Zwanger worden vanaf januari 2022

31-12-2021 20:46 1166 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Wij willen vanaf januari gaan voor een tweede kindje. Omdat ik er de eerste keer veel aan had, zou ik nu ook weer graag kletsen met anderen die proberen zwanger te raken.
Zijn er nog anderen die graag meekletsen?
NaamLeeftijd v/mKindje nr.NODRondeBijzonderheden
Ilovejaimy2914Eigenlijk al vanaf maart bezig, in december hormoonkuur gehad
Zuid873423:rose:
LadyA30/3015Trouwen over een paar maanden
Zwartvlekje29/38119/044Trouwen in het najaar
Isabella-anna34/3434
Rouge__35/30103/054bij gynaecoloog geweest na tijd zelf proberen, terug in najaar
TinekeG40/35424/08
Lepelplantje31/3613
Zondag33/351:redrose:
Panopticonic2812 Vroege miskraam gehad

:cheer2:Zwanger
NaamUDAfspraak gyn/vk
Jackie5
Nickii11-10
Jessica24928/03
Babbels
Hoppípolla01/11
Bozz28/03
Handletter-joe
Juultje
Twister
Tesssa1991
Toekanneria

Tijdje niets van gehoord:
NaamLeeftijd v/mKindje nr.NODRondeBijzonderheden
Musje2911
Leintje-xx31
me199130/3721
SoPepe28/301
Wende32811
SLEanne23/2211
Zizi34/3212
Minkx31/2813
Roozje1530/3012
Meisje198933/3612
Brinkje_F
nickii wijzigde dit bericht op 12-08-2022 08:17
85.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee!
Wij willen ook vanaf januari voor een tweede kindje gaan. Ik vermoed volgend weekend mijn ovulatie te hebben.
Hoe oud is jullie eerst kindje Nickii?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig!
Ons eerste kindje is nu bijna 10 maanden. Ik verwacht ook rond volgens weekend mijn ovulatie te hebben, maar het is een beetje gokken, want heb net mijn eerste menstruatie sinds bevalling en borstvoeding achter de rug, dus geen idee of mijn cyclus gelijk is aan wat het voor de zwangerschap was.
Hoe oud is jullie eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heey

Wil mij ook graag melden. Ik ben ilovejaimy en ben 29 jaar. En proberen voor ons eerste kindje. Ben eigenlijk al vanaf maart bezig. Toen gestopt met de pil maar erg veel last van niet ongesteld worden maar tussendoor wel giga veel klachten. Leek soms echt zwanger en er kwam maar geen menstruatie.

Maar afgelopen maand een hormoonkuur gekregen toen een ontrekkingsbloeding en nu gisteren ineens ongesteld geworden 🥳 ontzettend blij mee. Dit is dus vanaf maart eerste keer zonder hulp haha.

Dus voor mijn gevoel kunnen we nu pas beginnen met proberen.
Daarom dacht ik meld mij in een nieuwe groep. Vorige groep van mei juni is bijna iedereen zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee, wat leuk. Ik schrijf ook graag mee! Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch een account aangemaakt... Het lijkt me fijn om dit avontuur te kunnen delen met mensen die hetzelfde doormaken!

We proberen voor ons eerste kindje. Ik ben 29 jaar en al een paar jaar gebruik ik geen anticonceptie meer, maar gewoon condooms. Ik verwacht mijn ovulatie 3/4/5 januari ergens.

@ilovejaimy lijkt me lastig dat je zo lang op je menstruatie hebt moeten wachten... Maar wat fijn dat je nu echt ongesteld bent geworden!

Hopelijk is het voor ons allemaal snel raak :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Ilovejaimy! Wat vervelend dat het vanaf maart zo naar loopt, hopelijk gaat het nu beter en brengt 2022 een hele mooie zwangerschap en een lief baby'tje :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Wij willen ook graag weer een kindje. We gaan het niet bewust plannen of zo, maar vanaf nu gebruiken we in ieder geval geen anticonceptie meer. Ik heb geen idee wat m’n cyclus is, want ik ben pas 1 keer ongesteld geweest na m’n laatste zwangerschap. Daarvoor was m’n cyclus vrij onregelmatig.

We hebben al 2 jongens, eentje van 3 en eentje van 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend dat je lang op je menstruatie hebt moeten wachten ilovejaimy! Maar fijn dat de hormoonkuur nu zijn werk lijkt te doen!

@Nickii ons zoontje is nu precies 2,5 jaar.

Gebruiken jullie een app om je cyclus bij te houden? Ik gebruik sinds mijn vorige zwangerschap Flo, ik ben daar erg tevreden over!

Voor jullie allemaal de beste wensen voor 2022 en hopelijk een zwangerschap en mooie baby!
Alle reacties Link kopieren Quote
De beste wensen allemaal inderdaad!

Leintje, leuk dat je ook mee komt schrijven.

Ik gebruik op het moment nog geen app, voor mijn vorige zwangerschap gebruikte ik ook Flo en denk dat ik die er nu ook weer op ga zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor het lieve welkom:)

Hopelijk brengt het nieuwe jaar voor ons veel geluk.

Ik heb nu al 3 apps omdat het bij mij voor geen meter klopt. Met mijn 60 en 90 dagen cyclussen enzo haha. Dus nu maar weer een nieuwe en mijn nod staat voor nu op 27 januari

Wel nog even heel erg hopen dat het nu wel goed verder gaat. Maar ik ben positief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad de beste wensen allemaal!

Ik gebruik mijn kalender, omdat ik die al had geïnstalleerd.. Ik begreep dat Flo wel handiger was met ovulatie(testen) en temperatuur en zo bijhouden?

Ben eigenlijk ook benieuwd. Hebben jullie gisteren een drankje gedronken? Hier namelijk wel een paar mee gedronken, niet veel, maar voelde me er achteraf toch een beetje schuldig over. Ook omdat m'n ovulatie al over een paar dagen is. Hoe denken jullie daarover? :-$?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Lees regelmatig het forum en nu toch maar een account gemaakt. Hier beiden 30 jaar oud en we gaan voor een eerste kindje. Vanaf volgende week zonder anticonceptie na 15 jaar pil. Ik vind het allemaal wel erg spannend hoor! Het liefst wil ik er niet teveel druk op leggen, maar waarschijnlijk ga ik toch wel bijhouden hoe mijn cyclus verloopt. Ben wel benieuwd ook hoe ik me voel zonder pil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mag ik ook mee schrijven? We willen graag een 2e kindje. Ook nu vind ik het weer erg spannend, al hebben we al 1 kind dus het zwanger worden kan wel.

Sinds begin december gestopt met de pil. Toen we voor ons 1e kind gingen was me cyclus rond 38 dagen. Daarom gelijk begonnen met het temperaturen, dan weet ik niet alleen wanneer me eisprong is en ook wanneer ik ongesteld moet worden. Als me cyclus anders is dan merk ik dat.

@Musje, ik zou me niet schuldig voelen. Met corona kan al heel veel niet. Dus af en toe een drankje moet kunnen. Zelf kijk ik of het goed voel. En zelf drink ik vanaf de menstruatie tot 2 weken een drankje als ik daar zin of gelegenheid voor heb. Zoveel drink ik niet dus als ik dan 2x 1 a 2 glazen drink is het veel. Daar geniet ik dan van. Daarna tot me menstruatie sla ik even over.


Als het goed is had ik gisteren me eisprong. Omdat het de 1e ronde is heb ik wel een paar glaasjes op reken ik nergens op.
me1991 wijzigde dit bericht op 02-01-2022 11:41
3.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee! Ben 28, mijn vriend 30 en we gaan voor ons eerste kindje. Heb gisteren mijn laatste pil gehad dus zijn ook echt pas net begonnen. Moeten ivm afbouwen medicatie nog wel twee maanden veilig vrijen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook mee, leuk!

Ik ben 29 en heb al een zoon van 1,5. Vorige keer dat ik op dit forum meeschreef was ik gelijk zwanger. Die zwangerschap werd getekend door Hyperemesis gravidarum. Dus voor nu is het wel spannend of ik weer zwanger wordt zo snel en of de HG weer zo hardnekkig toe slaat.
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee. Vriend en ik gaan voor ons eerste kindje, zijn deze maand gestart. Ik probeer de wens om zwanger te worden niet mijn dagen te laten overheersen, maar ik vind het wel leuk om mee te schrijven met een groepje dat ook bezig is met zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames, ik schrijf graag mee. Ik ben 29, mijn verloofde is 38 en wij gaan voor ons eerste kindje. Ik ben gestopt met de pil kort voor de kerst. Wij wilde al een tijd heel graag maar hebben gewacht op een vast contract voor mij. Wij gaan trouwen in het najaar maar hebben besloten daar niet langer op te wachten. Als ik zwanger ben dan is dat zo. Als ik heel snel zwanger wordt hebben we de mogelijkheid om het naar voren te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig dat jullie allemaal mee komen schrijven!

Musje, ik heb met oudjaar en met kerst wel wat gedronken, maar daarvoor was bijna twee jaar geleden. Nu de feestdagen voorbij zijn, ben ik ook van plan om niet meer te drinken. Ik heb nooit veel gedronken, dus dat vind ik niet zo erg. Mocht de zwangerschap langer op zich laten wachten, dan misschien in de eerste twee weken van mijn cyclus als er iets bijzonders is.
Overigens heb ik vorige keer geen ovulatietesten gebruikt en ook niet getemperatuurd, dus of Flo daar handiger voor is, weet ik niet.

Toekanneria, dat lijkt me spannend zeg! Hopelijk nu een betere zwangerschap zonder HG! Dat is wel mogelijk toch? Ik hoor van vriendinnen dat zij bij de verschillende zwangerschappen heel verschillende symptomen en klachten hadden.

Zwartvlekje, ook nog gefeliciteerd met de verloving!

Vinden jullie het handig als ik een tabel in de openingspost maak voor het overzicht?

Ik dacht trouwens dat ik het minder spannend zou vinden nu we voor de tweede gaan en dat ik het meer los zou kunnen laten, maar vind dat net zo lastig als bij de eerste. Gelukkig heb ik nu wel de afleiding van mijn zoontje en straks een hele drukke periode op werk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Is er nog een plekje vrij voor mij?
Wij willen voor ons 3e kindje gaan. We hebben 2 dochters van 4&7. Dus er zal wel wat meer leeftijdsverschil tussen zitten. Ik ben zelf 34 en mijn man ook. Mijn man heeft lang getwijfeld en vanwege ziekte van mij hebben we het ook moeten uitstellen. Maar nu is het zo ver😃 en het lijkt mij nu ook heel fijn en bijzonder dat ik thuis dan alle aandacht voor de baby kan hebben omdat de oudsten naar school gaan!

Ik was bij de oudste allebei gelijk na 1 ronde zwanger, maar nu ben ik al wat “ouder”.. dus ik ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan. Vind het wel erg spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nickii, dankjewel! Een tabel lijkt me een goed idee om het overzicht te houden van wie er allemaal meeschrijven.

Wat betreft alcohol, ik heb met oudjaar en kerst nog wel gedronken. Ik ben van plan daar voorlopig even mee te stoppen. Ik drink toch al niet veel en er zijn voorlopig toch etentjes en andere dingen waarbij ik wijntje zou willen drinken.

Ovulatietesten en dat soort dingen was ik niet van plan mee aan de slag te gaan. Ik heb lang de pil gebruikt dus heb niet echt een goed idee over hoe mijn cyclus loopt maar ga voor nu dat alleen maar bijhouden in mijn fitbit app die daar ook goede mogelijkheden voor heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel lijkt mij ook wel makkelijk! Vriend en ik gaan ook trouwen deze zomer, dus wij proberen nu drie rondes en pauzeren daarna drie rondes zodat ik niet pril zwanger met alle bijbehorende ongemakken en angsten (lijkt me extra vervelend om vlak voor of tijdens de bruiloft een miskraam te krijgen bijv.) leuk hoef te doen op onze bruiloft. Leuk dat er nog iemand anders binnenkort gaat trouwen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk zeg, wij gaan ook trouwen over enkele maanden als het dan wel door kan gaan. Wij hebben het al een keer uitgesteld vanwege nieuwe corona maatregelen een week voor de trouwdag. Ga er nu vanuit dat ik dan nog niet zwanger ben of nog niet zichtbaar in elk geval. Ik wilde altijd eerst trouwen en daarna kijken of we een kindje mogen krijgen. Maar we gaan daar nu niet op wachten en zien wel hoe het allemaal loopt.

Ik heb met oud en nieuw nog wel een glaasje gedronken, maar wil nu wel echt zoveel mogelijk gaan minderen. Het wordt toch even afwachten hoe snel ik weer een cyclus blijkt te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat er meer zijn die voor een 2e of zelfs al een 3e gaan. Mij lijkt een tabel ook fijn.

Ja spannend is en blijft het. Zie ook mensen die er gewoon voor gaan in plaats van wachten op de bruiloft. Hier hebben we bewust gewacht op een grotere huis. Nu we er bijna in gaan durven we het aan. Er is hier nu geen ruimte voor een bedje erbij.

Als alles klopt is het nu 2 weken wachten. Al is de kans klein hopelijk is het snel raak
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat er al zoveel meeschrijven. Een tabel lijkt mij ook handig.

Ik heb met de feestdagen nog wel een glaasje wijn gedronken, nu zijn er weinig gelegenheden meer waarbij ik een glaasje zal drinken.

Ik gebruik Flo ook enkel om mijn cyclus bij te houden, die is eigenlijk regelmatig waardoor ik ook geen ovulatietesten doe of temperatuur.

Nickii, ik had ook verwacht het meer los te kunnen laten maar ik ben er toch wel veel mee bezig. Bij onze oudste was de babyperiode ook vrij pittig (huilbaby) dus dat maakt het ook wel spannend. Vandaar dat er ook wat meer leeftijdsverschil tussen zit, ik had echt even nodig om weer mijzelf te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat begrijp ik wel juultje. Ik heb twee makkelijke baby’s gehad, maar weet ook echt dat het echt anders kan! Dat lijkt me wel enorm pittig mocht dat nu bij ons het geval zijn; aan de andere kant kan ik ook weer bijtanken als de meisjes op school zijn!

Ik zit nu ook precies in m’n vruchtbare week. Gelijk nu we begonnen zijn😆 spannend!! Ik heb een hele regelmatige cyclus exact hetzelfde elke maand. Afgelopen jaren hebben we condoom gebruikt dus ook geen verdere anticonceptie. Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger word.. vorige keren gelijk na de 1e ronde maar voel ergens ook wel dat dat nu echt niet weer zo kan zijn.
Ondanks dat het de 3e zal zijn blijft het spannend! Ik vind het zelfs nog meer spannend dan bij de 1e en 2e omdat we hier zoooo lang over hebben nagedacht haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven