Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel een keer leuk toen ik verkleed als beer voor een themafeest langs een kroeg liep. Een oude kerel maakte toen een flauwe opmerking die ik half verstond, waarop ik met een lach zei 'Ik ben een beer hoor, pas maar op'. Toen zei hij: "Nou mop, je ziet er nog steeds beeldig uit".



Dat vond ik toen wel leuk, omdat het vooral gezellig en niet vervelend was.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 18 januari 2015 @ 22:21:

In elk geval niet door een man die het verschil tussen een d en een t niet snapt.

Brad Pitt is een acteur die goed in de smaak valt bij de vrouwtjes door zijn sociale intelligentie.

Zijn salaris en uiterlijk heeft daar niets mee te maken.

Hij kan namelijk elke vrouw om een vuurtje vragen zonder het verschil te weten tussen een d en een t.

Goed hè!
Zucht.. alsof vrouwen niet met zijn allen zouden gaan klagen als mannen ze niet meer zouden proberen te versieren.



Ik vind het juist leuk als mannen dat doen. Ik vind juist dat mannen daarin steeds minder initiatief tonen, juist omdat vrouwen er zo raar op reageren. Zonde...



Wie vindt het nou niet fijn om verleid te worden door een aantrekkelijke man? En als de man die het doet niet aantrekkelijk is voor je, is dat toch het probleem? Niet dat hij een move maakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 23 januari 2015 @ 01:38:

Zucht.. alsof vrouwen niet met zijn allen zouden gaan klagen als mannen ze niet meer zouden proberen te versieren.Dan ben ik zeker de uitzondering die de regel bevestigt. Ik wil op straat zeker niet versierd worden. Complimentje prima, maar daarna lopen/fietsen/rijden we allebei door. Geen versiergedoe graag.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 23 januari 2015 @ 01:38:

Zucht.. alsof vrouwen niet met zijn allen zouden gaan klagen als mannen ze niet meer zouden proberen te versieren.



Ik vind het juist leuk als mannen dat doen. Ik vind juist dat mannen daarin steeds minder initiatief tonen, juist omdat vrouwen er zo raar op reageren. Zonde...



Wie vindt het nou niet fijn om verleid te worden door een aantrekkelijke man? En als de man die het doet niet aantrekkelijk is voor je, is dat toch het probleem? Niet dat hij een move maakt?



Als ik me in de openbare ruimte begeef, dan hoeft een ander niet van mij te verwachten dat ik zit te wachten op zijn versierpoging. Het interesseert me niet dat iemand het probeert, je probeert maar een eind weg, maar ga dan niet net doen alsof ik het de moeite van mijn tijd moet vinden of zo. Of dat ik er blij mee moet zijn. Als een man iets naar me roept op straat is het niet ineens alsof ik in mijn bestaan wordt bevestigd of dat ik me dan uitverkoren moet voelen.



Dat is er vooral wat me aan stoort, de soort van aanname dat ik die aandacht nodig zou moeten hebben om me waardevol te voelen. Dat die man, of mannen, dat bepalen.



Ik denk dat die impliciete boodschap veel vrouwen irriteert. Niet eens het geroep of whatever op zich (je doet maar), maar het idee dat je dankbaar zou moeten zijn als iemand je stoort. Dat het een waardevol iets zou zijn. Terwijl ik bijzonder en waardevol ben ook zonder de keuring van een ander.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel, als die mannen nou in dezelfde mate leuke dingen over de schoenen, aktentas of bromfiets van andere mannen in de openbare ruimte zouden zeggen, dan was het inderdaad gewoon leuk en gezellig elkaar complimentjes geven.



Maar dat gebeurt niet. Weinig heteroseksuele mannen die elkaar spontaan met elkaars mening lastig vallen op straat of in de tram. Maar bij vrouwen is het dan wel geoordloofd, die hebben het maar aan te horen. Erger nog, ze moeten ze er ook nog eens blij mee zijn ook.



Want als je niet teruglacht of erger nog, dan ben je ineens een chagerijnig kutwijf of zo. Ik heb in mijn leven nog nooit zo vaak gehad dat een compliment spontaan gevolgd werd door een belediging als ik niet reageerde zoals gewenst, dan wanneer het vreemde mannen op straat betrof die iets naar me riepen. Iets wat je ongewenst word opgedrongen, daar hoef je niet dankbaar voor te zijn hoor. Hoeveel is zo'n compliment dan waard? Zo vrijblijvend wordt het dan niet uitgedeeld kennelijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 23 januari 2015 @ 23:14:

Ik bedoel, als die mannen nou in dezelfde mate leuke dingen over de schoenen, aktentas of bromfiets van andere mannen in de openbare ruimte zouden zeggen, dan was het inderdaad gewoon leuk en gezellig elkaar complimentjes geven.



Maar dat gebeurt niet. Weinig heteroseksuele mannen die elkaar spontaan met elkaars mening lastig vallen op straat of in de tram. Maar bij vrouwen is het dan wel geoordloofd, die hebben het maar aan te horen. Erger nog, ze moeten ze er ook nog eens blij mee zijn ook.



Want als je niet teruglacht of erger nog, dan ben je ineens een chagerijnig kutwijf of zo. Ik heb in mijn leven nog nooit zo vaak gehad dat een compliment spontaan gevolgd werd door een belediging als ik niet reageerde zoals gewenst, dan wanneer het vreemde mannen op straat betrof die iets naar me riepen. Iets wat je ongewenst word opgedrongen, daar hoef je niet dankbaar voor te zijn hoor. Hoeveel is zo'n compliment dan waard? Zo vrijblijvend wordt het dan niet uitgedeeld kennelijk.
quote:boebezoebe schreef op 23 januari 2015 @ 23:14:

Ik bedoel, als die mannen nou in dezelfde mate leuke dingen over de schoenen, aktentas of bromfiets van andere mannen in de openbare ruimte zouden zeggen, dan was het inderdaad gewoon leuk en gezellig elkaar complimentjes geven.



Maar dat gebeurt niet. Weinig heteroseksuele mannen die elkaar spontaan met elkaars mening lastig vallen op straat of in de tram. Maar bij vrouwen is het dan wel geoordloofd, die hebben het maar aan te horen. Erger nog, ze moeten ze er ook nog eens blij mee zijn ook.



Want als je niet teruglacht of erger nog, dan ben je ineens een chagerijnig kutwijf of zo. Ik heb in mijn leven nog nooit zo vaak gehad dat een compliment spontaan gevolgd werd door een belediging als ik niet reageerde zoals gewenst, dan wanneer het vreemde mannen op straat betrof die iets naar me riepen. Iets wat je ongewenst word opgedrongen, daar hoef je niet dankbaar voor te zijn hoor. Hoeveel is zo'n compliment dan waard? Zo vrijblijvend wordt het dan niet uitgedeeld kennelijk.
quote:badmeester schreef op 26 januari 2015 @ 12:51:

[...]

Dat zeg ik wel tegen mannen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 januari 2015 @ 12:52:

[...]





Dat zeg ik wel tegen mannen!!Ook maar zo op straat of in de tram? Gewoon tegen onbekende mannen zeggen dat ze er leuk of lekker uit zien?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 26 januari 2015 @ 14:12:

[...]





Ook maar zo op straat of in de tram? Gewoon tegen onbekende mannen zeggen dat ze er leuk of lekker uit zien?



Nou lekker niet. Ik zeg weleens mooie jas of mooie schoenen. Dat wel.



Wat in mijn geval wel speelt (nou ja speelt, ben allang getrouwd etc etc). Is dat ik extreem feministisch ben opgevoed en vroeger buurtgewoon onzeker was als twintiger en ik vrouwen niet aan durfde te spreken omdat ok dacht dat ze dat beledigend vonden. Maar ja wat moet je dan als je iemand ziet waar je helemaal ondersteboven van bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 januari 2015 @ 14:23:

[...]





Nou lekker niet. Ik zeg weleens mooie jas of mooie schoenen. Dat wel.



Wat in mijn geval wel speelt (nou ja speelt, ben allang getrouwd etc etc). Is dat ik extreem feministisch ben opgevoed en vroeger buurtgewoon onzeker was als twintiger en ik vrouwen niet aan durfde te spreken omdat ok dacht dat ze dat beledigend vonden. Maar ja wat moet je dan als je iemand ziet waar je helemaal ondersteboven van bent?

Het zit natuurlijk altijd ergens in het midden.

Vrijblijvend gecomplimenteerd worden met mooie jas of schoenen is niets mis mee. Als je (m/v) degene (m/v) die je complimenteert leuk vindt, kan je nog besluiten om er een praatje aan vast te knopen ook en dan is het inderdaad een prima manier om contact te zoeken. Het is het niet-vrijblijvende en het overduidelijk meteen seks-georiënteerde wat vervelend is. Of wat ik in elk geval vervelend vind. Nog erger is het als er een intimiderende bijklank aan zit. Sommige mannen zijn echt op het agressieve af als ze je een 'complimentje' geven.



Of ze snappen echt niet dat sommige situaties per definitie niet zo geschikt zijn voor toenadering. Als ik in mijn eentje 's avonds laat op een landweggetje fiets, dan is dat echt niet de plek om een praatje te beginnen. Bijvoorbeeld. Al helemaal niet als je daarvoor met je auto vlak naast me afremt en je raampje opendraait om je 'compliment' te schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt moet je zelf weten, wat mij zo stoort is dat vrouwen er 'blij' mee zouden moeten zijn. Dat ik me moet gaan afvragen of dit gewoon een normaal aardig persoon is, of dat ik scheldwoorden terug kan verwachten als ik niet 'leuk' genoeg reageer. Of het niet zeg maar een complete looney is.



Dat stoort me gewoon dat iemand anders probleem van 'wat moet ik dan doen, niet iets tegen zo'n vrouw zeggen', uit ervaring betekent dat ik ben afgeleid waar ik mee bezig ben en even check of ik dit kan negeren zonder agressieve reactie. Of het andere uiterste dat wanneer ik wel aardig ben ik ineens een creep aan mijn fiets heb hangen (figuurlijk dan) als ik nog een paar haltes in de metro mee moet. Daar heb ik gewoon vaak helemaal geen zin in, dat ik me daar dan druk om moet maken.



Nu zal in een groot aantal van de gevallen er niks ergs gebeuren, maat toch ben je er van bewust dat er genoeg vrouwen vervelende ervaringen hebben (ik ben zelf een tijdje half gestalkt als tiener, wat door anderen werd vergoeilijkt als iets onschuldigs). Dus daarom stoort het me. Dat een man niet kan begrijpen dat de 'last' voor hem van 'wat moet ik dan met dat gevoel, ik kan toch moelijk niks zeggen', voor mij ondergeschikt is aan mijn ongemakkelijke checklist die ik automatisch af ga.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik had het toevallig net en zie dit topic. Loop ik door de Albert Heijn en krijg je de opmerking ohhh wat ga je voor me koken vanavond? Dus ik zei nou ik sta bij de kant en klaar maaltijden dus ik ga helemaal niet koken. Dan komt het gesprekje hoe heet je hoe oud ben je waar kom je vandaan. Ik voel me dan gewoon zo ongemakkelijk , ik kom net uit mijn werk en wil gewoon even wat boodschappen doen en snel naar huis.

Word dan ook verlegen omdat ik me zo ongemakkelijk voel.



Maar ik voel me dan toch een soort van verplicht te reageren omdat ik beleefd wil blijven.
.
quote:boebezoebe schreef op 26 januari 2015 @ 20:14:

Wat je zegt moet je zelf weten, wat mij zo stoort is dat vrouwen er 'blij' mee zouden moeten zijn. Dat ik me moet gaan afvragen of dit gewoon een normaal aardig persoon is, of dat ik scheldwoorden terug kan verwachten als ik niet 'leuk' genoeg reageer. Of het niet zeg maar een complete looney is.



Dat stoort me gewoon dat iemand anders probleem van 'wat moet ik dan doen, niet iets tegen zo'n vrouw zeggen', uit ervaring betekent dat ik ben afgeleid waar ik mee bezig ben en even check of ik dit kan negeren zonder agressieve reactie. Of het andere uiterste dat wanneer ik wel aardig ben ik ineens een creep aan mijn fiets heb hangen (figuurlijk dan) als ik nog een paar haltes in de metro mee moet. Daar heb ik gewoon vaak helemaal geen zin in, dat ik me daar dan druk om moet maken.



Nu zal in een groot aantal van de gevallen er niks ergs gebeuren, maat toch ben je er van bewust dat er genoeg vrouwen vervelende ervaringen hebben (ik ben zelf een tijdje half gestalkt als tiener, wat door anderen werd vergoeilijkt als iets onschuldigs). Dus daarom stoort het me. Dat een man niet kan begrijpen dat de 'last' voor hem van 'wat moet ik dan met dat gevoel, ik kan toch moelijk niks zeggen', voor mij ondergeschikt is aan mijn ongemakkelijke checklist die ik automatisch af ga.Volgens mij zij wij het wel gewoon wel met elkaar eens hoor. Maar ik vind dat je best als vrouw mag zeggen dat je er even geen behoefte aan hebt. Dat zou ik als man wel heel cool vinden.
quote:isa__88 schreef op 26 januari 2015 @ 20:18:

Ik had het toevallig net en zie dit topic. Loop ik door de Albert Heijn en krijg je de opmerking ohhh wat ga je voor me koken vanavond? Dus ik zei nou ik sta bij de kant en klaar maaltijden dus ik ga helemaal niet koken. Dan komt het gesprekje hoe heet je hoe oud ben je waar kom je vandaan. Ik voel me dan gewoon zo ongemakkelijk , ik kom net uit mijn werk en wil gewoon even wat boodschappen doen en snel naar huis.

Word dan ook verlegen omdat ik me zo ongemakkelijk voel.



Maar ik voel me dan toch een soort van verplicht te reageren omdat ik beleefd wil blijven.



Ik snap in jouw geval wel dat ze je willen aanspreken hoor-:)



Maar ik vind vooral dat je moet zeggen dat je er geen zin in hebt.
Als het gewoon een complimentje is en het daarbij blijft, vind ik het nog wel leuk. Zo'n compliment als: ''Je bent mooi'' of ''Hey, schoonheid'', daar kan ik niet boos om worden. En soms kan het handig zijn, die aandacht. Ik had een keer 's avonds autopech, en ik kreeg hulp van nogal wat mannen, ook al had ik mijn pyjama aan, geen make-up en twee vlechten in mijn haar.



Ik heb wel een paar keer meegemaakt vroeger dat ik achtervolgd werd door een man die in dezelfde tram had gezeten als ik. Dat was naar, want ik wilde ook niet rechtstreeks naar huis gaan omdat hij dan mijn adres zou weten. Hij sprak me niet aan, maar hij bleef achter me aan lopen. Als ik stil stond, stond hij ook stil. Toen ik merkte dat hij zich niet zomaar af liet schudden, draaide ik me naar hem om en heb ik heel woest gevraagd waarom hij me achtervolgde en dat hij weg moest gaan. Hij schrok ervan en maakte gelijk rechtsomkeert gelukkig.



Of andere vervelende dingen zoals op een openlucht festival dat een man voorbij liep en in het voorbijgaan nog snel een van mijn borsten vastpakte. Of een man in de bus die zijn dijbeen tegen mijn dijbeen aanwreef tot ik opstond en ergens anders ging zitten. Of een man op straat die ging staan masturberen in een hoekje en ondertussen naar mij bleef kijken, terwijl ik gewoon op een bankje voor me uit zat te kijken (ik wachtte op de tram). Of in het zwembad, voor het zwemmen, onder de douche een man die zei dat hij altijd al met zo'n vrouw als ik had willen douchen, terwijl ik gewoon een degelijk badpak aanhad. Engerds.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 26 januari 2015 @ 20:42:

[...]





Ik snap in jouw geval wel dat ze je willen aanspreken hoor-:)



Maar ik vind vooral dat je moet zeggen dat je er geen zin in hebt.



En dat laatste ga je dus eerst afwegen. Kijk, iemand als jij zal best redelijk zijn en zo'n antwoord op prijs stellen, maar zoals veel vrouwen al aangeven hebben er genoeg slechte ervaringen. Alsnog achtervolgd worden, een scheldpartij krijgen als je niet aardig terug doet. En dat zijn geen fantasietjes of dingen die we misschien ergens hebben gelezen, dat hebben er genoeg meegemaakt.



Dat sommige vrouwen maar lachen en aardig terug doen is soms gewoon een strategie om geen 'gedoe' te krijgen.



Dus jij hebt de luxe om te vinden 'zeg vooral dat je er geen zin in hebt' zonder dat het consequenties voor je heeft. Bij veel vrouwen gaan er nogal wat overwegingen aan vooraf voordat we dat ook echt zullen zeggen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De nageltjes lakken, gloss op de lipjes, lekker geurtje op het nekje, oogjes strak getekend, sexy hakjes onder de voetjes en met de borsten vooruit parerend naar werk, of een uitgaansgelegenheid, om vervolgens af te vragen of de mogelijke mannelijke toespelingen wel binnen de grenzen van mijn gewenste waarden zullen vallen, de klootzakken.



Het is evident dat onfatsoenlijk gedrag onwenselijk is maar ook wordt aangetrokken door naïeve vrouwen.



Alsof je de verwachting hebt niet bejegend te worden als je naakt over straat loopt of niet geprikt zal worden als je het de wesp onmogelijk maakt.



Vrouwen, wat is de meerwaarde van uiterlijke verzorging als het niet gemoeid is met aandacht?



Uiterlijke verzorging is inherent aan aandacht, acceptatie, verleiding en meer.



Nogmaals, onfatsoenlijk gedrag is niet de discussie. Waarom als vrouw pareren en de verwachting hebben dat het pas acceptabel is als de betreffende man binnen het gewenste kader valt?



Biologie is ook niet zo lastig, eerder de rare beredeneringen van vrouwen.



Njah, doei!
Alle reacties Link kopieren
P.s.



"ik doe het voor mezelf"
Alle reacties Link kopieren
quote:jira schreef op 01 februari 2015 @ 23:00:

De nageltjes lakken, gloss op de lipjes, lekker geurtje op het nekje, oogjes strak getekend, sexy hakjes onder de voetjes en met de borsten vooruit parerend naar werk, of een uitgaansgelegenheid, om vervolgens af te vragen of de mogelijke mannelijke toespelingen wel binnen de grenzen van mijn gewenste waarden zullen vallen, de klootzakken.



Het is evident dat onfatsoenlijk gedrag onwenselijk is maar ook wordt aangetrokken door naïeve vrouwen.



Alsof je de verwachting hebt niet bejegend te worden als je naakt over straat loopt of niet geprikt zal worden als je het de wesp onmogelijk maakt.



Vrouwen, wat is de meerwaarde van uiterlijke verzorging als het niet gemoeid is met aandacht?



Uiterlijke verzorging is inherent aan aandacht, acceptatie, verleiding en meer.



Nogmaals, onfatsoenlijk gedrag is niet de discussie. Waarom als vrouw pareren en de verwachting hebben dat het pas acceptabel is als de betreffende man binnen het gewenste kader valt?



Biologie is ook niet zo lastig, eerder de rare beredeneringen van vrouwen.



Njah, doei!Ik vind je een achterlijke idioot, wordt je daar rustiger van?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 01 februari 2015 @ 23:20:

[...]



Ik vind je een achterlijke idioot, wordt je daar rustiger van?



Gossie, jij redeneert zeker dat mijn insteek is dat een vrouw verkracht moet worden omdat ze er "sexy" bijloopt?







Verdorie, je kan toch fatsoenlijk lezen? Ongewenst gedrag, kaders, selectieve acceptatie.



Wie gaat er in godsnaam afvragen of sissen en/of vieze opmerkingen gewenst zijn? Het gaat hier duidelijk, zoals standaard omtrent dit thema, om de discrepantie van het wel of niet accepteren van een flirt of, voor eenieder verschillend, compliment.



Beweren dat het sociaal onwenselijk is dat een man een compliment maakt, afgezien de toon, is complete onzin. Waar de ene vrouw een benadering ziet als pervers, kickt de ander puur op de aandacht of ziet het als kroon op haar geplamuurde moeite.



Kenau hierboven.
quote:jira schreef op 01 februari 2015 @ 23:00:

De nageltjes lakken, gloss op de lipjes, lekker geurtje op het nekje, oogjes strak getekend, sexy hakjes onder de voetjes en met de borsten vooruit parerend naar werk, of een uitgaansgelegenheid, om vervolgens af te vragen of de mogelijke mannelijke toespelingen wel binnen de grenzen van mijn gewenste waarden zullen vallen, de klootzakken.



Het is evident dat onfatsoenlijk gedrag onwenselijk is maar ook wordt aangetrokken door naïeve vrouwen.



Alsof je de verwachting hebt niet bejegend te worden als je naakt over straat loopt of niet geprikt zal worden als je het de wesp onmogelijk maakt.



Vrouwen, wat is de meerwaarde van uiterlijke verzorging als het niet gemoeid is met aandacht?



Uiterlijke verzorging is inherent aan aandacht, acceptatie, verleiding en meer.



Nogmaals, onfatsoenlijk gedrag is niet de discussie. Waarom als vrouw pareren en de verwachting hebben dat het pas acceptabel is als de betreffende man binnen het gewenste kader valt?



Biologie is ook niet zo lastig, eerder de rare beredeneringen van vrouwen.



Njah, doei!Onder welke steen ben jij vandaan gekropen
Alle reacties Link kopieren
Jira, was het maar zo simpel. Maar je noemt allemaal zaken die ik nooit doe. Ik lak nooit mijn nagels, ik heb niet eens make-up en ik draag hakken en jurken alleen als het moet en dat zijn eigenlijk altijd gelegenheden waarbij ik mijn man aan mijn arm heb (al was het maar om niet om te vallen). Echt, ik ben schoon en ruik fris maar in de ogen van menig Vivaforummer ben ik het prototype van een onverzorgde boerin. Denk aan het type Bertie uit Boer Zoekt Vrouw.

Maar al hang ik een tent om mijn lijf, er zullen altijd mannen zijn die zich opdringen. Dat heeft maar weinig te maken met mijn schoonheid of het gebrek eraan. Het heeft zelfs weinig te maken met mij überhaupt. Sommige mannen willen zich gewoon heel graag laten gelden en grijpen elk excuus aan om een vrouw te intimideren. Zelfs als ze je lelijk vinden en daarbovenop ook nog eens aannemen dat je lesbisch bent, kan je er nog op rekenen dat er af en toe een kerel je pad kruist die daar agressief van wordt en je wel even wil laten weten dat hij je er wel onder krijgt wel zou kunnen genezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenteboerin schreef op 01 februari 2015 @ 23:47:

Jira, was het maar zo simpel. Maar je noemt allemaal zaken die ik nooit doe. Ik lak nooit mijn nagels, ik heb niet eens make-up en ik draag hakken en jurken alleen als het moet en dat zijn eigenlijk altijd gelegenheden waarbij ik mijn man aan mijn arm heb (al was het maar om niet om te vallen). Echt, ik ben schoon en ruik fris maar in de ogen van menig Vivaforummer ben ik het prototype van een onverzorgde boerin. Denk aan het type Bertie uit Boer Zoekt Vrouw.

Maar al hang ik een tent om mijn lijf, er zullen altijd mannen zijn die zich opdringen. Dat heeft maar weinig te maken met mijn schoonheid of het gebrek eraan. Het heeft zelfs weinig te maken met mij überhaupt. Sommige mannen willen zich gewoon heel graag laten gelden en grijpen elk excuus aan om een vrouw te intimideren. Zelfs als ze je lelijk vinden en daarbovenop ook nog eens aannemen dat je lesbisch bent, kan je er nog op rekenen dat er af en toe een kerel je pad kruist die daar agressief van wordt en je wel even wil laten weten dat hij je er wel onder krijgt wel zou kunnen genezen.



Duidelijk verhaal maar het beperkt zich tot een vanzelfsprekende wanhopige groep waarover verdere discussie niet nodig is, een sentiment gedeeld door ieder weldenkend mens.



Ik lees in dit topic verschillende opvattingen die totaal geen rekening houden met factoren zoals o.a culturele opvattingen of simpele hormonen die resulteren in reacties op de waarde & toepassing van uiterlijke verzorging van de vrouw. Wat is de functie, welke reacties geeft het als gevolg en binnen welke kader is het wel acceptabel en waarom?



Voor wat het waard is, ook mannen kunnen dit ervaren. Stomme vrouwelijke bouwvakkers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven