Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 01:00:

[...]



Was n tijdje geleden iets over een buschauffeur in Nederland die verboden werd een klein kruisje te dragen omdat dat provocerend zou worden opgevat door andersgelovigen. Bizar toch dat juist die andersgelovigen van top tot teen met hun godsdienst te koop mogen lopen? Buschauffeur was overigens ook een migrant maar dus een christelijke.Ik denk dat een openlijke uiting van geloof in de toekomst een hekel punt is, of het nu een boerka, een tulband of een klein kruisje is. Wie zoekt zal vinden Tolerantie enzo.. leven en laten leven, misschien is dat een goed idee?
quote:avianflu schreef op 05 november 2016 @ 01:22:

[...]





Ja, wat doe je hier eigenlijk nog Forumen. Of komt dat verbod na het roken?
Ik doe alles wat niet (meer) mag schijnbaar hahaha
Nee, eerst gaat alcohol nog in de ban.

Bovendien blijft forummen voorlopig nodig om ons op te ruien tegen dingen als ZP, roken, loslopende katten en de vuurkorf van de buren.

Pas als dat allemaal opgelost is gaan we ons richten tegen forummen.
quote:IrishCassidy schreef op 05 november 2016 @ 01:22:

[...]





Rook je zelf? Ja he. Tja als je niet kan stoppen maar wel wil dan is dat een oplossing natuurlijk.Zou geweldig zijn of ik moet me aanmelden bij een klooster.
quote:Cateautje schreef op 05 november 2016 @ 01:28:

[...]



Zou geweldig zijn of ik moet me aanmelden bij een klooster.Of dmv zelfbeheersing een mooier doel voor ogen houden. Een kennis van mij stopte en deed dagelijk het bedrag voor n pakje sigaretten in een pot en na een jaar is ze daarvan naar Hawaii op vakantie gegaan. Leuk spaarpotje!
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 04 november 2016 @ 20:56:

[...]



Ja, roken denk ik ook. Over pakweg een jaar of 20 is het echt nog het uitschot dat rookt. Denk ik inderdaad.Kan ik dan nog wel blowen Willem ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:avianflu schreef op 05 november 2016 @ 01:26:

Nee, eerst gaat alcohol nog in de ban.

Bovendien blijft forummen voorlopig nodig om ons op te ruien tegen dingen als ZP, roken, loslopende katten en de vuurkorf van de buren.

Pas als dat allemaal opgelost is gaan we ons richten tegen forummen.Internet is een goed middel om op te ruien inderdaad. Ow forummen toch met 2 mmen.
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 01:33:

[...]



Of dmv zelfbeheersing een mooier doel voor ogen houden. Een kennis van mij stopte en deed dagelijk het bedrag voor n pakje sigaretten in een pot en na een jaar is ze daarvan naar Hawaii op vakantie gegaan. Leuk spaarpotje!Ik heb altijd met gemak cold turkey kunnen stoppen, maar er is iets veranderd waardoor het niet meer lukt en daar kan geen belofte tegenop en de belofte die het inhoud is heel groot, desalniettemin....
quote:Cateautje schreef op 05 november 2016 @ 01:38:

[...]



Ik heb altijd met gemak cold turkey kunnen stoppen, maar er is iets veranderd waardoor het niet meer lukt en daar kan geen belofte tegenop en de belofte die het inhoud is heel groot, desalniettemin....Dat probleem heb ik met lijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 01:00:

[...]



Was n tijdje geleden iets over een buschauffeur in Nederland die verboden werd een klein kruisje te dragen omdat dat provocerend zou worden opgevat door andersgelovigen. Bizar toch dat juist die andersgelovigen van top tot teen met hun godsdienst te koop mogen lopen? Buschauffeur was overigens ook een migrant maar dus een christelijke.Klopt dit heb ik gezien.Het kruisje kon mooi af.Zat hij niet op de tram Bull ? Amsterdam of Rotterdam.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De verdraagzaamheid van alle groepen in ons land is ver te zoeken. Of moet ik het wel "groepen" noemen? Het lijkt wel of iedereen zo snel op de teentjes getrapt is dat er scheidingen ontstaan. Ik snap er niks meer van, dit is niet meer mijn Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 05 november 2016 @ 01:50:

De verdraagzaamheid van alle groepen in ons land is ver te zoeken. Of moet ik het wel "groepen" noemen? Het lijkt wel of iedereen zo snel op de teentjes getrapt is dat er scheidingen ontstaan. Ik snap er niks meer van, dit is niet meer mijn Nederland.Nou het mijne ook niet meer eerlijk gezegd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik verlang terug naar de jaren 70 en 80.
Ik denk ook dat internet meer kwaad dan goed heeft gedaan. Al ben ik wel blij dat ik het heb
Oh en Kerst zal uiteindelijk wel verdwijnen. Is een christelijk feest en stoot weer anderen tegen het hoofd. Zo kan je wel doorgaan, elke "groep" gaat nu tegenwoordig zijn beklag doen over wat dan ook. Daar kan je op wachten.
quote:Eindeloos schreef op 05 november 2016 @ 01:50:

[...]



Klopt dit heb ik gezien.Het kruisje kon mooi af.Zat hij niet op de tram Bull ? Amsterdam of Rotterdam.Was Rotterdam en hij moest zn kruisje af terwijl moslimas gewoon hun religieuze klederdracht aan mochten houden. In Egypte werd hij gediscrimineerd omdat ie christelijk was en nu ook hier.
Alle reacties Link kopieren
De overgang zomer/wintertijd zou van mij mogen verdwijnen. Gewoon de originele tijd (wintertijd) aanhouden, m.i. Een achterhaald concept.
Alle reacties Link kopieren
Over christelijke symbolen gesproken, in Amsterdam, de stad waar de Nederlander het toch al niet meer voor het zeggen heeft, in Sinterklaas al enige jaren het kruis op zijn mijter kwijt omdat dat te veel een christensymbool is.
Alle reacties Link kopieren
Is st nicholaas niet zowiezo een katholieke heilige? Zijnn die altijd welkom in amsterdam geweest behalve nu?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:gelderka schreef op 04 november 2016 @ 20:51:

Alle viaducten.



Vreselijke overblijfsels uit die verschrikkelijke tijd, waar wij allen nog dagelijks onder lijden. Ik bedoel natuurlijk die vreselijke Romeinse overheersing.

Onze hele cultuur is zo vreselijk onderdrukt dat we dat we voor 'viaduct' niet eens ons eigen woord hebben.

Ik zeg: Eerst alle viaducten weg.

En daarna herstelbetalingen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.refoweb.nl/vra ... oen-aan-sinterklaasfeest/
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat op termijn christelijke feestdagen (deels) worden vervangen door islamitische feestdagen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Is het niet wat om iedereen een X aantal vrije feestdagen te geven en deze dan zelf in te laten vullen.

Piet en Marie kunnen dan gezellig met de kerst vrij nemen en Achmed en Fatima met het Suikerfeest .

Of zal dat te ingewikkeld worden in het openbare leven.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er mensen zijn veranderen dingen. Dat zal niet stoppen. De maatschappij bepaalt uiteindelijk zelf wat er verandert. Jammer voor mensen die als enige strohalm het verleden hebben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven