Zwanger worden vanaf januari 2021

17-12-2020 22:49 384 berichten
Misschien ben ik nog wat vroeg met het openen van dit topic, maar ik kan haast niet wachten tot het zover is! :)

Al zes jaar heb ik een enorme kinderwens en mijn geduld is de afgelopen jaren flink op de proef gesteld. Vanaf januari gaan wij proberen om zwanger te raken van ons eerste kindje en daar kijk ik ontzettend naar uit. Hopelijk gaat het lukken, heel spannend allemaal!

Ik zou het heel leuk vinden ervaringen te kunnen delen. Wie schrijft er mee? :)


Liefs, Avana


ElinRomee, eerste kindje,
Abeltje013, 26/35, eerste kindje, NOD 30 januari
MarieGristien, 30/34, eerste kindje, NOD eerste week februari
Femmy89, 31/32, eerste kindje, NOD 14 januari
Lentebloempje, 30/32, tweede kindje, NOD 28 januari
Wildflower188, 30/30, tweede kindje,
Ellie-Jane, 31/28, eerste kindje,
MikaPika, 25/29, eerste kindje, NOD 31 januari
Spiced, 30/32, tweede kindje, NOD 5 februari
Stormeo, 26/28, eerste kindje, NOD 12 januari
Avana, 30/29, eerste kindje, NOD 27 januari
Juleevi, 30/31, eerste kindje, NOD 4 januari
Limonades, 28/32, eerste kindje, NOD 26 januari
Kailua, eerste kindje, NOD 15 januari
Fotolijstjes, eerste kindje,
Jagersvrouw, 30, derde kindje
Lielili, 34/33, derde kindje, NOD 11 februari
Boterbloem30, 29/25, eerste kindje, NOD 13 januari
Poosje81, 39/37, vierde kindje, NOD 30 januari
Candy103, eerste kindje,
Koffiekopje222, eerste kindje
Roosjediedeldoosje, 37, derde kindje, NOD 5 februari
Rockchick007, 31/45, tweede kindje,
Badeendje27, 31/28, eerste kindje,


Zwanger :heart:
Dreamer93
Nisa1990
anoniem_647b62561f573 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:07
52.44% gewijzigd
Welkom nieuwe schrijfsters!

Mijn ongesteldheid duurt deze ronde ook veel langer. Mijn lichaam fuckt met me haha..

Ik heb nu ook de ovulatietesten van sensi en ik ga maar eens breed testen om het goed in kaart te brengen. Is ook wel een leuk experiment :p

Maar met mijn lange cyclus weet k niet zo goed wanneer te beginnen dus ik houd me een beetje vast aan de app Clue. Zo heb ik wel mijn vorige piek gevonden.

Ik ga wel echt proberen om deze ronde (die dus ontiegelijk lang duurt) er minder mee bezig te zijn want ik denk dat mijn lichaam daardoor van slag is.
Alle reacties Link kopieren
Na een miskraam heb je doorgaans, gebaseerd op de gemiddeldes , op net een ander moment je eisprong, maar zou idd volgende week beginnen met testen. En sterkte met t verlies, altijd pijnlijk.

Ja mijn lijf is goed hersteld van de zwangerschap en de bevalling, ondanks dat die vrij pittig was, lag in sterrenkijker positie dus persen was even iets moeilijker dan normaal (ik beval vrij makkelijk en ken ook goed mijn lijf, weet redelijk goed wanneer ik wat kan verwachten).
Baby doet t super, groeit als kool, zit even in een sprongetje waardoor ze me lekker bezig houdt, maar voor je t weet lopen ze de school in, dus geniet ook daar maar van.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou dus wat later zijn? Ga volgende week beginnen met testen, ben benieuwd. Lullig als ik vruchtbaar ben en ml er op dat moment niet is😅 maar wel fijn om het in kaart te brengen. Ik krijg morgen nog een echo om te kijken of de miskraam goed is verlopen, misschien kunnen ze daarop iets zien of er al iets in aantocht is hihi
Alle reacties Link kopieren
Ja volgens mij net iets later, maar hang me er niet aan op ;)
Ik ga na al jullie verhalen volgende maand ook maar beginnen met ovulatietesten. Zit nu op dag 7 dpo en vraag me bij elk dingetje/steekje af of het de innesteling zou kunnen zijn. Vraag mij echt af hoe ik het meer kan loslaten, want ik maak mijzelf helemaal gek.


@fotolijstje, spannend hopelijk is het helemaal goed en kun je weer door.

@Poosje81, spannend meestal ben je wel vruchtbaarder dan toch de eerste maanden na een bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Kailua, ik weet hoe het werkt bij paarden maar niet bij mezelf :lol:

Zal er eens op googlen!
Alle reacties Link kopieren
Kailua schreef:
07-01-2021 12:57
Ik ga na al jullie verhalen volgende maand ook maar beginnen met ovulatietesten. Zit nu op dag 7 dpo en vraag me bij elk dingetje/steekje af of het de innesteling zou kunnen zijn. Vraag mij echt af hoe ik het meer kan loslaten, want ik maak mijzelf helemaal gek.


@fotolijstje, spannend hopelijk is het helemaal goed en kun je weer door.

@Poosje81, spannend meestal ben je wel vruchtbaarder dan toch de eerste maanden na een bevalling?
Ik zat me de vorige ronde ook van alles af te vragen wat elk pijntje betekende maar moet zeggen, ik heb helemaal niks van m'n eisprong en bevruchting/innesteling gemerkt! Niks noppes nada. Het is dat ik een positieve test in handen had anders geloofde ik het nog niet. Kon me niet eens voorstellen dat ik überhaupt een eisprong had omdat je toch wat lichamelijks zou moeten merken. Nou hier helemaal niks. Ik ga volgende week beginnen met ovulatietesten ! Heb toch weer de CB gehaald, dure grap maar we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen nog een jaar wachten voordat we voor een kindje willen gaan. Maar, desondanks wil ik hier toch even mijn vraag stellen.

Zijn er hier vrouwen die het afgelopen jaar het een en ander hebben gedaan aan voorbereiding, om de kans van slagen wat te vergroten? Denk aan: Het dagelijks opmeten van je temperatuur om een betere inschatting te kunnen maken van het moment waarop je een eisprong hebt? Of zelfs het uitvoeren van ovulatietests?

Of is het onnodig of zelfs gek om daar 1 jaar van tevoren al mee bezig te zijn? Ik heb op het moment namelijk geen idee wanneer ik precies vruchtbaar ben. Ik heb alleen een ruwe schatting van de app waarin ik mijn menstruatie noteer.
Purevision, ik heb niet een jaar van te voren iets gemeten. Ik ben wel op tijd gestopt met de pil zodat ik mijn cyclus beter leren kennen en ik eet gezond, weinig alcohol, veel beweging en stress reduceren. Maar dat is puur op mijzelf gebaseerd en wat ik prettig vind. Het is niet nodig, laat ik het zo zeggen.

Heel veel stellen beginnen niet gelijk met ovulatietesten. Als je regelmatig binnen de gestelde periode ontsteld wordt (rond 28 dagen) kun je goed inschatten wanneer je ovulatie is. Ik ga enkel meten (en misschien niet eens alle rondes) omdat mijn cyclus ontiegelijk lang duurt.

Kijk voor jezelf wat je prettig vindt. Het kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar van te voren kan zeker geen kwaad, maar is het nodig? Ik denk dat je vooral moet opletten dat je niet bijna obsessief gaat bezig zijn ermee, ik weet niet of dat een positief effect heeft...

Verder leef ik zoals altijd en dat betekent bij mij wel een borrel op zijn tijd etc.
Hoe is je cyclus purevision? Als daar geen bijzonderheden in zijn denk ik niet dat je nu al iets aan ovulatietesten hebt. Temperatuur bijhouden kan natuurlijk maar moet volgens allerlei regeltjes iedere ochtend gedaan worden en daar is het nu voor jou ook nog wel heel vroeg voor denk ik.
anoniem_63e4a802b39e9 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 19:34
Reden: Typfout
75.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er volgende week een aantal NOD'S zijn! Hebben jullie er al een gevoel bij? Mijn NOD is ook volgende week en ik heb echt geen flauw idee of het gelukt is..
Ja spannend Boterbloem! Ik leef met jullie mee! Ik zit zelf maar aan een wijntje :p...

Hoe denken jullie trouwens over de vaccinatie tegen Covid-19? Ik ben waarschijnlijk als een van de eerste aan de beurt maar ben nog enorm aan het twijfelen wat te doen. Normaal gesproken zou ik niet twijfelen en het nemen, maar met een kinderwens lees ik hier en daar nog wat verschillende adviezen omdat er nog zo weinig over bekend is. Mogelijk een gevoelig onderwerp hier, maar ik kaart het toch maar aan...
Alle reacties Link kopieren
Juleevi, als ik een oproep zou krijgen, dan zou ik me laten vaccineren. Het is goedgekeurd en ik zie het net als een vaccinatie van het rijksvaccinatie schema of als een griepprik. Ik heb ook op eigen initiatief tijdens de zwangerschap de kinkhoest vaccinatie genomen om mijn dochtertje tijdens de zwangerschap al te beschermen tegen kinkhoest. Nu wordt hij aan iedereen aangeboden, maar toen moest je dat nog zelf regelen en betalen.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen misschien wat huiverig zijn voor deze vaccinatie.

Maar ik denk ook 'eerst nog maar eens zwanger worden en blijven'. Stel dat ik de oproep pas krijg als ik zelf weet dat ik zwanger ben, dan kan ik tegen die tijd altijd nog overleggen met de huisarts of GGD. Ik denk dan dat ik wel zou wachten tot na de zwangerschap met vaccineren. Maar voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar. Dan ben ik maar vast gevaccineerd! 🤭
Ja dat is een mooie overweging boterbloem. Als ik me verdiep in de vaccinatie is het eigenlijk ook qua materiaal hetzelfde als bv de griepprik, en zit er enkel en ander soort 'kop' op de uitsteeksels waardoor het helpt tegen corona. Dus ik neig ook meer naar ja, dan naar nee. Maar ik merk dat ik nog niet helemaal overtuigd ben.
Alle reacties Link kopieren
@juleevi ik ga mij niet laten vaccineren. Daar zijn meerdere redenen voor, maar 1 van de redenen is de kinderwens en dat er weinig onderzoek is gedaan naar of er gevaren/risico's zijn voor zwangere vrouwen. Mocht ik geen kinderwens hebben dan zou ik me waarschijnlijk alsnog niet laten vaccineren. Ik ben niet tegen vaccineren en zou (als ik een kindje mag krijgen) mijn kind wel laten vaccineren voor andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
boterbloem30 schreef:
07-01-2021 23:08
Ik zie dat er volgende week een aantal NOD'S zijn! Hebben jullie er al een gevoel bij? Mijn NOD is ook volgende week en ik heb echt geen flauw idee of het gelukt is..
Ik ben helaas ongesteld geworden! Ik had wel allerlei symptomen verzonnen haha, ben er veel te druk mee in mijn hoofd. We moeten nu een nieuwe inseminatie afspraak gaan maken, spannend! Nieuwe NOD is rond de 31e volgens mijn app (voor het schema)

Over het coronavaccin; ik vind dat zo ontzettend lastig! Er is nog zo weinig bekend. Ik ben ook vrij snel aan de beurt door mijn werk dus ik moet eigenlijk gauw een beslissing nemen :blond:
boterbloem30 schreef:
08-01-2021 21:07
@juleevi ik ga mij niet laten vaccineren. Daar zijn meerdere redenen voor, maar 1 van de redenen is de kinderwens en dat er weinig onderzoek is gedaan naar of er gevaren/risico's zijn voor zwangere vrouwen. Mocht ik geen kinderwens hebben dan zou ik me waarschijnlijk alsnog niet laten vaccineren. Ik ben niet tegen vaccineren en zou (als ik een kindje mag krijgen) mijn kind wel laten vaccineren voor andere dingen.
Ik zie dat ik lentebloempje bedoelde! Sorry maar alsnog bedankt voor jouw aanvulling. Ik vind het wel een lastige overweging. Ook omdat ik het niet echt met mensen in mijn omgeving wil bespreken omdat ik niet mijn kinderwens open en bloot wil leggen.
Mikapika; jammer! Gelukkig redelijk snel je nieuwe NOD. Lijkt je cyclus zo kort of misschien ligt het aan dat de mijne zo lang duurt. :P

Over het vaccin, precies dat denk/voel ik ook zo...
Hoi Fotolijstje hoe is je echo gegaan? Ik heb hem woensdag en ondanks dat ik vrij zeker weet dat er geen hoop meer is (week na miskraam is test inmiddels ook negatief) voelde ik me vandaag toch ontzettend schuldig bij het eten van sushi. Stom he.

Over de vaccinatie.... Ik zou hem norma nemen maar besloten nu te wachten tot na de zwangerschap/borstvoeding periode. Als je zwanger bent mag je hem sowieso niet wat ik begreep dus dan zou je vrij zeker moeten weten dat je niet zwanger bent als je hem krijgt.

Ik ga maandag beginnen met ovulatietesten. Dat is dag 10 (als ik eerste miskraam dag tel als eerste cyclusdag). Voorheen was op ca dag 17 mijn ovulatietest positief dus ik ben benieuwd hoe snel mijn cyclus nu weer op gang komt.

Voor de dames op het wachtbankje .. ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jagersvrouw schreef:
08-01-2021 23:46
Hoi Fotolijstje hoe is je echo gegaan? Ik heb hem woensdag en ondanks dat ik vrij zeker weet dat er geen hoop meer is (week na miskraam is test inmiddels ook negatief) voelde ik me vandaag toch ontzettend schuldig bij het eten van sushi. Stom he.

Over de vaccinatie.... Ik zou hem norma nemen maar besloten nu te wachten tot na de zwangerschap/borstvoeding periode. Als je zwanger bent mag je hem sowieso niet wat ik begreep dus dan zou je vrij zeker moeten weten dat je niet zwanger bent als je hem krijgt.

Ik ga maandag beginnen met ovulatietesten. Dat is dag 10 (als ik eerste miskraam dag tel als eerste cyclusdag). Voorheen was op ca dag 17 mijn ovulatietest positief dus ik ben benieuwd hoe snel mijn cyclus nu weer op gang komt.

Voor de dames op het wachtbankje .. ik duim voor jullie!

Echo was helemaal goed en schoon. Na zo'n tegenslag was dit toch wel fijn om te horen. Ze liet me van alles zien op de echo, nieuwe eitjes in de aanmaak waarvan er één (hopelijk) binnenkort gaat springen😃 Ze kon niet voorspellen wanneer maar raadde aan om volgende week te beginnen met ovulatietesten. M'n miskraam probeer ik zoveel mogelijk weg te stoppen en er niet zoveel meer aan te denken.. het zij zo..
Ik denk dat jouw miskraam zo ongeveer hetzelfde is verlopen als bij mij. Mijn test was van de week ook weer negatief. Ben ergens blij dat moeder natuur het nu zelf zo snel heeft kunnen oplossen. Al blijf het soms dubbel en verdrietig
Alle reacties Link kopieren
Mikapika schreef:
08-01-2021 21:23
Ik ben helaas ongesteld geworden! Ik had wel allerlei symptomen verzonnen haha, ben er veel te druk mee in mijn hoofd. We moeten nu een nieuwe inseminatie afspraak gaan maken, spannend! Nieuwe NOD is rond de 31e volgens mijn app (voor het schema)

Over het coronavaccin; ik vind dat zo ontzettend lastig! Er is nog zo weinig bekend. Ik ben ook vrij snel aan de beurt door mijn werk dus ik moet eigenlijk gauw een beslissing nemen :blond:
Ah, wat balen zeg. :( Dat verzinnen van symptomen herken ik ja... heel irritant! Hopelijk is het de volgende ronde raak!!
Alle reacties Link kopieren
Juleevi schreef:
08-01-2021 22:09
Ik zie dat ik lentebloempje bedoelde! Sorry maar alsnog bedankt voor jouw aanvulling. Ik vind het wel een lastige overweging. Ook omdat ik het niet echt met mensen in mijn omgeving wil bespreken omdat ik niet mijn kinderwens open en bloot wil leggen.
Dat herken ik wel ja. Ik geef ook niet als reden dat ik het vaccin niet neem omdat ik (onder andere) een kinderwens heb. Dus ik benoem dan andere redenen waarom ik hem niet neem.
Alle reacties Link kopieren
@jagersvrouw @fotolijstjes hopelijk hebben jullie snel een eisprong en een goede plakker! Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo's goed waren, ook al was de aanleiding aanzienlijk minder leuk....

Het vaccin neem ik enkel als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben, dus dat is even timen wat dat betreft, maar voorlopig ben ik nog niet aan de beurt, dus dat scheelt.

Hier zit ovulatie eraan te komen, merk het aan mijn lichaam (en aan wederhelft, die reageert er ongemerkt ook altijd op).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven