Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
quote:tvandattum schreef op 15 november 2016 @ 23:05:

[...]





Wat bedoel je precies met 'onderbuikgevoel', want persoonlijk krijg ik echt de kriebels van die term. Net als de term populisme. Vergaarbak voor van alles en nog wat, lijkt het wel.

Kun jij me uitleggen wat je ermee bedoelt?



Dat als iemand roept "alle vluchtelingen het land uit", "minder marokkanen", "we willen de gulden terug", dat mensen dan niet rationeel nadenken of dat een goed idee is, maar dat ze dan vanuit een primair gevoel reageren. Dat lijkt ze wel wat! Zonder na te denken of het überhaupt mogelijk is, of dat het wel handig is. Een populist roept dat soort loze dingen, die niet waar zijn, niet kunnen, niet realistisch zijn. Maar zonder een constructieve oplossing.



Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 15 november 2016 @ 22:56:

Nee omdát

- Mijn mening haaks op die van hem staat

- Ik jeuk krijg van zijn populistisch geblaat

- Ik vind dat hij de samenleving polariseert in plaats van verbindt, en dat vind ik zorgelijk

- Ik de manier waarop hij zijn partij vormgeeft nou niet echt een goed voorbeeld vind om een democratie te kunnen leidendit dus
filosofie appel
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een leuk filmpje die alle punten van het verkiezingsprogramma van Wilders opsomt en uitlegt dat wat hij wil helemaal niet doorgevoerd kan worden.
quote:strikjemetstippels schreef op 15 november 2016 @ 23:03:

[...]



Niet om het een of ander, maar met dit soort meningen te uiten krijg je precies wat je niet wil. Zie Brexit en Trump.Nonsens. Dat heb je weer leuk uit de pers / facebook opgepikt. Mensen die niet nadenken, daar krijg je Brexit en Trump van.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Omdat ik GW een mafklapper,een populist en een haatzaaier vind. En de PVV is GW en heeft bovendien niets zinnigs te vertellen.
Als ik de kieswijzers invul komt er bij mij steevast D66 en VVD uit, ik zie mijzelf als een sociale liberaal. Ik vind VVD wat teveel verrechtst en D66 iets te idolaat van Europa. Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen als geboren atheïst maar ik ben bang dat het CDA gaat worden...



De spoeling is dun.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Ik ben enorm zoekend. Geen enkele partij spreekt mij momenteel aan. Links en rechts niet. Allemaal loze beloftes en leugens. Dus. Geen idee. Gelukkig hebben we nog even
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:10:

[...]





Nonsens. Dat heb je weer leuk uit de pers / facebook opgepikt. Mensen die niet nadenken, daar krijg je Brexit en Trump van.

LOL, gewoon zo doorgaan dan hoor.



En dat is voor tolerantie.
Nee. Ik geloof niet meer in wat de kandidaten zeggen, dus ik heb sinds een paar weken besloten om voortaan op de Partij van de Dieren te stemmen. Ik heb echt geen idee wat zij allemaal doen, maar dat voelt voor mij als een "neutrale" stem. Want ja, een partij voor de dieren kan nooit fout zijn toch?



1 van de redenen is trouwens ook dat ik weet dat zij zeer waarschijnlijk niet snel zullen winnen, dus als er 1 of andere achterlijke partij wordt gekozen heb ik daar iniedergeval niet aan meegewerkt . Maar ik wil wel graag gebruik maken van mijn stemrecht.
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:10:

[...]





Nonsens. Dat heb je weer leuk uit de pers / facebook opgepikt. Mensen die niet nadenken, daar krijg je Brexit en Trump van.





Lekker simplistisch.

Pot -> ketel.
quote:poldervrouw schreef op 15 november 2016 @ 23:12:

Geen idee. Ik ben enorm zoekend. Geen enkele partij spreekt mij momenteel aan. Links en rechts niet. Allemaal loze beloftes en leugens. Dus. Geen idee. Gelukkig hebben we nog evenKijk eens naar het partijprogramma van de Piratenpartij, misschien bevalt het je wel.
quote:strikjemetstippels schreef op 15 november 2016 @ 23:13:

[...]



LOL, gewoon zo doorgaan dan hoor.



En dat is voor tolerantie.



Tja, onwetendheid kun je fixen he. Je hoeft niet tolerant voor alles te zijn.



Ik merk dat ik de laatste tijd echt pissig word van mensen die weer eens iets roepen zonder te fact-checken. Pas nog van een collega gehoord: Rutte zou helemaal pro kindbruidjes zijn, echt een voorstander. Want tja, hij doet er niks aan.

Aan je IQ kun je over het algemeen weinig doen, maar een gebrek aan kritisch nadenken, daar kan ik geen tolerantie voor opbrengen nee.
Alle reacties Link kopieren
https://www.christenunie.nl/verkiezingsprogramma



Gaskraan in Groningen dicht, geld naar (technisch) beroepsonderwijs, basisbeurs herinvoeren. Dat vergroot hun kans op mijn stem wel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:pommiaan schreef op 15 november 2016 @ 23:14:

Nee. Ik geloof niet meer in wat de kandidaten zeggen, dus ik heb sinds een paar weken besloten om voortaan op de Partij van de Dieren te stemmen. Ik heb echt geen idee wat zij allemaal doen, maar dat voelt voor mij als een "neutrale" stem. Want ja, een partij voor de dieren kan nooit fout zijn toch?



1 van de redenen is trouwens ook dat ik weet dat zij zeer waarschijnlijk niet snel zullen winnen, dus als er 1 of andere achterlijke partij wordt gekozen heb ik daar iniedergeval niet aan meegewerkt . Maar ik wil wel graag gebruik maken van mijn stemrecht.Je moet ook niet kijken naar de verkiezingsretoriek die nu begint op te borrelen maar wat er de afgelopen 4/8 jaar gezegd en gedaan/niet gedaan is. En dan nog is het ruk, en is het kiezen uit de minst slechte partij. Een neutrale stem bestaat volgens mij niet, tenzij de PVDD voor de gezelligheid meedoet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 15 november 2016 @ 22:36:





Genoeg alternatieve partijen die een kritisch doch humaan vluchtelingenbeleid voorstaan.Ik wil dichte grenzen, of het humaan is boeit me niet, ben klaar met dit asiel circus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 15 november 2016 @ 23:14:

Nee. Ik geloof niet meer in wat de kandidaten zeggen, dus ik heb sinds een paar weken besloten om voortaan op de Partij van de Dieren te stemmen. Ik heb echt geen idee wat zij allemaal doen, maar dat voelt voor mij als een "neutrale" stem. Want ja, een partij voor de dieren kan nooit fout zijn toch?



1 van de redenen is trouwens ook dat ik weet dat zij zeer waarschijnlijk niet snel zullen winnen, dus als er 1 of andere achterlijke partij wordt gekozen heb ik daar iniedergeval niet aan meegewerkt . Maar ik wil wel graag gebruik maken van mijn stemrecht.



Dan mogen jouw (buur)kinderen alleen nog olifanten in plaatjesboeken zien i.p.v. in de dierentuin.......











En bananen etende krokodillen....



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:hollebollegijs schreef op 15 november 2016 @ 23:21:

[...]





Ik wil dichte grenzen, of het humaan is boeit me niet, ben klaar met dit asiel circus.Benieuwd hoe jij hier precies persoonlijk heel erg last van hebt? Dat je er klaar mee bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:09:

[...]





Dat als iemand roept "alle vluchtelingen het land uit", "minder marokkanen", "we willen de gulden terug", dat mensen dan niet rationeel nadenken of dat een goed idee is, maar dat ze dan vanuit een primair gevoel reageren. Dat lijkt ze wel wat! Zonder na te denken of het überhaupt mogelijk is, of dat het wel handig is. Een populist roept dat soort loze dingen, die niet waar zijn, niet kunnen, niet realistisch zijn. Maar zonder een constructieve oplossing.



Dat bedoel ik.



En waarom is dat een primair gevoel dan? Het kan toch ook dat die mensen dat op basis van hun ervaring vinden?

Het is net zo primair dan om te zeggen grenzen open en de euro is geweldig.

Zo constructief is dat ook allemaal niet gebleken. Realistisch ook niet.

Waarom mensen met een andere mening over hoe zij graag het land zien, zo neerbuigend benaderen? Niet iedereen vindt hetzelfde. Nergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:01:

. Precies waarom op die Brexit is gestemd, terwijl daar véééél meer narigheid van komt dan mensen denken. Jij hebt een glazen bol
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2016 @ 23:20:

https://www.christenunie.nl/verkiezingsprogramma



Gaskraan in Groningen dicht, geld naar (technisch) beroepsonderwijs, basisbeurs herinvoeren. Dat vergroot hun kans op mijn stem wel.Tegen abortus, tegen euthanasie, tegen homohuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:23:

[...]





Benieuwd hoe jij hier precies persoonlijk heel erg last van hebt? Dat je er klaar mee bent?



Moet je ergens persoonlijk last van hebben?

Is dat het criterium?



Ben ook voor een goede euthanasiewetgeving maaaaar vermoedelijk tot verdriet van velen in de napraat niet van plan er gebruik van te maken
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:19:

[...]





Tja, onwetendheid kun je fixen he. Je hoeft niet tolerant voor alles te zijn.



Ik merk dat ik de laatste tijd echt pissig word van mensen die weer eens iets roepen zonder te fact-checken. Pas nog van een collega gehoord: Rutte zou helemaal pro kindbruidjes zijn, echt een voorstander. Want tja, hij doet er niks aan.

Aan je IQ kun je over het algemeen weinig doen, maar een gebrek aan kritisch nadenken, daar kan ik geen tolerantie voor opbrengen nee.



Ach ja. Rutte en fact-checking. Daar zijn ook nog wel wat feitelijkheden over te vertellen.

Mensen kiezen op basis van wat hun ideeën en denkbeelden zijn over hoe zij Nederland willen zien. Of je nu vvd, cu, pvda of wat dan ook stemt.

Geen enkele partij komt met feiten. Die worden namelijk door alle politieke partijen keihard gemanipuleerd.



Ik word pissig van mensen die neerbuigend doen over anderen die een in hun ogen afwijkende stem uitbrengen. Dat vind ik zo sneu. Om die mensen belachelijk te maken.
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 23:25:

[...]





Tegen abortus, tegen euthanasie, tegen homohuwelijk.Kennelijk weegt dat minder zwaar, kan toch.
quote:damocles schreef op 15 november 2016 @ 23:28:

[...]





Kennelijk weegt dat minder zwaar, kan toch.Klopt. Kan het me gewoon moeilijk voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 23:25:

[...]





Tegen abortus, tegen euthanasie, tegen homohuwelijk.Dat is inderdaad jammer ja. Want de rest van het programma vind ik wel goed. Maar geen CU hier. Ook geen d'66, vvd, pvda, groen links etc. Ik weet het nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven