Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Maria hoe is het? Heb je je nog in kunnen houden om niet te testen?
En hoe is het in Italië? Lekker aan het genieten?

En Ananaskiwi Jij hebt ook bijna je NOD!

Ik kom er gezellig bij zitten, op het wachtbankje! Aviendha en Daanstje Jullie ook? :hello:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Italië was heerlijk! Nu wachten op vliegtuig terug naar NL.
Ja, heb me goed in weten te houden. Ik moet zeggen dat ik wel zeker ben dat ik vandaag of morgen ongesteld word, voel het aan alles. Als het morgenochtend nog niet is, doe ik een test.

Veel wachters erbij, leuk en succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Sterk van je Maria! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Wij hebben onze kansen goed benut, volgens app gisteren eisprong gehad, dus vanavond nog 1 poging voor deze ronde (Just in case hahaha) en dan schuif ik ook aan op het wachtbankje.

Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Veilig geland, Maria? En ben je al ongesteld? Hoop het niet!

@Daantje haha same here! Ik denk dat ik gister eisprong had dus vanavond nog maar even voor de zekerheid. Precies gister hadden we allebei geen zin maar de dagen ervoor wel dus hebben het wel aardig benut :clown:

Zo raar hoe mijn brein werkt. Toen ik niet zwanger wilde worden, leek de kans me heel reëel dat je bij een klein foutje zwanger werd. En dacht dus ook dat ik in één keer zwanger zou worden. Maar nu ik het wel wil denk ik dat het misschien wel even kan duren.
We shall see!!

@Koetjes haha, gezellig! Ben wel heel benieuwd hoor. Zou zo'n raar gevoel zijn om teleurgesteld te zijn van menstruatie ipv opgelucht.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat leuk dat er echt een clubje van meiden is met dezelfde ovulatieperiode en dus ook dezelfde NOD's :hyper:

En Maria zo spannend! Ben ook benieuwd of je al ongesteld bent geworden. Testen is spannend :)
Alle reacties Link kopieren
Nou, duidelijk not preggo!
Test bleef spierwit.
Ook nog geen menstruatie nog, maar die mag wat mij betreft zsm starten, dan kunnen we door!

Verwachtte nieuwe NOD is dan rond 15/10. Zal de tabel aanpassen vanavond.

Hoe is het met de wachters en de bijna testers????
Alle reacties Link kopieren
Jammer Maria, was ook wel heel mooi geweest direct de eerste ronde :)
Alle reacties Link kopieren
Jammer Maria, maar er is nog een heel klein kansje!

Ik begin nu ook wel wat zenuwachtig te worden.
Heb volgende maandag mijn NOD maar vrijdag een borrel met vrienden, wil dus eigenlijk die vrijdag nog even testen..
Paar keer een vlaag misselijkheid gehad maar denk dat ik mezelf dat ook aanpraat omdat ik hoop dat het raak is, verder geen symptomen die anders zijn dan anders

@aviendha dat ken ik wel. Was altijd bang dat ik per ongeluk zwanger zou raken en zodra je het wel wil lijkt het opeens een veel kleinere kans..
larv-2 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 12:19
Reden: typefout
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer Maria! Op naar de volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Maria! Hopelijk snel ongesteld, dan kun je weer door!

Herkenbaar die gedachten Aviendha!
Nu sta ik er nog wel relaxed in, maar ik weet dat dat 5-3 dagen voor NOD wel gaat veranderen..

Schildklierwaarden waren gelukkig wel goed! Dus dat stelt gerust omdat het de kans op een gezonde zwangerschap groter maakt! Het is me nu alleen wel een raadsel waarom ik zó slecht slaap (en dus mega moe ben) en waar mijn emotionele buien vandaan komen..
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn lange afwezigheid.
Het was nogal hectisch de laatste tijd gezien de bruiloft. Gelukkig is die stress nu voorbij en zijn we net terug van huwelijksreis.
Maar nu gaat wel de volgende stress beginnen. Ik ben nu officieel gestopt met de pil. Ik twijfel heel erg of ik deze maand gebruik ga maken van voorbehoedsmiddelen en ga wachten tot mijn eerste natuurlijke menstruatie of dat ik gewoon ga kijken wat er gebeurd... lastig.

Excuus dat ik nu niet op anderen reageer maar zal vanaf nu weer actief meedoen in de groep 😊
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je er weer bent, Roossie! Hebben jullie een mooie bruiloft en huwelijksreis gehad?

Lastig inderdaad! Het nadeel van gewoon kijken wat er gebeurt is ALS je in ronde 1 al zwanger wordt, je dus geen natuurlijke menstruatie krijgt en je er misschien pas laat achter komt. Maar dat is een afweging.

@Daantje wat vervelend! Zou het kunnen dat je je onbewust zorgen maakt over wat er gaat komen? Het is natuurlijk niet niks wat je hebt meegemaakt. Hopelijk voel je je snel weer de oude!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
16-09-2020 14:54
Leuk dat je er weer bent, Roossie! Hebben jullie een mooie bruiloft en huwelijksreis gehad?

Lastig inderdaad! Het nadeel van gewoon kijken wat er gebeurt is ALS je in ronde 1 al zwanger wordt, je dus geen natuurlijke menstruatie krijgt en je er misschien pas laat achter komt. Maar dat is een afweging.

@Daantje wat vervelend! Zou het kunnen dat je je onbewust zorgen maakt over wat er gaat komen? Het is natuurlijk niet niks wat je hebt meegemaakt. Hopelijk voel je je snel weer de oude!
Ja was echt super! Ondanks alle tegenslagen in de voorbereidingen vanwege Corona had ik het niet anders gewild!
En de huwelijksreis was heerlijk ontspannen. Nu langzaam weer terug naar de werkelijkheid 🙈

Denk dat het toch verstandiger is om een ronde te wachten..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo leuk is geweest Roossie, kan me voorstellen dat je weer even moet wennen na je huwelijksbubbel! Wil je evt wachten omdat je nog geen zicht hebt op je eisprong etc?

Speaking of huwelijken, hoe gaat het met jou Kokoro?

Wat vervelend dat je je zo voelt Daanstje, goed dat je even bloed hebt laten prikken. Heb je misschien veel stress momenteel dat je daardoor slecht slaapt?
Ook hier een sorry voor de afwezigheid. Ook huwelijksdrukte, maar morgen is het eindelijk zo ver. Godzijdank is de persco pas vrijdag.

Hier vandaag een oplopende ov test en vanochtend seks. Helaas is vriend minder gevoelig door een ingreep dus t goedje is niet op de juiste plek gekomen. Heb het er maar wat in gesmeerd :facepalm:. Op hoop van zegen? Dit gaat nog wel een dingetje worden.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de kogel is door de kerk. De geit is gemolken. De rode vlag hangt officieel uit. Pfieuw! Ik was alweer aan het Googelen of het misschien toch nog mogelijk was. Ik ben niet gemaakt voor die onzekerheid!
Maar wel toch trots op mijn lichaam dat zich maar weer heeft bewezen een regelmatige cyclus te hebben elke maand. Dat is iets waar ik lig heel blij mee ben!
Zo, en nu genoeg over mij! Ik kom over twee weken wel weer met een wervelwind aan onzekerheid en valse symptomen aanzetten.

Nola: ben je ongesteld geworden afgelopen week? En dus beetje inzicht in je cyclus? En Vlavi?

Kokoro: jaaaaa, wat is de status? Fijn dat je die testen al in huis heb gehaald en je ei aan het zoeken bent! Heel benieuwd!
Je was eerder met je reactie dan deze upload: HAHAHA dat smeren, respect! Ik duim voor jullie!

Koetjes, Aviendha en Daanstje: wat gaan jullie gelijk op zeg, fijn! Beetje steun aan elkaar en kunnen vergelijken (ook al heb ik afgelopen twee weken geleerd dat dat totaal geen zin heeft...).

Daanstje: Fijn van de goed waardes. Wat vervelend die vermoeidheid, lijkt me dat je daar enorm moedeloos van wordt. Wanneer uitslag van de bloedwaarden? Is er iets waar je jezelf mee kan verwennen nu? Ontspanningsmassage ofzo? Iets van meditatie/yoga nidra (house of deeprelax op Youtube) voor het slapen gaan (Misschien te zweverig voor je/weet niet of je daar van bent, doe ik altijd en helpt vaak wel). Niet dat dit de gehele situatie oplost, maar misschien om iig een nacht goed door te komen.

Larv: bijna testen! Ohh die borrel, ik ken het probleem! Je zou al kunnen testen natuurlijk. Ik ben voor vroege testen altijd bang voor valse teleurstelling. Aan de andere kant zijn die vroege testen ook gewoon betrouwbaar. Ga je het doen vrijdag?

Roossie: welkom terug ;-), heerlijke periode heb je achter de rug, fijn!
Ik weet niet of ik zou kúnnen wachten, maar het geeft misschien wel een rustiger gevoel als je je lichaam weer een beetje leert kennen. Heb je al enig idee wanneer je ongesteld zou moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
maria89 schreef:
16-09-2020 17:32

Koetjes, Aviendha en Daanstje: wat gaan jullie gelijk op zeg, fijn! Beetje steun aan elkaar en kunnen vergelijken (ook al heb ik afgelopen twee weken geleerd dat dat totaal geen zin heeft...).
Dat vergelijken bedoel ik dan, niet steun hebben aan elkaar natuurlijk - die heeft HEEL VEEL ZIN! :)
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
16-09-2020 17:30
Ook hier een sorry voor de afwezigheid. Ook huwelijksdrukte, maar morgen is het eindelijk zo ver. Godzijdank is de persco pas vrijdag.

Hier vandaag een oplopende ov test en vanochtend seks. Helaas is vriend minder gevoelig door een ingreep dus t goedje is niet op de juiste plek gekomen. Heb het er maar wat in gesmeerd :facepalm:. Op hoop van zegen? Dit gaat nog wel een dingetje worden.
Hahaha moest hier wel om grinniken hoor. Wel heel vervelend voor jullie. Duurt het herstel van de ingreep lang?

In elk geval wens ik je een heeeele fijne dag morgen!!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
maria89 schreef:
16-09-2020 17:39
Dat vergelijken bedoel ik dan, niet steun hebben aan elkaar natuurlijk - die heeft HEEL VEEL ZIN! :)
Haha ik snap je Maria!! En het heeft zeker veel zin. In het echt heeft mn vriend liever dat ik het voorlopig tussen ons hou dus het is echt fijn om hier te kunnen praten.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
@Roossie, fijn dat jullie zo genoten hebben! In snap je twijfel wel, ik heb bij de eerste wel 6 maanden gewacht na het stoppen met de pil. Maar dus vooral om te kijken hoe mijn schildklier erop zou reageren. Ik denk dat ik als ik gezond was geweest gewoon zou beginnen, het kan wel een jaar duren voor je cyclus genormaliseerd en stabiel is..

@kokoro, ik moest heel hard lachen om je verhaal dat je alles maar even naar binnen gesmeerd hebt.. heeft je vriend nog lang last van die ingreep of valt dat mee?
Enn, heel veel plezier morgen! Eindelijk is het zover!! Geniet ervan!

@Larv en Maria, ik heb wel een stressvolle baan, maar het is nu al een maand gedoe met slapen, extreme vermoeidheid en emotionele buien. Maar ook op rustige dagen voel ik me niet lekker. Ik probeer nu iets meer te sporten en echt rust te nemen als het kan met zoon.

Het is idd heerlijk om hier lekker alles te kunnen delen. Er zijn wel wat mensen op de hoogte dat we aan de slag zijn voor nummer 2 maar daar deel ik niet alle details mee die ik toch wel af en toe kwijt wil haha!
Alle reacties Link kopieren
Oeh kokoro!! :loveys:

Ik wens je een prachtige dag toe! Vol liefde en enorm veel mooie momenten samen met degene die je het allerliefste zijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een hele fijne dag vandaag Kokoro! :heart:

@Daanstje, wat lastig. Is het vooral fysiek of voel je je mentaal ook niet goed?

Ik heb nog geen vriendinnen ingelicht dus fijn om het hier kwijt te kunnen inderdaad. Kunnen we mooi met elkaar meeleven.

Ik denk inderdaad dat ik morgenochtend voor de zekerheid vast wel een testje ga doen ivm borrel. Maar bij vorige zwangerschap testte ik op de dag van NOD echt een tuurstreep en pas 2 a 3 dagen later een knaltest dus weet niet of het al zin heeft. Maar vind testen stiekem wel leuk altijd haha
Straks maar even een paar inslaan!
Alle reacties Link kopieren
@Ananas, vandaag heb jij je NOD! Ga jij ook testen?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro: heel veel plezier vandaag, geniet ervan!

Maria: ik zit nu aan het einde van mijn menstruatie, ik heb 9 september mijn laatste pil gehad en ga nu beginnen met foliumzuur. Maar deze menstruatie is dus nog niet natuurlijk...

Daantsje: daar ben ik dus ook een beetje bang voor, en moet ik dan echt een jaar gaan wachten om het ‘echt’ te proberen? Ben ik denk ik veel te ongeduldig voor 😝.

Larv: spannend! Ben heel benieuwd naar de ervaring van testen als het zover is😊
Alle reacties Link kopieren
Even een snel berichtje

@Kokoro heel veel plezier vandaag en geniet ervan!!!

@Maria ik ben nu ongesteld, maar dat is net als Roossie nog na de pil. wij zitten dan met z’n drieën rond dezelfde periode, leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven