Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.



De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.



Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.



Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:



De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.



Ook is er een beloning van 2500 dollar.



Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dan zal het wel aan mij liggen. Ik zie het naast de boomstam (tenminste ik denk dat het een boomstam is).
Alle reacties Link kopieren
quote:moontje371 schreef op 08 september 2014 @ 22:58:

Dan zal het wel aan mij liggen. Ik zie het naast de boomstam (tenminste ik denk dat het een boomstam is).Ik zie het ook, het lijkt erg op een wolf
Alle reacties Link kopieren
quote:moontje371 schreef op 08 september 2014 @ 22:58:

Dan zal het wel aan mij liggen. Ik zie het naast de boomstam (tenminste ik denk dat het een boomstam is).



Ik kan de foto niet vergroten, maar het lijkt mij eerder dat wat jij bedoelt ook een boomstam is.



Vreselijk wat ze mee hebben moeten maken, al die dagen lang... Ik wilde net gaan slapen, maar met dit op mijn netvlies denk ik niet dat dat snel zal lukken.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat deze foto's (ik ga ze niet kijken) met de wereld worden gedeeld.

Leuk voor de ouders, het zou je kind maar zijn
Alle reacties Link kopieren
Ja, wolf zou ook kunnen Pampalate
De langstlevende zou de eigenaresse van de Samsung kunnen zijn die de pincode van de iPhone niet weet.
Een wolf in Panama? Op vakantie soms??
Alle reacties Link kopieren
Je ziet de maan en rotsen. Voor de rest is het vaag maar het lijken mij gewoon rotsen/bossen of bergen. Je ziet wel "vlekken" en ja, daar kun je ook een gezicht van een wolf in zien maar volgens mij is er weinig te zien op de foto.



Het valt mij wel op dat deze gedeelde foto's bijna allemaal door Lisanne gemaakt zijn.
.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 08 september 2014 @ 23:49:

Op een filmpje van Fok zie je de ouders de trail lopen en moeten stoppen voor koeien die hier vaker lopen, dus best een drukke trail, vraag mij dan weer af, niemand heeft de meisjes gezien?



Dat is natuurlijk het grote probleem geweest, en met verdwalen in het algemeen, het afwijken van de gemarkeerde paden, om wat voor reden dan ook.



Zoals ik schreef, vorige week in Frankrijk nog (ben fanatiek wandelaar) 2x links 1x rechts en je bent gedesoriënteerd.



Voor mijn gevoel liep ik richting auto maar op mijn GPS zag ik dat ik verkeerd liep.



En dat is nog maar Frankrijk................



We hebben gauw de neiging "Nederlands" te denken, op iedere hoek een bordje en overal bereik met je mobiel, maar dit was Panama en niet het Vondelpark
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
.
.




Mensen zien wel wat ze willen zien: dat meisje al zoekend op de foto, een wolf of een beer op de foto en dat terwijl er helemaal niets te zien is. Ik denk inderdaad dat het makkelijk verdwalen is daar, als je zo ziet waar Kris staat. Maar ik denk ook dat de ouders niet willen geloven dat dochter is verdwaald en dat snap ik best. Toch denk ik dat mensen vooral moeten vertrouwen op rechercheurs en mensen die hiervoor geleerd hebben in plaats van dom speculeren.
http://www.answersforkris.com/videos



Waarom lopen ze nou niet nog een klein stukje door richting het moment van de eerste noodoproep?
quote:_isis_ schreef op 09 september 2014 @ 00:16:

Ik houd een dwaling ook open, maar dan de telefoonlijst die is op zich wel raar als je ziet de tijden. als er iets gebeurd is, een ongeluk of dwaling waarom dan zo n vreemde lijst met trachten te bellen én oproepen te verzenden, er zit geen logica in.

Fok:

16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)

16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)



06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)

08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)

10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)

13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)



09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)

09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)

13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)

16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)

16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)



10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)

13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)



04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)

05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)

10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)

10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)



10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)

10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)



10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)

11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)Wat is er raar aan de lijst?
.
quote:_isis_ schreef op 09 september 2014 @ 00:43:

[...]



Dat snap ik ook niet, dan loop je toch als ouders door? Dat bedoel je toch?

Ja dat bedoel ik.



Volgens een plaatselijke gids zouden ze daar dus wel doorgelopen kunnen zijn en de volgende rivier waar die vader het over heeft hebben willen oversteken over een paar touwen. Volgens die gids leek het logisch dat daar een ongeluk is gebeurd. Je moet niet over die touwen oversteken maar over een brug die nog een stuk verder lopen is. Ik zou als ouder zeker tot aan die rivier willen gaan.
.
quote:rdvv schreef op 09 september 2014 @ 00:41:

[...]



Wat is er raar aan de lijst?



inderdaad, wat is er raar?

Er is een aantal keer 911 geprobeerd te bellen, maar er is daar geen of heel slecht bereik. Daarna zijn ze zo verstandig geweest de telefoon uit te zetten om de batterij te sparen en af en toe zetten ze hem weer aan om te zien of er inmiddels bereik is. Geen bereik = weer uit.

Op momenten dat er wel minimaal bereik was is er geprobeerd te bellen, maar contact maken bleek och onmogelijk.

Ik zie btw ook geen beren en wolven op die foto's.

Ze zijn verdwaald, niks meer en niks minder. Heel knap dat ze het nog 10 dagen hebben volgehouden. Bij de laatste nachtfoto's denk ik ook aan het verjagen van -vermeende- roofdieren, aandacht trekken van een - vermeende- reddingsploeg.Na 10 dagen in angst, honger en dorst denk je ook niet meer zo helder, dus de ware reden van de foto's laat zich raden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben 't licht van de flitser op de camera wel gebruikt als een soort van zaklamp.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel raar vind, is dat ze op de eerste dag alleen tussen half 5 en 5 uur 's middags allebei 1 keer hebben gebeld en daarna pas de volgende ochtend om 7 uur weer. Ik zou het doodeng vinden zodra het donker werd en dan zou ik toch zeker nog wel een keertje het alarmnummer hebben geprobeerd te bellen.
Alle reacties Link kopieren
En wat bedoelen ze met "foto van het telefoonscherm" op 2 april? Een screenshot?
quote:pamelacourson schreef op 09 september 2014 @ 09:34:

Wat ik wel raar vind, is dat ze op de eerste dag alleen tussen half 5 en 5 uur 's middags allebei 1 keer hebben gebeld en daarna pas de volgende ochtend om 7 uur weer. Ik zou het doodeng vinden zodra het donker werd en dan zou ik toch zeker nog wel een keertje het alarmnummer hebben geprobeerd te bellen.Als je geen service meer hebt vind ik dat wel logisch. Dan krijg je dat icoontje te zien op je telefoon en dan weet je dat je niks kan verder.
Foto van scherm snap ik ook niet trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven