Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf maar even verder gezocht en kwam een interessant onderzoek tegen:

http://dspace.library.uu. ... sewetgever.pdf?sequence=1



16,4% wordt beïnvloed door de door de EU gestelde richtlijnen. Dus geen 50 tot 60%



Ook heb ik de eerdere artikelen nog eens erbij gepakt en nagelezen en die richtlijnen werden ook in het eerste artikel meegenomen (al was het een licht afwijkend percentage) en daarin opgeteld bij de 11-19% die uit de veroderingen kwamen. Dat artikel kwam daarmee uit op 24-32% invloed op de wetgeving in totaal. Dit artikel gecombineerd met de cijfers uit het eerste artikel zou dan maximaal op (19+16,4) 35,4% uitkomen.



Geen 70 tot 80% totaal dus.
Nog steeds geen bron, Pejeka.

En ook een dikke foei voor het optellen van percentages op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 december 2016 @ 18:56:

[...]





Nee, want wat de meeste mensen niet eens weten is dat "lokaal" of "landelijk" beleid inmiddels voor 70% à 80% is gebonden aan kaders die in Brussel bepaald worden. Dus ja, je mag een beetje links of rechts bewegen, maar de kaders zijn al in Brussel gezet...Welke kaders heeft Brussel gezet voor het leenstelsel voor studenten, de ziektekostenverzekering, de AOW-leeftijd, regelgeving voor ZZP-ers, OV-chipcard? Zomaar een paar onderwerpen waar men zich de afgelopen jaren nogal druk over heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 05 december 2016 @ 22:04:

[...]





Welke kaders heeft Brussel gezet voor het leenstelsel voor studenten, de ziektekostenverzekering, de AOW-leeftijd, regelgeving voor ZZP-ers, OV-chipcard? Zomaar een paar onderwerpen waar men zich de afgelopen jaren nogal druk over heeft gemaakt.



Het feit dat de ziektekostenverzekering vrij is gegeven aan de markt in plaats van (zoals het altijd was) voor lagere inkomens een overheidssysteem te zijn (het ziekenfonds), is inderdaad een eis geweest van Europa. So-wie-so het overdragen van voormalige overheidsdiensten aan de "markt", zoals nutsbedrijven.



AOW-leeftijd wordt ook in Brussel besproken en mede bepaald, omdat men wil dat alle landen in Europa "in de pas gaan lopen" qua ouderdomsvoorziening.



Brussel bemoeit zich met de maat van het brood wat je koopt, de vorm van de bananen die je koopt, de grootte van de hamburger die je plaatselijke snackbar verkoopt, de minimale breedte van het fietspad dat jouw gemeente aanlegt, de uitstoot die jouw auto mag hebben, in hoeverre de NS zelfstandig een internationale trein mag laten rijden en welke hogesnelheidstreinen er mogen rijden binnen Nederland en waar naartoe, in hoeverre wij onze grenzen moeten open zetten voor mensen van buiten af, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de percentages die pejeka noemt vooral gevoelsmatig zijn.



Maar als ik nou uitga van het percentage die Dormouse noemde, zit daarin dan ook de effecten van het Europees monetaire beleid verwerkt? Het effect op de overheidsbestedingen vanwege het plafond ten aanzien van het begrotingstekort? Het effect van grensoverschrijdende criminaliteit? Het effect van vergaande regels ten aanzien van milieubescherming? Het effect van het negeren van het verdrag van Dublin? Het effect van de oprichting van het Europees monetair fonds? Het effect van de economische sancties tegen Rusland?



Lijken mij toch stuk voor stuk punten van significante invloed op het nationale beleid en dus op nationale wet- en regelgeving. Misschien niet altijd in directe zin, maar wel indirect als zijnde gevolg van. Ik heb geen cijfermatige onderbouwing, maar gevoelsmatig denk ik dan ook niet dat het percentage dat Dormouse noemde de invloed van Europees beleid in Nederland weergeeft.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Dinsdag werd duidelijk dat tientallen Marokkaanse en Albanese asielzoekers in Ter Apel de buslijn tussen het asielzoekerscentrum en Emmen terroriseren. Bijna iedere rit is het raak, zo stelt busvervoerder Qbuzz die na een stortvloed van klachten permanent beveiligers op de route heeft gezet. De gemeente Vlagtwedde neemt ook maatregelen en zet onder meer cameratoezicht in. „Ze stappen in groepjes op en zorgen voor intimiderend gedrag. En betalen doen ze standaard niet. Ze hebben geen officiële papieren dus een boete geven heeft geen zin. En dat weten zij ook”, stelt woordvoerder Michel van der Mark van Qbuzz tegen De Telegraaf.

-----------------------------------------------------------------------------------

Het zoveelste akkefietje.....

Daarom stem ik in 2017 op de PVV
artikel



http://www.telegraaf.nl/b ... t_messen_bedreigd___.html
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/dossier- ... iet-echt-welkom~a6f3ae36/



Deze mensen zijn vast ook heel intimiderend. O nee, ze kijken onaardig.
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel scholieren hier in het dorp durven die bewuste lijn 73 niet eens meer te nemen.

Het is echt niet normaal meer,ik stem overigens geen PVV maar wel partijrechtdoor.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 05 december 2016 @ 22:16:

[...]





Het feit dat de ziektekostenverzekering vrij is gegeven aan de markt in plaats van (zoals het altijd was) voor lagere inkomens een overheidssysteem te zijn (het ziekenfonds), is inderdaad een eis geweest van Europa. So-wie-so het overdragen van voormalige overheidsdiensten aan de "markt", zoals nutsbedrijven.



AOW-leeftijd wordt ook in Brussel besproken en mede bepaald, omdat men wil dat alle landen in Europa "in de pas gaan lopen" qua ouderdomsvoorziening.



Brussel bemoeit zich met de maat van het brood wat je koopt, de vorm van de bananen die je koopt, de grootte van de hamburger die je plaatselijke snackbar verkoopt, de minimale breedte van het fietspad dat jouw gemeente aanlegt, de uitstoot die jouw auto mag hebben, in hoeverre de NS zelfstandig een internationale trein mag laten rijden en welke hogesnelheidstreinen er mogen rijden binnen Nederland en waar naartoe, in hoeverre wij onze grenzen moeten open zetten voor mensen van buiten af, enz.



Sorry, maar nu lul je echt uit je nek. Alleen die onzinnige opmerking over de maat van een brood al. In ieder land ziet brood er anders uit (zowel qua vorm, gewicht en bestanddelen).

En die hamburger???? Waar haal je die onzin vandaan. Iedere zaak heeft andere hamburgers.

En die fietspaden? De meeste landen hebben helemaal geen fietspaden en als je je ogen open doet zal je toch ook zien dat fietspaden verschillende breedtes hebben. Van heel smal tot heel breed.



Ben je niet gebrainwasht door Boris Johnson en consorten?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 07 december 2016 @ 22:29:

[...]





...Waar haal je die onzin vandaag....?Één van de informatiebronnen: de duim.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 05 december 2016 @ 16:17:

[...]





Europeanen komen niet in aanmerking voor een vluchtelingenstatus.



Slecht geheugen.

De oorlog in voormalig yoegoslavie vergeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 06 december 2016 @ 09:16:

Ik denk dat de percentages die pejeka noemt vooral gevoelsmatig zijn.



Maar als ik nou uitga van het percentage die Dormouse noemde, zit daarin dan ook de effecten van het Europees monetaire beleid verwerkt? Het effect op de overheidsbestedingen vanwege het plafond ten aanzien van het begrotingstekort? Het effect van grensoverschrijdende criminaliteit? Het effect van vergaande regels ten aanzien van milieubescherming? Het effect van het negeren van het verdrag van Dublin? Het effect van de oprichting van het Europees monetair fonds? Het effect van de economische sancties tegen Rusland?



Lijken mij toch stuk voor stuk punten van significante invloed op het nationale beleid en dus op nationale wet- en regelgeving. Misschien niet altijd in directe zin, maar wel indirect als zijnde gevolg van. Ik heb geen cijfermatige onderbouwing, maar gevoelsmatig denk ik dan ook niet dat het percentage dat Dormouse noemde de invloed van Europees beleid in Nederland weergeeft.



Ik heb ook geen percentage, maar heel veel beleid wordt bepaald door de eu. Is het niet direct, dan wel indirect (arresten HvJ).



En de EU is niet enkel meer een economische unie, maar steeds meer een politieke unie en met de ambitie een militaire unie te worden. Gezien de eu zo a-demoxratisch als de neten is, Nederland gezien haar grootte nul invloed heeft, kunnen we als het zo doorgaat de natiestaat wel opheffen....



Aan de andere kant, de eu kan net zo goed over 10 jaar weer uitgekleed zijn. Italie, Duitsland en Portugal kennen een zeer wankel banken-stelsel.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ik rascistisch ben, en dat vind ik eigenlijk altijd heeeeel erg als je zegt dat je op de pvv stemt, want dat heeft daar niets mee te maken, het is gewoon zo dat ik klaar ben met de zogenaamde vluchtelingen, ik zeg als je veilig bent, ben je veilig zoals in turkije enz, maar nee hoor ze willen wat anders dan veiligheid, economische zekerheid is ook wel lekker, dus duitsland, nederland of zweden das veeeeel beter, ja waar gaat het nu eigenlijk om???? Maar moslims, tenminste vele, passen niet in onze katholieke, christense, liberale samenleving, hun vluchtelingen zouden eigenlijk moeten opgevangen worden door hun eigen (moslim) volk, waar hun waarden en normen gelden. Maar dat doen die landen niet!!!! Want als je nu kijkt waar oorlogen zijn in de wereld, ja dan kom je uit op alléén maar landen uit waar de islam heerst, ik zeg heel apart..... Dus ja ik wil ook graag een huis krijgen en inboedel en geld om te leven, maar ooooohhh nee ik ben nederlander dussss ja ik krijg niks maar dan ook echt niks, want ik kan nachtdiensten werken om mijn huis te kunnen betalen want ja ik krijg geen toeslagen. Ik ben wel heeeeeel benieuwd als hier ooit de pleuris uitbreekt in welke moslimlanden wij worden opgevangen en waar wij alles krijgen en jij???
Alle reacties Link kopieren
quote:joycevonk schreef op 08 december 2016 @ 03:10:

het is gewoon zo dat ik klaar ben met de zogenaamde vluchtelingen, ik zeg als je veilig bent, ben je veilig zoals in turkije enz, maar nee hoor ze willen wat anders dan veiligheid, economische zekerheid is ook wel lekker, dus duitsland, nederland of zweden das veeeeel beter, ja waar gaat het nu eigenlijk om????



Het gaat om hun toekomst. Net zoals wij dat zelf willen, willen zij ook het beste voor hunzelf en hun kinderen. En in landen zoals Duitsland, Nederland en Zweden heb je betere perspectieven dan in landen zoals Portugal, Hongarije en Letland. Dat die mensen hier naar toe willen kan ik ze niet kwalijk nemen. Dat onze overheid één en ander faciliteert, neem ik onze overheid wel kwalijk.



quote:joycevonk schreef op 08 december 2016 @ 03:10:

Want als je nu kijkt waar oorlogen zijn in de wereld, ja dan kom je uit op alléén maar landen uit waar de islam heerst, ik zeg heel apart.....Toeval bestaat niet zeggen ze. Ik ben er dan ook niet zo blij mee dat we al deze "gezelligheid" hier importeren.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Dat tuig dat sowieso geen asiel krijgt maar wel verkracht,jat,met messen bedreigt etc moet gewoon direct Nederland uitgezet worden.Daardoor kunnen de echte vluchtelingen ook rustig in Nederland verblijven zonder dat gedonder in de azc's.



Is dat racistisch?

Nee,dat is wat Geert Wilders wil en een hele grote groep burgers ook.

De echte vluchtelingen mogen blijven en de gelukszoekers kunnen weer vertrekken dat is ook de groep die voor het vele overlast zorgt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 08 december 2016 @ 11:42:

Dat tuig dat sowieso geen asiel krijgt maar wel verkracht,jat,met messen bedreigt etc moet gewoon direct Nederland uitgezet worden.Maar die mogelijkheden zijn er dus niet of nauwelijks. En aangezien illegaliteit ook al niet meer strafbaar is tegenwoordig, mogen ze daarvoor ook niet meer in detentie gehouden worden.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:joycevonk schreef op 08 december 2016 @ 03:10:

Het is niet dat ik rascistisch ben, en dat vind ik eigenlijk altijd heeeeel erg als je zegt dat je op de pvv stemt, want dat heeft daar niets mee te maken, het is gewoon zo dat ik klaar ben met de zogenaamde vluchtelingen, ik zeg als je veilig bent, ben je veilig zoals in turkije enz, maar nee hoor ze willen wat anders dan veiligheid, economische zekerheid is ook wel lekker, dus duitsland, nederland of zweden das veeeeel beter, ja waar gaat het nu eigenlijk om???? Maar moslims, tenminste vele, passen niet in onze katholieke, christense, liberale samenleving, hun vluchtelingen zouden eigenlijk moeten opgevangen worden door hun eigen (moslim) volk, waar hun waarden en normen gelden. Maar dat doen die landen niet!!!! Want als je nu kijkt waar oorlogen zijn in de wereld, ja dan kom je uit op alléén maar landen uit waar de islam heerst, ik zeg heel apart..... Dus ja ik wil ook graag een huis krijgen en inboedel en geld om te leven, maar ooooohhh nee ik ben nederlander dussss ja ik krijg niks maar dan ook echt niks, want ik kan nachtdiensten werken om mijn huis te kunnen betalen want ja ik krijg geen toeslagen. Ik ben wel heeeeeel benieuwd als hier ooit de pleuris uitbreekt in welke moslimlanden wij worden opgevangen en waar wij alles krijgen en jij???



Onzin. In Turkije wonen 3 miljoen Syriers, al dan niet in vluchtelingenkampen.



Ik vind het lastig om te lezen dat redelijk denkende mensen blijkbaar gewoon gaan stemmen op een partij die mijn gezin liever ziet gaan dan komen. Mijn man woont hier nu acht jaar en heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd (en we gaan snel nog de naturalisatieprocedure starten want het lijkt een kwestie van nu of nooit) mijn kinderen hebben een dubbele nationaliteit. Alleen zie je dat niet want aan de buitenkant lijken wij een gewoon Vinex gezin met tweeenhalf keer modaal en (blonde) kindjes met hockeynamen.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Habbekratz schreef op 07 december 2016 @ 19:56:

artikel



http://www.telegraaf.nl/b ... t_messen_bedreigd___.html



De gevangenissen lopen leeg, dus dit soort figuren gewoon in detentie zetten. De grootste fout van dit kabinet is dat illegaliteit niet strafbaar is gesteld. Daarom krijgt de VVD dus niet meer mijn stem. Ze laten telkens hun oren naar de PVDA hangen. De PVDA krijgt wel het door hun gewenste generaal pardon en vervolgens komen ze hun deel van de afspraak niet na.



Mensen uit Albanië, Marokko, Algerije en meer van dat soort landen, moet je helemaal niet meer tot de asielprocedure toelaten. Of je handelt de zaak binnen een week af. Weigert iemand om te vertrekken naar het land van herkomst dan zet je hem maar vast in een gevangenis met een héél sober regime. Moet je eens kijken hoe snel hun papieren weer opduiken. Iedereen die zich schuldig maakt aan strafbare feiten zou sowieso niet meer in de asielprocedure mogen komen. Zelfs als je uit een onveilig land komt. We hebben hier al gajes genoeg rondlopen.
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 11:54:

[...]





Onzin. In Turkije wonen 3 miljoen Syriers, al dan niet in vluchtelingenkampen.



Ik vind het lastig om te lezen dat redelijk denkende mensen blijkbaar gewoon gaan stemmen op een partij die mijn gezin liever ziet gaan dan komen. Mijn man woont hier nu acht jaar en heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd (en we gaan snel nog de naturalisatieprocedure starten want het lijkt een kwestie van nu of nooit) mijn kinderen hebben een dubbele nationaliteit. Alleen zie je dat niet want aan de buitenkant lijken wij een gewoon Vinex gezin met tweeenhalf keer modaal en (blonde) kindjes met hockeynamen.Volgens mij heeft de PVV nooit verkondigd dat gezinnen zoals die van jou terug zouden moeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 11:54:

Ik vind het lastig om te lezen dat redelijk denkende mensen blijkbaar gewoon gaan stemmen op een partij die mijn gezin liever ziet gaan dan komen.Interessant. Wat vind je er lastig aan? Zijn de redenen niet valide? Ik ken je specifieke situatie niet, maar weet je zeker dat het om mensen zoals jouw man gaat?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 12:26:

Mensen uit Albanië, Marokko, Algerije en meer van dat soort landen, moet je helemaal niet meer tot de asielprocedure toelaten. Of je handelt de zaak binnen een week af. Weigert iemand om te vertrekken naar het land van herkomst dan zet je hem maar vast in een gevangenis met een héél sober regime. Moet je eens kijken hoe snel hun papieren weer opduiken. Iedereen die zich schuldig maakt aan strafbare feiten zou sowieso niet meer in de asielprocedure mogen komen. Zelfs als je uit een onveilig land komt. We hebben hier al gajes genoeg rondlopen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar waar? Ik ben 100% Nederlands en wij hebben na ons huwelijk nooit ergens anders dan in NL gewoond.



Het is overigens wel uitdrukkelijk de bedoeling dat er geen nieuwe instroom uit 'moslimlanden' komt dus ook geen huwelijksmigratie. Daarmee verklaren ze onze aanwezigheid als hoogst ongewenst dunkt me.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 12:41:

Terug naar waar? Ik ben 100% Nederlands en wij hebben na ons huwelijk nooit ergens anders dan in NL gewoond.



Het is overigens wel uitdrukkelijk de bedoeling dat er geen nieuwe instroom uit 'moslimlanden' komt dus ook geen huwelijksmigratie. Daarmee verklaren ze onze aanwezigheid als hoogst ongewenst dunkt me.Maar voor jullie huwelijk woonden jullie dus wel ergens anders?
Alle reacties Link kopieren
Nee Medina wij samen niet maar ik heb wel ivm studie/werk tijdelijk in het buitenland gewoond. Toen ik mijn man nog helemaal niet kende overigens.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven