Zwanger worden vanaf oktober 2020

08-10-2020 20:33 380 berichten
Wij gaan voor een derde kindje vanaf oktober. Bij mijn vorige twee zwangerschappen veel plezier aan het viva forum beleefd, dus dat wilde ik wel weer. Zag dat zwanger vanaf september/oktober alweer redelijk vol zat, dus wellicht tijd om een nieuw topic te starten.
Kort over mijn situatie: 2 dochters, oudste net 4, jongste 2,5. Half september spiraaltje verwijderd. Nu in de wachttijd tot mijn nod over 1,5 week. Wie doet mee? :-D
NaamHoeveelste kindjeNOD
Fientje852?21/22-10
Piena013de11-12
charlotte861ste3-11
Mennes2de13-11
Roosiex2de13-12
Grenade2de19-11
Nikki-241ste?eind nov
BB_Anne1ste?
Sanne_A3de (draagmoeder)29-11
naba90?12-11
Vrieskast2de12-14 nov
annepannetjuh3de20-11
Zwanger!
NaamHoeveelste kindje?Uitgerekende datum]
liesjej3de28-06-2021
WholeLottaLove2de
ER_6_N2de
Olijfje1ste
Bepje20052de
Amber1ste
Maria_hoi2de
Anoniem12345678911ste
Janeway1032de
anoniem_63c1b84226585 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 14:54
61.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maria_hoi schreef:
20-10-2020 22:16
Wauw gefeliciteerd Bepje en Liesje! Hoezo zijn jullie al zo snel zwanger zeg, haha!
Jaaa jaloersmakend hoor! :puh:

Nee geintje, het is jullie gegund.. :cheer2:

Ik ga ff verder bijlezen
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie snel zeg ik zal straks even alles bijwerken en op iedereen reageren. Ik zag al dat er twee al zwanger zijn, wat geweldig gefeliciteerd!!

Ik ben 18 oktober helaas ongesteld geworden. NOD staat nu op 15 november.
Alle reacties Link kopieren
Yesss de plus is stuk donkerder dus ik ben blij! Ik ben altijd nog wel een beetje voorzichtig want bij de eerste zwangerschap ging het alsnog mis. Vandaar dat we beide ook nog zoiets hebben van rustig aan we weten hoe het ook kan gaan.

@liesjej hoe is het met jou?? Voel je je goed?

@wholelottalove en met jou? Voel je je goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verder niet ongesteld geworden, terwijl ik het weekend nog wel een rommelige buik had en nog een beetje roze afscheiding. (roze is niet oud toch)
Misschien toch wel begin van een cyclus zonder echte menstruatie omdat de mirena er net uit is? Dat is een theorie :p
Dus ik ga toch maar aan de ovulatietesten om te kijken of dat klopt... NOD nog steeds unknown..
Alle reacties Link kopieren
@bepje: gaat prima hoor! Alhoewel deze zwangerschap al meteen heel anders is dan mijn eerste. Sowieso heb ik een bijna peuter rondlopen. Maar ook corona geeft veel afleiding tot aan de eerste echo.
Zelf ben ik nog getest geweest (negatief), privé situaties die niet helemaal lekker lopen enzovoort. Het is daardoor best wel druk in m’n hoofd, dus vergeet het soms bijna.
Mijn gevoelige borsten en een beetje weeïgheid zijn eigenlijk de enige graadmeters dat ik weet dat er iets “anders” is 😌
Dus ik mag afkloppen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt van alles te voelen. Beetje krampen, beetje gevoelige borsten, soms een vlaagje misselijk. Maar ik weet ook dat je jezelf helemaal gek kunt maken en ik let nu natuurlijk ook overal op.
Vorige zwangerschap (dec 2018-aug 2019) had ik overigens ook deze zelfde klachten, dus tja... nog maar een paar dagen en dan mag ik testen van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sanne_A! Ik duim voor je.

Ik heb deze rond voor het eerst ovulatietesten gebruikt maar twijfel: heb ik nu mijn ‘piek’ al gehad? https://www.mupload.nl/img/wdpbhrcdwj3k.jpeg
Olijfje, ik heb geen verstand van ovulatietesten, maar vind alle streepjes even donker lijken. Ik weet misschien ook niet waar ik kijken moet :bonk:
Bepje2005 Gefeliciteerd!!! Heel herkenbaar hoor, dat een slag om de arm houden. Logisch, toch ook, er is een reele kans op een vroege miskraam. Maar je bent zwanger!

naba90 Ben benieuwd of het gelijk loopt en of je inderdaad je eistrpong goed voelt. Best fijn om daar een keer bevestiging van te krijgen toch?

Janewat103 Lastig he zo na een spiraal. Ben benieuwd wat de testen laten zien

Sanne_A Spannend hoor. En herkenbaar, ik voelde ook van alles, maar ja, ben ook zwanger. Je ga zo ontzettend op jezelf letten he.

Olijfje Het zou kunnen dat je je piek gemist heb, had ik wel met de sensitest. Of dat ie toch nog moet komen. Wanneer zou je inschatten dat je ovulatie is? Iets aan je afscheiding bemerkt?

Ik heb contact gehad met de verloskundige, 27 november eerste afspraak en echo. Duurt lang! Misschien ga ik op mijn werk eerder een echo zelf maken, ik ben zo ontzettend slecht in wachten. Hoopt dat het met een derde makkelijker zou zijn. Nou nee hoor, ben net zo geobsedeerd, zucht.
Alle reacties Link kopieren
@liesjej Kan me goed voorstellen dat 27 november nog erg ver weg voelt. Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Hii Goedemorgen allemaal!

Bizar dit, ik ben tijdens mijn spiraaltje een paar keer ongesteld geworden. Aan de hand van deze cyclus was mijn vermoedde dat ik rond de 25e ongesteld zou worden. Guess what, vanmorgen ongesteld! Fijn om nu goed zich te hebben op mijn cyclus. En ik ga de komende weken gebruik maken van de ovulatie testen. Iemand nog een goede tip hiervoor? Mijn NOD is dan dus 25 novembe


liesjej dat is inderdaad nog wel ver weg! Maar wel fijn dat je die datum nu hebt. Voor je het weet vliegt het voorbij. Haha ben benieuwd of je je nieuwsgierigheid kan bedwingen.


olijfje ik heb geen ervaringen met ovulatie testen, maar het lijkt wel alsof de eerste stuk donkerder zijn. Ben benieuwd! Aan je NOD dag te zien, zou je ovulatie al wel geweest moeten zijn of een deze dagen.. Spannend!

Sanne Spannend zeg! Je NOD is bijna.. Dus nog een paar daagjes wachten! Heb je een beetje afleiding komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen getest, negatief. Was ook nog erg vroeg.
Ik heb het idee dat mijn eisprong dit keer later was, dus zou ook zomaar kunnen dat pas eind van de week mijn NOD is.
Gelukkig zijn de testen van de Action goedkoop dus wat dat betreft is het niet erg om een test meer te doen, maar dit is wel de reden waarom vroeg testen afgeraden wordt: je weet eigenlijk dus nog steeds niks ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vrieskist, Liesjej, BB_Anne, dankjewel voor het meekijken :) Ik kan er zelf nog niets van maken, nog steeds lichte streepjes en nu op dag 16. Ik test mooi door en ga het dan wel zien.

Ben benieuwd hoe het verder gaat Sanne_A! Na het testen komt altijd weer het moment dat je verstand het weer wat overneemt haha, ik hoop voor je dat je een deze dagen toch een positieve test in handen hebt!

Fijn dat je ongesteld bent geworden BB_Anne en dat je lichaam zich ook goed aan jouw rekensommetje lijkt te houden :) . Ik maak deze maand voor het eerst gebruik van de ovulatietesten van sensitest, zoals je zag word ik er (nog) niet zoveel wijzer van maar ik vind ze wel prettig in gebruik en goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Whauw bepje gefeliciteerd :cheer:
Nieuws a wat gedaald? En wat vond manlief?

@grenada: dat zijn van die momenten blijven je bij :hugg:

@sanne_a vindt het erg bijzonder wat je doet voor de medemens. Erg spannend nu, het kan nog alle kanten op.

@westerpaviljoen: Top manneke! Hele fijn dat je je vrouw ontlast! Als man sta je toch aan de zijlijn. Hoe ervaar jij dat?

@ Annepannetjuh: welkom! En wat leuk ook een 3e kindje. Hoe oud zijn je andere 2?
Ondanks een derde blijft het hele proces spannend, hier net zo.

@ Nikkie: hoe blij kun je zijn met bloed. Fijn dat er nu duidelijkheid is. Nu op naar de volgende ronde/kans.

@Lies: 27 nov... dat duurt nog lang..... wel erg verleidelijk dat je zelf de mogelijkheid hebt te kunnen spieken! 8-) Werk je in de verloskunde?

Hier ook weer nieuwe ronde, twijfel om ook ov testen te gaan gebruiken, maar zal mij eerst ff verdiepen in de billingsmethode.

Nou meiden op t wachtbankje! Succes!
En de zwangere dames, lekker blijven broeden!!

Voor nu nieuwe NOD 13nov
Alle reacties Link kopieren
Zit nu op cd 13 en voel wel al steken in mijn onderbuik (die ik altijd herken als mijn eisprong) maar tot nu toe geen positieve test gezien.... we wachten af
Alle reacties Link kopieren
Hoop voor je dat ie gaat knallen naba!

Hier nu dag 17, geen positieve test maar wel de typische buikpijn/steken/trekkend gevoel gehad + temperatuur is sinds gisteren aan het stijgen.. Ga er toch maar van uit dat mijn ovulatie geweest is en schuif mooi aan op het wachtbankje :popcorn:
Fijn dat je testen oplopen Bepje!

Haha herkenbaar Sanne, na een witte test weet je het nog niet zeker. Misschien was je te vroeg. En een beetje hoop houden snap ik wel, zolang je nog niet ongesteld bent zou het nog kunnen. Achteraf had ik de vorige ronde ook een late eisprong, waardoor we die ronde niet zo goed hebben benut ben ik bang.

Jij ook succes Piena! Hier ook nog niet met ovulatietesten begonnen. Als het na deze ronde nog niet lukt toch maar eens proberen

Succes met wachten Olijfje! Als je testen niet meer oplopen denk ik ook dat je eisprong is geweest, succes met wachten!

Hier gaan we denk ik richting mijn vruchtbare dagen
Spannend Sanne! Ben benieuwd hoe het inmiddels is, vandaag de 27e. Best aannemelijk dat je gewoon wat te vroeg was. Lijkt me heel bijzonder dat andere natuurlijk net zo meeleven en het ook zo spannend vinden. Heel mooi!

Wat fijn zeg Anne, dat je cyclus zo regelmatig al gelijk weer is! Zo fijn om het goed te kunnen berekenen!

Succes ladies met de ovulatietesten! Ik heb er ook geen verstand van, wel interessant om zo op de juiste dagen te mikken.. Wie weet ga ik toch nog overstag als het langer gaat duren.

Welkom op de wachtbank ook Olijf! Zo spannend!
Ik vind dat soms zo wisselend. Het ene moment denk ik echt van alles te voelen, vooral in rust als je niks doet. Op drukke dagen voelt alles normaal. Bizar hoe dat zo kan wisselen en je jezelf soms zo voor de gek kan houden.
Alle reacties Link kopieren
@Grenade! Ik zie net dat wij in 2017 ook in hetzelfde zwanger worden topic schreven! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Niet ongesteld geworden, maar nog steeds een omo test, dus ik denk dat mijn eisprong inderdaad een dag of 2 later was.
We hebben het wel op de goede momenten gedaan, maar helaas.
Volgende maand nieuwe ronde, we gaan gewoon voor een kleine leeuw ;-)
Haha Janeway ik vond je naam ook al wel bekend voorkomen. Grappig. Hoe oud is jouw eerste nu?

Jammer Sanne! Hopelijk dan maar snel ongesteld en door naar die ronde
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A, balen van de witte test, maar totdat je echt ongesteld bent blijft het toch spannend...

Ik verlaat je toch weer even op de wachtbank ER_6_N :whoops: Zojuist een knaller van een ovulatietest! Voor mijn gevoel 'eindelijk', maar ik las dat het niet heel ongewoon is om op dag 18 bij een cyclus van 28 dagen. Het blijft een mysterie aangezien mijn temperatuur al aan het oplopen was, maar het trekkende gevoel in mijn liezen/buik is er nog steeds, dus ik geloof het streepje toch wel! Ik sluit snel weer bij je aan om lekker álles aan je lijf te voelen haha :sherlock: .
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!
Hier de menstruatie alweer een paar dagen voorbij en dus lekker aan de gang. Alhoewel ik denk dat mijn cyclus nog steeds een beetje in de war is en langer is maargoed we zien het wel.

@sanne hoe is het bij jou, al ongesteld geworden?

@ER_6_N jouw NOD is ook Bijna! Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hier even een update, afgelopen donderdag had ik een positieve ovulatie test. Helaas door omstandigheden niet helemaal op de juiste dagen gezellig gemaakt. 4 dagen voor ovulatie dus verwacht dat ik door ga naar de volgende ronde 😁
Alle reacties Link kopieren
Grenade schreef:
28-10-2020 07:15
Haha Janeway ik vond je naam ook al wel bekend voorkomen. Grappig. Hoe oud is jouw eerste nu?

Jammer Sanne! Hopelijk dan maar snel ongesteld en door naar die ronde
Die is nu bijna 2,5! Jouw naam kwam me dus ook bekend voor dus had even het oude topic opgedoken om te checken :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven