Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
Die Hanneke Groenteman wilde daarna ook de dialoog aangaan met een groep Marokkaanse jongens over het veelvuldig gebruik van het woord 'k...jood' , maar dat heeft ze ook weer snel afgeleerd. Aan het eind van het programma zei ze ook dat ze niet vrolijk was. Zo, die heeft even de realiteit gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 09 december 2016 @ 15:00:

Nu op NPO 2 'De kanarie in de kolenmijn', o.a. over het antisemitisme onder Marokkanen. Zo'n links georiënteerde journalist die zegt dat als je voor kankerhoer wordt uitgescholden door Marokkaanse jongens je het gesprek moet aangaan. Die Hanneke Groenteman heeft altijd gestreden voor de rechten van minderheden, zegt ze zelf. Nu staat ze flabbergasted bij een groep Marokkaanse jongens. Mooi dat zij nu ook een heel klein beetje ziet wat er omgaat in die wijken.Maar gaat die journalist ook in gesprek? Of blijft het bij een eenmalige uitspraak over hoe het moet?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij vraagt aan die jongens waarom ze hem een K..,jood noemen.
Alle reacties Link kopieren
En hij zegt dat hij niet zijn Davidsster af gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die Marokkaanse 'slachtoffers' van de Minder Marokkanen uitspraken van Wilders willen geld zien, want ze durven de straat niet meer op.



http://www.ad.nl/dossier- ... teeds-geld-zien~a488f161/



Maar wie betaalt dan de slachtoffers van het getreiter van Marokkanen die daarna de straat niet meer op durven?
Alle reacties Link kopieren
En nu bij De Nieuwe Maan op NPO 2 een paar Marokkanen aan het woord. Eentje zegt nu dat de hele Nederlandse samenleving aangeklaagd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
https://image-store.slide ... 343bbd10e17-original.jpeg





Kan geen plaatjes plakken
quote:Medina schreef op 09 december 2016 @ 17:04:

En nu bij De Nieuwe Maan op NPO 2 een paar Marokkanen aan het woord. Eentje zegt nu dat de hele Nederlandse samenleving aangeklaagd moet worden.Dat ga je krijgen he als ze meer dan 30 jaar het hand boven het hoofd gehouden word en niet alleen door de voorgaande regeringen maar ook door de politiekcorecte burgers die dit gedrag niet wilden erkennen/zien van de mensen die echt last van die figuren hadden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 09 december 2016 @ 17:12:

https://image-store.slide ... 343bbd10e17-original.jpeg





Kan geen plaatjes plakkenHij is leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlinder1963 schreef op 09 december 2016 @ 17:16:

[...]



Dat ga je krijgen he als ze meer dan 30 jaar het hand boven het hoofd gehouden word en niet alleen door de voorgaande regeringen maar ook door de politiekcorecte burgers die dit gedrag niet wilden erkennen/zien van de mensen die echt last van die figuren hadden.In ieder geval een van die politiek correcte burgers, Hanneke Groenteman, heeft nu van Marokkanen het gedrag gezien dat ze niet wilde erkennen of zien. Ze stond er geschokt bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 08 december 2016 @ 11:54:

[...]

Ik vind het lastig om te lezen dat redelijk denkende mensen blijkbaar gewoon gaan stemmen op een partij die mijn gezin liever ziet gaan dan komen. Mijn man woont hier nu acht jaar en heeft een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd (en we gaan snel nog de naturalisatieprocedure starten want het lijkt een kwestie van nu of nooit) mijn kinderen hebben een dubbele nationaliteit. Alleen zie je dat niet want aan de buitenkant lijken wij een gewoon Vinex gezin met tweeenhalf keer modaal en (blonde) kindjes met hockeynamen.Ik begrijp niet hoe je bij dit onzin verhaaltje komt, ik bedoel..hoe kom je erbij dat de PVV jouw gezin liever ziet gaan dan komen?! Ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit, partner de Turkse, wij hebben echt niks te vrezen hoor. Ik vind het kwalijk dat je dit zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 09 december 2016 @ 17:12:

https://image-store.slide ... 343bbd10e17-original.jpeg





Kan geen plaatjes plakkenGeniaal
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de hele dag al die sukkel in de media. En maar janken dat hij genegeerd wordt.
quote:viva1966 schreef op 09 december 2016 @ 18:34:

Ik hoor de hele dag al die sukkel in de media. En maar janken dat hij genegeerd wordt."die sukkel"? volwassen hoor,
Tatli, hoe kom je er bij dat er wordt gedacht dat je gezin moet vertrekken?



Wat betreft Hanneke Groenteman: het is volgens mij heel salonfahig geweest om politiek correct te handelen. De dialoog aangaan, opkomen voor minderheden terwijl je in je Amsterdamse grachtenpand intellectueel zat te zijn.



Ik ben ook zo geweest (woonde dan wel niet in Amsterdam, maar goed). Helaas stond ik buiten de realiteit, was ik naief en geloofde in het goede van de mens. Of nou helaas? Helaas werd ik geconfronteerd met de realiteit en ben ik niet meer politiek correct.



Wel kom ik op voor minderheden: homo's, transgenders, joden, wie dan ook: ze kunnen op mijn steun rekenen. Helaas steun ik niet mensen die de pest aan mijn vaderland hebben, die spugen op alles wat ik belangrijk vind en voor wie ik een minderwaardig schepsel ben. Minderwaardig, omdat ik een Nederlandse vrouw ben.



Zal ik op Wilders stemmen? Nee. Ik weet alleen nog niet wie mijn stem wel gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik stemmen op Wilders? Ja, dat verwacht ik wel. Vorige keer ook gedaan trouwens.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 09 december 2016 @ 13:16:

Dagelijks lees je de overlast en als de politie en overheid het niet gelijk hard aanpakken krijg je dat het steeds meer uit de hand loopt. Politie die zelf maar wat gratis buskaartjes geeft om van die herrieschoppers af te zijn?????? Dus herrie schoppen loont? Vertrekpremies als je weer naar je land gaat????? Overheid zorgt er zelf voor dat Geert Wilders steeds meer zetels krijgt. Wilders krijgt aanklachten omdat hij minder minder Marokkanen roept. Wie wil die criminele Marokkanen nou niet zien minderen? In het Azc zien ze het zelfs niet meer zitten,politie heeft die groep criminelen zat,buschauffeurs,heel Ter Apel etc. Dus Wilders zal hierdoor wel weer wat zetels winnen,al de aanklachten tegen hem zorgen voor meer zetels.Nu gaat hij in hoger beroep,net voor de verkiezingen zal dat weer megawinst betekenen.....



Nu moet je je eigen tekst eens teruglezen.

Het gaat niet om de megawinst, het gaat om regeren.

Dat is nu net het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat hoger beroep vind ik ook apart- als hij het rechtssysteem toch een farce vind, waarom doorgaan?

Zendtijd?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen maakt zich druk om bontkraagjes, prima. Dat zijn relatief korte termijn problemen zonder gigantische gevolgen.

De meerderheid van de Marokkanen is geen bontkraag en anderzijds zijn het ook niet de bontkraagjes die radicaliseren. Radicaliseren ziet men niet aankomen.



Ik vind het feit dat mensen loyaal zijn aan een ander land een probleem,Moskeeën die mensen observeren en lijsten bijhouden in opdracht van de Turkse overheid. Dat is gewoon eng, doodeng.



Dat zijn zaken die je niet oplost door het verbieden van een dubbele nationaliteit. Vaak is die ook gewoon nodig voor bezit in het tweede land,of voor het afhandelen van erfenissen.



De echte problemen, die een samenleving kunnen ontwrichten, zijn al jaren terug ontstaan,die los je niet binnen 5/10 jaar op als het 20 jaar geduurd heeft om dit dieptepunt te bereiken. Die onrealistische ideeen van Wilders zijn tijdverspilling.

Het klinkt leuk, is onuitvoerbaar maar het brengt de kiezer niets.

Niets is wel erg negatief, wellicht dat het fungeert als een eyeopener.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 09 december 2016 @ 18:51:

Tatli, hoe kom je er bij dat er wordt gedacht dat je gezin moet vertrekken?



Wat betreft Hanneke Groenteman: het is volgens mij heel salonfahig geweest om politiek correct te handelen. De dialoog aangaan, opkomen voor minderheden terwijl je in je Amsterdamse grachtenpand intellectueel zat te zijn.



Ik ben ook zo geweest (woonde dan wel niet in Amsterdam, maar goed). Helaas stond ik buiten de realiteit, was ik naief en geloofde in het goede van de mens. Of nou helaas? Helaas werd ik geconfronteerd met de realiteit en ben ik niet meer politiek correct.



Wel kom ik op voor minderheden: homo's, transgenders, joden, wie dan ook: ze kunnen op mijn steun rekenen. Helaas steun ik niet mensen die de pest aan mijn vaderland hebben, die spugen op alles wat ik belangrijk vind en voor wie ik een minderwaardig schepsel ben. Minderwaardig, omdat ik een Nederlandse vrouw ben.



Zal ikg op Wilders stemmen? Nee. Ik weet alleen nog niet wie mijn stem wel gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 09 december 2016 @ 19:28:



Het klinkt leuk, is onuitvoerbaar maar het brengt de kiezer niets.





Door de dreiging van een grote PVV schuiven partijen als VVD naar "rechts" dit zie je de VVD nu ook doen.



Dit gebeurd ook in Duitsland

In Trouw stond daar vanmorgen een artikel over.





Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 09 december 2016 @ 20:22:

[...]





Door de dreiging van een grote PVV schuiven partijen als VVD naar "rechts" dit zie je de VVD nu ook doen.



Dit gebeurd ook in Duitsland

In Trouw stond daar vanmorgen een artikel over.



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 7jm1rq.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... lzm1fe.jpg[/IMG]





Eerlijk gezegd denk.ik dat qua sfeer in de samenleving en polarisatie Merkel meer invloed heeft dan Wilders.

Merkel is de machtigste persoon in de EU. Zij zet de toon. Binnen de hele EU. Wat dtsl doet, wordt gevolgd.
Ik ga nu serieus overwegen om op Fleur Agema te stemmen. Misschien dat de andere politieke partijen dan eens wakker worden geschud, want dit kan echt niet:





http://www.telegraaf.nl/b ... jeik_begint_moskee__.html



http://www.telegraaf.nl/b ... aalt_godsdienstles__.html
Alle reacties Link kopieren
Nee, veel geblaat en weinig wol. Daarnaast zegt hij dingen waar ik het gewoonweg echt niet mee eens ben. Ik ga voor de bomenknuffelaars dit keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 09 december 2016 @ 21:35:

[...]





Eerlijk gezegd denk.ik dat qua sfeer in de samenleving en polarisatie Merkel meer invloed heeft dan Wilders.

Merkel is de machtigste persoon in de EU. Zij zet de toon. Binnen de hele EU. Wat dtsl doet, wordt gevolgd.Dat zal niet lang meer duren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven