Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sillenelle een kleine felicitatie, jij hebt namelijk de 1000e reactie gepost!
Hopelijk is dat een goede voorbode, en wordt je lekker niet ongesteld. Ik duim voor je!

Bloemmetje wat fijn dat je op vakantie bent, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend een witte test. Waarschijnlijk dus weer niet gelukt deze ronde. Jammer voor m'n rug, betekent dat ik daar gewoon last van krijg :P

Komende twee ronden slaan we over, zodat ik niet uitgerekend ben rond de bruiloft. Voelt gek, maar is echt het verstandigst. We willen de bruiloft niet wéér verzetten.

Pff even balen en door. Die 2,5 maand zal waarschijnlijk snel genoeg voorbij zijn en misschien is het ook wel goed om er niet/weinig mee bezig te zijn.
Peer wat balen 😔 hopelijk zijn de komende 2 maanden gauw voorbij en ben je erna vlot zwanger!

@passing dankjewel! We genieten in volle teugen. Even helemaal afschakelen.
Alle reacties Link kopieren
He shit peer! Nu 10-11 dpo? Ik hoop dat de maanden voorbij vliegen en jullie snel weer verder kunnen.

Fijne vakantie bloemmetje!
Alle reacties Link kopieren
Aah wat grappig, de 1000e alweer! Dank je PT, dat is lief van je!
Jammer, Peer! Even een zomer ‘vrij’ nemen van zwanger worden dus..
Bloemmetje, klinkt heerlijk. Binnenkort volg ik je (met mijn niet zo kleine dochter)
Zin in Frankrijk!
Wat een weer in NL! Veel relaxen dan maar..
Sillenelle jaaa tis heerlijk. Hoe oud is je dochter?? Waar gaan jullie ergens heen in Frankrijk?

Hier alweer een paar dagen op het wachtbankje. De tijd gaat snel ivm vakantie... Maar toch spannend.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is 20+! We gaan helemaal naar het zuiden, de kust!
Gelukkig is het weer in NL ook beter nu. Iedereen een fijn weekend gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie doorgezet. Nieuwe NOD is 4 oktober @(, ronde 5. Ik zal komende tijd weinig op het forum kijken denk ik. Even loslaten. Ik hoop op veel zwangeren in de tussentijd :heart: en fijne vakantie iedereen :sun:
Peer jammer! Lekker genieten van de vakantie en voorbereiden van de trouwerij!

Fijne vakantie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Peer, geniet van de vakantie!

Hier gister een positieve ovulatietest gehad. Gelukkig is dat dus wel in orde. Nu afwachten maar denk ik😊
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie voor iedereen die nu lekker weg is!

Jammer dat je menstruatie toch doorgezet heeft peer. Het is wel een lange wachtperiode tot aan je volgende NOD, maar je weet waar je het voor doet toch?

Es1234 mooi dat je je ovulatie gevonden hebt. Dan weet je nu wel waar je aan toe bent (en dat je weer officieel op het wachtbankje zit :D )

Hier is het wat vaag. Ik temperatuur deze cyclus voor het eerst en hou dit bij in 2 apps. Nu is mijn temperatuur al 3 dagen 0,3 á 0,4 hoger en zegt app 1 dat de ovulatie op dag 10 was en app 2 zegt dat hij morgen op dag 14 moet komen. Beiden gaven vanochtend de melding dat ze de ovulatie “gedetecteerd” hadden, maar welke moet ik nu geloven? :O
Op basis van signalen (afscheiding en pijn in mijn onderbuik rechts) denk ik dat het op dag 11 was. Dan zou app 1 dichterbij zitten. Maar zeker weet ik het niet. Misschien toch nog maar testen dan vandaag en morgen? Ik heb ze nog liggen.
Hi Grand Allegro! Ik kan je daar helaas niet over adviseren... ik heb bij mijzelf niet de indruk dat mijn temperatuur normaal altijd heel constant is en dat is volgens mij wel nodig voor deze methode om betrouwbaar te zijn. Ik denk dat ovulatietesten dan betrouwbaarder zijn.

Peer, balen dat het niet gelukt is, maar in jouw geval zou ik nu ook even pauze inlassen.. En eigenlijk is het voor de bruiloft wel leuker als je niet net bevallen bent.. Vrienden van mij gingen trouwen toen hun baby 6 weken oid was en dat was echt geen succes. Ze waren allebei helemaal gesloopt en de baby was de hele avond onrustig. Dus dan is eerst trouwen en dan een baby krijgen toch een betere volgorde ;)
Alle reacties Link kopieren
Peer, balen dat het niet gelukt is! En inderdaad verstandig om te wachten tot na de bruiloft!

Grand_allegro hier durf ik inderdaad ook een antwoord op te geven. Heb zelf nog nooit getemperatuurd.. Maar wel gek dat de apps allebei wat anders aangeven..

Hier is de menstruatie gelukkig weer verdwenen dus gaan met vol goede moed straks richting de "vruchtbare dagen". Zit heel erg te twijfelen deze maand of ik weer ovulatietesten ga gebruiken. Zit een beetje in dubio enerzijds wil ik graag de controle hebben en precies alles weten maar ik merk dat ik elke keer zo'n klap krijg als het dan "niet raak is". Anderzijds wil ik het even loslaten, maar zou er dan ook weer van balen als ik het daardoor niet precies rond de eisprong "gezellig" maak en hierdoor deze maand ook verkeken is. Wat zouden jullie doen? Merk gewoon dat ik er veel meer mee bezig ben dan gepland en als dit zo door gaat dan wordt ik straks gillend gek mocht het nog een hele poos gaan duren.
michh0804 schreef:
13-07-2020 11:35
Peer, balen dat het niet gelukt is! En inderdaad verstandig om te wachten tot na de bruiloft!

Grand_allegro hier durf ik inderdaad ook een antwoord op te geven. Heb zelf nog nooit getemperatuurd.. Maar wel gek dat de apps allebei wat anders aangeven..

Hier is de menstruatie gelukkig weer verdwenen dus gaan met vol goede moed straks richting de "vruchtbare dagen". Zit heel erg te twijfelen deze maand of ik weer ovulatietesten ga gebruiken. Zit een beetje in dubio enerzijds wil ik graag de controle hebben en precies alles weten maar ik merk dat ik elke keer zo'n klap krijg als het dan "niet raak is". Anderzijds wil ik het even loslaten, maar zou er dan ook weer van balen als ik het daardoor niet precies rond de eisprong "gezellig" maak en hierdoor deze maand ook verkeken is. Wat zouden jullie doen? Merk gewoon dat ik er veel meer mee bezig ben dan gepland en als dit zo door gaat dan wordt ik straks gillend gek mocht het nog een hele poos gaan duren.
Ik zou geen ovulatietesten gebruiken als ik jou was.. als je voor de zekerheid twee dagen eerder seks hebt en twee dagen later nog eens, dan moet je qua timing echt goed zitten. Dus de periode iets langer maken dat je het om de dag doet zeg maar. Dan kan het echt niet aan de timing liggen. Het komt namelijk echt niet op de minuut nauwkeurig, ze zeggen niet voor niets dat het voldoende is om het om de dag te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ow vervelend Peer, maar misschien qua timing met je bruiloft wel beter. Nu kan je die dag ook volledig aan jezelf denken (en je partner ;-) ).

Dat blijft lastig hoor Grand_allegro. Maar in principe gaat de temperatuur pas omhoog als je eisprong al is geweest. Je temp gaat omhoog als gevolg van een toename van het hormoon progesteron, wat pas toeneemt nadat je je eisprong hebt gehad.
Dus als je temperatuur al een paar dagen hoger is dan kan het bijna niet anders dan dat je eisprong al geweest is.
Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Je kan temp kan ook beinvloed worden door dingen van buitenaf, maar dan zie je vaak wel schommelingen ontstaan. Een tweede controle, zoals baarmoederslijmvlies, ovulatiepijn of ovulatietesten kunnen dan wel helpen om beter te bepalen wanneer je precies je ovulatie hebt gehad.

Lang verhaal kort, op basis van jou verhaal zou ik zeggen dat je op dag 10 of 11 een eisprong hebt gehad. Mja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wel een mooie reden, Peer :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat de eisprong al geweest is bozz. Temperatuur blijft hoog en op de ovulatietest komt er een lichte streep. Dan hou ik het voor mezelf op dag 11. Wel wat vroeg deze keer.

Hoe gaat het met de zwangere dames? Zebrastrepen, jij hebt deze week je echo zag ik in de tabel, succes over een paar dagen!
Dus nu weer op het wachtbankje, Grand A!

Hier alles eigenlijk wel goed. Niet te klagen. Donderdag heb ik mijn eerste echo dus dat is echt al lekker snel. Ik zou dan precies 7 weken zijn, geen idee of er dan al wat te zien is, zo vroeg heb ik nog nooit een echo gehad. Maar wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Peer Ik zou het spannend vinden om 2 maanden te stoppen, knap dat jullie het wel aandurven! Hopelijk is het na die 2 maanden alsnog snel raak! Veel plezier met de voorbereidingen!

Bloemmetje Ik heb ook altijd een paar dagen nodig om in de vakantiemodus te komen. FIjn dat jullie zo kunnen genieten!

Sillenelle Wat een lekker vooruitzicht!

Es1234 Wat fijn om die bevestiging van een test te zien he? Ik was daar iig wel erg blij mee. Als ik op de signalen van mijn lichaam af zou gaan, dan zou dat niet goed zijn heb ik gemerkt met het testen.
Ik heb eerder signalen dan dat er iets aan de hand is.

Grand_allegro Welke apps gebruik jij? En hoe heb je hem ingesteld? Dat hij kijkt naar de cyclussen van de afgelopen 3 maanden bijv? Of een vooraf ingestelde cyclus die steeds terug komt?
Daar zat bij mij ook wel aardig wat verschil, helemaal omdat het na het stoppen met anticonceptie toch anders gaat qua cyclus.
Dat is ook de reden dat ik deze maand ben begonnen met ovulatietesten, om te kijken wat nu juist is.
Ik had nu op dag 14 een knaltest, de vorige keer was mijn cyclus 24 dagen dus zou hij op dag 10 hebben gezeten. Toen hebben wij uiteindelijk ook te laat geklust.
Deze keer hebben wij het volop gebruikt. Qua temperatuur gaat mijn temperatuur net zoals de vorige cyclus keurig 0,3 graden omhoog na de eisprong. Ik zit nu alweer 5 dagen op 36.7 graden

Ik heb er nu ook echt een goed gevoel over :-) Ik zit nog 8 dagen op het wachtbankje :-) Maar ik voel echt vanalles. Sinds gisteren krampachtige dingen in mijn onderbuik.
We gaan het zien volgende week!

Michh Bij ons zorgt het meer voor wat humor, we zijn er niet geforceerd mee bezig maar de vrijpartijen zijn wel met humor (zo, en nu je benen omhoog OF zo, dit moet voldoende zijn)
Juist om meer inzicht te krijgen in jouw cyclus zou je het 2 of 3 maanden kunnen monitoren. Dat is iig ons idee. Dan zou het wel een stabiele cyclus moeten zijn.

Ambracia Leuk! Lijkt mij ook spannend zo'n eerste echo, dan wordt het ineens wel allemaal heel erg echt!
Dag dames, hoe is het met iedereen?

Peet wat balen dat je ongesteld bent geworden... Niet leuk! Maar wel mooie dingen in het vooruitzicht, jullie bruiloft. Begrijp jullie keuze helemaal hoor. Wat dat betreft!

@bozz hoe is het met jou? Hoeveel weken ben je inmiddels? Voel je je verder goed?

@ambracia hoe is het met jou? Heb jij je eerste echo al gehad?

@passing jaaa inmiddels in volle teugen aan het genieten van het mooie weer, de kindjes en de gezellige camping. Wil eigenlijk niet eens meer naar huis! Haha goed teken he?
Wat mega spannend bij jou zeg! Dat je vanalles voelt is vast een goed teken. Duimen maar....

Hier ook nog een paar dagen wachten tot de NOD. Spannend! Ik heb gevoelige borsten maar verder merk ik nog niet veel gekke dingen. Even afwachten maar.... en duimen 🙏🙏
@ Peer: Fijne vakantie en geniet ook van deze periode!

@ ambracia, al een eerste echo gepland?

Ik ben ook benieuwd hoe het met Minixx gaat, al een update geweest na de echo?

Hier gaat het goed. Het nieuws dat alles weer oké zat heeft mij echt goed gedaan. Ik moet soms wel even stilstaan bij wat er is gebeurd. Ergens is het zo gek.. sommigen van jullie druk in de weer nog en ik heb er alweer een hele miskraam op zitten.. bijna niet te bevatten dat er in zo'n korte tijd zoveel kan gebeuren. Maar goed, ik kijk graag weer vooruit.

Ik sluit me weer langzaam bij jullie aan. Zojuist eerste ovulatietest gedaan om eens te zien of ik een ei kan vinden. Licht streepje is er al. Had qua afscheiding verwacht dat ik nu aan het ovuleren was. Hopelijk komt het snel incl menstruatie. Ik heb namelijk nogal last van een hernieuwde klus drive :roll: en het veilig moeten doen vind mijn vriend niets aan, dus ik hoop dat het snel weer 'normaal' kan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Raar is dat he Jinger, je bent ook gelijk zo veel verder vind ik. Duurde bij mij nog een extra ronde voordat mijn cyclus weer normaal was...
Alle reacties Link kopieren
Ambracia Hahaha, dat is een heel goed teken! Ik duim ook voor jou!

Ik heb sinds gisteren ineens allemaal bultjes op mijn huid van mijn hals, allemaal gekkigheid. Ik ben wel erg benieuwd....als ik a.s. maandag nog geen ongesteldheid in zicht heb dan ga ik testen. Ik ga mij tot die tijd maar proberen in te houden :-)

Jinger Wat fijn dat het nieuws jouw zo goed heeft gedaan! En nog fijner dat jouw cyclus weer terug begint te komen. Op naar een goede menstruatie en dan nieuwe kansen!
PassingThrough schreef:
15-07-2020 11:34
Ambracia Hahaha, dat is een heel goed teken! Ik duim ook voor jou!

Ik heb sinds gisteren ineens allemaal bultjes op mijn huid van mijn hals, allemaal gekkigheid. Ik ben wel erg benieuwd....als ik a.s. maandag nog geen ongesteldheid in zicht heb dan ga ik testen. Ik ga mij tot die tijd maar proberen in te houden :-)

Jinger Wat fijn dat het nieuws jouw zo goed heeft gedaan! En nog fijner dat jouw cyclus weer terug begint te komen. Op naar een goede menstruatie en dan nieuwe kansen!
Oh spannend wel die bultjes. Bij mijn eerste had ik dat ook namelijk toen ik zwanger bleek te zijn. Ik had toen op maandag mijn positieve test en op donderdag daarvoor kreeg ik overal bultjes, een soort netelroos dacht ik toen. Dus wie weet is dit bij jou ook een heel goed teken!!

Jinger dat is inderdaad heel goed nieuws!!
Hoi allemaal!

Ik heb net mijn echo gehad. Helaas zit het niet goed. Het was gelijk duidelijk dat er geen hartje te zien is. Het vruchtzakje paste qua formaat eerder bij een termijn van ca. 5 weken en dan nog was er eigenlijk te weinig te zien zei de echoscopiste. Dus er is ook geen kans dat het nog wat wordt. Wel vervelend dat de miskraam niet uit zichzelf op gang gekomen is, dat is iets dat je dan liever achter de rug hebt. Morgen belt de verloskundige mij, omdat het eigenlijk gebruikelijk is om na een week de echo te herhalen, maar omdat het zo overduidelijk was dat het niet goed kan zitten, gaan we even overleggen of ik gelijk naar de gynaecoloog kan voor medicatie. Helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven