Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 8 okt | 2e | Chemische zwangerschap gehad ronde 1 |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 23 sept | 3e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 3 oktober | 2e | |
Sterren | 33 | 1e | 19 okt | 8e | - |
Toetie | 28 | 1e | 14 okt | 5e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | 5 okt | 3e | Lang spiraal gehad |
Snugbun | 31 | 1e | +- 12 okt | 1e | - |
Dropmaan | 35 | 2e | 7 oktober | 1e | Miskraam in juni ![]() |
Kaasplankje | 32 | 2e | 22 okt | 1e | Eerdere miskraam ![]() |

---|---|---|---|---|---|
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e | 1e echo 5-9 |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | 1e? | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 2e | 5 sept 1e echo |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | 2e | - |
Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | 1e | - |
---|---|---|---|---|---|
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
nolanollie wijzigde dit bericht op 23-09-2025 20:04
61.57% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 21 september 2025 om 12:46
zondag 21 september 2025 om 14:28
Wat balen Toetie en Sterren.. Kan me heel goed voorstellen hoe groot de teleurstelling dan telkens is..
Wij hadden vrijdag de termijnecho en de UD is vastgesteld op 30-3-‘26. Komende week nog de 13 weken echo en de NIPT! Wat betreft de oorzaak van de bruine afscheiding vorige week, is het gissen. Alles is beter doorbloed dus door persen, zwaar tillen, gemeenschap of andere belasting kan er al een vaatje knappen en wat bloedverlies geven. Gelukkig sindsdien niet meer gehad!
Wij hadden vrijdag de termijnecho en de UD is vastgesteld op 30-3-‘26. Komende week nog de 13 weken echo en de NIPT! Wat betreft de oorzaak van de bruine afscheiding vorige week, is het gissen. Alles is beter doorbloed dus door persen, zwaar tillen, gemeenschap of andere belasting kan er al een vaatje knappen en wat bloedverlies geven. Gelukkig sindsdien niet meer gehad!
zondag 21 september 2025 om 14:59
zondag 21 september 2025 om 17:46
Wij lopen echt bijna gelijk! Ik had gisterochtend een positieve ovulatietest en NOD 5 oktober. Ik ga voor ons allebei duimen
En wat naar van de menstruaties Sterren en Toetie. Ik snap dat jullie flink balen

zondag 21 september 2025 om 23:20
dinsdag 23 september 2025 om 13:40
@verbouwvrouw: gefeliciteerd! Wat fijn zo snel een positieve test!
@krulala: fijn dat je een goede termijnecho had. Spannend nog even voor de 13 weken echo en de nipt, hopen dat alles goed is!
We hebben het ondertussen al wel aan de kinderen en onze omgeving verteld. Ik begin ondertussen wel al echt te groeien en werd vorige week door iemand gefeliciteerd
terwijl er nog niets bekend was. Dus toen hebben we het maar gelijk tegen de kids en onze familie verteld voordat ze het van iemand anders horen.
Aankomende vrijdag heb ik de termijnecho.
We doen geen nipt en 13 weken echo, maar wegens medische historie krijg ik wel vanaf 16 weken elke 2 weken controle en vanaf 24 weken extra groeiecho’s. Dus dat wordt de komende tijd flink wat ritjes ziekenhuis.
@krulala: fijn dat je een goede termijnecho had. Spannend nog even voor de 13 weken echo en de nipt, hopen dat alles goed is!
We hebben het ondertussen al wel aan de kinderen en onze omgeving verteld. Ik begin ondertussen wel al echt te groeien en werd vorige week door iemand gefeliciteerd
Aankomende vrijdag heb ik de termijnecho.
We doen geen nipt en 13 weken echo, maar wegens medische historie krijg ik wel vanaf 16 weken elke 2 weken controle en vanaf 24 weken extra groeiecho’s. Dus dat wordt de komende tijd flink wat ritjes ziekenhuis.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
dinsdag 23 september 2025 om 14:58
Dank jullie wel! Zeker heel fijn! Ik had een koperspiraal dus ik hoefde niet af te kicken van de hormonen. Dat zal wellicht meespelen.
Ik heb gelijk afspraken gemaakt bij de verloskundige. 16 oktober is de vitaliteitsecho en 11 november de termijnecho. Voelt alsof het nog heel lang duurt. Ik heb eerder zwangerschapsdiabetes gehad dus moet nu ook echt gaan opletten op wat ik eet.
Ik heb gelijk afspraken gemaakt bij de verloskundige. 16 oktober is de vitaliteitsecho en 11 november de termijnecho. Voelt alsof het nog heel lang duurt. Ik heb eerder zwangerschapsdiabetes gehad dus moet nu ook echt gaan opletten op wat ik eet.
dinsdag 23 september 2025 om 20:06
Wauw Verbouwvrouw Gefeliciteerd! Wat fijn dat het weer zo vlot mocht lukken!
Sterren ik snap je helemaal vrouw! Dat jaar komt dan wel akelig dichtbij... Ik blijf voor je duimen!
Hier zitten wij volle bak in de gezellige week. Vanavond even een avondje rust
Sterren ik snap je helemaal vrouw! Dat jaar komt dan wel akelig dichtbij... Ik blijf voor je duimen!
Hier zitten wij volle bak in de gezellige week. Vanavond even een avondje rust

Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in