Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 15 november 2016 @ 23:54:

[...]





Dat ze de PVV bewust buiten de berekeningen hebben gehouden. Zie nieuws van onlangs.Heb je daar een linkje van?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Toch denk ik wel dat Wilders gaat winnen. Het is een trend, kijk naar het buitenland. Megalomane, populistische leiders die alleen maar programmapunten hebben die heel veel geld gaan kosten en nergens toe dienen. En iedereen eet uit hun hand.



Ik denk bv niet, dat er dan nooit meer een vluchteling in komt. Ik weet zeker, dat die muur tussen de VS en Mexico niet doorgaat bv, dat is on-betaalbaar namelijk. Dus dan heb je vier jaar niks, alleen maar geruzie en nauwelijks consensus ergens over. Joepie.



Ik vraag me af wie er met de PVV samen wil regeren, dat moet je ook nog zien. Kan best zijn dat Wilders wint en dat ze dan maanden doen over de formatie. Of nog langer. Of dat ze heel kort zitten, net als met de LPF, of was iedereen dat alweer vergeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 16 november 2016 @ 00:01:

[...]





Heb je daar een linkje van?



Oohh heeft er zelf vanaf gezien net als de PvdD. Maar wel vanwege de onbetrouwbaarheid van de berekeningen.

Volkskrant link ik liever niet. Is een krant voor radicaal links.
quote:Ameliaaa schreef op 16 november 2016 @ 00:04:

Toch denk ik wel dat Wilders gaat winnen. Het is een trend, kijk naar het buitenland. Megalomane, populistische leiders die alleen maar programmapunten hebben die heel veel geld gaan kosten en nergens toe dienen. En iedereen eet uit hun hand.



Ik denk bv niet, dat er dan nooit meer een vluchteling in komt. Ik weet zeker, dat die muur tussen de VS en Mexico niet doorgaat bv, dat is on-betaalbaar namelijk. Dus dan heb je vier jaar niks, alleen maar geruzie en nauwelijks consensus ergens over. Joepie.



Ik vraag me af wie er met de PVV samen wil regeren, dat moet je ook nog zien. Kan best zijn dat Wilders wint en dat ze dan maanden doen over de formatie. Of nog langer. Of dat ze heel kort zitten, net als met de LPF, of was iedereen dat alweer vergeten?Kan alleen maar goed zijn voor de economie, zie België.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 16 november 2016 @ 00:06:

[...]



Oohh heeft er zelf vanaf gezien net als de PvdD. Maar wel vanwege de onbetrouwbaarheid van de berekeningen.

Volkskrant link ik liever niet. Is een krant voor radicaal links.



Goed dat je het dan even hebt opgezocht!



Maar dan blijft de vraag staan: waarom zou het CPB onbetrouwbaar zijn?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik vind overigens partijen die bij voorbaat regeren met de PVV (of om het even welke partij) uitsluiten net zo ondemocratisch als Geert zelf lijkt.



Bovendien 'werkt' het op lange termijn niet. Kijk maar naar een van de oh zo fantastische effecten van het cordon sanitaire in België. Negeren en doodzwijgen helpt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet de PVV. Het is meer een eenmanspartij, daar ga ik al helemaal niet aan beginnen. Daarnaast heeft ie ook maar weinig echte realistische ideeën en ik krijg bijna de indruk bij hem dat als hij zijn wil niet goedschiks kan krijgen, dan maar kwaadschiks. En tsja, dan komt de hippie in mij naar boven want ik heb zo'n hekel aan die blinde haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep en de agressiviteit die daarbij komt kijken.



Verder heb ik nog geen idee eigenlijk. Vorige keer D66 gestemd, dat wordt 'm dit keer denk ik niet. Ik ga me begin volgend jaar maar eens goed inlezen in alle programma's en dan een beslissing maken.
quote:damocles schreef op 16 november 2016 @ 00:06:

[...]





Kan alleen maar goed zijn voor de economie, zie België.



Wat fijn. Een geluk bij een ongeluk.



De Volkskrant een radicaal linkse krant. Pfff. Ik vind echt dat PVV stemmers een nogal zwart-witte kijk op de wereld hebben. Ik deel de wereld niet zo in in rechts en links. Bovendien is de PVV zo rechts nog niet, ze stemmen wel vaker mee met de linkse partijen.



Ik ben tegen alle vormen van radicalisme en fanatisme. Zeg maar alles waar 'te' voor staat. Zoals nuchtere mensen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 november 2016 @ 23:15:

[...]



Kijk eens naar het partijprogramma van de Piratenpartij, misschien bevalt het je wel. Net gedaan. Ik weet nu wat ik ga stemmen. Ook lekker concreet geformuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Daar zal ik nou echt nooit op stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet uitmaakt wat Nederland stemt want we krijgen Asscher 1 en Rutte 2. Ondanks het feit dat de PvdA helemaal passée is gaat men op Asscher stemmen. Stommiteit ten top, maar ja ik zie het gebeuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wilders kan alleen maar roepen: dit deugt niet, dat deugt niet. Dat red ik zelf wel. Laat hem eens met wat reële oplossingen komen.
Ik twijfel tussen de Partij van de Dieren en Wilders. En wel hierom, in eerste instantie wil ik dat gevestigde orde niet meer komt te regeren. Ik wil niet dat de VVD met hun marktwerking weer aan de macht komt. Kost mij klauwen vol geld aan de gezondheidszorg. Plus dat de verzekeringsmaatschappijen volgend jaar bonussen mogen gaan uitdelen volgens de VVD. Maar weet ook dat de enige partij die overweegt om nog met de PVV te gaan regeren( om een meerderheid te vormen) de VVD is.Dus ook maar geen PVV, al willen zij wel dat er wat verandert aan de gezondheidszorg. De SP ook overwogen, willen ook wat doen aan de gezondheidszorg...maar ik weet al dat zij niet veel stemmen gaan krijgen...dus heeft ook geen zin.

Dusss uiteindelijk ga ik maar voor de Parttij voor de Dieren omdat ik begaan ben met dieren. Verder heeft mijn stem toch geen zin want er zal altijd een coalitie gevormd worden met partijen waar je t niet mee eens bent. Dan maar een kamerlid meer voor de dieren, heeft nog het meeste nut denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 16 november 2016 @ 00:56:

Ik twijfel tussen de Partij van de Dieren en Wilders. En wel hierom, in eerste instantie wil ik dat gevestigde orde niet meer komt te regeren. Ik wil niet dat de VVD met hun marktwerking weer aan de macht komt. Kost mij klauwen vol geld aan de gezondheidszorg. Plus dat de verzekeringsmaatschappijen volgend jaar bonussen mogen gaan uitdelen volgens de VVD. Maar weet ook dat de enige partij die overweegt om nog met de PVV te gaan regeren( om een meerderheid te vormen) de VVD is.Dus ook maar geen PVV, al willen zij wel dat er wat verandert aan de gezondheidszorg. De SP ook overwogen, willen ook wat doen aan de gezondheidszorg...maar ik weet al dat zij niet veel stemmen gaan krijgen...dus heeft ook geen zin.

Dusss uiteindelijk ga ik maar voor de Parttij voor de Dieren omdat ik begaan ben met dieren. Verder heeft mijn stem toch geen zin want er zal altijd een coalitie gevormd worden met partijen waar je t niet mee eens bent. Dan maar een kamerlid meer voor de dieren, heeft nog het meeste nut denk ik.



Maar SP zal wel groter worden dan de PvdD hoor.

Juist als je verandering van de gevestigde orde wilt is de PVV een goede partij om op te stemmen

PvdD kan en gaat dat niet verwezenlijken. Het is een weggegooide stem voor zo'n belangrijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wie PVV stemt geeft voor mij aan geen moeite te hebben met vreemdelingenhaat. Sure, je zal heus zel je niet als racist identificeren, maar alle buitenlanderhaat (zonder ook maar iets contructiefs te doen voor de samenleving) die deze man heeft geintroduceerd is niet 'erg genoeg' voor je om NIET op een facist te stemmen (zijn partij is niet eens democratisch georganiseerd, wil nul openheid geven over waar het geld van de PVV vandaan komt, en ondertussen roept hij bij alles dat hem in Den Haag niet bevalt dat het niet democratisch is).



Dat is wat ik er van vind. Kennelijk vind een PVV stemmer racisme niet een 'erg genoeg' probleem om die man een stem te geven.



Verder verwacht ik wel winst voor hem na Brexit en Trump, zie het heel erg somber in voor Nederland.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 16 november 2016 @ 00:10:

Ik vind overigens partijen die bij voorbaat regeren met de PVV (of om het even welke partij) uitsluiten net zo ondemocratisch als Geert zelf lijkt.





Hoezo? Als de waarden van een partij zover verwijderd zijn van de jouwe, dan kun je wel iemand uitsluiten. Ik ben tegen het normaliseren van de vreemdelingenhaat van de PVV. Door ze serieus te behandelen maakt je racisme weer helemaal bon ton.



Bovendien 'werkt' het op lange termijn niet. Kijk maar naar een van de oh zo fantastische effecten van het cordon sanitaire in België. Negeren en doodzwijgen helpt nooit.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Desime schreef op 16 november 2016 @ 00:59:

[...]





Maar SP zal wel groter worden dan de PvdD hoor.

Juist als je verandering van de gevestigde orde wilt is de PVV een goede partij om op te stemmen

PvdD kan en gaat dat niet verwezenlijken. Het is een weggegooide stem voor zo'n belangrijke tijd.Hoezo belangrijke tijd? Ik krijg er preppers visioenen van. Vergaat de wereld binnenkort ofzo? Volgens mij zijn de tijden van nu, niet veel anders dan die van vroegah. Het lijkt misschien een belangrijke tijd, door alle hysterie en onzin die er verkocht wordt. De geschiedenis blijft zich herhalen, tot we het eindelijk geleerd hebben. Of dat gebeurt nooit, dat is goed mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 15 november 2016 @ 23:28:

[...]





Ik word pissig van mensen die neerbuigend doen over anderen die een in hun ogen afwijkende stem uitbrengen. Dat vind ik zo sneu. Om die mensen belachelijk te maken.Hoezo? Je stemrecht wordt je toch niet ontnomen als een ander jouw keuze of die van een ander een domme keuze vindt? Ik vind dat iedereen mag stemmen op wat ze willen, maar ik heb van sommige keuzes een enorme morele afkeur. Ik respecteer hun stemrecht, niet de keus. Kan toch? Uiteindelijk maakt het niet uit wat ik vind van hun keus, hij telt even zwaar als de mijne, dus pech voor mij.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 16 november 2016 @ 01:05:

Wie PVV stemt geeft voor mij aan geen moeite te hebben met vreemdelingenhaat. Sure, je zal heus zel je niet als racist identificeren, maar alle buitenlanderhaat (zonder ook maar iets contructiefs te doen voor de samenleving) die deze man heeft geintroduceerd is niet 'erg genoeg' voor je om NIET op een facist te stemmen (zijn partij is niet eens democratisch georganiseerd, wil nul openheid geven over waar het geld van de PVV vandaan komt, en ondertussen roept hij bij alles dat hem in Den Haag niet bevalt dat het niet democratisch is).



Dat is wat ik er van vind. Kennelijk vind een PVV stemmer racisme niet een 'erg genoeg' probleem om die man een stem te geven.



Verder verwacht ik wel winst voor hem na Brexit en Trump, zie het heel erg somber in voor Nederland.



Dit ontken ik ten stelligste.

Helemaal geen vreemdelingenHAAT hier,



Maar je moet wel beseffen wat je als land "" natie'' aan kan....

Er zijn grenzen aan gastvrijheid.......

Beter vang je 1000 mensen goed op dat 10.000 slecht,

Als voorbeeld dan.

Wilders stelt een grens, en dat moet ook,

Geen partij die dat doet, daarom PVV....................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En nu ik toch al los ga, mijn onvrede is dat er geen 1 partij is die mij als mens vertegenwoordigt. Door de afgelopen regeringsjaren en partijen ben ik helemaal leeggetrokken Maar lees wel dat alle directeurtjes en managers met een flinke bonus de laan worden uitgestuurd. Waarom gebeurt daar maar niks aan?. Om eerlijk te zijn schrik ik ook van al het nieuws rond al die extremistische moslims(ja mag dat) en lees dat ze vrijwillig gaan vechten voor IS. Schrik van beelden die ik zie op de tv van Nederlands/Marokkaanse jeugd die de ergste dingen roepen. Is dat zo raar?

Dan nog de dierenrechten, dat wordt bepaald door Europa maar stierenvechten is onlangs weer goedgekeurd door Spanje. Rara hoe kan dat?

Ik heb gewoon constant het gevoel dat ik opgelicht, bedreigd en belazerd wordt.Geen wonder dat mensen in opstand komen overal.

En dan noem ik nog maar een paar voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 15 november 2016 @ 23:14:

Nee. Ik geloof niet meer in wat de kandidaten zeggen, dus ik heb sinds een paar weken besloten om voortaan op de Partij van de Dieren te stemmen. Ik heb echt geen idee wat zij allemaal doen, maar dat voelt voor mij als een "neutrale" stem. Want ja, een partij voor de dieren kan nooit fout zijn toch?



Helemaal eens!
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 16 november 2016 @ 01:16:

[...]





Dit ontken ik ten stelligste.

Helemaal geen vreemdelingenHAAT hier,



Maar je moet wel beseffen wat je als land "" natie'' aan kan....

Er zijn grenzen aan gastvrijheid.......

Beter vang je 1000 mensen goed op dat 10.000 slecht,

Als voorbeeld dan.

Wilders stelt een grens, en dat moet ook,

Geen partij die dat doet, daarom PVV....................



De PVV heeft het over moskeeen verbieden bijvoorbeeld. Normaliseert hetzes op basis van godsdienst, geeft alleen om vrouwenrechten als ze ermee een andere bevolkingsgroep in een zwart daglicht kunnen zetten (toen ze die spray uit gingen delen, in het Europese parlement stemden ze tegen de invoeringen van betere vrouwenrechten), de PVV heeft hatelijke taal geintroduceerd en genormaliseerd. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wie daar op stemt vind dat dus allemaal niet zo erg, een beetje vreemdelingenhaat stimuleren. Misschien niet zo leuk, maar ook niet erg genoeg om ze een stem te ontzeggen.



(Andere partijen hebben ook gewoon regels en voorstellen over immigratie in hun partijprogramma hoor. Maar dan wat moreler verantwoord).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 16 november 2016 @ 01:20:

En nu ik toch al los ga, mijn onvrede is dat er geen 1 partij is die mij als mens vertegenwoordigt. Door de afgelopen regeringsjaren en partijen ben ik helemaal leeggetrokken Maar lees wel dat alle directeurtjes en managers met een flinke bonus de laan worden uitgestuurd. Waarom gebeurt daar maar niks aan?. Om eerlijk te zijn schrik ik ook van al het nieuws rond al die extremistische moslims(ja mag dat) en lees dat ze vrijwillig gaan vechten voor IS. Schrik van beelden die ik zie op de tv van Nederlands/Marokkaanse jeugd die de ergste dingen roepen. Is dat zo raar?

Dan nog de dierenrechten, dat wordt bepaald door Europa maar stierenvechten is onlangs weer goedgekeurd door Spanje. Rara hoe kan dat?

Ik heb gewoon constant het gevoel dat ik opgelicht, bedreigd en belazerd wordt.Geen wonder dat mensen in opstand komen overal.

En dan noem ik nog maar een paar voorbeelden.Bepaalde media wat minder consumeren kan helpen. Brexit is vooral een succes geweest door de kranten daar. Alleen de Financial Times en de Economist versloegen de feiten en politieken en economische consequenties. De rest was allemaal bangmakerij, van beide kanten. Bangmakerij verkoopt, al moet je er voor liegen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Galileo schreef op 16 november 2016 @ 01:20:

[...]

Helemaal eens! Precies en dan steun je de dieren nog tenminste.
oeps ging wat fout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven