Zwanger worden vanaf juni 2018 - deel 2

22-07-2018 08:33 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier het nieuwe topic met een tabel die we allemaal aan kunnen passen.

Link naar het oude topic:
zwanger/zwanger-worden-vanaf-juni-2018/ ... ges/411231


Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Leeuw32 32/39 1e Hormonale migraine
Pocassie 31/33 2e
Choco-Pie 30/34 1e
Maan12 32/33 1e
Hardloopstudentje 24/26 1e PCOS
Lelie36 28/43 1e na hersteloperatie sterilisatie vriend
mmm 26/33 2e
LUV91 26/27 1e Onregelmatige cyclus sinds ronde 3

De zwangeren onder ons :flirting:
:heart: = kloppend hartje Gebruikersnaam: ZWWjuni2018 Wachtwoord: zwangerworden
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Zegeens 28/34 1e 14-02-2019 :heart: 26-9 20-weken echo
Alskar 29/32 1e
Nijn5 34/34 1e 6 maart :heart:
Beje1901 33/34 2e :heart:
Maris86 32 1e 28 maart :heart: Single, IUI
Vieww 30/37 1e 25 maart :heart:
Pandi 28/28 2e 25 maart? Echo 3 aug
lillyn 25/28 1e 31 maart :heart:1 november 20-wk echo
anoniem_373228 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 19:42
24.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lelie en chocopie, ja inderdaad heel leuk om te dromen. En de negatieve gedachte probeer ik zo snel mogelijk weer te laten gaan. We gaan er gewoon vanuit dat het bij ons allemaal wel goed komt :)

@Leeuw, fijn dat je al weet hoe je het dan gaat vertellen. Ik wil er tegen die tijd echt iets bijzonders van maken. Voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders zou het dan het eerste kleinkind worden. Lijkt me mooi om er een speciaal moment van te maken. Ook al is het op zichzelf natuurlijk al enorm speciaal. Ieder zijn ding.

In mijn omgeving weet alleen mijn moeder en mijn teamleidster er van. Inderdaad best raar om het met je teamleidster te bespreken maar omdat er in mijn proces waarschijnlijk veel ziekenhuisbezoeken aan te pas komen ook onder werktijd, moest zij het wel weten.

Gister toevallig met mijn vriend over gehad. Doen jullie samen met je vriend/man een test of alleen? Ik doe het eigenlijk altijd alleen omdat hij in de ochtend al vroeg weg is. Mijn vriend vind dat opzich oké, al zou hij er ook wel graag bij zijn op het moment dat ik wel een positieve test heb. Maar als verassing zou hij het ook leuk vinden. Zolang ik maar niet bel of Whatsapp ofzo om het te vertellen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had aangegeven dat hij het testen héél graag samen wilde doen. Dus wij hebben bewust gewacht tot we een moment samen hadden. Als gevolg had ik geen ochtendurine, maar gelukkig was-ie toch meteen positief. En het was een heel emotioneel moment, dus ik ben achteraf heel blij dat we het samen konden doen. Inderdaad meteen grootste plannen gemaakt hoe we de het met +/- 9 weken wilden gaan aankondigen bij onze ouders.

Nog geen 5 dagen later, dinertje bij schoonouders.
Schoonmoeders (normaal geen keukenprinses), komt stralend uit de keuken: 'Tadaaaaaaa, ik heb meloen met rauwe ham gemaakt' :facepalm:. Wij hadden geen zin om haar met flauwe smoesjes te moeten voorliegen/teleurstellen, dus uiteindelijk toch stamelend aan de keuken tafel de waarheid verteld. Het geluk en de blijdschap waren er gelukkig niet minder om :)

Vind het overigens nog steeds fijn en bijzonder om met jullie allemaal mee te lezen hoe deze periode voor iedereen verloopt. En inderdaad; verdrietige en gefrustreerde posts mogen ook.
Moet gek zijn om nota bene je leidinggevende al in zo'n vroeg stadium te betrekken bij zo iets persoonlijks en intiems. Krijgen jullie wel de juiste support en ruimte? En zijn er verder nog mensen die al iets hebben verteld op hun werk? Dat vind ik namelijk behoorlijk spannend.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook zeker een mooi moment samen Vieww! Ik heb alleen al zo vaak nu een negatieve test gehad dat ik mijn vriend ook niet steeds hoop wil geven, omdat ik steeds toch weer wil testen.

Grappig hoe het dan kan lopen, heel plan gemaakt en dan ineens rauwe ham op het menu. Ik denk dat ik het dan ook maar gewoon verteld had. En uiteraard was het geluk en blijdschap niet minder daarom! Als het bij ons mag lukken willen we het sowieso al snel aan onze ouders vertellen, ik zou dat nooit geheim kunnen houden tot 9 weken ofzo.

Mijn teamleidster geeft mij alle ruimte en steun. Ik hou haar op de hoogte van de gang van zaken in het ziekenhuis en zij zorgt ervoor dat ik flexibel om kan gaan met mijn werk tijden voor ziekenhuisbezoeken straks. Verder weet niemand op mijn werk er van, maar dat word wel steeds lastiger want mensen stellen toch vragen. Ik hou het nu maar steeds op pcos en vervolgonderzoeken. Maar als het echt lang gaat duren zal ik op een gegeven moment het wel moeten vertellen wil ik niet blijven "liegen".
Alle reacties Link kopieren
Tussendoor: gerookte ham mag toch?

Ik word op werk naar huis gestuurd :-D. Kom uit een corporate omgeving met werkweken van 60 uur en ben overgestapt vorig naar de non-profit. Ze weten dus al langer dat er kinderen komen want qua salaris was het een stapje terug. En ze zijn hier erg relaxt, ze waren allang blij dat ik wilde overstappen. En er wordt op werk veel privé gedeeld.

Ben nu erg blij dat ik ben overgestapt hiervoor baalde ik nog wel eens omdat het als een stap terug voelt, maar inhoudelijk is dat het niet gelukkig. En ja zit in vennoot-traject nu dus hij kan niet minder op dit moment. Hij kan over 3 a 4 jaar helemaal zijn eigen tijd indelen en dan kan ik weer naar de 60 uur :roll:
Alle reacties Link kopieren
Het voedingscentrum raadt gerookte vleeswaren af. Als je wat langer zoekt dan kom je overigens wisselende adviezen tegen, dus is discutabel. Ben alleen toch al niet echt een carnivoor, dus niet echt lastig voor mij om te laten staan.

Wel fijn dat jullie zo gesupport worden in jullie traject! Ik werk nu zo’n 50 uur per week, maar parttime werken is op mijn werk helaas not done. Toch wil ik graag naar de 4 dagen als ik ben bevallen, dus ben heel benieuwd hoe daarop gereageerd gaat worden. Er wordt nu eea gereorganiseerd bij mij, dus probeer zo lang mogelijk mijn mond te houden. Maar vind het ook moeilijk om tegen iedereen te liegen en mijn baan is ook niet heilig. Maar merk dat ik het toch wel spannend vind.
Bij mij weten mijn ouders het en een aantal vriendinnen. Op mijn werk nog niet, want ik heb nog vakantie. Zal wel bikkelen worden als ik weer moet beginnen.
Mijn ouders kregen van mij een boekje van Nijntjes Opa en Oma Pluis. Mijn zusje had de week ervoor verteld dat ze (toen 11 weken) zwanger was, dus na het uitpakken zei ik dat ze waarschijnlijk nog een keer opa en oma zouden worden. Daar stonden ze even goed versteld van.
Mijn vriendinnen waren op de hoogte van mijn traject dus toen ik ze zo'n 2 weken na de inseminatie belde, wisten ze al genoeg.
Het kost me wel grote moeite om nog mijn mond te houden. Volgende week ben ik nog een weekje weg, dan doe ik vrijwilligerswerk. Drinken we normaal gesproken 's avonds een biertje met elkaar.. Ga het maar gooien op '0,0 bier heeft minder calorieën'. Ben benieuwd of ze erin trappen, maar vind het nog te vroeg om al te vertellen..

En de onzekerheid of het ooit gaat lukken is niet zo gek! Het is toch iets wat we graag willen. Maar ik kan je vertellen dat de onzekerheid niet verdwijnt als je zwanger bent hoor, dan ga je je vanzelf druk maken over echo's die eraan komen, wel of geen combinatie-/nipttest, etc. Dus.. de onzekerheid zal wel blijven totdat je kinderen 20 zijn (of misschien wel langer ;-))
Mijn vriend wil ook samen testen. Vind ik ook wel zo fijn.. samen de teleurstelling delen, of samen de blijdschap delen..

In mijn omgeving weten n paar mensen van de operatie van mn vriend: onze moeders, bij mij een paar collega's en zijn collega's en wat vrienden.

Wat leuk Maris hoe jij het verteld hebt aan je ouders! Wisten ze helemaal niet dat je met traject bezig was?
Lelie36 schreef:
10-08-2018 20:19
Wat leuk Maris hoe jij het verteld hebt aan je ouders! Wisten ze helemaal niet dat je met traject bezig was?
Oh zeker wel! Ik heb me pas op de wachtlijst laten plaatsen toen zij er ook achter stonden.
En ze waren ook wel op de hoogte van de inseminaties, maar ik had ze al die tijd verteld dat het echt wel een paar maanden kon duren. Daarnaast zat ik rond mn nod dus ze hadden ook niet verwacht dat ik het zo vroeg zou vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik lees nog steeds mee! Gefeliciteerd nieuwe zwangeren. Super :D

Ach Leeuw, wat een narigheid! Lijkt me ook echt rot om dan juist de symptomen te hebben die je ook krijgt tijdens een zwangerschap. Dat brengt je dan toch weer aan het twijfelen. Hopelijk kan de alternatieve arts je verder helpen!

Hardloopstudentje, nog even wachten dus. Fijn zo’n teamleidster!

Oef view, hoop inderdaad dat parttime werken gaat lukken. 50 uur werken en een kind lijkt me zeer pittig!

Maris een goede echo. Heel erg fijn! Succes met je 0.0 smoes :D..

Sorry voor diegene die ik vergeten ben. Ik lees en typ altijd via m’n tel en dat is niet altijd even makkelijk. Hier gaat het zijn gangetje. Met vlagen misselijk en zeer pijnlijke (grote!!) borsten. Ook echt totaal futloos/slap/kortademig waardoor eerder thuis gekomen van vakantie. Dit maar eens bespreken met vk. Ondertussen toch al bijna 11 weken. Dinsdag termijn echo. (Schoon)ouders inmiddels ingelicht. Allemaal in tranen en totaal verrast. Bijzondere momenten :D
Leuk al die reacties van ouders enzo op het nieuws! Ben benieuwd hoe ze bij ons gaan reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan jullie het vertellen Lillyn? Ze zullen vast heel blij zijn :)

Ik zit vandaag op cyclusdag 100. Dus al ruim 3.5 maand geen menstruatie. Nooit gedacht dat ik zo kan uitkijken naar een keer ongesteld worden, haha 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook weer eens even wat van me laten horen.

Meiden met goede echo's wat megafijn voor jullie.

Hardloopstudentje wat een ellende zeg die uitblijvende menstruatie.

Hier een maandje geskipt, nu ongesteld en ook volgende maand vermijden we de vruchtbare dagen. Niks spannends te vertellen dus eigenlijk.
Lange cyclus Hardloopstudentje!! Ik hoop dat je menstruatie snel komt!

We willen het vertellen nadat we een goede echo hebben gehad, dus nog even geduld!
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje jeetje wat een ellende! 100 dagen is inderdaad erg lang, hopelijk kunnen ze iets medisch voor jullie doen!

Ik mag officieel weer op het wachtbankje. Gisteren een duideljik een knaller bij de ovulatietest. Hee goed gebruik van gemaakt. Alternatieve arts had een paar geode tips, hopelijk gaat helpen tegen de misselijkheid.
Leeuw32 schreef:
13-08-2018 10:10
Hardloopstudentje jeetje wat een ellende! 100 dagen is inderdaad erg lang, hopelijk kunnen ze iets medisch voor jullie doen!

Ik mag officieel weer op het wachtbankje. Gisteren een duideljik een knaller bij de ovulatietest. Hee goed gebruik van gemaakt. Alternatieve arts had een paar geode tips, hopelijk gaat helpen tegen de misselijkheid.
Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@lillyn, voor wanneer staat de echo gepland?

@Leeuw, super, ik duim voor je dat het deze keer raak is. Spannend weer zo op het wachtbankje!

Ik ben het ondertussen even helemaal zat. Maar zal toch nog 3 weken geduld moeten hebben. Ik ben heel hard aan het hopen en duimen dat het zaad van mijn vriend helemaal goed is. Dan zal het traject dat we in gaan redelijk meevallen, als in dan zal het ovulatie inductie worden en geen IVF of ICSI.

Maar aangezien mijn vriend jarenlang gerookt heeft (is nu wel gestopt) en blowt (dit doet hij nog zeker 2 a 3x in de week) ben ik bang voor een negatieve uitslag en vind ik het ook erg naar dat we 8 weken op die uitslag moesten wachten! Nu gelukkig nog 3 dus we zijn over de helft!
Alle reacties Link kopieren
Op de 10e dag na mijn nod, vanmorgen een positieve zwangerschapstest :yes: .
Erinlynn schreef:
13-08-2018 16:54
Op de 10e dag na mijn nod, vanmorgen een positieve zwangerschapstest :yes: .
Jaaaa gefeliciteerd!!

Hardloopstudentje dat zou wel van grote invloed kunnen zijn.. Is hij niet van plan om daarmee te stoppen? En als jullie kind er straks is?
Wauw, gefeliciteerd Erinlynn!! Kan je het al een beetje bevatten?

Spannend Leeuw, nu maar afwachten!

Ik zit nog op wachtbankje.. vrijdag NOD.. willen zaterdagochtend testen als ik nog niet ongesteld ben.
Had me voorgenomen er niet zo mee bezig te zijn deze maand, vorige maand toch wat teveel mee bezig geweest vond ik. Maar..wat is dat lastig!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Erinlynn! Super :)

@Maris, als de dokter aan geeft dat het echt invloed heeft en hij er mee moet stoppen gaat hij dat wel doen. En als er een kindje komt dan zal hij het niet meer thuis doen en alleen nog als hij met vrienden is/niet bij ons kindje. Alleen het is niet bewezen dat het van invloed is en daarom ziet hij het nut er niet van in er nu al mee te stoppen.

@Lelie, spannend! Zaterdag is al snel, nog even geduld ook al is dat enorm lastig natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, ik kan het wel bevatten hoor. Wij zijn er ook wel weer klaar voor. Hadden het er al vaker over gehad, dus dit is niet echt onverwacht haha.

Voor jou komt je nod weer wat dichter bij. Spannend hoor!

Hardloopstudentje dat is toch van invloed... in een joint zit toch ook shag? En sowieso... roken en drugs zorgen beiden voor verminderde zaadkwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Erinlynn :cheer2: Waarschijnlijk ben je dan minder ver dan dat de verloskundige straks zal berekenen aan de hand van je laatste menstruatie. Dat je straks niet schrikt als je terug gezet wordt.

Hardloopstudentje, hopelijk is het zaad van top kwaliteit. Dat zou het traject een stuk makkelijker maken.

Lelie, ik duim voor je!

Hier net bij de verloskundige geweest. Het hartje klopt nog steeds en alle bloeduitslagen waren goed!
zegeens schreef:
14-08-2018 10:03

Hier net bij de verloskundige geweest. Het hartje klopt nog steeds en alle bloeduitslagen waren goed!
Ik kom er ook net vandaan en ook weer een kloppend hartje gezien! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Erinlynn, het enige dat wetenschappelijk bewezen is, is dat veel roken en veel alcohol drinken van invloed is op de zaadkwaliteit. En in 1 joint zit heel weinig tabak en hij rookte hiervoor bijna een pakje sigaretten per dag dus al heel blij dat hij daar mee gestopt is. Er is geen duidelijk onderzoek over de invloed van marihuana. De ene zegt dat het invloed heeft de ander niet. Ik zou liever zien dat hij hier ook mee stopt, maar het zijn er nog maar 3 per week en het is voor hem wat een biertje drinken voor een ander is zeg maar. Als hij echt moet, dan stopt hij wel geeft hij aan, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Wat super al die kloppende hartjes :) Lijkt me toch fijn om dat telkens weer even te kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Maris, wat leuk!

Hardloopstudentje hopelijk is het allemaal niet nodig en werkt het gewoon goed bij jouw vriend.

Lelie, spannend al symptomen?

Nou ik ben sinds maandag superfit! Maandag had ik 's middags kramp vanwege mijn eisprong (dit keer links). Nu nog 2,5 week wachten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven