Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 12:41:

Terug naar waar? Ik ben 100% Nederlands en wij hebben na ons huwelijk nooit ergens anders dan in NL gewoond.



Het is overigens wel uitdrukkelijk de bedoeling dat er geen nieuwe instroom uit 'moslimlanden' komt dus ook geen huwelijksmigratie. Daarmee verklaren ze onze aanwezigheid als hoogst ongewenst dunkt me.Nogmaals, vind jij de redenen dat nieuwe instroom uit 'moslimlanden' onwenselijk is niet valide?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:parbleumondieu schreef op 15 november 2016 @ 22:40:

Het is ook veel gemakkelijker om te weten op welke partij ik niet wil stemmen. PVV bijvoorbeeld.

Trouwens, ik wist niet dat PVV een oplossing heeft die toepasbaar is in de realiteit?

Dit + het ondemocratische van de partij zelf, ofwel de 'beweging Geert Wilders' + het consequent fout informeren en framen (massa-immigratie, seriously, wat is dat, een tsunami, waar dan?) + onterecht naar een groep mensen wijzen die de oorzaak zouden zijn van de problemen die we hebben + mensen voor het lapje houden (anders stemmen dan beloofd) + etcetera



edit: topic bestaat al een tijdje zie ik nu, beetje laat ingehaakt en rest van discussie niet gevolgd, wellicht mosterd dit
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 08 december 2016 @ 12:49:

[...]





Nogmaals, vind jij de redenen dat nieuwe instroom uit 'moslimlanden' onwenselijk is niet valide?Jij wel dan? Want dan vindt je onze aanwezigheid daarmee toch ook onwenselijk?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 12:45:

Nee Medina wij samen niet maar ik heb wel ivm studie/werk tijdelijk in het buitenland gewoond. Toen ik mijn man nog helemaal niet kende overigens.Hoe heb je je man dan leren kennen als jij in Nederland woonde en hij in het buitenland?
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 12:41:

Terug naar waar? Ik ben 100% Nederlands en wij hebben na ons huwelijk nooit ergens anders dan in NL gewoond.



Het is overigens wel uitdrukkelijk de bedoeling dat er geen nieuwe instroom uit 'moslimlanden' komt dus ook geen huwelijksmigratie. Daarmee verklaren ze onze aanwezigheid als hoogst ongewenst dunkt me.Jijzelf trekt nu deze onterechte conclusie. Het probleem van het importeren van partners uit het buitenland is meer een probleem bij bijvoorbeeld Marokkanen of Turken (of mensen afkomstig uit andere landen) die hier zelf al nauwelijks geïntegreerd zijn en die hun partner (vaak zelfs nog familie) vervolgens uit het buitenland halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 08 december 2016 @ 12:51:

[...]





Hoe heb je je man dan leren kennen als jij in Nederland woonde en hij in het buitenland?



Kan je dat echt zelf niet verzinnen?

Vakantie, zakenreis, gemeenschappelijke vrienden, festival, mogelijkheden te over lijkt me zo..
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 12:51:

[...]





Jijzelf trekt nu deze onterechte conclusie. Het probleem van het importeren van partners uit het buitenland is meer een probleem bij bijvoorbeeld Marokkanen of Turken (of mensen afkomstig uit andere landen) die hier zelf al nauwelijks geïntegreerd zijn en die hun partner (vaak zelfs nog familie) vervolgens uit het buitenland halen.

Ja en? Als de PVV het voor het zeggen heeft geldt het ook voor Nederlanders.

Los dat ze voorbij gaan aan het feit dat niet iedereen uit een moslimland daadwerkelijk moslim is (alsof dat al uit zou moeten maken natuurlijk).
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 12:51:

[...]





Jijzelf trekt nu deze onterechte conclusie. Het probleem van het importeren van partners uit het buitenland is meer een probleem bij bijvoorbeeld Marokkanen of Turken (of mensen afkomstig uit andere landen) die hier zelf al nauwelijks geïntegreerd zijn en die hun partner (vaak zelfs nog familie) vervolgens uit het buitenland halen.





Tatlitatli die haar man uit Turkije haalt, valt daar ook onder.



*edit: misschien meen je het werkelijk dat zij daar niet onder valt *
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 12:51:

[...]



Jij wel dan? Want dan vindt je onze aanwezigheid daarmee toch ook onwenselijk?



Absoluut. Maar dat betekent niet dat jij en je gezin onwenselijk zijn.



Immigratie vanuit 'moslimlabden' gaat vaak gepaard met problemen. En dat is waar ik en anderen met mij klaar mee zijn.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:Medina schreef op 08 december 2016 @ 12:56:

[...]





Doe niet zo huichelachtig. Tatlitatli die haar man uit Turkije haalt, valt daar ook onder.



Doe niet zo raar. Je weet zelf toch ook heel goed wat de probleemgevallen in Nederland zijn. Mannen die een vrouw uit het land van herkomst halen en die haar hier vervolgens zo goed als opsluiten. Meisjes die gedwongen worden om met een verre neef uit het land van herkomst te trouwen. Een neef die hier vervolgens niet aan de bak komt, omdat hij geen opleiding heeft en niet integreert en vervolgens een beroep moet doen op de bijstand.



Waarom denk je dat die inkomensnorm vastgesteld is om een partner uit het buitenland te halen?
Het probleem met de import van partners uit met name moslimlanden is dat het de integratie in Nederland niet bevordert. Als iemand zelf helemaal in Nederland ingeburgerd is, hier mee doet en de Nederlandse normen en waarden onderschrijft dan zal de inburgering van de partner zeer waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Als het zo zou zijn dat door de komst van een partner uit een moslimland de ingeburgerde wederhelft terug bij af is en zich af gaat keren van de Nederlandse maatschappij dan is de komst van zo'n huwelijkspartner ongewenst.



Het grote probleem is dat we veel te weinig eisen stellen aan nieuwkomers. Iedereen weet binnen no-time wat zijn rechten zijn, maar over plichten hoor ik niemand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 13:02:

[...]





Doe niet zo raar. Je weet zelf toch ook heel goed wat de probleemgevallen in Nederland zijn. Mannen die een vrouw uit het land van herkomst halen en die haar hier vervolgens zo goed als opsluiten. Meisjes die gedwongen worden om met een verre neef uit het land van herkomst te trouwen. Een neef die hier vervolgens niet aan de bak komt, omdat hij geen opleiding heeft en niet integreert en vervolgens een beroep moet doen op de bijstand.



Waarom denk je dat die inkomensnorm vastgesteld is om een partner uit het buitenland te halen?



Ik vind autochtonen die hun moslimpartner uit Turkije of Marokko halen ook een probleem. Ik zie in bepaalde buurten in grote steden blanke, autochtone vrouwen lopen met hoofddoek (of burka) met hun kleine dochters van een jaar of 5-6 die al hoofddoeken moeten dragen. Zulke kleine meisjes die al gebonden worden aan hun vrouw zijn (terwijl ze dat nog niet zijn) en nooit heerlijk de zon op hun haren zullen voelen.



Die inkomensnorm stelt in de praktijk niks voor als ze eenmaal binnen zijn. Ze gaan scheiden zodra de verblijfsvergunning binnen is en ze doen alsnog een beroep op bijstand. Grote gemeenten verhalen bijna niet, want dat is teveel gedoe.
quote:Medina schreef op 08 december 2016 @ 13:08:

[...]





Ik vind autochtonen die hun moslimpartner uit Turkije of Marokko halen ook een probleem. Ik zie in bepaalde buurten in grote steden blanke, autochtone vrouwen lopen met hoofddoek (of burka) met hun kleine dochters van een jaar of 5-6 die al hoofddoeken moeten dragen. Zulke kleine meisjes die al gebonden worden aan hun vrouw zijn (terwijl ze dat nog niet zijn) en nooit heerlijk de zon op hun haren zullen voelen.



Die inkomensnorm stelt in de praktijk niks voor als ze eenmaal binnen zijn. Ze gaan scheiden zodra de verblijfsvergunning binnen is en ze doen alsnog een beroep op bijstand. Grote gemeenten verhalen bijna niet, want dat is teveel gedoe.De gevallen die jij noemt, zijn nu net de probleemgevallen waar ik ook op doel. Deze vrouwen keren zich dus af van de Nederlandse maatschappij. Ik begrijp sowieso niets van die Nederlandse meiden die zich zo laten meesleuren in de islam door hun partner. Ik denk dat het toch vaak wat labiele types zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 08 december 2016 @ 13:08:

Ik vind autochtonen die hun moslimpartner uit Turkije of Marokko halen ook een probleem. Ik zie in bepaalde buurten in grote steden blanke, autochtone vrouwen lopen met hoofddoek (of burka) met hun kleine dochters van een jaar of 5-6 die al hoofddoeken moeten dragen. Zulke kleine meisjes die al gebonden worden aan hun vrouw zijn (terwijl ze dat nog niet zijn) en nooit heerlijk de zon op hun haren zullen voelen.



Die inkomensnorm stelt in de praktijk niks voor als ze eenmaal binnen zijn. Ze gaan scheiden zodra de verblijfsvergunning binnen is en ze doen alsnog een beroep op bijstand. Grote gemeenten verhalen bijna niet, want dat is teveel gedoe.



Erg voor die meiskes inderdaad. Die hebben er geen eigen keuze in.



Lang geleden op de universiteit had ik een Marokkaanse dame bij mij in de klas zitten. Zij was getrouwd met een Nederlandse man en mocht daartoe in Nederland verblijven. Na vijf jaren was ze niet langer van haar Nederlandse man om in Nederland te mogen verblijven en kreeg ze haar permanente verblijfsvergunning. Zij is daarna onmiddellijk gescheiden van haar Nederlandse man en was binnen een maand getrouwd met haar grote liefde uit Marokko. Kortom: zij gebruikte haar Nederlandse man om in Nederland te kunnen wonen.



Ik heb haar overigens nog steeds op Facebook en ze hebben één en ander prima voor elkaar.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse vrouwen die zich extreem afhankelijk opstellen van hun partner, zich bekeren (en dan meteen in een niqaab gaan lopen) vind ik ook probleemgevallen. Maar dat geldt ook voor dat 'soort' vrouwen met een Nederlandse partner. Ik ben ervan overtuigd dat je die vrouwen ook bovenmatig vertegenwoordigd gaat zien in de bijstand, schuldhulpverlening, (psychische) zorg etc. En dat is voor de maatschappij dus een probleem.



Maar mijn man is al geen (praktiserende) moslim, laat staan dat ik er wat mee van doen heb. En zo zijn er met mij nog heel veel. De meerderheid zou ik durven zeggen, maar ja die vallen niet op.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Dit staat in Trouw vanmorgen







Het was natuurlijk onverstandig alle Marokkanen over een kam te scheren maar blijft een feit dat er iets mis gegaan is met de integratie.

In ieder geval voor een gedeelte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, maar dat lost zich vanzelf op met thee drinken en onder de pet houden.



En dan durven mensen over Geert Wilders te zeggen dat hij geen oplossingen heeft. Zonder stellig te willen beweren dat hij dat wel heeft, weten we in ieder geval zeker dat de gevestigde orde ze in ieder geval ook niet heeft.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
http://www.dagelijksestan ... ste-partij-van-nederland/
Dagelijks lees je de overlast en als de politie en overheid het niet gelijk hard aanpakken krijg je dat het steeds meer uit de hand loopt. Politie die zelf maar wat gratis buskaartjes geeft om van die herrieschoppers af te zijn?????? Dus herrie schoppen loont? Vertrekpremies als je weer naar je land gaat????? Overheid zorgt er zelf voor dat Geert Wilders steeds meer zetels krijgt. Wilders krijgt aanklachten omdat hij minder minder Marokkanen roept. Wie wil die criminele Marokkanen nou niet zien minderen? In het Azc zien ze het zelfs niet meer zitten,politie heeft die groep criminelen zat,buschauffeurs,heel Ter Apel etc. Dus Wilders zal hierdoor wel weer wat zetels winnen,al de aanklachten tegen hem zorgen voor meer zetels.Nu gaat hij in hoger beroep,net voor de verkiezingen zal dat weer megawinst betekenen.....
quote:Orangetree schreef op 09 december 2016 @ 13:12:

http://www.dagelijksestan ... ste-partij-van-nederland/Met dank aan Sylvana staat in het artikel ernaast
Veel mensen stemmen niet op de PVV vanwege hun vluchtelingenbeleid, maar omdat het vertrouwen in de huidige partijen (niet geheel onterecht) weg is. Het is een schreeuw om verandering.
quote:Habbekratz schreef op 09 december 2016 @ 13:19:

[...]



Met dank aan Sylvana staat in het artikel ernaast Daar zal ze blij mee zijn. 'Hoe streef je je doel voorbij' tot kunst verheven...
quote:Orangetree schreef op 09 december 2016 @ 13:19:

Veel mensen stemmen niet op de PVV vanwege hun vluchtelingenbeleid, maar omdat het vertrouwen in de huidige partijen (niet geheel onterecht) weg is. Het is een schreeuw om verandering.Juist! Kun je toch ook in Amerika zien.
Alle reacties Link kopieren
Nu op NPO 2 'De kanarie in de kolenmijn', o.a. over het antisemitisme onder Marokkanen. Zo'n links georiënteerde journalist die zegt dat als je voor kankerhoer wordt uitgescholden door Marokkaanse jongens je het gesprek moet aangaan. Die Hanneke Groenteman heeft altijd gestreden voor de rechten van minderheden, zegt ze zelf. Nu staat ze flabbergasted bij een groep Marokkaanse jongens. Mooi dat zij nu ook een heel klein beetje ziet wat er omgaat in die wijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 09 december 2016 @ 15:00:

Zo'n links georiënteerde journalist die zegt dat als je voor kankerhoer wordt uitgescholden door Marokkaanse jongens je het gesprek moet aangaan.Natuurlijk, het zijn allemaal voor rede vatbare mensen die gewoon even bewust moeten worden gemaakt van hun acties en de gevolgen daarvan. We kunnen inmiddels toch wel de conclusie trekken dat deze politiek correcte aanpak uitstekend werkt?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven