zwanger worden vanaf juni 2014!

10-06-2014 21:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik heb samen met mijn vriend besloten dat we gaan proberen een kindje te 'maken'! Ik vind het erg spannend allemaal! Ik verwacht uiteraard niet meteen zwanger te zijn maar alles is mogelijk natuurlijk

Morgen ga ik naar de Etos en even kijken voor extra foliumzuur/vitamines en dergelijke...

Ik ben op dit moment ongesteld en ga dus niet meer beginnen met de pil na deze week! Dat zal dus de eerste keer zijn in 10 jaar.

Ik ben overigens 26, mijn vriend eind 30.

Is er iemand in dezelfde positie als ik?

Nog goede tips?
Hoi, ik heb net mijn laatste onttrekkingsbloeding gehad. Ik schrijf al mee in een ander topic. Ik wens je veel succes!
Jij succes :-)!

Nog wel andere mensen die het leuk vinden om mee te schrijven?

Als ik weet hoe het werkt wil ik ook wel zon hippe tabel maken
Hey nieuwsbrief! Wat leuk dat jullie willen gaan starten! Ook ik schrijf al mee in 'dat andere topic'. Je bent uiteraard welkom om daar mee te schrijven! Zwanger worden vanaf juni/juli 2014! Misschien tot daar en veel succes in ieder geval :-)
Ik en mijn man zijn beide 26 en ik ben sinds de 16e gestopt met de pil.. Heb het gevoel al zwanger te zijn, maar dat kunnen ook de hormonen zijn die in het rond vliegen! Morgen een test halen en foliumzuur!
quote:pyh1989 schreef op dinsdag 10 juni 2014 21:24 Ik en mijn man zijn beide 26 en ik ben sinds de 16e gestopt met de pil.. Heb het gevoel al zwanger te zijn, maar dat kunnen ook de hormonen zijn die in het rond vliegen! Morgen een test halen en foliumzuur!

Spannend! Zou leuk zijn als het meteen lukt! Ik zou een paar maanden wachten ook niet erg vinden hoor maar zou heel leuk zijn meteen.

Ben ook benieuwd hoe erg mijn cyclus in de war is straks... Ik heb nog nooit een normale cyclus gehad want werd pas op m'n 15e ongesteld en ben op m'n 16e al aan de pil gegaan dusja
Dag dames, ik zie al een paar uitnodigingen voor ons topic maar ook ik zeg dat jullie welkom zijn in zwanger worden vanaf juni/juli 2014!

En hieronder een klein stukje info over foliumzuur. Voor een paar euro bij de drogist.

Hoe gebruik je foliumzuur?

Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.

Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.

Niet meteen zwanger?

Lukt het niet om meteen zwanger te worden? Blijf dan gewoon foliumzuur slikken. Je kunt het zonder problemen maandenlang gebruiken. In de aanbevolen dosering is foliumzuur niet schadelijk. Ook niet als je de tabletten foliumzuur langere tijd gebruikt.

Niet op tijd begonnen?

Soms lukt het niet om op tijd te beginnen met foliumzuur. Bijvoorbeeld omdat je onverwacht zwanger raakt, of sneller dan je had verwacht. Of omdat je niet wist dat foliumzuur belangrijk was. Je hoeft dan niet ongerust te zijn. De kans op een baby met een open ruggetje of open schedel is erg klein. Ook als je geen extra foliumzuur slikt. Maar begin wel zo snel mogelijk met het nemen van foliumzuur. Alle beetjes helpen.
Hallooo

Ik schrijf graag mee! Vriend en ik hebben besloten vanaf vandaag de pil te laten staan:):)

Vriend is 27 en ik 26!

Heb al foliumzuur in huis:)
Ik ga zo naar de stad en haal dan meteen een test en foliumzuur!
Spannend leuk!!!! Ben benieuwd!

Ik ga zo ook even naar de stad voor foliumzuur of van die mama-word-vitamines, ik heb al even gekeken op internet wat het beste is, maar ik ben er nog niet helemaal uit...

Even langs de Etos dus...

M'n vriend vind het ook leuk als ik een boek koop, hij heeft al 2 kinderen uit zijn vorige relatie dus voor hem is het allemaal niet nieuw, maar ook spannend natuurlijk! Andere vrouw-andere kwaaltjes zullen we maar zeggen

We hebben het gisteren gehad over kinderopvang, dat vind ik nog wel een lastig dingetje... Hebben jullie daar al over nagedacht? Ik weet dat t nog tijden kan duren voordat ik uberhaupt zwanger ben, maar toch wel handig om erover gesproken te hebben!
Ik heb gravitamon gehaald op advies van de Etos mevrouw!
Mijn man en ik hebben het wel besproken, maar we weten het nog niet.. Wel is het zeker dat ik ga minderen in werkuren!
Hoi meiden,

Ook mijn man en ik hebben onlangs besloten dat we graag een kindje willen. Ik heb mijn spiraaltje er vorige week dinsdag uit laten halen door de huisarts. Echt super spannend, want vanaf dat moment ben je dus gelijk vruchtbaar. Vanaf die dag ook begonnen met het slikken van foliumzuur. En nu ja, hopen dat het dan snel mag lukken. Maar ik blijf het spannend vinden hoor, is toch best een stap, vinden jullie ook niet?

FYI, ik ben 31 en mijn man 30, bijna een jaar getrouwd en 6,5 jaar samen..

Verder ben ik denk ik vooral aan het fantaseren over van alles en nog wat; de naam, babykamer, wat ga ik met mijn werk doen, inderdaad kinderopvang... Ik zit misschien te denken aan een gastouder, stukken goedkoper heb ik begrepen en ideaal met tijden. Maar ik moet mij daar nog verder in gaan verdiepen....

Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden! Buiten mijn man om, weet niemand dat mijn spiraaltje eruit is, dus fijn om met andere erover te kunnen praten..

Nou meiden, toi toi toi!
Jij ook succes!

Ik kan er in mijn omgeving met niemand over praten, niemand zit in dezelfde situatie als ik zat te denken om het mijn beste vriendin wel te vertellen... Die vindt dat vast heel erg leuk!

Ik werk 32u, vriend full time en 2 maanden per jaar in het buitenland dus ik heb wel redelijk wat flexibiliteit nodig, zat zelf ook te denken aan een gastouder. In 'normale' weken zouden we het af kunnen met 2,5 dag opvang. We hebben geen vrienden/familiehulp oid.

Ik ben wel benieuwd naar mn cyclus, of hij helemaal in de war is, of dat het meevalt
Ik vind het trouwens ook echt wel een grote stap.... Ben er wel aan toe en ik vind het super spannend!

Gelukkig willen de kinderen van m'n vriend graag een broertje/zusje. Anders was dat ook nog een dingetje geweest. Zijn kinderen zijn hier t grootste deel van de week!
Ik werk 40uur en mijn man is zzp'er... Ik ga sowieso een dag minder werken, liefst 2, maar weet niet of we dat financieel redden. Aangezien mijn man als zzp'er ook niet altijd werkt heeft, gelukkig wel bijna altijd, maar blijft onzeker. Hij wil dan doordeweeks een dag niet gaan werken en dan bijvoorbeeld op zaterdag wel.. Mijn moeder wil denk ik sowieso wel 1 dag oppassen.. Maar ja, eerst maar eens zwanger worden he ...

Toen ik dinsdag mijn spiraaltje eruit liet halen, werd ik donderdag iets ongesteld, maar niet veel. De dagen erna wel een soort van bruinige afscheiding, maar ik heb geen idee of dat dan het begin van mijn cyclus was. Heb wel onwijs last van al die hormonen, kan ook tussen mijn oren zitten, maar pffff...
Ja ik vond de opvang in ons geval wel belangrijk om te bespreken van tevoren omdat ik niet minder wil werken en vriend ook niet. Ik geloof niet dat ik er een leukere moeder door wordt uiteindelijk

Ja met een spiraal is dat natuurlijk anders dan met de pil, ik zou aanstaande zaterdag een nieuwe moeten nemen, ben benieuwd of m'n lichaam erop reageert!
Hoi nieuwsbrief,

Spannend he! Ik wil ook graag meeschrijven..

Wij beginnen over 1,5 maand en ben sinds vandaag ook begonnen aan foliumzuur. Begin dit jaar al gestopt met de pil. Begin augustus kennen we elkaar twee jaar en gaan we in ondertrouw.

Mijn aanstaande is 44 en ik 33.

Super spannend allemaal. Het idee van zoiets moois als een kind van ons samen en uit liefde ontstaan vind ik wel erg bijzonder!
Hier zitten we te denken aan een gastouder. Vriend is schipper en dus week op week af, dus voor de week dat hij dan aan boord is een gastouder. Zelf werk ik 24 uur in de week maar altijd op andere dagen en uren dus een andere oplossing is er ook niet...

Misschien dat ik zelf nog gastouder wil worden aan huis....

Sinds gisterochtend geen pil meer geslikt dus ju wachten op de menstruatie en dan kunnen we los:)

Is er iemand die een tabel kan maken??
quote:sig87 schreef op woensdag 11 juni 2014 15:25 Hier zitten we te denken aan een gastouder. Vriend is schipper en dus week op week af, dus voor de week dat hij dan aan boord is een gastouder. Zelf werk ik 24 uur in de week maar altijd op andere dagen en uren dus een andere oplossing is er ook niet...

Misschien dat ik zelf nog gastouder wil worden aan huis....

Sinds gisterochtend geen pil meer geslikt dus ju wachten op de menstruatie en dan kunnen we los:)

Is er iemand die een tabel kan maken??

Ja gastouder lijkt mij ook wel wat....

Een tabel ben ik denk ik niet zo goed in... Alleen dan moeten we denk ik een nieuw topic opstarten? Of zo n algemene gebruikersnaam dat iedereen in de op kan aanpassen?
Net een test gedaan en niet positief..
Jammer pyh! Dan waren het waarschijnlijk toch de rondvliegende hormonen.....
quote:nieuwsbrief schreef op 11 juni 2014 @ 15:34:

Jammer pyh! Dan waren het waarschijnlijk toch de rondvliegende hormonen.....Haha ja! Hopen dat die snel onder controle zijn..Nieuwe ronde nieuwe kansen! ;)
Spannend hoor, als je net hebt besloten om voor een kindje te gaan!

Alleen al hoe je lichaam veranderd door geen AC meer tot je te nemen.

Ik zit nu in ronde 4 en heb tot nu toe steeds het gevoel gehad zwanger te zijn, maar de testen bleven negatief... Alle zwangerschapssymptomen zijn aan bod gekomen! Probeer dus een beetje met beide benen op de grond te blijven, gezond te eten en te bewegen en vooral heel veel te vrijen.... Dan komt het vast wel goed :-)
Oh, en noteer symptomen en stemmingen in je agenda...

Als je ineens last krijgt van veel witte afscheiding, stemmingswisselingen, gevoelige borsten etc. etc. (Zwangerchapssympt.)

Dan kan dat ook een teken zijn van een net gepasseerde eisprong!

Na je eisprong keldert je oestrogeenspiegel meteen, wat die symptomen geeft.

Ik zelf vind het nogal hysterisch en a-relaxed om meteen met ovulatietesten aan de slag te gaan, maar aan de hand van symptomen kan je dus ook bepalen of je eisprong net is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven