Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.



De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.



Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.



Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:



De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.



Ook is er een beloning van 2500 dollar.



Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Vandaag op NU.nl



'Kris en Lisanne probeerden acht keer alarmnummers te bellen'

De in Panama omgekomen Lisanne Froon en Kris Kremers hebben na hun verdwijning nog acht keer tevergeefs geprobeerd om te bellen met alarmnummers.

'Kris en Lisanne probeerden acht keer alarmnummers te bellen'



Dat blijkt uit de gegevens van hun mobiele telefoons, meldt de Panamese krant La Estrella maandag.



Kris en Lisanne belden op 1 april, de dag van hun verdwijning bij het Panamese Boquete, voor het eerst 112. Dat herhaalden ze een dag later en ze probeerden vervolgens ook het Panamese alarmnummer 911 te bellen.



Ook in de dagen erna werden er nog pogingen gedaan om hulpdiensten te bereiken. In totaal werd acht keer gebeld naar een alarmnummer, zonder succes. Vermoedelijk was er onvoldoende bereik om verbinding te krijgen.



Opvallend is dat de telefoon van één van de vermiste Nederlandse vrouwen op 11 april nog eens is aangezet, zonder dat daarbij een toegangscode werd ingevoerd.



'Niet verdwaald'



Advocaat Enrique Arrocha van de ouders van Kris liet eerder al weten niet te geloven dat de vrouwen zijn verdwaald. Volgens Arrocha zijn de paden op de tocht die Kris en Lisanne volgden goed gemarkeerd en wordt de tocht veel gebruikt door lokale boeren.



De advocaat meent dat er iets anders is gebeurd met de Nederlandse vrouwen.



Uit eind juni in het gebied aangetroffen botresten is gebleken dat Kris en Lisanne zijn omgekomen. Er werd ook een rugtas gevonden, waarin een fotocamera zat. Met deze camera zijn op 8 april nog negentig foto's gemaakt, waarop alleen vaag een rotswand te zien is.



Begin augustus en vorige week zijn nog meer botresten aangetroffen van de Nederlandse vrouwen.
Overzicht activiteiten op de 2 telefoons



De foto's
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 08 september 2014 @ 16:09:

Overzicht activiteiten op de 2 telefoons



De foto'sJeetje ... die foto's.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd van die 90 foto's
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, die laatste foto's.. En die laatste foto van die tak op die rots..
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal laat mij ook niet los. Begrijp ik het goed en zijn die 90 foto's enkel 's nachts tussen 1-4 uur gemaakt? Zou het dan toch een soort van gevangenschap geweest zijn? Dat de daders sliepen en de meiden iets probeerden? Hoe dan ook intens verdrietig verhaal. Begrijp goed dat de ouders zo niet verder kunnen. Je wilt weten wat er gebeurt is.
Alle reacties Link kopieren
Zou het een wild dier kunnen zijn geweest dat per ongeluk foto's heeft gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 08 september 2014 @ 21:01:

Vreemd van die 90 foto's



Misschien met de flitser aandacht proberen te trekken van iets waarvan zij dachten dat het een reddingsploeg was.



Honger en slaapgebrek doet vreemde dingen met je.



Er is gewoon geen enkele aanwijzing dat ze gevangen hebben gezeten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:freemind schreef op 08 september 2014 @ 21:20:

Zou het een wild dier kunnen zijn geweest dat per ongeluk foto's heeft gemaakt?Onmogelijk de meeste toestellen hebben een vergrendeling, al dan niet met code en als een dier op het toestel gaat staan ligt het op de grond en fotografeert hij de lucht in en niet recht vooruit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 08 september 2014 @ 16:09:

Overzicht activiteiten op de 2 telefoons



De foto'sDie foto's in t donker . Ach wat zullen die meiden bang geweest zijn. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Rare foto van Kris, die laatste voordat de nacht foto's tevoorschijn komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 september 2014 @ 21:23:

[...]





Onmogelijk de meeste toestellen hebben een vergrendeling, al dan niet met code en als een dier op het toestel gaat staan ligt het op de grond en fotografeert hij de lucht in en niet recht vooruit.Nou ja, we kennen inmiddels natuurlijk allemaal het verhaal van de makaak met z'n selfies. Ik heb het me ook wel afgevraagd. Maar voor zover ik heb begrepen zat de camera in de tas die gevonden is. Dat een aap een camera na gebruik netjes terugstopt in een rugzak, lijkt me niet waarschijnlijk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 september 2014 @ 21:21:

[...]





Misschien met de flitser aandacht proberen te trekken van iets waarvan zij dachten dat het een reddingsploeg was.



Honger en slaapgebrek doet vreemde dingen met je.



Er is gewoon geen enkele aanwijzing dat ze gevangen hebben gezeten.Dat denk ik ook niet. Ik denk inderdaad hetzelfde als jij, of dat ze misschien op de camera heeft gelegen.

Als ik de knop van mijn camera inhoud dan blijft hij foto's nemen.

Was vergeten dat hij in de tas is gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook Minnimouse, griezelige foto vind ik het.



En de foto boven deze tekst "Picture from the trail the gilrs were following. Exif data shows it was taken shortly before the first 911 call" van het pad.... zo makkelijk begaanbaar was dat pad dus niet, zo te zien kun je daar makkelijk je enkel verzwikken/breken.



Kippevel van die laatste twee foto's... dat rood/roze; resten van een ballon lijkt wel? En papiersnippers o.i.d. ernaast?



Vreselijk verhaal blijft het toch, die meiden moeten inderdaad doodsbang zijn geweest
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 september 2014 @ 21:31:

Rare foto van Kris, die laatste voordat de nacht foto's tevoorschijn komen.Nou idd, daar zie je haar al zoekende.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 08 september 2014 @ 21:39:

[...]



Nou idd, daar zie je haar al zoekende.Ja, of zou dat een "gein" foto geweest zijn? Lijkt me niet dat je, als je verdwaald bent, een foto gaat maken van hoe een ander "zoekt"?
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 08 september 2014 @ 21:39:

[...]



Nou idd, daar zie je haar al zoekende.



Ik snap ook niet zo goed waarom de ouders stug blijven volhouden dat de paden goed gemarkeerd zijn.

Genoeg andere reizigers spreken dat tegen, de foto's overtuigen ook niet echt en in het donker is alles anders.



Vorige week ben ik in Frankrijk wezen wandelen, nou daar is het toch redelijk overzichtelijk en ik had een soort GPS mee maar toch 2x verkeerd gelopen.

In het bos lijkt alles op elkaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 08 september 2014 @ 21:37:

Vind ik ook Minnimouse, griezelige foto vind ik het.



En de foto boven deze tekst "Picture from the trail the gilrs were following. Exif data shows it was taken shortly before the first 911 call" van het pad.... zo makkelijk begaanbaar was dat pad dus niet, zo te zien kun je daar makkelijk je enkel verzwikken/breken.



Kippevel van die laatste twee foto's... dat rood/roze; resten van een ballon lijkt wel? En papiersnippers o.i.d. ernaast?



Vreselijk verhaal blijft het toch, die meiden moeten inderdaad doodsbang zijn geweest Maar wie zegt dat die foto gemaakt is op die Pianista trail? Er staat bij dat de foto gemaakt is kort voordat 911 gebeld werd. Vermoedelijk waren ze hier dus al verdwaald en besloten ze net hierna 911 te bellen omdat ze door hadden dat ze het alleen niet gingen redden? Wel vreemd om dan een foto van een pad te maken. Dit pad ziet er in elk geval niet makkelijk begaanbaar uit. Veel keien waar je idd makkelijk je enkel kunt verzwikken, zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan inderdaad. Maar het lijkt me wel een pad (alhoewel moeilijk begaanbaar) en volgens mij is er, behalve de Pianista trail, daar geen pad? Maar ik kan het mis hebben hoor.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
De laatste foto van Kris ziet er overigens uitvergroot uit alsof ze gewoon bukt voor een overhangende rots/struik, en zo te zien glimlacht ze.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:hollebollegijs schreef op 08 september 2014 @ 21:21:

[...]





Misschien met de flitser aandacht proberen te trekken van iets waarvan zij dachten dat het een reddingsploeg was.Of geprobeerd met de flitser van de fotocamera een wild roofbeest weg te jagen tussen 1 en 4 uur 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Triest dit.

Heb net de foto's bekeken, had ze nog niet eerder gezien.



Ze zullen al wel onderzocht zijn maar op de allerlaatste foto lijkt net een aap of een beer te staan. Als je de foto vergroot en dan recht onder de maan.
quote:Soulcats schreef op 08 september 2014 @ 21:37:

... dat rood/roze; resten van een ballon lijkt wel?Dat lijken mij stukjes van een plastic tasje aan de tak vastgemaakt om wilde roofdieren mee af te schrikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:moontje371 schreef op 08 september 2014 @ 22:44:

Triest dit.

Heb net de foto's bekeken, had ze nog niet eerder gezien.



Ze zullen al wel onderzocht zijn maar op de allerlaatste foto lijkt net een aap of een beer te staan. Als je de foto vergroot en dan recht onder de maan.Ik zie niks.
Deze foto's en de pogingen om 112 of 911 te bereiken bevestigen toch juist alleen maar meer het vermoeden dat ze verdwaald zijn? Ze zijn van het pad af geraakt, hebben waarschijnlijk eerst een tijd lopen dolen voordat ze alarmnummers zijn gaan bellen. Het lijkt er dus op dat ze na 1 april zeker nog 10 dagen geleefd hebben. Met alleen water kan dat natuurlijk makkelijk.



Niets wijst op een gijzeling of de betrokkenheid van andere mensen. Geen aanwijzing, geen motief, niks. En een gijzelnemer neemt echt die telefoons wel af hoor.



Begrijp met niet verkeerd, ik vind de foto's ook schokkend en vind het afschuwelijk wat hen is overkomen. Maar ik denk wel dat het tijd wordt dat hun ouders erin gaan berusten dat hun dochters verdwaald zijn. Met een zeer droevige afloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven