Waar zijn de allochtonen tijdens de dodenherdenking?

05-05-2015 09:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de plechtigheden op de Dam en op de Waalsdorpervlakte, beiden uitgezonden op televisie, was het weer druk. Met autochtonen welteverstaan.

Waarom zie je geen allochtonen? Geen hoofddoekjes en mannen met baarden? Als je bedenkt dat in Amsterdam en Den Haag 50% van de inwoners van niet westerse afkomst is, dan zijn ze behoorlijk ondervertegenwoordigd tijdens de dodenherdenking.

Zou dit aantonen dat dit land ze geen ruk kan schelen?
Alle reacties Link kopieren
De meeste allochtonen in nederland zijn van Westerse afkomst, die zie je dus niet met een hoofddoekje...



En verder, het leeft bij mijn leerlingen prima hoor, waarvan een deel allochtoin is, die uit Syrië en Somalië of Afghanistan komen. Dodenherdenking is niet alleen voor de slachtoffers uit de tweedewereldoorlog maar voor alle oorlogsslachtoffers!

Marokkanen werden door de Fransen gedwongen mee te vechten in het Franse leger, Hitler heeft in heel Noord-Afrika huisgehouden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zijktopic dit.
..popcorn?
quote:z-u-s schreef op 05 mei 2015 @ 10:56:

[...]





+1 bij mij is het andersom, ik ben niet Noord Afrikaans (half zuid europees), maar wordt er wel vaak voor aangezien.Niet Noord-Afrikaans maar allochtoon bedoel ik. Niet dat het wat uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Woon tussen 2 allochtone gezinnen in.



Waarvan 1 stil was om 20.00 uur en de bij de ander was het een herrie van spelende kinderen en volwassenen die aan het bbqen waren..



Je doet er niets aan.. Ieder persoon doet wat hij of zij wil.
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 10:46:

Ik ben er ook eentje maar je zou me niet herkennen als ik naast je stond. Dus wat klets je nou?Wedden?
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 11:01:

[...]

Wedden? Ik wed niet met dommies
Haaai Willem je bent er weer..
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 10:43:

[...]

Nee niet iedereen gaat naar de plaatselijke herdenking. Maar helemaal niemand is wel erg weinig.

Natuurlijk pik je een Noord-Afrikaan er zo uit, wat klets je nou.



Hoezo wat klets je nou?

Je maakt mij niet wijs dat je elke allochtoon eruit pikt.

Niet alleen Noord-Afrikanen zijn allochtoon he. En nee ik zie echt niet aan iedereen of hij/zij allochtoon is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik stond ook niet op de Dam hoor en ook niet bij de plaatselijke herdenking..

Wat maakt mij dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 11:01:

[...]

Wedden?



Dus jij kunt ook aan iedereen zien of het een Duitser, Pool, Argentijn, Belg enz is.

Want ook dat zijn allochtonen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vind alles best. Zolang men de herdenking van een ander maar niet verstoord. Dat mensen niet herdenken dat kan, maar dat je je kinderen gewoon buiten laat voetballen vind ik niet kunnen.



Niet alleen op vier mei, onlangs werd er bij de sportwedstrijden van de kinderen een minuut stilte in acht genomen naar aanleiding van het overlijden van een oud lid. Dat ouders op de tribune dan gewoon door kletsen vind ik echt stuitend.
quote:diamond-gloss schreef op 05 mei 2015 @ 11:05:

Ik stond ook niet op de Dam hoor en ook niet bij de plaatselijke herdenking..

Wat maakt mij dat?Allochtoon?
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 11:07:

[...]



Allochtoon?

Ja dat wordt heel vaak van mij gedacht maar ik ben het niet..

Of ik moet eens een goed gesprek onder vier ogen met mijn moeder gaan hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 05 mei 2015 @ 10:50:

[...]



Zo stond er ook een naast Alex Zou die de slachtoffers van haar vader hebben herdacht ?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Als je opzettelijk de boel verstoord, vind ik het inderdaad aso. Wij waren zo druk aan het slepen in de tuin dat we het simpelweg vergeten zijn. Drie van onze kinderen zaten wel achter de tv. Ze hebben ons pas nadat ze hadden herdacht, verteld dat het 8 uur was geweest. Want om 8 uur mag je niet roepen
quote:diamond-gloss schreef op 05 mei 2015 @ 11:10:

[...]



Ja dat wordt heel vaak van mij gedacht maar ik ben het niet..

Of ik moet eens een goed gesprek onder vier ogen met mijn moeder gaan hebben..
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 11:02:

Ik wed niet met dommiesDat is eigenlijk heel dom van je want dan zou je vaak winnen



Nog even on topic: Je kan natuurlijk niet verwachten dat mensen met een andere achtergrond meedoen aan een herdenking waar ze geen band mee hebben, omdat je geen Nederlandse voorouders hebt die het hebben meegemaakt.
quote:happy-daddy schreef op 05 mei 2015 @ 11:11:

[...]





Zou die de slachtoffers van haar vader hebben herdacht ?Precies!
Alle reacties Link kopieren
Willem,

Heb jij de Marokkaanse soldaten herdacht die gesneuveld zijn toen ze aan de kant van de Geallieerden meevochten om Zeeland te bevrijden?
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 05 mei 2015 @ 11:11:

[...]





Zou die de slachtoffers van haar vader hebben herdacht ?

Ai, die is hard.

Ik hoop het.
quote:yette schreef op 05 mei 2015 @ 11:12:

Als je het opzettelijk is, vind ik het inderdaad aso. Wij waren zo druk aan het slepen in de tuin dat we het simpelweg vergeten zijn. Drie van onze kinderen zaten wel achter de tv. Ze hebben ons pas nadat ze hadden herdacht, verteld dat het 8 uur was geweest. Want om 8 uur mag je niet roepen Ben het zelf ook wel eens vergeten, gelukkig binnen zonder herrie, kan gebeuren. Maar in principe haal ik om 19.45 de kinderen al binnen. Gisteren dochter ook opgehaald van stage omdat ze ander om vijf voor acht uit de bus zou stappen en dan lopend niet voor achten binnen zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij bedoelt moslims. Want je ziet het niet zo goed he, wanneer er een hoop britten staan bijv.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 05 mei 2015 @ 11:12:

Als je opzettelijk de boel verstoord, vind ik het inderdaad aso. Wij waren zo druk aan het slepen in de tuin dat we het simpelweg vergeten zijn. Drie van onze kinderen zaten wel achter de tv. Ze hebben ons pas nadat ze hadden herdacht, verteld dat het 8 uur was geweest. Want om 8 uur mag je niet roepen dat is wel heel schattig. Ze hebben igg goed geleerd dat je om 8 uur stil bent haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 11:13:

[...]

Dat is eigenlijk heel dom van je want dan zou je vaak winnen



Nog even on topic: Je kan natuurlijk niet verwachten dat mensen met een andere achtergrond meedoen aan een herdenking waar ze geen band mee hebben, omdat je geen Nederlandse voorouders hebt die het hebben meegemaakt.



Ik heb ook Nederlandse voorouders en ik ben ervoor dat men stilstaat bij oorlogsslachtoffers overal ter wereld.

Ieder op zijn eigen manier maar altijd met respect voor elkaar.

Make love not war ✌
Alle reacties Link kopieren
Willem jij woont toch in Den Haag? Volgend jaar eens gaan kijken bij de herdenking bij het monument op de Parallelweg, even voorbij station Hollands Spoor.



Overigens zoekt het Haag 5 mei comité nog gastdocenten om voorlichting te geven op scholen. Deze organisatie maakt zich sterk voor het iedereen bij herdenking en bevrijding vieren te betrekken.

h5mc.nl
life's a beach and then you die

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven