Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leentje: mijn moeder is begin dit jaar na een lange ziekte overleden. Ik kom nogal uit een apart gezin en dat maakt de situatie nog een stukje moeilijker. Ik voel me gewoon al 2,5 jaar met periodes heel slecht. En nu ik in de rouw ben, ben ik een stuk minder weerbaar. Dingen worden me snel te veel, vooral als het mentaal veel van me eist. De eerste weken van de vorige zwangerschap vond ik vorige keer mentaal veel vergen, ik vond de misselijkheid echt verschrikkelijk. Die reactie heeft ook met mijn verleden te maken. Eigenlijk iedere week voor mijn NOD vliegt het me allemaal enorm aan en denk ik: hoe ga ik dit allemaal voor elkaar krijgen. Iedere keer als ik ongesteld word, ben ik opgelucht en teleurgesteld tegelijk. Al met al, kan ik gewoon niet zo veel hebben en verdragen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
tinkeltje nu kan ik waar we het de vorige keer over hadden iets beter plaatsen. en nu snap ik je andere berichten ook beter. logisch dat je door het rouwen een stuk minder weerbaar bent. heeft ook echt tijd nodig. heeft je omgeving daar ook wel begrip voor? alleen al het proberen om zwanger te raken is een achtbaan aan emoties, dan komt de rest waar je mee zit ook nog eens bij. ik snap het. mocht je zwanger raken, zullen de hormonen het er niet makkelijker op maken voor je. probeer daar wel op voorbereid te zijn. goed naar jezelf en je eigen lichaam luisteren, jezelf tijd gunnen en wees ook vooral niet te hard voor jezelf. het was nog nooit zo donker of het werd weer licht :heart:
Alle reacties Link kopieren
Haha Leentje, nu al zo last van je hormonen, dat wordt nog wat ;-) Als mensen vragen of het gepland was word ik ook altijd een beetje boos. Maar die vraag heb ik ook al gehad, van mijn eigen vader zelfs. Terwijl we 13 jaar gelukkig samen zijn en een dochter hebben van 2, het kan niet als een verrassing zijn gekomen.

Moniek, ik moet toch vaak om jou lachen :proud: Het is heel normaal om verstopt te raken in het begin van de zwangerschap, dat zal straks weer afnemen. Bij mij zat er deze week 6 dagen tussen. Mijn tips: geen bananen eten, neem een tijdschrift of boek mee en neem er echt de tijd voor. En zodra je ook maar een klein beetje drang voelt naar de wc gaan. Niets forceren, laat je darmen zelf het werk doen. Als ik mijn multivitamine slik heb ik meer last van verstopping, ik denk vanwege de ijzer die erin zit. Verder misschien bonen en pruimen eten en het schijnt te helpen als je knieën iets hoger zitten dan je billen (dus krukje onder je voeten of een stapel boeken ofzo).

Tinkeltje, ik duim voor je morgen. En ook als je wel zwanger bent komt het goed hoor, echt waar :hug: De vorige zwangerschap ben ik heel erg misselijk geweest tot het einde en dit keer valt het me alles mee. Dat zegt dus niet zoveel.

Ik heb vanochtend weer het hartje horen kloppen en ben vandaag 13 weken, dus het eerste trimester zit erop. Ik merk dat ik nu pas begin met 'genieten' en plannen.
Alle reacties Link kopieren
Soo wat is er veel gescbreven. Ik lees op m'n telefoon en ga proberen op iedereen te reageren.

Moniek wat een opluchting dat alles goed was weer op de echo. Dat de kleine frummel 't goed doet en de baarmoeder verder schoon is.

Leentje hahah ik herken 't wel. Ik merk 't ook heel snel aan m'n humeur die hormonen. M'n vriend zei ook steeds van nou je hoedt niet te testen want we weten al dat je zwanger bent.
Die opmerkingen kan ik ook zo kwaad om worden. Mensen denken soms niet goed na.

Tinkeltje.. Ik duim voor je!! Wat moeilijk dat je al zo lang niet goed in je vel zit.

Lbtwee jeetje een burn out? Dat zou echt super naar zijn. Goed dat je naar de huisarts gaat. Fijn als je hulp krijgt om je weer beter te gaan voelen.

Wat bijzonder fiona dat je het eerste trimester al voorbij bent. Fijn dat alles goed gaat.

Als ik bedenk dat ik dan nu ongeveer 19 weken zwanger zou zijn als de eerste keer goed was gegaan, dan maakt me dat wel weer verdrietig.
Wat zal ik straks ontzettend dankbaar zijn als ik zwanger ben en het gaat een keertje goed. Hopelijk is dat snel.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
04-12-2018 18:37
Pavo: ik heb de ronde op 6 gezet, klopt dat?
Klopt.. En ik ben best verdrietig nu ik dat zo zie. Wat monkey net ook zegt, had al zoveel weken zwanger kunnen zijn als het meteen goed was gegaan. Ondertussen tikken de maanden door en worden er een hoop mensen zwanger (bedoel niet perse hier hoor). Ik gun het iedereen en ben ook blij voor iedereen, maar ik wil ook zo graag :cry:. Merk dat ik er veel meer moeite mee heb dan de vorige keer.

En uiteindelijk zijn we 'pas' een half jaar bezig, dus voelt het weer heel erg als klagen mja kan mijn gevoel daarin nog even niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Je verwoord echt precies wat ik net tegen m'n vriend zei pavo. Dat het me ontzettend zwaar valt allemaal. Heb voor m'n zoontje ook 2 miskramen gehad maar heb het idee dat ik het er nu veel zwaarder mee heb. Als iemand zwanger is dan ben ik natuurlijk heel blij voor diegene maar ik wil zelf vooral ook. En ik denk pavo dat als je een miskraam hebt meegemaakt alles nog een grotere lading krijgt. Als je zwanger bent heb je ook vooral heel veel zorgen of het nu wel goed zal gaan. Heel moeilijk is dat. Je hebt er geen controle over.
Hopelijk snel allemaal een goede plakker voor ons dames :heart:
Alle reacties Link kopieren
En fijn pavo dat het bloeden wat minder wordt. Hopelijk snel weer een eisprong! Op naar een dikke vette plakker
Alle reacties Link kopieren
Ach Monkey en Pavo: het lijkt me zo lastig dat je dan de hoop gehad hebt en dat het dan niet goed gaat en dan ook nog vaker. Het had gewoon anders kunnen zijn. :hug:

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me echt goed. Het blijft gewoon heel ingewikkeld. Ik kan er eigenlijk met niemand over praten in mijn omgeving en dat vind ik heel moeilijk. Ik voel me heel eenzaam vaak. Vandaar ook de therapie om te leren om er op een andere manier mee om te gaan en ook om de ellende van afgelopen jaren te verwerken. Ik ben er nu 1 keer geweest, maar het helpt me wel enorm.

Wat betreft de misselijkheid heb ik met de huisarts al afgesproken dat ik medicijnen mag hebben, ook hoefde ik niet te spugen vorige keer. En wat betreft hormonen: ik voelde me juist top tijdens de zwangerschap. Ik heb echt geen enkele boze uitval gehad tijdens de zwangerschap. En ik ben niet de enige die dag vind, mijn man ook, haha!
Alle reacties Link kopieren
@fiona inderdaad je wordt er echt een beetje boos om he. maar ik denk maar zo sommige mensen zijn nou eenmaal niet wijzer. wat goed om te lezen dat je het hartje hebt zien kloppen en dat alles goed is! eerste trimester voorbij dat is altijd een hele opluchting! super fijn voor je!!

@monkey tja die hormonen en het humeur zijn soms al een verschijnsel op zich he hahaha! toen ik net de test had gedaan vroeg ik aan mijn man dacht jij ook dat het raak zou zijn? ja zeker zei tie....ik zeg zeker omdat ik zulke zere tieten heb? zegt tie nee om je kut humeur haha :biggrin:

monkey en pavo, ik vind het echt heel erg voor jullie. zit jullie berichtjes te lezen en ik denk shit wat moet dat zwaar zijn. ik hoop echt voor jullie dat het heeeeel snel weer de positieve kant op gaat en jullie ook mogen gaan genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden. Het is best een emotionele rollercoaster. Hoop angst en blijdschap. Maarja we wachten weeer geduldig af. Soort van haha

Tinkeltje wat is dat ontzettend zwaar dat je het er met niemand over kan hebben in jouw omgeving. Als je het van je af kan praten dan kan je in ieder geval je emoties luchten en kropt het niet allemaal op. Fijn dat de psych wel een positief effect heeft. Wanneer is je volgrnde afspraak?
Al getest deze ochtend?

Hahahah leentje echt erg ja. Herkenbaar. Ik ook wel echt prikkelbaar met die hormonen. Ook nu zonder de pil al verschil. Als ik aan de pil zit ben ik wat vlakker. Vind ik wel prettig
Alle reacties Link kopieren
Heb vanmorgen getest en het was negatief. Ik had het eigenlijk wel verwacht. Ik ben toch echt wel opgelucht. Ik vond deze maand ook vervelend om zwanger te zijn ivm de kerstdagen en het nog geheim willen houden. Er zijn zoveel verplichtingen in december, die ik niet makkelijk af kan zeggen vanwege misselijkheid. Na december is dat allemaal voorbij en kan ik gewoon lekker in mijn eentje misselijk zitten zijn op de bank.
Nu maar gewoon mijn menstruatie afwachten. Ik denk dat die vandaag of morgen wel komt.

Monkey: ik heb wekelijks gesprekken. Ik ga vandaag weer.
Alle reacties Link kopieren
Jammer tinkeltje maar ook fijn als je tegen deze maand op zag. Vanaf januari met volle moed er tegen aan.
Fijn dat het wekelijks is. Succes vandaag
Alle reacties Link kopieren
Jammer tinkeltje maar idd met die feestdagen een stuk makkelijker. Zo heb ik er ook maar over gedacht deze maand 😁. En fijn dat je wekelijks lekker kunt luchten over hoe je je voelt! Je mentale belastbaarheid is zooo belangrijk voor je verdere humeur en fysieke gezondheid!

Wauw Fiona 13nweken alweer. Wat lekker dat je nu kunt gaan genieten en plannen!!

Pavo en monkey: ondanks dat ik er geen ervaring mee heb kan ik me wel voorstellen dat het na miskramen allemaal nog zwaarder weegt. Je bent er dan toch allemaal ook veel meer mee bezig, en dan ook die onzekerheid nog... Heftig. Dikke knuffels voor jullie!

Leentje: lekker hoor die hormonen 😉 fijn dat je er ook een beetje om kunt lachen.. 'geniet' er maar van!!

Moniek, bij mij werkt koffie altijd erg goed maar dat wil je wss geen liters drinken als je zwanger bent, haha. Maar vooral niet forceren, aambeien komen veel voor bij zwangere vrouwen, ook door de druk op de anus van het gewicht van de baarmoeder!

Ik ga vanmiddag naar de huisarts. Ben benieuwd wat hij zegt over mijn burnout achtige klachten....
Thanks voor jullie lieve berichten, 😘
Alle reacties Link kopieren
@tinkeltje even offtopic: wat doe je nu voor werk dan? Heb je je omgeschoold?

@leentje haha heerlijk vermakelijk voor ons, dat korte lontje van jou 🤭🤭. Maar wat stom van die mensen die vragen of het een 'ongelukje' was!!! Zeer onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
@Pavo, fijn dat je dat met je familie kan delen. Ik vind het ook wel raar dat je zou moeten wachten met vertellen tot 3 maanden, want als het mis is, kun je het ook niet echt delen met mensen.
@Moniek, idd een opluchting dat alles schoon is! Fijn om te weten dat alles goed is met jullie kleintje! Haha en dat het de 4e echo is.... boeiend haha! Ik las je vraag over je stoelgang. Ik heb standaard problemen om naar de wc te gaan. Ik moet bijna altijd maar 1x per 3 of 4 dagen. Ik heb van de huisarts ook van die zakjes gekregen waar Leentje het over heeft. Of het hetzelfde merk is weet ik niet, want ik zit nu op mijn werk haha. Maar die zakjes helpen wel aardig. Als je het maar niet ophoudt. Dat heb ik een keer gedaan tijdens een vakantie, en toen kreeg ik een clysma. Dat was echt hel ;-)
@LBtwee, shit zeg... een burnout is niet mis. Het gaat dan al veel te lange tijd mis op je werk ja..
@Leentje, wat een domme vraag zeg. Als je nou 18 was geweest, dan snap ik dat mensen vragen of het een ongelukje was. Maar niet aan iemand met een jong gezin.
@Fiona, 13 weken alweer! Super! Nu lekker genieten!
@Pavo, ik vind het een hele logische reactie hoor.. ik zie om mij heen ineens ook overal mensen met kinderwagens lijkt het wel. Ik let er gewoon meer op. En in mijn omgeving zijn er ook een paar net zwanger. Je klaagt helemaal niet hoor, ik vind jouw gedachten helemaal niet gek. Ik zou zelf ook zo zijn. Je kan hier gewoon open en eerlijk over je gevoel praten, dus voel je vooral niet schuldig!
@Tinkeltje, heb je wel eens EMDR therapie gedaan? Dat schijnt echt enorm te helpen. Is dat nog iets voor jou? Ik heb er over gelezen en de resultaten zijn heel positief volgens de onderzoeken.

Ik had al wel verwacht dat ik ongesteld zou zijn. Ik zit nu op dag 32. Mijn eisprong wordt wel steeds later, heeft het daar mee te maken?

In september had ik een cyclus 27 dagen en was mijn eisprong op dag 19. In oktober was mijn cyclus 30 dagen en was mijn eisprong op dag 21. En nu in de ronde van november zit ik inmiddels al op dag 32 en was mijn eisprong op dag 22. Dus ik denk dat mijn NOD verschoven is vanwege een late eisprong. Of maakt dat niets uit? Mijn NOD was 3 december maar ben nog steeds niet ongesteld, maar de test die ik gedaan heb 3 december was negatief. Ik wacht gewoon nog een paar dagen. Wie weet komt het nu elk moment. Ik had vorige week wel wat lichte buik'krampen', maar eigenlijk voelt het nu wel weer rustig.

Oke misschien een beetje een domme vraag... maar: Ik heb een eisprong gehad volgens de test, dus het kan dan niet zo zijn dat ik deze maand een keer niet ongesteld wordt toch? Dat is alleen als je geen eisprong hebt gehad heb ik gelezen? Ik zag dat het in het begin na jarenlang pilgebruik een beetje van slag kan zijn, maar ik heb nog niet gehad dat mijn lijf van slag was... Ik hoop niet dat mijn cyclus standaard langer gaat duren want dan duurt het dus ook weer een week langer voor we het weer kunnen proberen.

O trouwens, mijn vriend is 40 geworden, dus kan iemand het schema aanpassen naar leeftijd 33/40 Thanks :D
Alle reacties Link kopieren
Lotus je nod verschuift idd wel degelijk als je eisprong verschuift. Wanneer je eisprong is geweest is je nod eigenlijk pas 14 dagen later (dat verschilt wel per persoon deze fase maar 14 dagen is gemiddeld geloof ik) dus als je dag 22 je eisprong hebt gehad dan is pas dag 36 je nod eigenlijk. Dus misschien ben je wel zwanger maar maak je nog geen hcg aan. Welke datum heb je dan je eisprong gehad?
Alle reacties Link kopieren
Lbtwee: succes bij de huisarts. Ik hoop dat er wat aan hebt. Ik ben in 2006 afgestudeerd als fysio en er was toen heel weinig werk (nu nog minder begreep ik). Ik ben toen in administratief werk terecht gekomen en later ben ik een nieuwe HBO studie gaan doen en ik 2016 afgestudeerd. Ik houd liever voor me wat ik doe. Maar het is iets heel anders. Ik heb nog wel een half jaar als fysio gewerkt, maar het paste totaal niet bij mij.

Lotus: gemiddeld is je nod inderdaad 14 dagen na de eisprong.
Ik heb nog nooit reden gehad voor EMDR, want dat is voor trauma verwerking. Ik heb er toevallig vorige week wel aan gedacht voor de angst voor de misselijkheid. Maar ik doe nu dit, dus dat vind ik wel even genoeg.
Alle reacties Link kopieren
@tinkeltje thanks voor je uitleg, snap dat je het liever voor je houd.
Stoer dat je een nieuwe studie bent gaan doen!

@lotus dat gemiddelde is idd vet klote, want als je van 14 dagen uitgaat en je komt dan op 16 uit, heb je dus al 2 dagen speling zeg maar..

Das ook de reden dat ik vrij vroeg begin met die ovulatietesten, mijn cyclus varieert dus tussen de 27 en 33 dagen of zo. En tja wanneer is de 1e dag, als je helder bloed ziet of als je afscheiding lichtroze wordt? Hetzelfde geldt voor de laatste dag..lastig hoor.
Je NOD verschuift dan volgens mij wel wat idd als je eisprong ook later is en je cyclus langer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie bericht. Maar de rondes hiervoor zaten er maar 8 en 9 dagen tussen mijn eisprong en de dag dat ik ongesteld werd. Als ik er op let, voel ik wel wat in mijn buik.. ik kan het alleen niet plaatsen. Alsof er een warm gevoel zit met lichte kramp. Ik heb een tampon in maar die is elke keer nog helemaal schoon. Best irritant dat wachten eigenlijk. Monkey, mijn eisprong was 25 november, op dag 22.

@Tinkeltje, je vertelde dat je moeder is overleden en dat je uit een moeilijk gezin komt. Ik bedoelde dat het misschien daar voor kon helpen en dat je wellicht daardoor ook onbewust wat meer rust krijgt, in deze periode.

@LBtwee, ja das idd lastig wanneer je moet rekenen. Ik gebruik tampons dus ik zie het heel duidelijk wanneer het bij mij dag 1 is. Ik reken al zodra ik een verkleuring zie. Meestal is bij mij op dag 1 ook echt de dag dat ik meteen helder bloed zie.

He balen van die lange cyclus. Ik wil helemaal niet in de 30 dagen zitten haha. Ik vond die 27 dagen net zo netjes en dan loopt het ineens helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Een tampon in kan je idd wel helpen, maar niet te vroeg doen hoor! Dat is niet helemaal goed voor het klimaat daar onder volgens mij;-) ik doe het ook wel eens als ik denk ongesteld te worden. Beetje bruin zit er dan wel aan en ik tel die dag dan ook maar gewoon mee. Maar als ik geen tampons zou gebruiken, zou ik dat bruine niet zien denk ik!!

Idd lastig ja die lange cyclus... denk je over tijd te zijn, heb je gewoon een aantal dagen extra voor je ongesteld wordt...
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan dan zo'n tampon ziekte krijgen toch? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik die dingen ook 's nachts in heb.
Ik heb net voor de zekerheid toch maar 2 testen gehaald. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben doe ik er weer 1. Deze is '6 dagen voor de uitgerekende menstruatie'. Nou... dat klinkt wel alsof ie precies is! Misschien ben ik dan wel ongesteld.. maar als ik het nog niet ben, en de test is negatief, dan ben ik dus gewoon echt niet zwanger en weet ik echt niet meer wanneer mijn NOD er aan komt.

Ik zei gisteren tegen mijn vriend op welke dag ik al zat maar hij reageerde een beetje suf. Hij zei 'ja dat was de vorige keer ook en toen was er ook niks'. Hij was toen namelijk heel enthousiast en toen was het zo'n domper dus ik denk dat hij daarom nu een beetje matig reageerde. To be continued vanaf deze kant dus
Alle reacties Link kopieren
@Lotus, ik sliep ook altijd met een tampon hoor. Ik draag ondergoed waar geen maandverband in past, en bovendien vind ik dat echt vreselijk zitten! Verschoon hem altijd nog vlak voor ik ga slapen en direct als ik wakker wordt. Heb wat dat betreft daar nooit echt last van gehad. Ik ga duimen voor je!! Ik zou trouwens wel even in de gaten houden hoe lang de fase na je eisprong is. Als die namelijk te kort is, dan kan je baarmoederslijm niet dik genoeg worden voor een eventuele innesteling.

@Monkey & Pavo, ik kan me heel goed inbeelden hoe jullie je voelen. Is ook niet niks wat er allemaal gebeurd! En voor je gevoel duurt het al zo lang tot het raak is, en dan is het raak en gaat het niet goed. Mensen om je heen worden zwanger, hier op het forum lees je allemaal berichtjes van positieve echo’s terwijl je zelf alleen maar negatieve echo’s heb (als het al zover mag komen). Ik snap jullie echt heel goed! En jullie mogen lekker klagen hoor! Tis niet niks wat jullie mee maken. En als jullie even lekker willen mokken over dat alles kut is, zwangeren zijn kut, zwanger worden is kut, iedereen is kut, moet je dat gewoon lekker doen!! Is geen enkel probleem en hebben we denk ik allemaal wel begrip voor! Soms heb je gewoon even die momentjes en die neemt niemand jullie kwalijk :heart: :hug:

@Lbtwee, volgens mij is de eerste echte dag van je ongesteldheid wanneer je helderrood bloed verliest. En je laatste dag dus de laatste dag dat je helder rood bloedverliest. Bruin telt dus geloof ik niet mee.

@fiona jeetje 13 weken alweer! Tijd gaat hard!! Fijn dat je het eerste trimester uit bent!

Ik heb net de intake bij de VK gehad. Jeetje wat een info haha. Maar wat ik dus niet wist, en ook nooit ergens heb gelezen is dat je rood vlees wel degelijk mag eten. Maar alleen als het MINIMAAL 2 DAGEN ingevroren is geweest. Dan zijn al die bacteriën morsdood. :cheer: :cheer:

En over de obstipatie, veel drinken.. Ehh ja dat wist ik al maar ik ben geen drinker, dus dat wordt een heeeeele uitdaging!! Ga nu maar even yakult halen.. 🤢
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een berichten hier! Wat vervelend he, die onzekerheid over je cyclus en dat broek loeren? Ik herken me er helemaal in!

De afspraak voor ons is verzet naar dinsdag 18 december. Nog een paar dagen langer wachten voor dat we weten wat het wordt dus. Gelukkig zitten we dan wel bij de goede arts die we de afgelopen keer ook hadden. Dat is wel fijn want dat was gewoon een heel prettig gesprek.

Verder heb ik zaterdag of zondag mijn eisprong gehad (ik had weer geen smiley maar wel oplopende streepjes). Ik voel nu van alles in mijn buik. Een beetje een trekkend gevoel rondom de baarmoeder. Heb ik nog niet eerder gehad. Wil natuurlijk niet te veel hoop hebben, maar het is wel opvallend.

En pavo & monkey, nog een keer een hele dikke knuffel voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
@moniek JAAAAA ROSBIEF!! hahah! Wat fijn dat dat wel mag! Zou filet american dan ook mogen ;-)? Wel fijn om te weten zeg!

En idd wat jij ook zegt, als alles effe kut is mag dat gewoon gezegd worden!!! Daarvoor zijn we hier. En iedereen vindt alles wel een keer kut! Althans, ik wel.

En Yakult, gatver, lijkt me echt super vies.

Ik draag ook altijd tampons hoor, ik vind maandverband ook heeelemaal niks. Denk dat ik dat 1x gebruikt heb in mijn hele leven. Mij niet gezien! Gatver die plakrandjes die dan aan de binnenkant van je benen vastplakken.. haha!
Ik verschoon tampons ook echt heul regelmatig, en idd net voor het slapen gaan en vlak nadat ik wakker wordt. Nadeel van vaak verwisselen is dat je er zo'n droge doos van krijgt. haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind maandverband ook echt ranzig :-? Gebruik ook altijd tampons. Heb nu sinds een maand of twee a drie nieuwe voor de nacht van OB. Die zijn daar speciaal voor, werken super en ik ga er maar vanuit dat ze daar over nagedacht hebben dat ze dan zonder gevaar 8 uren kunnen blijven zitten toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven