Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Vuurvlinder | 30 | 1e | 26 okt | 5e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 3 oktober | 2e | |
Sterren | 33 | 1e | 19 okt | 8e | - |
Toetie | 28 | 1e | 14 okt | 5e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | NTB | 4e | Lang spiraal gehad, korte 3e cyclus |
Snugbun | 31 | 1e | 1 nov | 2e | - |
Kaasplankje | 32 | 2e | 20 okt | 1e | Eerdere miskraam ![]() |
Marlijnemus | 31 | 1e | 17 okt | 3e | Medisch |

---|---|---|---|---|---|
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e | 1e echo 5-9 |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | 1e? | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 2e | 5 sept 1e echo |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | 2e | - |
Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | 1e | - |
Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | 1e | Miskraam in juni ![]() |
Nlanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 2e | 27 oktober eerste echo |
---|---|---|---|---|---|
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 10-10-2025 20:58
62.45% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
vrijdag 10 oktober 2025 om 21:00
Hé vuurvlinder,VuurVlinder schreef: ↑09-10-2025 10:24Even een vraag aan alle zwangere dames, of andere dames die hier ervaring mee hebben. Ik ben nu nog niet zwanger, maar hoop natuurlijk dat dit snel zo mag zijn.
Over een aantal weken moet ik bij de tandarts een verdoving krijgen. Stel ik word in de tussentijd zwanger, zouden jullie dan de tandarts bellen om dit te bespreken? Op internet staat dat de verdoving in principe gewoon kan, maar dat soms behandelingen worden uitgesteld naar het tweede trimester. (Als ik echt nog zwanger word, denk ik dat ik wel m'n tandarts ga bellen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee).
Ik heb dus de 20e een afspraak om een gaatje te vullen en mijn verloskundige zegt het zo: De verdoving van het vullen van een gaatje is vele malen minder schadelijk voor een kindje dan een ontsteking door een onbehandeld gaatje. Die is veel schadelijker dus dan is het kwaden tegen elkaar wegstrepen. Dus dat gaatje gaat gewoon gevuld worden, beter dan een gevaarlijke ontsteking door een onbehandelde tand...
vrijdag 10 oktober 2025 om 21:11
Dankjulliewel meiden! Het voelt zo bizar, af en toe vergeet ik het even en dan komt het ineens die realisatie weer. Zo ongelofelijk...
Helaas Putp, de misselijkheid is nu alweer een beetje begonnen. Gelukkig niet de hele tijd maar af en toe van die vlagen. Ach, we wachten het af maar ik ga deze keer wel eerder aan de bel trekken... Gelukkig weet ik nu dat er makkelijk medicatie voor is..
Helaas Putp, de misselijkheid is nu alweer een beetje begonnen. Gelukkig niet de hele tijd maar af en toe van die vlagen. Ach, we wachten het af maar ik ga deze keer wel eerder aan de bel trekken... Gelukkig weet ik nu dat er makkelijk medicatie voor is..
zaterdag 11 oktober 2025 om 18:51
@putp: dat is heftig zeg! Helpt naturel-chips nog iets? Dan houd je zout tegen. Ik heb daar geregeld zin in, haha. Ik weet nog goed dat ik bij m’n zoon van de vk hoorde: eet gewoon waar je zin in hebt. Zeker bij misselijkheid! Liever iets eten dan niets.
Wij hebben vandaag wat speelgoed voor de kids gekocht voor de baby alvast om het daarmee aan te kondigen. Ben zo benieuwd hoe zij gaan reageren! Donderdag de echo en vrijdag is manlief jarig dus dan gaan we het vertellen!
Wij hebben vandaag wat speelgoed voor de kids gekocht voor de baby alvast om het daarmee aan te kondigen. Ben zo benieuwd hoe zij gaan reageren! Donderdag de echo en vrijdag is manlief jarig dus dan gaan we het vertellen!
zaterdag 11 oktober 2025 om 20:22
Ik hoefde maar een belletje naar mijn huisarts te plegen voor suprimal (reismedicatie). Dat is vaak waar ze mee beginnen volgens mij. Heb het idee dat het wel werkt. Ik neem het het voor het slapengaan en dan kan het effect overdag doorwerken. Maar het zou ook kunnen dat mijn misselijkheid sowieso aan het afnemen is. In ieder geval vind ik het fijn om het bij de hand te hebben, dat de optie er is. Hopelijk gaat het meevallen voor je de komende weken!Nolanollie schreef: ↑10-10-2025 21:11Dankjulliewel meiden! Het voelt zo bizar, af en toe vergeet ik het even en dan komt het ineens die realisatie weer. Zo ongelofelijk...
zondag 12 oktober 2025 om 07:03
Hier afgelopen donderdag een bloeding gehad. Ik voelde me woensdag al niet lekker na het sporten en had het gevoel een bloeding aan te voelen… heel vreemd.
Ik heb dit eerder gehad toen ik 12 weken zwanger was van de 1e.
Toch even het ziekenhuis gebeld(BE) en een echo laten doen bij de gynaecoloog. De baby leek in orde met kloppend hartje en de bloeding blijft onverklaarbaar.
Ze hebben me wel voor de zekerheid een rhesus injectie gegeven vanwege mijn negatieve bloedgroep. In NL doen ze dit pas vanaf 30 weken maar in BE nemen ze geen risico’s. Nou, dat was weer even spannend.
Nu duurt het wachten tot de volgende echo wel erg lang. Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Toch even het ziekenhuis gebeld(BE) en een echo laten doen bij de gynaecoloog. De baby leek in orde met kloppend hartje en de bloeding blijft onverklaarbaar.
Ze hebben me wel voor de zekerheid een rhesus injectie gegeven vanwege mijn negatieve bloedgroep. In NL doen ze dit pas vanaf 30 weken maar in BE nemen ze geen risico’s. Nou, dat was weer even spannend.
Nu duurt het wachten tot de volgende echo wel erg lang. Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
zondag 12 oktober 2025 om 09:13
Ah dat is schrikken! Was het een erge bloeding? Ik lees veel dat er wat bloedverlies kan zijn na seks en dat soort dingen door de hogere doorbloeding van je vagina en alles daarbinnen, maar door het sporten zal het niet zijn geweest dan? Wel fijn dat ze meteen actie hebben ondernomen. De zorg in België omtrent zwangerschappen klinkt sowieso wat anders dan in NL in positieve zin.PickingUpThePieces schreef: ↑12-10-2025 07:03Hier afgelopen donderdag een bloeding gehad. Ik voelde me woensdag al niet lekker na het sporten en had het gevoel een bloeding aan te voelen… heel vreemd.
zondag 12 oktober 2025 om 11:06
Dag allen, zou ik nog mee kunnen schrijven? Na lang wikken en wegen gaan we toch nog voor een derde (sinds afgelopen lente). Ik was in augustus/september zwanger bij ronde 5, maar heb bij 7 weken een miskraam gehad helaas. Ik ben al wat ouder, dus dat zal een rol spelen. Mijn cyclus herstelde wel direct weer, een paar weken na de miskraam had ik alweer een eisprong (getest met ovulatietest). Dat is nu 11 dagen geleden. Dus gelijk eer gebruik van gemaakt.
Vorig jaar werd ik onverwachts zwanger en toen wilde mijn man echt niet, en zelf had ik ook paniek, en toen heb ik een abortus gedaan. Ik heb daar nog steeds last van, heb er spijt van, en na veel nadenken en praten met mijn man hebben we besloten nu toch alsnog bewust nu voor nog een kindje te gaan. Ik vind het ongelooflijk spannend, maar nu we de knoop hebben doorgehakt wil ik het intens graag. Maar ben ook erg bang dat het niet meer gaat lukken gezien mijn leeftijd dus dat geeft veel stress. Van de oudste twee werd ik heel makkelijk zwanger. Maar dat is ook al 10 jaar geleden. Ik moet as woensdag ongesteld worden. Vandaag een vroege test gedaan van Kruidvat maar die was negatief. Ik merk dat ik daar erg down van ben, maar goed het kan nog steeds. Toen ik vorige keer zwanger was, had ik een mega lichte tuurstreep op 14 DPO met een Kruidvat normale test.
Vorig jaar werd ik onverwachts zwanger en toen wilde mijn man echt niet, en zelf had ik ook paniek, en toen heb ik een abortus gedaan. Ik heb daar nog steeds last van, heb er spijt van, en na veel nadenken en praten met mijn man hebben we besloten nu toch alsnog bewust nu voor nog een kindje te gaan. Ik vind het ongelooflijk spannend, maar nu we de knoop hebben doorgehakt wil ik het intens graag. Maar ben ook erg bang dat het niet meer gaat lukken gezien mijn leeftijd dus dat geeft veel stress. Van de oudste twee werd ik heel makkelijk zwanger. Maar dat is ook al 10 jaar geleden. Ik moet as woensdag ongesteld worden. Vandaag een vroege test gedaan van Kruidvat maar die was negatief. Ik merk dat ik daar erg down van ben, maar goed het kan nog steeds. Toen ik vorige keer zwanger was, had ik een mega lichte tuurstreep op 14 DPO met een Kruidvat normale test.
zondag 12 oktober 2025 om 11:13
Heee framboosje, jeetje meid wat een verhaal en wat zal het moeilijk zijn als je spijt hebt van je abortus. Maar wat mooi dat je er toch samen uit bent om voor een derde te gaan. Snap wel dat je nu bang bent vanwege je miskraam van 7 weken maar dat zegt niks hè. Kan altijd toeval zijn. Ik ben ook altijd down van een negatieve test. Maar kan altijd nog omdraaien hè! Ik zal voor je duimen en welkom bij de groep
.
zondag 12 oktober 2025 om 11:26
Thanks, lief van je!l Jij bent ook al even bezig zie ik, lijkt me lastig. En ja af en toe vliegt het me ineens aan, zoals net bij die negatieve test. En mijn dochter is ook nog eens jarig vandaag dus niet echt handig moment misschien van mij om te testen maar had geen geduld meer. Ik had eigenlijk wel hoop omdat ik las dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. En ik dacht eigenlijk dat ik na ronde 4 zwanger was geworden, maar ik telde net even terug en zag dat ik 5 rondes over had gedaan! dus ik denk nu ook echt shit als het weer 5 rondes gaat duren… mijn leeftijd gaat ook steeds meer tellen nu, ik heb die tijd gewoon niet. En leeftijdsverschil wordt steeds groter. En ja inderdaad, heb het ook erg moeilijk met de abortus. Ik heb gewoon het gevoel dat dat geen miskraam was geworden. Alhoewel je dat natuurlijk niet kan zeggen. Aan de andere kant mag ik ook blij zijn dat ik al twee gezonde kinderen heb natuurlijk. Dus soms denk ik ook, ik moet niet zeuren. Maar wat je zegt, het is wel mooi dat we er nu samen uit zijn gekomen en de vorige zwangerschap voelde zoveel fijner en rustiger dan toen ik ongepland zwanger werd.
zondag 12 oktober 2025 om 12:30
Kijk en dat is ook wat je vast moet houden! Dat fijne gevoel maar snap je wel hoor. Ik heb bij de derde ronde een positieve test gehad en daarna een bloeding gehad 2 dagen daarna. Ik ben daar gewoon ff verdrietig om geweest en dat mag er ook zijn.. ben inderdaad nu ook al even onderweg. Ik heb best wel een stressvolle baan en ben de afgelopen tijd ook bezig met EMDR en therapie dus ik denk dat dit ook niet voordelig is. Maar ik voel me nu super goed en dit wil ik vast houden. Zoals mijn man telkens zegt “onze tijd komt nog” en daar hou ik mij aan vast
. Maargoed als volgende week mijn menstruatie begint ben ik vast weer een dagje down! En dat mag er zijn. Hopelijk voel je je dalijk blijer als je lekker afleiding hebt van de verjaardag.
zondag 12 oktober 2025 om 14:12
Fijn dat hij eindelijk is doorgebroken RubyRose! Dat is weer het begin van de volgende ronde 
Thanks Lilaloopsie! Denk dat ik het dan ook op die manier zou aanpakken, eerst maar eens kijken wat deze ronde me brengt.
O dat is wel een goede onderbouwing ook NolaNollie! Mijn gebit is sowieso niet heel goed en ik heb gelezen dat zwanger zijn dit meestal niet beter maakt
Leuk om het op die manier te kunnen vertellen Verbouwvrouw! Hebben ze gelijk iets leuks 'van de nieuwe baby' om mee te spelen.
Jeetje wat heftig PickingUpThePieces... wel fijn dat het met een sisser afloopt, maar begrijpelijk dat je niet helemaal gerust bent nu. Ik duim voor je!
Welkom Franboosje! Heftige periode heb je achter de rug zeg
. Hopelijk kan je de abortus op een gegeven moment een plekjes geven, lijkt me sowieso al heftig om te moeten ondergaan. Als je dan ook nog spijt krijgt is dat helemaal heftig. Op dat moment was het voor jullie wel de juiste keuze, maar daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan
. Hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen hebben en dat alles goed gaat
Mijn ovulatietest is nu echt een knaller, gelukkig is mijn man vanavond weer thuis, dus als het goed is net optijd om in ieder geval 1 poging te kunnen doen deze ronde. Ik verwacht er maar niet teveel van, maar het is in ieder geval iets
Thanks Lilaloopsie! Denk dat ik het dan ook op die manier zou aanpakken, eerst maar eens kijken wat deze ronde me brengt.
O dat is wel een goede onderbouwing ook NolaNollie! Mijn gebit is sowieso niet heel goed en ik heb gelezen dat zwanger zijn dit meestal niet beter maakt
Leuk om het op die manier te kunnen vertellen Verbouwvrouw! Hebben ze gelijk iets leuks 'van de nieuwe baby' om mee te spelen.
Jeetje wat heftig PickingUpThePieces... wel fijn dat het met een sisser afloopt, maar begrijpelijk dat je niet helemaal gerust bent nu. Ik duim voor je!
Welkom Franboosje! Heftige periode heb je achter de rug zeg

Mijn ovulatietest is nu echt een knaller, gelukkig is mijn man vanavond weer thuis, dus als het goed is net optijd om in ieder geval 1 poging te kunnen doen deze ronde. Ik verwacht er maar niet teveel van, maar het is in ieder geval iets
zondag 12 oktober 2025 om 15:04
Welkom framboos, wat een geschiedenis hebben jullie al. Hopelijk is een gezonde, doorgaande zwangerschap jullie snel gegeven.
Hier lijkt mijn cyclus weer raar te doen. Ik heb alleen nog maar hele lichte streepjes op de ovulatietest gehad en het is al cyclusdag 15. En opeens weer bloedverlies. Maak me er wel dusdanige zorgen om dat ik de huisarts ga bellen komende week. Niet per se vanwege het feit dat m’n cyclus opeens van de wap is (hoewel shit met een actieve kinderwens) maar vooral ook vanwege bloedverlies op rare momenten.
Hier lijkt mijn cyclus weer raar te doen. Ik heb alleen nog maar hele lichte streepjes op de ovulatietest gehad en het is al cyclusdag 15. En opeens weer bloedverlies. Maak me er wel dusdanige zorgen om dat ik de huisarts ga bellen komende week. Niet per se vanwege het feit dat m’n cyclus opeens van de wap is (hoewel shit met een actieve kinderwens) maar vooral ook vanwege bloedverlies op rare momenten.
zondag 12 oktober 2025 om 19:45
Hè jeetje putp, wat een schrikken weer joh!
Hi Framboosje, wees welkom! Jeetje wat een verhaal joh. Onwijs heftig. Hopelijk mag het nu snel lukken dan...
Ik lees alle updates maar heb even geen brainspace over om op alles te reageren. Vermoeidheid is echt ingeslagen. Elke middag waar ik kan een dutje en vroeg erin. Wel iedere ochtend vroeg wakker, ook van de trek en ga ik dan niet meteen eten dan begint de misselijkheid op te komen. Dus voor nu rijstewafels en biscuitjes gehaald die ik meteen kan eten in de ochtend
Hi Framboosje, wees welkom! Jeetje wat een verhaal joh. Onwijs heftig. Hopelijk mag het nu snel lukken dan...
Ik lees alle updates maar heb even geen brainspace over om op alles te reageren. Vermoeidheid is echt ingeslagen. Elke middag waar ik kan een dutje en vroeg erin. Wel iedere ochtend vroeg wakker, ook van de trek en ga ik dan niet meteen eten dan begint de misselijkheid op te komen. Dus voor nu rijstewafels en biscuitjes gehaald die ik meteen kan eten in de ochtend

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in