Zwanger worden vanaf juni 2009 (deel 2)

13-11-2009 10:01 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is aangepast naar de mensen die de laatste paar maanden nog mee schreven. Heb ik je uit de tabel gehaald en wil je er weer in, laat het dan even weten!

Hieronder de link naar het oude topic:Het oude topic

NaamLeeftijdStatusBijzonderhedenkeeprunning28Een zoon geboren op 14 november Lide30Een zoon! Geboren op 21 mei Liselotte32 Een zoon! Geboren op 17 augustus

Lissy31Een dochter! geboren op 23 maartLouise30Een dochter!

geboren op 6 mei Marielle29Een dochter! Geboren op 9 juni Mieke30Een zoon! Geboren op 2 aprilPupindy33Een zoon! Geboren op 8 juni! Zonnetje27Een zoon! Geboren op 30 juni

Maatje 27? Dat pas ik sinds mijn puberteit niet meer Wat heerlijk dat je weer terug op gewicht komt.

en Lide, lekker dat je niet aankomt. Komt volgens mij ook door de borstvoeding. Helaas heb ik dat voordeel niet. Kan niet wachten totdat ik weer mag sporten. Had ik al verteld dat ik mijn hardloop schema al klaar heb liggen? Weet alleen niet goed wanneer ik kan beginnen. Heb nog redelijk last van de hechtingen.

@rozewolk. Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Kreeg echt het idee dat iedereen allemaal zo goed met hun kindje omgaat en geen last heeft van de wat mindere gevoelens. Fijn om te lezen dat meerdere met hetzelfde worstelen.

wat sneu dat valerie waterpokken heeft. Heb je van die krabwantjes gekocht? Die heb ik hier liggen voor de kleine.

@zonnetje, geniet lekker van Texel. Vind dat zo'n heerlijk eiland. Ook met slecht weer is er vaak genoeg te doen.

@pupindy, dank je wel!

@ego, vandaag een heerlijke badsessie gehad met mijn mannetje. Vond het badderen altijd moeilijk en hij leek er ook niet zo van te genieten. Maar vandaag genoot hij er echt van. Wat een verschil is het dan.

Wassen jullie al het haar met shampoo? Heb ik nog niet gedaan omdat ik ergens had gelezen dat dat pas na vier weken hoefde. Hoe doen jullie dat?
Liselotte, hier wassen we nooit met shampoo. En dat bevalt prima! We hebben hier trouwens alle zwitsal de deur uit gedaan, kraamzorg was er niet over te spreken (vanwege de parfum erin) en hebben nu weleda-produkten. Echt heel erg fijn, kleintje heeft nooit een droge huid een gaat iedere dag in bad/douche.

En wat goed zeg, een hardloopschema!!! HOu ons maar op de hoogte, ben benieuwd hoe het bevalt!

En inderdaad is het gewicht denk ik goed op peil vanwege de bv, en mag ik heerljik blijven eten (lijnen is dan uit den boze).

Louise tsjeetje maatje 27... moet je nagaan!

Ben heel benieuwd hoe het eenieder is bevallen met de kinderopvang/oppas:kon kind goed wennen? En pikten ze de gebruiksaanwijzing van je kleine een beetje op?
Hoi,

Het is een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Ik ben nu 7,5 week zwanger. Korter dan ik in eerst instantie dacht, maar dat komt door die onregelmatige cyclus. Gisteren hebben we een echo gehad en daar was het hartje heel duidelijk op te zien en te horen. Ook was het hoofdje en het lijfje en 2 hele mini armpjes te zien.

Behalve dat ik wat last heb van eczeem (jeuk!) en vlagen van misselijkheid, voel ik me heel goed.

Ik heb besloten om voorlopig niet meer mee te schrijven. Jullie zijn allemaal al zo veel verder en vind niet echt aansluiting meer.

Bedankt voor alle steun die jullie mij gegeven hebben en het delen van mijn zorgen en vreugde!

Ik wens jullie heel veel geluk voor nu en in de toekomst!

Liefs Roomans
@ roomans: Wat fijn dat alles in orde is met jou en je zwangerschap. We hadden ons hier best zorgen om je gemaakt Want ook al zit iedereen in een ander stadium dan jij, er wordt wel meegeleefd met de situatie van anderen. Zo was er de grote blijdschap toen we hoorden dat jij zwanger bent en onze onzekerheid toen we niks hoorden. Dat vind ik het fijne van deze groep: de onderwerpen waar nu het meeste over gepraat wordt, zijn voor mij ook nog wat ver van het bed, maar de interesse voor mijn keuzes en onderwerpen is er zeker ook.

Denk er nog even over, je kan altijd terugkomen

@ zonnetje: wat heerlijk je vakantie op Texel! Ik duim voor mooi weer en een mannetje dat ook van het eiland houdt Geniet nog lekker van je vakantie en je verlof, dan kan je straks weer fris aan het werk

Je vroeg laatst nog naar de naam: die is inderdaad nog hetzelfde als eerst, alleen is er een tweede naam bijgekomen.

@ louise: jeetje 27... dat is voor mij ook al wat jaartjes geleden Knap dat je zo snel alweer in je kleding past!

@ gewicht: waren jullie veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Bij mij zit er nog niet zoveel bij, maar ik maak mijn borst nat voor de laatste weken, ik heb gehoord dat je tijdens je verlof nog behoorlijk kan uitzetten We will see...

Hopelijk gaat het net als bij Lide, door de bv alles kunnne eten en toch weer op gewicht komen. Een vriendin vertelde me trouwens dat ze na de bv steeds de meeste moeite had om weer een normaal eetpatroon aan te meten.

@ pupindy: hoe is het met de foto's van de heupen afgelopen? Hopelijk was alles in orde. Klinkt zo gezellig dat Daan zo gezellig aan het kletsen is! Als ik zoiets hoor, dan krijg ik wel veel zin in ons kleintje.

@ Marielle: lukt het bij jullie al om wat meer regelmaat aan te brengen en je man de fles te laten geven een keer per dag?

@ ego: hier gaat het goed! Nog iets meer dan een week werken en dan begint mijn verlof! Heerlijk Al gaat het nu dus met de bekkenklachten ook een stuk beter, met wat meer rust. Al moet ik wel uitkijken dat ik dan niet meteen weer teveel oppak... zo heb ik bedacht dat het behang uit de woonkamer weg moet (was niet zo tevreden met de kleur...) en daar ben ik nu mee begonnen. Met als resultaat dat we nu een kwart van de muur wit hebben en de rest nog niet

Fijne dag allemaal! Ik ga aan het werk

Liefs, keeprunning
@lide, heb nog allemaal spulletjes uit mijn kraampakket die ik gebruik. Een of ander onbekend merk. En wel badspul van Weleda. Ben idd van plan de weleda lijn aan te schaffen als de kraampakketspulletjes op zijn.

@roomans, wat fijn om te horen dat de echo goed was! Wat heerlijk om te horen dat je een kloppend hartje hebt gezien. Ik snap helemaal als je geen behoefte meer hebt om te schrijven. Vond het igg heel leuk dat je hier zo lang bent geweest én dat nu ook jij zwanger bent. Alle geluk en liefde gewenst.

@keeprunning, ha,ha, dat van dat alles willen veranderen ken ik! Zo moest hier een rode muur worden gewit (of grijs of een andere kleur) en wou ik de gang witten. Maar goed, dat is dus niet gebeurd. Mocht van manlief niet op een trap staan en verven. En nu ik bevallen ben moet ik vooral lachen om mezelf. Nu geen behoefte meer om de muren een andere kleur te geven.

@ego, ik begin steeds meer te wennen aan het opstaan 's avonds laat. Heb meer vrede met het feit dat ik last heb van de hormonen en vermoeidheid

En ik vind mijn mannetje zo lief.....
Roomans, wat fijn om wat van je te horen! Gelukkig gaat alles goed. Ik vind het heel jammer dat je niet meer mee schrijft. Je was altijd zo betrokken en ik vond het zo bijzonder dat je ons steeds op de hoogte hield ondanks dat het bij jou wat langer duurde allemaal! Hoop dat je je vrij voelt als je toch omhoog zit met vragen, ervaringen etc toch te posten hier, want ben heel nieuwsgierig hoe met je zal gaan de komende tijd!

keeprunning en liselotte, ook hier zijn muren overgekalkt in die tijd hahaha. Hoe is het met de lijstjes in je hoofd keeprunning? Die nooit af lijken te komen? Ik kan echt jaloers zijn op andere zwangeren, ik heb echt zoooo ontzettend genoten die tijd!!! Bruisde echt van de energie haha. Heel bijzonder.

Liselotte, wat mooi dat je zo geniet van je mannetje... hier ook: hij is echt zo duidelijk aan het ontwikkelen! Heel veel lachen, iedere keer als hij mijn gezicht ziet kirt hij het uit. En die handjes... zo schattig hoe hij daarmee bezig is, alles aanraakt en grijpt! En alle geluidjes: bellen blazen, prrrr, brrrrr, euh, ah, oeh, en heel veel geklets. Wordt nu kletsend wakker hier 's ochtends in zijn wieg.
hoi hoi allemaal

Liselotte, hier gebruiken we de shampoo van switsall.

Pupindy, volgens mij moeten wij weer gelijk beginnen met werken!! heb je er al zin in?? ik nog niet echt, moet er eerst maar weer zijn denk ik!!

Ik ga 24 uur werken, de ene week 2 dagen en de andere week 4, dan werk ik de weekenden en hebben we dus geen creche nodig!! ben benieuwd hoe het gaat!!

Ik moet nog 9 kilo, het gaat nu niet echt zo snel meer!!

Lide, ik geniet ook van het borstvoeden, ik heb nu in mijn hoofd om het te geven tot ze 6 maanden is, ik zie wel, het is nu alleen jammer dat het flesje zo moeilijk gaat, gister avond dronk ze 40 cc uit de fles en daarna nog een poos aan de borst, nu gaan we een ander merk proberen, maar ik denk niet dat dat het is!!

Leuk he, dat ze steeds meer gaan doen en ontdekken!!

Louise, hoe is het met de waterpokken? mag ze dan wel naar de creche?? nee zeker!

Keeprunning, bijna verlof, wat heerlijk!! hier hebben we de hele kamer geschilderd en de plafond gewit, haha!! Nou scheelt het ook dat ik voordat ik zwanger werd rookte, en best veel, dus het mocht ook wel weer!! we proberen 1 fles per dag maar het gaat nog niet echt soepel!!

Ik was totaal 30 kilo aangekomen in mijn zwangerschap, ik moet nu dus nog 9!! ga wel sporten heb ik me voorgenomen en ik doe elke avond buikspieroefeningen!!

Roomans, jammer dat je stopt met schrijven!! je bent hier al die tijd al geweest!! geniet in ieder geval van je zwangerschap en straks je kindje!!

Fijne dag allemaal, hier is manlief lekker vrij dus we gaan even op pad!
@Liselotte:Wat knap een harloop schema, ik moet er niet aan denken Ben er veel te moe voor haha..

Wat betreft het badderen, dat is ook nooit zo mijn favoding geweest, vind het nog steeds eng om te doen omdat hij zo beweeglijk is.. Tsja het slaat nergens op en ik doe het wel hoor, max 2 x per week, want hij geniet er wel erg van...

@Roomans: wat fijn zo'n mooie echo zeg. Ik snap je keuze en hoop dat je ergens anders wel de aansluiting vind of misschien heb je vriendinnen/kennissen die ook zwanger zijn en waar je je verhalen mee kunt delen. Ik wens je een fijne zwangerschap toe en hoop dat je er van genieten kunt!

@Keeprunning: ik ben bijna 30 kilo aangekomen, woog op het laatst bijna 95 kilo, bijzonder ervaring Maar ik hield erg veel vocht vast en plastte na de bevalling elke dag 2 liter weg...

Ik ben nu al redelijk weer de oude godzijdank, dat voelt erg lekker... Nog 3 kilo en dan is het voor mij weer goed. Zlefs mijn buik is weer redelijk mooi/strak.. alleen een erg lelijke wond nog van de ks.. Maar dat heeft tijd nodig.

De heupjes: zagen geen afwijkingen, maar moet wel op controle over 6 weken want het was nog niet zoals het hoorde te zijn, beetje verwarrend dus..

Grappig die opruim.klus woede he, zoooooo herkenbaar

Echt nesteldrang he ...

Lekker bijna verlof, geniet ervan!

@Marielle: Ik mag/moet 4 oktober weer aan de slag, bleeh zooo geen zin in

Jammer van die kilo's, maar geef het de tijd en dan gaan ze echt weg hoor. Hoest met roken? ik ben helaas weer begonnen.. kon het niet laten..

Daan heeft een voorkeurshouding en we zien dat die gevolgen heeft voor zijn hoodje, alles al geprobeerd, speelgoed op 1 kant, voeden op goeie kant, omdraaien (proberen) in zijn slaap, maar hij geeft niet toe. Maandag cb bellen en maar ff checken laten en misschien fysio.. we'll see.

Goed weekend allemaal. Hier een hele luie dag, gisteren 4 wijntjes gehad en nu helemaal brak icm gebroken/korte nachten

Doei, lfs
Louise, maat 27, wauw, dat is alweer een aantal jaar terug voor mij! En waterpokken voor Valerie. Wat sneu! Is het nou zo dat als ze het voor het eerste jaar krijgen dat ze het dan wel twee keer in hun leven kunnen krijgen? Doe je haar hadjes in wanten tegen het krabben?

Pupindy, hier ook die laatste kilo's. Die zijn het moeilijkst vind ik! Wat zielig dat Daan nog van streek is na jullie vakantie! hebben jullie daar een heel ander ritme ook gehad ofzo?

Liselotte, ik was ook wel eens bang dat ik de enige was zonder roze wolk. Maar hier hoorde ik dan ook dat het normaal is dat je die niet hebt. Geniet gewoon wanneer het kan, maar voel je niet schuldig als je er gewoon even helemaal doorheen zit!

Wassen van het haar doen wij maar heel af en toe met Zwitsal. Scheelt ook dat Jens amper haar heeft!

Roomans, wat fijn dat jullie een goede echo hebben. Ik vind het jammer dat je niet meer mee wilt schrijven. Ik snap dat wij in net een andere fase zitten, maar weet nog precies hoe ik me tijdens mijn zwangerschap voelde hoor. En ben gewoon ook erg benieuwd hoe jouw zwangerschap verloopt en hoe je je voelt. Zou het heel leuk vinden als je af en toe nog laat horen hoe het jullie vergaat. Heel veel geluk in ieder geval!

Keeprunning, lekker bijna verlof! Wat zal je daar naar uitkijken! Lekker van genieten hoor! En niet te veel doen voor je bekken!

Qua gewicht. Tot mijn verlof zat er nog geen 10 kilo bij. In mijn verlof ging het snel. Helaas :(. En dat terwijl nik niet veel at en ook nog wel bewoog. Weet niet waar het aan lag!

Ben wel benieuwd naar jullie 2e naam nu ook hoor!

Marielle, wat goed dat jij nu zo geniet van de bv, terwijl je er toch over twijfelde om er mee door te gaan. Wel jammer dat ze zo slcecht drinkt uit de fles! Dat zal ze straks wel moeten als jij werkt!

Pupindy, als badderen niet je ding is, ga je wel met hem onder de douche? Jens vindt dat namelijk nog lekkerder dan in het badje. En de heupjes zijn dus in orde, maar toch niet helemaal? Wat raar!

Wat jammer dat je weer bent begonnen met roken. Ik was ook bang dat ik weer zou beginnen als ik niet meer zwanger was. Maar heb nog maar 1 moment gehad dat ik echt dacht, en nu wil ik een sigaret! Maar mijn vriend is gelukkig ook gestopt. dat scheelt wel veel!

Ben benieuwd wat het cb zegt over zijn voorkeurshouding. Hier echt ene heel rond bolletje, hij beweegt namelijk ontzettend veel met zijn hoofd in zijn slaap!

ego: gisteren terug gekomen uit Texel. Wat een wind en regen gehad zeg. dat was erg jammer want daardoor hebben we niet zoveel kunnen wandelen als ik had gewild. En darabij was mijn vriend ziek toen we heen gingen en werd ik aan het eind wat grieperig. Maar wel lekker veel tijd kunnen besteden aan ons mannetje. Dus dat was wel fijn! Hij gaat nu zo hard vooruit! Zo leuk om te zien!

Fijn weekend allemaal!

liefs
Hallo dames!

Hoe is het allemaal?

@Roomans: jammer dat je ons verlaat, maar ik begrijp het. Vorig jaar rond deze tijd was ik ongeveer even ver als jij bent, dus je vast ergens tweede helft april uitgerekend. Da's een fijne tijd met de zomer nog voor de boeg. Geniet van je zwangerschap! En laat ons ooit nog eens weten hoe het afloopt.

@Keeprunning: nu echt bijna verlof :-) Hoe is het met de woonkamer? Wat betreft gewicht: ik heb niet meer gewogen nadat ik over tijd liep, maar bij 40 weken was ik iets van 13 kg aangekomen.

@Zonnetje: jammer van het weer tijdens jullie vakantie, maar gewoon even lekker met zijn 3-en zijn en weg zijn van huis is ook lekker toch? En goed dat je niet weer bent gaan roken!

@Pupindy: heb je het consultatiebureau al gesproken? Voorkeurshouding schijn je snel bij te moeten zijn, anders kan het zijn dat hij zo'n helmpje op moet Dat wil je niet! Dus flink doordrammen als ze zeggen dat het te vroeg is voor de fysio. Overigens kunnen (is ze weer ha ha) osteopaten bijzonder veel met voorkeurshoudingen.

Wat betreft die heupjes is het natuurlijk niet gek. Daan was natuurlijk een prematuur, dus qua bouw en lichamelijke ontwikkeling kan hij nog best wat weekjes achterlopen. Komt vast goed!

@waterpokken: gelukkig zijn ze bijna weer weg. Ik weet niet of het voldoende is geweest om echt antistoffen op te bouwen. Dus dat zal de toekomst uitwijzen.

@ego: Verder gaat het heerlijk. Ons meisje slaapt heerlijk lange nachten (en wij dus ook) en ontdekt elke dag wat nieuws. Ze rolt nu ook van rug naar buik en maakt 'windgeluidjes' met haar mond. Zo schattig...

@andere dames: hoe is het? Blink? Mieke? Stamper?
@Zonnetje:ja op vakantie gaan is toch anders, meer aandacht (opa en oma waren er ook) lange reis en andere omgeving.. dat heeft toch impact op zo'n kleintje hebben we gemerkt. Nu we weer thuis zijn is hij alweer aardig de oude gelukkig...

Het badderen doe ik dus wel, is ook goed voor mij om het te blijven doen en douchen doe ik ook wel inderdaad, daar moet hij nog wel erg aan wennen en het is lastig te doen als je alleen bent.

Knap dat je nog steeds niet rookt, ik ben weer begonnen met een sigaret en een wijntje.. funeste combinatie dus

Klote dat jullie slecht weer hebben gehad, wij hadden gelukkig nog redelijk weer, 1 dag regen maar...

Leuk he dat je die verandering ziet, ik geniet er ook echt van..

@Louise: ja heb al een afspraak as donderdag, dan gaan ze even kijken en idd misschien fysio.. hoop in elk geval op een oplossing, leg hem nu ook al vaak op zijn buik en zij..

windgeluidjes haha, lief he.. daan is ook errrrrg veel aan t brabbelen, zo lief en schattig en lachen..

fijne dag!! doeiiiii
Louise, met zijn 3en weg zijn was inderdaad wel lekker! Fijn dat de waterpokken bijna weg zijn nu. En lange nachten! Heerlijk lijkt me dat. Is zeker wel genieten? Valerie is natuurlijk al een stukje ouder dan Jens, maar hier is het nu ook dat je hem elke dag vooruit ziet gaan. En dat is toch wel echt heel erg leuk! Lijkt me dat dat bij jou nog sneller gaat!

Pupindy, gelukkig is Daan alweer de oude. Merk hier ook dta heel veel aandacht en drukte rond Jens hem ook wat onrustig maakt. Een andere omgeving heeft hij nog geen last van!

Douchen is inderdaad lastiger als je alleen bent. Ik zorg dan dat ik de douche heb lopen en met mijn badjas alleen aan Jens uitkleed en hem meeneem naar de badkamer. daar leg ik hem in zijn badcape even op een grote handdoek in de wastafel. Doe zelf mijn badjas uit en stap met hem onder de douche. Als ik eruit ga. leg ik hem weer in zinj cape op de handdoek, haal ik snel een handdoek over mezelf en doe mijn badjas aan. En dan ga ik hem lekker afdrogen en in zijn bejde leggen. Dan droog ik mezelf goed af en kleed ik me weer aan. Zo lukt het aardig!

Jens is gisteren voor het eerst wezen wennen op het kdv. Totaal geen problemen, De leidsters zeiden van het is maar 3 uurtjes, en ik dacht, ja maar 3 uurtjes, had eiegnlijk wat meer tijd verwacht kon ik even lekker shoppen en terrasje doen! Erg he! Maar hij was heel lief geweest. Maandag weer even wennen en dan vrijdag voor het eerst de hele dag. Verder ga ik dit weekend weer naar mijn ouders. Dus even mijn handen een beetje vrij. Heerlijk!

Hoe is het met iedereen? Het is zo stil hier!
hoi!

Inderdaad stil hier!!

Zonnetje, wat een gedoe dat douchen!! haha!! Wij doen het badderen hier 's avonds en eigenlijk altijd met z'n 2 en!!

laatst hadden we dr net in bad en ik wilde dr haar wassen, viel er per ongeluk een druppel zwitsall shampoo in dr oog, nou ze kon uit bad want het was ontroostbaar krijsen!! zielig hoor!!

Super dat het zo goed is gegaan met Jens op het kdv, spannend bijna beginnen op je nieuwe werk!!

Hoe is het met je migraine trouwens??

Pupindy, rook je weer veel? ik ben er niet meer aan begonnen en ben het ook niet van plan, heel af en toe denk ik wel eens, oh lekker, maar dat waait ook zo weer over!!

Wij kregen ook de waarschuwing om op het hoofdje te letten, we doen ook al het speelgoed, bed enzo de andere kant op, de vorige keer bij het cb hebben ze het er niet meer over gehad en ik ben het vergeten te vragen, heb je nog gevraagd of je fysio moet/ kan krijgen??

louise, lekker he, lange nachten, hier slaapt ze ook ongeveer 12 uur per nacht (maar dan overdag bijna niet meer moet ik zeggen!!) dat ik ook wel jammer!!

Ego, de laatste week verlof is ingegaan, ik heb nog geen zin moet ik eerlijk zeggen!! ( moet er eerst weer eens zijn denk ik) ik zal wel mijn tempo weer wat moeten opschroeven, haha!) en er zijn veel zieken heb ik gehoord dus dat wordt dan helemaal aanpoten!

We hebben nog steeds drama met het flesje geven, ze pakt hem soms even en denkt dan, he, dit klopt niet en dan is het drama, we hebben al van alles geprobeerd, nu heb ik weer via internet een fles besteld waarvan de speen op een tepel lijkt, op hoop van zegen want ik wil morgen avond weg, ik ga ( als ik ga) niet met een lekker gevoel weg moet ik zeggen, maar ja, volgende week ben ik helemaal lang weg!! help!!
@Zonnetje: Fijn dat Jens is wezen wennen, maar hoe is het gegaan vandaag? Lekker voor je dat je het weekend je handen wat vrij hebt.. Heb je af en toe ook wel nodig natuurlijk.

Wanneer ga je eigenlijk weer aan het werk?

@Marielle: Ach wat zielig zeg, en wat zal je je rot hebben gevoeld maar dat soort dingen kunnen helaas gebeuren..

Het roken doe ik helaas weer als vanouds maar het is ook even een moment voor mezelf al snap ik wel dat dat ook anders kan. Ik rook wel minder, ben toch meer met Daan bezig en ik rook niet in huis, dus dan rook je ook minder en mijn vriend rookt ook niet.

Is het nog gelukt met de nieuwe speen en ben je nog lekker weggeweest?

Tsja, dat gevoel van werken ken ik wel, nog 1 weekje genieten en dan zit het erop helaas. Hoop dat het thuis lekker verloopt, dan ga ik met een goed gevoel weg.

Ben bij het cb geweest en maandag krijg ik de fysio al aan huis. Tevens een en al druk met het stimuleren en merk wel dat het iets helpt, al het speelgoed ligt ook aan 1 kant hier

Soms valt hij even in slaap op de goeie kant in de box en laat ik hem maar even liggen.

Aankomende week babyzwemmen, vind ik errrrg spannend maar het lijkt me zo lekker voor ons allebei!

Wat is het hier rustig zeg, heb het idee dat het forum wel opgedoekt kan worden.. zo weinig wordt er geschreven.

@Zonnetje: Sowieso zijn er al een aantal die uit de lijst kunnen omdat ze niet meer mee willen schrijven.

Hebben jullie het ookal over een 2de? Wij wel, als Daan 1 is, dan weer stoppen met de pil en hopen op nog zoveel geluk. Ben bijna 33 en wil daarom niet te lang wachten...

Fijn weekend voor alle lezers

Liefs
He allemaal!

Hoe is het met jullie? Met mij goed, na een paar drukke weken is mijn verlof begonnen! Heerlijk.

Dat was ook de reden dat ik even wat minder had geschreven en ik denk dat meerdere hier soms periodes hebben dat ze meer of minder schrijven. Ik zou het jammer vinden als dit topic zou stoppen.

@ zonnetje: hoe ging het wennen vrijdag? En heb je een lekker weekend bij je ouders gehad?

@ marielle: wat jammer dat je verlof afgelopen is, is vandaag je eerste werkdag? hoe ging het?

@ pupindy: al denken over een tweede... ik moet natuurlijk die eerste er nog even uitkrijgen Voor mij zou het ivm bekkenklachten niet handig zijn om op korte termijn weer zwanger te worden, en ik vind het zelf ook wel fijn als er meer tijd tussen zit. Maar ik kan me het van jullie goed voorstellen, leeftijd speelt ook een rol en het is ook net hoe je je tijdens de zwangerschap en het eerste jaar voelt.

Leuk trouwens het babyzwemmen! Lijkt me gezellig. Ga jij alleen met Daan of samen met je man/vriend.

@ louise: het behang is er steeds verder af in de woonkamer Vanaf het moment dat het erop zat vond ik het al niet mooi, nu wordt het op de hormonen gegooid, ach als het er maar af gaat

@ gewicht: er zit bij mij nu 5 kilo bij, maar wat ik heb gehoord kan er die laatste weken flink wat bijkomen, dus ik wacht even af.

@ louise: wat schattig trouwens die nieuwe ontdekkingen van valerie, en heerlijk die lange nachten... daar hoop ik ook op

@ ego: hier dus alles prima, vandaag nog wat kleine werkzaamheden afronden en dan gaat het verlof echt beginnen. Heerlijk! Hoop ik ten minste...
Marielle, douchen in je eentje is inderdaad een gedoe. Daarom als ik alleen ben doe ik hem meestal in het badje. Dat is een stuk makkelijker in je eentje! En douchen doen we meestal met z'n 2en. Maarja we zijn niet altoijd alletwee thuis rond baddertijd!

Wat zielig dat Lotte zo ontroostbaar was na een druppel shampoo. Prikt niet staat er toch op ? Met mijn migraine gaat het redelijk. Afgelopen week weer de eerste stopweek van de pil gehad en dat was gewoon echt drama. Vandaag weer hoofdpijn, maar hoop dat het weg trekt. Kan in ieder geval vanmiddag nog even lekker liggen als Jens gaat wennen.

Hoe is het om weer aan het werk te zijn? En heb je de nieuwe fles al binnen? Hoop echt voor je dat ze die wel pakt! Ben erg benieuwd hoe je eerste dag werken is bevallen. En is ze vandaag naar het kdv of heb je andere opvang?

Pupindy, ik ga vrijdag weer aan het werk. Erg spannend vind ik het! Leuk dat jullie gaan babyzwemmen. Wij hebben ons ook opgegeven. Ben benieuwd wanneer we mogen! Ik kan de lijst nog wel wat verder opschonen, maar ondanks dat het wat rustiger is vind ik het wel fijn dat ik hier met vragen en zeurdingen terecht kan! Iedereen is nu gewoon iets drukker dan in de zwangerschap, maar vind dat we nog steeds een leuk groepje over hebben toch?

Over een tweede hebben we het wel, maar meer van, over een jaar gaan we eens kijken hoe het er voor staat en wat we willen, scheelt ook dat ik nog een stukje jonger ben en in die zin nog iets meer tijd heb.

Keeprunning, heerlijk dta je verlof hebt! Echt lekker van gaan genieten hoor! Het weekend bij mijn ouders was lekker. Zo leuk om te zien hoe blij die zijn met hun kleinkind!

5 kilo erbij is nog niet veel! Er zal vast nog wel iets bij komen, maar boven de 8 of 9 zal je niet raken denk ik hoor! Succes met je behang! En ga lekker nog even dingen voor jezelf doen en lekker lunchen in de stad met vriendinnen ofzo of een lekker boek lezen. Dat zijn dingen waar ik op dit moment echt even niet aan toe kom!

ego: Hier gaat alles goed. jens straks weer 3 uurtjes wennen en dan ga ik denk ik even bijslapen. En verder is het op dit moment een lief vrolijk mannetje. Genieten dus!

Goede (werk)week allemaal!
hoi hoi!!

Ik ben het er ook mee eens dat we het niet moeten opdoeken hier, ik denk dat veel niet meer schrijven, degene die zonnetje er uit heeft gehaald en dat wij die wel schrijven over zijn gebleven en lekker zo doorgaan!!

Zonnetje, spannend vrijdag weer beginnen en ook meteen op een nieuwe plek dus dubbel zo spannend!!

Balen van je hoofdpijn, daarom ben ik nu niet meer aan de pil gegaan, ik kreeg ook elke maand vreselijke hoofdpijn als ik in mijn stopweek zat!!

lekker dat Jens aan het wennen is en jij kan bij tukken!! Wij kunnen maar 1 dagdeel wennen omdat onze crèche nieuw is en pas 1 november open gaat!!

Ja die shampoo prikt wel degelijk in de oogjes!! zielig hoor!!

Keeprunning, heerlijk dat je nu verlof hebt!! jammer van het weer!! Ik denk ook niet dat je nu nog heel erg veel gaat aankomen hoor!! Netjes!!

Pupindy, jammer van het roken, maar het vlees is soms zwak he!! haha!!

Ik ben vrijdag gewoon gegaan en ze heeft 120 cc uit een flesje gedronken!! eindelijk!! zaterdag ben ik ook echt de deur uitgegaan en toen dronk ze weer uit de fles, gister lukte het weer niet, toen was ik ook gewoon in huis en dat weet ze dan denk ik!!

Wij zijn nog niet echt bezig met een tweede, ik dacht op een gegeven moment, misschien vind ik 1 ook wel prima, alleen is dat voor Lotte niet leuk, ook later niet.

Ik denk dat ik het dan wel leuk zou vinden als Lotte het wat bewust mee kan maken! Ach we zien het wel!!

hebben jullie kindjes het ook dat ze bij papa of bij anderen veel meer huilen?? Hier is dat echt het geval, als paps haar op schoot heeft gaat ze vaak huilen en dan komt ze bij mij en is ze stil?? is niet leuk voor beiden!!

Ik hoop dat het over gaat als ik weer aan het werk ben!!

Ego, ik moet zaterdag pas weer beginnen!! (gelukkig nog een klein weekje met mijn meisje!!)

Fijne dag allemaal!!
niet opdoeken hoor!! Vind het hartstikke gezellig.
Ja we hebben zeker nog een leuk groepje over, alleen af en toe denk ik dat er niemand meer schrijft en opdoeken hoeft zeker niet hoor..

@Marielle: fijn dat ze 120 cc opgedronken heeft hoor en dat je lekker weg kon, is wel een beter gevoel dan. Ik zou nu ook nog niet voor een tweede gan hoor, moet nog sowieso herstellen van de ks en we hebben ookal een vakantie geboekt naar Portugal voor volgend jaar eind Mei, nu al super veel zin in!!

Maar misschien daarna weer stoppen met de pil.

Dat van stil zijn bij mama en niet bij papa herken ik wel, erg lullig af en toe.

@Keeprunning: 5 kilo is niks haha, ik ben bijna 30 gegroeid en ja je komt heus nog wel aan maar vast geen 20 kilo ofzo..

Geniet lekker van je verlof, heb je echt nodig. Heb je alles al bijna klaar?

@zonnetje: fijn dat Jens het zo goed doet, geeft wel een lekker gevoel gelukkig! Geniet lekker van je slaapuurtjes..

Dus vrijdag weer werken, spannend hoor, wens je veel suc6, en nieuwe baan en voor het eerst echt weg, wel ff wennen denk ik voor je.

Slapen jullie kleintjes al elke nacht door? hier af en toe nog eens 's nachts wakker, tis een hongerig ventje.

Zit nu nog op 5 flessen van 180, waarvan soms op een dag 50 blijft staan.

@Babyzwemmen, eerst op de ochtend en hopenlijk snel op de avond zodat mijn vriend ook mee kan, vind het wel spannend maar heb er erg veel zin in.. Weer in bikini is al een overwinning op zich

lfs
Marielle, vind het inderdaad heel spannend om weer te gaan werken. En het meest spannende is toch wel de nieuwe baan, nieuwe mensen, andere manier van werken en hopen dat ik alles nog weet en kan en dat het met iedereen klikt enzo.

Ik heb met de pil tot nu toe alleen de stopweek last gehad en nu ga ik hem gewoon weer 3 maanden doorslikken en hopen dat ik dan minder migraine heb. Al voel ik me nu ook niet echt top, maar dat heeft ook met de spanning van het werken al te maken.

Kan Lotte dan pas wennen als jij al aan het werk bent? Wat doe je de eerste maand als opvang?

Fijn dat ze wel uit een flesje drinkt als jij er niet bij bent in ieder geval. Ze voelt dan vast dat ze geen andere keus heeft!

Liselottel, hoe gaat het verder allemaal bij jou?

Pupindy, kan babyzwemmen bij jullie ook 's avonds, dat is lekker! Bij ons alleen in de ochtend. Dus mijn vriend kan dan nooit. Maar we kunnen wel op zondagochtend gewoon met z'n 3en gaan. Dat lijkt me ook zo leuk! Lekker dat jullie vakantie al is geboekt! Hebben jullie wat om naar uit te kijken!

Jens slaapt om 7 uur, dan maken we hem om 11 uur wakker voor een fles en dan slaapt hij weer tot half 6 ongeveer. Zou van mij een uurtje langer mogen! En ik zal blij zijn als de fles van 11 uur weg valt. Nu blijven we er echt af en toe voor op terwijl we eigenlijk naar bed willen!

Jens is nu op de creche en ik heb net even lekker op bed gelegen. Het is echt heel erg, maar ik dacht net echt van, oh ik moet hem om 4 uur alweer halen. Kon ik hem maar 2 uurtjes later halen. Merk dat ik gewoon echt weer even zo moe ben en hoofdpijn en dan kan ik weinig van hem hebben.

Qua huilen, hij stopt zowel bij mijn vriend als bij mij even snel met huilen. Anderen krijgen hem wel moeilijker stil. Ben er wel blij mee dat hij bij mijn vriend niet meer huilt dan bij mij.

En dan nu nog even snel wat voor werk doornemen en weer Jens halen!

doeiii
Hoi dames,

Het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik hier heb geschreven, maar ik ben er weer! (en niet opdoeken dit topic hoor! Soms zitten er gewoon drukke periodes tussen, althans, dat geldt voor mij).

Wat een verhalen allemaal weer zeg, ben er echt een hele tijd mee bezig geweest om alles door te lezen. Nu moet ik het in mijn hoofd nog even 'verwerken' (hoezo zwangerschapsdementie? Ik heb juist last van als-ze-er-eenmaal-zijn-dementie) en dan zal ik proberen te reageren op jullie belevenissen!

Eerst even een klaagzang van mij.

De afgelopen 6 weken waren zwaar, echt heel zwaar. Bijna elke week heb ik -noodgedwongen- 40 uur per week moeten werken. Echt, respect voor mama's die dit volhouden. Elke ochtend om 6 uur onder de douche, aankleden, ontbijten, voeden, kolven, racen naar het werk. Op het werk nog 2x kolven, terugracen om op tijd op de creche te zijn, eten koken, eten opeten, oja, voeden tussendoor, een huilend jongetje troosten ('s avonds nog steeds prijs), laatste voeding rond 21.00-21.30uur en dan J op bed en mama op bed. Pfffffff.

In de tussentijd ook nog sollicitatieplicht (ik was bij de bank waar ik wil werken heel ver, supergesprekken, alles perfect, alleen was er iemand met ervaring en ik niet....De ander is het dus geworden...), dus 's avonds ook nog achter de computer zoeken en schrijven. Dat wil dus niet.

Vanaf vandaag ben ik weer officieel werkloos. Het voelt het zwaar k*t en begin de moed een beetje te verliezen en dat heeft ook wel z'n weerslag op ons gezin. Dit prachtige -ahum- weer speelt ook lekker mee.

Omdat ik me zo ontzettend schuldig voel(de) dat ik J 5 dagen per week aan zijn lot over heb gelaten heb ik hem vandaag lekker thuis gehouden. Vanmorgen zijn we naar het CB geweest. Hij was niet zoveel gegroeid (vooral niet qua gewicht) en dat schijnt er op te duiden dat hij bijvoeding nodig heeft; we mogen beginnen met groentehapjes! Papa is vanavond en morgenavond aan het werk (bah), dus gaan we woensdag zijn eerste groentehapje serveren. Zo spannend! Het fototoestel ligt al klaar.

J heeft trouwens de smaak te pakken van omdraaien van zijn rug naar de buik. Helaas komt hij alleen nog niet terug, dus na een paar minuutjes is het gillen geblazen! (en dat toch zeker zo'n 20x per dag). Wat grappig trouwens om te lezen dat de ene helft van onze ukkies van de rug naar de buik en de andere helft andersom draait.

Oja, J heeft ook zijn eerste tandje! Trots!

Super trouwens dat jullie (zonnetje en pupindy, of nog meer?) gaan babyzwemmen, ik ben jaloers! Doen jullie alleen een zwemluier aan of ook een zwembroekje?

Ik ga nu eerst weer even naar m'n mannetje hoor, even genieten van hem...

liefs,

mieke
Hoi Mieke, leuk dta je er weer bent! Maar wat naar zeg dat je nu echt werkloos bent. Snap heel goed dat je je daar k*t door voelt. En klagen mag je hier zoveel je wilt!

Ben je lekker aan het genieten nu? Alleen van je stukje lezen hoe je alles deed met 40 uur werken word ik al moe! Kan me voorstellen dat dat ook verre van ideaal was!

Leuk dat je mag beginnen met groentehapjes! Ga je zelf maken of uit een potje? Lijkt me zo mooi om te zien als ze de eerste keer helemaal onder de bietjes zitten of onder de spinazie!

Ik wens je heel veel succes met solliciteren en in de tijd dat je thuis bent, maar lekker genieten van je mannetje!
Mieke wat naar van je werk zeg... en wat ontzettend heftig om 40 uur te moeten werken... Ik moet zeggen dat de drie dagen hier al zwaar vallen!! En je partner, kookte die niet af en toe voor je? Petje af dat je het bv vol blijft houden!!!

Wat spannend het eerste groentenhapje!!!

Zonnetje, kan me goed voorstellen hoor dat je Jens wat langer daar wil houden om even bij te tanken!!

Babyzwemmen: willen we (vriend) hier ook gaan doen, maar twijfelen over wanneer. Je hoort heel veel negatieve verhalen over chloor voor de luchtwegen van babys (kijk maar eens op google). Hoe denken jullie daarover? En inderdaad weer in bikini... hoe zien jullie buiken eruit? Hier echt nog wel flubberig...

Pupindy, hier slapen we al weken nachten door, nu laatste nachten komt ie om vier uur, maar we zijn een beetje streng, speen erin en doorslapen willen de structuur graag zo houden namelijk.
hallo allemaal,

Heb even een tijdje alleen kunnen meelezen. Wat een handenbindertje heb ik. Deze week zit hij weer in een sprongetje. Hij heeft constant aandacht nodig. Maar wat is het leuk! Hij lacht sinds een paar dagen veelvuldig en begint al een beetje te ´praten´. Dan kijkt hij me aan en roept ´uh´ en ´eh´. Nu begrijp ik ook echt hoe je na het voeden met hem kan spelen. Begreep dat eerder door jullie genoemde ritme niet zo. Hij had daarvoor echt geen interesse in een speelmomentje.

Gisteravond is hij na een lange dag op mijn buik in slaap gevallen. Ik had echt tranen in mijn ogen van ontroering toen ik hem aan keek. Wat lag hij daar lief. En hoe eenvoudig kan geluk zijn.

@babyzwemmen, wij gaan het niet doen. Las een onderzoek van een belgische professor die had gevonden dat astma twee maal zoveel voorkwam bij kinderen die aan babyzwemmen hebben gedaan. De longetjes hebben namelijk nog een jaar of twee nodig om door te ontwikkelen en chloor heeft een slechte invloed. Nu was dat wel in Belgie. Daar gooien ze meer chloor in het water. Maar goed, wij hebben veel astma in de familie en heb daarom meegemaakt hoe erg het is. Wil dat niet voor onze kleine. Dus wij gaan hem hier in het grote bad kennis laten maken met het plezier van water.

@Mieke, respect hoor! 40 uur werken. Moet er niet aan denken. Helemaal niet als je je eigen tijd niet in kan delen.

En hoe is heet gegaan met de groentehapjes? Lijkt me zo verschrikkelijk leuk.

@zonnetje, kan me helemaal voorstellen dat je even geniet van de rust. Dus voel je niet schuldig hoor

@pupindy, ook wij hebben het al over een tweede. En daar willen we volgend jaar mee beginnen. Ook bij mij speelt de leeftijd mee. Ik ben nu 33 en was een half jaar bezig voordat ik deze kleine kreeg.

@marielle, zaterdag weer beginnen. Dat is snel. Je werkt in de zorg toch?

@keeprunning, hoe is het met je muur. Zit er al verf op?

@bad, ik vind het makkelijker om met hem onder de douche te gaan. Van te voren kleed ik hem uit, wikkel hem in doeken en zet hem in zijn wipstoeltje in de badkamer. Dan ga ik douchen, pak hem daarna uit zijn wipstoeltje, douchen we samen en dan wikkel ik hem weer in de doeken in het wipstoeltje. Ik kleed me dan aan (kleren liggen klaar in de badkamer) en vervolgens kleed ik hem aan. Dan huilt hij ook niet.

Een bad vind ik zoveel meer gedoe. Scheelt misschien dat ik het bad niet kwijt kan in de badkamer, dus dat moet op de eettafel, waar dan ook het aankleed kussen heen moet. Het is daar kouder (ruimte is groter), dus altijd huilen geblazen als hij uit het bad gaat.

En nu ga ik shoppen in de bijenkorf! whoehoe......
@Mieke: leuk dat je er weer even bent, jij hebt wel heeel erg veel gewerkt zeg, knap hoor. Zou ik niet kunnen denk ik. We ontzettend K.. dat je nu weer zonder werk zit. Ik hoop voor je dat je snel iets anders vind met betere tijden...

Wat lief dat je zoontje zijn eerste tandje heeft, veel last van gehad of niet? Lekker eerste hapje dus, spannend, zal wel even aftasten zijn eerst denk ik.. Leuk!

Het babyzwemmen was trouwens erg leuk, eerst vond hij het maar niks, huilen.. zielig he.. Even wennen en toen ging het vel beter. Hij heeft een gewoon zwembroekje aan, luierbroekje is niet nodig hier. Ze doet de baby's ook onder water en daar ben ik niet zo'n voorstander van, maar ben dan denk ik de enige.. weet niet zo goed wat ik daar mee moet, verder is het wel erg leuk om te doen met Daan.

@Zonnetje: Ja de vakantie heb ik erg veel zin in, al duurt dat nog een zwangerschapsduur hah

Daarna wil ik weer stoppen met de pil.

Lekker die uurtjes even voor jezelf.. heb je wel nodig hoor, jammer dat je zo'n hoofdpijn hebt zeg, hopen dat het doorslikken van de pil je helpt.

@Liselotte:Dus ookal over een 2de gehad, tsja ik wordt over twee weken ook 33 en als we wat willen, wil ik niet te lang wachten, heb nu de energie nog en ja wij hebben ook een half jaartje moeten wachten dus je weet ook niet hoe snel het een 2de x zou gaan... Dus ook hier volgend jaar mei ongeveer weer stoppen, starten we dan een nieuw topic

Fijn gevoel he zo'n kleintje en ja daar kun je soms best even emo van worden, heb het nog wel eens, spontaan gaan huilen hihi.. van geluk.

Shopse!!

@Lide: De nachten gaan de laatste tijd weer beter, godzijdank.. hopen dat het zo doorgaat.

Ja ik heb niet gegoogled over babyzwemmen, heb het altijd gezien en leek me erg leuk. Het is ook heel goed voor de ontwikkeling, en ja snap dat teveel chloor vast niet goed kan zijn.

Viel me in bikini mee, ik was 1 van de slanksten, dat voelt dan weer goed hah.. Ja de boel is niet zo strak als voorheen maar weeg al weer bijna 67,5 kilo dus mag er nog 2 kilo af..

Voel me in elk geval bijna de oude.

Verder geen nieuws hier, nog lekker aan t genieten van mijn een nalaatste verlofdag..

Fijnde dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven