Zwangerschapstesten blijven licht
vrijdag 27 september 2019 om 10:23
Ik probeer zwanger te worden en zit nu in onzekerheid, ik hoop op wat positieve berichten of advies. Ik ben nu een week over mijn NOD. Inmiddels heb ik vier keer een test gedaan, welke licht blijven. Ze worden niet donkerder, maar ook niet lichter. Een digitale test zei een aantal dagen geleden 1-2 weken zwanger, wat gezien mijn cyclus wat kort zou zijn, maar met een late innesteling niet onmogelijk.
Ik zit in dubio of ik de huisarts zal bellen omdat ik bang ben voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of nog even zal afwachten. Heeft iemand hier ervaring mee? Succesverhalen over een zwangerschap die ondanks lichte testen goed is gegaan mogen natuurlijk ook. Ik reken er niet meer op, maar zolang ik niet bloed houd ik toch wat hoop.
Ik zit in dubio of ik de huisarts zal bellen omdat ik bang ben voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of nog even zal afwachten. Heeft iemand hier ervaring mee? Succesverhalen over een zwangerschap die ondanks lichte testen goed is gegaan mogen natuurlijk ook. Ik reken er niet meer op, maar zolang ik niet bloed houd ik toch wat hoop.
vrijdag 27 september 2019 om 10:36
vrijdag 27 september 2019 om 10:56
Bij mij waren de testen bij mijn huidige zwangerschap ook steeds licht en ik heb er (doordat ik ook bloed verloor de eerste tijd) best een aantal gedaan. Conclusie was dat de testen niet duidelijk donkerder werden en dat zowel dat als het bloedverlies niets zeiden want inmiddels ben ik over de helft van de zwangerschap (ik was zelfs iets langer zwanger dan dat ik op basis van mijn cyclus zou zijn) en gaat alles goed.
Bij mijn eerste twee zwangerschappen liepen de testen wel duidelijk op, ervaring met een foute afloop van de zwangerschap heb ik overigens niet.
Kortom, probeer jezelf niet gek te maken met die testen en wacht gewoon de echo af. Plan eventueel een vroege als je je erg onzeker voelt.
Bij mijn eerste twee zwangerschappen liepen de testen wel duidelijk op, ervaring met een foute afloop van de zwangerschap heb ik overigens niet.
Kortom, probeer jezelf niet gek te maken met die testen en wacht gewoon de echo af. Plan eventueel een vroege als je je erg onzeker voelt.
vrijdag 27 september 2019 om 10:58
wat gaat de huisarts doen dan?
vrijdag 27 september 2019 om 11:29
Ik snap het wel. Ik heb 7 miskramen gehad en deed ook altijd meerdere testen. Als de test terug liep wist ik dat het mis ging.
vrijdag 27 september 2019 om 11:32
Wat een fijne reactie bedankt. Dit is ook mijn derde zwangerschap, bij de eerste twee had ik ook meteen een goede duidelijke streep.ikjuh schreef: ↑27-09-2019 10:56Bij mij waren de testen bij mijn huidige zwangerschap ook steeds licht en ik heb er (doordat ik ook bloed verloor de eerste tijd) best een aantal gedaan. Conclusie was dat de testen niet duidelijk donkerder werden en dat zowel dat als het bloedverlies niets zeiden want inmiddels ben ik over de helft van de zwangerschap (ik was zelfs iets langer zwanger dan dat ik op basis van mijn cyclus zou zijn) en gaat alles goed.
Ik hoef deze niet in het licht te houden, maar het is wel een zwak streepje. Wel al eerder een miskraam gehad, maar dat merkte ik door eerst een afname vn symptomen en vrijwel direct bloedverlies daarna.
De rest ook alvast bedankt, zal proberen mezelf niet te gek te maken.
vrijdag 27 september 2019 om 11:55
Je hebt gelijk. Met eerdere miskramen kan ik me het voorstellen...Marloesjuh51 schreef: ↑27-09-2019 11:29Ik snap het wel. Ik heb 7 miskramen gehad en deed ook altijd meerdere testen. Als de test terug liep wist ik dat het mis ging.
vrijdag 27 september 2019 om 12:32
en die zegt dan, wat de urinetest ook zegt: er zit HCG in uw bloed
geeft geen enkele garantie op goed/slechte afloop of wat dan ook
TO, ga relaxen, probeer te ontspannen, stop met testen.
vrijdag 27 september 2019 om 12:40
Als jij al weet wat iedere huisarts zal gaan zeggen.. dan hoeft T.O inderdaad niet te bellen..
Als een vrouw zeer gespannen of angstig is, kan dit reden zijn voor aanvullende testen of een inwendige echo.
Maar okay.. jij weet al wat de dokter gaat zeggen.
zondag 29 september 2019 om 07:46
Even een update voor eventuele dames die dit topic vinden in de toekomst. Ik lig nu met buikkrampen en bloedverlies op de bank, dus helaas is mijn verhaal geen succesverhaal gebleken. Ik heb hoop gekregen door de gegeven reacties, maar voelde denk ik al aan dat het niet goed zat. Veel sterkte aan iedereen in dezelfde situatie!
zondag 29 september 2019 om 11:24
Ach, wat jammer. Sterkte ermee!impalalelie schreef: ↑29-09-2019 07:46Even een update voor eventuele dames die dit topic vinden in de toekomst. Ik lig nu met buikkrampen en bloedverlies op de bank, dus helaas is mijn verhaal geen succesverhaal gebleken. Ik heb hoop gekregen door de gegeven reacties, maar voelde denk ik al aan dat het niet goed zat. Veel sterkte aan iedereen in dezelfde situatie!