Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
nm
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt toentertijd de tekst waarnaar de link verwees, hier neergezet. Jij hebt de tekst weggehaald, en vervolgens heeft de moderator de link hier neergezet en een slotje op jouw bericht gezet.



Het is niet jouw topic, jij hebt het topic slechts gestart. Op een gegeven moment ben je weggelopen; jou goed recht overigens. Maar de rest mag gewoon verder discussiëren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 17 januari 2014 @ 10:09:

[...]

Nee, ik herkende je niet zonder je motorpak



Ik denk er over om een nieuw topic te openen:

"vrouwen, waarom probeert u ons in de sportschool te versieren ?" Is die pijler over "vrouwen, waarom probeert u ons in de sportschool whereever te versieren" nu een feit, of moeten wij helpen ?



Je hebt een grandioos idee gehad, doe er iets mee zou ik zeggen .......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 14 januari 2014 @ 15:21:

[...]





Vrouwen zien op het gebied van lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen sneller en veel meer dan mannen. Dus als je zoekende bent, straal je dat uit, en vrouwen zien dat aan je lichaamstaal.



Mannen en vrouwen zien evenveel. Ze plakken er alleen andere ideeën aan vast. Wat ook valt te betwijfelen want uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer.
Alle reacties Link kopieren
Letterlijk gezien zien mannen evenveel als vrouwen. Maar het interpreteren gaat anders. Ik denk dat vrouwen beter zijn in lichaamstaal, etc. dan mannen, waarschijnlijk omdat vrouwen aan hun kind moeten kunnen zien of er wat aan de hand is, ook non-verbaal. Of het is van nature zo aangeboren.



Ik denk niet dat je dat uiteindelijk kunt gelijkschakelen.



Maar mijn reactie moet in context worden gezien van wat Heerlijkeman toen schreef. Dat vrouwen "ruiken" of een man (wanhopig) op zoek is naar een relatie, of niet. Misschien zelfs als de man zelf niet doorheeft dat hij dat uitstraalt of denkt dat hij dat niet uitstraalt. Vrouwen hou je volgens mij niet gemakkelijk voor de gek in dit opzicht.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 30 januari 2014 @ 22:59:

Letterlijk gezien zien mannen evenveel als vrouwen. Maar het interpreteren gaat anders. Ik denk dat vrouwen beter zijn in lichaamstaal, etc. dan mannen, waarschijnlijk omdat vrouwen aan hun kind moeten kunnen zien of er wat aan de hand is, ook non-verbaal. Of het is van nature zo aangeboren.



Ik denk niet dat je dat uiteindelijk kunt gelijkschakelen.



Maar mijn reactie moet in context worden gezien van wat Heerlijkeman toen schreef. Dat vrouwen "ruiken" of een man (wanhopig) op zoek is naar een relatie, of niet. Misschien zelfs als de man zelf niet doorheeft dat hij dat uitstraalt of denkt dat hij dat niet uitstraalt. Vrouwen hou je volgens mij niet gemakkelijk voor de gek in dit opzicht.



Op zich een interessante theorie, van dat kind, maar men vergeet vaak dat mannen ook altijd al in een sociale context hebben geopereerd.

Bij de jacht of bij oorlogsvoering bijvoorbeeld. In beide gevallen is het herkennen van emoties en intenties bij de ander van levensbelang.



Ik ken ook genoeg vrouwen die een bord voor hun kop hebben en zich juist voor de gek laten houden.
Alle reacties Link kopieren
En een mens kan geen intenties of de mate van wanhoop 'ruiken'. Ook straalt een mens niets af.



Iemand die wanhopig op zoek is maakt vaak expliciete, duidelijk aan te wijzen, fouten.



Denk ik hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat de meeste vrouwen daar gewoon een oog voor hebben... of een zesde zintuig.



Kortom, een vrouw heeft dat snel door of die fouten die een wanhopige man maakt, worden sneller door een vrouw gezien. Maar het is volgens mij geen geheim dat vrouwen beter zijn in het herkennen van lichaamstaal dan mannen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Mannen pikken wanhopige vrouwen er net zo snel uit, het is geen hogere wiskunde.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 31 januari 2014 @ 22:59:

Het kan zijn dat de meeste vrouwen daar gewoon een oog voor hebben... of een zesde zintuig.



Kortom, een vrouw heeft dat snel door of die fouten die een wanhopige man maakt, worden sneller door een vrouw gezien. Maar het is volgens mij geen geheim dat vrouwen beter zijn in het herkennen van lichaamstaal dan mannen.



Het is geen geheim, maar gewoon onzin. Vrouwen zijn daar niet beter in dan mannen.



Vrouwen zijn geen supermensen. Mannen ook niet.



Mannen en vrouwen lijken verrassend veel op elkaar. Al die boekjes over Mars en Venus kunnen de prullenmand in (behalve die over ruimtevaart).



Ruimtelijk inzicht, multitasking, IQ en EQ, gevoeliger, harder, recht door zee: allemaal eigenschappen die niet meer aan mannen of vrouwen kunnen toegedicht worden.

Dit soort ideeën zijn 19e eeuws en vergroten alleen maar misverstanden tussen mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 januari 2014 @ 23:08:

Mannen pikken wanhopige vrouwen er net zo snel uit, het is geen hogere wiskunde.Precies. En wanhopige vrouwen zijn er ook genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan geen supermensen, maar mannen en vrouwen gedragen zich wel verschillend en gedeeltelijk ligt dat aan andere hersenstructuren tussen vrouwen, "normale", homoseksuele en autistische mannen. Ik vind het nog steeds aannemelijk (tenzij/totdat ik lees over een duidelijk tegendeel) dat vrouwen i.h.a. beter zijn het lezen van lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen, intonatie in de stem, dan mannen dat zijn. Zowel bij mannen als bij vrouwen heb je uitzonderingen. Het verschil in gedrag kan ook cultureel bepaald zijn.



Intellectueel vind ik het verschil tussen mannen en vrouwen minimaal, vrijwel te verwaarlozen. Als het gaat om seksualiteit vind ik de verschillen toch erg groot.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook weleens stiekum maar als je echt contact zoek kan je beter op andere manier te werk gaan omdat vooral mooie meiden gewend zijn nageflote te worden. Gistern bijv. had ik een mooi blond meisje die wel leuk vond e mij lachend aankeek weet niet om mijn Hugo Boss broek of ik zie er wel leuk uit zeggez maar helaas ik mag niet he;)>

MIjn vraag:

ps ik kwa hier toevallig terecht weet iemand hier trouwens waar je een een topic over woonplaatsen/stad streek kan plaatsen? beetje onlogisch hier
Alle reacties Link kopieren
is ook automatisme als ik lekker mokkel zie lopen doe ik het ook en heb niet indruk dat ongewenst is; als je er zelf strak bijloopt als vrouw/meisje
????
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2014 12:25
Reden: spam
% gewijzigd
Nooit geschoten altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Daygamer schreef op 19 november 2014 @ 23:21:

Wat vinden jullie van deze manier om een vrouw aan te spreken op straat?



[spam]





Zouden jullie ook op deze manier aangesproken willen worden of zijn jullie daar op straat in ieder geval niet van gediend?



Ben benieuwd, zeker in verband met de laatste ontwikkelingen met Julien Blanc. Sommige mannen vragen zich af of ze nu ook moeten gaan vragen of ze de vrouw wel mogen zoenen.....Mij lijkt dat voor vrouwen namelijk ook niet zo leuk.....Afgrijselijk zeg. Ik zou het geen man aanraden, ook de jongemannen niet. Ik zou (mede gebaseerd op huidige leeftijd) er gelijk vanuit gaan dat er weer een of ander product/abonnement/dienst werd 'verkocht'. Een wildvreemde man die ook nog recht voor mij staat en de doorgang 'blokkeert' zodat ik dat geneuzel nog een paar seconden langer moest aanhoren hoefde niet te rekenen op een vriendelijk 'bedankt en dag'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 19 november 2014 @ 23:32:

[...]





Afgrijselijk zeg. Ik zou het geen man aanraden, ook de jongemannen niet. Ik zou (mede gebaseerd op huidige leeftijd) er gelijk vanuit gaan dat er weer een of ander product/abonnement/dienst werd 'verkocht'. Een wildvreemde man die ook nog recht voor mij staat en de doorgang 'blokkeert' zodat ik dat geneuzel nog een paar seconden langer moest aanhoren hoefde niet te rekenen op een vriendelijk 'bedankt en dag'.



+ 1



Ik was gewoon opzij gestapt en doorgelopen en zonder vriendelijke beleefheden uit te wisselen. Ik wil gewoon echt niet aangesproken worden en al helemaal niet de weg versperd worden omdat een of andere malloot het in zijn hoofd heeft gehaald me te willen spreken. Die gast is niks meer dan een manipulatieve player, er was niks oprechts aan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Omdat het de enige plaats is waar ik je tegen kom.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen bepalen welke man in aanmerking komt.

Door wie wil jij versiert worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:goedzo schreef op 14 januari 2015 @ 10:23:

Vrouwen bepalen welke man in aanmerking komt.

Door wie wil jij versiert worden?In elk geval niet door een man die het verschil tussen een d en een t niet snapt.
En als een man voorbij fietst en roept.



Wat ben je mooi!



Wat vinden jullie daar van?
Alle reacties Link kopieren
Tsja..... dat bén ik ook.

Niets nieuws onder de zon dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afijn...



Ach.... als mensen aardig zijn en elkaar complimenten geven is er toch niet zoveel aan de hand? Ik denk dat ik erom zou lachen maar wel door loop. Ik denk dat ik niet de behoefte zou voelen om een leuk gesprek aan te gaan met iemand die vanuit het niets start met complimenten geven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 18 januari 2015 @ 22:32:

En als een man voorbij fietst en roept.



Wat ben je mooi!



Wat vinden jullie daar van?Ik vind er niet zoveel van. Wat moet ik er mee dat een onbekende in een flits iets van me vind. Ben er niet dankbaar voor ofzo. Ik vraag me dan af waarom iemand dat per se zegt. Wil die indruk maken. Denk hij dat zijn mening er bij mij uberhaupt toe doet?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven