Zwanger worden vanaf oktober 2020

08-10-2020 20:33 380 berichten
Wij gaan voor een derde kindje vanaf oktober. Bij mijn vorige twee zwangerschappen veel plezier aan het viva forum beleefd, dus dat wilde ik wel weer. Zag dat zwanger vanaf september/oktober alweer redelijk vol zat, dus wellicht tijd om een nieuw topic te starten.
Kort over mijn situatie: 2 dochters, oudste net 4, jongste 2,5. Half september spiraaltje verwijderd. Nu in de wachttijd tot mijn nod over 1,5 week. Wie doet mee? :-D
NaamHoeveelste kindjeNOD
Fientje852?21/22-10
Piena013de11-12
charlotte861ste3-11
Mennes2de13-11
Roosiex2de13-12
Grenade2de19-11
Nikki-241ste?eind nov
BB_Anne1ste?
Sanne_A3de (draagmoeder)29-11
naba90?12-11
Vrieskast2de12-14 nov
annepannetjuh3de20-11
Zwanger!
NaamHoeveelste kindje?Uitgerekende datum]
liesjej3de28-06-2021
WholeLottaLove2de
ER_6_N2de
Olijfje1ste
Bepje20052de
Amber1ste
Maria_hoi2de
Anoniem12345678911ste
Janeway1032de
anoniem_63c1b84226585 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 14:54
61.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen: Welkom!

Grenade: Wat vervelend dat het nu al zolang duurt! Is je cyclus vaker onregelmatig of meestal wel te voorspellen?

BB_Anne: Wat gaaf een nieuwbouwhuis dus jullie kunnen lekker alles naar je eigen smaak gaan maken!?

Hier ondertussen op het wachtbankje en wat duurt het dan toch lang! Hier ook geen ovulatie testen gedaan. Ik wilde het eerst even aankijken allemaal. Bij de vorige zwangerschap werkte ze bij mij toch ook niet zo goed, of ik kon ze nooit vinden dat kan ook haha. Ik heb nogal een lange cyclus.
Alle reacties Link kopieren
@Vrieskast, met welke termijn is hij geboren? Mijn dochter met 34 weken.

Niet ongesteld geworden.. heb net een ovulatietest gedaan en die was omo wit.
Dus wellicht toch begin/einde cyclus zonder bloed nog zoals mét mirena, met wat oud bloed van het verwijderen. Zal over een paar dagen of einde week ofzo nog eens testen.
Alle reacties Link kopieren
Liesje Gefeliciteerd!

Amber jij mag vandaag zag ik :)

Ik had altijd vanwege PCOS een super onregelmatige cyclus, en dan echt tussen de 35 tot soms wel 60 dagen. Mijn 2e kindje was ook een draagmoederschap en dan kun je dus niet gewoon maar om de dag proberen. Ovulatietesten werkten ook niet, dus toen ben ik me gaan verdiepen in de Billings methode. Kort gezegd check je dan je afscheiding. Voor mij werkt het perfect.

Deze ronde hebben we uiteindelijk 4 pogingen gedaan omdat ik (weer vanwege mijn afscheiding) het idee heb dat mijn eisprong iets later was dan normaal. Ik weet nog goed van de vorige zwangerschap hoe slopend het wachtbankje is, maar was het toch alweer vergeten of zo want zat gisteren alweer te googelen op hoe vroeg je kunt testen. Scheelt dat de testen van de Action super goedkoop zijn (en ook goed!) dus dan maakt een paar keer extra testen ook niet uit.

De vorige keren voelde ik me wel "anders". Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar beide keren dat ik zwanger was had ik (al een paar dagen voor de NOD) opeens het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn en dat klopte beide keren.

De zwangerschappen zelf vond ik makkelijk en ook leuk. Anders zou ik ook geen draagmoeder zijn denk ik ;). Ik houd er nu wel meer rekening mee dat ik de komende maanden moe ga zijn, de vorige zwangerschap had ik dat onderschat.

Leuk dat er zo'n grote groep is, nu zaak om te blijven lezen en te proberen namen te onthouden. Totdat er een zwangerschap is, vanaf dan mag alles onder zwangerschapsdementie gegooid worden 8-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom

Ik heb natuurlijk een ander perspectief dan jullie. Maar is het wel zwaar. We hebben een nieuw huis gekocht en gestript en nu komen er nogal wat verborgen gebreken aan het licht helaas.

Onderhand is mijn lief heel moe en heel misselijk dus probeer ik zoon van drie wat meer onder mijn hoede te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost. Ik heb net getest, met testen die over de datum (mei 2020) zijn. Hij gaf een lichte streep aan. Daarna nog een keer getest en gaf weer hetzelfde streepje aan. Ik hou nog een slag om de arm, omdat ze dus over de datum zijn. Ik heb nog 2 van die testen, dus morgenochtend weer testen. Mijn NOD zou woensdag zijn. Heb net even online nieuwe besteld want ik zit in quarantaine. Afwachten dus!
Alle reacties Link kopieren
@sanne fijn dat je een methode hebt gevonden, hoe ben je erachter gekomen dat je Pcos hebt?
Ik ben op dag 45 inmiddels en maak me een beetje zorgen haha. Terwijl ik door de pil altijd heen bloedde en ook altijd ellende had.. Heb ik nu dus niks.. Heb echt het gevoel dat het helemaal niet goed zit met m'n hormonen. Maar zou ook door het ontpillen kunnen komen (ben nu 3 maanden gestopt..) ik wacht nog sowieso 3 maanden rustig af...

@bepje spannend spannend! Ik duim met je mee dat het positief blijft!!

@anne veel geluk met jullie nieuwe huis! Geeft hopelijk genoeg afleiding tussen het wachten door hihi
Alle reacties Link kopieren
Bepje: ooooh spannend!

Nikki: misschien ook teunisbloem proberen? dat moet dus goed zijn voor je hormoonhuishouding. Het is natuurlijk dus kan verder geen kwaad. En volgens mijn potje is het ook goed voor je huid..:)
Alle reacties Link kopieren
@Nikki: bij mij is het vastgesteld dmv een echo bij de gynaecoloog.

@Bepje: ik denk dat het wel goed zit hoor, dus een voorzichtige gefeliciteerd!
Ohhh spannend Bep! Het gaat goed hier zeg! Zo benieuwd naar hoe het verder gaat deze week. Ik duim ook met je mee. Oei, in quarantaine? Niet ziek hopelijk? Gekke tijd wel zo he?

Balen van die cycli die juist nu de boel in de war schoppen, waarschijnlijk indd ontpillen!

Gezellig Olijf, beter samen op die bank :high5:

Ik ben ook benieuwd hoe het bij Amber is!

Kleine aanvulling voor in de tabel: volgens Flo is mijn NOD op 1/11.
Alle reacties Link kopieren
@janeway goede tip. Baat het niet schaad het niet toch! Ga het proberen!
Aah dat zit vast goed Bepje! Spannend hoor.
Mijn cyclus varieert een beetje zo rond de 28, soms 26 soms 30. Deze keer dus 32 dagen. Maar nu vandaag toch echt ongesteld geworden. Ik had ook wel het idee een late eisprong te hebben. Dus achteraf waarschijnlijk ook niet goed gemikt. En na mijn miskraam was dit pas weer mijn tweede cyclus. Op naar een nieuwe ronde! Nieuwe nod voor nu op 19 november. Wel even slikken. Vandaag een zwangerschaps aankondiging van bekenden, april uitgerekend. Als alles goed was gegaan was ik dat ook geweest. Voor ons zoontje drie wordt in juli komt er geen baby. Voor nu even lastig.

He bah nikki. Jij hebt dus helemaal een veel langere cyclus.

Succes voor alle wachtenden!
Janeway, .....
Gelukkig nu, zo ver we weten, een gezond kind.

O jeetje, dat ontpillen lijkt me niets. Mijn cyclus is niet steeds precies hetzelfde, maar ik heb nog een wat houvast. Dus weet wanneer ongeveer mijn NOD is.

Sterkte aan de wachtbankje dames.

Bepje, oh wat spannend! Zo over de datum een vals positieve uitslag kunnen veroorzaken? Hoop dat de nieuwe testen hetzelfde resultaat geven en je snel uit Q mag.
anoniem_6560e3760f5ca wijzigde dit bericht op 17-12-2020 12:35
Reden: Privacy
21.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik mee mag schrijven, onze situatie is echter veranderd en ik ben nu al gestopt met de pil! :yes:

Ik ben bijna 27 jaar en mijn man bijna 28 jaar. We hebben al een zoontje van maart 2018, hij is 2,5 jaar nu.

Mijn man was er nog niet eerder aan toe maar nu wel (eindelijk!).

Het is echt heel moeilijk om je wens uit te spreken als je partner deze nog niet heeft, en je je gevoel niet kan uitleggen.

Hopelijk is het nu wel snel raak. Bij Nolan zijn we een jaar bezig geweest met proberen. :sigh:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Beste allemaal,

Wat leuk om dit met elkaar te delen. Mag ik meedoen? Ik heb geen idee hoe ik in de tabel kom, dus misschien kan iemand daarmee helpen? :-)
Ik ben 29 mijn man 34 het zal ons 1e kindje zijn.
Mijn NOD is 2 november.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Roosiex Spannend! Fijn voor jullie dat jullie er nu beiden aan toe zijn :) .

ER_N_6 Laat het wachten maar beginnen! Hier voorlopig hele steady streepjes op de ovulatietesten, kon je maar een soort versneld afspelen doen voor sommige dagen :rolling:

Bepje2005 Waauwww! Een voorzichtige gefeliciteerd, ik hoop enorm voor je dat de 'niet-over-de-datum' testen hetzelfde laten zien!
Goedemorgen!

Ik lees sinds deze week mee. Maar dat voelde een beetje gekkig, voyeuristisch ;-)).
Dus ik dacht ik laat gewoon een berichtje achter.

Wij zijn aan het proberen zwanger te worden van onze derde. Ik heb 18 september (net na mijn menstruatie) mijn spiraal laten verwijderen. Daarna heb ik een week gevloeid en we zitten nu midden in onze eerste poging voor een derde (wachtbankje).

Maar ik voel mij -toch- erg onzeker ondanks dat het voor een derde keer is. Dus ik begon weer te viva'en ;). Bij mijn eerste en tweede heb ik ook telkens kort meegeschreven maar ik ben er niet mega consequent in. Dus ik lees waarschijnlijk vooral mee. Vinden jullie het erg als ik af en toe een berichtje achter laat?

Iig jullie heel veel succes meiden :heart:

Groetjes A
Alle reacties Link kopieren
@roosie welkom! Fijn dat je het eindelijk eens bent en er nu helemaal voor kunt gaan!

@annepannetjuh prima toch als je af en toe even mee schrijft, leuk!

Nou ik ben EINDELIJK ongesteld geworden. Je wilt niet weten hoe blij ik ben. Ben even de tel kwijt maar volgensmij heeft het 45 dagen geduurd. Heeeeeel lang dus.. Maarja ben nog maar 3 maanden gestopt met de pil dus heb goede hoop dat het goed komt.
Heb even getwijfeld om aan de ovulatie testen te gaan.. Maar aangezien ik dus net gestopt ben met de pil, en een lange cyclus heb tot nu toe en waarschijnlijk niet eens een goede eisprong heb gehad nu.. Dat die testen me voornamelijk in de war maken!
Ik ga teunisbloemolie wel proberen!
Heb er helemaal zin in in een nieuwe ronde. :hyper:
Als het dit keer weer iets korter duurt zal mijn NOD rond eind november zijn
Alle reacties Link kopieren
Nikki-24 Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je weer 'door' kunt! Je twijfel mbt ovulatietesten snap ik wel, ik heb juist besloten ze nu wel te gebruiken om te kijken of ze me wat duidelijkheid kunnen geven (ipv in de war brengen).. Het kan natuurlijk twee kanten opgaan:). Hoop dat de teunisbloemolie wat doet voor je cyclus!
Zo dat kostte even wat tijd om alles bij te lezen! Ik stel voor dat we om de overzichtelijkheid te bewaren nu stoppen met mensen toevoegen (tenzij er een paar fanatieke anonieme meelezers zich nog even willen aanmelden natuurlijk...)

Bij mij is de zwangerschapsmoeheid al begonnen hoor....

Piena01 Nou ja, in ieder geval fijn dat het allemaal op gang is toch?

Bij ons is het andersom. Mijn man wil het geslacht graag weer weten. Van mij had het ook een verrassing mogen blijven, hoewel er natuurlijk best wat praktische voordelen aanzitten om het te weten (wij hebben een enorme jurkjes garderobe…)

BB_Anne Gefeliciteerd met je nieuwe huis, wat leuk! In theorie zou je cyclus door moeten lopen, maar kan me best voorstellen dat de verandering in lokale hormonen toch meespeelt… Of toch een soort onttrekkingsbloeding na het verwijderen.

ER-6_N Spannend! Hou je het goed met wachten? Ik denk dat het wel in de auto past (Volvo V70), zeker als ze allebei tegen die tijd in grotere zitjes kunnen. Qua kamer: de oudste 2 slapen samen op een kamer. De baby komt het eerste half jaar sowieso weer bij ons. Daarna maar even kijken, we hebben eventueel mijn studeerkamertje nog.

Grenade, ah balen. Ik zou ook zeker hoop krijgen dan. Heb ik ook wel vaker gehad hoor, langere cyclus doordat je erop let. Hopelijk zet het snel door.

Vrieskast, wat akelig,

Bepje2005 Wat spannend Bepje2005! Heb je al opnieuw getest???

Sanne_A Ook succes op het wachten. 60 dagen, jeetje. Billings klopte bij mij nu ook best goed, 3 dagen voor LH piek.

Roosiex Wat leuk dat je al begonnen bent! Hopelijk gaat het deze keer sneller!

Anoniem Welkom, ik heb je toegevoegd!

annepannetjuh Leuk ook de derde. Hoe oud zijn die van jou? Gek he dat de onzekerheid toch blijft. Wil je in de tabel?

Nikkie-24 Eindelijk, wat fijn! Nou hopen dat hierna het allemaal een stuk korter is.
liesjej schreef:
20-10-2020 18:53
Zo dat kostte even wat tijd om alles bij te lezen! Ik stel voor dat we om de overzichtelijkheid te bewaren nu stoppen met mensen toevoegen (tenzij er een paar fanatieke anonieme meelezers zich nog even willen aanmelden natuurlijk...)

Bij mij is de zwangerschapsmoeheid al begonnen hoor....

Piena01 Nou ja, in ieder geval fijn dat het allemaal op gang is toch?

Bij ons is het andersom. Mijn man wil het geslacht graag weer weten. Van mij had het ook een verrassing mogen blijven, hoewel er natuurlijk best wat praktische voordelen aanzitten om het te weten (wij hebben een enorme jurkjes garderobe…)

BB_Anne Gefeliciteerd met je nieuwe huis, wat leuk! In theorie zou je cyclus door moeten lopen, maar kan me best voorstellen dat de verandering in lokale hormonen toch meespeelt… Of toch een soort onttrekkingsbloeding na het verwijderen.

ER-6_N Spannend! Hou je het goed met wachten? Ik denk dat het wel in de auto past (Volvo V70), zeker als ze allebei tegen die tijd in grotere zitjes kunnen. Qua kamer: de oudste 2 slapen samen op een kamer. De baby komt het eerste half jaar sowieso weer bij ons. Daarna maar even kijken, we hebben eventueel mijn studeerkamertje nog.

Grenade, ah balen. Ik zou ook zeker hoop krijgen dan. Heb ik ook wel vaker gehad hoor, langere cyclus doordat je erop let. Hopelijk zet het snel door.

Vrieskast, wat akelig,

Bepje2005 Wat spannend Bepje2005! Heb je al opnieuw getest???

Sanne_A Ook succes op het wachten. 60 dagen, jeetje. Billings klopte bij mij nu ook best goed, 3 dagen voor LH piek.

Roosiex Wat leuk dat je al begonnen bent! Hopelijk gaat het deze keer sneller!

Anoniem Welkom, ik heb je toegevoegd!

annepannetjuh Leuk ook de derde. Hoe oud zijn die van jou? Gek he dat de onzekerheid toch blijft. Wil je in de tabel?

Nikkie-24 Eindelijk, wat fijn! Nou hopen dat hierna het allemaal een stuk korter is.
Bedankt voor het toevoegen!
Alle reacties Link kopieren
Nikkie-24 wat fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden! Op naar de volgende ronde!

Grenade het blijft altijd weer naar he als je ongesteld wordt. Maar niks aan te doen op naar de volgende ronde.

Liesjej die vermoeidheid was voor mij een ding dat ik begon te denken het zal toch niet?? Ik heb vanmiddag getest en ook deze gaf een plus aan dus positief, alleen de plus (nog) niet heel donker. Misschien ook niet gek morgen eigenlijk pas mijn NOD, maar hou toch nog een slag om de arm zo haha
Fijn Nikki voor jou ook duidelijkheid. Hopelijk duurt je volgende cyclus iets minder lang.

Gefeliciteerd hoor Bepje! Die streepjes lopen vast nog goed op, vooral als morgen je nod pas is is het ook heel logisch dat de streep nog niet super donker is.

Ja precies Liesjej, heb ook het idee dat het dan door wat stress wat langer duurt voor de menstruatie echt doorzet. Maar die is er inmiddels. Vergeet elke keer weer dat die nu ik geen pil meer slik nog best heftig is. Gaat het verder goed met je?
Roosiex Fijn om samen weer op 1 lijn te zitten! Was jij er zelf al wel weer snel "aan toe"? Bij ons was het juist andersom, volgens mij.

Grenade Ahhh heftig en dubbel zulk nieuws, confronterend ook weer even! Op naar een nieuwe ronde voor jullie!

Nikki Wat fijn, op naar een volgende cyclus, met meer duidelijkheid en wat minder lang!

Lies Ach en dat zijn ook de praktische dingen toch? Daar is altijd wel een oplossing voor! Ik vind het wachten op zich niet zo erg.. Vorige keer in de eerste ronde raak, besef me hoeveel mazzel we hebben. Nu ook geen haast, we zien wel. Het heeft ook wel zo z'n charmes zo samen!
Alle reacties Link kopieren
@sanne_A nu afwachten dus! De billings methode kon ik niet, ga me er eens in verdiepen.

@Nikki-24 fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden!

@annepannetjuhh Welkom :-D

@Bepje Gefeliciteerd! hopelijk worden de streepjes duidelijker de komende dagen.

Ik ga vanaf zondag ovulatie testen gebruiken om te kijken of de buikpijn die ik iedere maand heb, inderdaad mijn eisprong is. Mijn eisprong is volgens de app volgende week donderdag.
Wauw gefeliciteerd Bepje en Liesje! Hoezo zijn jullie al zo snel zwanger zeg, haha!

Sanne, toen ik jaren geleden stopte met de pil werd ik pas na zes maanden ongesteld! Maar het kwam wel weer, dus gaat vast goed komen.

Alle meiden op het wachtbankje, succes! Ik hoop dat mijn volgende datum om ongesteld te worden klopt, begin november. En dat ie dan niet komt natuurlijk :)

En er zijn hier ook twee met een nieuw huis (sorry ff de naam kwijt), gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven