Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
quote:Cateautje schreef op 05 november 2016 @ 00:49:

[...]



Ik heb het niet over de scholen.Sorry, dan begrijp ik je verkeerd, wat bedoelde je dan wel met vreemdelingenhaat?
Alle reacties Link kopieren
Shit on earth! Of was het peace?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Jasminy schreef op 05 november 2016 @ 00:50:

[...]





Sorry, dan begrijp ik je verkeerd, wat bedoel je wel?

Ik dacht dat ik dat duidelijk had geschreven.

Maar goed, als we niet meer onze feesten mogen vieren, dan gaat het mis.
quote:Alixane schreef op 05 november 2016 @ 00:46:

[...]



De horror!
quote:Alixane schreef op 05 november 2016 @ 00:45:

[...]



Zelfs bij het beëindigen van de Molukse treinkaping?Familie van de daders hebben t gore lef de Nederlandse staat aan te willen klagen dat die kapers zijn doodgeschoten. Te gek voor woorden. Als ze op zulke dingen ingaan durft onze politie steeds minder op te treden als andersculturigen misdrijven begaan.
quote:gascogner schreef op 05 november 2016 @ 00:49:

[...]



Wanneer HEBBEN we dan ooit erkent dat we fout zaten? Nog nooit. Een vorm van erkenning zou wel eens helpen.Wat hebben 'wij' fout gedaan dan? Risico van het kapersvak dat je wordt neergeschoten tenslotte.
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 00:52:

[...]



Familie van de daders hebben t gore lef de Nederlandse staat aan te willen klagen dat die kapers zijn doodgeschoten. Te gek voor woorden. Als ze op zulke dingen ingaan durft onze politie steeds minder op te treden als andersculturigen misdrijven begaan.

Toen ik het hoorde op het nieuws had ik het woord schadevergoeding al in de mond eer de nieuwspief erover begon.

Het gaat ze niet om het geld natuurlijk, maar om het principe.

Tja...
quote:gascogner schreef op 05 november 2016 @ 00:49:

[...]



Wanneer HEBBEN we dan ooit erkent dat we fout zaten? Nog nooit. Een vorm van erkenning zou wel eens helpen.Eens, er zijn genoeg zwarte bladzijden in de NL geschiedenis die niet erkend worden.
quote:Jasminy schreef op 05 november 2016 @ 00:39:

[...]





Je hebt het prima uitgelegd en ik ben het met je eens.



De vraag van TO was wat volgt er na de pietendiscussie, ik denk als eerste de uiting van scholen qua religie. Dat gaat vast eens kamervragen opleveren. Vervolgens denk ik dat alle andere uitingen van geloof, zoals hier al eerder aangegeven Kerst maar misschien ook Carnaval of Pasen aan bod zullen komen.Was n tijdje geleden iets over een buschauffeur in Nederland die verboden werd een klein kruisje te dragen omdat dat provocerend zou worden opgevat door andersgelovigen. Bizar toch dat juist die andersgelovigen van top tot teen met hun godsdienst te koop mogen lopen? Buschauffeur was overigens ook een migrant maar dus een christelijke.
Over die Molukse treinkaping, schadevergoeding is natuurlijk belachelijk. Maar er schijnen dingen gebeurd te zijn voor het beëindigen van die kaping waar over gelogen is destijds. Als je die klokkenluider mag geloven zijn enkelen geëxecuteerd. Natuurlijk is het een risico dat je neemt als je een kaping uitvoerde maar ik mag toch hopen dat een land als NL geen mensen omlegd tenzij het strikt noodzakelijk is. En daar zijn nu twijfels bij.
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 01:00:

[...]



Was n tijdje geleden iets over een buschauffeur in Nederland die verboden werd een klein kruisje te dragen omdat dat provocerend zou worden opgevat door andersgelovigen. Bizar toch dat juist die andersgelovigen van top tot teen met hun godsdienst te koop mogen lopen? Buschauffeur was overigens ook een migrant maar dus een christelijke.Door wie werd dat verboden? De werkgever? En werd dit geaccepteerd door de werknemers?
quote:Cateautje schreef op 05 november 2016 @ 00:52:

[...]



Ik dacht dat ik dat duidelijk had geschreven.

Maar goed, als we niet meer onze feesten mogen vieren, dan gaat het mis.Dat blijkt al met die hele pietendiscussie, (dat ging/gaat al een beetje mis toch?) die er in mijn ogen niet eens had hoeven zijn. Ik ben er van overtuigd dat na deze discussie er nog vele volgen, niet alleen over de feesten die gevierd worden maar ook over andere zaken.
quote:avianflu schreef op 05 november 2016 @ 00:55:

[...]



Eens, er zijn genoeg zwarte bladzijden in de NL geschiedenis die niet erkend worden.En zo geldt dat voor heel veel andere landen.
quote:IrishCassidy schreef op 05 november 2016 @ 01:03:

[...]





En zo geldt dat voor heel veel andere landen.Uiteraard. Geen enkel land is zonder "zonden".
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 00:54:

[...]



Wat hebben 'wij' fout gedaan dan? Risico van het kapersvak dat je wordt neergeschoten tenslotte.Wij hebben de Molukkers voor ons laten vechten tijdens de Politionele acties en ze beloofd dat de Molukken onafhankelijk zouden worden. Wij zijn die beloftes niet nagekomen en hebben de Molukkers lang beloftes gedaan die we nooit zijn nagekomen. Om maar een paar dingen te noemen, En nee ik keur de kaping niet goed. Maar in onze gehele geschiedenis zijn genoeg zwarte bladzijden waar we altijd maar aan voorbij gaan. Neem een voorbeeld aan Duitsland waar het verleden nog steeds wordt besproken en herdacht.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
quote:Jasminy schreef op 05 november 2016 @ 01:03:

[...]





Dat blijkt al met die hele pietendiscussie, (dat ging/gaat al een beetje mis toch?) die er in mijn ogen niet eens had hoeven zijn. Ik ben er van overtuigd dat na deze discussie er nog vele volgen, niet alleen over de feesten die gevierd worden maar ook over andere zaken. Misschien dat mensen zich meer moeten focussen op belangrijkere zaken, zoals patat Idd,
quote:gascogner schreef op 05 november 2016 @ 01:07:

[...]



Wij hebben de Molukkers voor ons laten vechten tijdens de Politionele acties en ze beloofd dat de Molukken onafhankelijk zouden worden. Wij zijn die beloftes niet nagekomen en hebben de Molukkers lang beloftes gedaan die we nooit zijn nagekomen. Om maar een paar dingen te noemen, En nee ik keur de kaping niet goed. Maar in onze gehele geschiedenis zijn genoeg zwarte bladzijden waar we altijd maar aan voorbij gaan. Neem een voorbeeld aan Duitsland waar het verleden nog steeds wordt besproken en herdacht.Dit zag ik gisteren idd in die Michael Moore doc. Ik vind het best bijzonder hoe openlijk er in die Duitse geschiedenislessen werd gesproken over alle misstanden.
Behoorlijk offtopic ondertussen. Wat is het volgende was de vraag. Ik denk nog steeds rokers.
quote:gascogner schreef op 05 november 2016 @ 01:07:

[...]



Wij hebben de Molukkers voor ons laten vechten tijdens de Politionele acties en ze beloofd dat de Molukken onafhankelijk zouden worden. Wij zijn die beloftes niet nagekomen en hebben de Molukkers lang beloftes gedaan die we nooit zijn nagekomen. Om maar een paar dingen te noemen, En nee ik keur de kaping niet goed. Maar in onze gehele geschiedenis zijn genoeg zwarte bladzijden waar we altijd maar aan voorbij gaan. Neem een voorbeeld aan Duitsland waar het verleden nog steeds wordt besproken en herdacht.Tja welk land heeft er geen zwarte bladzijden in zn geschiedenis? Denk dat er deze eeuw ook wel een heel dik zwart boek over de EU geschreven kan worden.
We are next ^^
quote:IrishCassidy schreef op 05 november 2016 @ 01:17:

Behoorlijk offtopic ondertussen. Wat is het volgende was de vraag. Ik denk nog steeds rokers.Rokers staan natuurlijk op nr 2. Leuke ava trouwens ;)
Ik wou dat tabaksartikelen streng verboden werden. Dat zou mij goed uitkomen.
quote:IrishCassidy schreef op 05 november 2016 @ 01:17:

Behoorlijk offtopic ondertussen. Wat is het volgende was de vraag. Ik denk nog steeds rokers.Denk ik ook, ik rook zelf niet en vind het soms behoorlijk storend dat anderen roken. Maar ik vind het echt ronduit belachelijk dat rokers zo langzamerhand als paria worden behandeld.
quote:IrishCassidy schreef op 05 november 2016 @ 01:19:

We are next ^^Ja, wat doe je hier eigenlijk nog
quote:Cateautje schreef op 05 november 2016 @ 01:20:

Ik wou dat tabaksartikelen streng verboden werden. Dat zou mij goed uitkomen.Rook je zelf? Ja he. Tja als je niet kan stoppen maar wel wil dan is dat een oplossing natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven