Zwangermet mirena?

17-02-2015 14:18 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

ik heb nu sinds 2 jaar de mirena. ik wordt door de mirena soms ongesteld. maar soms ook weer niet. Nu merk ik sinds kort dat mijn lichaam aan het veranderen is. zo heb ik het idee dat mijn buik aan het groeien/opzetten is. heb de afgelopen dagen ook al 3 keer de vraag gehad hoever ik in de zwangerschap was. daardoor begin ik steeds meer twijfels te krijgen of ik zwanger ben. Ook heb ik ontdekt dat ik sinds 3 dagen heel licht ( bij druk op de tepels ) vocht verlies. Nu moet je normaal testen als je ongesteld had moeten worden maar dat weet ik dus niet door de spiraal. ik heb vandaag getest in de middag maar daar kwam een negatieve test uit. waar zou ik nu verstandig aan doen? of maakt het nu niet uit wanneer ik een test doe?
Even langs de huisarts gaan? Bloedtesr afnemen kan ook.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan en je klachten uitleggen.

Later in de zwangerschap kan een zwangerschapstest namelijk ook negatief zijn heb ik wel eens gehoord. En als je je druk maakt of je zwanger bent, en zelfs al een opgezwollen buik hebt, dan ben je de eerste weken (waarin je normaal gesproken een test doet als je niet ongesteld wordt) wel al voorbij denk ik zo.

Vervelend zeg, die onzekerheid
Wil je wel graag een kindje?
Lees even op de site van vgz. Daar staat uitleg over verschillende vormen van vocht lekkage (sorry bij gebrek aan beter woord) uit de tepel.
Hier dezelfde vraag als TO. En nee, ik wil geen kindje. Ik heb die mirena niet voor niets en bovendien, ik ben bijna 43...

Maar altijd keurig synchroon ongesteld met Dochter samen. Afgelopen maand overgeslagen en nu ook nog geen tekenen van menstruatie. Ik weet niet eens of een test wel betrouwbaar is met de mirena??

Straks even naar de huisarts. Hopelijk is het gewoon het begin van de overgang. Pfffffffff.
quote:Exces schreef op 17 februari 2015 @ 15:01:

Hier dezelfde vraag als TO. En nee, ik wil geen kindje. Ik heb die mirena niet voor niets en bovendien, ik ben bijna 43...

Maar altijd keurig synchroon ongesteld met Dochter samen. Afgelopen maand overgeslagen en nu ook nog geen tekenen van menstruatie. Ik weet niet eens of een test wel betrouwbaar is met de mirena??

Straks even naar de huisarts. Hopelijk is het gewoon het begin van de overgang. Pfffffffff.Succes alvast!
Ik ben al 11 jaar niet meer ongesteld met de Mirena. Ik ben echt niet zwanger

Even naar de ha, die kan het zo aan je baarmoeder voelen. Ik ben er wel eens met dezelfde klachten geweest
quote:Istar_ schreef op 17 februari 2015 @ 15:02:

Ik ben al 11 jaar niet meer ongesteld met de Mirena. Ik ben echt niet zwanger

Even naar de ha, die kan het zo aan je baarmoeder voelen. Ik ben er wel eens met dezelfde klachten geweest Wat een genot!...11 jaar...lijkt me heerlijk.
Is bij de Mirena überhaupt een kans dat je daar doorheen toch nog zwanger wordt? Zoals bij de pil die 0,1% ofzo?

Buiten dat: als je niet zwanger bent wil je uiteraard wel weten wat dit dan is toch?
anoniem_195962 wijzigde dit bericht op 17-02-2015 15:06
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Ik was zwanger met Mirena, zou dus voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.
quote:ana_isabel schreef op 17 februari 2015 @ 15:05:

[...]

Wat een genot!...11 jaar...lijkt me heerlijk.

Ja, daarom zit-ie er ook

Je kan met de Mirena zwanger worden, maar de kans is heel erg klein.
Nou, sinds Dochter de pil gebruikt ben ik heel regelmatig. Er zat altijd maximaal 3 dagen tussen haar en mijn menstruatie. Heel gezellig . Eerder was het bij mij onregelmatig, maar ik geloof niet dat er al eens eerder 8 weken tussen zaten, al moet ik eerlijk bekennen dat ik het nooit heb bijgehouden dus niet zeker ben.

Maar ruim een jaar regelmatig en dan ineens helemaal niet, dan ga je toch rare dingen denken. En twee kilo bijkomen helpen ook goed mee.
quote:ponny schreef op 17 februari 2015 @ 15:06:

Is bij de Mirena überhaupt een kans dat je daar doorheen toch nog zwanger wordt? Zoals bij de pil die 0,1% ofzo?

Buiten dat: als je niet zwanger bent wil je uiteraard wel weten wat dit dan is toch?

2 op de 1000, dus ja, het kan wel. Maar mijn leeftijd alleen al zou een goede ondersteuning voor die mirena moeten zijn. En wij vrijen vaak zat, maar bepaald niet met enige regelmaat, dus daar heb ik ook al niks aan.

Maar de normale gang van zaken is dat je met de mirena niet/nauwelijks ongesteld wordt. Ik kon het af met 1 mini-tampon per dag (nouja, meerdere vanwege de hygiene). Helemaal niet meer ongesteld is prima hoor. Maar liever zonder kindje.
ik heb de huisarts gebeld maar moet morgen terug bellen. ik ben nog jong ( 23 ) en moeder van een kindje van mu net 2 jaar. ik stel het liever nog even uit. maar als het wel zo mocht zijn dat er een kindje op komst is, is het van harte welkom.
Kan me helemaal voorstellen dat je je een beetje zorgen begint te maken... hopelijk heeft de huisarts snel een plekje in zijn agenda en valt het allemaal mee :-)
Bij mij bleek het achteraf trouwens een niet werkende schildklier te zijn (was wel heel veel meer aangekomen dan jij). Heb je nog meer klachten? Ik was ook moe enzo.
quote:Istar_ schreef op 17 februari 2015 @ 15:14:

Bij mij bleek het achteraf trouwens een niet werkende schildklier te zijn (was wel heel veel meer aangekomen dan jij). Heb je nog meer klachten? Ik was ook moe enzo.Ik ben inderdaad wel al weken moe, maar dat is voor mij redelijk normaal in deze tijd van het jaar.
meer klachten niet echt. heb wel het idee wat vaker naar de wc te moeten maar of dit ook echt zo is hen ik niet bijgehouden. mn borstel zijn gevoelig zo voel ik nu ook echt dat er een bh omheen zit en lichte druk op de tepek voel waar ik normaail geen last van heb
quote:MHJG schreef op 17 februari 2015 @ 15:12:

ik heb de huisarts gebeld maar moet morgen terug bellen. ik ben nog jong ( 23 ) en moeder van een kindje van mu net 2 jaar. ik stel het liever nog even uit. maar als het wel zo mocht zijn dat er een kindje op komst is, is het van harte welkom.Laten we maar van het beste uitgaan. Fijn dat je niet hoeft te stressen , mocht je wel zwanger zijn.
dat is het gelukkig ook. wat ik wel gehoord heb is dat het kan komen door de hormonen die de mirena afgeeft dat je kunt denken door de tekenen dat je zwanger bent.
Ik heb één keer het vermoeden gehad zwanger te zijn door de mirena heen. Bij mij bleek het gelukkig vals alarm. Maar dat waren geen leuke dagen!

Bedenk je dat je lichaam ook de verkeerde signalen kan afgeven als jij aan zwangerschap denkt. Toen ik dacht dat ik misschien zwanger was voelde ik ook ineens van alles: gevoelige borsten, misselijk etc. etc.

De kans is gelukkig ontzettend klein, maar niet ondenkbaar. Blij om te lezen dat, mocht het zo zijn, het wel welkom is. Sterkte en ik hoop dat je snel bij de dokter terecht kan.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
En je voelt de draadjes nog wel zitten? Je bent hem niet verloren? Ik ken iemand die hem verloren was en zo die maand zwanger geworden is en iemand die met mirena spiraal zwanger geworden is. Zat in de placenta. Dan ken ik nog iemand waarbij de spiraal is gaan zwerven, zij was niet zwanger, maar moest wel onder narcose om het spiraaltje te verwijderen.
quote:ponny schreef op 17 februari 2015 @ 15:06:

Is bij de Mirena überhaupt een kans dat je daar doorheen toch nog zwanger wordt?

gebeurde bij een vriendin van mij, dus het kan wel.

de kans is kleiner dan bij de pil, maar dat komt vooral omdat de pil wat foutgevoeliger is (vergeten, diarree etc)
Ik mag in elk geval ter controle naar de gyneacoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven