niet door.
Zou ook wel een beetje vroeg zijn. Volgens de app (die rekening houdt met een normale cyclus) zou ik pas over 6 dagen ongesteld moeten worden. We wachten het af.......
Misschien is alles ook nog wel een beetje in de war, heb de laatste week ook veel last van mijn darmen en mijn tepels zijn niet normaal hoe gevoelig bijna tegen het pijnlijke af.

dinsdag 19 mei 2020 om 09:48
Succes in de volgende ronde andijvie! En jij in het ziekenhuis Grandallegro, hopelijk word je wijzer van het gesprek.
Dat is lang wachten, sustainability, hopelijk is het in juni raak! Hoe lang houd je je cyclus al bij met de app? (sorry als je deze vraag al ooit hebt beantwoord hier, ik kan even niet helemaal teruglezen).
@peer ben niet helemaal gestopt zoals passing_through toen ik mijn spiraal er een tijd geleden uit liet halen, maar lette wel een beetje op. Dat was niet echt moeilijk door coronacrisis inderdaad. Na ovulatie helemaal gestopt met drinken. De eerste ronde wel weer een biertje opengetrokken toen ik ongesteld werd
.
Voor in de tabel: op 2 juni heb ik een vroege echo!
in mijn zevende week. Die wordt gedaan omdat ik door infectie in het verleden meer kans heb op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik vind het erg spannend, maar voel me op wat misselijkheid na, erg goed. Eergisteren nog eens getest, nu was de teststreep donkerder dan de controlestreep, dus ik hoop dat de hormonen goed zijn opgelopen.
Dat is lang wachten, sustainability, hopelijk is het in juni raak! Hoe lang houd je je cyclus al bij met de app? (sorry als je deze vraag al ooit hebt beantwoord hier, ik kan even niet helemaal teruglezen).
@peer ben niet helemaal gestopt zoals passing_through toen ik mijn spiraal er een tijd geleden uit liet halen, maar lette wel een beetje op. Dat was niet echt moeilijk door coronacrisis inderdaad. Na ovulatie helemaal gestopt met drinken. De eerste ronde wel weer een biertje opengetrokken toen ik ongesteld werd

Voor in de tabel: op 2 juni heb ik een vroege echo!

anoniem_63b3e78a8ae02 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 09:49
Reden: spelling
Reden: spelling
0.09% gewijzigd