Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Janna, wij krijgen eind mei de sleutel van ons nieuwe huis en gaan dan 3 maanden daar verbouwen (meeste laten we wel doen). Daarna de verhuizing en als het mee zit nog 2 weken varen op een boot in Kroatie in augustus. Dus genoeg verstandige redenen om nog te wachten.
Maar ik hoop dat de ideale periode is om er niet zo mee bezig te zijn en ineens te beseffen dat ik al een week overtijd ben. Verder ken ik mezelf en ben ik er toch vanaf moment 1 mee bezig.

@Mathilde, 2e van 9 maanden is nog niet zo oud maar wel leuk. Vk gaf destijds ook aan dat minimaal een jaar wachten na je bevalling goed is voor je lichaam. Maar wie zegt dat je meteen zwanger raakt. Ik heb meteen na mijn bevalling geroepen dat ik minimaal een jaar wilde wachten, dat moment is nu bijna :)
Ik heb zelf nooit het moment gehad dat ik geen 2e wilde haha

Ik ben overigens ruim 6 jaar geleden gestopt met de pil. Dus het moment van stoppen met de pil om zwanger te worden ken ik niet. Kan me voorstellen dat dat toch een soort bijzonder moment is. Het wel of niet pakken van een condoom is niet zo bijzonder.
@Janna: Spannend hoor! Nog een weekje geduld dus. En zie dat zowel wij als onze dochters ongeveer even oud zijn :)

@Mathilde: Als je jongste nog maar 9 maand is snap ik ook dat je man er nog even aan moet wennen ;-D Maar herken ook wel dat als het eenmaal besloten is je het liefst nú wil beginnen. Zeker als het de vorige keren lang duurde.

De vorige keer had ik al ruim van tevoren mijn spiraal laten verwijderen en daarna mijn cyclus op gang laten komen en in kaart gebracht (met temperaturen en ovulatietesten). Toen we eenmaal écht gingen proberen was het ook in één keer raak. Maar heb deze keer eigenlijk niet zoveel zin in in al dat gedoe.
Alle reacties Link kopieren
@Schuimblusser: zo herkenbaar! Je wil er graag relaxt mee omgaan, maar ondertussen.. Ik hoop voor je dat je door de drukte met jullie huis idd geen tijd hebt om er heel veel mee aan te denken.

@Nijn hee wat leuk, was mij nog niet opgevallen! Ik ben in mijn omgeving best een oude moeder, hoe zit dat bij jou?
Dat gedoe is irritant idd. Ik merk heel goed wanneer mijn ovulatie eraan komt en soms voel ik die ook daadwerkelijk. Dus dan is 'dat gedoe' niet nodig. Makkelijk dus ook voor mij om te zeggen dat ik daar niet aan begin, als het niet eens nodig is ;)
Alle reacties Link kopieren
@Janna oja ik geen hem absoluut geen ongelijk! Bij nr 1 wist ik al wel direct dat ik er nog 1 wilde, zo nu en dan eventjes afgewisseld met nee toch maar niet. Bij nr 2 dacht ik de eerste 2 maanden echt omg dit nooit meer.
Dat plotseling stoppen is toch niet erg? De pil voorkomt alleen een eisprong en reset in die zin toch de boel? Of zit ik nu gewoon dingen te verzinnen...

@Miiya Welkom! Leuk en spannend! Hier ook een stille lezer, maar merkte dat ik in de tijd dat ik voor mijn andere 2 kindjes probeerde toch wel behoefte had aan andere die in dezelfde fase zaten. Mijn man stond er namelijk 10x nuchterder in.

@Sophie Ook welkom! Het is normaal dat de menstruatie zo lang kan duren of rommelig is. Toen ik ooit na ruim 10 jaar stopte met de pil (nu nuvaring) heeft het volgens mij echt 3 maanden geduurd. Na de nuvaring de vorige keer gelukkig minder lang.

@Schuimblusser (awesome nickname trouwens, hoe kwam je erop?😂)
Gefeliciteerd met jullie huis! Leuk om mee bezig te zijn, ook als afleiding van de kinderwens ;)
Ik hoorde van mijn eigen verloskundige minstens 9 maanden en op internet lees ik op sites van vkpraktijken zelfs 6 tot 12 maanden. Mijn man heeft sowieso een goed punt, dus ik wacht ongeduldig af.

@Nijn Wat chill zeg, in 1x raak! Vraag me dan ook af of dat gedoe dan ook wel nodig is bij ;). Hopelijk nu ook zo snel met minder gedoe haha. Ik gebruikte wel ovulatietesten maar voelde eigenlijk altijd wel de eisprong. Dus wordt nu hopelijk alleen even opnieuw mijn lichaam leren kennen en dan gogogo

@Janna en @Nijn Ik was net 32 toen de 1e kwam en veel om mij heen allang moeder waren. Van mezelf kan ik wel zeggen dat ik me een stuk zekerder voelde dat toen ik zeg 28 was, dus heb alleen maar voordelen gemerkt tot nu toe. Behalve dan dat ik sneller rimpels en grijs haar krijg door thuiswerken met 2 mini's :facepalm:. Wel gezellig verder hoor :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties en de geruststellende woorden! Ik ga de huisarts gewoon even bellen! Op zich ben ik niet heel bang voor besmetting (tenminste niet meer dan de gemiddelde Nederlander denk ik), meer dat de huisarts me voor gek verklaard dat we juist nu heel bewust voor een kindje willen gaan ;)

Heel erg fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hier juist nu mee bezig zijn :)

Ik duim met jullie allemaal mee!

xxxx
Alle reacties Link kopieren
Leuke club hebben we al! Lekker gemengd ook qua leeftijden en of er al kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
24-04-2020 10:29
@ bijna iedereen ;)
lijkt me heel lastig om zo'n afgesproken moment te hebben. Moeilijk om te wachten, terwijl je allebei graag wil. Wat maken die maanden dan nog uit? Je weet niet hoe het gaat lopen enz. Of is dat omdat er praktische redenen zijn of het toch wel heeel spannend is om de knoop door te hakken?
Wij hadden nooit een exact moment afgesproken (ergens tussen sept 2020 -- 2021) tot hij afgelopen week aangaf dat hij nu wil. Toen heb ik gezegd 1 juni. Dit omdat ik een heel zware tijd op t werk heb gehad in deze coronacrisis (ik ben arts) en ook weer voor een reeks nachtdiensten sta. Natuurlijk ga je ervanuit dat het niet meteen raak is, maar als dat wel zo is zou me dat nu niet helemaal uitkomen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook een beetje spannend vind en daarom een beetje uitstel. Het was voor mij al een stap om het zo ver naar voren te halen.
En waarom ik dat spannend vind --> grote onzin. Ik weet dat dat helemaal niet nodig is, maar toch. Koudwatervrees. Mezelf afvragen hoe ik het met mijn werk moet doen. Als ik bijv 7 nachten op rij van huis ben door dienst. En het feit dat ik 40 uur per week blijf werken, ook als er kinderen zijn. Ten 1e omdat dat in mijn werk niet anders kan, ten 2e ben ik ook hoofdkostwinner van ons 2.
Ik moet er niet teveel over nadenken en piekeren want los daarvan vind ik het wel ontzettend leuk en verlang ik enorm naar een kindje. Maar ik ben lange tijd erg onzeker over mezelf geweest of ik t wel kan en of ik dat kindje niet tekort doe door zoveel van huis te zijn. (ik hoor mijn mannelijke collega's daar veel minder over, misschien zijn dat weer vrouwenzorgen?)

@Miiya en Sophie-3: Ik voeg jullie later vanavond toe aan de tabel, ik ga eerst even hardlopen

@Miriammm: Ik vind het ook nu al een gezellige groep hier! En inderdaad heel leuk om ieders verschillende ervaringen hier te horen
@Janna en Mathilde: In mijn omgeving valt het wel mee hoe oude moeder ik ben, ik heb een aantal vriendinnen/vrienden met ook kleine kindjes en ook nog een aantal zonder kindjes. Maar mijn broertje en zijn vrouw zijn een stuk jonger en hebben er ook al bijna 3.

@ April Ik snap je onzekerheid erover hoor, ik zou het misschien ook wel hebben. Maar denk ook dat je gelijk hebt en je mannelijke collega's er misschien niet eens echt over na zouden denken. Blijft je partner wel meer thuis straks?

@Vivoota, lijkt me prima idee. En anders hoor je het aan de telefoon wel :)
Alle reacties Link kopieren
@April: herkenbare gevoelens wel, over veel werken en hoe dat dan gaat straks. Voor mij geldt dat dat heel lang één van de redenen was dat uk niet wilde : ik werk veel, ben lange dagen van huis en vind werk belangrijk. En gek genoeg voelt het "ineens" anders en voel ik meer dat werk rondom mijn leven moet passen, ipv mijn leven rondom werk.
Al ben ik geen arts en is dat qua werktijden en verantwoordelijkheden natuurlijk heel anders.

Ik werk trouwens volgens contract 36 uur. Wil ook niet teveel zakken, misschien naar 32 maar ook 36 moet werkbaar zijn denk ik. Te weinig is niet fijn in mijn functie. Man werkt ook gemiddeld 36.

@alle dames : hoeveel werken jullie?
Nu 32u, voordat ik moeder werd 36 en dat is in onze sector fulltime.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Allereerst; welkom nieuwe schrijfsters!
Zal later vandaag wat uitgebreider reageren.

Ik werk zelf zo’n 40 uur (in vier dagen), mijn vriend zo’n 45-50 uur. Best veel, maar wij beseffen ons goed dat wij moeten gaan minderen!

@allen; hebben jullie al een beetje bedacht hoe jullie het willen regelen met opvang?
Kinderopvang of (toekomstige) opa’s/oma’s die zouden willen oppassen?
Hoe hebben degenen die al moeder zijn het geregeld?
Alle reacties Link kopieren
@Mathilde, bedankt! Ik zit bij de vrijwillige brandweer. En daar gebruik ik die dingen wel eens :)

@Chayen, ik heb ons kind na de termijnecho (november) opgegeven voor kdv. Bleek in maart dat ze geen plek hebben.
Uiteindelijk zelfde organisatie maar dorp verderop.
Verschilt per regio, maar hier hebben ze lange wachtlijsten!

Ik werk zelf 32u, 36u is fulltime bij ons. Man werkt 36u (ook fulltime).
Man en ik passen 1 dag op, 2 dagen kdv en schoonmoeder 1 dag. Dat wilde ze heel graag, van mij hoefde dat niet zo.
Goedemorgen allemaal

Wij zijn net verhuisd naar het buitenland vanwege mijn mans baan en ik heb hier op dit moment geen werk.
Ik ben wel aan het kijken maar vanwege de aard van zijn werk krijgen we als we kinderen krijgen extra vergoedingen die weg vallen als ik wel ga werken dus waarschijnlijk blijf ik thuis (we hebben hier geen familie en kdv gaat hier eigenlijk alleen fulltime)
Alle reacties Link kopieren
@Schuimblusser Dat verklaart veel, wat goed zeg! Ik dacht al, hoe komt ze erop 😅.

@Vivoota Ben wel benieuwd nu naar wat de huisarts heeft gezegd!

@Rose Ik vermoedde al iets door je nick :), maar tjonge zeg, wat een gek beleid. Niet echt motiverend voor met name, helaas, vrouwen om te werken dan. Of zie ik dat verkeerd?

Over werk en opvang: ik werk vanaf de eerste 32 uur en heb dat zo gehouden, verder precies dezelfde indeling als schuimblusser. In mijn werk mag ik ook niet minder dan dat, al wil ik dat ook niet eens. Verder kon ik daarnaast altijd 1-2 keer sporten per week. Ja het wordt druk, maar anders druk. Ook erg leuk druk!
De opvang is wel lastiger geworden ja. Ligt misschien ook aan de regio én of het om een broertje/zusje gaat, maar sinds er minder kinderen op 1 leidster mogen (ok dat klinkt raar maar weet even niet hoe anders te zeggen ;)) en het aanbod aan potentieel personeel klein is, zijn er bij mijn opvang lang vacatures geweest. Een plekje krijgen was niet makkelijk...
Mocht iemand zwanger worden van de eerste zou ik gewoon even een verkennend telefoongesprek voeren met een kinderopvang naar keuze. Heb ik ooit ook gedaan met 14 weken en toen werd gezegd dat ik al te laat was. Wat achteraf onzin was want ik had op tijd plek echt. Maar altijd beter dan écht te laat zijn en ik ken genoeg verhalen waarbij dat wel zo was ;).
In deze tijd krijg je voorlopig geen 8 wekenecho meer bij de verloskundige, maar mocht die wel komen zou je dat als richtlijn aan kunnen houden . Absurd vroeg, maar hoe eerder hoe beter helaas.
@Mathilde wat ik om mij heen hoor is het is wel een conservatief land en dat merk je wel, het is hier heel gebruikelijk dat de vrouw thuisblijft tot de jongste naar school gaat (met 5-6 jaar). Wat ik zie is dat er vaak gekozen wordt voor een au pair als beiden full time willen werken. Het KDV kost hier ongeveer 100 euro per dag en wij komen niet in aanmerking voor subsidies

Maar als ik het zo hoor over al moeten aanmelden bij een kdv met 8 weken zitten wij in een luxe positie
Alle reacties Link kopieren
@Rosie 100 euro per dag vind ik klinken als veel geld maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe dat in Nederland zit :-$ Hoe kijk je er tegenaan om fulltime thuis te blijven?

@Mathilde : dat lees je inderdaad vaker, over lange tijden in de opvang. Ik maak me daar wel wat zorgen over, wij hebben geen familie in de buurt wonen dus dat zal lastig worden. Maar ook, komt tijd, komt raad. Eerst maar eens mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil krijgen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag meeschrijven. Vriend en ik zijn allebei 28 en dit zou ons eerste kindje worden. We gebruiken condooms dus we kunnen meteen van start.

Mijn nod is 21 mei en ik vind het heel erg spannend omdat ik al heel lang kinderen wil. Maar gisteravond gaf vriend groen licht dus nu kunnen we eindelijk beginnen :)
@Rosie: met €100 per dag wordt opvang idd wel een dure hobby zeg. Maar begreep ik nu goed dat als jij thuis blijft jullie geld kríjgen?

Mijn partner werkt voor zichzelf en niet altijd hetzelfde aantal uren. En onze dochter gaat nu 3 dagen naar de opvang en dat bevalt prima. En hier (volgens mij wel vergelijkbaar met de rest van NL) kost dat een kleine €1200 per maand.

Welkom Madeliefje! Hebben jullie ook gelijk de daad bij het woord gevoegd? :D
Alle reacties Link kopieren
@Nijn5: helaas, ben nu ongesteld. Tijdens menstruatie blijven we het wel met condoom doen want dat vindt hij fijner, maar daarna bespring ik hem :lol:

Oh, en over werk. Ik werk 40 uur per week, dat zou eventueel minder kunnen. Vriend werkt tijdelijk 26 uur maar zoekt een baan voor full time. Op zijn huidige werkplek lukt dat op dit moment niet.

@Rosie: heb je wel mogelijkheden om met andere moeders in contact te komen? Of heb je daar al contacten? Het lijkt me anders erg eenzaam op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
24-04-2020 22:42
@ April Ik snap je onzekerheid erover hoor, ik zou het misschien ook wel hebben. Maar denk ook dat je gelijk hebt en je mannelijke collega's er misschien niet eens echt over na zouden denken. Blijft je partner wel meer thuis straks?

Momenteel werken we allebei 40 uur per week, hij doet dat in 5 dagen, ik in 4. Voor mij is het niet mogelijk om verder te minderen (fulltime is bij ons 48 uur op contract --> dat heb ik tot januari van dit jaar gedaan. Dus ik ben net afgeschaald.) Plan is dat mijn vriend naar 32 uur gaat in 4 dagen. Als het kan zou ik het fijn vinden als hij naar 3 dagen gaat. Maar we weten nog niet of zijn baas dat goed vindt en als hij dat zelf ook niet wil is wil ik hem daarin niet beperken.

Miriammm schreef:
24-04-2020 22:53
@April: herkenbare gevoelens wel, over veel werken en hoe dat dan gaat straks. Voor mij geldt dat dat heel lang één van de redenen was dat uk niet wilde : ik werk veel, ben lange dagen van huis en vind werk belangrijk. En gek genoeg voelt het "ineens" anders en voel ik meer dat werk rondom mijn leven moet passen, ipv mijn leven rondom werk.
Al ben ik geen arts en is dat qua werktijden en verantwoordelijkheden natuurlijk heel anders.

Ik werk trouwens volgens contract 36 uur. Wil ook niet teveel zakken, misschien naar 32 maar ook 36 moet werkbaar zijn denk ik. Te weinig is niet fijn in mijn functie. Man werkt ook gemiddeld 36.

@alle dames : hoeveel werken jullie?

Fijn om te lezen dat jij dit ook herkent! En ook al hebben we qua werktijden en verantwoordelijkheden andere functies, dat maakt andermans werk natuurlijk niet minder pittig!

@Chayen93: Wat betreft opvang hebben we al afgesproken dat het kind 1 dag per week naar mijn moeder gaat en 1 dag in de week naar mijn nicht met wie ik een goede band heb. Wonen beide dichtbij. Nicht is helaas ongewenst kinderloos gebleven en wil graag oppassen op wat meer frequente basis. Mijn schoonouders wonen te ver weg. De rest kinderopvang

@ MAdeliefje227: Welkom! Ontzettend leuk dat je al bent begonnen, ik heb je in de tabel gezet. Ik ben heel benieuwd of we in mei al de eerste zwangeren mogen feliciteren!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het toevoegen in de tabel!

Ik geloof dat ik voor het eerst ongesteld ben geworden na het verwijderen van mijn spiraal, dus ronde 1 is van start! Als m'n cyclus gelijk weer een beetje regelmatig is staat m'n NOD op 23 mei.

Wat werkt iedereen veel! Wij zelfde beide ook wel, ik zelf fulltime 40 uur en fulltime 37,5 uur door man. We willen beide een dag minder gaan werken en de overige drie dagen opvangen met kinderdagverblijf/gastouder. Daar moeten we ons nog in verdiepen.

Voor wat betreft bijzondere omstandigheden.. ik ben drager van een chromosoom afwijking waardoor de kans op miskramen hoger is. Dat is dus best wel spannend. Spelen er bij jullie bepaalde omstandigheden?
Alle reacties Link kopieren
@sophie : kan me voorstellen dat dat spannend is! Is de kans veel groter? Is het alleen tijdens de eerste weken of de hele zwangerschap?
@Sophie dat lijkt mij best lastig om te hebben, is er iets wat helpt om de kans te verlagen?

@nijn ja klopt, het vergoedingen systeem van mans werk werkt per persoon in het huishouden en extra kosten die ze verwachten. Hierdoor krijgen we extra geld als we kinderen hebben (en minder als ik ga werken). Alles bij elkaar opgeteld zouden we wel meer hebben als ik ook ga werken maar alleen als ik full time zou werken.

We zijn nu ruim een maand hier dus ik ken hier nog weinig mensen aangezien we gelijk in quarantaine mochten.

Ik ben nu ook full time thuis en vermaak mij nu prima, denk wel dat het drukker zal worden maar er zijn hier veel expat/baby/mama groepen in de buurt dus qua sociaal contact lijkt het mij geen probleem (zodra dat allemaal weer mag )
Interessant om te lezen hoe jullie dit aanpakken en/of aan gaan pakken. Het lijkt me pittig om naast een gezin >32u te werken.

Ik werk 32 uur en mijn vriend 40 uur. Waarschijnlijk gaat een van ons minder werken. Het is ook afhankelijk van financiën enzo. Geen idee hoe dat eruit komt te zien.
Verder denken wij aan een gastouder of kinderdagverblijf aangezien onze familie te ver weg woont.

@April : Bedankt voor het toevoegen. Grappig om mijn naam in de tabel te zien staan.

@Mathilde: thanks. Het lijkt mij idd erg leuk om het zo met z'n allen te beleven.

@Sophie
Fijn dat je menstruatie opgang is. :cheer:
Snap dat je het spannend vindt gezien je drager bent. Hopelijk pakt het allemaal goed uit!

@Madeliefje: welkom! Leuk dat je ook mee schrijft. Spannend dat jullie nu van start gaan!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Kunnen jullie mij er ook nog bij gebruiken? 😊

Ik was erg actief toen we voor de eerste gingen. Zowel in een topic ‘zwanger worden in’ als ‘uitgerekend in’. Samen met Nijn5. Wij spreken elkaar ook privé via een groepsapp.

Mijn vriend en ik zijn nu voor een 2e begonnen. Onze dochter is nog maar 8 maanden oud, het is dus best snel. Maar ons lijkt het leuk als ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Ook gaat m’n vriend er vanuit dat het nog wel een half jaar duurt ofzo. Maar hee, dat het bij de eerste zwangerschap 7 a 8 maanden geduurd heeft, wil natuurlijk niets zeggen over een tweede.

Ik ben niet meer aan de pil of andere hormonen gegaan nadat ik bevallen ben. In maart al onveilig gedaan, maar dat was sowieso niet echt gericht op de vruchtbare dagen. Afgelopen week wel. Ik verwacht over 10 dagen ongeveer m’n NOD.

Ondertussen is m’n vriend druk bezig rondom het huis. Nu een jaar geleden hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis en hij bouwt nu een tuinhuis in de tuin. We proberen er geen druk op te leggen, haast hebben we niet. Maar zoals jullie wel begrijpen, als je zwanger wil worden, wil je het meteen! 😜

Ik heb afgelopen 8 maanden grotendeels fulltime gekolfd. Nu kolf ik nog 1 keer per dag. Maar heb nu sinds 2 maanden, nog maar 2 keer echt ongesteld geweest weer een normale cyclus. Naja, het is nog even afwachten of het regelmatig blijft. Hoewel het qua eisprong wel redelijk regelmatig was afgelopen week. Heb geen testen gedaan, maar wel naar cervix slijm gekeken. 😊

Voor de tabel, ik ben 30, m’n vriend is 38 en we zijn dus in april al gestart. NOD is 8 mei.

Ben nu een beetje alles aan het doorlezen.

Wat werk betreft. Ik werk maar 16 uur. M’n vriend werkt 40 uur. Onze dochter gaat sinds januari 1 dag in de week naar een agrarische opvang hier in de buurt. Lekker veel buiten en veel dieren. De opvang is echt op het erf van een melkveehouderij. De andere dag gaat ze naar mijn moeder afgewisseld met mijn schoonouders. Maar vanwege Corona nu al 6 weken niet. En wat m’n schoonouders betreft vind ik dat niet zo heel erg. 😅 Ook al zijn ze heel goed voor haar en komt onze dochter niets te kort, het is niet bepaald goed voor de band tussen mij en m’n schoonmoeder. Dus vanaf de zomervakantie gaat ze twee dagen naar de opvang.
dem89 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 07:50
22.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven