Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook een vaag lijntje DaSilva! :D
Alle reacties Link kopieren
Dasilva ik zie ook een vaag lijntje!! Voorzichtig gefeliciteerd! Als het goed is als ik mijn app moet geloven ovuleer ik vandaag.. dus ik zit ook op de wachtbank. Het klussen is deze maand wel goed gekomen. Dus daar ligt het niet aan. Nu is het afwachten. mijn nod is 2 mei
Alle reacties Link kopieren
Nb1990 schreef:
18-04-2020 10:06
Dasilva ik zie ook een vaag lijntje!! Voorzichtig gefeliciteerd! Als het goed is als ik mijn app moet geloven ovuleer ik vandaag.. dus ik zit ook op de wachtbank. Het klussen is deze maand wel goed gekomen. Dus daar ligt het niet aan. Nu is het afwachten. mijn nod is 2 mei
Hier als het goed is ook vandaag ovulatie en 2 mei NOD, spannend! :)
Apennootje schreef:
18-04-2020 10:40
Hier als het goed is ook vandaag ovulatie en 2 mei NOD, spannend! :)
Toevallig meiden ik heb als het goed is ook vandaag ovulatie haha! Alleen doe ik deze ronde nog niet mee met proberen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd DaSilva! Wat leuk! :high5:

Gister een email gekregen van een nieuwe donor, hij voldoet aan al mijn voorwaarden en woont ong 20km verderop(!)
Vanavond bellen, vervolgens afspreken. Dan kan het doneren wat mij betreft dagelijks(rond de ovulatie). Hij heeft zelf geen kinderen, wel nog één donorkind.
:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Sillenelle schreef:
18-04-2020 11:05
Gefeliciteerd DaSilva! Wat leuk! :high5:

Gister een email gekregen van een nieuwe donor, hij voldoet aan al mijn voorwaarden en woont ong 20km verderop(!)
Vanavond bellen, vervolgens afspreken. Dan kan het doneren wat mij betreft dagelijks(rond de ovulatie). Hij heeft zelf geen kinderen, wel nog één donorkind.
:hyper:
Oohh wat een goed nieuws zeg! Heel fijn dat hij zo dichtbij woont, dagelijks doneren is wel fijn!
Ik zou mij echt niet in kunnen houden ambracia. Al is het maar omdat ik tijdens mijn vruchtbare dagen mijn man wel erg aantrekkelijk vind.

Wat leuk Sillenelle dat er nog een donor beschikbaar is :) Hopelijk wordt het wat.

Bedankt voor de voorzichtige felicitaties :) Ik vind het maar spannend hoor. Bij mijn eerste zwangerschap had ik wat bruinverlies en bij de miskraam onlangs ook. Maar ik merk dat de spanning gelijk in mijn lijf schiet. Ik vond de miskraam zo erg en elk krampje in mijn buik herinnerd mij er gelijk aan.

Ik heb net gelezen dat je meer kans hebt op een meisje als je het ruim voor de eisprong doet en meer kans op een jongen als je het op de eisprong doet. Meisjes spermatozoïden leven langer maar zwemmen langzamer en jongens zwemmen sneller en zijn eerder bij het ei. Maar ze kunnen niet lang wachten zoals de meisjes.

Mocht het kloppen en ik niet als nog ongesteld worden of een miskraam krijgen dan heb ik meer kans op een meisje :-D

Mijn man reageerde net wel erg blij :) En daarna begon hij op te noemen wat ik allemaal niet meer mag eten :whip:
Peer_92 schreef:
18-04-2020 09:25
Ik zie ook een vage lijn :D gefeliciteerd! (Over)morgen nog een keer testen?

Ja Morgen weer ik ben benieuwd of de testen oplopen :)
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk tijd om uitgebreider te reageren op iedereen.

bozz, allereerst bedankt voor het maken van de tabel, fijn overzichtelijk!
Heeft het bloeden doorgezet? Zou fijn zijn als je cyclus weer op gang komt na de mk!

jinger6 heb je je temperatuur nog gemeten en is ie nu gestegen? Of ben je gestopt met temperaturen? Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent en dan is het lastig dat je je vriend daar niet bij kan betrekken. Maar dan gooi je hier maar alles in de groep, daar zijn we voor! En misschien zijn ovulatietesten wel wat voor jou. Zoals bozz ook al zei kan je met temperaturen zien dat je op dat moment ovuleert (dip) of dat je ovulatie is geweest (stijging), maar dan ben je eigenlijk al te laat. Met ovulatietesten zie je de LH-piek, waarna je binnen 24-48 uur eisprong hebt. Dan ben je dus precies op tijd om je man te verleiden!

Er kwam laatst in een ander topic een link voorbij naar onderzoek naar het beste moment om zwanger te raken, dat was 1-2 dagen voor eisprong als ik me goed herinner. Ik zal proberen die link te vinden.

Spannend op de wachtbank Nb1990 en Apennootje! Hebben jullie het nog gezellig kunnen maken Apennootje? Ik hoop dat je klachten geen roet in het eten hebben gegooid! En toevallig dames, eisprong en NOD op dezelfde dag. Mijn eisprong is net 2-3 dagen geleden geweest, maar geen gebruik van gemaakt, ivm overstap medicijnen.

Jij dus ook nog niet gestart ambracia? Het goede nieuws is dat we al kunnem aftellen naar menstruatie en dan volgende cyclus kunnen we van start! :high5:

Wat een goed nieuws van de donor Sillenelle. Ik hoop dat jullie een leuke klik hebben en ervoor kunnen gaan. Zou hij ook contact willen met zijn donorkind als het mag lukken?

Dasilva, benieuwd naar je test morgen! En ik kan me zo goed voorstellen dat het niet meer zo onbezorgd is als voor je miskraam. Ik duim voor een mooie bolle buik eind van de zomer! En leuk, meer kans op een meisje. Hebben jullie een zoon of dochter? Wij hebben een zoontje, en man zou nu een meisje heel leuk vinden. Ikzelf heb niet echt een voorkeur.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar zit jij ergens in je cyclus Peer?

Volgens mij mis ik nu alsnog een aantal mensen waar ik nog niet op heb gereageerd. Sorry ladies, ik probeer alles bij te houden, maar ik ben wat traag met reageren. Hoe gaat het met de dames die recent een miskraam hebben gehad? Komt jullie cycus al weer op gang?
Alle reacties Link kopieren
Link gevonden!
https://www.avawomen.com/avaworld/fertility-calendar/
Alle reacties Link kopieren
Zebrastrepen schreef:
18-04-2020 12:01
Zo, eindelijk tijd om uitgebreider te reageren op iedereen.

bozz, allereerst bedankt voor het maken van de tabel, fijn overzichtelijk!
Heeft het bloeden doorgezet? Zou fijn zijn als je cyclus weer op gang komt na de mk!

jinger6 heb je je temperatuur nog gemeten en is ie nu gestegen? Of ben je gestopt met temperaturen? Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent en dan is het lastig dat je je vriend daar niet bij kan betrekken. Maar dan gooi je hier maar alles in de groep, daar zijn we voor! En misschien zijn ovulatietesten wel wat voor jou. Zoals bozz ook al zei kan je met temperaturen zien dat je op dat moment ovuleert (dip) of dat je ovulatie is geweest (stijging), maar dan ben je eigenlijk al te laat. Met ovulatietesten zie je de LH-piek, waarna je binnen 24-48 uur eisprong hebt. Dan ben je dus precies op tijd om je man te verleiden!

Er kwam laatst in een ander topic een link voorbij naar onderzoek naar het beste moment om zwanger te raken, dat was 1-2 dagen voor eisprong als ik me goed herinner. Ik zal proberen die link te vinden.

Spannend op de wachtbank Nb1990 en Apennootje! Hebben jullie het nog gezellig kunnen maken Apennootje? Ik hoop dat je klachten geen roet in het eten hebben gegooid! En toevallig dames, eisprong en NOD op dezelfde dag. Mijn eisprong is net 2-3 dagen geleden geweest, maar geen gebruik van gemaakt, ivm overstap medicijnen.

Jij dus ook nog niet gestart ambracia? Het goede nieuws is dat we al kunnem aftellen naar menstruatie en dan volgende cyclus kunnen we van start! :high5:

Wat een goed nieuws van de donor Sillenelle. Ik hoop dat jullie een leuke klik hebben en ervoor kunnen gaan. Zou hij ook contact willen met zijn donorkind als het mag lukken?

Dasilva, benieuwd naar je test morgen! En ik kan me zo goed voorstellen dat het niet meer zo onbezorgd is als voor je miskraam. Ik duim voor een mooie bolle buik eind van de zomer! En leuk, meer kans op een meisje. Hebben jullie een zoon of dochter? Wij hebben een zoontje, en man zou nu een meisje heel leuk vinden. Ikzelf heb niet echt een voorkeur.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar zit jij ergens in je cyclus Peer?

Volgens mij mis ik nu alsnog een aantal mensen waar ik nog niet op heb gereageerd. Sorry ladies, ik probeer alles bij te houden, maar ik ben wat traag met reageren. Hoe gaat het met de dames die recent een miskraam hebben gehad? Komt jullie cycus al weer op gang?
Wij hebben inderdaad het nog gezellig gemaakt voor de eisprong dus wie weet! :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik was het even aan het bijlezen op mijn telefoon. Dit lukte niet helemaal, dus maar even op de laptop gegaan. Ik ben 30 jaar, 2e kindje, NOD weet ik niet ivm de miskraam.
Van ons eerste kindje was ik in 2 maand zwanger geloof ik zo uit mijn hoofd, van de miskraam was ik ook ergens tussen de 2-3 maand zwanger. Nu even afwachten hoe alles verloopt. Er zijn veel dames die een miskraam hebben gehad. Fijn om wel het een en ander met elkaar te kunnen delen.

Wij gebruiken geen ovulatie testen. Een beetje op gevoel.
Dasilva, ik zie inderdaad een heel dun streepje. Ben benieuwd.

Sillenelle wat spannend dat je een donor hebt gevonden. Hopelijk is het een goed gesprek.

Ik merk ook wel dat ik het wat spannend vindt zo na de miskraam. het doet toch wat met je natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nog afvroeg zit er bij jullie ook nog verschil in afscheiding rond je ovulatie? Valt mij nooit heel erg op dat het anders is.
Nb1990 schreef:
18-04-2020 14:22
Wat ik me nog afvroeg zit er bij jullie ook nog verschil in afscheiding rond je ovulatie? Valt mij nooit heel erg op dat het anders is.


Ik heb duidelijk verschil in afscheiding. Week na menstruatie droog, dan een week oplopend van wittig naar doorweekt ondergoed met doorzichtig slijm en na mijn ovulatie weer droog. Paar dagen voor mijn menstruatie wit/bruinig en dan mijn menstruatie.

Een vriendin van mij bleek niet genoeg slijm te hebben rond de eisprong en kreeg daar iets voor van de huisarts. Je kan ook wat extra slijm opwekken door een orgasme te hebben voor eeeh penetratie :-$
Es1234 schreef:
18-04-2020 14:02
Hoi,

Ik was het even aan het bijlezen op mijn telefoon. Dit lukte niet helemaal, dus maar even op de laptop gegaan. Ik ben 30 jaar, 2e kindje, NOD weet ik niet ivm de miskraam.
Van ons eerste kindje was ik in 2 maand zwanger geloof ik zo uit mijn hoofd, van de miskraam was ik ook ergens tussen de 2-3 maand zwanger. Nu even afwachten hoe alles verloopt. Er zijn veel dames die een miskraam hebben gehad. Fijn om wel het een en ander met elkaar te kunnen delen.

Wij gebruiken geen ovulatie testen. Een beetje op gevoel.
Dasilva, ik zie inderdaad een heel dun streepje. Ben benieuwd.

Sillenelle wat spannend dat je een donor hebt gevonden. Hopelijk is het een goed gesprek.

Ik merk ook wel dat ik het wat spannend vindt zo na de miskraam. het doet toch wat met je natuurlijk.


Heb je al iets van een menstruatie gehad na de miskraam?
Alle reacties Link kopieren
Ja, duidelijk verschil in afscheiding. Heel glad ofzo.
Ik wil alleen maar een donor die openstaat voor contact(mocht de kleine dat wensen). Ik kijk al jaren naar Spoorloos/DNA Onbekend enz. Die struggle wil ik hem/haar besparen..
Spannend hoor hier, een aantal op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Nb1990 schreef:
18-04-2020 14:22
Wat ik me nog afvroeg zit er bij jullie ook nog verschil in afscheiding rond je ovulatie? Valt mij nooit heel erg op dat het anders is.
Ik merkte gisteren, een dag voor de eisprong dat ik veel slijmerige ( sorry tmi 😊) afscheiding had. Meestal is het bij mij rond de eisprong erg veel en verder vrij droog de rest vd cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Zebrastrepen schreef:
18-04-2020 12:01

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar zit jij ergens in je cyclus Peer?
Ik verwacht ergens volgende week m'n NOD. Maar heb geen idee eigenlijk. Vrijdag zal dag 28 zijn.

Snap dat het super spannend is DaSilva. Hopelijk snel een goede echo :heart:

Interessante link zebrastrepen!

Fijn dat je een donor hebt gevonden die iets dichterbij woont Sillenelle! Hopelijk klikt het.

Qua afscheiding heb ik nog nooit iets gemerkt. Maar ook nooit op gelet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dasilva Nee, ik heb nog geen menstruatie gehad, maar mijn miskraam was ook pas 6 april ongeveer. Dus verwacht dat het nog even gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Es1234 schreef:
18-04-2020 19:56
Dasilva Nee, ik heb nog geen menstruatie gehad, maar mijn miskraam was ook pas 6 april ongeveer. Dus verwacht dat het nog even gaat duren.
Kan ook best vlot gaan hoor ik werd op 14 februari gecurreteerd en op 5 maart diende mijn menstruatie zich aan. Weet niet of het nog verschil maakt dat er ook al 2 cytotec kuren aan vooraf waren gegaan.
Es1234 schreef:
18-04-2020 19:56
Dasilva Nee, ik heb nog geen menstruatie gehad, maar mijn miskraam was ook pas 6 april ongeveer. Dus verwacht dat het nog even gaat duren.

Oh sorry dat is nog veel te kort dag om al een menstruatie te hebben. Dat had ik niet begrepen.


Dit zet mij aan het denken :-? Want dit betekent dus dat we niet op de dag dat een ovulatietest het felst is moeten klussen maar de dag er voor. Want de kans om zwanger te worden is wel hoger dan maar de kans op een miskraam is ook hoger.


"This study, by the same authors as the previous one, found that the pregnancy rate is higher with ovulation-day sex, but the chemical pregnancy rate is also higher*. The best days from this study are two days before ovulation (30 percent chance of conception) and the day before ovulation (27.5 percent chance of conception)

*Why might the chances of chemical pregnancy be higher from sex on the day of ovulation? The authors of the study hypothesize that the difference is because the egg has aged by the time it’s fertilized if sperm are not introduced until ovulation day (because sperm must mature in the cervix for several hours before fertilization, a process called “capacitation”)."
Ik heb toch besloten het zonder topic te gaan doen. Het gaat mij wat te snel nog denk ik. Mag ik uit de tabel?

Welven succes jullie allemaal :heart:
@ Zebrastrepen, wat lief dat je zo interesse toont. Ja ik temperatuur elke dag.. gaat helaas sinds maandag alle kanten op, van hoog naar laag en omgekeerd. Geen peil op te trekken dus helaas. Ik ga sowieso aan de ovulatietesten, thanks voor je link die ga ik morgen even rustig bekijken. Heb gelukkig al wel wat meer rust gevonden. Blij dat ik mijn ei hier kwijt kan :)
Jij hebt al een kindje he? Lukte het destijds om snel zwanger te worden?

Iedereen een fijn weekend trouwens, geniet lekker (Als je vrij bent ;))
Zebrastrepen schreef:
18-04-2020 12:01
Zo, eindelijk tijd om uitgebreider te reageren op iedereen.

Jij dus ook nog niet gestart ambracia? Het goede nieuws is dat we al kunnen aftellen naar menstruatie en dan volgende cyclus kunnen we van start! :high5:
Hoi zebra! Wij idd ook nog niet gestart nee... ben allang blij dat het besluit genomen is om ervoor te gaan, en heb ook echt het gevoel dat ik deze maand nog wel kan wachten. Om aan het idee te wennen ook :) En omdat het me echt zoveel beter uit zou komen niet rond de jaarwisseling te bevallen (ivm werk ook). Maar goed, als het volgend jaar deze tijd nog niet gelukt is sta ik er zeker weten weer heel anders in.
Índerdaad lekker aftellen nu en volgende maand van start!

Ik moet ook nog even alle namen en verhalen leren kennen hoor! Maar leef met iedereen mee :) Ben heel benieuwd DaSilva of je testen gaan oplopen! Heb je er zelf een goed gevoel bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven