Waar zijn de allochtonen tijdens de dodenherdenking?

05-05-2015 09:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de plechtigheden op de Dam en op de Waalsdorpervlakte, beiden uitgezonden op televisie, was het weer druk. Met autochtonen welteverstaan.

Waarom zie je geen allochtonen? Geen hoofddoekjes en mannen met baarden? Als je bedenkt dat in Amsterdam en Den Haag 50% van de inwoners van niet westerse afkomst is, dan zijn ze behoorlijk ondervertegenwoordigd tijdens de dodenherdenking.

Zou dit aantonen dat dit land ze geen ruk kan schelen?
Alle reacties Link kopieren
wat een achterlijk topic, sorry hoor. Alsof ik na een lange werkdag en twee uur in de auto, zonder gegeten te hebben de moeite neem om naar Amsterdam te rijden zodat Willem kan zien dat er iemand met een kleurtje staat en hij ook weer tevreden is. De dodenherdenking draait tegenwoordig dus om het wel of niet aanwezig zijn van allochtonen.

Zijne majesteit de koning en hare majesteit de koningin waren er, of is dat niet genoeg allochtoon voor Willem?





Willem gaat dus bepalen hoe een ander dient te herdenken en blijkbaar moeten allochtonen op de dam staan en kan willen gewoon thuis op de bank herdenken.



Rare jongens die romeinen.
Alle reacties Link kopieren
Kansloze aanname Willem. Als het nou nog een stelling was dan kon je mij dat gaan uitleggen. Maar gezien je kansloze beredenering is dat ook niet nodig.
Willem, waarom stond jij niet op de dam? En waarom is dat anders?
quote:tekenis schreef op 05 mei 2015 @ 10:21:

Willem, waarom stond jij niet op de dam? En waarom is dat anders?Hij mocht niet van de instelling
quote:tekenis schreef op 05 mei 2015 @ 10:21:

Willem, waarom stond jij niet op de dam? En waarom is dat anders?Hij stond bij de Dom, verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 mei 2015 @ 10:06:

[...]





+1 Mijn allochtoon heeft ook niets met dodenherdenking. Hij houdt braaf zijn mond, maar ik zie niet in waarom hij naar de Dam zou moeten gaan.



Ik woon op het platste platteland van Nederland zo'n beetje en word omringd door louter blanke Nederlanders, veelal agrariërs.

Om acht uur was het hier totaal niet stil.

Zagen, timmeren, grasmaaien, autorijden, harde muziek (wel ver weg) waren te horen tijdens de twee minuten stilte.



Waar zijn de boeren tijdens de herdenking?

Kun je dan ook wel gaan vragen.

Het was muisstil las ik, in Amsterdam.

Ik zat buiten, bij mijn vijver, met de tablet en natuurlijk was de verbinding ruk en heb ik de stilte op de Dam niet mee kunnen maken wegens geen beeld.

Maar hier, in mijn praktisch 100% Nederlandse dorp, was het lawaaiig.



Misschien stonden er te weinig allochtonen op de Dam naar TO's smaak maar het was tenminste wél gewoon stil. Dus er werd ook geen respectloos gedrag vertoond of zo.

Of mensen van buiten Nederland nou op die Dam aanwezig zijn, wat doet het er toe.

De stilte van deze herdenking werd in die grote stad door allochtoon en autochtoon gerespecteerd.
Gisteren plaatselijk dodenherdenking bijgewoond. Nul komma nul opkomst uit de Turks/Marokkaanse hoek.

Nu is het natuurlijk wel zo dat we op 4 mei de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken en er waren destijds ook nul komma nul Turken of Marokkanen in Nederland.

Maar als je hier nou toch al 3 generaties bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 10:34:

Gisteren plaatselijk dodenherdenking bijgewoond. Nul komma nul opkomst uit de Turks/Marokkaanse hoek.

Nu is het natuurlijk wel zo dat we op 4 mei de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken en er waren destijds ook nul komma nul Turken of Marokkanen in Nederland.

Maar als je hier nou toch al 3 generaties bent..



Misschien zaten die mensen wel thuis

Niet iedereen gaat naar de plaatselijke herdenking.

En knap hoor dat je precies hebt gezien van welke nationaliteit iedereen was.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Eleonora schreef op 05 mei 2015 @ 10:34:

Ik woon op het platste platteland van Nederland zo'n beetje en word omringd door louter blanke Nederlanders, veelal agrariërs.

Om acht uur was het hier totaal niet stil.

Zagen, timmeren, grasmaaien, autorijden, harde muziek (wel ver weg) waren te horen tijdens de twee minuten stilte.Ik voed mijn kinderen op met aandacht voor wat er is gebeurt in de 2e wereldoorlog en ook de huidige conflicten in de wereld. Dus mét respect, kennis en 2 minuten stilte en nu ook aanwezig zijn bij kranslegging.

Ik vind het jammer om te lezen dat zoveel mensen hier zomaar aan voorbij gaan.
quote:tekenis schreef op 05 mei 2015 @ 10:21:

Willem, waarom stond jij niet op de dam? En waarom is dat anders?Hij mocht niet, de vorige keer dat hij er was stond hij zó te schreeuwen dat hele plein uiteen stoof.
Alle reacties Link kopieren
ik zat in de auto op een rustplaats op de snelweg. Was trouwens wel druk hoor, stonden overigens ook autochtonen.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
En naast de autochtonen stonden ook allochtonen.....
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Vraag is eigenlijk waar was Willem???
Enjoy the little things in life
Deze allochtoon zat thuis in de tuin.
quote:MadameQetesh schreef op 05 mei 2015 @ 10:39:

Misschien zaten die mensen wel thuis

Niet iedereen gaat naar de plaatselijke herdenking.

En knap hoor dat je precies hebt gezien van welke nationaliteit iedereen was.Nee niet iedereen gaat naar de plaatselijke herdenking. Maar helemaal niemand is wel erg weinig.

Natuurlijk pik je een Noord-Afrikaan er zo uit, wat klets je nou.
Alle reacties Link kopieren
Ook na een paar generaties hoef je niet te doen of je betrokken bent.



Toen ik zelf buitenlander was, ging ik een paar keer the 4th of july vieren. De belangrijkste reden was niet respect, maar aapjes kijken.
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 10:43:

[...]

Nee niet iedereen gaat naar de plaatselijke herdenking. Maar helemaal niemand is wel erg weinig.

Natuurlijk pik je een Noord-Afrikaan er zo uit, wat klets je nou.Dus de Noord-Afrikaan is de allochtoon?

Ik ben er ook eentje maar je zou me niet herkennen als ik naast je stond. Dus wat klets je nou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 10:34:

Gisteren plaatselijk dodenherdenking bijgewoond. Nul komma nul opkomst uit de Turks/Marokkaanse hoek.

Nu is het natuurlijk wel zo dat we op 4 mei de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken en er waren destijds ook nul komma nul Turken of Marokkanen in Nederland.

Maar als je hier nou toch al 3 generaties bent..



Waarom moet dat precies?

Ik ben 1 keer in mijn leven naar de dodenherdenking geweest, ik heb daar geen tijd voor en ik heb de behoefte niet.

Zijn er etiquettes voor het herdenken van hen de gestorven zijn voor onze vrijheid, voor hen die vanwege hun afkomst zijn gestorven?





Ik begrijp niet wat je poogt te zeggen.

Los daarvan kan ik me niet altijd verenigen met de mening van de personen die een belangrijke rol spelen op 4 mei. Zeker als ze de behoefte hebben om die mening op 4 mei zelf nog even te verkondigen.

Dan gaat het voor mij al over.



Laat mensen herdenken op hun eigen manier, dat mogen we dankzij de vrijheid die we hebben.
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 10:34:

Gisteren plaatselijk dodenherdenking bijgewoond. Nul komma nul opkomst uit de Turks/Marokkaanse hoek.

Nu is het natuurlijk wel zo dat we op 4 mei de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken en er waren destijds ook nul komma nul Turken of Marokkanen in Nederland.

Maar als je hier nou toch al 3 generaties bent..



Men heeft zijn/haar eigen tradities en gewoonten waarschijnlijk wat betreft herdenkingen. Ook als je derde generatie bent heb je nog steeds niets met de 40-45 periode van Nederland.

Blijkbaar nodigt deze Nederlandse traditie niet uit tot cohesie van herdenkingen.

Nóg niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 10:46:

[...]



Dus de Noord-Afrikaan is de allochtoon?

Ik ben er ook eentje maar je zou me niet herkennen als ik naast je stond. Dus wat klets je nou?Zo stond er ook een naast Alex
Ik heb er hier ook weinig van gemerkt. De buren waren aan het klussen en de andere buren hadden muziek aan staan. Zelf sta ik er eigenlijk ook nooit bij stil.
quote:yette schreef op 05 mei 2015 @ 10:50:

[...]



Zo stond er ook een naast Alex



Precies, plus dat Wim-Lex er zelf ook eentje is.

Hoe vertegenwoordigd wil je zijn als allochtoon?
Ik ben autochtoon, en ook nog nooit op de Dam geweest met de herdenking. Terwijl ik wel herdenk. Dus Willem, jouw statement slaat als kut op dirk. Zoals gewoonlijk. Next!
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 10:46:

[...]



Dus de Noord-Afrikaan is de allochtoon?

Ik ben er ook eentje maar je zou me niet herkennen als ik naast je stond. Dus wat klets je nou?+1 bij mij is het andersom, ik ben niet Noord Afrikaans (half zuid europees), maar wordt er wel vaak voor aangezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven