Zwanger worden vanaf december 2019 *nieuw*

17-01-2020 10:40 748 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee!


NaamLeeftijd# KindNOD / zwangerBijzonderheden
Selene321....
Suusy31107-01
Snunnie29118-01
Gelukszoeker31105-02
Wishfulthinking36126-02
Sneeuwwitje32207-02
Luikje32107-02
HartjeJynx24123-01
Elisabert352..
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie9128112-02PCOS
ASP?2..
Vosje198732109-01
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)
anoniem_63ad89762d6fc wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:40
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Windgong wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En een meisje wat leuk! Wanneer ben je uitgerekend? Mijn hoogzwangere hoofd kan niet zo goed meer rekenen.....

Sneeuwwitje ow wat ga jij ook hard! Volgende week al jeetje ik ben wel een beetje jaloers! En hoe fijn dat je je beter voelt! Succes nog even dan, laten weten als de baby er is hé?

hier zijn de laatste loodjes erg zwaar vooral mentaal merk ik. Doordat ik medisch was leek het erop dat ik met 38 weken ingeleid zou worden. Nu ik niet meer medisch ben kan ik gewoon doorlopen tot week 41. Het besef kwam afgelopen weekend dat ik dan ineens nog 3 weken moet i.p.v nu ongeveer een baby bij me te hebben..... ik vind het lastig omdat ik slecht slaap en ook echt wel klaar ben met de diabetes en alles daar omheen. Gelukkig hebben we een lieve verloskundige en volgende week gaan we kijken hoe ik me voel en een plan maken, dat is in ieder geval een fijn vooruitzicht en een hou vast.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje: Oh wat spannend!! Bijna zover.

Snunnie: Ja ik snap dat het erin hakt. Je denkt af te tellen en dan draait iemand teller omhoog. Zou duidelijk je gevoel aangeven en mss aandringen op strippen??

En ben eind mei uitgerekend!

Doordat de tabel is gereset weet ik niet meer zo goed wie wanneer is uitgerekend en van jongen of meisje. Stom.
..
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een meisje, 30 januari uitgerekend.
Ik heb afgelopen maandag ook aangegeven het erg pittig te vinden. Komende maandag hebben we daarom ook een gesprek over inleiden/strippen. Ik hoop dat ze wil kijken of ik dan ontsluiting heb en eventueel wil strippen als dat zo is...... of dat de kleine meid gewoon zelf komt deze week, dat is nog mooier!

Eind mei! Mooie maand :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je heel goed Snunnie, die laatste loodjes zijn zo zwaar en als je dan ineens zoveel weken verder "moet" dan je in je gedachten had.... Sterkte! Maar het is wel heel fijn dat je weer terug bent bij je verloskundige, ik ben al super vaak in het ziekenhuis geweest inmiddels en elke keer weer iemand anders. Is ook niet prettig.

Ben jij al een beetje aan het shoppen Windgong?

Hoe gaat het met de andere dames?

Hier waarschijnlijk het laatste weekend zonder baby. Probeer nu even extra te genieten van de rust en de tijd met zoon. Maar die heeft ook al wel door dat ik minder kan en trekt erg naar papa. Ook wel lief om te zien!
Hey meiden,

Té lang niet hier geweest. Inmiddels alweer meer dan 36 weken zwanger, net met verlof en niet meer zo hard aan het sporten. 😉 Dat komt vooral doordat ik toch wel wat bekkenklachten krijg als ik teveel doe, vooral maandag last van gehad toen ik én ineens naar mijn zoontje moest springen op straat (hij klom ineens op een fiets die daardoor dreigde om te vallen :nooo: ) en daarna wat te ver wandelen met het lekkere weer). Maar met gisteren minder doen en online zwangerschapsyoga ging het wel weer.

Hoe gaat het met jullie? Zo te zien zijn er veel meiden echt bijna uitgerekend, of niet?

Ik heb trouwens ook nog wel een vraagje voor advies: hoe doen jullie het qua voedingsbeha’s bestellen als jullie bv willen geven? Normaal gesproken zou ik nu naar de winkel gaan om te passen, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Als ik nu meet, kom ik uit op 85A. Maar ik lees dat je omtrek na de bevalling wel weer slinkt, maar de cup soms groter wordt door stuwing enzo. Dus nu zit ik te twijfelen of ik 80/85B moet kopen?

Via via heb ik wel een aantal tweedehandsbh’s gehad en daarvan zit er één heel goed. Maar daarvan kan ik niet meer zien wat de maat was.... Ik gok 85B, want mijn omtrek is nu 85 cm. ik heb er ook twee in 85C gehad en die zijn echt te groot qua cup.

Iemand advies op basis van eerdere ervaringen? Of ‘gewoon’ meerdere maten bestellen en die uitproberen? En dan nu al of liever bij 38/39 weken?
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is er. Had een super snelle bevalling en alles is goed gegaan. Mijn eigen verloskundige was er bij (ben in het ziekenhuis bevallen) en wat een heldin is dat. Die heeft me er zo goed doorheen gepraat. Ga nog even bedenken wat ik voor liefs voor haar kan kopen om te bedanken.

Nu genieten van ons nieuwe kleintje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier is 27-1 onze lieve dochter geboren na een pittige bevalling. Gister als kraamcadeau een half litertje bloed gekregen en knap nu eindelijk zelf op. Onze kleine meid doet het gelukkig heel goed!
Mogen misschien vanmiddag en anders sowieso morgen naar huis! :heart:
Wat leuk, van harte sneeuwwitje met jullie zoon en snunnie met jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Sneeuwwitje en Snunnie :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden/mama's,

Ik ben hier een tijd niet actief geweest om even wat afstand te nemen van het alleen maar bezig zijn met zwanger worden. Ik ben zo ontzettend blij voor jullie dat jullie (bijna) allemaal al jullie prachtige kindjes in de armen kunnen houden. Het is jullie zo gegund :love:

Ook zo lief dat jullie nog aan mij denken en naar mij gevraagd hebben. Helaas staan man en ik nog steeds met lege handen. Voordat ze IUI gaan/mogen doen volgens het protocol zijn we waarschijnlijk nog wel een jaar verder. Het voelt echt als stilstaan. Gelukkig hebben we in maart weer een gesprek met de fertiliteitsarts om te kijken hoe verder.

Maar voor nu, vertel eens hoe het gaat met jullie en jullie mooie kindjes!

En Windgong hoe verloopt jouw zwangerschap? Ik hoop goed!
Alle reacties Link kopieren
Selene ik vind het niet meer dan logisch.. ik kan me niet voorstellen hoe lastig het moet zijn alles te lezen als het bij jezelf nog steeds niet wilt lukken... toch hoop ik voor jullie dat er in de toekomst een mooie baby komt.

Hier is de kleine meid alweer een maand oud. Ze doet het goed en groeit als kool!
Nog een (heeeeeeeel) late update van mijn kant: ik ben begin februari bevallen van een mooie dochter! Ze was 2,5 week te vroeg, dus het was wel even schrikken, moet ik zeggen. Het begon in de nacht met gebroken vliezen waarvan ik niet wist of het echt gebroken vliezen waren of heel veel afscheiding. Geen echte weeën en overdag zelfs nog veel dingen gedaan. Bijvoorbeeld haken gekocht voor in de box zodat de box weer hoger kon dan de allerlaagste stand. Die dingen bleken we bij een verhuizing weg te hebben gegooid. :facepalm: Dus in allerijl click and collect gedaan bij de bouwmarkt voor meerdere van die haken, met verschillende diameters, want ja, lockdown en je kan niet zomaar ruilen.

Maar stiekem dacht ik al wel dat het gebroken vliezen waren, vandaar ook wel al deze activiteit om de box op orde te hebben voor een baby.... Dat werd aan het einde van de dag bevestigd door de verloskundige. ‘S avonds begonnen de weeën en de dag erna ben ik in het ziekenhuis bevallen van onze dochter.

We moesten in de kraamweek nog wel een nachtje terug omdat haar bilirubine iets te hoog was en ze onder de lamp moest, maar nu is dat weer helemaal goed. Echt genieten zo thuis, en mijn vrouw is gelukkig zes weken vrij met het nieuwe partnerverlof, dus dat maakt het een stuk relaxter met ook een peuter thuis!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd sportygirl! Lekker genieten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh in mn hoofd had ik allang gereageerd!

Snunnie: Gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat je niet de 40 weken hebt aangetikt, maar kan me zo voorstellen dat die laatste dagen eeuwig duurden. Hopelijk ben je weer beetje hersteld en aan het genieten.

Sneeuwwitje: Ook gefeliciteerd met al je mannen! Fijn dat de bevalling soepel ging. Ik heb niet echt veel geshopt. Wat zakken kleertjes van marktplaats maar verder heb ik alles van zoon nog.

Sporty: Geen advies voor de Bhs. Ik heb grote maat en die groeien niet zo met stuwing. Gefeliciteerd met jullie dochter! Ze wilde gewoon wat sneller bij het gezin zijn. ;)

Selene: Zag jouw eigen topic. Is het gesprek met de arts naar wens gegaan? Is er een plan?

Hier ondertussen 3e trimester. Merk dat ik niet zo goed in mn vel zit. Geniet van bewegingen in mn buik maar verder heb ik veel het idee dat ik het niet goed doe. Niet goed op mn werk. Te weinig energie voor zoon. Te weinig genieten van zwangerschap. Coronamoe. Ben dus aan het bedenken of ik terug ga naar minder uren of niet. Misschien dat dat helpt.
..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen?
Hier wordt ze deze week alweer 12 weken oud en mijn laatste week verlof gaat in! Verder hebben we een blije en tevreden baby. Mooi om te zien hoe snel ze dingen leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest toevallig gisteren aan Windgong denken; hoe gaat het met jou?

En Selene, hoe is jullie gesprek gegaan met de arts?

Snunnie: gaat het hard hè, hier is zoon deze week ook 12 weken. Jij werkt ook in het onderwijs toch? Krijg je de vakanties er niet bij? Ik moet namelijk pas half mei weer beginnen (heb nog een paar extra dagen opgenomen zodat we nog even een midweekje op vakantie kunnen).

Zoon doet het trouwens heel goed, tevreden kereltje. Hij slaapt ‘s nachts ook goed, meestal 1 voeding per nacht. Ik geef deels kunstvoeding en deels afgekolfde borstvoeding (en als het uitkomt goed ik live). Volgende week eerste vaccinatie 😢 en wennen op de opvang. Allemaal spannende dingen. Merk wel dat het scheelt dat het de tweede is, toch minder onzeker over dingen en je weet ook beter hoe alles gaat (bv op het consultatiebureau).
Aan de ene kant vind ik het zo snel gaan en zo jammer dat het echte newborn eraf is, maar aan de andere kant ben ik zo benieuwd wat voor karakter hij gaat krijgen en of hij net zo’n kletskous wordt als z’n grote broer 😂

Hoe gaat het met alle andere dames en de baby’s?
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje het gaat heel hard. Maar ik moet ook zeggen dat ik wel zin heb om weer even een andere omgeving te hebben en andere mensen te spreken.
Ik zit niet in het onderwijs, ik zit in de zorg dus vakanties tellen hier helaas niet mee ;-)
Hier krijgt ze volgende week ook prikjes, maar mijn man gaat mee ik moet werken. Ben benieuwd hoe ze erop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de rest nog even bijlezen, maar ik zie dat Windgong rond deze tijd uitgerekend is. Hoe gaat het met je Windgong? Hopelijk heb je snel jullie mooie kindje in de armen! :heart:

Ik zal morgen even de rest bijlezen en reageren. Hoop dat het jullie allemaal goed gaat meiden! :-D
Alle reacties Link kopieren
@ Snunnie: Hoe gaat het bij jullie? En de combinatie met werk? Is het met de prikjes goed gegaan, of heeft ze er veel last van gehad?

@ Sneeuwwitje: ik zie dat jij ook net weer begonnen bent met werk. Is het goed te doen? Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

@ sportygirl: nog gefeliciteerd met jullie kindje! Zo fijn dat dat partnerverlof er nu is. Kun je samen genieten en elkaar ondersteunen. Hoe gaat het met jullie kleine?

@ windgong: ik las in een ander topic dat je inmiddels bent bevallen, gefeliciteerd met de kleine! :heart:

Het is bij ons heel snel gegaan na het gesprek. Ik mocht meteen beginnen met medicatie en we hebben inmiddels 3 IUI's gehad. Met als resultaat... niets. Wel veel hoofdpijn en vermoeidheid, dat dan wel weer :facepalm: en oja.. voor het eerst ook echt wat stemmingswisselingen :thunder: Ik ben normaal stabiel en rustig, dus dat was wel even een aparte ervaring zegmaar ;) We mochten van onze arts al meteen door naar IVF, maar willen het zelf nog graag nog 1 of 2 keer proberen met IUI. Vooral doordat ik niet zo lekker reageer op de hormonen en toch nog ergens hoop heb dat het ons met IUI ook kan lukken. Wordt vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik ben inderdaad bevallen. Een week geleden op de uitgerekende datum. Ze is zo mooi! Wel weer wennen met kindje leren kennen en ritme enzo. Maar ons gezin is compleet!

Selene: 3 IUI al! Ik hoop dat je snel goed nieuws kan brengen. De hormonen lijken me heel heftig.

Millie: Heb ook jou in een ander topic gelezen. Ik wens je heel veel sterkte. Heb er nog steeds geen woorden voor. :hug: Je bent zoveel sterker dan je zelf vindt.

Snunnie en Sneeuwwitje: Hoe gaat her met werken en baby? Weer een andere fase altijd.
..
Alle reacties Link kopieren
Windgong gefeliciteerd :heart: eindelijk is ze daar!

Selene, wat fijn dat het snel ging maar zo balen dat er nog geen resultaat is. Ik hoop voor je dat er snel een zwangerschap komt! Die hormonen lijken me inderdaad heftig, hopelijk is het voor een mooi eindresultaat.

Hier gaat het goed, vind werken en een baby wel erg pittig. Maar we hebben een blije en tevreden baby dat maakt veel goed!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Windgong met de geboorte van jullie dochter :heart: Hoe vindt je zoon het om grote broer te zijn?

Millie, ik reageer ook af en toe op jouw topic. Maar ik vindt het zo ongelooflijk verdrietig wat je nu door moet maken. Je zou moeten genieten van je jonge gezinnetje en niet dit verschrikkelijke nieuws moeten krijgen... zo oneerlijk.

Fijn Selene dat jullie vlot konden starten met het traject. Wel balen dat je zoveel bijwerkingen hebt van de medicatie. Hoe gaat het emotioneel gezien met je, na de pogingen die niet gelukt zijn?

Het is ook pittig Snunnie werken en een baby. Je moet een heel nieuw ritme vinden. En ik voel me soms ook zo schuldig dat ik zoon daar achter laat. Dan denk ik: hij snapt helemaal niet waarom ik er niet ben (lekker die hormonen). Maar ik weet door mijn andere zoon dat ze het ook zo leuk vinden op de opvang. Kreeg net een heerlijke foto dat hij lekker aan het buiten spelen is in de mega zandbak.
Het is soms wel hard werken 's ochtends en 's avonds met spitsuur. Gelukkig doen vriend en ik veel samen. Vanavond mag ik ze voor het eerst alleen naar bed brengen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Verder gaat het werken wel prima, moet er even inkomen maar ze zijn heel blij dat ik er weer ben. Met m'n concentratie gaat het nog niet altijd even goed, ben wat minder scherp zo nu en dan.
Ik dacht nog even te reageren voordat het forum sluit. Heb hem trouwens ook gedownload met de tool van Anneke Sinnema, want het is toch een soort documentatie van zwanger proberen te worden en zijn!

Van harte Windgong! Wat ging het toch veel mis en wat fijn dat jullie baby er is.

Selene: veel sterkte nog!

Hier gaat alles goed. Alweer aan het werk en dochterlief groeit als kool. En uiteindelijk geen voedingsbeha's gedragen, want de bv ging voor geen meter, dus ik heb het binnen een week opgegeven en we zijn lekker kunstvoeding gaan geven. Daar groeit ze heerlijk op! Ook zo leuk om weer te zien hoe zo'n baby'tje zich ontwikkeld, was dat alweer vergeten.

Snunnie en Sneeuwwitje: jullie ook alle goeds!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven