Zwanger worden vanaf mei/juni 2021

21-05-2021 21:00 739 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey!

Tenzij ik er ontzettend over lees, vind ik nog geen topic voor diegenen die vanaf deze maand gaan proberen zwanger worden.

Nog meiden die ermee starten en een kletsgroepje willen delen? :-D
Naam Leeftijd + vriend Kindje nummer... NOD RondeBijzonderheden
ILoveJaimy 28 - 28 1e kindje 23Heel onregelmatige/lange cyclus; begonnen met ovutests
Crazymier93 28 - 26 1e kindje 11 dec 5
Elyani 29 - 41 2e kindje - 1 zoon 2j 16 dec 7 ( 6 ) VMK juni en oktober; progesteron supplementen


:cheer2: ZWANGER :cheer2:
NaamLeeftijd + vriendKindje nummer...UD Zwanger in... Opmerkingen
Aardvarkje 37 - 35 2e kindje - 1 dochter 29 maanden11/02/20221e ronde :heart:
Tormund 31 - 37 1e kindje 12/02/2022 1e ronde :heart:
Ginny 38 - 34 Nieuw Samengesteld Gezin: Samen 2e kindje (1 dochter, 19m), Voor Ginny 4e kindje en voor man 6e kindje 15/02/2022 1e ronde :heart: :heart:
Citroentaartje 33 - 34 2e kindje - 1e 22 maanden 10/03/2022 2e ronde :heart:
Tinkeltje33 36 - 39 3e kindje - 2 zoons van 5j en 16m18/03/2022 2e ronde :heart:
SterreWaterman 36 - 36 3e kindje - 2 zoons van 3,5j en 1,5j 21/03/20221e ronde :heart:
Anna8931 - 36 2e kindje - eerste kindje bijna 2j?3e ronde :heart:
Charmed130 - 382e kindje - 1 Zoon 2,5jjuni :heart:
Niecie 38 - 43 1e kindje juli 6e ronde
Flowerbomb 24 - 24 1e kindje Juli 6e ronde :heart:
elyani wijzigde dit bericht op 08-12-2021 13:10
84.61% gewijzigd
Ik doe mee! Net gestopt met nuvaring en ik wacht nu op mijn volgende menstruatie. We gaan voor de 3e! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Toeffie!

Leuk zeg, welkom! Zijn we alvast met 2 8-)
Wij gaan voor nummer 2! Nummer 1 is een heerlijk jochie van 18 maanden oud. Hoe oud zijn jouw kindjes nu? Had je in je vorige zwangerschappen snel een positieve test?

Ik verwacht de komende dagen mijn eisprong, dus hier wordt het al meteen gezellig dit weekend :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes, ik ben van de partij! Twee weken terug is mijn spiraal eruit gegaan en we zitten nu in ronde één, zoals dat dan heet. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus precies eruit ziet, maar als ik uit ga van 28 dagen zal ik begin volgende week ovuleren. Ik vind het mega spannend! Het zou trouwens ons eerste kindje zijn!
Don't waste your time or time will waste you.
Leuk! Wij zijn van plan midden juni te stoppen met de pil. Waarschijnlijk duurt het nog wel lang voordat mijn eigen cyclus weer op gang komt, maar dat is wat ons betreft prima.

Ik schrijf dus graag mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, ik doe graag mee! Ik ben al een tijdje gestopt met de pil, tot nu toe veilig gedaan maar vanaf deze maand gaan we ervoor! :-D Heel regelmatig is mijn cyclus helaas nog niet, maar ik verwacht mijn eisprong ook ergens in de aankomende week.

Het zou ook ons eerste kindje worden trouwens. Spannend!
tormund wijzigde dit bericht op 21-05-2021 22:12
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@fiddly (als ik je zo mag noemen :lol: ) spannend zeg, een eerste! Laat ons maar voorlopig uitgaan van een 28 dagen cyclus, zien we wel wat het oplevert haha!

@dopperfles Het hoeft niet lang te duren voordat je cyclus op gang komt toch? Ik heb geluk gehad dat zowel vorige keer als deze keer mijn cyclus meteen op gang kwam en heel regelmatig werd. Ik ben wel al enkele maanden geleden gestopt om te “ontpillen”. Ben benieuwd hoe het zal lopen voor je! Is het ook voor een eerste kindje dat je gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
@elyani zeker mag je mij zo noemen :sun:

Ik merk bij mezelf dat ik er heel erg veel mee bezig ben. Heb al enorm lang een kinderwens en nu we er echt voor gaan ben ik zo blij dat ik er volcontinue aan denk. Is dat herkenbaar of ben ik een aparte? :proud:
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Fiddly Haha nee hoor is ZOOOO ontzettend herkenbaar :high5: Toen ik voor de eerste keer zwanger wou worden, had ik echt een allesoverheersende kinderwens, al sinds ik een tiener was. Het was 1 van mijn grootste angsten dat het niet zou lukken. Gelukkig bleek dat dik oké te zijn ;-) Ik dacht dat ik er nu wat “chiller” in zou staan, maar helaas haha! Het heeft even geduurd voordat ik echt zeker wist dat die tweede er mocht komen, maar sinds we de beslissing hebben genomen, wil ik liever gisteren dan morgen al zwanger zijn :whistle: Ik ben er echt hele dagen mee bezig, dus het is echt pijnlijk herkenbaar haha, daarom dat zo’n kletsgroepje me ook echt ideaal leek, beetje therapie ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, naar zo'n topic was ik op zoek! Ik schrijf dus graag mee :)

Wij hebben al een zoontje van 21 maanden en willen vanaf juni voor een tweede gaan. Volgende week gaat mijn spiraal eruit en vanaf dan afwachten of en wanneer het mag lukken. Bij mijn zoontje heb ik ook mee geschreven in een groepje een vond dat altijd heel fijn en gezellig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Anna!

Oh zeg straks gewoon al 2 jaar, je zoontje :flirting: Was je cyclus bij je eerste keer zwanger worden snel op gang? En was het toen snel gelukt?
Zo’n kletsgroepje is echt heerlijk toch, lekker schaamteloos kunnen babbelen over alles!! En lekker samen symptomen spotten wanneer je op de wachtbank zit :sherlock:
Hallo, ik schrijf ook graag mee. Mijn eisprong was als het goed is gister, dus ik zit op het wachtbankje tot begin juni. Dat wachten is lastig!

Ik heb al een kindje van 22 maanden. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Elyani: gelukkig, jij omschrijft het precies zoals ik het voel, dus ik ben niet de enige! Hoe gaat jouw vriend/man er mee om? Ik probeer het er niet te veel over te hebben, omdat ik weet dat mijn vriend dan last krijgt van prestatiedruk in bed en dat werkt juist averechts...

Supertof trouwens dat er al meerdere mensen willen meeschrijven. Lekker ventileren en speculeren, love it.
Don't waste your time or time will waste you.
Hoi, ik wil ook meeschrijven! Ik ga voor de eerste. Ik heb twee maanden geleden een miskraam gehad net voor de eerste echo, dat was mijn eerste zwangerschap. Ik ben weer 2x ongesteld geweest en wil het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden. Ik wil het nu nog liever dan vóór vorige zwangerschap.

Komende week goed ons best doen, hopelijk. Ik probeer het er ook niet te veel over te hebben thuis, dus wellicht helpt dit topic een beetje. Er niet veel aan dénken lukt namelijk helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom allemaal!
Het wordt hier gelijk druk, leuk!

@Elyani, voor mijn zoontje had ik ook een spiraal en daarmee altijd mijn eigen cyclus gehouden (en nu ook weer). Ik was erg snel zwanger, maar helaas ook 2x een miskraam gehad voordat het goed ging met zoontje. Maakt het dit keer wel extra spannend, want weet dat de kans bestaat dat het weer gebeurd.. Maar ik weet nu wel dat het ook goed kan gaan, dus dat maakt het weer wat makkelijker dan de vorige keer.
Jaaaa alweer bijna 2! Gaat zo snel, maar is ook zoo leuk :)
Die van jullie is maar een paar maandjes jonger, gaat het goed met hem?

@Kitty, wat verdrietig!
Hopelijk lukt het snel weer & gaat het dan goed! Heel herkenbaar dat de wens alleen maar groter wordt, is ook heel logisch, je bent er al zo dichtbij geweest en moet dat dan weer loslaten. Gelukkig gaat het in veruit de meeste gevallen goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk, eindelijk kletsgroepje gevonden!! Dank je Elyani!

Wij hebben een 2.5 jaar dochter en gaan nu voor de tweede. Was al vier maanden terug van de pil en deze maand voor het eerst proberen.

Elyani en ik lopen gelijk op he? Ik zit nu op cyclus dag 16. Mijn cycli zijn nog enigszins onregelmatig maar denk dat ik nu rond mijn ovulatie zit.
Hebben jullie rond ovulatie ook dat het daar beneden wat gevoeliger is tijdens sex? Zeg maar beetje pijn? Ik heb dat altijd.
Verder had ik het dradentrekkend slijm drie dagen geleden.
Wie weet!

Mijn NOD is 5 juni!

Nog leuke tip: Fertility Friend app (de gratis versie).
aardvarkje wijzigde dit bericht op 22-05-2021 10:25
1.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@citroentaartje wij lopen dus ook gelijk op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Er wordt al flink geovuleerd dit weekend zeg! Dat worden spannende dagen begin juni :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ja.. Vroeger hadden we een tabel waarin iedereen's NOD stond. Weet niet of dat moeilijk is in te stellen?
@Anna, wat naar dat het bij jou zelfs twee keer mis ging, één keer was al heel verdrietig inderdaad. Blij om te lezen dat het daarna is goed gegaan bij jou, dat soort verhalen doen me altijd goed. Ik sta er nu ook weer positief in!

Veel pogingen dit weekend dus, het is er ook wel het weer voor om lekker in bed te kruipen :-D

Ik moet nog bijna een week wachten, dus loop iets ‘achter’.
Alle reacties Link kopieren Quote
@kittyfantastico lastig he het wachten!!
Ik denk er ook de hele tijd aan. Hoe lang voor je miskraam probeerde je al zwanger te worden? Ben je al lang aan het proberen?
Gelukkig is het in de meeste gevallen van miskraam gewoon bad luck. Dus hopen op een mooie match van twee geschikte celletjes bij jou deze maand! :)

Februari als uitrekendatum is wel mooi :sun: onze vorige dochter was op eerste kerstdag geboren :facepalm: :lol: :heart:
@Aardvark inderdaad, februari lijkt mij ook een mooie maand! Ik zat er ook al aan te denken haha, loop graag op de feiten vooruit. De maanden na februari zijn ook mooie maanden, maar nu is het gewoon hoe eerder hoe beter.

Vorige keer was ik na ongeveer 4 pogingen zwanger, dus dat viel mee. Ik ben ook blij te weten dat we vruchtbaar zijn. Iets minder onzekerheid.
Voor de vrouwen die al eerder een zwangerschap hebben mogen mee maken: hoe lang duurde het bij jullie voordat je zwanger was, vanaf het moment van actief proberen?

Ik weet dat er geen peil op te trekken is maar vind het wel interessant. :D

Ik stop in juni met de pil. Geen idee hoe lang het duurt voordat mijn eigen cyclus op gang komt. Ik slik de pil al flink wat jaar namelijk, zonder stop weken. Het zal dus wel wennen worden om weer ongesteld te worden. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
@dopperfles ik was de 4e keer proberen zwanger maar daarvoor was ik wel al drie maanden eerder van de pil af (en voorbehoedsmiddel gebruikt). Dus niet zo lang, vind ik :)
Mijn zus was eerste keer vier maanden en tweede keer in de eerste maand.

Overigens was ik toen bijna 20 jaar aan de pil en toen ik eraf ging had ik in de eerste maand al meteen een ovulatie. Wel ietwat onregelmatig.

Beide keren dat ik van de pil af ging was mijn eerste cyclus vrij kort en daarna bleef het rond de 28-30.

Vorige maand had ik flink de griep! (corona??) Toen maar niet geprobeerd zwanger te worden. Mijn cyclus was toen opeens 36 dagen. Heb wel gelezen dat dat kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond, ik zou graag meeschrijven. Stiekem lees ik in de andere topics nu al een poosje mee, maar deze sluit volgens mij beter aan.

Ik ben in april gestopt met de pil (na zo’n 10 jaar) en gestart met foliumzuur. De afgelopen maand hebben we veilige seks gehad, omdat ik eerst mijn lijf de cyclus zelf op wil laten pakken en kijken hoe dit zit bij mij.

Al een aantal dagen liep ik met menstruatiekrampen, maar dit zette niet door. Afgelopen week was het zover en kunnen we er nu echt voor gaan. Enorm spannend, want hoe weet je zeker of je er echt klaar voor bent!?

Het lijkt mij leuk en fijn om hier de ervaringen van anderen te lezen :)

Ik ben 28, ruim 5 jaar samen met m’n vriend en we gaan voor de 1e :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven